Rīgas ielās "Ir" cilvēki pievērš uzmanību bedrēm • IR.lv

Rīgas ielās “Ir” cilvēki pievērš uzmanību bedrēm

20
Foto: Anna Andersone

60% šoseju laikus nav veikta atjaunošana, bet sabrukuma stāvoklī ir 40% asfaltēto ceļu

Šogad Latvijā varētu noasfaltēt un rekonstruēt vairāk nekā 400 kilometru ceļu ar melno segumu, taču sabrukuma stāvoklī šobrīd ir kopumā ap 40% asfaltēto ceļu, ceturtdien raksta žurnāls “Ir”. Lai pievērstu uzmanību bedrēm, “Ir” cilvēki ceturtdien un piektdien dosies Rīgas ielās.

Rīta stundās cilvēki ar plakātiem brīdinās autovadītājus par bedrēm uz A.Čaka ielas, pie Akmens tilta sākuma virzienā uz pilsētas centru, uz Kalnciema ielas pie Kalnciema tilta, uz Kr.Valdemāra ielas, kā arī uz Stabu ielas starp Brīvības un Tērbatas ielu.

Savukārt vakarā “brīdinātāji” baltajos kombinezonos uzraudzīs autobraucējus Mūkusalas apļa rajonā, uz Valmieras ielas, uz Vienības gatves, uz Brīvības ielas bijušā naktskluba “La Rocca” rajonā, kā arī Skanstes ielas sākumposmā pie Kr.Valdemāra ielas.

Lai arī šogad no Eiropas fondiem paredzēts iegūt rekordlielu līdzfinansējumu ceļu atjaunošanai – 146 miljonus latu, tomēr tas ir nepietiekami, lai būtiski uzlabotu dramatisko ceļu seguma stāvokli. Plānotie vairāk nekā 400 km sakārtoto ceļu ir aptuveni puse no apjoma, ko vajadzētu salabot ik gadu, lai ceļu tīklu uzturētu “normālā kārtībā”. Šāds remontu apjoms nav ticis sasniegts nekad – pāris treknajos gados uzbūvēti un atjaunoti kopā 600 km, bet krīzes laikā un citos gados kopš neatkarības atjaunošanas – 200 km gadā.

Stratēģiskās plānošanas dokumentā, ko kapitālsabiedrība “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) sagatavoja 2008.gadā, redzams, ka no aptuveni 20 tūkstošiem kilometru Latvijas autoceļu vairāk nekā pusei jeb 60% nav laikus veikta atjaunošana. Neatjaunojot segumu laikus, ceļš iet bojā un jārekonstruē no jauna. Patlaban sabrukuma stāvoklī ir trešdaļa visu valsts autoceļu un ap 700 kilometru jeb 40% galveno asfaltēto autoceļu, liecina Latvijas Pašvaldību savienības dati.

Jāpiebilst, ka ceturtdien Jēkabpils novada pašvaldība pēc iedzīvotāju lūguma sagatavojusi vēstuli, kurā atbildīgās institūcijas tiek aicinātas nekavējoši pievērst uzmanību valsts autoceļu kritiskajam stāvoklim Jēkabpils novada teritorijā. Iedzīvotāji, apliecinot problēmas svarīgumu, var parakstīt šo vēstuli. Tā tiks nosūtīta Satiksmes ministrijai, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Zemgales plānošanas reģionam, vēsta aģentūra LETA.

Vēstulē teikts, ka asfaltēto ceļu īpatsvars Jēkabpils novadā ir zemākais Zemgales plānošanas reģionā. Novadā valsts 1. un 2.šķiras autoceļu kopgarums ir 203,36 km, bet ar melno segumu vien 36 km.

Komentāri (20)

anita_meistere 14.04.2011. 17.22

…labais.šorīt labi pacēla garastāvokli. redzēju to puisi uz Valdemāra ielas. īstenībā, ļoti labs darbs…jo tur esoša bedre dažu labu varētu atstāt bez braucamā.
pusim ar plakātu…smaids lidz ausīm…arī šoferīši smaida:D malači!

+6
0
Atbildēt

0

Liene Perevalova 14.04.2011. 16.15

Varētu jau arī pataisīt šādu pieeju par absurdu ja mehāniski sekotu “žoržs” ieteiktajam. Bet padomāsim vai šis tomēr nav ļoti asprātīgs un inovatīvs paņēmiens kā “lēti” (tās šajā situācijā jāuztver kā kompliments, dārgi ir nesalīdzināmi vienkāršāk) novietot burtiski lasītājam paceļam, kontekstā ar aprakstāmo problēmu. Malači.

+5
0
Atbildēt

2

    lailabidzane > Liene Perevalova 14.04.2011. 17.02

    .
    Ideja tiešām laba. REKLĀMAS ideja. Laba un lēta (kas tiešām jāuztver kā kompliments). Bet laba un atjautīga ne tikai tāpēc, ka lēta. Un pat ne pirmkārt tāpēc, ka lēta. Bet gan tāpēc, ka tā ir tur, kur tā nedrīkstētu būt. Tāpēc, ka tur reklāmu izvietot ir aizliegts. Bet kurš gan uzdrošināsies aizliegt “palīdzību” autovadītājiem bedrainajās ielās. Vismazāk jau to uzdrošināsies darīt pilsētas institūcijas. Jo ir atbildīgas arī par neaizlāpītajām bedrēm. Tik tālu viss IR štokos.
    Bet kā ar to palīdzību autobraucējiem? Vai cenšoties izlasīt pēkšņo uzrakstu, pamanīs arī bedri, uz kuru uzraksts norāda? Ļoti dažādi var gadīties. Un kā būs ar nākošo bedri, par kuru vairs neviens neziņos?
    Situācijā, kad jāpaspēj pieņemt lēmumus ar gana augstu frekvenci, un atkarīgus no daudziem mainīgiem faktoriem, IR piedāvātā palīdzība IR “lāča pakalpojums”.
    Bet reklāma ASprātīga. Tikai jācer, ka pārējie būs pietiekoši SAprātīgi. Lai pieeja, pat tad, ja ne mehāniska, nekļūtu par absurdu.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > Liene Perevalova 15.04.2011. 09.38

    Cik noprotu, varbūt ka tā: joprojām nestāv un visa pasaule, it īpaši IR, vainojama pie šīs ķezas?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Iveta Kalniņa 14.04.2011. 22.29

“IR” darbojas asprātīgi,kreatīvi un dziļi!Tas priecē un rada pārliecību,ka Latvijas valsts izrāpsies no ekonomiskās bedres ,bet Rīgas Domei tomēr būs jāatver savs ” naudas maks” ielu brauktuvju sakārtošanai ,atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem, nevis tikai ielu un tiltu lielprojektiem.

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu