Velosipēds piešķir liderīgumu

14

Komentāri (14)

Kaspars 28.04.2015. 10.48

“..velosipēdisti Rīgā ir izredzētā statusā, jo zina – par neprasmīgu braukšanu netiks sodīti.”,”Daudziem nav autovadītāju apliecības un trūkst zināšanu par satiksmi.”

:) Jā, jā.. riteņbraucēji ir vienīgie, kuriem ir sajūta, ka viņus nesodīs. Tādi ir arī autovadītāji, kas parkojas invalīdu stāvvietās, spiež uz gāzes pedāļa pie dzeltenās gaismas, pārkāpj ātrumu, neapstājas un nesamazina ātrumu pirms gājēju pārejām, utt. Autovadītāja apliecība vēl nenozīmē zināšanas par satiksmi. Zināšanas nenozīmē, ka katrs indivīds māk tās racionāli pielietot! Idiotus var atrast gan starp riteņbraucējiem, gan starp autovadītājiem! Jārunā būtu par to kā “ieborēt” sabiedrībai, ka prātīgi braukt, ievērot vispār pieņemtas normas, utt ir forši un lietderīgi!

“Secināju, ka nekāds dižais laika ietaupījums nesanāk un pa centru labāk – kājām. Citādi iesvīdis piebrauc pie bankas Vecrīgā un meklē, kur pieslēgt riteni.” – vecīt, uzlabo fizisko formu, varbūt, nesvīdīsi tik ļoti. Vēl ir variants, nemin uz pilnu klapi. Nav dižs laika ietaupījums? Jā, tā gan ir, ja kaut kur var ar kājām aiziet 15 min., tad ar riteni var aizmīt nieka 7 – 8 min. maksimums. Dīžens ietaupījums būtu, ja tas izdotos vienas minūtes laikā, piekrītu. :)

+1
0
Atbildēt

0

gustaps 24.04.2015. 11.10

>Inguna Vārtiņa

“Timrots nekur nav teicis, ka kurjeri neievēro satiksmes noteikumus” – To nevienam arī nav jāsaka, tā ir aksioma. Kurjeri brauc lieliski un pēc apstākļiem, nevis satiksmes noteikumiem.

Man kā autobraucējam kurjeri vismazāk traucē. Varu atļauties par viņiem neiespringt, viņi paši par sevi parūpēsies. Jo ir jauni, ar lielisku situācijas redzējumu un reakciju, un – viņu nav pārāk daudz. Bet uz viņiem nevar būvēt Satiksmes noteikumus.

+1
-1
Atbildēt

0

gustaps 24.04.2015. 09.14

>Mārtiņš Kriķis

Esmu izteicies neveikli. Arguments ir nevis “traucē”, bet “ir apdraudēts”. Traucēšanu bez iebildumiem pieciestu. Bet jūtos nekomfortabli ar autiņu velosipēdistu vidū, kur MANA minimālā kļūda var izvērsties nevis noskrambātā krāsojumā, bet man līdzīga mīkstmieša sašķaidīšanā.

“Nav ko likt bruģakmeņus trauku skapī. :-)” – to jau saku.

Pie reizes – “eksperta” Timrota koncepts: “Bet viņi (filigrānie kurjeri) ir vairāk gatavi sadursmes novēršanai nekā kukažas ar groziņu. Viņi rēķinās – šodien vai rīt kritīs. Ja pēkšņi kaut kas izlēks priekšā, raus malā vai rāpus slīdēs. ”

Tas ir, čaļi , kam ir krampis, drīkst noteikumus neievērot. Jo viņi pratīs tikt galā ar prablēmām. Arī braukšanas ātrumu izvēloties (radaru epopeja). “Tu esi čalis vai nē?” – kā jāatbid īstam čalim? – tā viņš arī atbild,

Un kukažām ar groziņu – uz velosipēda vai pie auto stūres satiksmē nav ko meklēt.

Tāpēc arī domāju, ka Timrots ir Čalis (foršs čalis, ja kas), nevis Satiksmes Eksperts.

+3
-1
Atbildēt

1

    Inguna Vārtiņa > gustaps 24.04.2015. 10.54

    Arī tu esi muļķības sarakstījis. Timrots nekur nav teicis, ka kurjeri neievēro satiksmes noteikumus.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

gustaps 23.04.2015. 11.59

Satiksmes Eksperts manā uztverē ir jau izgāzies neglābjami ar savu kaismīgo antiradara darbību. Un smieklīgo manasbalss akciju par ātruma pārkāpšanas nesodāmību, kuras aplamību, cik man zināms, nekad nav atzinis.

Kas attiecas uz velosipēdistiem, uzskatu, ka tiem ir vieta brīvā dabā, mežos un pļavās, līdz tiem braucot pa ekskluzīviem (tikai velo!) veloceliņiem.

Velosipēdistiem nav vietas uz šosejas vai ielas, jo: 1) to ātrums nav samērojams ar šosejā braucamo – viņi traucē. 2) viņu aizsardzības līmenis nav samērojams ar autobraucēja jostām, spilveniem un sēdekļiem – viņi ir apdraudēti. 3)pilnās masas atšķirības – viņu buktes ir sāpīgākas.

Velosipēditiem nav vietas arī uz trotuāra, šo pašu attiecību dēļ, tikai te apdraudētais dalībnieks ir gājējs.

Ir jābūvē veloceliņi, nevis jājauc kopā porcelānu ar bruģakmeņiem.

PS – esmu velofans. Laukā un mežā.

+6
-7
Atbildēt

5

    Mārtiņš Kriķis > gustaps 23.04.2015. 19.48

    Atļaušos oponēt.

    Pietiekami platā šosejā netraucē—viņi ir malā. Rīgas ielās, protams, ka traucē. Bet vēl vairāk traucētu, ja katrs būtu savā auto. Tas, ka auto ir ātrāks (Rīgā pie tam ne vienmēr un visur), smagāks un “ar spilveniem un jostām” nenozīmē, ka auto ir svarīgāks un velo jāpadzen. Tikpat labi varētu teikt, ka jāpadzen auto, jo bojā ceļus, rada troksni, piesārņo apkārtni, aizņem vietu, rada veselības/dzīvības draudus gājējiem un velosipēdistiem, u.t.t., u.t.jprm. Sāksim ar Vecrīgu—kāpēc tur vispār vēl ļauj kādam iebraukt ar auto, izņemot agrās rīta stundās veikalu apgādei?

    Jābūvē ir tuneļi, savienojumi, iebraukšanas un izbraukšanas tajos, lai transports, kas nemaz negrib ielās būt, tur arī nebūtu. Tad būs brīvāka elpošana augšpusē gan velo cienītājiem, gan gājējiem.

    Nav ko likt bruģakmeņus trauku skapī. :-)

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Inguna Vārtiņa > gustaps 24.04.2015. 10.52

    Pilnīgas muļķības esi sarakstījis. Ar automašīnu Latvijā var braukt jebkurā gadalaikā, atšķirībā no velosipēda, lai gan principa pēc, te, protams, var arī banānus audzēt, tikai iznāk dārgi un neērti. Tāpēc visi mēģinājumi izspiest automašīnas no Latvijas ceļiem beigsies slikti. Timrotam pilnīga taisnība par velosipēdistiem, kuru lielākā daļa satiksmes noteikumus vienkārši nezina.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Krix > gustaps 24.04.2015. 10.55

    Nu nav uz šosejas vietas velosipēdam, nekur ārzmēs neesmu redzējis to bardaku, kas šogad valda uz LV šosejām – minās kā pagadās, reizēm grupās bez nekādiem eskortauto, bez vestēm, ķiverēm, utt. Nav LV šosejas, ar retiem izņēmumiem tik platas, lai pa tām droši mītos velobraucējs un vēl izmainītos smagais/smagais vai pat vieglais/vieglais un vēl tie niķi, ka redz veloceļš no bruģa, nepatīk – braukšu pa ielu….man pašam patīk velo, bet es esmu par to, ka velobraucējiem arī ir savi pienākumi nevis tikai privilēģijas !

    Timrots iepretīm aptaurētiem ziftiņiem ir viens no sakarīgākajiem auto ekpertiem, kas LV vispār ir !

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Mārtiņš Kriķis > gustaps 24.04.2015. 16.47

    Ha! Kurš tad te būtu tas gadalaiks, kad nevar braukt ar riteni? Vasara vai—jo par karstu? Varbūt ziema, kuras nav jau 2 gadus bijis? (Un pirms tam bija brīnišķīga ziema un brīnišķīga velobraukšana.) Savukārt, ja brauc ar auto pa “ziemu”, tad tas drīz sarūsē un vairs nevar iziet apskati. :-)

    Auto no Latvijas “ceļiem” izspiest es nebūt negrasījos. Man pietiktu ar to izspiešanu no Vecrīgas un samazināšanu pilsētas centrā—protams, ne jau caur liegumiem bet gan dodot iespēju tur nebraukt, kam nav akurāt vajadzīgs.

    Par tiem velo un satiksmes noteikumu zināšanu vai nezināšanu, man šķiet, nevienai pusei nekādu faktu nav un nevar būt, ir tikai apgalvojumi. Es, savukārt, nebrīnītos, ja izrādītos, ka vismaz 50% velobraucēju, kas brauc pa ielām, makā ir B klases vadītāja apliecība, un tātad kādreiz tie noteikumus vismaz ir skaitījušies zinām.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Mārtiņš Kriķis > gustaps 24.04.2015. 17.07

    Taisnība, ka uz lielākās daļas mūsu šoseju vietas nav. Bet tas nenozīmē, ka liekais ir velosipēdists—viņam ir pilnas tiesības tur būt, un 3 transporta līdzekļu izmainīšanās iespēja nav garantēta, apdzinējam var nākties piebremzēt. Tāda ir dzīve.

    Par to bruģa/nebruģa veloceliņu—ja viņš nav eksluzīvi tikai velosipēdistiem celiņš bet gan, kā parasti, kombinētais gājēju/velo, tad pēc noteikumiem pa to nav obligāti jābrauc. Iela bieži ir nesalīdzināmi ērtāka/ātrāka, nav katrā krustojumā jābremzē un jāuzmanās no mašīnām, kas griežas nost. Velobraucēji arī ir dažādi—sākot ar tādiem, kas nebrauc īpaši ātrāk par gājēju/skrējēju, līdz tādiem, kas sabiedriskajam transportam kabina it viegli un no vieglā auto arī diži neatpaliek (pat ar visu noteikumu ievērošanu). Tie, kas ir vairāk ātrajā galā daudz labāk iederas uz ielas nekā ietves (par veloceliņu var diskutēt—kā kur).

    +2
    0
    Atbildēt

    0

otucis 23.04.2015. 09.35

Par kreiso pagriezienu Lāčplēša ielā varu piekrist, bet automašīnu stāvvietas blakus velojoslai nav nekas unikāls – pilna Kopenhāgena ir šadiem risinājumiem! Kautkas līdzīgs jau kādu laiku ir Skolas ielā.

Šis risinājums ir komfortablāks riteņbraucējiem un gājējiem, jo starp riteņbraucējiem un braucošām automašīnām ir šķērslis – stāvošas automašīnas, bet braucošās, trokšņojošās automašīnas ir vēl tālāk no ietves – ir vairāk drošība. Protams šobrīd pieblīvēto Lāčplēša ielas stāvvietu vajadzētu paretināt, likvidējot stāvvietas pie iebrauktuvēm, lai uzlabotu pārredzamību, atvēlot vietas velostāvvietām, kādām puķu kastēm utml.

Lāčplēša ielas analogs Kopengāgenā:

https://www.google.lv/maps/@55.681508,12.543013,3a,75y,280.58h,63.29t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7VlK8GB83KsxI8iXK42jBA!2e0

+3
-2
Atbildēt

0

Arturs Pērkons 23.04.2015. 09.15

Šitais eksperts izrādās tukša muca, kas, pateicoties tālrādei, tālu skan!

+7
-6
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam