Okupācijas muzejs: Gaile komunisma simboliem grib piešķirt pozitīvu nozīmi (papild.)

92

Komentāri (92)

kristaps_freimanis 19.07.2015. 15.39

OM sāk uzvesties necienīgi un spiež uz personīgiem uzbrukumiem (ad hominem). Švaki.

+5
-15
Atbildēt

0

uldis-v 19.07.2015. 09.49

v_rostins: Cilvēki, kurus patiesi interesē Latvijas vēsture, iekāps tramvajā un aizbrauks līdz Karātavu laukumam, jo tur būtu īstā okupācija muzeja vieta.

——————————–

Tu Rostin šoreiz taisnību pasaki.Jā ,okupācijas muzejam īstā vieta ir Karātavu laukumā ar labu skatu uz pieminekli okupantiem,ar īpašu norādi uz to.

Mazohistiskie latvieši ierīkoja Latviešu sarkano strēlnieku muzejā okupācijas muzeju itkā tie būtu galvenie Latvijas okupācijas veicēji.Bet lielākā daļa no viņiem tika noslepkavoti 1937.gadā ko izdarīja krievu nacionālboļševiki Staļina vadībā.Iztrenkātie kolčakieši ,deņikinieši un vrangelieši pēc pilsoņu kara Krievijā piesmērējās staļiniskajiem krievu komunistiem un atriebās latviešiem par viņu sakāvi.Mēs varam ar pilnu pārliecību teikt ka latviešu sarkanie strēlnieki bija galvenais spēks kas likvidēja carisko krievu impēriju.

Es tagad nezinu kā izkļūt no šīs apkaunojošās situācijas,es nepiekrītu Gailei un citiem okupācijas laika arhitektiem,es negribu aģitēt pret trimdas latviešu arhitektu Birkerta kungu,bet apkaunojums ēkai ko izdarija ievietojot okupācijas muzeju šai ēkā var novērst tikai šo ēku nojaucot.

+1
-3
Atbildēt

4

    edge_indran > uldis-v 19.07.2015. 11.20

    ———uldis-v:”(..).Mēs varam ar pilnu pārliecību teikt ka latviešu sarkanie strēlnieki bija galvenais spēks kas likvidēja carisko krievu impēriju.

    Es tagad nezinu kā izkļūt no šīs apkaunojošās situācijas,…..”

    ===============================================================================

    “Okupācijas muzejs: Gaile komunisma simboliem grib piešķirt pozitīvu nozīmi.”

    Vajag vismaz virsrakstu izlasīt, tad komentārus rakstīt. Zinošiem cilvēkiem jau vadošie “nezinīši” naudiņu nežēlo – tāpēc šajā sponsoru sarīkotajā “leļļu teātrī” apkaunojošās situācijas bieži netiek nostādīti:

    “Pērn augustā valdība pieņēma lēmumu par 7,4 miljonu eiro piešķiršanu memoriāla kompleksa izveidei. Kompleksa būves pirmā kārta – Latvijas Okupācijas muzeja ēkas rekonstrukcija un tā piebūves celtniecība – jāpabeidz līdz 2016.gada 1.oktobrim.”

    Valdība nemainīs lēmumu par Okupācijas muzeja paplašināšanu

    http://www.la.lv/valdiba-nemainis-lemumu-par-okupacijas-muzeja-paplasinasanu/

    0
    0
    Atbildēt

    0

    DD1 > uldis-v 19.07.2015. 14.20

    > uldis-v

    “apkaunojums ēkai ko izdarija ievietojot okupācijas muzeju šai ēkā var novērst tikai šo ēku nojaucot.”

    Tas būtu pareizākais.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > uldis-v 19.07.2015. 16.55

    ———-

    …….un ceļa malās stāv….un klusums….

    https://www.youtube.com/watch?v=evqaSxUxpCk

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Pēteris > uldis-v 19.07.2015. 17.53

    Arī piemineklis ir nekam un būtu jāpārved uz īpašu Sarkano sapņu dārzu, kopā ar Kārējiem Izvarotājiem no Uzvaras laukuma. Vai šitie visi jākoncentrē, piemēram, Salaspilī. Lai tur skatās ar savām akmenī kaltajām sejām un sarkano zvaigzni pierē uz citiem ļeņinekļiem un sovjetu pasaku pasaules tēliem. Tiešām būtu interesants apskates objekts tūristiem. Ar visu baiso brīdinājuma pukstu, ka komunisma rēgs Latviju nebūt nav pametis.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

Valdis Eiserts 18.07.2015. 04.44

Poļitarhitekte jūt konjunktūru, pārējie 19 piebalso tāpat aiz muļķības. Veiksmīgais darbiņš Lipkes šķūnis, kura uzdevums izcelt tā īpašnieka darbības vienreizējo dabu vienlaicīgi klusinot tūkstošiem citu paveiktā masveida raksturu, jau izpelnījies aģenta Zurofa atzinību. Nu ir saņemts jauns uzdevums, kura motivācija ir tik laba, ka nav pat kauns izskatīties …

P.S.Trģikomiskākais apstāklis, ka kremlinu pārņemtais Gebelsa propagandas gars, kas nacisma politiku pārveļ uz okupēto zemju pleciem, turpina apdūmot Latviju.

+27
-15
Atbildēt

1

    Valdis Eiserts > Valdis Eiserts 18.07.2015. 14.32

    Tas,ka Molotova – Ribentropa pakta autori atrodas uz kopējas platformas, nav pārsteidzoši. Riktīgi netīrs politbizness sākas tajā brīdī, kad atriebības naida aptumšotie prokremliskie ebreji nodod tautasbrāļu upurus, pievienojoties Gebelsa propagandai un bez tiesas lēmuma slepkavo iedomātos pāridarītājus.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

sniega_roze 17.07.2015. 23.05

Pēc šādas loģikas Ķīpsalā vispār ir divas vēsturiskas zīmes – sieviešu klosteris un pelbaseins.

Tad jau Gaiļu nami būtu kaut kāds pārpratums?

+11
-10
Atbildēt

0

zēniņš 17.07.2015. 22.08

Lai gan man ļoti patīk padomju laiku modernisma/konstruktīvisma/brutālisma/funkcionālisma arhitektūra, galīgi nesaprotu kāpēc tiek tik ļoti izcelts šis viens nams, kas manuprāt uz pārējā fona nav nekas īpašs.

+3
-7
Atbildēt

1

    latvijas_valsts > zēniņš 17.07.2015. 22.41

    Vnk jūsu tautieši nu ir sadomājuši kārtējo reizi Latvijas Valsti apšmaukt un apzagt, piebūvējot klāt kaut šim monstram kādu tik pat pilnīgi murgainu šķūni, bet kas ļaus viņiem “zāģēt” naudiņu no valsts kases, varbūt arī no ES fondiem. Birkerts arī ir šajā biznesā, tāpat arī Kārkliņa. Viss ir ārkārtīgi vienkārši!

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

Aldis-2 17.07.2015. 21.56

Citāts: “Architekti uzsveŗ, ka bijusī Sarkano strēlnieku mūzeja ēka atstājama kâ modernisma architektūras piemineklis, bet Okupācijas mūzeja pārbūvei domātie līdzekļi jānovirza Stūŗa mājai.”

Izskatās, ka daži architekti aizstāv savus okupācijas laikā sabūvētos kroplīšus.

Okupācijas mūzeja ēku vislabāk būtu nojaukt un tās vietā turpat uzbūvēt jaunu Okupācijas mūzeja ēku, ievērojot Vecrīgas vēsturisko ielu tīklu.

Savukārt, “modernisma architektūras pieminekli” varētu uzdāvināt Gailei. Viņa varētu to pārcelt kaut kur pie sevis un baudīt caurām dienām.

+11
-15
Atbildēt

0

ierados 17.07.2015. 21.54

Īstais okupācijas muzejs ir Kolchoznieku Nams.

+5
-12
Atbildēt

0

Mantrausis 17.07.2015. 18.50

Joprojām NAV skaidrs, kas visam pēkšņajam pasākumam ir “apakšā”. Neesmu arhitekts, bet par piebūvi zināju jau sen un biju pat pārsteigts par ilgo laiku, kamēr atkal kas top. Tā ir liela nelaime – visu ietērpt gumijā un staipīt.

Līdz ar to, nez vai arhitektu vidē jaunais papildinājums būtu dižs jaunums. Parasti tak nelielās zemēs zina, kas kur notiek vai tiek veidots, Birkerts arī ir nozīmīgs vārds!

Tātad – kur ir galvenā problēma un vai ikviens, kas parakstās, spēj pamatot – kāpēc? Var? Pārliecinoši var? Jeb te tomēr ir kas cits?

+6
-15
Atbildēt

1

    WAT > Mantrausis 17.07.2015. 21.21

    Ko nu sarkasmā ielaidies,OT?budžeta pārdale no OM(NA) uz MVT(ex Pleskavas šosejnieki)

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

zanE. 17.07.2015. 18.01

…izskatās, ka bāleliņu emigrantu mafija vēlas pamācīt aborigēnus, kā pareizi uztvert vēstures liecības, “pareizo” ideoloģiju un kā “būvēt” vēstures pieminekļus…

…kad no valsts jāprasa finansējums – tad tas esot valsts pienākums, kad valstij jāmaksā par ārvalstu delegāciju ieejas biļetēm – tad tas ir privāts muzejs, kuram jāpelna…

…galu galā – kāds ir muzeja statuss?….

+15
-22
Atbildēt

22

    latvijas_valsts > zanE. 17.07.2015. 18.04

    Liku jums plusu.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    edge_indran > zanE. 17.07.2015. 18.12

    ——zanE:”(..)

    …galu galā – kāds ir muzeja statuss?….”

    ===============================================================================

    Vēl kāda “blondīne” vēlas noskaidrot šīs valsts patiesos saimniekus (sponsorus)?

    http://www.vanishingtattoo.com/tds/images/military/military_large/uncle_sam_003.jpg

    +1
    -15
    Atbildēt

    0

    andrejs > zanE. 17.07.2015. 18.30

    …galu galā – kāds ir muzeja statuss?….

    ————————

    Diemžēl Straujuma atbalsta naudas piešķiršanu…

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    zanE. > zanE. 17.07.2015. 18.42

    ….tur jau tā problēma – pamēģināsi nostāties pret tik ievērojamiem kungiem un…arī piedēvēs nepareizu ideoloģiju un vēstures izpratni, bet…”kungi” to izmanto…faktiski – šantažējot…

    +13
    -17
    Atbildēt

    0

    Optiskais Tēmeklis > zanE. 17.07.2015. 19.05

    Straujuma nolaidusi apakšbikses, tikko šai apkārt sanākuši trimdtautieši, un uzreiz kļuvusi ne tikai par Rīgas, arī par Latvijas vadošo arhitekti: ja trimdbāleliņi teica, ka vajag/naada, tātad vajag — naada! Trimdbāleliņi 25 gados veikli apguvuši postsovetiskās lietu kārtošanas metodes un brīkš-brākš metas pie lielākā priekšnieka/priekšnieces.

    “Nākotnes nams” — izdvies nosakumus/zīme/simbols? Turklāt balts kā klozetpods. Tiem, kuri pārdzīvoja 2 padkrievu un 1 vācu okupācijas tepat, Latvijā, tagad dabūs to Birkerta, Nāgela, prievīšu Nollendorfa balto namu. Nu nav ne vella izdevusies baltā Nākotnes nama ideja, — Birkerts sadomājis būt veikls un globālistiski šļūcis uz globālistiskas konjunktūras, nu panāksnieki Nāgelnieki konjunkturizēs arī nabaga Laimdotu (Straujumu), kas tikpat strauji, cik nelaimdotīgi sasolīja pirmās škiras (vectrimdas) bāleliņiem vairāk nekā saprata un drīkstēja solīt. Pirmškirīgie vectrimdnieki nu sadistiskā ekstāzē, bet, — kurš blīvēsies tais lielajos koridoros, kas aizņem vairāk vietas nekā krātuves? “Architekts Pujats”, protams, par to turpina klusēt, — prievīšu Nollendorfs var pateikt, kas un ko tais koridoros, kurš un kādēļ tais 40 kv. m. birojkabinetos? Un tai pašā jaunapgūtā padkomunistu stilā trimdbāleliņi — kā jau pirmajai škirai piedien — nu vēl metīsies virsū ikvienam, kurš nepiekrīt, — turklāt piedziedājumā allaž atkārtojot, ka ZG iznīcninot OM! Faktiski — pilnīgas muļķības: pārlielajos kabinetos sevi prezentēs VVF, Nāgela, Nollendorfa leļļi un līdzinieki, kam Stūra māja, protams ir fui, un… “tāla no Centra”.

    Baigie jaunie centroviki mums saradušies, i bitīt matos!

    Tikko pabeigtā LNB nebija domāta balta un jau noput un Ls 80 000 mazgāšanai par reizi, — kurš grib padomāt, kāds Vecrīgas putekļos izskatīsies nākotniešu “baltais nams”, — katram amerikāsim savu Balto namu, ja ne Amerikās, tad Tēvzemē? Tēvzemi bija ierasts nepiesārņot.

    Par OM viedokli virsrakstā = nekaunīgi, demagoģiski meli, nepārprotams gebelsisms.

    +15
    -14
    Atbildēt

    0

    klusais > zanE. 17.07.2015. 19.18

    OT – jācer , ka nevalkā stringus :) :) :)

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

    edge_indran > zanE. 17.07.2015. 21.47

    ———–

    Sireāla aina – nāgelieši&nollendorfieši aizņem Zukuļa kabinetu….Diezin vai vecie antikomunisti to spētu izturēt….

    http://okupacijasmuzejs.lv/sites/default/files/imagecache/lielais_attels_apskatei/stura-maja_0.jpg

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Marthas_father > zanE. 18.07.2015. 16.03

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    TanteSidra > zanE. 18.07.2015. 21.47

    Varam apbrīnot kas par vērienu un ar kādu spiedienu nāk šie trimdtautieši.

    Lai realizētu savas ekonomiskās idejas tiem izdodās pārliekot jēdzienus sajaukt prātus pat visnotaļ sakarīgiem portāla laikabiedriem.

    Patīk vai nepatīk kādam balts šķūnīts par 10 miljoniem EUR pie melna nama un patīk vai nepatīk melnais nams nu jau izšķir to vai patīk vai nepatīk muzejs un secīgi tātad, – patīk tam vai nepatīk okupācija.

    Šī saruna ir laikā, – valsts nedrīkst savu vēsturi skaidrot tikai ciešanas un pāridarījumus fetišizējot. Taču tieši tādā atrakcijā ar valsts finansējumu ir ieinteresēti muzeja īpašnieki Nollendorfs, Nāgels, Birkerts un vēl citi līdzīgie.

    Melnais Nams pieder Latviešu Strēlniekiem un politbiznesmeņiem laiks to atbrīvot. Liecības par okupācijas zvērībām var un vajag eksponēt vienā vietā kur pats nams ir šausmu liecinieks – Stūra mājā. Neatkarīgi no tā vai tas uznēmējiem liekas komfortabli.

    Valstij vajadzētu pieņemt lēmumu vai tās vēstures skaidrojumu turpināt uzticēt privātuzņēmēju grupai, varbūt attiecības derētu pārskatīt.

    http://likumi.lv/doc.php?id=146475

    “Latvijas Okupācijas muzejs…ir privāts muzejs. Muzeja krājums ir Latvijas Okupācijas muzeja biedrības īpašums. Muzejs atrodas Rīgā, Latviešu Strēlnieku laukumā 1.”

    16:03, – paldies par linku.

    Diemžēl neredzu šajā dokumentā tieši kādā veidā tiek likvidēta un dzēsta no vēstures Latviešu Strēlnieku piemiņa, ar kādu ieganstu tiek tiem atsavināts muzeja nams un ar kādu ieganstu nams tiek nodots privātpersonu uzņēmējdarbībai.

    +15
    -20
    Atbildēt

    0

    zanE. > zanE. 18.07.2015. 23.07

    …Tante Sidra….ilgi gaidīju, līdz kāds pajautās – kā tad šis privātais muzejs radās…paldies, Tev, par loģiskiem jautājumiem…

    …no Okupācijas muzeja biedrības mājas lapas smeļamies informāciju:

    -“1993. gada februārī Viskonsinas universitātes (ASV) vēstures profesors Paulis Lazda iesniedza Latvijas Kultūras ministrijai ierosinājumu Rīgā izveidot muzeju par Latvijas okupācijas laiku no 1940. līdz 1991. gadam. 1993. gada pavasarī Rīgā 11 personas nodibināja „Latvijas 50 gadu okupācijas muzeja fondu” (OMF) – tagad Latvijas Okupācijas muzeja biedrība (OMB), lai izveidotu, pārvaldītu un finansiāli nodrošinātu Latvijas Okupācijas muzeju (OM). Kā privāts muzejs – tas ir ne tikai finansiāli, bet arī politiski neatkarīgs. Tādēļ tik nozīmīgs ir ikkatra ziedotāja atbalsts muzeja pastāvēšanai.

    1993. gada 1. jūlijā atklāja muzeja pirmo izstādi bijušā Latviešu strēlnieku muzeja telpās. Izstāde rādīja un skaidroja padomju režīma nežēlību Latvijā 1940./1941. gadā. Nākamajos gados, pilnveidojot izstādi un paplašinot tajā aptverto laika posmu, ir izveidots valsts akreditēts un starptautiski atzīts muzejs, kas atspoguļo Latvijas neseno vēsturi.

    Okupācijas muzejam ir būtiska nozīme vēsturiskās izpratnes veidošanā Latvijā, jo okupācijas varu laikā (1940–1991) vēsture atspoguļoja totalitāro varu ideoloģiju. Cenzūrai raksturīgā īpašība – klusēt par nevēlamiem jautājumiem, bija no vēstures izsvītrojusi notikumus, kurus režīms vēlējās izdzēst arī no cilvēku apziņas: Hitlera–Staļina paktu, holokaustu, masu deportācijas, represijas u.c. Okupācijas muzeja pamatprincipi ir izteikti muzeja moto Atcerēties. Pieminēt. Atgādināt.

    Kopš 2005. gada muzejs ik gadu uzņem vairāk nekā 100 000 apmeklētāju, to skaitā arī valsts protokola oficiālos viesus.”

    ….tātad – visiem tiek stāstīts “Kā privāts muzejs – tas ir ne tikai finansiāli, bet arī politiski neatkarīgs.”….noklusējot par valsts ikgadējām dotācijām muzeja ēkas uzturēšanai un apsaimniekošanai, ekspozīcijai un valsts protokolam, pētniecības un izglītības programmām, ceļojošām izstādēm Latvijā un ārzemēs, un darbam ar muzeja krājumiem…

    …vēl no mājas lapā pieejamās informācijas:

    -“Pārmaiņas. Latvijas Okupācijas muzejs. Rātslaukuma atjaunošana

    Latvijai atgūstot neatkarību, ēkas liktenis kļuva nenoteikts. Īslaicīgi muzeju sauca – Latviešu strēlnieku muzejs. Tas darbojās kā Kara muzeja filiāle, bet 1992. gadā šo filiāli slēdza. Tukšo ēku sāka nomāt Okupācijas muzeja fonds. 1998. gadā ar Ministru kabineta lēmumu ēku nodeva Rīgas pašvaldības īpašumā. 1999. gadā Rīgas dome nolēma ēku nojaukt un izvietot Okupācijas muzeja ekspozīciju „citās piemērotās telpās”. Plašās diskusijas sabiedrībā ieceri apturēja. Ēka un zeme 2005. gadā atkal nonāca valsts īpašumā. OMB tiesības izmantot ēku un zemi muzeja vajadzībām ir nostiprinātas Zemesgrāmatā, un biedrība sedz visus ēkas apsaimniekošanas izdevumus. No 2005. gada valsts sāka apzināties, ka muzeju nepieciešams pārbūvēt un paplašināt.”

    …pievērsiet uzmanību tekstam: -“OMB tiesības izmantot ēku un zemi muzeja vajadzībām ir nostiprinātas Zemesgrāmatā, un biedrība sedz visus ēkas apsaimniekošanas izdevumus.”

    …biedrība sedzot visus ēkas apsaimniekošanas izdevumus(!)…ja biedrība lepojas ar puspatiesībām un melīgu informāciju – vai varam būt pārliecināti, ka arī vēstures fakti netiek sagrozīti?…

    +12
    -19
    Atbildēt

    0

    edge_indran > zanE. 18.07.2015. 23.57

    ———zanE:”(..)- vai varam būt pārliecināti, ka arī vēstures fakti netiek sagrozīti?…”

    ===============================================================================

    Yes, we can! ASV, Austrālijā, Kanādā dzīvojošie nollendorfieši, nāgelieši un freibergieši jau vislabāk zināja par notikušo Latvijā 1940. – 1991.gg.

    http://gramata24.lv/assets/images/000/005/577/vvv_original.jpg?1289837273

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > zanE. 19.07.2015. 12.39

    TanteSidra… ar kādu ieganstu nams tiek nodots privātpersonu uzņēmējdarbībai.

    ________________________

    No šīs uzņēmējdarbības gan neviens bagāts nav palicis un nepaliks. Kādēļ uztraucamies tikai par strēlniekiem? Kur paliek leģionāru piemiņa? Daži saka, ka leģionāri neesot mūsējie, es to nesaprotu. Notiek Ziemassvētku kauju rekonstrukcija, uz kurieni ved skolēnus, bet vai streļķi toreiz cīnījās par Latviju vai cara tētīņu, vai vēl ļaunāk par boļševiku asinsuni Ļeņinu? Tādēļ neredzu ne mazākā iemesla leģionāru varonības noklusēšanai – viņi gāja atriebt savu iespēju robežās nogalinātos un izvarotos tautiešus.

    Vēl kategoriskāk esmu pret naida kurināšanu pret mūsu rietumu diasporu.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    edge_indran > zanE. 19.07.2015. 13.11

    ——-lno:”(..)Tādēļ neredzu ne mazākā iemesla leģionāru varonības noklusēšanai….”

    ===============================================================================

    Esi redzīgs – ,tad spēsi saprast Hitlera un Himlera dibinātā Latviešu SS-brīvprātīgo leģiona atšķirības no Latviešu strēlnieku bataljoniem (pulkiem):

    “Leģions ir radies noziedzīgā kārtā, pārkāpjot starptautiskās tiesības.(..)

    Latviešu iekļaušana tautai naidīgajā SS karaspēkā ir smags pazemojums un apgrūtinājums saskarsmē ar citām tautām. Leģiona traģiskais liktenis nav pārvarāms, ne toreiz [1943] sekojot, ne tagad turpinot mūsu tautas interesēm svešu propagandu.” Haralds Biezais, vēsturnieks (Latvija kāskrusta varā. Sveši kungi, pašu ļaudis)

    http://jaunagaita.net/jg191/JG191_lpp24x.jpg

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    DD1 > zanE. 19.07.2015. 14.18

    > zanE

    “visiem tiek stāstīts “Kā privāts muzejs – tas ir ne tikai finansiāli, bet arī politiski neatkarīgs.”….noklusējot par valsts ikgadējām dotācijām muzeja ēkas uzturēšanai un apsaimniekošanai”

    Kā, izlasot Jūsu minētos objektīvos faktus, var likt mīnusu? Ko tas nozīmē?

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    TanteSidra > zanE. 19.07.2015. 14.26

    Zane, – ko par mūsu valsts un tautas vēsturi zinās mūsu mazbērni? noteikti to ka esam okupēti, mocīti un no krieviem izvaroti. vai vēl kaut ko? es domāju ka nē.

    viņi nezinās to ka mūsu senči strēlnieki sarkani, zaļi vai balti lai izcīnītu mums neatkarīgu valsti ar ieročiem pārstaigāja Krieviju krustām šķērsām, triecot ellē krievu elitārās divīzijas un drebinot viņu matrožus. atgriežoties mājās tie valstsvīriem vaicāja cik lielu gabalu no Krievijas vajadzētu piegriezt Latvijai, cik tālu virzīt jaunās valsts Latvijas robežu.

    šie latvieši zināja kāpēc tie karo, viņi zināja brīvības un savas valsts cenu.

    cīnītāju vārdi būtu turami svētā piemiņā ikkatram latvietim, taču ir noticis pretējais, no vēstures grāmatām tiek izrautas lapas un par karavīru piemiņu jebkurš var ieņirgt.

    Strēlnieku Nama saturs ir nomainīts, tur nav vairs kauju slavas liecibu, tur rosās izveicīgi trimdtautiešu politbiznesmeņi kas ar valsts pasūtījumu tirgo bēdas un asaras.

    viņu pasūtījumu rakstiem virsraksti ko vien ir vērti – “„Nākotnes nams” nevienam neuzbrūk” vai “Okupācijas muzejs: Gaile komunisma simboliem grib piešķirt pozitīvu nozīmi”.

    izliekam šos okupantus no nama ko tiem nepieder un valsts pasūtījums turpmāk ir novirzāms Latviešu Strēlnieku Muzejam, atjaunojama ir tā ekspozīcija un tā apmeklējumam turpmāk vajag būt ārvalstu viesu uzņemšanas protokola sastāvdaļai.

    nekādas baltas vai rozā Nākotnes mājas, ja tiksim ārā no kolektīva vājprāta 10 miljoniem EUR būs cits pielietojums. ja neuzturēsim armiju, – būs okupācija un tad ne muzeja izstāde ne Cerību māja nelīdzēs.

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

    v_rostins > zanE. 19.07.2015. 14.58

    lno

    vai vēl ļaunāk par boļševiku asinsuni Ļeņinu?

    ———-

    Protams, strēlnieki nekaroja par boļševiku asinssuni, viņu vienīgais mērķis bija brīva Latvija. Tas bija iespējams tikai bez Krievijas impērijas. Mūsu brāļu tauta, somi, to lieliski apzinās. http://d3atbsy0flqavg.cloudfront.net/v1.1.1/site/uri/raining-lenins.silk.co/file/id/1389eaea-820e-4da5-b859-629f03abbe89?x=0&y=0&width=387&height=292&zoom=38 Es, protams neaģitēju par pieminekli Ļeņinam, jo Latvijas draugs viņš nebija. Strēlnieku un leģionāru ekspozīcijām vieta vienā muzejā, jo viņi cīnījās par Latviju.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    TanteSidra > zanE. 19.07.2015. 15.05

    > Optiskais Tēmeklis 19:05 “Straujuma nolaidusi apakšbikses, tikko šai apkārt sanākuši trimdtautieši, un uzreiz kļuvusi ne tikai par Rīgas, arī par Latvijas vadošo arhitekti: ja trimdbāleliņi teica, ka vajag/naada, tātad vajag — naada! Trimdbāleliņi 25 gados veikli apguvuši postsovetiskās lietu kārtošanas metodes un brīkš-brākš metas pie lielākā priekšnieka/priekšnieces…”

    ~~~~~~~~~~

    varbūt ka izsakies skarbi bet tā apmēram izskatās, kārtējais ātri varbūt pat vienpersoniski pieņemtais lēmums un tā paziņojums:

    “…Valdības vadītāja Laimdota Straujuma (V) apliecinājusi, ka valdība lēmumu par Okupācijas muzeja piebūves īstenošanu nemainīs. Arī Rīgas mērs Nils Ušakovs (“Saskaņa”) un Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs pauduši, ka Okupācijas muzeja paplašināšanas projekts ir jāturpina.”

    Straujaumai gribas visiem būt labai, Junkers viņai uzsit pa dibenu, viņa tam pretī smej un uzņemas saistības, par tām vēlāk skarbi aprauti paziņo monologā TV: “…mēs ņemsim bēgļus, āfrikas, septiņi simti, ne tagad – rudenī…”.

    tieksme uz labiem darbiem var būt arī bez atlīdzības, agrāk to sauca “tchesny dovalka”. vispār esam iekrituši, uzrāvušies, – tāda apstākļu sakritība, smalkas politteholoģijas uz atbilstīgi atsaucīgām personālijām.

    lielie brāļi trimdbāliņi ir tiesīgi visādas idejas te pienest, to starpā tādas kā mūsu naudu notrallināt. mums, labticīgajiem putekļsūcējiem, pa 25 gadiem vajadzēja sākt to saprast un mācēt no tām pieklājīgi atteikties.

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

    zanE. > zanE. 19.07.2015. 15.27

    zanE. > zanE. 19.07.2015. 15.46

    …DD1…par mīnusiņiem…šajā portālā mīnusus neliek vērtējot teiktā jēgu, tā ir tāda sīka atriebība komentāra autoram – re’, kā es tev no aizdurves ieriebu, še, saņem!…cilvēks atbrīvo savu negatīvo enerģiju un viņam kļūst labāk…sīks, emocionāls, bailīgs un atriebīgs radījums guvis gandarījumu, jo dūšas (vai prāta?) nepietiek, lai oponētu…

    …tāpēc – “vērtējums” nav domāts faktiem un komentāra saturam, jo, diez vai atradīsies kāds, kurš atbalstītu nekorektu OM biedrības biedru rīcību un vērtētu to kā cēlu…tā ir psihoterapija savas nervu sistēmas nomierināšanai… :)

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

    TanteSidra > zanE. 19.07.2015. 16.57

    > lno 12:39 “No šīs uzņēmējdarbības gan neviens bagāts nav palicis un nepaliks. Kādēļ uztraucamies tikai par strēlniekiem? Kur paliek leģionāru piemiņa? Daži saka, ka leģionāri neesot mūsējie, es to nesaprotu. Notiek Ziemassvētku kauju rekonstrukcija, uz kurieni ved skolēnus, bet vai streļķi toreiz cīnījās par Latviju vai cara tētīņu, vai vēl ļaunāk par boļševiku asinsuni Ļeņinu? Tādēļ neredzu ne mazākā iemesla leģionāru varonības noklusēšanai – viņi gāja atriebt savu iespēju robežās nogalinātos un izvarotos tautiešus.

    Vēl kategoriskāk esmu pret naida kurināšanu pret mūsu rietumu diasporu.”

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    lūdzu atvaino, bet Tevis tagad uzrakstītais atbilst tam ko teicu par to kā pārliekot jēdzienus tiek sajaukti arī visgaišākie prāti tādā mērā ka ej nu saproti kas ir par un kas pret okupāciju ja mērs robežstabs tam ir Birkerta Nākotnes šķūnītis. būs grūti, bet man uz Tevis rakstīto ir jāatbild pa punktiem:

    1. lno “…No šīs uzņēmējdarbības gan neviens bagāts nav palicis…”?

    – hmm, kā Tu to zini, nu neesi tak pie naudas lādes to skaitot ar sveci blakus īpašniekiem stāvējis?

    2. lno “…Kur paliek leģionāru piemiņa?…”

    – ja aiz durvīm izliekam savus senčus karotājus kas izcīnīja mums valsti sakot ka tie lūk sargāja “boļševiku asinsuni Ļeņinu”, – nu tad kādi gan vēl senči leģionāri, nav brīnums ka katrs kam nav slinkums var martā iet uz tiem izkliegties.

    3. lno “…esmu pret naida kurināšanu pret mūsu rietumu diasporu…”

    – es neaicinu par diasporu spriest pēc šo konkrēto kungu uzvedības, Latvijā arī ir Šlesers un Rāvis bet ne visi pārējie tiem ir līdzīgi.

    +6
    -12
    Atbildēt

    0

    zanE. > zanE. 19.07.2015. 17.28

    ….Tante Sidra…piekrītu!…Tev ir taisnība…un man ir vienalga, kādā krāsā latviešu strēlniekus sauca – sarkanā, zaļā, zilā vai oranžā…mans Vectēvs bija latviešu strēlnieks un viens no tiem, kas Ļeņinu sargāja…kas izgāja cauri kaujām un atgriezās mājās, kuram pateicoties – mums ir Latvijas valsts…

    …nedrīkst paslaucīt pagaldē to cilvēku piemiņu un atmiņas, izceļot tikai vienu mūsu vēstures laika posmu…zinu, ka eksistē to dienu aculiecinieku un dalībnieku dienasgrāmatas ieraksti, kuri, diemžēl, mūsu aktīvos OM “vēsturniekus” maz interesē….tagad ir cita “ģeopolitiskā” situācija, kuru attiecīgi izmantojot, var gūt atzinību un ievērību…

    …ja tāda attieksme saglabāsies arī turpmāk – mēs zaudēsim mūsu vēstures nozīmīgu laikposmu un tas, manuprāt, ir nepiedodami…

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

    TanteSidra > zanE. 19.07.2015. 17.57

    zanE “…mēs zaudēsim mūsu vēstures nozīmīgu laikposmu…”

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    – mēs zināsim ka mums ir par ko raudāt bet būsim aizmirsuši ka ir ar ko lepoties.

    http://latvjustrelnieki.lv/lv/statji-95941

    http://www.russia-talk.com/latyshi.htm#t04

    Ģenerālis Jukums-Vācietis ar saviem karavīriem ir vēlējies atgriezties Latvijā, taču ģenerālis Balodis ir pārliecinājis Ulmani atteikt tiem uzņemšanu.

    Tas pats Balodis kas no 1938. gada apmeklēja tējas vakarus ar kāršu spēli krievu vēstniecībā Antonijas ielā.

    Detalizētas ziņas par to varētu dot vēsturnieki.

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

DD1 17.07.2015. 09.56

> agrunte

“vai tad Stūra māja neatrodas centrā?

No tagadēja OM tā ir tikai 1,6 km attālumā, skat.: http://www.google.lv/maps/di...

No Brīvības pieminekļa 1,0 km.

No Ministru padomes ēkas tikai 650 metri! (Starp citu, daudz tuvāk nekā tagadējāis OM).

No lielākās centrālās viesnīcas Radisson Latvija tikai 500 metri.”

Precīzi. Paldies.

+17
-15
Atbildēt

1

    Uģis > DD1 18.07.2015. 08.26

    Ar tūristu autobusiem arī ļoti viegli piebraukt, brīvas autostāvvietas apkārtnē papilnam! Tiešām nesaprotu, par ko cepiens! :)

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

klejotājs 16.07.2015. 14.48

10 : 03 Var arī Majoros būvēt.

Var arī Majoros būvēt uz Jaunā Viļņa drupām :))

+4
-12
Atbildēt

0

WAT 16.07.2015. 11.47

Nesapratu ZG gaisa tricināšanu, viss tramvajs ir aizbraucis, tante rimsties, viss, nebūs nekādu vēstures gaitu mainošu manifestu, tik vien kā ZG gozēšanās PR prožieru spūtlaitos.

Mēs nespējām un nevīžojām godāt un iepīt LR atjaunotajos pamatos strēlniekus (lai vai kādi nu viņi visi bija, balti, sarkani, zaļi) , tādejādi nodrošinot muzeja ansambļa pamatjēgu, tieši ansambļa (ar telpu abās muzeja pusēs, ko paģērēja modernisma telpveide) , nevis plikas ēkas saglabāšanu, tā vietā iespējamos LR pīlārus ( aktīvo enerģiju, spēku kas spēja spert pa pakaļu KrImp, Vācijai un mainīt pasauli) nomainījām uz pasīvo enerģiju (OM, redz kā mūs varoja, redz, redz paskatieties uz mūsu vātīm, traumām, pažēlojiet mūs) aktīvās-agresīvās vietā. Atņēmām telpu ( laukumu pret Vecrīgu), sajājām priekšlaukumu, pašu ēku, un te liekulīgi kolēģi bēdājas ,ka modernisma paraugs iet bojā, Jūs to tikai tagad pamanījāt? Pēc klonu laukumu izbūves, pēc 25 g. nekustinātā, aizlaistā, Strēlnieku laukuma, pēc ēkas amatieriskas pielāgošanas īstermiņa nepieciešamībām? Nevajag sevi mānīt, viss kas bija sačakarējams pamatā jau ir sačakarēts.

Funkcija- nav LR “hologosta” ekvivalents jāliek pašā centrā, mēs to esam izdaŗijuši, vēl pie tam pielāgojot pilnīgi pretējas jēgas muzeja ēku- tik valstij nepieciešamo varošo, aktīvo, vīrišķigo latviešu piemiņu, aizvietojot ar mūsu sāpju , negoda piemiņu, izvarotās sērdienītes piemiņu( ne jau pirmie varoja to sērdienīti, bet tie kuru varas personifikācija kā reizi ir Stūra nams). Redz bet tomēr labāk izmest ir tos streļķus laukā, nekā pakļaut savām vajadzībām īsto pāridarītāju monumentus, jo tur nepieciešama GRIBA un VARA.

Pilsētbūvnieciski – pakāstais Vecrīgas puses laukums ( klonu invāzija), sajātais Strēlnieku laukums.

Tīri arhitektoniski, visas dīvainās piebūves utt..

Tā ka neredzu neko sāpīgu, ja OM ceļo uz Stūra māju, veco Streļķu muzeju nojauc, atjauno telpiski vēsturisko STATUS QUO( vēlams ar starptautisku žuriju un konkursu, lai atkal debīlus klonus nesabūvē bāleliņi&tovarišķi.

Savukārt Karātavu laukumu ideoloģiski jāpielāgo Strēlnieku ( visu krāsu) piemiņai, monumentam , ja nepieciešams arī muzejam.

+9
-17
Atbildēt

5

    WAT > WAT 16.07.2015. 12.33

    PAtiesībā ir laiks pieaugt LR kā nācijai, un pieauguši cilvēki ar to ka viņi ir jāti un apjāti nelepojas, atceras, rūpīgi iegrāmato visas pazīmes, faktus, un izpausmes, info ir jābūt pieejamam katram indivīdam, bet nelepojas ( vārdu sakot info iekšējais lietošanai,dokumentēta pieredze lai zinātu ,kas ir jājējs, kas vienkāršs metējs, un kas slepkava).

    Lepojas ar sasniegumiem.

    “Hologosta” jautājums izraelītiem tomēr ir citādi izmenedžēts, tas ir tieši saistīts ar naudu un drošibas garantijām Izraēlai, un kamēr “hologosta” jautājums ir cilājams tikmēr ISR ir drošības garantijas( neapskaužama kaimiņu štelle A Vidusjūras reģionā), un par skādi nav visādas kompensāciju gešeftes( nu jau ģešeftu jautājums mitējas, jo iesaistītie ta tutū jau citā saulē).

    Ko LR(EE,LT,UA,PL utt..) iesit no savām pazemojuma lappusēm? Neko, itin neko, ne garantijas , ne naudu nekā, tik vien kā aizkaitinājumu kaimiņiem, sabiedrotajiem, kad tiem atgādinam par viņu realizēto metienu. Jo diemžēl tāda mēroga diasporas un lobija kā izraelītiem nevienam nav. Tā ka atstājam vien savā iekšējā lietošanā savas drūmās lappuses, bet uz āru rādam sasniegumus.

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    edge_indran > WAT 16.07.2015. 13.12

    ———–WAT:”(..) Tā ka atstājam vien savā iekšējā lietošanā savas drūmās lappuses, bet uz āru rādam sasniegumus.”

    ===============================================================================

    Tā jau arī pirms 100 gadiem notika – tas Latviešu strēlnieku muzejs jau tukšā vietā neradās:

    “Pulcējaties zem latviešu karogiem!”

    …..Ienaidnieks samin mūsu druvas; pārvērš mūsu mājas par pelniem un mūsu pilsētas par gruvekļiem. Mūsu sirmgalvji un bērni, mātes, sievas un meitas vienmēr vēl bēg no ļaunā vajātāja. Viņu ciešanas brēc pret debesīm, viņi gaida mūsu aizstāvēšanas.

    Un mēs neesam vieni: dienu no dienas, plecu pie pleca, mēs cīnāmies kopā ar diženo krievu tautu. Ticiet Krievijas nesalaužamai varenībai, ticiet latviešu tautas gaišai nākotnei! Lai tad pulcējamies zem savas tautas karoga, zem divgalvainā ērgļa spārniem.

    https://www.youtube.com/watch?v=Kq2le2ripuI

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    WAT > WAT 16.07.2015. 14.20

    Pindrān, Latviešu socdemi bija pirmie nac. valsts ideoloģijas nesēji un KrImp tiem bija apspiedējs, jebkurā tās inkarnācijā, tā ka KrImp ideoloģijas propogandonu vari pietaupīt, kā ta savādāk nac. vienības organizēt, ja ne kādu pantiņu “samoģeržavņikiem” noskaitīt .lai “bāķuška”kazi nenobīstas no “nepakornijiem balķijciem” un nenokacelē nac. vienības.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > WAT 16.07.2015. 14.35

    to WAT

    labs!

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > WAT 17.07.2015. 18.05

    ——–

    Noderīga lasāmviela, aktuāli arī Latviešu strēlnieku bataljonu (pulku) dibināšanas 100. un Aspazijas&Raiņa 150. gadadienā:

    “PROTESTA REZOLŪCIJA PRET NODOMĀTO LATVIJAS PIEVIENOŠANU VĀCIJAI”

    (..)

    Mēs, latvieši, atbrīvošanu prasām ne kā atraušanu no Krievijas, bet gan kā brīvu nacionālu attīstību uz latviešu valodas un īpatnību pamatiem, kāda mums iespējama visas Latvijas (Kurzemes un Vidzemes, un Vitebskas latviešu daļas) politiskas autonomijas ietvaros un krievu valsts savienībā.

    Latvijai atraušana no Krievijas nozīmētu atraušanu no ekonomiskās dzīves nosacījumiem. No modernā attīstībā ierautas, kulturāli un saimnieciski augstu stāvošas zemes Latvija tiktu nospiesta līdz agrāram novadam, ko Vācija tikai ekspluatētu un kas turklāt vēl būtu pakļauts varmācīgai vācu kolonizācijai un latviešu zemes atsavināšanai.

    http://www.korpuss.lv/klasika/Senie/Rainis/Publ/2.htm

    0
    -1
    Atbildēt

    0

v_rostins 16.07.2015. 11.00

rinķī apkārt

Nevaru spriest par Gailes un domubiedru motīviem, taču jau esošā ēka bojā Vecrīgas seju. Okupācijas muzejam nav jākonkurē ar krogiem, tāpēc tā atrašanās vietai nav nozīmes. Fašistiskie izdzimteņi, kuri nīst latviešu valsti un tautu, arī pēc muzeja apmeklēšanas savas domas nemainīs, muļķi savukārt no tā gudrāki nekļūs. Cilvēki, kurus patiesi interesē Latvijas vēsture, iekāps tramvajā un aizbrauks līdz Karātavu laukumam, jo tur būtu īstā okupācija muzeja vieta.

Pats svarīgākais dokuments, kas apliecina ka Latvijā “Baigā gada” laikā bija sarīkots etniskais genocīds, tāpat pēc kremļa rīkojuma no muzeja ir aizvākts, tāpēc nelietīgie kolorādo lenteņi: Pabriks, VVF, Dombrovskis un Straujuma un Vīzentāla centrs atļaujas savas žaunas vārstīt un izgāzt savu zvērisko naidu pret latviešu varoņiem, leģionāriem, bet Kozlovskis piedalīties fašistu rīkotajā vandālisma aktā 16. martā.

Juris Bekmanis: Okupācijas muzejā vēl joprojām ir izstādīta latviešu slepkavotāja – biedra Semjona Šustina fotogrāfija, viņa kadru anketa, taču pirms kādiem diviem gadiem blakus tai bija apskatāms cilvēku saraksts ar viņa parakstīto rezolūciju augšā – “расстрелять!” (“Nošaut!”) un aktu vāki “ДЕЛО” (“lieta”), kur apakšā skaidri un gaiši rakstīts: “состав преступления – латыш” (“Nozieguma sastāvs – latvietis”). Šī mape ar “LIETU” ir nozudusi – vitrīnā tās vairs nav. Nevar apskatīt ne sarakstu ar “расстрелять”, ne arī lietu ar “состав преступления – латыш”.

http://fronte.lv/2012/08/no-okupacijas-muzeja-pazud-neerti-dokumenti/

Izraēlas laikraksts The Jerusalem Post publicējis rakstu, kurā kritizēta Okupācijas muzeja ekspozīcija, jo tajā nav pienācīgi atspoguļota latviešu līdzdalība ebreju slepkavošanā Otrā pasaules kara laikā.

http://news.wasabi.lv/lv/polit/100100

+12
-19
Atbildēt

2

    andrejs > v_rostins 16.07.2015. 11.09

    Kad beidzamo reizi biju OM, tas bija pirms gadiem 4, mani pārsteidza tas cik tā ekspozīcija ir garlaicīga, tāda piezemēta un ieturēta, un svešinieks, tajā ienākot, diez vai gūs reālu priekšstatu, ko pārcietuši latvieši krievu okupācijas laikā.

    Nemaz nebrīnos, ka Lieta ar noziegumu “latiš” ir izņemta no ekspozīcijas.

    p.s. Vai šis Šhustins Baigā gada laikā neparakstījās ar izdomātu latvisku uzvārdu?

    +18
    -3
    Atbildēt

    0

    klejotājs > v_rostins 16.07.2015. 11.10

    Rostiņ, nekas nav par tūpļiem teikts tavā garajā greizi ideoloģiskajā sacerējumā. Vai to tev no Ventspils nodiktēja?

    +14
    -5
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 16.07.2015. 10.43

…Manifests aicina vienotā Okupācijas muzeja attīstības koncepcijā iekļaut Stūra māju, kas ar savu emocionālo slodzi ir izmantojama okupācijas mantojuma izstādīšanas, dokumentēšanas un pētniecības mērķiem…+++ Lūk arī “konflikta” atslēga. Cien. arhitektes mērķis ir aizdabūt Okupācijas muzeju prom no centra, kur ir tā vienīgā un īstā vieta.

Taktikā nekā jauna – iesākumā tikai iekļaujot Stūra māju ” Okupācijas muzeja attīstības koncepcijā”, un beidzot – pārvietojot visu Okupācijas muzeju uz Stūra māju, tā tad prom ” no acīm”, kāds jau bija šīs arhitektu grupiņas sākotnējais priekšlikums.

Grūti spriest, kas tie par motīviem, kuri spiež daļu mūsu arhitektu šādi rīkoties. Vai nu viņi ir tik kropli savā profesionālajā uztverē. Tik kropli, ka vairs neatšķir prioritātes. Nesaprot, kas varbūt ir svarīgi, un kas ir ļoti svarīgi.

Jeb tā ir vnk ir greizsirdība par to, ka paši vairs netiek pie lieliem projektiem, jeb varbūt tam visam ir pavisam prozaisks motīvs – Kremlis nopirka :)

+37
-23
Atbildēt

11

    andrejs > rinķī apkārt 16.07.2015. 11.02

    un beidzot – pārvietojot visu Okupācijas muzeju uz Stūra māju

    ——————————

    Nevajag fantazēt. No Gailes nekas tāds nav dzirdēts, un ja arī kāds kaut ko tādu bilstu, vai mums tas būtu jāņem vērā?

    Visas valdošās partijas un pat SC (vismaz oficiāli) atbalsta Okupācijas muzeja atrašanos centrā. Ja Vienotība mēģinās OM slēgt, tad NA sarīkos protesta akciju.

    +18
    -9
    Atbildēt

    0

    zanE. > rinķī apkārt 16.07.2015. 11.45

    …Andrej…neviens negrasās slēgt Okupācijas muzeju…to vienreiz par visām reizēm vajadzētu saprast arī oponentiem, bet tiem, kas to nesaprot un liekulīgi izmanto kā argumentu, atbalstot nelietderīgu naudas šķērdēšanu – jāskaidro vēl un vēl….

    ….no Taviem komentāriem saprotams, ka Okupācijas muzeja jautājumā esi nostājies saprātīgo “pusē”….

    +19
    -21
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 16.07.2015. 12.00

    to Zane. Es taču jokojos.

    Protams, ka šajā jautājumā mēs esam vienisprātis. Muzeju vajag izremontēt un lai tas turpina darbību. Tikai ekspozīcija jāpadara spilgtāka. Runā, ka labs paraugs esot Holokausta muzejs Izraēlā.

    +14
    -3
    Atbildēt

    0

    agrunte > rinķī apkārt 16.07.2015. 13.19

    RA, vai tad Stūra māja neatrodas centrā? No tagadēja OM tā ir tikai 1,6 km attālumā, skat.: http://www.google.lv/maps/dir/56.9581388,24.1241791/56.9472844,24.1058997/@56.9526616,24.1055316,15z/data=!3m1!4b1!4m2!4m1!3e2?hl=en

    No Brīvības pieminekļa 1,0 km. No Ministru padomes ēkas tikai 650 metri! (Starp citu, daudz tuvāk nekā tagadējāis OM). No lielākās centrālās viesnīcas Radisson Latvija tikai 500 metri.

    Ja tas nav centrs…

    +21
    -12
    Atbildēt

    0

    Normunds > rinķī apkārt 17.07.2015. 22.35

    Tomēr tūristu tur krietni mazāk.

    +4
    -10
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 18.07.2015. 09.28

    vai tad Stūra māja neatrodas centrā? No tagadēja OM tā ir tikai 1,6 km attālumā +++ atrasties centrā, un būt uzmanības centrā – tās ir divas dažādas lietas. :) Šobrīd Okupācijas muzejs atrodas gan centrā, gan arī uzmanības centrā, jo tas ir pašā priekšā…

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    Centrum > rinķī apkārt 18.07.2015. 09.46

    Ja Tev vajag priekšā un centrā,viens te ieteica – uzreiz aiz lidostas pasu kontroles,lai neviens nespēj pašmaukt garām,ar obligātu prasību,gribi spert kāju uz svētās zemes,ierindā caur Okupācijas muzeju,kā caur šķīstītavu.

    Ar smadzeņu skalošanu un trulu uzbāzību panāksiet pretēju efektu.Viss,kas ir obligāts rada vēlmi no tā izvairīties.

    Pretīgākais,ka cerībā uzvārīties uz valsts rēķina,trimdinieki grābstās gar tautas sāpēm un ciešanām.

    +12
    -5
    Atbildēt

    0

    v_rostins > rinķī apkārt 18.07.2015. 09.59

    rinķī apkārt

    Kā jau izteicos: “Okupācijas muzejam nav jākonkurē ar krogiem, tāpēc tā atrašanās vietai nav būtiskas nozīmes”.

    Esot ārzemēs, vienmēr esmu atradis manis interesējošos objektuws, lai kur tie arī nebūtu, bet nekad neesmu gājis kaut kur iekšā, neizlasījis plāksnītes uzrakstu uz durvīm. Nekad nekur neapmeklēšu holokausta muzeju, pat ja tur pasniegs “košerētu cūkgaļu” un šņabi un līdz tam nekur nebūs jāiet.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 18.07.2015. 17.00

    Kāds tam sakars ar obligātumu vai speciālu meklēšanu?Mēs par citām valstīm bieži vien nezinām gandrīz neko,tūrists šeit var ierasties arī ar minimālām zināšanām par mūsu vēsturi,un tad ir svarīgi,lai objekts atrastos dzīvā vietā ar daudziem interesantiem izpētes objektiem.Tāds muzejs jau ir kā uzvedinātājs,ierosinātājs painteresēties par nozīmīgiem nesenās pagātnes notikumiem.Pēc tam jau var sākt pētīt informāciju no dažādiem avotiem mērķtiecīgi,ja pirmā interese ir radīta.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    agrunte > rinķī apkārt 19.07.2015. 14.07

    Dīvains kritērijs OM atrašanās vietai – kā tik ārvalstu tūristiem būtu ērtāk taisīt selfijus uz tā fona. “Šeit man aiz muguras Melngalvju nams, šeit kaut kāds okupācijas muzējs… Kādas okupācijas? Skaidrs ka vācu, šādi muzēji ir visā bijušajā PSRS…”. Ja viņus Latvijas vēsture neinteresē, tad arī neinteresēs, lai kur tas muzējs atrastos!

    Muzējs ir vajadzīgs vispirms mūsu bērniem. Un Stūra māja ir visdabiskākā vieta, jo tieši tā ir okupācijas drūmākās puses iemiesojums.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 19.07.2015. 20.06

    Vai tad mūsu bērniem skolā vēsturi nemāca?

    0
    -3
    Atbildēt

    0

Skumjais Bruņinieks 16.07.2015. 09.59

Okupācijas muzejs “Nākotnes nams – baltā piebūve” ir “viltots simbols” vārda vistiešākā nozīmē.

Ja ir runa par piebūvi, tad tai būtu jābūt nevis baltai, bet zaļai un pēc formas jāatgādina HŪTI.

Baltā krāsā jābūt tikai mazai strīpiņai starp veco ēku un HŪTI, kas simbolizētu cerīgo Atmodas laiku.

HŪTI vēl varētu aizstāt ar lielu, stilizētu Lemberga pakaļu, kurā salīdusi ir visa latviešu tauta, politiķi un liekulīgā, tā saucamā, inteliģence.

Protams, vieta šim mūsu skarbajam muzejam – piemineklim ir jāmaina un jāpārceļ pretim Saeimas ēkai vai pie Brīvības pieminekļa.

+20
-19
Atbildēt

4

    klejotājs > Skumjais Bruņinieks 16.07.2015. 10.03

    Var arī Majoros būvēt.

    +8
    -12
    Atbildēt

    0

    andrejs > Skumjais Bruņinieks 16.07.2015. 10.26

    man labāk patiktu oranžā krāsa un forma varētu būt zelta vaterklozets.

    p.s. Hūte par to, kas viņš ir tagad, kļuva patiecoties valsts nozagšanai, kas notika nākot pie varas šķēlei un vēlāk t.s. Tautas partijai. Toreiz Rīgas augšās tika pieņemts vieds lēmums iedot kko Lembim, lai šis aizvērtos. No laupījuma neatteicās, bet kļuva tikai lecīgāks.

    Lai gan sūdi sākās jau tad, kad latvieši uzrāvās uz rozā komunistu pamestās LC makšķeres ar frizūru Gorbunovu uz āķa.

    +19
    -3
    Atbildēt

    0

    aivarsk > Skumjais Bruņinieks 16.07.2015. 11.51

    SB, man sāk likties, ka lembis būs pieņemis tavas dzemdības un mazo slideno skumjā bruņinieka ķermenīti nometis uz grīdas…

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

    andrejs > Skumjais Bruņinieks 16.07.2015. 12.02

    to aivarsK

    čalim točna veras širmis ciet. Nu jau viņam vainīgi visi latvieši… :)

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

klejotājs 16.07.2015. 09.57

Es no paša sākuma saku, ka tas nav par arhitektūru. Tas ir pret Okupācijas Muzeju. Vecrīga ir pilna ar nepiestāvošām tai celtnēm piebūvēta.

Katrā gadījumā Gailei jau 20 paraksti ir, ieskaitot viņas pašas parakstu :))

+23
-23
Atbildēt

0

Vita 16.07.2015. 09.26

Grūti nespeciālistam ko iebilst profesionālā strīdā, bet fakts ir tāds, ka mums latviešiem pagātne ir kā milzu klints ķēdē pie kājas, kas neļauj doties ar drošu pārliecību nākotnē. Mēs vienmēr cienīsim mūsu senčus, bet nedomāju, ka mūsu senči, lai cik viņi ir cietuši, priecātos par mums, ja redzētu kā pagātne un viņu ciešanas biedē mūs un bremzē mūsu tautas izaugsmi par daļu no nākotnes cilvēces.

Par tradīcijām gribētu teikt kā Malala – “Traditions are not sent from heaven, they are not sent from God. (It is us) who make cultures. We have the right to change it and we should change it.”

+22
-24
Atbildēt

14

    DD1 > Vita 16.07.2015. 09.43

    > Vita

    “fakts ir tāds, ka mums latviešiem pagātne ir kā milzu klints ķēdē pie kājas”

    Ļoti labi saprotu Jūsu domu, bet mēs turpinām kultivēt, lolot un pat lepoties ar pagātnes ciešanām…

    +22
    -11
    Atbildēt

    0

    not mii > Vita 16.07.2015. 10.00

    Zaigai ir skats nākotnē – priekš kam Rīgas centrā tāda nejauka vēstures liecība par latviešiem? Lai iet un vaimanā uz Stabu ielu vai vēl labāk – uz Koknesi. Laba alternatīva gājienam uz Brīvības pieminekli ir mītiņošana Litenē, galvenais, lai prom no acīm . Un kāda vaina varoņu dienā nolikt svecīti Brāļu kapos apbedītiem sarkanarmijas politdarbiniekiem , tapēc jau neaizmirsīs Novika vietnieku apakšpulkvedi Jāni Cini, kas aizsūtīja Sibīrijas plašumos pāri par 2ooo latviešu ģimenes. Un vispār tie nemaz nav Brāļu kapi, bet gan Rīgas brālu kapi, jo valstī tik daudz kapu , kur izvaimanāties, ka var apjukt, jāsāk būs numurēt, vai ne, Zaiga?

    +14
    -23
    Atbildēt

    0

    zanE. > Vita 16.07.2015. 11.40

    … – “Lai iet un vaimanā uz Stabu ielu…”

    …vai Jūsu vārdos ieslēpta vēlme Vecrīgā radīt Raudu mūri?…kā gan mēs iztiksim bez vaimanām pret debesīm?…

    …šobrīd diskusija ievirzījusies strupceļā – atmetot racionālo graudu, bet argumentos izmantojot par “ģeopolitisko” situāciju, kas…piedodiet, bet ir liekulīgi…

    …parakstos zem Zaigas Gailes Manifesta, jo atbalstu saprātīgu rīcību, nevis dažu personu ambiciozu apliecināšanos uz tautas atmiņas un vēstures rēķina…

    +25
    -27
    Atbildēt

    0

    WAT > Vita 16.07.2015. 11.55

    Un par ko Tu Zane paraksties? Ko Tu ceri panākt ar ZG&co? Ieriebt KM&NA? Diemžēl process neapstāsies, un laikam jau visi iesaistītie saprot, ka MVT nespīd OM rezervētais cipars, tā ka ZG gaisa tricināšana vērtējama , kā atkāpšanās ar kauju.

    Kur ir reāls konstruktīvs piedāvājums? Tāda naff… Tikai gaisa vibrācijas.

    Manu viedokli( lai nepārmestu pašam par piedāvājuma trūkumu) vari izlasīt zemāk.

    +15
    -19
    Atbildēt

    0

    zanE. > Vita 16.07.2015. 12.34

    …WAT…ieriebt?…kam?…KM&NA?…kāds KM&NA ar to sakars?…nu, piedod, šitas nudien ir labais!…tad redz, kur tas suns aprakts – Tev, kā profesionālim un reizē arī konkurentam, nepatīk Z.Gaile un tāpēc vien viss ir jānoraida, dēļ tā, ka to saka Z.G…

    …lietderības koeficients?…racionalitāte?…uzturēšana un apsaimniekošana?…izmaksas?…vai profesionālim pietiek tikai ar skiču projekta dāvināšanu, lai pēc tam apvainotos, ja pēc 15 gadiem tiek uzdoti jautājumi par lietderību?…dāvinātam zirgam zobos neskatās – vai tā?…

    P.S. …izlasīju zemāk Tavus komentārus, tāpēc nācās labot iepriekš uzrakstīto…. :)

    +15
    -21
    Atbildēt

    0

    WAT > Vita 16.07.2015. 12.51

    Zane,ko man skaust ZG, es sieviete esmu vai, ka man skaustu nodrošinātas mājsaimnieces ar dārgu hobiju statuss ? To, ka viņa kā siltumnīcas puķe MG paspārnē darbojas ( savukārt MG sava patrona paspārnē darbojas), tiešām gribi precīzas norādes?

    Nepārsteidzies ar mačista birku karināšanu- manā cienījamo kolēģu sarakstā ir ļoti daudz sieviešu – AIG dāmas,Kuba dāmas, I. Kārkliņa, R. Krūskopa utt..( es necienu kolēģus ,kas atklāti dzīvojot siltumnīcā, bezkaunīgi dod norādījumus brīvā vaļā augošiem, ko un kā viņi dara nepareizi un greizi, un cik viņiem siltumnīcā augot daiļi ziedi padodas, atšķirībā no pamācamiem, šādiem cilvēkiem ir pieklājīgi jāklusē, vai jārunā par neitrālām tēmām, nevis jāuzmetas par galvenajiem tiesnešiem, kā ir nepat savācis ZG)

    Tev laikam nesanāca izlasīt, manu viedokli par problēmu, bet viedoklis “imejetsja”, krietna ex-komjauniete, vēl pie tam emocionāla( ievelc elpu un noskaiti līdz desmit, pirms ko atcērt)…

    Es esmu par to ,ka labākais risinājums problēmai būtu OM-Stūra mājā, Strēlnieku muzeja ēku nojaukt, atjaunot vēsturisko STATUS QUO(telpiski), rūpīgi sekojot kvalitātei. Savukārt Strēlnieku konceptu( ar palikusājām regālijām uz UZvaras laukumu, vārdu sakot lasi manu viedokli)

    +12
    -11
    Atbildēt

    0

    not mii > Vita 16.07.2015. 13.45

    paldies, zanE, par atsauci uz ģeopolitisko situāciju. Kopš Vaira pateica, ka šajā ģeopolitiskaja situācijā un hibrīdkara ietvaros ierēdņus un citu priekšniecību nedrīkst kritizēt, visi masmediji palikuši tādi stipri rāmāki, kas varbūt veicinās , ka Latvijas iedzīvotāji kļūs par vienotāku un labāk vadāmu masu, lai korupcijai un naudas atmazgāšanai ceļš kā galds.

    Iegūtā inteliģence ļauj Zaigai delikāti cīnīties par patiesību un taisno lietu , neaizķerot neaizķeramos, un no cita skatu punkta veroties, šī rosīšanās patiešām izkatās amizanta nevis dramatiska, es te nedomāju skatu no eventuālās viesnīcas loga.

    Un runajot par vaimanām – kapēc vaimanu korī nedzird budinu, neruvju, sēļu, kūru, variņu, heruļu, zemnonu, rugiešu, jātvingu un galindu vaimanas par izzušanu? Vai NA nevajadzētu uzriktēt kādu heruli?

    +7
    -11
    Atbildēt

    0

    not mii > Vita 16.07.2015. 14.25

    wats atbildēja zanEi – he he , aizķēra? – paklausies Wilko Johnson un nespied uz dārgiem drinkiem

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > Vita 17.07.2015. 17.33

    Piekrītu zanE.

    Izskatās, “progresīvā sabiedrība” atradusi kārtējo ienaidnieku Z.G. izskatā.

    +15
    -12
    Atbildēt

    0

    WAT > Vita 17.07.2015. 20.53

    Un dzeri? Tu vispār saproti par ko īstenībā karoPR kampaņas runājošā galva ZG? Vai tiešām par modernisma arhitektūru? Dikti saistās ar viņas pieredzi un praksi, iepriekšējām izpausmēm?

    +9
    -12
    Atbildēt

    0

    Normunds > Vita 17.07.2015. 22.23

    bet fakts ir tāds, ka mums latviešiem pagātne ir kā milzu klints ķēdē pie kājas, kas neļauj doties ar drošu pārliecību nākotnē.

    =============

    Par holokaustu to pašu teiksiet?

    +7
    -11
    Atbildēt

    0

    mūsu alus > Vita 18.07.2015. 22.38

    Tad vajag nojaukt Vecrīgu :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    DD1 > Vita 19.07.2015. 14.12

    > Normunds

    “Par holokaustu to pašu teiksiet?”

    Uzdrošināšos teikt, jā. Vismaz, vēršoties dažiem uzņēmīgiem ebrejiem ar netaisnīgām finansiālām prasībām pret Latvijas valsti, tas tiek izmantots kā iegansts.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    DD1 > Vita 19.07.2015. 14.14

    > dzeris49

    “Izskatās, “progresīvā sabiedrība” atradusi kārtējo ienaidnieku Z.G. izskatā.”

    Mani tas ļoti pārsteidz.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

Rasma Kârkliòa 16.07.2015. 08.28

Lūdzu Zaiga, apdomājaties! Vai Jūs neredzat, ka galvenais Jūsu rīcības rezultāts ir kaitējums Okupācijas muzeja darbībai? Muzeja darbinieki, daudzi no tiem brīvprātīgi, ikdienā tūkstošiem skolēnu, diplomātu, tūristiem, un citiem skaidro okupāciju vēsturi. Domāju, ka Jūs esat valstiski domājošs cilvēks un sapratīsat, ka tieši pašlaik Okupācijas muzeja darbs ir arkārtīgi nozīmīgs informācijas karā ar Krieviju. Akadēmiski strīdi par labu architektūru te ir sekundāri, lūdzu apdomājaties!

+41
-25
Atbildēt

8

    DD1 > Rasma Kârkliòa 16.07.2015. 08.42

    > asma_karklina

    “kaitējums Okupācijas muzeja darbībai … Akadēmiski strīdi par labu architektūru te ir sekundāri”

    Vecrīgas arhitektūra nebūt nav sekundārs jautājums. Gluži otrādi,- agri vai vēlu Putins pazudīs, cerams Krievija kļūs par normālu kaimiņu, bet baltā kaste – piebūve paliks, kā pseidoarhitektūras piemineklis. Es to negribu. Neredzu iemeslu, kāpēc OM darbinieku kabineti nevarētu atrasties “stūra mājā”, kas savukārt būtu OM filiāle, bet ar laiku arī galvenā ēka.

    +28
    -25
    Atbildēt

    0

    Siguldietis > Rasma Kârkliòa 16.07.2015. 09.01

    Ļoti pareizi, paldies.

    +25
    -14
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Rasma Kârkliòa 16.07.2015. 09.27

    DD1

    cerams Krievija kļūs par normālu kaimiņu

    ————

    Cerēsim, ka ar kaimiņiem ķīniešiem labi sapratīsimies.

    +19
    -17
    Atbildēt

    0

    andrejs > Rasma Kârkliòa 16.07.2015. 10.21

    Vecrīgas arhitektūra nebūt nav sekundārs jautājums. Gluži otrādi,- agri vai vēlu Putins pazudīs, cerams Krievija kļūs par normālu kaimiņu, bet baltā kaste – piebūve paliks, kā pseidoarhitektūras piemineklis. Es to negribu. Neredzu iemeslu, kāpēc OM darbinieku kabineti nevarētu atrasties “stūra mājā”, kas savukārt būtu OM filiāle, bet ar laiku arī galvenā ēka.

    ————————

    par krieviem gan neesmu tik optimistisks, bet visam pārejam tekstam pievienojos par 100 procentiem.

    +21
    -13
    Atbildēt

    0

    Lauris Grâvelis > Rasma Kârkliòa 16.07.2015. 10.28

    @rasma_karklina

    Kļūdas vajag labot pirms tās tiek realizētas nevis tās izdarīt un tad teikt, ka tika pieļauta kļūda. Manuprāt, ir tuvredzīgi aizbildināties, ka Okupācijas muzejam tiks traucāta darbība par pus gadu, uzbūvējot kaut ko nefunkcionālu un neglītu, tā arī nerisinot jautājumu par Okupācijas muzeja ilgtspēju.

    +20
    -21
    Atbildēt

    0

    latvijas_valsts > Rasma Kârkliòa 16.07.2015. 14.48

    “Muzeja darbinieki, daudzi no tiem brīvprātīgi, ikdienā tūkstošiem skolēnu, diplomātu, tūristiem, un citiem skaidro okupāciju vēsturi.”

    Nevis skaidro vēsturi, bet kurina naidu. Bet Rasmas Kārkliņas tēvs Ādolfs Šilde vispār kalpoja vāciešiem un aicināja likvidēt žīdus. Vai par to Rasma Kārkliņa nosūdzējusi grēkus? Nē, jo tieši šāda tēva dēļ par viņu arī balso viņas vēlētājs. Mēs jau visu zinām. Tāpat kā Putins visu redz.

    Lūk, ko viņa raksta par tēvu:

    “1991.gadā iznāca grāmata

    “Ādolfs Šilde. Trimdinieka raksti.1944. – 1990”. Sastādītāja Rasma Šilde-Kārkliņa.

    No sastādītājas ievada:

    Latviešu tautas tiesību aizstāvis Ādolfs Šilde savus trimdā pavadītos mūža gadus veltīja politiskai cīņai. Viņa galvenais cīņas ierocis bija rakstītais vārds. Blakus vienpadsmit grāmatām par Latvijas vēsturi un politiku Ādolfs Šilde sacerēja simtiem rakstu, kas publicēti dažādos trimdas izdevumos.

    [..] Kā patriotam Ādolfam Šildem sevišķi tuvi bija politiskie, vēsturiskie un tiesiskie jautājumi par Latvijas valsti, un tas atspoguļojas grāmatas sākuma nodaļās , kā arī nodaļā par ievērojamiem latviešiem. Lielu darbu autors ielika pētījumos par deportācijām un pretošanās kustību okupētajā Latvijā, un līdz ar to katram no šiem tematiem veltīta atsevišķa nodaļa. Dzīvodams Vācijā no 1944.gada oktobra līdz savai nāvei 1990.gada maijā, Ādolfs Šilde kļuva arī par trimdas hronistu” http://www.latvijaslaudis.lv/old-data/vesture_begli1.html

    Bet viņa neko neraksta par šo:

    Ādolfs Šilde “Otrā pasaules kara laikā, kā daudziem par pārsteigumu izrādījās, bija apliecinājis, ka „nevar noklusēt to milzīgo prieku, kādu jūtam no ebreju jautājuma risināšanas mūsu zemē”.” http://www.pietiek.com/raksti/atjaunota_latvija_un_ebreju_jautajums

    Tāda, lūk, ir tā latviska elite, kas gaida savu taisnīgo tiesu no “Mossad”.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    MZGD > Rasma Kârkliòa 17.07.2015. 17.54

    Gerbona zaglis gan ir gudrs krievs. Ir iemacijies rakstit ar latinu burtiem. Zhel ka nabags ta centaas. Kam vina murgi interesee.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Normunds > Rasma Kârkliòa 19.07.2015. 09.35

    Padomju latvieši dalās divās lielās daļās – tie, kas sadarbojās ar okupācijas režīmu un saņēma visādus okupācijas labumus (saņem vēl šodien), un pārējie. Tie, kas sadarbojās ar okupācijas režīmu, grib šo kaunu aizmirst, nogrūst tālākajā zemapziņas stūrī. Citi, savukārt, pastāv uz to, ka okupācijas noziedznieki, kolaboranti, fašisti, nkvdešņiki, izdzimteņi, slepkavas, izvarotāji jāsauc pie atbildības. Pirmie grib okupācijas muzeju aizvākt tālāk no acīm, otrie uzskata, ka tam jāatrodas pašā redzamākajā vietā. Visa problēma.

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam