Saslimšana ar vēzi Latvijā draud sasniegt epidēmijas apmērus

26

Komentāri (26)

Jânis Bankoviès 20.08.2014. 10.08

Spīļainais, principā ir ilgtermiņa liga, kā tāda arī ir iegūstama ilgtermiņā, no pieredzes par saviem Tuviniekiem. Respektīvi:

1. Stress.(nervi, psiholoģiskais stāvoklis)

2. Kaitīgie ieradumi(ninne, smēķis, pārrīšanās,neveselīgs dzīvesveids utt..)

3. Vide, pārtika.

Valsts-sabiedrība var ko labot 1. un 3. sadaļā, savukārt nr. 2( ko bieži valstij gribas definēt kā galveno spīļainā iemeslu)ir paša subjekta spēkos labot.

Tas ka onkoloģiskais med.stafs ir ciniskākie maitas gabali no visas iepujušās LR med.stafa saimes ir fakts( izskaidrojams jau protams, kā aizsargreakcija uz default’o pacientu smago aizceļošanu pa skuju taku, atškīrībā no pārējām med.nozarēm).

Tas, ka tagad med.stafs tēlo muļķus un neko nezin un sašūt par ko lemj ministrijas arī ir tēlošanās, jo kā vieni tā otri ir nodokļu maksātāju maizē un parasti viegli transformējas no med.stafa uz med.adm.stafu ( ministriju ierēdņiem) un otrādāk.

Vienkārši LR med.sabiedrība ir veiksmīgi apvienojuši neapvienojamo, ASV veselības sistēmu ( viss par indivīda piķi, vai vismaz apdrošināšanu) ar PSRS(pat ne ES) sistēmu, kur valsts uztur infrastruktūru, iepērk iekārtas, maksā kaut kādas algas utt.., bet rezultātā ,lai nopietni kaut ko darītu savas veselības labā kā sovoka laikā tā tagad, dakterīši tik papleš baltā halāta kabatas.

Izņēmumi ir tie ,kas pilnībā ir pārgājuši uz ASV tipa veselības sistēmu( kas nerukā paralēli kā privātajās struktūrās, tā valsts nodrošinātajās vietās), ārstu privātprakses,zobārstniecības utt..

Tie, kas tiešām bija iedomājušies strādāt valsts nodrošinātās vietās un nečakarēt pacientus, diemžēl resursu trūkumu pēc ir spiesti noziedēt uz valstīm ,kur valsts nodrošinātās vietās maksā sakarīgu atalgojumu.

Godīgi sakot īsti nevar saprast ,kur tā nauda veselības sistēmā pazūd, medikamentu sponsorēšanā LR ir pēdējā vietā ES, med.pers. algas arī izskatās vismaz Baltijas mērogā švakākās, veselība arī nepaliek spožāka utt…, nav jau arī tā, ka ciparu ziņā LR būtu pati nīkulīgākā valsts ES( tas ka saistībā ar auslanderiem ir daudz pelēkās naudas, kura neparādās statistikā, arī ir izskaidrojama atškirība Baltijā).

Varbūt tiešām stāsts par liekām megadārgām iekārtām, lieku infrastruktūru( jaunu un rekonstruējamu), liekiem cilvēkiem?

Kaut kā publiski med.sabiedrība nav definējusi savas problēmas, tikai katrs med.sektors bēdājas kā konkrēti tas ir apdalīts. Algas nemaksā utt.. Ja jau kungi un dāmas sakiet A, sakiet arī B , kur Jūs redzat no med.budžeta var paņemt nepieciešamos ciparus, kur LR lieki tērē( tas ka lieki tērē ir acīmredzami pēc rezultātiem). Ja negribat teikt ,Omerta, tikai gribat lai no citām sadaļām trūkstošo piemet,tad nu ko teikt, bēdīgi….

+6
0
Atbildēt

5

    dzerkaleliva > Jânis Bankoviès 20.08.2014. 11.22

    Izlasi rakstu. Pēc komentāriem gan skaidrs, valdošajiem Latvijā cilvēku likvidēšanas norma joprojām nav izpildīta.

