Zemās grīdas tramvajs tarifus necelšot • IR.lv

Zemās grīdas tramvajs tarifus necelšot

5
Lita Krone, LETA

Pirmos vagonus iemēģina arī pasažieri. Visus 20 sastāvus “Skoda” Rīgai sola līdz gada beigām

Jaunie tramvaji aizstās vecos renovētos vagonus 6.tramvaja maršrutā vasaras sākumā, informē LETA. Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) apgalvojis, ka zemās grīdas tramvaja ieviešanas dēļ "Rīgas satiksmes" braukšanas tarifi nebūs jāpaaugstina.

Pirmais zemās grīdas eksemplārs Rīgā nogādāts marta beigās, patlaban to vēl pārbauda. Ērtais tramvajs, kurā vieglāk iekāpt vecākiem cilvēkiem, kā arī iekļūt ar bērnu ratiem, no 5.depo ceturtdien devās braucienā uz pilsētas centru, uzņemot arī pirmos pasažierus.

Braucamrīka prezentācijā ražotāji no Čehijas uzņēmuma "Skoda Transportation s.r.o." uzdāvāja amatpersonām jaunā tramvaja modelīšus. Pasākumā piedalījās Čehijas vēstnieks Latvijā Tomašs Pštross, kurš atzina, ka viņa valstij šis tramvaju pasūtījums ir nozīmīgs. Atklāšanas sarīkojumu ar savu klātbūtbi kuplināja kāds piketētājs, kas turēja plakātu ar uzrakstu "Rīgā – Latvijas tramvajus!".

6.maršruts jaunā tramvaja izmantošanai izvēlēts tāpēc, ka tas ir visnoslogotākais – aptuveni 30 000 pasažieru dienā. Gatavojoties tramvaja pieņemšanai, modernizēta iebraukšana depo zem VEF tilta, turpinās sliežu ceļu un kontakttīklu pārbūve.

Top jauns depo cehs, kura izmaksas pagaidām nenosauc. Līdz šā gada beigām Rīga varētu saņemt visus 20 līgtos tramvaju sastāvus. Par tiem būs jāmaksā 52 miljoni eiro (36,4 miljoni latu). Zemās grīdas tramvaju iegādei un infrastruktūras modernizācijai "Rīgas satiksme" 2008.gada vidū saņēma 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) sindicēto aizdevumu no "Nordea", "SEB bankas" un "Swedbank".

Komentāri (5)

Tamāra Nolmane 16.04.2010. 15.51

Ja pieņem, ka šīm investīcijām būtu jāatmaksājas 10 gados, procentu likme 4% gadā, nav nepieciešama apkope un citi izdevumi ārpus 140 miljoniem EUR, un cena nemainas, tad katram tramvajam ir jāpārvadā vismaz 6200 pasažieri katru dienu, ieskaitot brīvdienas un svētku dienas, tātad pieņemot, ka vienā reisā ar tramvaju izbrauc ~ 300 cilvēku, tad ir jāveic ~ 21 reiss, un dienā jābūt ~ 30 stundām :). Turklāt it kā tarifus nav jācēļ, taču RS tik tikko nevarēja galus savilkt kopā un prasīja Rīgas domei papildus 600’000 LVL. Kaut kas tomēr te nelīmējas kopā.

0
0
Atbildēt

0

Džipo 16.04.2010. 10.13

Tīri lingvistiskais jautājums: ja mēs jau esam sākuši rakstīt “Īslande”, nevis “Islande”, kāpēc mēs vēl joprojām rakstām “Skoda”, nevis “Škoda”? Kāda ir problēma ar to “š” burtiņu?

0
0
Atbildēt

0

Romāns Smirnovs 16.04.2010. 10.04

Ja godīgi, es tam piketētājam piekrītu. Bija iespēja dot pasūtījumu pašu uzņēmumam, kas maksā nodokļus Latvijā, bet tas laikam tik ļoti nebija vajadzīgs…

0
0
Atbildēt

2

    Absints > Romāns Smirnovs 16.04.2010. 13.18

    bet no otras puses, kam tu piekristu, ja tiktu dota iespēja vietējam uzņēmumam, un rezultātā tramvaji nebūt ne tuvu tādi kas sirdi priecē – gan no skata, gan lietošanā. Es piekrītu idejai, ka lielu naudu labāk laist caur pašmāju ražotājiem, tomēr vai mums ir kāds uzņēmums, kas objektīvi varētu konkurēt ar Škoda? Mums tie tramvaji tomēr savus pāris gadu desmitus būs jālieto.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Romāns Smirnovs > Romāns Smirnovs 19.04.2010. 10.53

    Mums tak ir RVR. Jā, tas varbūt nav gada jautājums – no viņiem iepirkt atbilstošas kvalitātes tramvaju, taču ar stratēģisku domāšanu un labu izpildījumu viss ir iespējams. Viņu mājaslapā var apskatīties, ka 2002.gadā bija plāns viņiem uzticēt. Pa šiem 8 gadiem varēja gan sagatavoties, gan paveikt visu. Un pēc tam konkurēt ar to pašu Škodu…

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu