Amata brāļi uzskata Rubeņa grāmatu par neatbilstīgu baznīcas mācībai
Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas (LELB) Rīgas iecirkņa mācītāju sanāksmē spriests par mācītāja Jura Rubeņa grāmatu satura atbilstību baznīcas mācībai, un skarts jautājums par Rubeņa iederību luterāņu baznīcā, proti – iespējamo izslēgšanu, vēsta aģentūra LETA.
Mācītājs Indulis Paičs ierakstā sociālajā tīklā “Facebook” norādījis, ka LELB Rīgas iecirkņa prāvesta Krista Kalniņa sasauktajā sanāksmē skarts jautājums par to, ka Rubenis būtu jāizslēdz no baznīcas par viņa “maldu mācībām un praksēm”. Paičs pauž, ka sanāksme noritējusi emocionālā gaisotnē, nevis kompetenti analizējot šo jautājumu.
Paičs notikušo vērtē kritiski un ar sarkasmu, salīdzinot to ar Bībelē aprakstīto Jēzus nodošanu krustā sišanai. Viņš norāda, ka sanāksmē Rubenim mēģināts pārmest dažādas lietas, dažbrīd vairāk gan kritizējot nevis pašu mācītāju, bet autorus, uz kuriem Rubenis atsaucas. Izskanējusi ideja šo jautājumu aicināt skatīt LELB bīskapiem. “Tas viss būtu smieklīgi, ja vien nenotiktu tepat, Rīgas baznīcu pagrabos,” ierakstā norāda Paičs.
Kalniņš aģentūrai LETA sacīja, ka Paičs izdarījis ļoti pārsteidzīgus un emocionālus secinājums par sanāksmē notikušo. Viņš gan atzina, ka sanāksmē apspriestas Rubeņa grāmatās paustās idejas un ka izskanējis arī viedoklis, ka, ja Rubenis paliek pie šīm idejām, tad viņam būtu jādomā, vai viņš paliek vai nepaliek baznīcā. Tomēr nekāds lēmums šajā jautājumā nav pieņemts, un Rīgas iecirkņa pārziņā arī nav ne vienu atstādināt vai atskaitīt, norādīja Kalniņš.
Sanāksme bija LELB Rīgas iecirkņa mācītāju kārtējais konvents mēneša otrajā otrdienā, skaidroja Rīgas iecirkņa prāvests. Tēma konventam radās pirms vairākiem mēnešiem, kad tika izdota Rubeņa grāmata “Viņš un viņa” un kad arī ārpus baznīcas notika kontroversiāla diskusija, vai šajā darbā paustās idejas ir savienojamas ar to kristīgo mācību, kuru līdz šim esam izpratuši, skaidroja Kalniņš.
Iepriekš šo jautājumu savā starpā pārrunāja mācītāji, arī draudzes locekļi sāka uzdot jautājumus. Līdz šim nav bijis foruma, kurā rīkot diskusijas par to, kas tiek rakstīts un mācīts Rubeņa izdotajās grāmatās, norādīja prāvests.
Otrdien notikušajā sanāksmē viena no tēmām bija paskatīties uz vienu no Rubeņa sākuma darbiem, kurā runāts par kristīgo meditāciju un paustās domas arī radījušas satraukumu. Kalniņš gan neprecizēja, par kādām konkrētām lietām ir domstarpības, norādot, ka tie ir dziļāki teoloģiski jautājumi.
Viņš akcentēja – “kā mācītāji nejūtamies labi, esam noskumuši un satraukti”, ka mums ir atšķirīga izpratne ar “visiem mums tik svarīgu mācītāju kā Rubenis”. Atšķirīgais skatījums rada apjukumu mācītāju un baznīcēnu vidū, pauda Kalniņš.
Konventā izskanēja dažādi viedokļi, kā turpināt šo diskusiju procesu. Bija cilvēki, kas uzskatīja, ka vajag uzreiz to nodot LELB Bīskapu kolēģijas pārraudzībā, lai tā īstenotu tālāko procesu vai nolemtu šī jautājuma skatīšanai izveidot teoloģisku komisiju. Izskanēja arī radikālāks viedoklis, jo bija mācītāji, kas vēlējās norobežoties no Rubeņa paustā, un, ja viņš neatkāpjas no baznīcas mācībai neatbilstošas mācības, Rubenim būtu jādomā, vai viņš paliek vai nepaliek baznīcā. Taču tas bija tikai viens no viedokļiem, akcentēja Kalniņš.
Nolemts pašu Rubeni uzaicināt uz konventa sēdi, lai viņš izskaidro un pamato savu viedokli, jo varbūt tas tiekot pārprasts – tādā gadījumā mācītāji varētu Rubenim arī atvainoties. Jāsaprot, vai viņa atziņas ir saskaņā ar evaņģēliski luteriskās baznīcas mācību, vai arī tas ir kaut kas jauns, kas nav atbilstošs baznīcas mācībai, norādīja Rīgas iecirkņa prāvests.
Komentāri (46)
mooi 17.04.2017. 12.44
Man ļoti patika Rubeņa pirmās 2 grāmatas. Bet te ir viena nelaime ar visiem rakstniekiem ( un radošajiem cilvēkiem). Kad viņu pirmie darbi iegūst atzinību, tad viņi sāk ražot grāmatas kā pa konveijeru un līdz ar to, kvalitāte dramatiski krītas. Viņi grib rakstīt par visu, ir eksperti par jebkuru tēmu, zina visu par visu. Un tā ir kļūda. Tā noticis ar Rubeni. Tā notika ar “50 pelēkā nokrāsām”. Anglijas mājsaimnieču bestselleriem, utt. Vienkārši viens cilvēks nevar uzrakstīt daudz vienādi augstas kvalitātes grāmatu. Ir atbildīgi jāaptur savu runas plūdi, kaut ari tirgus pieprasa “ražot”, jo esi šodien topā.
1
Anonīms > mooi 17.04.2017. 13.59
par atkārtošanos varbūt ir tiesa Rubeņa gadījumā, bet ir rakstnieki, kuriem visas grāmatas ir labas.
Rubenis daudz darījis lai paplašinātu kristīgu cilvēku apvāršņus, tulkojot, vai vienkārši iesakot dažādus autorus.
Vēl man škiet, ka Rubenis ir labs ar to, ka sarunājas ar sabiedrību. Viņš ir aizvainojis manas nacionālās jūtas, bet visādi citādi – es aizvienam paklausos , ko viņš stāsta.
Citi mācītāji jau tik “svēti”, ka ar prasto tautu nemaz nerunā
0
rinķī apkārt 16.04.2017. 22.01
Mācītājs Indulis Paičs savā “Facebook” uzraksta tekstu, kuru tagad ņemas pārpublicēt Delfi, IR, LA, lsm.lv, pat Purao :)) un, droši vien, uzskaitījumu varētu turpināt :), taču notikums, kuru aprakstījis Indulis Paičs, patiesībā ir tikai ļoti specifiskas “profesijas” darba sapulce, kuras saturam ļauži no malas pēc būtības diez vai spēj izsekot līdz, zināšanu trūkuma dēļ. Interesanti, cik liela daļa to cilvēku, kuri šobrīd metas komentēt notikušo, spētu līdzvērtīgi piedalīties sarunās, kuras tika risinātas “Rīgas baznīcu pagrabos? ” :)
Tad nu atliek vienīgi sākt just līdzi vienai, vai otrai pusei gluži intuitīvi, pēc kritērija – man šis cilvēks patīk, bet tas otrs galīgi nepatīk :)
Kas attiecas uz mani, tad es pret Juri Rubeni izjūtu visdziļāko cieņu kaut vai par to vien, ko viņš izdarīja Atmodas laikā, bet grāmatu “Viņš un viņa” neesmu lasījis un “kontemplatīvā dimensija” man ir pilnīgi tumša bilde, bet Rubeņa oponentus pat vārda pēc nepazīstu, tāpēc man nav viedokļa par strīda sakni :)
Var jau, protams, visu pagriezt “populāri”, proti, LELB tumsonīgie melnsvārči vēršas pret mācītāju Rubeni, jo viņš cenšas baznīcas tumšajos pagrabos ienest “liberālu gaismu. ” Cik šādam apgalvojumam piekristu pats Rubenis, tas nav svarīgi :)
19
Anonīms > rinķī apkārt 17.04.2017. 13.51
negrūd mani malā fretka, kā tev kauna nav! Es arī gribu sarunāties. Tātad , lai strādātu – jābut ne tikai uzturēšanās atļaujai, bet arī tādam niekam kā valodas zināšanas un darbs. Es biju Minhenē – mani apkalpoja austrumeiropieši un vienā kafejnīcā man uzbrēca melnādains jauneklis, lai es tik ilgi neblisinoties, un es neļāvu tādam sevi apakalpot
Un vispār, ra, daudz melo un mānās , prasi man – esmu patiesa un godīga!
0
Anonīms > rinķī apkārt 17.04.2017. 13.34
fretka, savu liekulību vari netēlot, tā tev dabiski piestāv, kā saka – organiska tava naciķa daba ! Bēgļi nemaz nedrīkst strādāt, nelieti, neiztaisies, ka to nezinātu!
0
Anonīms > rinķī apkārt 17.04.2017. 13.04
fretka, nu tu jau arī kā tā čūska no dārza te uzvedies, bet labi – kod kod tam ra, sen pelnījis!
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 17.04.2017. 09.32
fretka. Bēgļus redzu ikdienā ik uz soļa, bet bēgļu sievietes ar nikābiem, tas ir retums :) Ar nikābiem šad tad var redzēt vietējās vācietes, kuras ir pārgājušas islāmā. Vakar parkā sastapu īstu arābu , ar visiem apģērba “palagiem” :), bet citādi te viss mierīgi, kā jau mazpilsētā
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 17.04.2017. 22.16
fretka. Nezinu kāpēc skolu nolikvidēja, ēka palika pašā pilsētas centrā, vecpilsētā un tādā stāvoklī, ka nost noteikti nejauks :)
0
Anonīms > rinķī apkārt 17.04.2017. 20.01
Nu bet, ka neklausa mani!
lūk, lasi – te viss skaidri un gaiši pateikts – narkotikas, prostitūcija, bet par dzīvokļiem maksāja pilsētas dome.
Nu un , protams, atkal jauni slepkavību upuri ….
http://www.focus.de/immobilien/mieten/skandal-um-wohnhausraeumung-in-muenchen-immobilienbetreiber-macht-stadt-schwere-vorwuerfe_id_6969559.html
0
Valdis Eiserts > rinķī apkārt 18.04.2017. 14.45
ra, vai mums šādam DARBIŅAM pietiktu IZGLĪTĪBAS?
0
Anonīms > rinķī apkārt 17.04.2017. 13.03
ra, vienīgā atbildība ir tā, tu mani esi atkal nokaitinājis! Sasodīts! Ak, man atbildība – un tiem, kam es mmaksāju – kas tiem? Bezatbildība?!
Laikā , kad LELB šefi vizinājās pa pasauli un arhibīskapam Vanagam iešķieba miljonu – mana dzimtā draudze atjaunoja baznīcu un no LELB konsistorijas mēs nevis saņēmām atbalstu, bet pat to, ko izkārtojām sev no ārzemju draugiem mums gribeja atņemt. Tu te man par atbildību dziedi! Padomā, kam to prasīt un tad te uzstājies!
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 17.04.2017. 19.31
fretka. Pirmos bēgļus ieraudzīju, kad tie kāpa ārā no autobusa, lai izmitinātos bijušajā skolā. Tas viss notika pagājušajā vasarā iepretī maniem logiem :) Apkārt ēkai izvietojās policijas posteņi, pagalmā sacēla teltis ēdināšanai uc. Tā viņi tur dzīvoja kādu mēnesi, līdz tos izmitināja kur citur.
Liela daļa šobrīd, droši vien, vēl joprojām dzīvo no pabalstiem, turki uc ieceļotāji, kuri šeit jau dzīvo sen, viena daļa cep tējnīcās döner un dara ko līdzīgu. Droši vien, vēl ar ko citu nodarbojas, nezinu, nevienu no viņiem nepazīstu :)
0
fretka > rinķī apkārt 17.04.2017. 19.45
Paldies, R.A. Kas skolai par vainu, ka bijusī? Nooptimizēta?
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 17.04.2017. 09.20
eiserts. Ļauži no malas” Rīgas luterāņu baznīcu pagrabos rodas, ja nāk no teoloģiju studējošo grupas +++ ar “ļaužiem no malas” es biju domājis tādus līdzspriedējus, kā es un Tu :), bet ne garīdzniekus :)
0
lno > rinķī apkārt 17.04.2017. 13.51
skaisle. Jau rīta agrumā ierīvēji terpentīnu?:)
0
rinķī apkārt > rinķī apkārt 17.04.2017. 09.38
Skaisle. Tavi komentāri zem šīs ziņas ir Tavas interpretācijas par doto tēmu, cik tās ir precīzas un atbilst patiesībai, tā ir Tava atbildība :)
0
Valdis Eiserts > rinķī apkārt 17.04.2017. 01.16
Ļauži no malas diez vai spēj izsekot līdz, zināšanu trūkuma dēļ…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“Ļauži no malas” Rīgas luterāņu baznīcu pagrabos rodas, ja nāk no teoloģiju studējošo grupas, kuru nelaiķis arhibīskaps raksturojis ar vārdiem:”šis ir karjeristu un deģenerātu kurss”. šādu denuncētāju dzīves laikā nebūs iespējams sagatavot Rubenim atvainošanos. Vēsture rāda, ka nobalsot par sadedzināšanu ir vienkāršāk. Tādi tie Kristieši?
0
fretka > rinķī apkārt 17.04.2017. 07.43
> R.A. Redzu, ka eiromodernisma vēsmas jūtamas arī Jūsu Emdenē :)
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/oldenburg_ostfriesland/Busfahrer-verweigert-verschleierter-Frau-die-Fahrt,emden1162.html
0
fretka > rinķī apkārt 17.04.2017. 13.47
Lūdzu, netraucējiet sarunu, Skaisle.
Pirmo lielo bēgļu pulku Merķele ielūdza Vācijā 2015. gadā, tātad tie simttūkstoši jau sen oficiāli saņēmuši patvērunu un drīkst strādāt. Es vēlos no cilvēka, kurš bēgļus sastop ikdienā ik uz soļa, uzzināt, kādus darbus šie bēgļi Vācijas mazpilsētā Emdenē strādā.
0
Anonīms > rinķī apkārt 17.04.2017. 09.32
ra – pamatproblēma ir tā, ka mūsējie iznireļi iztaisās svētāki par pašu pāvestu.
Kopš Juris Rubenis paziņoja, ka latviešiem vajadzētu piedot krieviem un būt pret viņiem iecietīgākiem , man viņš nav autoritāte. Tas bija absolūti negodīgs, čekisma asiņu smakas pilns aicinājums. Kā minimums mācītājam bija jāspēj aicināt uz savstarpēju sapratni, uz sarunu un tad atkal dauzīt latviešus par piedošanu. Kas man okupantiem jāpiedod? Kāpēc man jāpiedod noziegumi, kurus noziedznieki pat neatzīst, nerunājot par nožēlošanu?!
Bet – neba nu mūsu “svētos” luterāņus tādi jautājumi uztrauc. Tos izrunās tā kā maksās, tas nu ir skaidrs.
Rubeņa noziegums Rīgas mācītāju izpratnē ir pavisam cits – Rubenis spēj uzdrošināties paziņot, ka mīlestība ir daudz dziļāka, plašāka un pārsteidzošāka kā to interpretē luterāņu baznīca. Pat ne Bībele , bet baznīca.
Es to zinu un ar tādu pārliecību dzīvoju bez Rubeņa padomiem un asistēšanas, bet ir tik nožēlojami vērot to gara šaurību, to prasto alkatību , ko sludina LELB mācītāji. No svaiga gaisa, no pārmaiņām viņi baidās tieši tikpat traki, cik velli no krusta.
Lūk.
0
fretka > rinķī apkārt 17.04.2017. 13.02
R.A. “Bēgļus redzu ikdienā ik uz soļa”
——
Sakiet, lūdzu, kādus darbus viņi visbiežāk strādā?
0
fretka > rinķī apkārt 17.04.2017. 13.29
Nefantazējiet, Skaisle.
Cilvēks katru dienu sastop bēgļus mazpilsētā, tātad droši vien mācēs teikt, kādus darbus viņi Vācijā strādā. Interesanti taču būtu uzzināt.
0
dzeris49 17.04.2017. 13.26
Diezgan jautri vērot, kā “gani” savā starpā plēšas, un “avis”, ko tie gana, strīdas, kurš gans labāks.
2
Anonīms > dzeris49 17.04.2017. 13.53
lno -pamodies ap vieniem dienā un tagad aiz gara laika atnācis uz mums pašķaudīt, nu ir gan posts ar tevi – no akmens asaru drīzāk izspiest, kā labu vārdu no tevis,lno
0
lno > dzeris49 17.04.2017. 13.50
dzeris49. Parasti gan visskaļāk blēj aitas no cita ganampulka:):):)
0