    ———-

    Latvija ir viena no retajām Eiropas valstīm, kura vēža ārstēšanā neizmanto jaunākās paaudzes medikamentus, kuru efektivitāti ārstēšanā, dzīvildzes palielināšanā un dzīves kvalitātes uzlabošanā vairs neapšauba onkoloģijas jomas speciālisti visā pasaulē.

    Daudzas attīstītas valstis patlaban sistēmiskajā terapijā (ķīmijterapijā) izmanto mērķterapijas medikamentus, kamēr mēs izmantojam nespecifiskus ķīmijterapijas preparātus. Latvija onkoloģisko slimnieku ārstēšanā ar jaunākās paaudzes medikamentiem atpaliek ne tikai no Lietuvas un Igaunijas, bet arī no tādām valstīm kā Bulgārijas un Rumānijas. Latvijā kompensējamo medikamentu sarakstā nav iekļauti medikamenti, ko plaši onkoloģisko slimību ārstēšanā izmanto citās Eiropas valstīs un pat daudzviet pasaulē mazattīstītās valstīs.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Jânis Bankoviès 20.08.2014. 12.50

    Naudai pat nav jāpazūd, mums jau to naudu dod divreiz mazāk uz cilvēku kā pat Lietuvā vai Igaunijā, plus vēl arī tā pazūd vispārējā bardaka un korupcijas dēļ.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Jânis Bankoviès 20.08.2014. 21.35

    Naudai pat nav jāpazūd, mums jau to naudu dod divreiz mazāk uz cilvēku kā pat Lietuvā vai Igaunijā,

    MNA mafija vainīga…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Jânis Bankoviès 21.08.2014. 10.18

    Nesaprotu, Andrej, kur Tu izraki tos šakāļus MNA manā viedoklī par Medicīnas jomu? Varbūt apgaismosi? Un vispār kāds sakars šakāļiem MNA( cik noprotu, Tu neveiksmīgi mēģini ironizēt par tēmu, MNA NA finansētāji) ar Veselības ministriju, kur nekad NA(TB/LNNK/VL!) nav ņēmuši dalību, līdz ar to arī godīgi ņemot nevar uzņemties atbildību par sastrādāto.

    Tev varbūt nepatīk, ka es uzskatu, ka vienīgā LR derīgā koalīcija ir V+NA? Ja Tu uzskati, ka citādi, nekautrējies, saki savu kombināciju no reālajām iespējamām (SC,ZZS,V,NA un nedod Dievs, kāda sūdraba zirgu jājēju-debesīsbraucēju kompānija), izgaismo savu kombināciju!

    Varbūt dzīvo citā realitātē un ceri,ka visi tagad balsos tikai par NA un V izmetīs misenē? NA dabūs >50%? Varbūt domā NA pusē kaut viens no ZZS,SC,sūdraba jātniekiem-debesīsbraucējiem nobalsos? Nu nograuzīs NA V? Kas tad viņus bez V ņems koalīcijā? SC? ZZS?SJ&DB? ZZS kā vadošie, koalīcijā ar stipro NA un vājo V, vai pat vispār bez tās?

    Nu un Tevi nemulsināja ZZS superjumta AL attieksme pret NATO, tagadējām ES,NATO sankcijām pret Moskoviju? Viss štokos?

    Varbūt gribi mani pārliecināt ,ka NA ir tagad alternatīva V? Kur tad ir tie NA profi? Kad parādīsies, tad runāsim, ja Roberts Z. formētu komandu( izmantojot arī loģiski jaunās asinis VL!, bet tikai tos kam ir spējas, pat ja nav pieredze, protams ar tīriem papīriem) ļoti iespējams es balsotu par NA, bet kamēr uz skatuves nevar neko sakarīgu izvirzīt, tad nu ko teikt, mācieties , pieslīpējieties, diemžēl tā arī neesmu redzējis nevienu NA ministru ar harizmu un viedokli.

    Tas ,ka es 14.10.04. V sarakstu pārvērtīšu vienos vienīgos svītrojumos, arī ir fakts, bet tiem tomēr ir pagarāks beņķis ar personālijām un spējas/iespējas darbā ar ES,NATO, kaut vai tas pats A.Vilks, kā piemērs vismaz manās acīs respektējamam politiķim.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Jânis Bankoviès 21.08.2014. 10.47

    VAT, tas nebija adresēts Tev. Tā bija ironiska piebilde dzerim, kuram visur radās MNA mafija. Vien dīvaini, ka tiesībsargājošās institūcijas tur visus nav salikuši cietumos. Tās taču pilnībā kontrolē Vienotība…

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

sarmitelinde 20.08.2014. 07.45

dīvaini,ja es rakstītu,ka piekrītu džerim. Kā var sevi ar suni identificēt, es nesaprotu.

Bet – gan raksta autoram,gan visiem komentētājiem es gribu teikt tā:

1. jā – valsts bezdarbība un nespēja medicīnas jomas sakārtošanā ir noziedzīga. Patiešām.

2. Nesen lasīju, ka uz bezmaksas skrīningiem ejot labi ja 10 procenti no tiem, kuriem izsūta uzaicinājumus. Tā ir tautas noziedzīgi bezatbildīgā morāle un bezdarbība. Patiešām.

3. Pašā medicīnas nozarē – nav kārtības , ne jau lieki miljoni visu atrisinās. Es bāreni – audžubērnu vadāju pa operācijām, sākumā uz Bērnuslimnīcu, tad bija visas citas. Vienīgā normālā bija bērnu slimnīca, visur citur – perosnāls – veseli bari viens pakaļ otram skatās, bet kad kaut ko pajautā – atbildi nezin un pat nedomā meklēt un atbildēt, labi, ka vēl rupji nepasūta.

Pagājušajā vasarā uzzināju,ka Tukuma slimnīcā nokļuvusi viena noklīdusi avs – alkoholiķe, kuru gandrīz beigtu nospārdījis vīrs. Viena lieta bija to cilvēku ieraudzīt pēc tam, otra lieta,kas mani šokēja – pati slilmnīca – biju vakarā pēc darba – visas nodaļas visi kabineti vaļā, ej un ņem ko gribi – zāles, pacientu makus, pīpes , nobendē kādu – nenormāli tas bija, es biju šokā. Un tas pavisam noteikti nav tikai naudas jautājums.

Tāpēc būtu tikai godīgi par problēmām runāt un to risinājumu pieprasīt nevis tikai sitot dūres un kliedzot – naudu, bet aptverot visus aspektus – tai skaitā paša attieksmi.

0
0
Atbildēt

4

    ligakalnina > sarmitelinde 20.08.2014. 09.12

    Suns ir gudrāks un pārāks par cilvēku, salīdzināt cilvēku ar suni ir pagodinājums cilvēkam un apvainojums sunim.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    sarmitelinde > sarmitelinde 20.08.2014. 09.38

    nezinu, kam jānotiek, lai tā rakstītu. Ceru,ka tā ir tikai izrunāšanās. Suns ir suns un cilvēks ir cilvēks. Vienkārši ar suni ir viegli, jo lielākā daļa sunim uzpsiež dzīves un sadzīves noteikumus, tai skaitā pilsētās – pārbarošanu. Suns nekad nerunās pretī, nestrīdēsies.

    Ar cilvēku – pieņemt otru , sadzīvot ar otru bez apvainojumiem, aizvaionojumiem, pazemot tieksmes utt. – ir ļoti grūti. Cik nav dzirdēts ,ka mīl to otru cilvēku, bet sadzīvot nespēj.

    Lūk.

    Man suns būs tad, ja varēšu viņam nodoršināt brīvību, kad viņš tiešām varēs būt mans draugs ar savu brīvību. Ja nē – nekad nenožēlošu ,ka neturu suni. Tāpat ar tiem kaķīem. Man te darbā ir bezbērnu sievietes – visas kā uzburtas uz kaķīšiem un sunīšiem , bet bērnus viņas negrib, katrai savi argumenti, bet negrib.

    Man riebj,ka tos kaķus tur dzīvokļos – dzīvas ērtas lietas, kas kalpo cilvēka labsajūtai. Bet kā ir kaķim būt tikai kalpam? Nu labi.

    Dari, protams, kā gribi, bet es Taviem uzksatiem nepiekrītu, es tā nedomāju un sev novēlu nekad tā nedomāt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > sarmitelinde 20.08.2014. 11.26

    Izlasi taču rakstu un aprunājies ar kādu onokoloģijas speciālistu un vēža slimnieku, pirms tarkšķi par visu.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    sarmitelinde > sarmitelinde 20.08.2014. 11.31

    mans tēvs nomira ar plaušu vēzi – nu – tagad tas ir arguments?

    Kolēģe, kurai jau vairs neatrada vēža šūnas, bet bija jāpabeidz ķīmijterapijas kurss – nomira, pēc pēdējās starošanas. Nākošajā dienā. Vēl?

    Un ko es rakstā būtu palaidusi garām ? Varu palūgt konkrētību?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 19.08.2014. 21.25

pie mums cilveeku veseliibas jautaajums atstaats dieva rokaas , tas nav interesants nevienai partijai , galvenais sasoliit indekseet penziju par paaris jevrikiem meenesii un basta ,( krievi veel vairaak , sola nabagos pataisiit par paartikušajiem , bet ar kaadu mehaanizmu???) veeleetaajs to atcereesies , bet ar veezi ? nu i hrens ar viņu , man laikam nav , … bet tas ir černobiilis , kurš paargaaja mums paari 1986. gadaa, tas arii atraava veeža ventiili, kurš muusu vaajajai mediciinas un veseliibas aizsardziibas politikai , iipaši labveeliigs ,te luuk rezultaats

+1
0
Atbildēt

0

marchaeva 19.08.2014. 21.08

Tā kā kancerogēno vielu klātbūtni nemazina ne Rīgas Dome (gaisa piesārņojums transporta un ostas benzola dēļ), ne tradicionālo (lasi kancoregeno) kūpinājumu sekmīgais un skaļais lobijs, tad varu tikai ietekt tiem, kas var pārvākties no dzīvokļiem lielo pilsētas autoceļu un Mangaļu tuvumā. Bet ja jākupina, tad darīt to pašiem un izmantot alkšņu malku, kas rada vismazāk kancerogēno vielu.

Pīpēt arī ir pilnīgi aplami, jo fons ir dramatisks, kā to arī parāda statistika.

+5
-1
Atbildēt

0

ligakalnina 19.08.2014. 20.35

Par attieksmi pret medicīnu Latvijas politisko eliti būtu jātiesā, te citu teikt nav ko.

īstenībā, tas ir kaut kas līdzīgs slimnieku genocīdam.

Latvija medicīnai atvēlē pat mazāk, kā daudzas jaunattīsyītās valstis, attiecīgi ir arī ar kompensējamiem medikamentiem un visu pārējo.

Mūsu politiskā elite ar absolūti amorāla un bezatbildīga, par tādām lietām, kā humānismu, nerunājot.

Dažreiz gribētos visiem deputātiem un valdības locekliem novēlēt saslimst, un tad ārstēties ar tiem medikamentiem, ko viņi kompensē tautai, arī vēžiniekiem, saņemot vidējo pensiju 300 eiro, un maksājot par visu, par ko jāmaksā, ārstējoties slimnīcā vai ambulatori, tas šai te t.s. “elitei” būtu pienācīgs sods par to, kādā situācijā viņi noveduši medicīnu.

Pie kam mūsu valdība un VM melo gan PVO, gan ES, blēdoties un viltojot datus, lai paši izskatītos labāk, jo Latvijas cilvēki viņiem absolūti neinteresē.

No otras puses, arī tauta mums milzīgi “solidāra”, un šo jautājumu neaktualizē, jo veselo, saprotams, vairāk par slimo, un visi domā, ka būs veseli mūžīgi, un, kamēr esmu vesels, man pie vienas vietas, kas notiek ar slimniekiem, tātad, pati tādu “eliti” pelnījusi.

+3
-1
Atbildēt

0

dzerkaleliva 19.08.2014. 19.26

Es to drīzāk sauktu par apzinātu savu iedzīvotāju slepkavošanu, nav cilvēka nav problēmu, kā ar visu šai valstī.

+2
-1
Atbildēt

5

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 19.08.2014. 19.28

    Pie tam vēža slimnieku apjoms Latvijā ir tik liels un pieauguma temps tikpat, ka drīz tā būs problēma katrā ģimenē, tāpat kā emigrācija. Vienotība rullē. Te derētu kāds Viņkeles stātos par to, ka vēža slimnieki savu ārstēšanu Latvijā nav nopelnījuši! Vienotības kārtējais veiksmes stāsts.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    marchaeva > dzerkaleliva 19.08.2014. 21.11

    cik var – vienotība, vienotība. gaisa piesārņojuma problēma ir jārisina Rīgas Dome (SC un mr. 20), bet uzrauga viņus VARAM (NA). vienotībai var tikai pārmest padošanos kūpinātāju lobijam, kas tik skaisti nesen runāja par tradicionālu kupinājumu izņēmuma stāvokļa saglabāšanu Latvijas veikalos,

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 19.08.2014. 21.52

    Šobrīd onkos uz bezmaksas konslultāciju (valsts apmaksātu, ar ģimenes ārsta nosūtījumu) var pierakstīties uz martu, uz maksas 35€ uz novembri.

    Pensionāri jau tur vairs īpaši neiet, tāpat zina ko šī valsts viņiem var piedāvāt. Rindā sēž jauni un vidēja vecuma cilvēki.

    Ja vēzis ir 1,2 stadijā, tad tas ir ārstējams un tas ir dienu, pat ne nedēļu jautājums. Pēc 2-4 mēnešiem valsts jau būs veiksmīgi problēmu atrisinājusi – ar kārtējo slepkavību.

    Lai kāds vel pasaka, ka Vilks, Dombrovskis un Rimšēvičs nav tiesājami par to.

    Par tām Āfrikas valstīm ir pilnīga taisnība.

    ————-

    Visa šī sakarā vēl absurdāki liekas kāda sapņi par demogrāfijas uzlabošanu, vai nez kādu imigrantu atrašanu, elites problēmu risināšanai.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > dzerkaleliva 19.08.2014. 22.34

    Tad nu gan,kūpinājumus lieto jau gadu simtiem,bet te bij runa par vēzi,kurš pieaug pēdējā laikā,nav ko piesieties tradicionālajiem produktiem.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    marchaeva > dzerkaleliva 21.08.2014. 19.02

    Ērik, tur jau tā lieta, ka runa bija, jo faktiski jau tradicionālos kūpinājumus kūpinājs un joprojām kūpina mājās, turklāt tos nekad neviens nekad nav rosinājis regulēt. Tas pr haijs bija komerciālo kūpinātāju haijs, lai veikalos izņēmuma kārtā var turpināt pārdot it kā tradicionāli kūpinātu gaļu. Ne ar mājās audzētiem lopiem, ne kūpināšanu tradicionāli tam nav nekādas saistības. Tas ir pr, lai var tirgot kancerogēnu produktu veikalos, izņēmuma kārtā. tas, protams, tikai viens no faktoriem, bet tā jau viņi tur krājās – smēķēšana, izpūtēju dūmi, benzola gredzeni no ostas, utt utj.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ieva Aile 19.08.2014. 13.39

Nu kas tad tāds ir mainījies pēdējā laikā mūsu dzīvē…Nāk prātā tikai ar ķīmiju piesātinātie mēsli,ko pārdod mūsu lielveikalos un nez kāpēc sauc par pārtiku.

+4
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam