Kara puzle • IR.lv

Kara puzle

4
Vizuāli un emocionāli visiespaidīgākā ir strēlniekiem veltītā sadaļa, kurā skatītājs pārvietojas pa tuneli un var aplūkot fotogrāfijās fiksēto zudušo laiku un cilvēkus

1914 ir mūsdienīga un saturiski daudzslāņaina izstāde, ko vērts apskatīt

Izstāžu zālē Arsenāls apskatāmā izstāde 1914 ir vērienīgākā, kāda pieredzēta pēckrīzes Latvijā, un tā atstāj iespaidu. Taču tāpat kā citas ekspozīcijas tā ir kompromiss, kas nekad nesasniedz ideālu.

Izstādes iemesls ir Pirmā pasaules kara sākuma 100.jubileja. Tā kā šis ir arī Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas gads, Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam ir bijusi iespēja iejusties normāla, nevis īpaši nabadzīga Eiropas nacionālā muzeja ādā. Ieguldītie darba, naudas un komunikācijas resursi izstādē ir redzami. 

Tie, kuri kaut reizi Arsenāla izstāžu zālē pabijuši, visupirms pamana, ka telpa ir transformēta. Ekspozīcija veidota kā vide, pareizāk sakot, tajā ir vairākas vides, kas iemieso izstādes tēmas:  postījumi, ko Latvijas kultūras mantojumā atstājis Pirmais pasaules karš, strēlnieku traģiskais liktenis, kara atspoguļojums mākslā, kā arī jaunā mākslas valoda, kas rodas pēc kara. Vizuāli un emocionāli visiespaidīgākā ir strēlniekiem veltītā sadaļa, kurā skatītājs pārvietojas pa tuneli (ierakumiem?) un var aplūkot fotogrāfijās fiksēto zudušo laiku un cilvēkus. Mākslas cienītājiem, kas sekojuši līdzi, kā pēc PSRS sabrukuma kopējā Eiropas vēsturē un mākslas vēsturē atgriežas Austrumeiropa, interesanta šķitīs sadaļa Aculiecinieki, kurā pamīšus izstādīti 11 šā reģiona valstu mākslinieku darbi, kas radīti kara laikā un pirmajos pēckara gados.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu