Straujumas ķeksītis

52

Komentāri (52)

demo 17.02.2014. 02.39

Aivar’ Ozoliņa k-ngs, es nesaskatu premjeres Laimdotas Staujumas k-dzes personā nekā “mulsinoši neloģiskās” attieksmes ne viņas pēdējā laikā, kā Valdības vadītājas,sniegtajās intervijās un paziņojumos, sakarā ar novembra Zolitūdes traģēdijas, it kā sabiedriskās izmeklēšanas komisijas, iveidošanas

negatīvajām atziņām. Tas viss jau ir zemisks, bijušā Valdības vadītāja Valda

Dombrovska,/nevaru apgalvot,ka tas ir viņa personisks/,’Vienotība’, sabiedrības maldināšanas plāns,provokācija /programma/ no laika gala, tikko

sabiedrībā parādījās doma, par šādas SIzK veidošanu.

Ieazīstoties ar ‘IR’ jau agrāk publicētiem materiāliem un, it īpaši tagad,pēc Jāņa Kažociņa k-ga sniegtajiem paskaidrojumiem, ir skaidrs, ja arī

kaut kad tiks izveidota kaut kāda komisija, šajā jautājumā,tad tikai,lai

kārtējo reizi apmuļķotu savu TAUTU, savus vēlētājus. Tāda nu ir tā ‘Vienotība’ no laika gala/ne santīmu labāka par ‘LC’,’TP’,’LPP’, VL-TB/LNNK,

ZZS uc..

Tas zemiskums, negodīgums ir iekš tā, ka Valdis Domrovskis,kura vadībā Valsts

tika izvesta no krīzes, daudzmaz nostabilizēta tās ekonomika, ieviests EURO,

varētu teikt – LAIMĪGU CEĻU UZ BRISELI,bet nē, vajag tomēr uzvesties “cūcīgi”. Piedodiet, bet citu vārdu neatradu !

1.- grib VADĪT EIROPU, bet nepietiek dūšas atklāti TAUTAI paskaidrojot savas demisijas patiesos iemeslus, vai mēs to nebūtu pelnījuši,pievilkdami visu laiku jostu un arī turpmāk būs jādara, tagad elenerģijas cenu celšanos, kā

nākotnē arī gāzes.

2. – bet vistrakāk ! Kā, V.Domrovskis, skatīsies savai Tautai acīs,tā

“izčakarējot” Zolitūdes traģēdijas sab. izmekl. komisijas izveidošanu. To

viņam nepiedos ne Zolitūdes traģēdijas mirušie, ne sakropļotie, ne bāreņi,

ne pārējie Zolitūdes cietušie.

3. – un ko darīs tagad L Straujuma – lūk viņa neuzskata, ka Ministru kabinetam būtu jāvada šīs komisijas izveide, ne saatāvs, ne mērķi, uzdevumi,pienākumi,

ne pilnvaras,ne tiesības,

ne arī līdzekļus – “Es netaisos atvēlēt budžeta līdzekļus,komisijas darba no-

drošināšanai un darbam jānotiek .” Kā teikt – “Amen baznīcā”, šoreiz gan bij domāts – Valdībā. Nez, kas bija padomdevējs – Zaķis,

Āboltiņa, Kampars, bet pats neredzamais mecenāts-stipendiju maksātājs.

Tagad var sākt uzdarboties, KNABā Strīķes vairs nav.

Lūk tāda ir mūsu premjere, ne ko atņemt,ne pielikt.

+3
-3
Atbildēt

0

Janka, Janic 16.02.2014. 19.36

straujuma ir nulle kvadraataa, par visu patreiz nosaka lembe …un vecbiedri , komoonisti.

+2
-3
Atbildēt

2

    ilmisimo > Janka, Janic 16.02.2014. 21.02

    Ebenemezers straujuma ir nulle..

    _______________________

    nulle te IR pašiem savs.Spēlējot arfu Zaļajā salā.Tā vismaz pats stāsta.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ruta Sīle > Janka, Janic 16.02.2014. 22.16

    Spēlējot arfu Zaļajā salā

    ————–

    Un tikai angliski, un tas ir īpaši svarīgi…

    0
    -1
    Atbildēt

    0

ilmisimo 16.02.2014. 18.33

Straujuma IR jāzāģē.

I vysa “‘ ustanowka”.

+8
0
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 16.02.2014. 14.12

Vēl vajadzētu komisiju, kas pētītu, kāpēc policija un prokuratūra atviegloti uzelpo. Tad vēl vajadzētu komisiju, kas noskaidrotu, vai vēl kādam vajag uzņemtiues atbildību, ja jau Dombrovskis reiz uzņēmies atbildību. Un protams vajag komisiju, kura izmeklētu pārējo komisiju rašanās cēloņus, kā arī lēmējvaras, izpildvaras un tiesu varas finansēšanas lietderību no valsts budžeta…

+4
-3
Atbildēt

7

    ligakalnina > brigita_damme_rtk_lv 16.02.2014. 14.36

    Tavs komentārs būtu vietā, ja mēs dzīvotu tiesiskā valstī, kura nav totāli korumpēta, sākot ar tiesībsarg. sistēmu, beidzot ar politiskajām partijām, un cilvēki ticētu, ka mums atradīs īstos vainīgos, Latvijā tas izklausās ne visai adekvāti.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > brigita_damme_rtk_lv 16.02.2014. 15.19

    Dzeri, ja reiz deklare ka esi ar mieru ka Tev atnem cilveka tiesibas, tad ko runa par tiesiskumu?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > brigita_damme_rtk_lv 16.02.2014. 15.35

    Neviens man neko neatņem, sevišķi jau ne amerikāņi, acīmredzot, par to tu te runā, par to tavu guru Snowdenu, utt.

    Pasaule nav ideāla, es,ar abām rokām par to, lai amerikāņi noklausās un likvidē teroristus ar jebkādām metodēm, lai ko neadekvātie kreisie liberāļi arī nebļautu ( vēl arvien ko bļaut viņi, lielā mērā, arī var tikai pateicoties ASV “jumtam” un aizsardzībai, Eiropa ir absolūta nulle gan militārā, gan politiskā ziņā).

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > brigita_damme_rtk_lv 16.02.2014. 15.49

    “lai manas tiesības pārkāpj amerikāņi”

    http://www.ir.lv/2014/2/14/telekanals-snoudens-nozadzis-nsa-kolega-sifresanas-atslegas/viedokli#viedoklis_385822

    Tātad te jau vairs neiet runa par to vai Jūsu tiesības atņem pašreiz vai neatņem (un atņem gan), taču Jūs jau pats atzīstat ka esat gatavs šādam prettiesiskam solim piekrist – bet te atkal runājiet par tiesiskumu. Ja reiz turaties pie tiesiskuma principa tad Jums nevajadzētu runāt par to ka esat gatavs atteikties no savām cilvēka tiesībām.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    dzeris49, jo vairāk, kāda jēga no beztiesīgām komisijām, beztiesiskā valstī? Vai tās atradī īstos vainīgos un sodīs? It sevišķi, ja tās veidos un finansēs valsts vara, kura, kā tu saki ir totāli korumpēta. Saki, ko tas dos? Kāds būs iespējamais rezultāts, izņemot to, ka tiks apgūta daļa no budžeta, droši vien no neparedzētiem gadījumiem domātās daļas? Tad uz ko īsti tiecies? Uz likumību vai gluži ko citu? Noklausīšanās tātad tev ir attaisnojama, ārkārtas komisijas ar ārkārtas pilnvarām arī. Vai pašam tas kaut ko no ne tik senas vēstures nemaz neatgādina?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > brigita_damme_rtk_lv 16.02.2014. 18.15

    Nē, nekādu PSRS tas neatgādina, un rezultāts būs atkarīgs no konkrēto cilvēku vēlmes strādāt, un no viņu pilnvarām.

    Un ārkārtas gadījumos ir attaisnojamas arī komisijas ar ārkārtas pilnvarām, piemēri pietiek, ASV, Itālija, utt.

    Man, protams, prieks, ka tu un viedoklis 100% uzticaties mūsu tiesībsarg. sistēmai un klaunam Snowdwenam, es vairāk uzticos amerikāņu valdībai un neatkarīgai komisijai, ja tāda būs.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > brigita_damme_rtk_lv 16.02.2014. 18.19

    dzeri, kas veido uzticību ASV politiķiem? Vai tad nav tā ka Jums ir kādi principi un tad Jūs skataties vai tie tiek ievēroti?

    Kas tie par principiem kas ir ASV politiķiem kāpēc tiem uzticaties?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

dro 16.02.2014. 12.40

Kad NA nedod iemeslu, tad Ozoliņš meklē upuri, par kuru savā manierē paņerkstēt.

+7
-7
Atbildēt

0

Ansis 16.02.2014. 10.43

Nevajag sacerēties, ka šī komisija varētu uzraudzīt vai komentēt izmeklēšanas procesu tiesībsargajošajās iestādēs. Tiesībsargājošajiem process ies vismaz 10 gadus – kamēr nostiprinās, uztaisīs ekperimentus, savaks pierādijumus, nosauks aizdomas turamos … nu un tad prokuratūra 3 parastās tiesu instances, tad vēl ECT pārsūdzības kaudze blakussūdzību utt

Neviena komisija nespēs tik ilgi noturēties! Piedevam – Latvijas tiesībsargajošajiem ir mode uzlikt slepenību vismaz līdz tiesas procesa sākumam. Tur liecinieki gribēdami neko nevarēs publiski klāstīt.

Jēga no šādas komisijas būtu – paralēli uzklausīt būvniekus, Maximus, glābejus – ne tik daudz, lai vainotu, bet lai saprastu – nu kā tas vispār bija iespējams un otra lieta – ko vajag darīt, lai šāds vairs neatkartotos. Būtība jau šie iesaistītie būvnieki vislabāk zin – kur paši nošāva greizi un kuros posmos ieliekot papildus pārbaudes, šādas kļūdas varētu izķert.

Nu un rezultatā ir jābūt priekšlikumiem ar izmaiņam likumdošanā.

Pirmais, kas uzreiz nāk prātā – 2 izmaiņas:

1) ieviest obligātu konstrukciju projekta kontroli – nu tur tak pieredzejuši projektētāji aci uzmetot ieraudzīs, ja jaunais arhitekts būs par maz vai ne tādas skrūves saprojektējis; (tikai tam ir jābūt nevis neatkarīgam ekspertam, kurš konkursa kārtībā par zemāko cenu tikai liek parakstus, bet drīzāk jau šis varētu būt ārpus konkurences (valsts) dienests. (nu vai arī brīvakonkurencē, bet ar šausmīgu atbildības apdrošinasanu, lai pliko parakstu licējus neviens neapdrošina un tadā veidā šie netiek )

2) Jāievieš Latvijā vai nu visas ES būvnormatīvu prasības, vai vismaz drošību pret domino efektu.

+3
-2
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Ansis 16.02.2014. 14.10

    ——-Edgars Avotiņš:”(..) Jēga no šādas komisijas būtu -….”

    ==============================================================================

    Viss ir galvā! Ja nav apjēgas par tiem galvenajiem iemesliem/faktoriem (max-peļņa/min-atbildība), kas ir pamatā pašreizējiem likumiem (t.sk. būvniecības jomā), tad feinos priekšlikumus “vidējam latvijietim” var nerakstīt – uzreiz labāk nodot arī šo nozari vāciešu vai svensonu pārvaldīšanā:

    “Ministrs [Vilks] ierakstā arīdzan pauda – jo ātrāk mums būs ārvalstu ceļu būvnieki, jo labāk.”

    http://www.apollo.lv/zinas/buvnieki-asi-reage-uz-vilka-parmetumiem-par-piektdienas-sastregumu-jugla/609186

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

inta_s 16.02.2014. 09.11

Lietas jādara pareizi, tad tās nekritizēs.

Ja reiz to sauc par sabiedrības komisiju, tad es vēlētos lai gan sabiedrība var izvirzīt kandidātus, gan sabiedrība var balsot par šiem kandidātiem, lai izveidotu izmeklēšanas komandu.

Piedāvājums: interneta platforma kur jebkurš profesionālis, kas saskata sevi spējīgu sniegt savu ieguldījumu komisijas darbā – iesniedz savu CV ar kuru var iepazīties sabiedrība, lai nobalsotu par savu favorītu. Attiecīgi vajag izvirzīt 4 jomas ekspertus: būvniecībā, likumdošanā, glābšanas darbu organizēšanā, palīdzības sniegšanā cietušām ģimenēm. Lai katrs profesionālis norāda kādā jomā tad startēs un sabiedrība salīdzinot katra kandidāta CV izvēlēsies un nobalsos par labāko. Autorizācijai portālā var izmantot e-ID vai i-banku.

Šādu funkcionalitāti vae nodrošināt sadarbībā ar manabalss.lv ar kuru jau sabiedrība ir pazīstama, kas guvusi jau reālus panākumus un kurai jau ir daļēji gatava funkcionalitāte šāda uzdevuma sasniegšanai (balsotāju autorizācija un balsošana). Nepieciešams izstrādāt CV iesniegšanu un to atlases funkcionalitāti (lai var atlasīt un savstarpēji salīdzināt kandidātus pēc izglītības, darba pieredzes un citām pazīmēm), jautājumu uzdošanas un atbilžu saņemšanas funkcionalitāti šiem kandidātiem pirms balsošanas, kā arī pārdomāt kā tiktu pārbaudīta kandidātu iesniegtā CV atbilstība – te acīmredzot nepieciešams manuāls cilvēka darbs.

Lūk tad tā būtu sabiedriskā komisija.

Tikmēr kamēr notiks aizmuguriska komplektēšana neiesaistot sabiedrību – būs sabiedrībai skepse pret šo komisiju un to noraidīs.

Šis jautājums ir tehnoloģiski risināms – tas nav neizdarāms.

+2
-4
Atbildēt

0

ritvars_kl 16.02.2014. 08.21

Straujuma apņēmās vadīt valdību tikai šos mēnešus līdz vēlēšanām. Līdz ar to vai nav skaidrs ka tā strādās ar īslaicīgu uzstādījumu savdabīgā “ugunsdzēšanas režīmā” un neatbildīs prezidenta Bērziņa uzstādījumam par “stiprāku valdību”. Šīs valdības mērķis ir kaut kā saglābt pastāvošo politisko sistēmu nevis risināt līdzšinējās sistēmas kļūdas.

+5
-4
Atbildēt

0

dro 16.02.2014. 06.20

Policija un prokuratūra savu darbu izdarīs un, jādomā, atradīs konkrētus likumpārkāpumus un konkrētos vainīgos, kurus saukt pie atbildības pēc konkrētiem likuma pantiem. Taču policija nevarēs oficiāli sniegt pārskatu par notikušā kopainu, tai skaitā par likumu nepilnībām, kuras būtu jānovērš, lai mazinātu šādu traģēdiju atkārtošanās iespējas.

_____________________

Nu ja policija savu darbu izdarīs, tad likumu labošana nav sabiedriskas komisijas uzdevums, bet saeimas pienākums. Sabiedriskās komisijas uzdevums būtu uzraudzīt izmeklējošās iestādes, lai mazinātu pierasto un pamatoto neuzticēšanos, tālāk saeimai jāpieaicina būvniecības ekspertus, un jāieness korekcijas likumos un būvniecības uzraudzībā, lai mazinātu iespēju šādām katastrofām nākotnē.

+6
-4
Atbildēt

0

gundega_heiberga 16.02.2014. 03.42

Ozoliņam nepatīk Padomju Vara? A?

+2
-2
Atbildēt

0

Egita 16.02.2014. 01.38

Valdis Dombrovskis no premjerministra amata atkāpās, uzņemdamies atbildību par Zolitūdes traģēdiju. Prezidents Bērziņš bija uzstājis, ka jābūt rīcībspējīgai valdībai, kura nodrošinātu šīs traģēdijas apstākļu noskaidrošanu. Taču no jaunās premjerministres Laimdotas Straujumas runātā var secināt, ka viņas valdība to netaisās darīt.

____________________________________________________________________________

Ja valdība nenoskaidro vainīgos 54 cilvēku nāvē -tai ir jāatkāpjas,bet

ja valdība neko nedara vainīgo noskaidrošanā,tad Straujumas jaunā valdība ir līdzvainīga šajā krimināllietā,atbalstot vainīgo izvairīšanos no kriminālatbildības.

+6
-4
Atbildēt

4

    Ansis > Egita 16.02.2014. 10.46

    Vainīgo nosauks tiesa … kautkad – pēc 10 gadiem

    Šo valdību jau visi tad būs aizmirsuši.

    Tas, ka mums gribas ātri, nekādi nemaina kriminalprocesu utml likumus.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > Egita 16.02.2014. 12.42

    Cik vienkārši mūsu valstī: dari ko darīdams vai nedari neko, bet vainīgais jau zināms un tā ir valdība, kurai vajadzēja laikam apturēt Rd izsniegto atļauju virs sabiedriskas ēkas, kad tajā strādā un atrodas cilvēki, atļaut būvdarbus uz jumta! Vainīga valdība , bet nevis RD būbvvalde tā spriekšnieks vai inspektori. Nu tad nevajag vispār tādus algot un RD atbrīvosies lidzekļi RS, jo vainīga būs valdība, kas neizveda cilvēkus no Maksima stelpām, kad atskanēja trauksmes zvans. Vainīga būs valdība, kas ir paredzējusi būvuzraugu, kurš acīmredzot nesekoja kādus svarīgus būvkonstrukcijas tika liktas tajā būvobjektā, ne arī to, ka uz jumta notika būvdarbi un apzaļumošana sdarbi utt. Vienmēr par visu atbildēs valdība. Bet to arī valdība izdarīja un Dombrovskis atkāpās

    Bet, ko dara tieši tie, kuri patiešām ar savu neko nedarīšanu veica šo tā saucamo slepkavību?

    Piekrītu Kažociņam, ka diezin vai cietušie var strādāt šajā komisijā, bet pieaicināti gan viņi varētu būt. Komisija jāveido kā jau to pareizi uzsvēris Kažociņš no pensionētiem un neviena interesēs nestrādājošiem tiesību sargājošiem ekspertiem. Diezin vai latvija spensionētie būvnieki ir neatkarīgi eksperti! par to šaubos pilnībā pēc dažu viņu ekspertu secinājumiem pēc Maksima straģēdijas- izskatījās, ka vienalga sargā un atmazga sava amata mundiera godu. Bet celtnieku mundieris, manuprāt, ir šausmīgi aptraipīts visās būvēs pat Gaismas pils būvē.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Egita 16.02.2014. 14.32

    Jā, par tiem RD “činavniekiem”, kas uzlika tos parakstus, ka var būvēt uz jumta, pie kam vēl tad, kad veikals pilns ar cilvēkiem – tur arī vajadzīgas gadiem ilgas ekspertīzes, tur arī nav nekāda skaisdrība, ka tas viss ir absolūti neatbilstošs ne likumam, ne veselajam saprātam?

    Ja att. ierēdņi tādas atļaujas nedeva, vainīga maksima, bet, par to arī vairs neviens nerunā, visi gaida “ekspertīzes”, it kā nekādi citi acīmredzami pārkāpumi nebija.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Egita > Egita 17.02.2014. 02.57

    Bet -DEMAGOĢIJA.

    Straujumas valdība izveidota tāpēc ,lai vainīgie netiktu atrasti un sodīti?

    Dombrovskis atkāpās ,uzņemdamies atbildību,lai vainīgie netktu atrasti?

    Straujumas valdība izveidota tāpēc ,lai vainīgie netiktu atrasti un sodīti?

    Dombrovskis atkāpās ,uzņemdamies atbildību,lai vainīgie netktu atrasti?

    Straujumas valdība izveidota tāpēc ,lai vainīgie netiktu atrasti un sodīti?

    Dombrovskis atkāpās ,uzņemdamies atbildību,lai vainīgie netktu atrasti?

    Straujumas valdība izveidota tāpēc ,lai vainīgie netiktu atrasti un sodīti?

    Dombrovskis atkāpās ,uzņemdamies atbildību,lai vainīgie netktu atrasti?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

buchamona 16.02.2014. 00.30

Lai pārvērstu izmeklēšanas materiālus publiski viegli uztveramā lasāmvielā nav nepieciešams veidot komisiju. Tas, ka tika veidota Kažociņa komisija, to vēl var saprast. Tulīt pēc katastrofas sakāpinātas emocijas utt, bet tagad, pēc Kažociņa komisijas ” noknābšanas”, ja vēl līdz 25. janvārim pat nav skaidrs mērķis, kura dēļ tiek veidota Zolitūdes traģēdijas izmeklēšanas komisija, ar ko tā nodarbosies, tas tikai pierāda, ka šāds veidojums tiek mākslīgi radīts, un tas tiek darīts tikai tādēļ, ka kaut kas ir jādara.

Šīs komisijas sakarā nepārtraukti tiek piesaukta sabiedrība, nu tad lai sabiedrība pati organizējas un pati veido pārraugošu struktūru, šajā procesā valdībai nav jājaucas iekšā vispār.

+9
-6
Atbildēt

10

    ligakalnina > buchamona 16.02.2014. 00.41

    Tas pierāda tikai to, ka tā komisija daudziem traucēja, visvairāk to knābāja taisni “ločmeļveidīgie”, vismaz, šinī portālā.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 16.02.2014. 00.56

    Ne jau Ločmelis, vai tie daži viņa domu biedri, vai pat tie, kuri jūtas šādas komisijas apdraudēti ir spējīgs nokaut komisiju :) Šo ideju piebeidza mūsu pašu plašais negatīvism, kuru izjūtam pret visu, kas notiek mums apkārt. Izveidos jaunu komisiju un būs atkal iemesls to kritizēt :), skaitīt naudu, cik šāda komisija tērē, veidot jaunu komisiju, kura vērtēs iepriekšējās darbu utt :)

    Ja ar pirmo reiz neizdevās šādu struktūru izveidot, tad nekas jēdzīgs no šīs idejas arī turpmāk neiznāks, tas viss jau noiets etaps. Ir mums prokuratūra, un tai pakļautās struktūras, ir knābis galu galā. Lai viņi mierīgi strādā, veic ekspertīzes utt. Ja veidosies situācija, kad šāda komisija tiešām ir nepieciešama, ja pirmie izmeklēšanas rezultāti nespēs pārliecināt, tad šāda komisija tiks izveidota bez problēmām, jo būs motivācija un skaidrs mērķis, kādēļ tas ir jādara.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    inesite15 > buchamona 16.02.2014. 02.06

    “Tas, ka tika veidota Kažociņa komisija, to vēl var saprast. ”

    Katrs … var saprast … atbilstoši savai samaitātības pakāpei : ja paši visvainīgākie no saviem sešniekiem “sabiedrisko” komisiju veido, tad tādēļ, lai

    1. – nokāstu naudu – tradicionāli un bez variantiem;

    2. – dabūtu iespēju no izmeklētājiem savlaicīgi izokšķerēt sensitivus materialus – lai paspētu savlaicīgi nokopt .

    Kā nu ir, tā ir – mēs jau visi paši vien vainīgi …bet CIK VAR TO UZ DEBILOIDIEM TĒMĒTO LIEKULĪBU DZĪT !!!

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > buchamona 16.02.2014. 10.27

    Kādā veidā tad tā sabiedrība var pašorganizēties un izveidot tādu komisiju, un kādas tādai komisijai var būt pilnvaras?

    Komisija jāveido vai nu Saeimai, vai nu valdībai, pēc konsultācijas ar sabiedrību, kaut vai, aptauju veidā.

    Un jāveido, neskatoties ne uz kādu negatīvismu, ne uz ko citu, no cilvēkiem, kas sabiedrībā iemantojuši uzticību.

    Komisijas uzdevums nav noteikt kāda vainu vai nevainīgumu juridiskā plāksnē, bet gan izpētīt plašākā kontekstā, kā un kāpēc kaut kas tāds varēja notikt, izpētot likumdošanu, situāciju ar korupciju, amatpersonu atbildību, utt.

    Mani gan arī māc šaubas, ka Latvijas apstākļos varēs izveidot kaut ko tik neatkarīgu, šeit visi ar visiem saistīti, plus vēl spiediens, kas tādai komisijai būs jāiztur, bet, jāmēģina ir.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 16.02.2014. 10.46

    Kādā veidā tad tā sabiedrība var pašorganizēties un izveidot tādu komisiju, un kādas tādai komisijai var būt pilnvaras? +++ Sabiedrība uzorganizēs komisiju un komisija griezīsies pie Saeimas ar parasību šo komisiju apstiprināt un deliģēt tai pilnvaras.

    Protams, ka tas nav reāli, jo diez vai atradīsies ļaudis ar vajadzīgajām zināšanām, kuri kaut kādā mērā jau nebūs saistīti ar valsts struktūrām un kuri būs gatavi savu brīvo laiku ziedot šai misijai.

    Laikā, kad veidojās ” Kažociņa komisija”, varēja lasīt komentārus, kuros tika pieprasīts, lai šāda komisija strādātu sabiedriskā kārtā, tikai nu – paši komentāru autori kaut kā neiekļāvās šajā procesā :)

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > buchamona 16.02.2014. 11.11

    “Sabiedriskā kārtā” nekas nesanāks, tas ir darbs mēnešiem, varbūt pat, gadiem, tad ir jāmaksā.

    Principā, citās valstīs, tādas lietas, parasti, izmeklē parlamentarās izmeklēšanas komisijas, deputātiem ir gan iespējas, gan tiesības, gan, arī apmaksa par to darbu paredzēta.

    Latvijas politiskās partijas un politiķi, diemžēl, nav tik neatkarīgi, tāpēc Saeimas komisijai arī nav nekāda lielā ticība, bija mums trīs miljonu pazušanas komisija, vēl kādas, bet, ne ar ko jēdzīgu nekad tas nebeidzās, mums nav neatkarīgu deputātu, kas varētu vērsties pret partijas “augšām”, un visas augšas atkarīgas no sponsoriem, un būvnieki ir vieni no galvenajiem spomsoriem, tāpat, partijas vienmēr aizstāvēs “savus” cilvēkus valsts struktūrās, ierēdņus, amatpersonas, tas zināms pēc pieredzes.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    jirfm > buchamona 16.02.2014. 15.15

    Vai tas, ka šādu komisiju “noknābs”, ir iemesls tādu neveidot?

    Tad kāda jēga vispār kaut ko darīt? Visu taču “noknābs”.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    peerku > buchamona 16.02.2014. 16.02

    > dzeris49

    Es arī “knābāju” pirmo komisiju un nemaz nejūtos, ka aplam. Es ticu, ka ir cilvēki, kas varētu sabiedrības labā strādāt bez atalgojuma, pie tam valdība apmaksātu tikai konkrētus izdevumus, kas darbā rastos.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > buchamona 16.02.2014. 18.09

    Ne katram ir iespējas strādāt bez atalgojuma ilgu laiku, ne visi tik bagāti un nodrošināti, ja kāds grib, tad, protams, lūdzu.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    peerku > buchamona 17.02.2014. 17.22

    > dzeris49

    Ne jau katram tur ir jāstrādā, tikai tiem, kas var un grib.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 16.02.2014. 00.28

Komisija vajadzīga cietušo un bojāgājušo tuviniekiem, un visiem adekvātiem šīs valsts pilsoņiem un nepilsoņiem, jo, vienīgi komisija, tiešām varētu salikt visu kopā, un, hronoloģiskā secībā, parādīt, kā tas varēja notikt, un kas pie tā noveda.

Pat, ja komisijas secinājumiem nevarētu būt nekādas juridiskas sekas, tas būtu tas, kas sabiedrībai nepieciešams.

It sevišķi komisija būtu nepieciešama tāpēc, ka, šinī valstī nav pārāk liela ticība ne tiesībsarg. sistēmai, ne politiķu izveidotām komisijām.

Toties komisija noteikti nav vajadzīga ne tiesībsarg. sistēmai, ne RD, ne valdībai, ne politiķiem, un te jau ir tā atšķirība starp Dombrovski un Straujumu, par kuru, manuprāt, jebkurām ilūzijām sen būtu jāpazūd.

Pagaidām mums nav pat aizdomās turamo vairāku desmitu cilvēku nāvē, un IM solās, ka viņš, redz, centīšoties, lai pavisam bez apsūdzībām nebūtu, vai kā viņš tur teica, tipa, nu, kādu jau mēģināsim atrast, ja jau jums tik ļoti vajag.

Nemot vērā mūsu “izcilo” ģenerālprokuroru, varētu būt, ka vainīgo arī nebūs, vai būs kāds strādnieks, kas tur ieskrūvējis tās nepareizās skrūves.

Par to, ka tika pārkāpts Ugunsdzēsības likums, un cilvēkus, pēc atkārtotiem trauksmes signāliem, neevakuēja, vairs pat nerunātu, it kā tā arī bija jābūt.

Ticības, ka atbildēs īstie vainīgie, nav nekādas.

Tāpēc vajadzētu komisiju, apveltītu ar zināmām pilnvarām un tiesībām, un Kažociņš ar Šteinerti tur noteikti varētu būt, gan jau vēl aatrstos godīgi cilvēki Latvijā, cita lieta, ka momentā sāktos to diskreditācija, jo gan pāsvaldībai, gan valdībai, gan būvniekiem, gan politiķiem, gan tiesībsarg. sistēmai, gan atbildīgām amatpersonām, tā būtu kā kauls rīklē.

+13
-12
Atbildēt

10

    austrisv > ligakalnina 16.02.2014. 12.31

    Džeri, piekrītu rakstītajam un nevaru saprast kāpēc Tev bija ielikts mīnuss.

    Traki sakarīgi esi uzrakstījis.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    peerku > ligakalnina 16.02.2014. 15.58

    > dzeris49

    “…varētu būt, ka vainīgo arī nebūs, vai būs kāds strādnieks, kas tur ieskrūvējis tās nepareizās skrūves. … Ticības, ka atbildēs īstie vainīgie, nav nekādas. … Tāpēc vajadzētu komisiju, apveltītu ar zināmām pilnvarām un tiesībām, un Kažociņš ar Šteinerti tur noteikti varētu būt, gan jau vēl aatrstos godīgi cilvēki Latvijā, cita lieta, ka momentā sāktos to diskreditācija…”

    Es arī uzticos Kažociņam ar Šteinerti, bet tādai labi paēdušai dāmai Rubesai, kas ietrenējusies pielietot piemērotas frāzes, sēžot valdēs, un var to izdarīt arī angliski, nu nepavisam ne. Diemžēl arī Voika sevi diskreditēja ar teicienu “valsts vainīga, lai maksā” cīņā pēc atalgojuma, it kā valsts nebūtu mēs visi un valsts līdzekļi – visu mūsu t.sk., pusnabagu nodokļi.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Andris > ligakalnina 16.02.2014. 16.13

    Dzeris: “…Kažociņš tur noteikti varētu būt…”.

    Viņš tak jau bija. Un ko viņš darīja? Tā vietā, lai meklētu vainīgos, viņš uzbruka ziedošanas portālam – par to, ka viņi neievero divvalodību un nenodrošina informāciju krievu valodā. Jūs tikai iedomājieties – komisija vadītājs atrada pirmo vainīgo jumta sabrukšanā – ziedojumu vācējus!

    Kažociņš nav nekāds neatkarīgs izmeklētājs, šajā komisijā viņš sevi parādīja kā izteikti prokrievisku politķi, bet izmeklēšana viņam acīmredzot ir pie kājas. Pat vēl būdams SAB vadītājs, ar visu šī amata pienākumu palikt ārpus politikas, viņš nenoturējās publiski paziņot, ka grib dot varu SC. Nebrīnīšos, ja pirms vēlēšanām viņš stāsies Ušakova-Putina partijā.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 16.02.2014. 17.07

    ….Agrunte….šoreiz nepiekritīšu Taviem pārmetumiem Kažociņam par divvalodību – vietnei ziedot.lv mājas lapa ir arī krievu valodā, tāpēc Kažociņa ierosinājums informāciju par pabalstu saņemšanas kārtību un pieteikšanos tiem publicēt krievu valodā – nebija nekas ārkārtējs….

    …šoreiz “aizvainojums” bija tik mākslīgu uzspēlēts, lai atbilstu tā brīža emocionālajam sakāpinājumam….un radīja negatīvu fonu topošajai komisijai…

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 16.02.2014. 18.05

    agrunte – pirmkārt, piekrītu zanE, tie uzbrukumi Kažociņam bija smieklīgi un neadekvāti, Kažociņš vadās pēc Rietumu standartiem, kas, maigi sakot, ne vienmēr izprotami šīs valsts iedzīvotājiem, bez tam, jau rakstīju, zināmu grupu neapmierinās jebkurš kandidāts

    otrkārt, es Kažociņam uzticos, lai viņš būtu prokrioevisks, proķīnisks, vai vēl kāds, šoreiz viņa politiskajiem uzskatiem nav nekāda nozīme, svarīgi, ka viņš, pēc manām domām, ir godīgs cilvēks.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    inta_s > ligakalnina 16.02.2014. 18.09

    dzeri, kas ir šie “Rietumu standarti”?

    Ar kādiem darbiem Kažociņa kungs ir padarijis evi par goda vīru Jūsu acīs?

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Ojārs > ligakalnina 16.02.2014. 22.03

    dzeris: es Kažociņam uzticos, lai viņš būtu prokrioevisks

    ———————-

    Drausmas, dzerveidīgie progresē! Es nezinu ko teiktu amerikāņu tauta, ja CIP direktors būtu prokrievisks. Bet uz Latviju jau kaut cik dabiska lietu kārtība neattiecas, vai ne?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Andris > ligakalnina 17.02.2014. 00.11

    Bet Zane, viņš taču bija IZMEKLĒŠANAS komisijas vadītājs. Kāda viņam daļa par ziedojumu vākšanu upuriem? Vai ziedojumu portāls varēja būt iesaistīts Maksimas būvniecībā un ekspluatācijā?

    Uz šī piemēra, redzot, kāds no Kažociņa vadītājs, es vairs nebrīnos, kāpēc Latvijā nekad neatklāj citu valstu spiegus. Igaunījā dažreiz atklāj, bet pie mums nē.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    oskaar > ligakalnina 17.02.2014. 03.36

    >dzeris49

    Nu, nezinu… vai kāda Latvijā iedibināta komisija kaut ko kādreiz spēj objektīvi noskaidrot. Nezikādēļ šaubos.

    Es atceros tikai vienu kaut kādu komisiju saistībā ar Ādamsonu (droši vien ir bijušas vairākas), bet tās secinājumi mani nebūt nepārliecināja ne par ko.

    Domāju, ka arī Zolitūdes lietas komisija- lai ar cik cēliem mērķiem tās locekļi nesēstos pie darāmā darba- neko nesaliks kopā, neko neparādīs un rezultāts būs čiks.

    Varbūt tādēļ, ka Komisijas sastāvu izveidos bezjēdzīgu; ka Komisijas locekļi paši nezinās, ko tur darīt; ka Komisijas locekļiem neko nemaksās; ka Komisija būs pakļauta ne vien būvnieku, bet arī sabiedrības (Pakārt būvētājus! un Zviedru banķierus!) spiedienam, u.t.t..

    Sabiedrība savus secinājumus droši vien jau sen ir izdarījusi, un diezi vai šos secinājumus spēs grozīt kaut kāda tagad izveidota sabiedriska komisija.

    Galvenais būtu- lai sabiedrība tic tiem izmeklētāju slēdzieniem, kādus nu viņi izdarīs. Un tiem sekojošās tiesas taisnīgumam.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 17.02.2014. 04.05

    ….Agrunte….šķiet, Tu neesi lasījis Kažociņa sūtīto vēstuli, kas tik ļoti “aizvainoja” Rūtu Dimantu…atgādināšu I.Spriņģes raidījumā 1:1 teikto:

    – “Spriņģe tomēr turpināja atkārtoti iztaujāt Dimantu par to pašu tēmu – kāpēc viņa tā aizsvilusies un “nolīdzinājusi līdz ar zemi” topošo komisiju. “Vēstulē Kažociņa kungs aicina izvietot un sniegt informāciju krievu valodā. Jā, mums ir Valodas likums, bet vai, ņemot vērā tos apstākļus, nevajadzēja ielikt lapā informāciju krievu valodā, ka var saņemt tādu un tādu palīdzību?” tincināja raidījuma vadītāja.

    “Kažociņa vēstulē bija secināts,” uzsvēra Dimanta. “Un mana reakcija nebija tik daudz par krievu valodu, kā par to, ka cilvēkiem netiekot sniegta palīdzība.”

    http://www.focus.lv/latvija/sabiedriba/ziedotlv-vaditaja-te-tomer-ir-latvija-un-latviesu-valodu-neviens-cits-nekops

    …bet…

    …varbūt, tomēr R.Dimantas milzīgais “aizvainojums” meklējams pavisam citā faktā:

    – “Jurists Jānis Kārkliņš, kura vārds svētdienas vakarā izskanēja LTV raidījumā De Facto saistībā ar, iespējams, sadārdzināta pakalpojuma sniegšanu Jūrmalas domei, ir labdarības organizācijas Ziedot.lv vadītājas Rūtas Dimantas brālis, turklāt pārstāvējis arī būvfirmas Re&Re intereses, FOCUS.LV pavēstīja drošs informācijas avots. Tā kā Dimanta publiski aicinājusi Zolitūdes traģēdijā cietušos nevērsties ar civilprasībām pret iespējami atbildīgajām juridiskajām personām, bet “piedot dzīvei”, rodas jautājumi par šādu aicinājumu ētisko pusi.

    J.Kārkliņa advokātu biroja klientu vidū ir arī būvfirma “Re&Re”, vēsta FOCUS.LV avots. To apliecina arī biroja mājaslapā publicētā informācija. Advokātu birojs ir arī Ziedot.lv oficiālais partneris, par ko vēstīts gan labdarības organizācijas, gan paša biroja mājaslapā.

    Kā ziņots, 6.janvārī Rīgas apgabaltiesa pieņēma lēmumu par lietas ierosināšanu Zolitūdes traģēdijā cietušo pieteikumā par 100 miljonu latu piedziņu no SIA “Maxima Latvija”, būvuzņēmuma “Re&Re”, sagruvušās ēkas īpašnieka SIA “Tineo”, ēkas attīstītāja SIA “Homburg Zolitūde” un Rīgas domes. Arī Rīgas dome ir minēta J.Kārkliņa advokātu biroja bijušo vai esošo klientu vidū, savukārt Maxima joprojām ir viens no Ziedot.lv atbalstītājiem un projektu partneriem.”

    http://www.focus.lv/latvija/sabiedriba/rutas-dimantas-bralis-advokats-janis-karklins-juridiskos-pakalpojumus-sniedzis-gan-ziedotlv-gan-rere

    ….ne vienmēr viss ir tā, kā izskatās – aizvainojums, sašutums, nopēlums…galvenais atrast īsto laiku un vietu…un tas tika izmantots….

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

inesite15 16.02.2014. 00.21

“Valdis Dombrovskis no premjerministra amata atkāpās, uzņemdamies atbildību par Zolitūdes traģēdiju. Prezidents Bērziņš bija uzstājis, ka jābūt rīcībspējīgai valdībai, kura nodrošinātu šīs traģēdijas apstākļu noskaidrošanu. Taču no jaunās premjerministres Laimdotas Straujumas runātā var secināt, ka viņas valdība to netaisās darīt.”

……………………………………………….

Savulaik teica tā : TU ESI MUĻĶIS VAI IZLIECIES ?

+4
-6
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam