Eksperts: Maldina par vienotās biļešu sistēmas izdevīgumu • IR.lv

Eksperts: Maldina par vienotās biļešu sistēmas izdevīgumu

23
Rīgas Autoosta

Sistēma nenodrošinās pārskatāmību un naudas līdzekļu izlietojuma kontroli

Autotransporta direkcijas iecerētā vienotās biļešu tirdzniecības sistēmas ieviešana autobusos nekādu ekonomisku efektu nedos, tikai lieki tiks iztērēts vairāk nekā miljons latu situācijā, kad nozarē jau tāpat trūkst trīs miljonu latu, biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas prezidents Vasīlijs Smuļs.

Viņš skaidro, ka šī sistēma, pretēji Satiksmes ministrijas izplatītajai informācijai, nenodrošinās sistēmas pārskatāmību un naudas līdzekļu izlietojuma kontroli. Pirmkārt, sistēmā būšot pieslēgti tikai autobusi, taču ne autoostas, līdz ar to runāt par precīzu un aktuālu datu iegūšanu par pasažieru plūsmu neesot pamata. Tāpat sistēma neuzrādīšot iegādāto mēnešbiļešu apjomus.

Katru minūti tiekot nopirktas 500 biļetes, un neesot skaidrs, cik operatori šo vienoto biļešu sistēmas kontroli nodrošināšot. Tāpat esot konstatēts, ka iegādātās biļešu sistēmas ierīces esot bez sertifikācijas un neesot saslēdzamas ar autoostu biļešu sistēmu.

Kontrole par naudas līdzekļu izmantošanu neietverot tikai biļešu cenas, bet arī to, cik konkrētam autopārvadātājiem nākas izlietot riepām, cik remontam. Jāredz būtu gan pārvadātāja izdevumi, gan ienākumi, skaidro Smuļs.

Viņš uzskata, ka Autotransporta direkcija par vienotās biļešu sistēmas efektu maldina gan Satiksmes ministriju, gan valdību un Saeimas deputātus.

Iepriekšējā direkcijas vadība arī esot atzinusi, ka vienotai biļešu sistēmai efekta nav un, iegādājoties aparātus 2500 autobusiem par vairāk nekā miljonu latu, tiekot vienkārši nelietderīgi izlietoti līdzekļi situācijā, kad autopārvadātājiem jau tā katastrofāli trūkst līdzekļu. Viena aparāta cena esot aptuveni 500 latu.

Satiksmes ministrija informē, ka līdz gada beigām esot nosprausts mērķis ieviest vienoto biļešu tirdzniecības sistēmu. Tā došot iespēju precīzi un pamatoti aprēķināt dotāciju apjomu, ļaušot maršrutu plānošanā izmantot precīzus un aktuālus datus par pasažieru plūsmu un maršrutu noslodzi, kā arī nodrošināšot sistēmas pārskatāmību un naudas līdzekļu izlietojuma kontroli.

 

 

Komentāri (23)

mariam 17.03.2011. 18.43

Varbūt ne par tēmu – es savukārt nesaprotu to, kāpēc autoosta pati neievieš iespēju tīklā iegādāties elektronisku biļeti. Tagad to var izdarīt lapā bezrindas.lv, taču sanāk katru reizi biļetei pārmaksāt kādus 40 santīmus. Kaut patiesībā taču digitālai biļetei vajadzētu būt lētākai, jo nenodarbina kasieres.

+1
0
Atbildēt

0

dro 17.03.2011. 13.23

RD strādā vēl sliktāk kā agrāk. Mans paziņa stāsta, ka Tērbatas 16/18 iebrucis trotuārs, ko izskalojis bojāts ūdensvads. Tagad nedēļu RD struktūras strīdas, kam tas jadara un vai vispār jādara…

+2
-1
Atbildēt

0

lebronj2356 18.03.2011. 01.23

ļoti iespējas, ka atkal kādas personas ieinteresētas personīgi nopelnīt kādu latiņu caur ko jaunu, nu gluži kā e talona projektā. Otra iespējamība ir tāda, ka šo izperinājuši kādi ierēdņi, lai attaisnotu savu amatu un esību !

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu