Zolitūdes lielveikala “Maxima” būvniecības laikā projektā mainīts jumta metāla konstrukciju veids un sākotnējā projektā paredzētās vienlaidus metāla sijas aizstātas ar divdaļīgām sastiprinātām sijām, biznesa portālam “Nozare.lv” atzina ēkas inženierprojekta autora SIA “HND grupa” īpašnieks, projektētājs Ivars Sergets.
un uzreiz:
Inženieris piebilda, ka būvniecības laikā siju stiprinājuma vietās izmantotais stiprinājuma skrūvju skaits atbilda projektā paredzētajam.
“Man gan nav informācijas, vai skrūvju materiāls atbilda projektā paredzētajam,” piebilda Sergets.
Tad kāds galu galā variants tika paredzēts projektā sākotnēji? Izmaiņas nu gan tiek reģistrētas Autoruzraudzības žurnālā. BK sadaļas paskaidrojuma rakstā (atsaucos uz elektronisko versiju, drukas versiju neesmu redzējis) ir teikts, ka detalizācijas rasējumi ir saskaņojami ar Būvprojekta autoru (visdrīzāk domāts ir Autoruzraugs).
Tāpat Vispārīgajos būvnoteikumos noteikts:
79. Detalizētos rasējumus var izstrādāt arī būvuzņēmējs, ja tas paredzēts līgumā par būvdarbu veikšanu un detalizēto rasējumu apjoms iepriekš saskaņots ar pasūtītāju. Detalizētos rasējumus var izstrādāt būvdarbu gaitā, un tie saskaņojami ar būvprojekta autoru.
80. Ja būvuzņēmējs nav pieprasījis detalizēto rasējumu izstrādi vai pats nav tos izstrādājis, būvuzņēmējs ir atbildīgs par iespējamām sekām.
Jautājums no kāda materiāla bija skrūves arī ir uzdodams Būvuzraugam.
Saskaņā ar LBN 303-03 “Būvuzraudzības noteikumi”:
10. Būvuzraugam ir šādi pienākumi:
10.7. pārbaudīt būvobjektu, kā arī izbūvēto konstrukciju un inženier¬sistēmu atbilstību būvprojekta risinājumiem;
10.11. pieņemt tikai tos darbus, kas izpildīti atbilstoši būvprojektam un normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
Jautājums no kāda materiāla bija skrūves arī ir uzdodams Autoruzraugam:
Saskaņā ar LBN 304-03 “Būvdarbu autoruzraudzības noteikumi”
IV. Autoruzrauga pienākumi
12.2. laikus pārbaudīt objekta būvē lietoto konstrukciju, tehnoloģisko un citu iekārtu, būvizstrādājumu un materiālu atbilstību būvprojektam un nepieļaut neatbilstošu konstrukciju, tehnoloģisko un citu iekārtu, būvizstrādājumu un materiālu iestrādāšanu būvē, ja tie nav pilnvērtīgi aizstājēji būvprojektā paredzētajiem;
Kas veica objektā autoruzraudzību? Būvprojekta autors, vai kāds viņa pilnvarots pārstāvis? Varbūt ja neviens neko nezina, tad Vikom Industry SIA vai pavisam prātam neaptverama versija – Eurobolts SIA?
P.S. Kaut kā nekad nevar dzirdēt no lielajiem būvniecības dalībniekiem, lai lieloties par paveiktiem darbiem tiktu pieminēti Darbuzņēmēji un dažnedažādi piegādātāji.
nzmail Salīdziniet vienā intervijā teikto:
==============
Šaubos, vai Latvijas elektorāts spēj izveikt tik sarežģītas darbības.
Par dažādām intervijām, turklāt dažādos laika periodos veiktām, pat nerunājot.
Rotten, rotten & rotten industries.
Piebaltijas Kaŗa Apgabala Štāba (bij.Gorkija ielā) afficieru nekvalitatīvā sperma iespējams ir uzvarējuse.
Lielākā kļūda ir tas, ka visas malas pilnas ar tādiem kā tagadējā būvvaldes vietā iegrozītā vietiņa ekonomikas ministrijā – 18 tantes un onkuļi, ko kuriem TIKAI 4 ir kaut lel kāda nojēga par to, ka mājas ne no jumtiem sāk celt …
Vai tie vakar pa tv bija tādi tematiski jociņi pirms – viena gan pareizi pateiktā “TĀPAT KĀ VISUR”
par nožēlu jācieš vienkāršajiem ļautiņiem valsts nekompetences dēļ. vienreiz jau amatos varētu likt amata speciālistus ar izglītību un (vai vismaz) vērā ņemamu pieredzi! tad ar nebūtu žēl ka viņiem maksā, jo tad muļķības nedarītu kaut vai aiz pašlepnuma un nevēlēšanos reputāciju bojāt. galu galā un pašā visa sākumā traģēdija ir pakļauta likuma varai daudzajos tās neizdibināmajos nostūros
Zolitūdes traģēdija ir lielākā Latvijā kopš neatkarības atjaunošanas. Kā ziņots, 2007.gada 23.februārī pansionātā “Reģi” notika plašs ugunsgrēks, ko izraisīja īssavienojums elektroinstalācijā. Ugunsgrēkā gāja bojā 26 pansionāta klienti.
===========
Saistībā ar būvju sabrukšanu, šī traģēdija (bojāgājušo skaits propocionāli valsts iedzīvotāju skaitam) krietni pārspēj 2001/09/11 traģēdiju Savienotajās Valstīs.
Turklāt tur cēlonis bija ar muhamedu apdauzītu vājprātīgo tīšu darbību rezultāts, Latvijā – sovjetbāliņu bezatbildība un pļundurisms.
ASV 300+ miljoni,
2977 bojāgājušie
Latvija 2+ miljoni
54 bojāgājušie
Pēc mēroga 300:2=150
pat Reģu nelaime bij lielāka par Dvīņu torņu sabrukšanu.
Nezko jeņķi izdarītu ar saviem būvniekiem, municipālo un pat federālo varu, ja vienā katastrofā zaudētu pāri par 8000 cilvēku..
no šāda skatpunkta nebiju padomājis. pieļauju, ka valstī vajadzētu sākt visiem skatīties, kur parakstās un atbildēt par to, par ko parakstījušies – vienīgi tad speciālistu pie mums būtu tik maz, ka pat deputāti neparakstītos par sētnieka darba pieņemšanu!
Jānis no šāda skatpunkta …speciālistu pie mums būtu tik maz, ka pat deputāti neparakstītos par sētnieka darba pieņemšanu!
==========
“Pat Deputāti”?!!!!?
“Pat Deputātiem” nevar uzticēt “pat sētnieka” darbu.
“Pat Deputāti” ievēlēti par Vadoņiem caur manipulējamu aitu/aunu baru.
——
Kļūdu pieļāva gan arhitekti, gan projektētājs, gan Rīgas pilsētas būvvalde
============================================================================
The consumer is king!
Nez vai darbi uz jumta (bruģa likšana ar tam saistošiem darbiem kā blietēšana, kas rada papildus slodzes, kuras nav vienmērīgas un ar ritmiskiem triecieniem, tai skaitā lielākas slodzes atsevišķos punktos, kur sakrautas paletes, paralēlēli vēl mitrums, ko uzsūc visa veida birstošie materiāli) tika ierēķināti slodzēs uz kopnēm?!
Tas ir līdzīgi kā izsenis bijušajā traģēdijā, kad kautkādu tur tiltu pārbaudīja sabraucot smagās mašīnas uz tā.
vēl viens aspekts – no kuras puses vētras laikā vējš pūta un cik spēcīgi?! vai kādam maz ienāca prātā, ka blakus ēka, ko turpina būvēt vēja laikā iespējams mazliet tika sašūpota un balstu konstrukcja blakus ēkā tika kaut nedaudz iekustināta
Jāni, nav grūti pārčekot, tai pašā A4D ēku plānojumus, un skaidri saredzēt, ka katrai ēkai ir savi pamati un nesošās konstrukcijas- tās nav kopējas, tā ka jaunbūve neko neietekmēja, atšķirībā no zemesdarbiem virs MAXIMAS. vētru laikā arī tās ēkas nekustas kā kuģi jūrā.
beigās atkāpos nedaudz no tēmas, bet tas ir par un ap mums.
no papīriem neesmu neko pētījis, bet par jumta labiekārtošanu no savas saprašanas par konstrukciju aprēķiniem spriežu – ir tik daudz mainīgo, neparedzētu spriegumu starp konstrukcijām, kuras rodas pie maksimālās paredzētās slodzes sasniegšanas brīža veicot mehāniskas darbības un izvietojot vēl būvmateriālus koncentrēti (vienā brīdī kāda kopnes daļa tiek atslābināta, tai pašā laikā noslogojot nākamo posmu + vēl kā minēju atmosfēras iedarbība mitruma formā) …
no sērijas: vainīgi ir visi, bet tā kā vainot katru indivīdu atsevišķi ir pārlieku sarežģīti, jo grūti izmērīt cik kurš vainīgs un kā sodīt ar grūti pateikt, jo nevar neko konkrētu pierādīt (juristi strādā labi), tad rezultātā vainīgs nav neviens…
Lembe twīto: Aivars Lembergs @AivarsLembergs 3h
Izsejokot izmaiņām, kādas pēdējos gados ir veiktas ar būvniecību saistītajos normatīvajos aktos, atklāsies arī to politiskie lobiji.
kas pieprasa buuvi sadaliit etapos? pirmais ir pasuutiitaajs , jo, pabeidzot pirmo kaartu , kuraa bija paredzeeta tirdznieciibas zaale , uzreiz ielaist iirnieku un nopleest iires maksu , lai šitik pretlikumiigu darbiibu saskaņotu , jaabuut galiigi stulbam , vai arii kaartiigi piekukuļotam , ameeriks uztaisiija uzreiz pokazuhu , jau sesdien pa Riigas objektiem plosiijaas izdziitie buuvvaldes inspektori , lai apsekotu buuvnieciibas objektus un komstateetu paarkasapumus , taadeejaadi noveeršot galveno uzmaniibu no savas lielaakaas kļuudas kuru pieļaavuši iereedņi apzinaati riskeejot ar simtiem cilveeku dziiviibu , šis saskaņojums, daliit sabiedriskas eekas buuvnieciibu etapos ,ir novedis pie katastofas , nosisti vairaak nekaa 50 cilveeku bruukot eekas konstrukcijaam , lieki piebilst , kurš te buutu metams aiz resteem , poļi peec lielvekala sabrukuma notiesaaja saakot no buuvdarbu vadiitaaja liidz projekta autooriem, kaa te beigsies , atliek mineet.
Dārgais, Ebenemezer, nu nevajag klausīties “ekspertus-politikāņus”ar vāju projektēšanas pieredzi, kurus sensācijkāri dzeltenie žurnālisti piesaista. Kārtās ceļ ļoti daudz ko un ļoti bieži(varat kaut vai RB būvatļauju meklētājā ierakstīt). Vai Jūs gribat lai es Jums noskaitu objektu ,kas ir tapuši šādi, kārtās visā republikā?
Kārtās būvēt ir pavisam normāli. Pavisam normāli ir veikt labiekārtošanas darbus arī tad, ja ēka funkcionē. Normāli nav, ka iebruka jumts, kuram nevajadzēja iebrukt.
Lai vai kā, bet celtnieki, arhitekti, īpašnieki, maksima bija ieinteresēti, lai ēka stāvētu 1000 gadus. Tātad liktenīga kļūda (kam es īsti neticu, jo cilvēks, kurš mūžā kaut ķeblīti ir uztaisījis vismaz minimāli saprot, ko var un ko nevar darīt ar jumtu), vai, kas ticamāk – neatbilstoši materiāli…
Dārgā redakcija! Vai Jūs vispār saprotat, publicējot šāda “eksperta” viedokli, par vienu no cienījamākiem un pieredzējušākajiem LV būvkonstruktoriem – Valteru Celmiņu, kā par krāpnieku,likumpārkāpēju, ka Jūs riskējat ar tiesisko ( par “ekspertu” pat nerunāšu)atbildību pret viņu? Linča tiesu pret vispār ārpusē esošu cilvēku atbalstat, kurš ir gatavs un ir tiesīgs(gan tiesiski, gan morāli) veikt ekspertīzi šādā smagā lietā? Ja jau pat PC(linux mint) varēja bez problēmām atrast pilnu sarakstu ar īstajiem dalībniekiem, tad nu Jums , žurnālistiem, to vajadzēja iegūt pavisam viegli, nevis publicēt kaut kāda puskoka lēcēja pļurkstēšanu. Cik nu sanāk tagad vērot,visu šo ņemšanos, tā vietā lai stimulētu izmeklēšanu, lv žurnālisti( diezgan bieži nekompetenti kā cirvja kāti , jo eksaktos priekšmetus saistībā ar liberālismu izglītībā, nav pat sapņos studējuši ) stimulē linča tiesu, izdabājot primitīvākajai sabiedrības daļai. Jums ko liekas ,ka Rīgas Būvvalde,RE RE, Kubs, HND grupa , HOMBURG, MAXIMA un pārējie, kaut kur noziedēs? Pat otrā pasaules galā tā ziņa izskanēja, nav kur tiem nabagiem( iespējams līdzvainīgajiem pie traģēdijas) likties, nav kur!
P.S. Nevar būt divas patiesības – V.Celmiņš ir bijis eksperts, un A.Gulbis bijis eksperts, LŪDZU “IR”, izņemiet vienu “patiesību” ārā, pretējā gadījumā Jūs esat prasti “dzeltenās sensācijas mednieki”, par elementāri pārbaudāmām lietām nevar būt “viedokļi”. Ar tādu pašu argumentāciju varu apgalvot, ka saule griežas ap zemi, un tā savukārt ir plakanu un to tur vaļi…
Lielveikalā izmantoto jumta metālkonstrukciju ražotāja un piegādātāja SIA “Vikom Industry” ražošanas projektu vadītāja Svetlana Andrianova biznesa uzsvēra, ka ražotājs garantē piegādāto metāla konstrukciju atbilstību projektā prasītajai kvalitātei.
absurds ir pieaicināt kādu no Baltijas valstīm, Somijas, Zviedrijas, Vācijas. Var uzrauties uz interešu konfliktu, jo šo valstu kompānjas aktīvi piedalās Latvijas būvniecības tirgū.
Visdrīzāk problēma ir izmantotajos materiālos. Būs jāsauc pie atbildības Ķīnas Tautas republika. Varbūt Liepājas Metalurgs?
Sertifikāti un standarti visam ir, bet kvalitāte izskatās, ka nav.
Otra versija varētu būt ugunsgrēka sekas. To droši vien dzēsa ar putām. Putas satur skābi. Putas noskaloja, bet skābes šķīdums piekļuva metālkonstrukcijām. Tās varēja korodēt.
Gan arhitekts, gan konstruktors, gan celtnieki, gan būvuzraudzība nevar palaist garām TIK DRAMATISKI nepareizi uzbūvētu jumta konstrukciju. Visdrīzāk, ka konstrukcija pēc uzbūvēšanas atbilda vajadzīgajām prasībām.
Tas, ka veikals strādāja, kad augšā sēja zālīti un stādīja kociņus arī nav nekas īpašs. Es arī nakšņoju savā dzīvoklī, kad kaimiņš mainīja grīdas segumu.
Korupciju vēl varētu piesaukt, ja tad būtu valsts vai pašvaldības iepirkums. Ko tad Jūs domājat, ka būvnieks iemaksāja pasūtītājam (privātajam attīstītājam), lai uzbūvētu tam ēku, kas sabrūk? Vai domājat, ka pasūtītājs nav ieinteresēts, lai būvvalde piekasīgi izvērtē veiktos celtniecības darbus?
Pēdējā laikā tik maz tehniski loģiskas informācijas izskanējis, ka liekas – mēs dzīvojam kādā aptaurētas publikas aizspogulijā. Katram ir savs viedoklis, katram ir tiesības uz totālu stulbumu! Arī man.
Korupcija var būt visos lielajos privātajos objektos, lai atļautu būvēt noteiktajā vietā īstajam, lai tiktu pie zemes gabala (ja tas pašvaldības), lai ātrāk saskaņotu, lai saskaņotu tādā veidā, kā vēlas pasūtītājs (kaut saskaņojamais materiāls īsti neatbilst normatīviem) u.t.t. Domā misters 20% to iesauku ir ieguvis dēļ pašvaldības objektu būvniecības? Nē, cik dzirdēts, procentus skaita visi, kas grib konkrētā vietā Rīgā kaut ko lielu būvēt vai attīstīt, arī pilnībā privāti.
Jā, protams, kukuļot var par formālām lietām, ar kukuļa palīdzību var arī ātrāk uzbūvēt kvalitatīvu būvi, bet pasūtītājs vai būvnieks noteikti nav ieinteresēts, ka veikals sabrūk.
Būvvalde no materiāliem saskaņo fasādes krāsas un pilsētas mākslinieks reklāmas. Būvvalde neskaņo ķīnīzeru skrūves.
Kā jau tika minēts zaļā gaisma ļoti “specifiskai” 2 kārtu būvatļaujai slēpjas objekta īpašnieka SIA Tineo ofšorā:
“Ēku Zolitūdē Maxima nomāja no SIA Tineo. Tā tika nodota ekspluatācijā 2011. gada 3. novembrī un tai bija divu gadu celtniecības garantijas laiks. http://www.db.lv/citas-zinas...
Kipras-Lietuvas izcelsmes SIA Tineo (pieder Kipras ofšoram Foumico Investments Limited, vienīgais valdes loceklis – Viļņas iedzīvotājs Roberts Višņausks) nopirkusi aptuveni 70% domājamo daļu no nekustamā īpašuma Priedaines ielā, kas sastāv no 1,03 hektāriem zemes un vairākām mājām. Pārdevējs bija Nīderlandes uzņēmumam Homburg Eastern Europe Fund B.V. piederošā SIA Homburg Zolitude, kam joprojām pieder daļas šajā īpašumā, tomēr tās ir ieķīlātas, uzliekot īpašumam 3,03 miljonu latu hipotēku. http://www.lanida.lv/lv/info...”
Nākošās vēlēšanās vinnēs tas, kurš zinās patiesos labuma guvējus šajā ofšorā.
r-r, i tak saiģot.
______________________
Jā, tam es piekrītu. Varētu piegādāt vienlaidus sijas, nevajadzētu skrūves, būtu bijušas labas skrūves, turētos normāli.
Nebūtu bijušas ambīcijas veidot un būvēt vidē integrētu modernu celtni, bet parastu kastīti no sendvičpaneļiem, arī viss būtu štokos…
Būtu bijuši tantei riteņi…
Izlasīju rakstu , un patiesībā izvērtēts ir pat ļoti, ļoti labi!
patiešām beidzot taču ir skaidri pateikts, kas ir patiesī vainīgie, jo bijuši pavirši savā darbā, kā tas jau bijis līdz šim, bet nu beidzot vadzis ir lūzis un vainīgajiem ir jāsēž! Pie tam ilgi, bet Amerikam jāatkāpja sno amata.
http://raitis-buvniecibas-darbs.blogspot.com/2013/11/kapec-sabruka-zolitudes-maxima-xx.html
Versijas visdažādākās…V. Celmiņš ir viens no vispieredzējušākajiem konstruktoriem Latvijā, ļoti cienījams cilvēks. Tādēļ neatbalstu priekšlaicīgi nosodīt jebkuru, kurš minēts kā iespējamais vainīgais šajā traģēdijā. Skatīsimies, cik operatīvi tiks piesaistīti ārvalstu eksperti, pēc tā arī varēsim spriest, cik ticama ir varnešu vēlme atrast atrast īstos vainīgos, nevis bez vainas vainīgos…
Viss ir galvā:
“(..)Es domāju, ka mums būtu jātiecas pēc tā, lai pēc kāda laika arī Latvija atrastu savu vietu šajā rietumu civilizācijas «lapotnē». Lai to bez minstināšanās varētu apzīmēt par «rietumvalsti». Taču lai to sasniegtu, mums jāpārņem Rietumu domāšanas veids, vērtības un atziņas, kas veido šī modeļa kopējo «stumbru»,” starptautiskās cilvēktiesību tiesas Strasbūrā tiesnesis Egils Levits, 1998. http://www.diena.lv/arhivs/parejas-periods-latvija-tuvojas-nobeigumam-10332484
Mēs, Latvijas “labāko familīju” pārstāvji, palīdzēsim pilsonīšiem ne tikai ātri uzbūvēt aizvien vairāk iepirkšanās šķūņus, bet arī pārņemt Rietumu domāšanas veidu, vērtības un atziņas! Nebūs nekādas vairs plānveida ekonomikas (NAP u.c. cap) – būs trakas iepirkšanās bez garas domāšanas.
Savukārt arhitektu birojs „Kubs” Ir.lv norāda, ka Valters Celmiņš nav veicis šā būvprojekta ekspertīzi. To veicis Latvijas Būvinženieru savienības eksperts Andris Gulbis, “Kubs” vārdā vēsta sabiedrisko attiecību speciāliste Evija Ansonska.
___________________
Nu, lūk, cik viegli apmelot Vai visi izlasīs šo labojumu, ne viens vien stāstīs tālāk par V. Celmiņa līdzdalību…
Nu ja tā atklāti nepilnus 30gadus jauns būvkonstruktors( pa vidu bijuši krīzes gadi ar niecīgu praksi ( 4-5 gadi), nekādi nav uztverams par ekspertu, drīzāk par tādu kā savas popularitātes cēlāju uz milzīgas nelaimes rēķina(ja vēl sakabina ZZS piederību un kandidēšanu pašvaldību vēlēšanās), cik tīklā paskatījos tādi tagad puskoka lēcēji saradušies kā sēnes pēc lietus), diemžēl tas pats sakāms par Ivaru Segretu, sabiedriskajām ēkām būvkonstruktoram ir jābūt ar intuīciju, kas izsrādājas ilgstošas prakses(kļūdu, un veiksmju) rezultātā, jaunie sāk ar mazumu, vai vismaz sabiedrisku nenoslogotību, ja arī jaunie ir pie ruļļiem, viņu darbs ir jāekspertē tiešām ekspertam ( jomas aksakalam).
Domāju viena vainīgā nebūs, būs n-tās mazās kļūdas katram iesaistītajam, kas katra ir pieļaujama atkāpe no normatīva, bet sakrāvušās kopā rodas nelaime.
Atbildīgais ir arī ģenerālnomnieks Maxima, jo šādos objektos bez ģenerālnomnieka, kurš ir galvenais projekta apmaksātājs ilgtermiņā, piekrišanas un norādījumiem, neviens pirkstu pakustināt nevar. Šādus projektus, nenolīgstot ģenerālnomnieku, neviens nemaz būvēt neuzsāk, un kad ir noslēgts līgums ar ģenerālnomnieku, tad līguma noteikumi parasti ir tādi, ka faktiskais noteicējs reālajā dzīvē kļūst ģenerālnomnieks.
Maximai ir pašai savs būvniecības departaments, kas tieši ar šādiem jautājumiem nodarbojas – kontrolē un diriģē būvniecību gan pašiem piederošu veikalu būvniecībā, gan arī objektos, kur Maxima būs ģenerālnomnieks.
Nu un. Tāpat tai būvobjektā nekas nevarēja notikt bez Maximas ziņas. Vajadzētu tikai redzēt visus oriģinālos līgumus starp ēkas īapšnieku un Maximu, uzreiz viss taptu skaidrs. Jo ģenerālnomnieki šādos objektos ļoti labi apzinās – nav ģenerālnomnieka – nav objekta. ģenerālnomnieks faktiski ar savām milzīgajām nomas maksām sanāk reālais objekta būvniecības finansētājs. Bankas objekta būvniecībai kredītu nedod, ja nav ģenerālnomnieka, kas nodoršina naudas plūsmu kredīta atmaksas segšanai. Un ģenerālnomnieki ļoti labi to apzinās, izmanto, un ir faktiski dzīvē ir objektā noteicēji. Es ļoti labi zinu, ko runāju.
tādēļ arī tas objekts divās kārtās tika sadlīts – uzbliezt veikalu ģenerālnomniekam, no kura nāk nauda, tikai tad īpašnieks var tikt pie pārējās būvniecības turpināšanas, jo visticamāk, īpašnieks tur savu reālu naudu faktiski vispār neiegulda, ķēde ir:
– līgums ar ģenerālnomnieku (naudas plūsmas nodrošināšana);
– bankas kredīts
– ģenerālnomnieks sāk darboties, finansējot īpašniekam bankas kredīta atmaksu un jauna bankas finansējuma pieškiršanu būvniecības turpināšanai;
– tiek būvēta nākamā kārta.
Faktiski, nesadalot šo būvniecības objektu divās kārtās, tāds objekts neeksistētu. Tādēļ īpašniekam vienalga kādā veidā – ar kukuļiem, sarunāšanām vai kā cirtādi – visticamāk bija jāpanāk neloģiskā sadalīšana divās kārtās, lai lēti un bez savi līdzekļu ieguldīšanas varētu realizēt objektu. Tā tas pie mums notiek.
r-r sadalīšana divās vai vairākās kārtās nav nekāds a priori trūkums vai ačgārnība.
Ja jumtam bija jātur, tad bija jātur.
Vai parasta “blondīne” var kļūt par ģenerālnomnieku? Var, tas arī visu izsaka. Maksima tur būs vismazāk vainojama. Protams, ka viņi negribētu pārtraukt veikala darbu, kamēr sēj zālīti uz jumta, bet tam jumtam bija jātur slodze.
Tur sākotnējos metos, kas figurē, tiešām ir zālīte, bet pēc tam jau parādās atpūtas dārzs ar bērnu rotaļu laukumu. Un rakstā ir labi aprakstīts, kādēļ nebija dalāms šis objekts divās kārtās. Un Maxima būvniecībā nav blondīne. Kā jau rakstīju, viņiem ir savs būvniecības departaments, kas regulē un diriģē būvniecību viņu pašiem piederošajos un nomājamos objektos.
r-r, projektā taču bija paredzēts “vidē integrēts” veikals ar dārzu uz jumta. Saņēma arhitektu balvu. Tādu var uzbūvēt. un konstrukcijai nevajadzēja iebrukt.
Kā tad tur būs ar to neatkarīgo ārzemju speciālistu izmeklēšanu?
Paši glābām – labi!
Paši izmeklēsim – nekādā gadījumā! Jau tagad absolūti neticu nevienam šīs pašu izmeklēšanas atzinumam!
Jā, es arī šaubos, vai kaut vienam Latvijas “neatkarīgo” speciālistu atzinumam var ticēt, jo tik mazā valstī šādu “neatkarīgo” speciālistu gluži vienkārši nav.
Citāts no atzinuma:
“Conclusions:
1. Maxima chopping center collapsed due to under-designed and faulty tension connection
2. Prying forces were not taken into account during design
3. Quantity of bolts is not sufficient for massive I beam section
4. At least eight additional bolts symmetrical toI section massive flanges would have been
needed.
5. End plate thickness and dimensions should havebeen decided based on elaborate yield line
method analysis, including all effects of prying force etc.
6. The frame in photos is short. This truss could have been made into single piece, without that
dangerous and faulty connection.
7. The failure of this connection can still be testedon site, after the evacuation and rescue work
has been completed. This real life test would end all discussions, since high-speed camera
can record the process of collapse from many angles and with sufficient high quality. This
testing shall be carried out withutmost care and preparation.
8. Video evidence from BBC camera proves all points above. Link is here: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25069941
Sound of initial rupture of bolts (“explosion like”) is clearly audible.
Building collapsed like a mouse trap.”
Un secinājumu 7. punkts jau laikam vairs netiks realizēts, jo viss jau tiek demontēts.
Nu beidziet, nav vajadzigi nekadi arvalstu eksperti, vinus protmas var pieacinat, bet tikai ka konsultantus, mums pasiem Larvija ir pietiekami daudz specalistu, kas spej veikt si gadijuma celonu izmeklesanu, un galvenais lai tik nebutu ta, ka visi tagad blauj, no malas izskatas ka loti gribas atrast kadu kam nolaist asinis, lai tikai pulis butu apmierinats.
andris, ārvalstu eksperti vajadzīgi ne tādēļ, ka mums nebūtu labu savējo, bet tādēļ, ka mūsu tirgus maziņš un visi ir saistīti vai konkurenti, un jebkuru mūsu eksperta viedokli kāda puse apšaubīs. Respektīvi, ārvalstu eksperti šoreiz nepieciešami, lai nevarētu apšaubīt ekspertīzes un lai arī ierindas cilvēkiem būtu ticība, ka ekspertīze objektīva.
andris_rivaner. Lieta tāda, ka Latvijā lietas nosaka čomisms, lielākas vai mazākas dāvanas un atklātāki vai slēptāki draudi. Man ir pārliecība, ka tieši šīs šteles bija par iemeslu traģēdijai. Un ja bija tā tad šis likumpārkāpums 21.novembra vakarā pārvērtās par masveida slepkavību. Kurš būs tas Latvijas neatkarīgais eksperts, kurš mēģinās saukt pie atbildības 54 cilvēku slepkavu ar miljoniem kabatās un draugiem augstākajās aprindās?
Ar ārvalstu ekspertiem jābūt piesardzīgiem. Es ieteiktu pieaicināt ekspertus no ASV, Kanādas, bet noteikti ne no Igaunijas, Somijas, Zviedrijas, Dānijas, Vācijas. Šo valstu pārstāvēti uzņēmumi strādā Latvijas būvniecības tirgū un var būt iesaistīti interešu konfliktos.
OT. No Eiropas derēs gan GER( viņiem mūsu tirgus ir špicka), gan FR, gan GB arī BEL, NL, AT,SWI,IT, NOR kompānijas(tās valstis, kam ir +-līdzīgi apstākļi vismaz ir tādi reģioni, kā LV), bet ņemot FIN, EE, LT,SWE (kuriem ir LV nopietnas biznesa intereses), nebūs objektīvs rezultāts.
Būs starp rindām šādi:” Jūsējie ir idioti ,slepkavas, mēs savukārt esam supereksperti un nākotnē , par godīgu un atbilstošu atalgojumu, labāk uzticat mums savus nopietnos objektus.”
WAT, paskaties, kādu valstu kādu ļaudis stāvēja un pārstāvēja attiecīgās būves pamatakmens ielikšanas brīdī!
Mani nepārsteidz, ka neviens šobrīd — vismaz publiski — nemaz nerunā un memeklē Homburg iepriekšējām izpausmēm, par Torpeja k-ga preses konfereneci janvārī, kur “k-gs” Torpejs piesauca ārvalstu investoru biedŗibu. Ceru, ka ne tikai man tagad interesē ārvalstu investoru padomes viedoklis par Torpeja un Homburg NĪ firmas darbībām. “Ārvalstu investori” ieskaitot Hombvurg pārstāvjus paši lielījās, kā uzrunājuši LV valdību, — būtu ļoti interesants viņu tagadējais viedoklis par sava kluba biedru rīcībām un izteuikumiem.
OT!
Ja tā godīgi un cik no cunftes ļaudīm zināms, kas provēja kaut kā to jauno Būvniecības likumu traktēt atbildīgāk, tad tieši Torpeja kunga un Tevis piesauktā Investoru padome bija tā ,kuru vārdā Vj.Dombrovskis-RP(tad vēl galvenais no Saeimas Būvniecības likuma bīdītājs), nepieņemot nekādus iebildumus arī dzina šo galēji liberālo versiju BL( stāsies spēkā 2014.02., ja Saeima neieliks bremzes)cauri.
Tā ka par Torpeja kunga līdzatbildību viennozīmīgi.
WAT, te derētu kāds medijs, kam būtu ieinteresēts un atbildīgs žurnālists, — nevis žurnālista lomas tēlotājs, — kurš maksimāli atbildīgi vispirms “nopratinātu” Ilmu Čepāni: viņa vēkl ir dzīva un pie stipri labas gara veselības, un viņai ir pietiekami laba izpratne — un pieredze — par cīkstēšanos ar, iespējams, negodprātīgiem NĪ attīstītājiem. (Laikam jābūt pilnīgiem žurnaļugām, lai būtu aizmirsies tiesas process pret Inessas X -kdzi un visiem juridiskajiem trokšņiem ap to.) Protams, iespējama ļoti interesabta un ne būt ne viendabīga ārvalstu inevstoru padomes reakcija, bet, — nu taču skarbus vārdus ir teicis arī Valsts Prezidents, kuram taču nebūtu citas iespējas, kā doties palīgā… ceru, ka tiem, kuri vēlas noskaidrot patiesību.
Ilmas k-dzes uznāciens labotā BL sakarā tagad būtu īstajā vietā un aboslūti nepieciešamajā laikā! Un — automātiski — daudz jautājumu daudziem citiem pēc tam uzrastos, ko uzdot Slavikam/Vjačeslavam Dombrovskim, kurš tobrīd bija tankistu partijas frakcijas vadītājs utt. utml.
…WAT….likteņa ironija, bet….tieši 21.novembrī būvniecības eksperts Vilnis Birznieks pauž milzīgu sašutumu par to, ka valsts varētu šo likumu nolikt uz bremzēm, kā Tu saki, un izstrādā MK Būvspeciālistu kompetences novērtēšanas un patstāvīgās prakses uzraudzības noteikumus un piebilst – “…būdams diplomēts būvinženieris, nekad neesmu kārtojis nevienu no neskaitāmajiem Latvijas sertifikātiem, jo uzskatu tos gan par diskriminējošu, gan bezjēdzīgu lietu”…
Nu re, Zane, starp visām cunftēm ir melnās avis.
Pieņemu BL tiks iesaldēts, pēc šīs traģēdijas, ja ne ,tad , individuāla izpratne par likumu, normu utt. ievērošanu būs katra konservatīvāka, vai liberālāka indivīda rokās un katru lietu varēs traktēt pa savam…
Mūs jau sagaida vēl lielāka “laime”:-)
“Nordea” bankas Latvijas filiāle ir piešķīrusi ilgtermiņa finansējumu četru miljonu eiro (2,8 miljonu latu) apjomā nekustamo īpašumu attīstītājam SIA “Homburg Bikernieki Properties”, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja bankā.
Finansējums piešķirts jauna tirdzniecības centra būvniecībai Rīgā, Biķernieku un Ēvalda Valtera ielas krustojumā. Darbus veiks būvuzņēmums SIA “Selva būve”.
“Līdzšinējā pozitīvā pieredze darbā ar “Homburg Properties” liecina – pieredzējusi komanda un lieliska vadība, kas skaidri definē mērķus, ir stūrakmens veiksmīgas sadarbības veidošanai, tādēļ esam īpaši gandarīti atkārtoti sadarboties ar spēcīgiem tirgus spēlētājiem,” norāda “Nordea” bankas vadītājs Latvijā, Lielo uzņēmumu departamenta vadītājs Jānis Buks
“Esam gandarīti par “Nordea” uzticēšanos un līdzšinējo sadarbību nozīmīgu projektu īstenošanā. “Homburg Management” īstenotie projekti gan dzīvojamās, gan komercapbūves jomā vienmēr ir orientēti uz to, lai padarītu cilvēku dzīves telpu ērtāku, pievilcīgāku un labiekārtotāku, un šos aspektus novērtē arī Nordea,” skaidro SIA “Homburg Bikernieki Properties” valdes loceklis Džeims Gerijs Torpejs.
…ilmac…ļoti labi atceros tās kaislības un diskusijas, kas virmoja ap jauno Būvniecības likumu un….Vjačeslava Dombrovska neparasto aktivitāti lobējot Homburg pārstāvjus….
20% jau nav laika strādāt, jo jāfočējas krutākajā modes žurnālā. Tas jau vien par kaut ko liecina, kas 20% nieks par putnu. Interesanti, cik viņš par to samaksāja, un vai šie izdevumi būs ieklauti viņa amatpersona sgada deklarācijā.
Es vispār brīnos, kāpēc VID nepārbauda, kur šie 20% ņem šo milzu naudu, kā viņi iekļūst miljonāros būdami domju amatpersonas.
Vai kāds var ievietot saiti, lai varētu rūpīgāk šo gadījumu apskatīt, jo šodien tā garāmejot dzirdēju Tv, kad šis 20% tika intervēts par šo fočēšanos.
Cienījamo ABC! Vai Maksimas pārdevēji, krāvēji un apsardzes darbinieki Tavā klasifikācijā pieskaitāmi pie “skrandu proletariāta”, kā Tu nesen trāpīgi izteicies?
Kāds sakars Tavam jautājumam ar raksta tematu? Nekāds, vai ne? Bez tam, kā zināms, Maximā ir augsts krievu tautības darbinieku procents un viņi par Neandertāliešu apvienību pavisam noteikti nebalso, tātad NA elektorātā neietilpst. Vēl kādi jautājumi – šādas traģēdijas dažiem šķiet lielisks fons priekš kasīšanās.
“Būvvalde konstatē, ka Projektā sākotnēji paredzēto 2.kārtā realizējamo būves daļu izslēgšana no šī būvprojekta un izdalīšana atsevišķi akceptējamā būvprojektā atbilst Vispārīgo būvnoteikumu 106.punkta prasībām un saskaņo izmaiņas būvprojektā.Sagatavot vēstuli iesniedzējam, ka nav iebildumi par projekta izmaiņām.” http://www.rpbv.lv/buvvaldes-padomes-sedes-lemumi-un-videoieraksts-17
Lielākā kļūda manuprāt, ja tā to vispār var nosaukt, ir tas, ka būvniecības laikā lielveikalam atļāva strādāt, tā pakļaujot briesmām cilvēkus, kuri uzticējās vietējai varai un t. sk. profesionāļiem, bet izrādījās, ka te Rīgā neviens ne par ko neatbild. Drošibas sistēmas jau sen brīdināja šos pifigistus, bet neuzradās neviena amatpersona, kura būtu ieklausījusies šajos brīdinājumos, jo kā nekā šis būvobjekts jau bija dedzis pāris gadu atpakaļ. Kur bija šo amatpersonu atbildība?
Ja jumta konstrukcijai bija jātur slodze, tad uzbērt kūdru un sēt zālīti nevajadzēja būt problēmai. Es arī dzīvoju savā dzīvoklī, kamēr augšējais kaimiņš mainīja grīdas segumu.
Skrūves droši vien bija sertificētas, bet reāli neatbilda prasībām. Tādi riski ir un būs, kamēr neaizliegs civilizētajā pasaulē visu ievest no ķīnas un krievijas.
Varu saderēt, ka tās skrūves nav nekāds “zviedru tērauds”. Starp citu Titāniks nogrima tikai dēļ sliktas kvalitātes tērauda kniedēm.
Es dzīvoju mājā ar 100+ gadus vecām koka sijām. Kas to zina, kādā stāvoklī tās ir, bet, ja Vecrīga nav sabrukusi, tad jau kādu laiku vēl stāvēs arī mana māja :)
Klusais, visu cieņu, par ikdienā izrādītu informētību, sapratni, bet tomēr nevajadzētu gudrībās ieslīgt, ja par tām nav sapratnes. NAv grūti pat tīkla apstākļos (to pašu WIKI) pārbaudīt TITANICa bojāejas detaļas. Tās ir tieši nepietiekošās kniedes sānu garumā. Jo šādu sānu triecienu kā bija,vajadzēja turēt kuģim, bet kniedes izrādījās jau tā bija uz slodzes robežām.
Klusais, šoreiz smagi un pavirši/vieglprātīgi kļūdījies.
Discovery channel attiecīgā filma atspoguļoja Titanic kiniežu materiāla trauslumu. Kad Titanic korpusu veidošās metāla plātnes tika pakļautas slodzei, kniedējuma rindas atvērās kā rāvējslēdzējs, trauslajām kniedēm sprāgstot viena pēc otras. Aisbergs bija, jā. Tomēr aisbergs bija vienīgi impulss, — Titanic likteni izšķīra trauslās kniedes.
Ja runā par iespējamo vainīgo vārdiem un uzvārdiem, patiesībā nekur tāļu nekas nav jāmeklē:
Projekts “Daudzstāvu dzīvojamā ēka un tirdzniecības centrs” Rīgā, Priedaines ielā 20 tika realizēts divās kārtās, tehniskie projekti abām kārtām akceptēti 2010.gadā. 1.kārtā tika uzbūvēts tirdzniecības centrs Maxima, objekts nodots ekspluatācijā pirms diviem gadiem. Jau toreiz bija paredzēts, ka 2.kārtā plāno uzbūvēt 12 stāvu dzīvojamo ēku un izveidot labiekārtojumu uz tirdzniecības centra jumta. Būvatļauja otrās kārtas darbiem tika izdota 2012.gada septembrī un negadījums notika darbu veikšanas laikā.
Projekta pasūtītājs ir SIA “Homburg Zolitude”, projektētājs un autoruzraugs – Arhitektu firma “KUBS” SIA, būvprojekta vadītājs – Andris Kalinka, galvenais būvuzņēmējs – SIA “RE&RE”, atbildīgais būvdarbu vadītājs 1.kārtā – Staņislavs Kumpiņš, atbildīgais būvdarbu vadītājs 2.kārtā – Jevgenijs Ņesterovičs, būvuzraugs – Mārtiņš Draudiņš, inženierģeoloģiskos izpētes darbus veica A/S “Ģeoserviss”.
Skiču projekts saskaņots Rīgas pilsētas būvvaldē 2009.gadā. Šajā paša gadā būvprojekta vadītājs Andris Kalinka apliecinājis tehniskā projekta risinājumu atbilstību Latvijas būvnormatīvu un citu normatīvo aktu prasībām. Darbu organizācijas projektu (DOP) izstrādājusi Arhitektu firma “KUBS”, DOP daļas projektētāja bijusi Maija Lagzdiņa. Atbilstoši DOP saturam DOP izstrādāts, lai būvju celtniecības laikā, ja tas ir tehnoloģiski nepieciešams, nodrošinātu būves vai tās daļu mehānisko stiprību un stabilitāti.
Būvkonstrukciju (BK) daļas projektētājs bijis SIA “HND Grupa”, BK daļas vadītājs – Ivars Sergets, kurš apliecinājis tehniskā projekta risinājumu atbilstību Latvijas būvnormatīvu un citu normatīvo aktu prasībām. Ekspertīzes ģenerālajam plānam un arhitektūras daļai veicis arhitekts A.Zlaugotnis, būvkonstrukciju daļai – būvinženieris A.Gulbis, ugunsdrošības pasākumu pārskatam – būvinženieris A.Melnalksnis. http://www.riga24.lv/zinas/48/255087
Primārā atbildība ir projektētājam un pasūtītajam, kombinācijā ar būvuzraugu un citiem.
Būvvalde tikai kontrolē vai viņi ir izpildījuši savus pienākumus.
Atskaites punkts ir kā bija jāpilda savus pienākumus, nevis kontrole par to.
Tāpēc Ločmeļa izvilkums šoreiz te ļoti iederas.
TT Primārā atbildība ir projektētājam un pasūtītajam
______________________________________________
Gudriniek, Vai blondīne var aiziet pie projektētāja un pasūtīt ēku?
@aivarsk
Protams, ka var!
Nevajag te transcendentāli bolīt acīs, kad situācija attiecībā uz to kurš par ko ir atbildīgs būvniecības procesā ir pilnīgi skaidra!
Ekonomikas ministrija sagatavoja informāciju par šo jautājumu, lai arī aivarsk ar to beidzot varētu iepazīties ar to: http://em.gov.lv/em/2nd/?lang=lv&id=33638&cat=621
Būvvalde konstatē, ka Projektā sākotnēji paredzēto 2.kārtā realizējamo būves daļu izslēgšana no šī būvprojekta un izdalīšana atsevišķi akceptējamā būvprojektā atbilst Vispārīgo būvnoteikumu 106.punkta prasībām un saskaņo izmaiņas būvprojektā.Sagatavot vēstuli iesniedzējam, ka nav iebildumi par projekta izmaiņām.” http://www.rpbv.lv/buvvaldes...
Komentāri (91)
Juris Jakubovskis 26.11.2013. 01.17
Salīdziniet vienā intervijā teikto:
Zolitūdes lielveikala “Maxima” būvniecības laikā projektā mainīts jumta metāla konstrukciju veids un sākotnējā projektā paredzētās vienlaidus metāla sijas aizstātas ar divdaļīgām sastiprinātām sijām, biznesa portālam “Nozare.lv” atzina ēkas inženierprojekta autora SIA “HND grupa” īpašnieks, projektētājs Ivars Sergets.
un uzreiz:
Inženieris piebilda, ka būvniecības laikā siju stiprinājuma vietās izmantotais stiprinājuma skrūvju skaits atbilda projektā paredzētajam.
“Man gan nav informācijas, vai skrūvju materiāls atbilda projektā paredzētajam,” piebilda Sergets.
Tad kāds galu galā variants tika paredzēts projektā sākotnēji? Izmaiņas nu gan tiek reģistrētas Autoruzraudzības žurnālā. BK sadaļas paskaidrojuma rakstā (atsaucos uz elektronisko versiju, drukas versiju neesmu redzējis) ir teikts, ka detalizācijas rasējumi ir saskaņojami ar Būvprojekta autoru (visdrīzāk domāts ir Autoruzraugs).
Tāpat Vispārīgajos būvnoteikumos noteikts:
79. Detalizētos rasējumus var izstrādāt arī būvuzņēmējs, ja tas paredzēts līgumā par būvdarbu veikšanu un detalizēto rasējumu apjoms iepriekš saskaņots ar pasūtītāju. Detalizētos rasējumus var izstrādāt būvdarbu gaitā, un tie saskaņojami ar būvprojekta autoru.
80. Ja būvuzņēmējs nav pieprasījis detalizēto rasējumu izstrādi vai pats nav tos izstrādājis, būvuzņēmējs ir atbildīgs par iespējamām sekām.
Jautājums no kāda materiāla bija skrūves arī ir uzdodams Būvuzraugam.
Saskaņā ar LBN 303-03 “Būvuzraudzības noteikumi”:
10. Būvuzraugam ir šādi pienākumi:
10.7. pārbaudīt būvobjektu, kā arī izbūvēto konstrukciju un inženier¬sistēmu atbilstību būvprojekta risinājumiem;
10.11. pieņemt tikai tos darbus, kas izpildīti atbilstoši būvprojektam un normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
Jautājums no kāda materiāla bija skrūves arī ir uzdodams Autoruzraugam:
Saskaņā ar LBN 304-03 “Būvdarbu autoruzraudzības noteikumi”
IV. Autoruzrauga pienākumi
12.2. laikus pārbaudīt objekta būvē lietoto konstrukciju, tehnoloģisko un citu iekārtu, būvizstrādājumu un materiālu atbilstību būvprojektam un nepieļaut neatbilstošu konstrukciju, tehnoloģisko un citu iekārtu, būvizstrādājumu un materiālu iestrādāšanu būvē, ja tie nav pilnvērtīgi aizstājēji būvprojektā paredzētajiem;
Kas veica objektā autoruzraudzību? Būvprojekta autors, vai kāds viņa pilnvarots pārstāvis? Varbūt ja neviens neko nezina, tad Vikom Industry SIA vai pavisam prātam neaptverama versija – Eurobolts SIA?
P.S. Kaut kā nekad nevar dzirdēt no lielajiem būvniecības dalībniekiem, lai lieloties par paveiktiem darbiem tiktu pieminēti Darbuzņēmēji un dažnedažādi piegādātāji.
1
dzintarz > Juris Jakubovskis 26.11.2013. 11.12
nzmail Salīdziniet vienā intervijā teikto:
==============
Šaubos, vai Latvijas elektorāts spēj izveikt tik sarežģītas darbības.
Par dažādām intervijām, turklāt dažādos laika periodos veiktām, pat nerunājot.
Rotten, rotten & rotten industries.
Piebaltijas Kaŗa Apgabala Štāba (bij.Gorkija ielā) afficieru nekvalitatīvā sperma iespējams ir uzvarējuse.
0
inesite15 25.11.2013. 02.01
Lielākā kļūda ir tas, ka visas malas pilnas ar tādiem kā tagadējā būvvaldes vietā iegrozītā vietiņa ekonomikas ministrijā – 18 tantes un onkuļi, ko kuriem TIKAI 4 ir kaut lel kāda nojēga par to, ka mājas ne no jumtiem sāk celt …
Vai tie vakar pa tv bija tādi tematiski jociņi pirms – viena gan pareizi pateiktā “TĀPAT KĀ VISUR”
1
Lauma > inesite15 25.11.2013. 02.48
par nožēlu jācieš vienkāršajiem ļautiņiem valsts nekompetences dēļ. vienreiz jau amatos varētu likt amata speciālistus ar izglītību un (vai vismaz) vērā ņemamu pieredzi! tad ar nebūtu žēl ka viņiem maksā, jo tad muļķības nedarītu kaut vai aiz pašlepnuma un nevēlēšanos reputāciju bojāt. galu galā un pašā visa sākumā traģēdija ir pakļauta likuma varai daudzajos tās neizdibināmajos nostūros
0
dzintarz 25.11.2013. 00.32
Zolitūdes traģēdija ir lielākā Latvijā kopš neatkarības atjaunošanas. Kā ziņots, 2007.gada 23.februārī pansionātā “Reģi” notika plašs ugunsgrēks, ko izraisīja īssavienojums elektroinstalācijā. Ugunsgrēkā gāja bojā 26 pansionāta klienti.
===========
Saistībā ar būvju sabrukšanu, šī traģēdija (bojāgājušo skaits propocionāli valsts iedzīvotāju skaitam) krietni pārspēj 2001/09/11 traģēdiju Savienotajās Valstīs.
Turklāt tur cēlonis bija ar muhamedu apdauzītu vājprātīgo tīšu darbību rezultāts, Latvijā – sovjetbāliņu bezatbildība un pļundurisms.
ASV 300+ miljoni,
2977 bojāgājušie
Latvija 2+ miljoni
54 bojāgājušie
Pēc mēroga 300:2=150
pat Reģu nelaime bij lielāka par Dvīņu torņu sabrukšanu.
Nezko jeņķi izdarītu ar saviem būvniekiem, municipālo un pat federālo varu, ja vienā katastrofā zaudētu pāri par 8000 cilvēku..
2
Lauma > dzintarz 25.11.2013. 00.49
no šāda skatpunkta nebiju padomājis. pieļauju, ka valstī vajadzētu sākt visiem skatīties, kur parakstās un atbildēt par to, par ko parakstījušies – vienīgi tad speciālistu pie mums būtu tik maz, ka pat deputāti neparakstītos par sētnieka darba pieņemšanu!
0
dzintarz > dzintarz 26.11.2013. 10.59
Jānis no šāda skatpunkta …speciālistu pie mums būtu tik maz, ka pat deputāti neparakstītos par sētnieka darba pieņemšanu!
==========
“Pat Deputāti”?!!!!?
“Pat Deputātiem” nevar uzticēt “pat sētnieka” darbu.
“Pat Deputāti” ievēlēti par Vadoņiem caur manipulējamu aitu/aunu baru.
Tā gadās.
0
Ligiña Doniña 24.11.2013. 23.39
Daži pa to laiku taisa PR. Bez jebkādiem faktiem. Mirskis pamodies.
http://www.db.lv/ipasums/buve/papildinats-mirskis-rigas-dome-konfisce-un-pielabo-zolitudes-maximas-buvniecibas-dokumentus-405566
1
austrisv > Ligiña Doniña 25.11.2013. 09.40
Gan jau arī grigule izmantos savās reklāmās vai apspriedēs šo traģēdiju.
0
Signija Aizpuriete 24.11.2013. 22.01
——
Kļūdu pieļāva gan arhitekti, gan projektētājs, gan Rīgas pilsētas būvvalde
============================================================================
The consumer is king!
http://www.youtube.com/watch?v=z3F_eQ1z1F8
0
Lauma 24.11.2013. 21.08
Nez vai darbi uz jumta (bruģa likšana ar tam saistošiem darbiem kā blietēšana, kas rada papildus slodzes, kuras nav vienmērīgas un ar ritmiskiem triecieniem, tai skaitā lielākas slodzes atsevišķos punktos, kur sakrautas paletes, paralēlēli vēl mitrums, ko uzsūc visa veida birstošie materiāli) tika ierēķināti slodzēs uz kopnēm?!
Tas ir līdzīgi kā izsenis bijušajā traģēdijā, kad kautkādu tur tiltu pārbaudīja sabraucot smagās mašīnas uz tā.
3
Lauma > Lauma 24.11.2013. 21.36
vēl viens aspekts – no kuras puses vētras laikā vējš pūta un cik spēcīgi?! vai kādam maz ienāca prātā, ka blakus ēka, ko turpina būvēt vēja laikā iespējams mazliet tika sašūpota un balstu konstrukcja blakus ēkā tika kaut nedaudz iekustināta
0
Jânis Bankoviès > Lauma 24.11.2013. 21.48
Jāni, nav grūti pārčekot, tai pašā A4D ēku plānojumus, un skaidri saredzēt, ka katrai ēkai ir savi pamati un nesošās konstrukcijas- tās nav kopējas, tā ka jaunbūve neko neietekmēja, atšķirībā no zemesdarbiem virs MAXIMAS. vētru laikā arī tās ēkas nekustas kā kuģi jūrā.
0
Lauma > Lauma 24.11.2013. 23.28
beigās atkāpos nedaudz no tēmas, bet tas ir par un ap mums.
no papīriem neesmu neko pētījis, bet par jumta labiekārtošanu no savas saprašanas par konstrukciju aprēķiniem spriežu – ir tik daudz mainīgo, neparedzētu spriegumu starp konstrukcijām, kuras rodas pie maksimālās paredzētās slodzes sasniegšanas brīža veicot mehāniskas darbības un izvietojot vēl būvmateriālus koncentrēti (vienā brīdī kāda kopnes daļa tiek atslābināta, tai pašā laikā noslogojot nākamo posmu + vēl kā minēju atmosfēras iedarbība mitruma formā) …
no sērijas: vainīgi ir visi, bet tā kā vainot katru indivīdu atsevišķi ir pārlieku sarežģīti, jo grūti izmērīt cik kurš vainīgs un kā sodīt ar grūti pateikt, jo nevar neko konkrētu pierādīt (juristi strādā labi), tad rezultātā vainīgs nav neviens…
bēdīgi, bet pie mums tā ir daudzās jomās
0
Ligiña Doniña 24.11.2013. 20.41
Ameriks teica, ka ēka sabrukusi nelikumīgi!!!
4
janis17 > Ligiña Doniña 24.11.2013. 23.07
Varētu jau ierēkt, ja nebūtu tik sūdīgi…
0
Ligiña Doniña > Ligiña Doniña 24.11.2013. 23.37
Tas tikai parādā kārtējo reizi cinsisma līmeni. Un vēlmi atmazgāties par jebkuru cenu. Ceru, ka neizdosies.
0
silvija_vitina > Ligiña Doniña 24.11.2013. 23.39
tad jau Amerikam ir alibi! viņš nav vainīgs, jo nebija devis rīkojumu.
0
Ligiña Doniña > Ligiña Doniña 24.11.2013. 23.44
Lembe twīto: Aivars Lembergs @AivarsLembergs 3h
Izsejokot izmaiņām, kādas pēdējos gados ir veiktas ar būvniecību saistītajos normatīvajos aktos, atklāsies arī to politiskie lobiji.
0
Janka, Janic 24.11.2013. 20.30
kas pieprasa buuvi sadaliit etapos? pirmais ir pasuutiitaajs , jo, pabeidzot pirmo kaartu , kuraa bija paredzeeta tirdznieciibas zaale , uzreiz ielaist iirnieku un nopleest iires maksu , lai šitik pretlikumiigu darbiibu saskaņotu , jaabuut galiigi stulbam , vai arii kaartiigi piekukuļotam , ameeriks uztaisiija uzreiz pokazuhu , jau sesdien pa Riigas objektiem plosiijaas izdziitie buuvvaldes inspektori , lai apsekotu buuvnieciibas objektus un komstateetu paarkasapumus , taadeejaadi noveeršot galveno uzmaniibu no savas lielaakaas kļuudas kuru pieļaavuši iereedņi apzinaati riskeejot ar simtiem cilveeku dziiviibu , šis saskaņojums, daliit sabiedriskas eekas buuvnieciibu etapos ,ir novedis pie katastofas , nosisti vairaak nekaa 50 cilveeku bruukot eekas konstrukcijaam , lieki piebilst , kurš te buutu metams aiz resteem , poļi peec lielvekala sabrukuma notiesaaja saakot no buuvdarbu vadiitaaja liidz projekta autooriem, kaa te beigsies , atliek mineet.
3
Jânis Bankoviès > Janka, Janic 24.11.2013. 20.40
Dārgais, Ebenemezer, nu nevajag klausīties “ekspertus-politikāņus”ar vāju projektēšanas pieredzi, kurus sensācijkāri dzeltenie žurnālisti piesaista. Kārtās ceļ ļoti daudz ko un ļoti bieži(varat kaut vai RB būvatļauju meklētājā ierakstīt). Vai Jūs gribat lai es Jums noskaitu objektu ,kas ir tapuši šādi, kārtās visā republikā?
0
janis17 > Janka, Janic 24.11.2013. 23.06
Kārtās būvēt ir pavisam normāli. Pavisam normāli ir veikt labiekārtošanas darbus arī tad, ja ēka funkcionē. Normāli nav, ka iebruka jumts, kuram nevajadzēja iebrukt.
Lai vai kā, bet celtnieki, arhitekti, īpašnieki, maksima bija ieinteresēti, lai ēka stāvētu 1000 gadus. Tātad liktenīga kļūda (kam es īsti neticu, jo cilvēks, kurš mūžā kaut ķeblīti ir uztaisījis vismaz minimāli saprot, ko var un ko nevar darīt ar jumtu), vai, kas ticamāk – neatbilstoši materiāli…
0
Janka, Janic > Janka, Janic 25.11.2013. 17.07
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/136803/gobzems-par-tragediju-atbildigas-personas-jau-ir-zinamas
nu un kur es kļuudiijos?
0
Ieva Aile 24.11.2013. 18.55
Kurš uzšuva uzvalku?
http://www.youtube.com/watch?v=YpQ8Eri_ouQ&list=PL628558656DB3EB1A
Kurš uzcēla māju?
0
Jânis Bankoviès 24.11.2013. 18.54
Dārgā redakcija! Vai Jūs vispār saprotat, publicējot šāda “eksperta” viedokli, par vienu no cienījamākiem un pieredzējušākajiem LV būvkonstruktoriem – Valteru Celmiņu, kā par krāpnieku,likumpārkāpēju, ka Jūs riskējat ar tiesisko ( par “ekspertu” pat nerunāšu)atbildību pret viņu? Linča tiesu pret vispār ārpusē esošu cilvēku atbalstat, kurš ir gatavs un ir tiesīgs(gan tiesiski, gan morāli) veikt ekspertīzi šādā smagā lietā? Ja jau pat PC(linux mint) varēja bez problēmām atrast pilnu sarakstu ar īstajiem dalībniekiem, tad nu Jums , žurnālistiem, to vajadzēja iegūt pavisam viegli, nevis publicēt kaut kāda puskoka lēcēja pļurkstēšanu. Cik nu sanāk tagad vērot,visu šo ņemšanos, tā vietā lai stimulētu izmeklēšanu, lv žurnālisti( diezgan bieži nekompetenti kā cirvja kāti , jo eksaktos priekšmetus saistībā ar liberālismu izglītībā, nav pat sapņos studējuši ) stimulē linča tiesu, izdabājot primitīvākajai sabiedrības daļai. Jums ko liekas ,ka Rīgas Būvvalde,RE RE, Kubs, HND grupa , HOMBURG, MAXIMA un pārējie, kaut kur noziedēs? Pat otrā pasaules galā tā ziņa izskanēja, nav kur tiem nabagiem( iespējams līdzvainīgajiem pie traģēdijas) likties, nav kur!
P.S. Nevar būt divas patiesības – V.Celmiņš ir bijis eksperts, un A.Gulbis bijis eksperts, LŪDZU “IR”, izņemiet vienu “patiesību” ārā, pretējā gadījumā Jūs esat prasti “dzeltenās sensācijas mednieki”, par elementāri pārbaudāmām lietām nevar būt “viedokļi”. Ar tādu pašu argumentāciju varu apgalvot, ka saule griežas ap zemi, un tā savukārt ir plakanu un to tur vaļi…
0
janis17 24.11.2013. 18.28
Sakarā ar vēlēšanu tuvumu, varam cerēt uz grēkāža ātru atrašanu un bargu sodīšanu vēl līdz rudenim!
0
dace_ampermane 24.11.2013. 17.56
Lielveikalā izmantoto jumta metālkonstrukciju ražotāja un piegādātāja SIA “Vikom Industry” ražošanas projektu vadītāja Svetlana Andrianova biznesa uzsvēra, ka ražotājs garantē piegādāto metāla konstrukciju atbilstību projektā prasītajai kvalitātei.
Svetlana Andrianova biznesa uzsvēra
Vai viņas uzvārds būtu Adrianova-Biznesa? jeb ???
0
Evija 24.11.2013. 17.53
Ir jaapieaicina neatkariigi aarvalstu speciaalisti-no Anglijas,no Vaacijas,igaunijas,Somijas utt.Lasiiju buuvvaldes lapaa,ka izsludinaajusi iepirkumu uz ekspertiem.visi vieteejie un naak atminaa teiciens-vaarna vaarnai acii neknaabs.Latvija maza,nosplauties nevari,lai kaadam pazinam neuzsplautu.
1
janis17 > Evija 24.11.2013. 18.32
absurds ir pieaicināt kādu no Baltijas valstīm, Somijas, Zviedrijas, Vācijas. Var uzrauties uz interešu konfliktu, jo šo valstu kompānjas aktīvi piedalās Latvijas būvniecības tirgū.
0
janis17 24.11.2013. 17.52
Visdrīzāk problēma ir izmantotajos materiālos. Būs jāsauc pie atbildības Ķīnas Tautas republika. Varbūt Liepājas Metalurgs?
Sertifikāti un standarti visam ir, bet kvalitāte izskatās, ka nav.
http://lm.metalurgs.lv/?a=2&b=2
Otra versija varētu būt ugunsgrēka sekas. To droši vien dzēsa ar putām. Putas satur skābi. Putas noskaloja, bet skābes šķīdums piekļuva metālkonstrukcijām. Tās varēja korodēt.
Gan arhitekts, gan konstruktors, gan celtnieki, gan būvuzraudzība nevar palaist garām TIK DRAMATISKI nepareizi uzbūvētu jumta konstrukciju. Visdrīzāk, ka konstrukcija pēc uzbūvēšanas atbilda vajadzīgajām prasībām.
Tas, ka veikals strādāja, kad augšā sēja zālīti un stādīja kociņus arī nav nekas īpašs. Es arī nakšņoju savā dzīvoklī, kad kaimiņš mainīja grīdas segumu.
Korupciju vēl varētu piesaukt, ja tad būtu valsts vai pašvaldības iepirkums. Ko tad Jūs domājat, ka būvnieks iemaksāja pasūtītājam (privātajam attīstītājam), lai uzbūvētu tam ēku, kas sabrūk? Vai domājat, ka pasūtītājs nav ieinteresēts, lai būvvalde piekasīgi izvērtē veiktos celtniecības darbus?
Pēdējā laikā tik maz tehniski loģiskas informācijas izskanējis, ka liekas – mēs dzīvojam kādā aptaurētas publikas aizspogulijā. Katram ir savs viedoklis, katram ir tiesības uz totālu stulbumu! Arī man.
5
Alise > janis17 24.11.2013. 18.00
Korupcija var būt visos lielajos privātajos objektos, lai atļautu būvēt noteiktajā vietā īstajam, lai tiktu pie zemes gabala (ja tas pašvaldības), lai ātrāk saskaņotu, lai saskaņotu tādā veidā, kā vēlas pasūtītājs (kaut saskaņojamais materiāls īsti neatbilst normatīviem) u.t.t. Domā misters 20% to iesauku ir ieguvis dēļ pašvaldības objektu būvniecības? Nē, cik dzirdēts, procentus skaita visi, kas grib konkrētā vietā Rīgā kaut ko lielu būvēt vai attīstīt, arī pilnībā privāti.
0
janis17 > janis17 24.11.2013. 18.07
Jā, protams, kukuļot var par formālām lietām, ar kukuļa palīdzību var arī ātrāk uzbūvēt kvalitatīvu būvi, bet pasūtītājs vai būvnieks noteikti nav ieinteresēts, ka veikals sabrūk.
Būvvalde no materiāliem saskaņo fasādes krāsas un pilsētas mākslinieks reklāmas. Būvvalde neskaņo ķīnīzeru skrūves.
0
Alise > janis17 24.11.2013. 18.12
Ir pieraduši strādāt “i tak saidjot”, bet šoreiz, visticamāk, tie “i tak saidjot” bija pa daudz un sakrita nevēlamā komplektā, un viss nogāzās.
0
Aleksejs Dimitrovs > janis17 24.11.2013. 18.20
Kā jau tika minēts zaļā gaisma ļoti “specifiskai” 2 kārtu būvatļaujai slēpjas objekta īpašnieka SIA Tineo ofšorā:
“Ēku Zolitūdē Maxima nomāja no SIA Tineo. Tā tika nodota ekspluatācijā 2011. gada 3. novembrī un tai bija divu gadu celtniecības garantijas laiks.
http://www.db.lv/citas-zinas...
Kipras-Lietuvas izcelsmes SIA Tineo (pieder Kipras ofšoram Foumico Investments Limited, vienīgais valdes loceklis – Viļņas iedzīvotājs Roberts Višņausks) nopirkusi aptuveni 70% domājamo daļu no nekustamā īpašuma Priedaines ielā, kas sastāv no 1,03 hektāriem zemes un vairākām mājām. Pārdevējs bija Nīderlandes uzņēmumam Homburg Eastern Europe Fund B.V. piederošā SIA Homburg Zolitude, kam joprojām pieder daļas šajā īpašumā, tomēr tās ir ieķīlātas, uzliekot īpašumam 3,03 miljonu latu hipotēku.
http://www.lanida.lv/lv/info...”
Nākošās vēlēšanās vinnēs tas, kurš zinās patiesos labuma guvējus šajā ofšorā.
0
janis17 > janis17 24.11.2013. 18.22
r-r, i tak saiģot.
______________________
Jā, tam es piekrītu. Varētu piegādāt vienlaidus sijas, nevajadzētu skrūves, būtu bijušas labas skrūves, turētos normāli.
Nebūtu bijušas ambīcijas veidot un būvēt vidē integrētu modernu celtni, bet parastu kastīti no sendvičpaneļiem, arī viss būtu štokos…
Būtu bijuši tantei riteņi…
0
austrisv 24.11.2013. 17.10
Izlasīju rakstu , un patiesībā izvērtēts ir pat ļoti, ļoti labi!
patiešām beidzot taču ir skaidri pateikts, kas ir patiesī vainīgie, jo bijuši pavirši savā darbā, kā tas jau bijis līdz šim, bet nu beidzot vadzis ir lūzis un vainīgajiem ir jāsēž! Pie tam ilgi, bet Amerikam jāatkāpja sno amata.
0
silvija_vitina 24.11.2013. 16.48
Darba drošības klasika.
a varbūt tas ir viienkārši metāllūžņu vācējs? Iedomājies, kas par mantu?
0
Alise 24.11.2013. 16.48
Ja demontāžā ir iesaistīta objekta būvkompānija, tad tas mazākajā mērā, ir ļoti jocīgi.
0
Alise 24.11.2013. 16.13
Projektētāja HND grupa weblapa ir Under Construction. Jau atslēgušies un aizlaidušies?
0
dro 24.11.2013. 15.50
http://raitis-buvniecibas-darbs.blogspot.com/2013/11/kapec-sabruka-zolitudes-maxima-xx.html
Versijas visdažādākās…V. Celmiņš ir viens no vispieredzējušākajiem konstruktoriem Latvijā, ļoti cienījams cilvēks. Tādēļ neatbalstu priekšlaicīgi nosodīt jebkuru, kurš minēts kā iespējamais vainīgais šajā traģēdijā. Skatīsimies, cik operatīvi tiks piesaistīti ārvalstu eksperti, pēc tā arī varēsim spriest, cik ticama ir varnešu vēlme atrast atrast īstos vainīgos, nevis bez vainas vainīgos…
2
Signija Aizpuriete > dro 24.11.2013. 15.59
—————-
Viss ir galvā:
“(..)Es domāju, ka mums būtu jātiecas pēc tā, lai pēc kāda laika arī Latvija atrastu savu vietu šajā rietumu civilizācijas «lapotnē». Lai to bez minstināšanās varētu apzīmēt par «rietumvalsti». Taču lai to sasniegtu, mums jāpārņem Rietumu domāšanas veids, vērtības un atziņas, kas veido šī modeļa kopējo «stumbru»,” starptautiskās cilvēktiesību tiesas Strasbūrā tiesnesis Egils Levits, 1998. http://www.diena.lv/arhivs/parejas-periods-latvija-tuvojas-nobeigumam-10332484
Mēs, Latvijas “labāko familīju” pārstāvji, palīdzēsim pilsonīšiem ne tikai ātri uzbūvēt aizvien vairāk iepirkšanās šķūņus, bet arī pārņemt Rietumu domāšanas veidu, vērtības un atziņas! Nebūs nekādas vairs plānveida ekonomikas (NAP u.c. cap) – būs trakas iepirkšanās bez garas domāšanas.
http://www.youtube.com/watch?v=PphbeKSagD0
0
dro > dro 24.11.2013. 17.03
Savukārt arhitektu birojs „Kubs” Ir.lv norāda, ka Valters Celmiņš nav veicis šā būvprojekta ekspertīzi. To veicis Latvijas Būvinženieru savienības eksperts Andris Gulbis, “Kubs” vārdā vēsta sabiedrisko attiecību speciāliste Evija Ansonska.
___________________
Nu, lūk, cik viegli apmelot Vai visi izlasīs šo labojumu, ne viens vien stāstīs tālāk par V. Celmiņa līdzdalību…
0
Jânis Bankoviès 24.11.2013. 15.36
Nu ja tā atklāti nepilnus 30gadus jauns būvkonstruktors( pa vidu bijuši krīzes gadi ar niecīgu praksi ( 4-5 gadi), nekādi nav uztverams par ekspertu, drīzāk par tādu kā savas popularitātes cēlāju uz milzīgas nelaimes rēķina(ja vēl sakabina ZZS piederību un kandidēšanu pašvaldību vēlēšanās), cik tīklā paskatījos tādi tagad puskoka lēcēji saradušies kā sēnes pēc lietus), diemžēl tas pats sakāms par Ivaru Segretu, sabiedriskajām ēkām būvkonstruktoram ir jābūt ar intuīciju, kas izsrādājas ilgstošas prakses(kļūdu, un veiksmju) rezultātā, jaunie sāk ar mazumu, vai vismaz sabiedrisku nenoslogotību, ja arī jaunie ir pie ruļļiem, viņu darbs ir jāekspertē tiešām ekspertam ( jomas aksakalam).
Domāju viena vainīgā nebūs, būs n-tās mazās kļūdas katram iesaistītajam, kas katra ir pieļaujama atkāpe no normatīva, bet sakrāvušās kopā rodas nelaime.
0
Alise 24.11.2013. 15.34
Atbildīgais ir arī ģenerālnomnieks Maxima, jo šādos objektos bez ģenerālnomnieka, kurš ir galvenais projekta apmaksātājs ilgtermiņā, piekrišanas un norādījumiem, neviens pirkstu pakustināt nevar. Šādus projektus, nenolīgstot ģenerālnomnieku, neviens nemaz būvēt neuzsāk, un kad ir noslēgts līgums ar ģenerālnomnieku, tad līguma noteikumi parasti ir tādi, ka faktiskais noteicējs reālajā dzīvē kļūst ģenerālnomnieks.
Maximai ir pašai savs būvniecības departaments, kas tieši ar šādiem jautājumiem nodarbojas – kontrolē un diriģē būvniecību gan pašiem piederošu veikalu būvniecībā, gan arī objektos, kur Maxima būs ģenerālnomnieks.
5
aigarsaboltins > Alise 24.11.2013. 15.49
Klau, bet tai autostāvvietai pagrabā, zaļajam jumtam un 12 stāvu dzīvojamajai ēkai nav nekāda sakara ar Maximu, Maxima nomā tikai veikala telpas.
0
Alise > Alise 24.11.2013. 16.06
Nu un. Tāpat tai būvobjektā nekas nevarēja notikt bez Maximas ziņas. Vajadzētu tikai redzēt visus oriģinālos līgumus starp ēkas īapšnieku un Maximu, uzreiz viss taptu skaidrs. Jo ģenerālnomnieki šādos objektos ļoti labi apzinās – nav ģenerālnomnieka – nav objekta. ģenerālnomnieks faktiski ar savām milzīgajām nomas maksām sanāk reālais objekta būvniecības finansētājs. Bankas objekta būvniecībai kredītu nedod, ja nav ģenerālnomnieka, kas nodoršina naudas plūsmu kredīta atmaksas segšanai. Un ģenerālnomnieki ļoti labi to apzinās, izmanto, un ir faktiski dzīvē ir objektā noteicēji. Es ļoti labi zinu, ko runāju.
tādēļ arī tas objekts divās kārtās tika sadlīts – uzbliezt veikalu ģenerālnomniekam, no kura nāk nauda, tikai tad īpašnieks var tikt pie pārējās būvniecības turpināšanas, jo visticamāk, īpašnieks tur savu reālu naudu faktiski vispār neiegulda, ķēde ir:
– līgums ar ģenerālnomnieku (naudas plūsmas nodrošināšana);
– bankas kredīts
– ģenerālnomnieks sāk darboties, finansējot īpašniekam bankas kredīta atmaksu un jauna bankas finansējuma pieškiršanu būvniecības turpināšanai;
– tiek būvēta nākamā kārta.
Faktiski, nesadalot šo būvniecības objektu divās kārtās, tāds objekts neeksistētu. Tādēļ īpašniekam vienalga kādā veidā – ar kukuļiem, sarunāšanām vai kā cirtādi – visticamāk bija jāpanāk neloģiskā sadalīšana divās kārtās, lai lēti un bez savi līdzekļu ieguldīšanas varētu realizēt objektu. Tā tas pie mums notiek.
0
janis17 > Alise 24.11.2013. 17.37
r-r sadalīšana divās vai vairākās kārtās nav nekāds a priori trūkums vai ačgārnība.
Ja jumtam bija jātur, tad bija jātur.
Vai parasta “blondīne” var kļūt par ģenerālnomnieku? Var, tas arī visu izsaka. Maksima tur būs vismazāk vainojama. Protams, ka viņi negribētu pārtraukt veikala darbu, kamēr sēj zālīti uz jumta, bet tam jumtam bija jātur slodze.
0
Alise > Alise 24.11.2013. 17.50
Tur sākotnējos metos, kas figurē, tiešām ir zālīte, bet pēc tam jau parādās atpūtas dārzs ar bērnu rotaļu laukumu. Un rakstā ir labi aprakstīts, kādēļ nebija dalāms šis objekts divās kārtās. Un Maxima būvniecībā nav blondīne. Kā jau rakstīju, viņiem ir savs būvniecības departaments, kas regulē un diriģē būvniecību viņu pašiem piederošajos un nomājamos objektos.
0
janis17 > Alise 24.11.2013. 18.04
r-r, projektā taču bija paredzēts “vidē integrēts” veikals ar dārzu uz jumta. Saņēma arhitektu balvu. Tādu var uzbūvēt. un konstrukcijai nevajadzēja iebrukt.
0
jmaklakovs 24.11.2013. 15.32
Kā tad tur būs ar to neatkarīgo ārzemju speciālistu izmeklēšanu?
Paši glābām – labi!
Paši izmeklēsim – nekādā gadījumā! Jau tagad absolūti neticu nevienam šīs pašu izmeklēšanas atzinumam!
18
aigarsaboltins > jmaklakovs 24.11.2013. 15.36
Jā, es arī šaubos, vai kaut vienam Latvijas “neatkarīgo” speciālistu atzinumam var ticēt, jo tik mazā valstī šādu “neatkarīgo” speciālistu gluži vienkārši nav.
0
Alise > jmaklakovs 24.11.2013. 15.36
Redz ku somu eksperta viedoklis – http://g2.nh.ee/images/pix/maxima-choping-center-collapse-analysis-67149538.pdf
Citāts no atzinuma:
“Conclusions:
1. Maxima chopping center collapsed due to under-designed and faulty tension connection
2. Prying forces were not taken into account during design
3. Quantity of bolts is not sufficient for massive I beam section
4. At least eight additional bolts symmetrical toI section massive flanges would have been
needed.
5. End plate thickness and dimensions should havebeen decided based on elaborate yield line
method analysis, including all effects of prying force etc.
6. The frame in photos is short. This truss could have been made into single piece, without that
dangerous and faulty connection.
7. The failure of this connection can still be testedon site, after the evacuation and rescue work
has been completed. This real life test would end all discussions, since high-speed camera
can record the process of collapse from many angles and with sufficient high quality. This
testing shall be carried out withutmost care and preparation.
8. Video evidence from BBC camera proves all points above. Link is here:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25069941
Sound of initial rupture of bolts (“explosion like”) is clearly audible.
Building collapsed like a mouse trap.”
Un secinājumu 7. punkts jau laikam vairs netiks realizēts, jo viss jau tiek demontēts.
0
Evita > jmaklakovs 24.11.2013. 16.20
Nu beidziet, nav vajadzigi nekadi arvalstu eksperti, vinus protmas var pieacinat, bet tikai ka konsultantus, mums pasiem Larvija ir pietiekami daudz specalistu, kas spej veikt si gadijuma celonu izmeklesanu, un galvenais lai tik nebutu ta, ka visi tagad blauj, no malas izskatas ka loti gribas atrast kadu kam nolaist asinis, lai tikai pulis butu apmierinats.
0
Alise > jmaklakovs 24.11.2013. 16.27
andris, ārvalstu eksperti vajadzīgi ne tādēļ, ka mums nebūtu labu savējo, bet tādēļ, ka mūsu tirgus maziņš un visi ir saistīti vai konkurenti, un jebkuru mūsu eksperta viedokli kāda puse apšaubīs. Respektīvi, ārvalstu eksperti šoreiz nepieciešami, lai nevarētu apšaubīt ekspertīzes un lai arī ierindas cilvēkiem būtu ticība, ka ekspertīze objektīva.
0
jmaklakovs > jmaklakovs 24.11.2013. 16.41
andris_rivaner. Lieta tāda, ka Latvijā lietas nosaka čomisms, lielākas vai mazākas dāvanas un atklātāki vai slēptāki draudi. Man ir pārliecība, ka tieši šīs šteles bija par iemeslu traģēdijai. Un ja bija tā tad šis likumpārkāpums 21.novembra vakarā pārvērtās par masveida slepkavību. Kurš būs tas Latvijas neatkarīgais eksperts, kurš mēģinās saukt pie atbildības 54 cilvēku slepkavu ar miljoniem kabatās un draugiem augstākajās aprindās?
0
aigarsaboltins > jmaklakovs 24.11.2013. 17.03
Nomale, es piekrītu katram Tavam vārdam.
0
janis17 > jmaklakovs 24.11.2013. 17.32
Ar ārvalstu ekspertiem jābūt piesardzīgiem. Es ieteiktu pieaicināt ekspertus no ASV, Kanādas, bet noteikti ne no Igaunijas, Somijas, Zviedrijas, Dānijas, Vācijas. Šo valstu pārstāvēti uzņēmumi strādā Latvijas būvniecības tirgū un var būt iesaistīti interešu konfliktos.
0
piziks > jmaklakovs 24.11.2013. 18.44
Aivar, no Kanādas ir tas nekaunīgais Torpejs no Homburg NĪ firmas, — nepārvērtē šoreiz kanādiešus.
0
Jânis Bankoviès > jmaklakovs 24.11.2013. 19.03
OT. No Eiropas derēs gan GER( viņiem mūsu tirgus ir špicka), gan FR, gan GB arī BEL, NL, AT,SWI,IT, NOR kompānijas(tās valstis, kam ir +-līdzīgi apstākļi vismaz ir tādi reģioni, kā LV), bet ņemot FIN, EE, LT,SWE (kuriem ir LV nopietnas biznesa intereses), nebūs objektīvs rezultāts.
Būs starp rindām šādi:” Jūsējie ir idioti ,slepkavas, mēs savukārt esam supereksperti un nākotnē , par godīgu un atbilstošu atalgojumu, labāk uzticat mums savus nopietnos objektus.”
0
janis17 > jmaklakovs 24.11.2013. 19.12
Kanāda un ASV ir pietiekami lielas, lai neuztrāpītu uz kādu otrās pakāpes brālēnu…
0
piziks > jmaklakovs 24.11.2013. 19.40
WAT, paskaties, kādu valstu kādu ļaudis stāvēja un pārstāvēja attiecīgās būves pamatakmens ielikšanas brīdī!
Mani nepārsteidz, ka neviens šobrīd — vismaz publiski — nemaz nerunā un memeklē Homburg iepriekšējām izpausmēm, par Torpeja k-ga preses konfereneci janvārī, kur “k-gs” Torpejs piesauca ārvalstu investoru biedŗibu. Ceru, ka ne tikai man tagad interesē ārvalstu investoru padomes viedoklis par Torpeja un Homburg NĪ firmas darbībām. “Ārvalstu investori” ieskaitot Hombvurg pārstāvjus paši lielījās, kā uzrunājuši LV valdību, — būtu ļoti interesants viņu tagadējais viedoklis par sava kluba biedru rīcībām un izteuikumiem.
0
Jânis Bankoviès > jmaklakovs 24.11.2013. 20.32
OT!
Ja tā godīgi un cik no cunftes ļaudīm zināms, kas provēja kaut kā to jauno Būvniecības likumu traktēt atbildīgāk, tad tieši Torpeja kunga un Tevis piesauktā Investoru padome bija tā ,kuru vārdā Vj.Dombrovskis-RP(tad vēl galvenais no Saeimas Būvniecības likuma bīdītājs), nepieņemot nekādus iebildumus arī dzina šo galēji liberālo versiju BL( stāsies spēkā 2014.02., ja Saeima neieliks bremzes)cauri.
Tā ka par Torpeja kunga līdzatbildību viennozīmīgi.
0
piziks > jmaklakovs 24.11.2013. 20.51
WAT, te derētu kāds medijs, kam būtu ieinteresēts un atbildīgs žurnālists, — nevis žurnālista lomas tēlotājs, — kurš maksimāli atbildīgi vispirms “nopratinātu” Ilmu Čepāni: viņa vēkl ir dzīva un pie stipri labas gara veselības, un viņai ir pietiekami laba izpratne — un pieredze — par cīkstēšanos ar, iespējams, negodprātīgiem NĪ attīstītājiem. (Laikam jābūt pilnīgiem žurnaļugām, lai būtu aizmirsies tiesas process pret Inessas X -kdzi un visiem juridiskajiem trokšņiem ap to.) Protams, iespējama ļoti interesabta un ne būt ne viendabīga ārvalstu inevstoru padomes reakcija, bet, — nu taču skarbus vārdus ir teicis arī Valsts Prezidents, kuram taču nebūtu citas iespējas, kā doties palīgā… ceru, ka tiem, kuri vēlas noskaidrot patiesību.
Ilmas k-dzes uznāciens labotā BL sakarā tagad būtu īstajā vietā un aboslūti nepieciešamajā laikā! Un — automātiski — daudz jautājumu daudziem citiem pēc tam uzrastos, ko uzdot Slavikam/Vjačeslavam Dombrovskim, kurš tobrīd bija tankistu partijas frakcijas vadītājs utt. utml.
0
andris902 > jmaklakovs 24.11.2013. 21.14
…WAT….likteņa ironija, bet….tieši 21.novembrī būvniecības eksperts Vilnis Birznieks pauž milzīgu sašutumu par to, ka valsts varētu šo likumu nolikt uz bremzēm, kā Tu saki, un izstrādā MK Būvspeciālistu kompetences novērtēšanas un patstāvīgās prakses uzraudzības noteikumus un piebilst – “…būdams diplomēts būvinženieris, nekad neesmu kārtojis nevienu no neskaitāmajiem Latvijas sertifikātiem, jo uzskatu tos gan par diskriminējošu, gan bezjēdzīgu lietu”…
http://www.db.lv/viedokli/eksperts/eksperts-valdibas-noteikumi-pret-jauno-buvniecibas-likumu-405416
0
Jânis Bankoviès > jmaklakovs 24.11.2013. 21.41
Nu re, Zane, starp visām cunftēm ir melnās avis.
Pieņemu BL tiks iesaldēts, pēc šīs traģēdijas, ja ne ,tad , individuāla izpratne par likumu, normu utt. ievērošanu būs katra konservatīvāka, vai liberālāka indivīda rokās un katru lietu varēs traktēt pa savam…
0
runivs > jmaklakovs 24.11.2013. 23.19
Mūs jau sagaida vēl lielāka “laime”:-)
“Nordea” bankas Latvijas filiāle ir piešķīrusi ilgtermiņa finansējumu četru miljonu eiro (2,8 miljonu latu) apjomā nekustamo īpašumu attīstītājam SIA “Homburg Bikernieki Properties”, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja bankā.
Finansējums piešķirts jauna tirdzniecības centra būvniecībai Rīgā, Biķernieku un Ēvalda Valtera ielas krustojumā. Darbus veiks būvuzņēmums SIA “Selva būve”.
“Līdzšinējā pozitīvā pieredze darbā ar “Homburg Properties” liecina – pieredzējusi komanda un lieliska vadība, kas skaidri definē mērķus, ir stūrakmens veiksmīgas sadarbības veidošanai, tādēļ esam īpaši gandarīti atkārtoti sadarboties ar spēcīgiem tirgus spēlētājiem,” norāda “Nordea” bankas vadītājs Latvijā, Lielo uzņēmumu departamenta vadītājs Jānis Buks
“Esam gandarīti par “Nordea” uzticēšanos un līdzšinējo sadarbību nozīmīgu projektu īstenošanā. “Homburg Management” īstenotie projekti gan dzīvojamās, gan komercapbūves jomā vienmēr ir orientēti uz to, lai padarītu cilvēku dzīves telpu ērtāku, pievilcīgāku un labiekārtotāku, un šos aspektus novērtē arī Nordea,” skaidro SIA “Homburg Bikernieki Properties” valdes loceklis Džeims Gerijs Torpejs.
0
runivs > jmaklakovs 24.11.2013. 23.32
to zanE
http://www.ir.lv/2013/2/5spitibas-hronika
Patiess viedoklis par atsevišķu politiķu dievināto ārvalstu investoru
0
andris902 > jmaklakovs 25.11.2013. 10.28
…ilmac…ļoti labi atceros tās kaislības un diskusijas, kas virmoja ap jauno Būvniecības likumu un….Vjačeslava Dombrovska neparasto aktivitāti lobējot Homburg pārstāvjus….
http://www.ir.lv/2013/3/26/aplami-un-maldinosi-apgalvojumi-par-buvniecibas-likumu
0
aigarsaboltins 24.11.2013. 15.24
Galvenais atbildīgais ir Rīgas būvvalde un pilsētas attīstības departaments ar 20% priekšgalā.
5
austrisv > aigarsaboltins 24.11.2013. 15.37
20% jau nav laika strādāt, jo jāfočējas krutākajā modes žurnālā. Tas jau vien par kaut ko liecina, kas 20% nieks par putnu. Interesanti, cik viņš par to samaksāja, un vai šie izdevumi būs ieklauti viņa amatpersona sgada deklarācijā.
Es vispār brīnos, kāpēc VID nepārbauda, kur šie 20% ņem šo milzu naudu, kā viņi iekļūst miljonāros būdami domju amatpersonas.
Vai kāds var ievietot saiti, lai varētu rūpīgāk šo gadījumu apskatīt, jo šodien tā garāmejot dzirdēju Tv, kad šis 20% tika intervēts par šo fočēšanos.
0
Ojārs > aigarsaboltins 24.11.2013. 16.40
Cienījamo ABC! Vai Maksimas pārdevēji, krāvēji un apsardzes darbinieki Tavā klasifikācijā pieskaitāmi pie “skrandu proletariāta”, kā Tu nesen trāpīgi izteicies?
0
aigarsaboltins > aigarsaboltins 24.11.2013. 16.44
Kāds sakars Tavam jautājumam ar raksta tematu? Nekāds, vai ne? Bez tam, kā zināms, Maximā ir augsts krievu tautības darbinieku procents un viņi par Neandertāliešu apvienību pavisam noteikti nebalso, tātad NA elektorātā neietilpst. Vēl kādi jautājumi – šādas traģēdijas dažiem šķiet lielisks fons priekš kasīšanās.
0
Ojārs > aigarsaboltins 24.11.2013. 16.53
Un tomēr, kurā brīdī krāvējs pārtop par skrandu proletariātu? :)
0
Agnese > aigarsaboltins 08.12.2013. 15.51
“Būvvalde konstatē, ka Projektā sākotnēji paredzēto 2.kārtā realizējamo būves daļu izslēgšana no šī būvprojekta un izdalīšana atsevišķi akceptējamā būvprojektā atbilst Vispārīgo būvnoteikumu 106.punkta prasībām un saskaņo izmaiņas būvprojektā.Sagatavot vēstuli iesniedzējam, ka nav iebildumi par projekta izmaiņām.” http://www.rpbv.lv/buvvaldes-padomes-sedes-lemumi-un-videoieraksts-17
0
austrisv 24.11.2013. 15.18
Lielākā kļūda manuprāt, ja tā to vispār var nosaukt, ir tas, ka būvniecības laikā lielveikalam atļāva strādāt, tā pakļaujot briesmām cilvēkus, kuri uzticējās vietējai varai un t. sk. profesionāļiem, bet izrādījās, ka te Rīgā neviens ne par ko neatbild. Drošibas sistēmas jau sen brīdināja šos pifigistus, bet neuzradās neviena amatpersona, kura būtu ieklausījusies šajos brīdinājumos, jo kā nekā šis būvobjekts jau bija dedzis pāris gadu atpakaļ. Kur bija šo amatpersonu atbildība?
7
janis17 > austrisv 24.11.2013. 17.28
Ja jumta konstrukcijai bija jātur slodze, tad uzbērt kūdru un sēt zālīti nevajadzēja būt problēmai. Es arī dzīvoju savā dzīvoklī, kamēr augšējais kaimiņš mainīja grīdas segumu.
0
austrisv > austrisv 24.11.2013. 17.46
Vai arī Tev mājas jumts ir uz kiniešu skrūvēm, ja tā gāžas jumts kā Maksimai?
0
janis17 > austrisv 24.11.2013. 18.01
Skrūves droši vien bija sertificētas, bet reāli neatbilda prasībām. Tādi riski ir un būs, kamēr neaizliegs civilizētajā pasaulē visu ievest no ķīnas un krievijas.
Varu saderēt, ka tās skrūves nav nekāds “zviedru tērauds”. Starp citu Titāniks nogrima tikai dēļ sliktas kvalitātes tērauda kniedēm.
http://www.jaihho.com/poor-quality-rivets-sank-titanic/
Es dzīvoju mājā ar 100+ gadus vecām koka sijām. Kas to zina, kādā stāvoklī tās ir, bet, ja Vecrīga nav sabrukusi, tad jau kādu laiku vēl stāvēs arī mana māja :)
0
garausiitis > austrisv 24.11.2013. 22.14
aivarsk – es atkal domāju ,ka Titāniks nogrima tapēc ,ka saskrējās ar aisbergu …
0
Jânis Bankoviès > austrisv 24.11.2013. 22.22
Klusais, visu cieņu, par ikdienā izrādītu informētību, sapratni, bet tomēr nevajadzētu gudrībās ieslīgt, ja par tām nav sapratnes. NAv grūti pat tīkla apstākļos (to pašu WIKI) pārbaudīt TITANICa bojāejas detaļas. Tās ir tieši nepietiekošās kniedes sānu garumā. Jo šādu sānu triecienu kā bija,vajadzēja turēt kuģim, bet kniedes izrādījās jau tā bija uz slodzes robežām.
0
janis17 > austrisv 24.11.2013. 22.51
Klusais, kniedes bija ar pārāk lielu oglekļa piejaukumu. Tās izrādījās par trauslām. Tiknš, un nolūza…
0
piziks > austrisv 25.11.2013. 06.49
Klusais, šoreiz smagi un pavirši/vieglprātīgi kļūdījies.
Discovery channel attiecīgā filma atspoguļoja Titanic kiniežu materiāla trauslumu. Kad Titanic korpusu veidošās metāla plātnes tika pakļautas slodzei, kniedējuma rindas atvērās kā rāvējslēdzējs, trauslajām kniedēm sprāgstot viena pēc otras. Aisbergs bija, jā. Tomēr aisbergs bija vienīgi impulss, — Titanic likteni izšķīra trauslās kniedes.
0
Inese 24.11.2013. 15.13
Ja runā par iespējamo vainīgo vārdiem un uzvārdiem, patiesībā nekur tāļu nekas nav jāmeklē:
Projekts “Daudzstāvu dzīvojamā ēka un tirdzniecības centrs” Rīgā, Priedaines ielā 20 tika realizēts divās kārtās, tehniskie projekti abām kārtām akceptēti 2010.gadā. 1.kārtā tika uzbūvēts tirdzniecības centrs Maxima, objekts nodots ekspluatācijā pirms diviem gadiem. Jau toreiz bija paredzēts, ka 2.kārtā plāno uzbūvēt 12 stāvu dzīvojamo ēku un izveidot labiekārtojumu uz tirdzniecības centra jumta. Būvatļauja otrās kārtas darbiem tika izdota 2012.gada septembrī un negadījums notika darbu veikšanas laikā.
Projekta pasūtītājs ir SIA “Homburg Zolitude”, projektētājs un autoruzraugs – Arhitektu firma “KUBS” SIA, būvprojekta vadītājs – Andris Kalinka, galvenais būvuzņēmējs – SIA “RE&RE”, atbildīgais būvdarbu vadītājs 1.kārtā – Staņislavs Kumpiņš, atbildīgais būvdarbu vadītājs 2.kārtā – Jevgenijs Ņesterovičs, būvuzraugs – Mārtiņš Draudiņš, inženierģeoloģiskos izpētes darbus veica A/S “Ģeoserviss”.
Skiču projekts saskaņots Rīgas pilsētas būvvaldē 2009.gadā. Šajā paša gadā būvprojekta vadītājs Andris Kalinka apliecinājis tehniskā projekta risinājumu atbilstību Latvijas būvnormatīvu un citu normatīvo aktu prasībām. Darbu organizācijas projektu (DOP) izstrādājusi Arhitektu firma “KUBS”, DOP daļas projektētāja bijusi Maija Lagzdiņa. Atbilstoši DOP saturam DOP izstrādāts, lai būvju celtniecības laikā, ja tas ir tehnoloģiski nepieciešams, nodrošinātu būves vai tās daļu mehānisko stiprību un stabilitāti.
Būvkonstrukciju (BK) daļas projektētājs bijis SIA “HND Grupa”, BK daļas vadītājs – Ivars Sergets, kurš apliecinājis tehniskā projekta risinājumu atbilstību Latvijas būvnormatīvu un citu normatīvo aktu prasībām. Ekspertīzes ģenerālajam plānam un arhitektūras daļai veicis arhitekts A.Zlaugotnis, būvkonstrukciju daļai – būvinženieris A.Gulbis, ugunsdrošības pasākumu pārskatam – būvinženieris A.Melnalksnis. http://www.riga24.lv/zinas/48/255087
6
janis17 > Inese 24.11.2013. 17.21
Saprotu, ka tev dots uzdevums samest visu vienā katlā, bet noklusēt Rīgas pilsētas Būvvaldes atbildību, kurai jāpārbauda un jāakcepē!
0
guna_sniedzina > Inese 24.11.2013. 19.41
@aivarsk
Primārā atbildība ir projektētājam un pasūtītajam, kombinācijā ar būvuzraugu un citiem.
Būvvalde tikai kontrolē vai viņi ir izpildījuši savus pienākumus.
Atskaites punkts ir kā bija jāpilda savus pienākumus, nevis kontrole par to.
Tāpēc Ločmeļa izvilkums šoreiz te ļoti iederas.
0
janis17 > Inese 24.11.2013. 22.47
TT Primārā atbildība ir projektētājam un pasūtītajam
______________________________________________
Gudriniek, Vai blondīne var aiziet pie projektētāja un pasūtīt ēku?
0
janis17 > Inese 24.11.2013. 23.50
Mirskis: RD izņem un “pielabo” Maxima lietas dokumentus
http://rus.tvnet.lv/novosti/kriminal_i_chp/243480-mirskiy_v_rd_aktivno_izimajut_i_dodjelivajut_dokumjenti_po_maxima?utm_source=www.tvnet.lv&utm_medium=self_ads&utm_campaign=Selfads_in_www.tvnet
0
guna_sniedzina > Inese 25.11.2013. 01.23
@aivarsk
Protams, ka var!
Nevajag te transcendentāli bolīt acīs, kad situācija attiecībā uz to kurš par ko ir atbildīgs būvniecības procesā ir pilnīgi skaidra!
Ekonomikas ministrija sagatavoja informāciju par šo jautājumu, lai arī aivarsk ar to beidzot varētu iepazīties ar to:
http://em.gov.lv/em/2nd/?lang=lv&id=33638&cat=621
0
Agnese > Inese 08.12.2013. 20.23
Būvvalde konstatē, ka Projektā sākotnēji paredzēto 2.kārtā realizējamo būves daļu izslēgšana no šī būvprojekta un izdalīšana atsevišķi akceptējamā būvprojektā atbilst Vispārīgo būvnoteikumu 106.punkta prasībām un saskaņo izmaiņas būvprojektā.Sagatavot vēstuli iesniedzējam, ka nav iebildumi par projekta izmaiņām.” http://www.rpbv.lv/buvvaldes...
0