"Latvijas Dzelzceļš" domā par līniju Rīga-Maskava • IR.lv

"Latvijas Dzelzceļš" domā par līniju Rīga-Maskava

31
foto: Jānis Saliņš, f64

 

Magonis: Atrgaitas dzelzceļš uz Krieviju ir ekonomiski izdevīgs

Šorīt  LNT raidījumā “900 sekundes” “Latvijas Dzelzceļa”  valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis dalījās ar plāniem veidot ātrgaitas dzelzceļa līniju Rīga – Maskava.  Viņš uzskata, ka šis projekts būtu ekonomiski daudz izdevīgāks, nekā jau aizsāktais projekts “Rail Baltica”, kas savukārt esot politiski svarīgs jo savieno Eiropas un Latvijas dzelzceļa infrastruktūru. Taču, kā atzīmēja Magonis, visreālāk ir realizēt abus projektus. 

"Es domāju, jau tuvākajā laikā februārī martā, mēs skatīsimies, kā Krievija redz šo projektu. Tad saliekot kopā mēs jau redzam izmaksas un skatāmies, kur ņemt naudu. Ir pilnīgi skaidrs, ka gan Latvijas pusei, gan Krievijas tpusei pašiem šīs naudas nepietiks. Būs jāiet kopā pie Eiropas, bet es esmu diezgan optimistisks, jo Eiropa attīsta attiecības ar Krieviju attīsta tranzīta koridorus. Ja Eiropa redzēs mūsu velmi, tad es domāju, ka tā atbalstīs," teica Magonis.

Realizējot abus šos projektus Latvija atrastos pa vidu starp Eiropu un Maskavu. Jāatzīmē, ka tieša sliežu ceļa izveidi starp ES un Krieviju apgrūtina dažādie sliežu ceļa platuma standarti. 

Jau vēstīts, ka ekonomikas ministrs Artis Kampars, tiekoties ar Krievijas prezidentu Dmitriju Medvedevu, vienojās, ka ātrgaitas vilcienu satiksme starp Rīgu un Maskavu jāizveido līdz 2018.gadam, kad Krievijā norisināsies pasaules futbola čempionāts. 

 

Komentāri (31)

anita_meistere 18.01.2011. 11.05

krievijā dzīvo ap 135 miljoniem. attālums lidz maskavai no Rīgas ap 900 km.
eiropā dzīvo pāri par 400 miljoniem..un attālums no Rīgas lidz Waršavai, Berlīnei, Kopenhagenai, Prāgai, Vīnei utt ir aptuveni tik pat liels..un vēl stundas pusotra, un esam eiropas viducī. Ir jātiek tik līdz Polijai!!

kur te ir ekonomisks pamatojums būvēt līniju uz maskavu??? mēs sliktā laikā vispār uz eiropu netiekam…mums ir vajadzīgi moderni transporta sakari ar eiropu nevis ar kaut kādu korumpetu noziedznieku pāķu valsti kreviju. galvenie eksporta tirgi atrodas eiropā, nevis krievijā, turistu skaits vislielakias ir no eiropas..nevis no rašas, no kuras turistiem atkratās visur citur pasaulē.

+20
0
Atbildēt

3

    Maija > anita_meistere 18.01.2011. 14.48

    ar eiropu mums ir jau moderni sakari – aviosatiksme! iesēdies rinairī, airbaltikā vai kādā citā ļotenē un pēc dažām stundām smaidīgs staigā pa eiropu! un nemaksā tas nemaz tik dārgi :)

    ar krieviju ir sliktāk. tikai 1 vilciens uz maskavu un 1 uz pēterpili. kad krievijā brīvdienas, tad šie abi pārpildīti, neskatoties uz baisi dārgo biļetes cenu. turklāt vilcieni i maskavā, i rīgā, i pēterpilī iebrauc pašā pilsētas centrā. tas ir būtiski, jo, piemēram, nokļūšanai no/uz lidostu no Maskavas centra reizēm nākas tērēt 4-5 stundas katrā virzienā.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    UgisB > anita_meistere 19.01.2011. 15.06

    EU dzīvo vairāk kā 500 miljoni. Un līdz Varšavai attālums ir daudz īsāks nekā līdz Maskavai. Tā ka jā, jāattīsta tajā virzinā, absolūti pareizi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > anita_meistere 18.01.2011. 16.14

    :D iesēdies ļotene uz lido??? tu to pasaki tiem kas nedēla dīka lidostās visādu vulkānu un puteņu dēļ. mums ir pamatīgas problemas ar satiksmi uz eiropu!!!
    uz kieviju katru dienu brauc n-tie busi, lidmašinas, vilcieni. un te vēl plāno izmest pāris miljardus, lai ar vilcienu to varētu izdaŗit par pars stundām ātrāk.
    eirpas gadījumā alternatīvu aviosatiksmei vispār NAV!!!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 18.01.2011. 11.19

Rīga – Varšava, ar iespēju uzkraut uz platformas arī auto, Eiropā daudzās vietās ir šāda tipa vilcieni un maršruti, būtu ideāls risinājums braucieniem uz Eiropu. Līdz Varšavai bāņa nav, aiz Varšavas kaut kas uz to pusi, gan nepabeigts, jau ir. Ja līnija ietu vēl tālāk, lai varētu braukt uz Berlīni, Vīni vai Prāgu, būtu vispār miljons. Šobrīd šis brauciens līdz Varšavai dienas garumā pa fūrēm pārpildītu, izdauzītu ceļu ir traki nepatīkams.

+11
0
Atbildēt

0

ltvpanorama 18.01.2011. 11.02

” Viņš uzskata, ka šis projekts būtu ekonomiski daudz izdevīgāks, nekā jau aizsāktais projekts “Rail Baltica”, kas savukārt esot politiski svarīgs jo savieno Eiropas un Latvijas dzelzceļa infrastruktūru” ————————————————————————— manuprāt šis te šlesera ieliktenis pats ir neidzevīgs Latvijai gan, ekonomiski gan politiski..Rail Baltic ir Eiropas projekts, ar reālu plānojumu un finansējumu ..kamēr Rīgas – Vasjuku fantāzijas tapušas ar pirkstu bakstot Zatlera vizītes optimisma mākonīšus .. Kamēr mums pa dzelzceļa vadību šeptējās visādi puscepti jūrnieki, lauksaimnieki un figviņzinkas,mums joprojām nav neviena vilciena uz Eiropu..pat Tallinu vai Viļņu

+10
-1
Atbildēt

1

    ivetao2007 > ltvpanorama 18.01.2011. 16.46

    To dzelzceļu uz Maskavu vajadzēs tad, kad krievi būs nodzēruši savu naftu un gāzi un nebūsu par ko maizi nopirkt. Tad krieviņi varēs pa dzelzceļa stigu nākt uz Latviju pēc maizes. KĀ SAVĀ LAIKĀ PĒC MAIZES GĀJĀM UZ lIETUVU. Patiesībā uz robežas jābūvē sienu – tāda pat kā starp Izraelu – Palestīnu un ASV-Meksiku. Bet Rail Baltic bija jābut jau gatavam. Krievu mafija alis ŠŠL to izjauca nozagdami tam domāto naudu. Petsamo – Lahti – Helsinki [zem Somu līča], Tallina, Rīga Viļņa, Varšava, Berīne, Parīze. Kotleti vajadzēja itaisīt no tiem, kuri likvidēja bānīti Rīga – Ērgļi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu