E-pasta atbildei — divas minūtes • IR.lv

E-pasta atbildei — divas minūtes

3
Mežrozes mārketinga nodaļas vadītāja Natālija Dubčaka (no kreisās) un menedžere Ināra Siliņa pozē pie viena no Ēro Ārnio dizainētajiem augumiem

Latvijas uzņēmums Mežroze uzticību un VIP klientus pārsātinātajā pasaules tekstila tirgū ieguvis ar ātro reaģēšanu un precizitāti

Cehā vairākus metrus augsta mašīna ritina košas apelsīnkrāsas audumu ar baltiem noapaļotu formu dzīvniekiem – izrādās, poniju siluetiem. Blakustelpā «poniji» jau guļ ruļļos, aptīti ar caurspīdīgu plēvi. Pasaulslavenā somu dizainera Ēro Ārnio radītā piecu dažādu auduma apdruku sērija ar zooloģiskiem motīviem būšot viena no programmas naglām dzīvojamu telpu aprīkojuma izstādē Habitare, kas 14.septembrī, piecas dienas pēc manas viesošanās Mežrozē, ver durvis Helsinkos. Tādā līmenī un tādā tempā top pasūtījumi uzņēmumā, kas vienīgais Baltijā ir izturējis sīvo konkurenci gultas veļas tekstila tirgū, sadarbojas ar lielākajām skandināvu, vācu un austriešu kompānijām šajā nozarē. 

No Zviedrijas līdz ASV 

14 auduma dizainu sortiments toreiz, 4000 – tagad, tā savu darba gaitu sākumu 2000.gadā atceras viena no Mežrozes mārketinga menedžerēm Ināra Siliņa, pēc izglītības – angļu filoloģe. Uzņēmums, kas 1993.gadā izveidots uz vēsturiskās rūpnīcas Rīgas manufaktūra bāzes, jau pirms 10 gadiem sāka skatīties modernas gultas veļas un šābrīža lielākā produkcijas noņēmēja – Skandināvijas – virzienā. 

Taču fabrika tolaik jaunajam tirgum spēja galvenokārt piedāvāt tikai metriem balta, zila, sarkana un zaļa auduma, kas ziemeļu kaimiņiem pa īstam interesēja reizi gadā – kad vajadzēja māju noformēt Ziemassvētku krāsās. Par laimi, ražotnes īpašnieki Artūrs Dreimanis un Tamāra Mihaileviča saprata, cik svarīgi ir nezīlēt nākotni kafijas biezumos, bet pašiem izpētīt tirgu, iegūt starptautisku gadatirgu pieredzi. Kopā ar citu Latvijas «tekstilnieku», tagad uz frotē dvieļiem orientēto Rimako uzņēmums Mežroze iekārtoja stendu Frankfurtes mesē, kur pieticīgi izklāja trīs četrus gultas veļas komplektus. 2001.gadā viņiem bija jau pašiem savs stends. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu