Miljons talcinieku • IR.lv

Miljons talcinieku

5
Kolektīva finansēšana ir kļuvusi par populāru fenomenu. «Patiesībā tas pat sāk kaitināt. To sāk uztvert kā risinājumu pilnīgi jebkam. Tas ir tāpat kā iet uz tualeti un tiešsaistē visiem paziņot, ka tev ir nepieciešams tualetes papīrs,» saka Timo Vuorensola.

Somu kinorežisors Timo Vuorensola viens no pirmajiem izmēģināja jaunu filmu ražošanas veidu – ar interneta starpniecību projektā iesaistot simtiem brīvprātīgo. Tagad viņam ir jauna vīzija par izklaides industrijas nākotni un veidu, kā cīnīties pret pirātismu

Naksnīgajā Andrejsalā peldošu darbnīcu ir piepildījusi bieza dūmu mašīnas migla. Uz skatuves mikrofonā rūc gandrīz divus metrus garš, draudīga paskata vīrietis. Digitāli pārveidotā pērkonskaļā skaņa piepilda visu telpu. Dziedātājs ir Timo Vuorensola, kas vairāk pazīstams kā ironisku komēdiju režisors un viens no pirmajiem, kas pievērsies tā dēvētajam «līdzdalības kinematogrāfam». Dziedāšana ir veids, kā viņš atpūšas brīvajā laikā. Šovasar dodoties turnejā pa underground klubiem kopā ar grupu Älymystö un Viihteen Uusi Aalto, viņš, tā teikt, nolaida tvaiku starp filmēšanām.

Nākamajā dienā pēc koncerta atkal satieku Timo Andrejsalā. Viņš atlaidies uz riepu kaudzes. Esmu ieradies, lai aprunātos par izklaides industrijas nākotni. Timo izceļas ar savu nosodošo attieksmi pret antipirātisma likumiem, lai gan pats kā kino veidotājs ir daudz cietis tieši pirātisma dēļ. Tajā pašā laikā uz filmu veidošanu interneta laikmetā viņš aizvien raugās optimistiski. Vairākus gadus izmēģinājis dažādas sadarbības metodes, Timo uzskata, ka industrija tikai iegūs no interneta lietošanas.

Vuorensola jaunākā filma ir dīvainību pilna komēdija Dzelzs debesis (Iron Sky), kas iznāca 2012.gadā. Tās pamatā ir sena un neprātīga sazvērestības teorija par to, ka nacisti Otrā pasaules kara beigās būvēja lidojošo šķīvīti, lai aizbēgtu uz Mēnesi un pārgrupētos. Filmā šie nacisti cīnās ar Zemes armiju, kuru vada ASV prezidente, kas ir uzkrītoši līdzīga 2008.gada vēlēšanu viceprezidenta kandidātei Sārai Peilinai. Filmas ražošanas budžets bija 7,5 miljoni eiro, un kinoteātros aptuveni 60 valstīs to noskatījās divi miljoni cilvēku.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu