Aptauja: Taupība Eiropā cietusi neveiksmi

65

Komentāri (65)

Ieva 03.10.2013. 09.22

Kā būtu, ja būtu.. Varbūt vajadzēja aizņemties miljardu un ieguldīt izglītībā…
Būtu tantei riteņi….

Tāpēc jau sākumā aicināju – parādiet man valsti, kas reāli krīzi ir pārvarējusi ar politiku, kas nav taupība. Reālus piemērus, nevis pārspriedumus par tēmu, kā būtu, ja būtu…
Vienu atradu pats – Apvienotā Karaliste pēc 1979. gada. Vēl?
Citādi kulakus pēc kaujas visi mākam vicināt..

+1
0
Atbildēt

0

Vineta 02.10.2013. 17.33

aivarsk
Tas ko vajadzēja darīt ir – aizņemties vēl vienu miljardu, ko ieguldīt infrastruktūrā, piemēram, ceļu būvē

Ar piebildi, ka tiek izlozēta liela ES ceļu būves firma, tai atdota nauda un lai būvē. Rūpes par savu reputācija tai neļautu pārāk daudz nozagt. Nedomāji taču, ka to miljardu varētu uzticēt Šlesera-Roņa-Matīsa vadītai SM.
Neceri vairs uz Dombrovski un Vienotību, tos jau sen aiz aukliņām rausta tie, kam Latvijas valsts liekas pārpratums. Es personīgi ceru, ka līdz Vēlēšanām tie vēl nepagūs visu tā sačakarēt, ka nevarētu vairs vērst par labu.

+3
-2
Atbildēt

1

    janis17 > Vineta 02.10.2013. 18.02

    Es jau sen neceru uz minētajiem, runāju par teorijas atbilstību praksei.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

janis17 02.10.2013. 17.00

Cienītie! Taupībai ir jābūt pareizā vietā un investīcijām (ekonomikas sildīšanai) arī ir jābūt pareizā vietā, īpaši krīzes apstākļos. Dombrovska lielākā kļūda bija nepareiza “taupības” politika! Reāli birokrātiskais aparāts netika samazināts. Samazināja algas – ieguva vēl prastākus ierēdņus, aizdzina uz Īriju ap 100 000 latviešu…. Tas bija slikti.
Tas ko vajadzēja darīt ir – aizņemties vēl vienu miljardu, ko ieguldīt infrastruktūrā, piemēram, ceļu būvē. Finansiāli tas valstij nekādu papildus ultra slodzi neuzliktu, bet šodien 4-5 gadus vēlāk mums būtu IKP pieaugums par 3-4 % augstāks, daudz mazāk izbraukušo un milzīgs ietaupījums valsts ekonomikai importa degvielas, rezerves daļu u.c izteiksmē.
Taču tika izdarīts ačgārni, pārtrauktas investīcijas infrastruktūrā pilnībā, bet birokrātija turpina zelt. Rezultātā šodien ir sabrukuši neremontētie ceļu posmi, bet idejas par nodokļu palielināšanu gan birokrāti spēj saražot milzīgu čupu!

+4
-2
Atbildēt

0

Vineta 02.10.2013. 14.18

Kā rāda līdzšinējā prakse, sociālisms visā pasaulā ir totāli izgāzies. Lai izpatiktu nēģeriem, Klintona valdība izgādāja katram, kurš pat vienu dienu savā mūžā nav strādājis, iespēju uz kredīta iegādāties nekustamo īpašumu. Rezultāts, krīze ASV, kas izplatījās visā pasaulē. Pateicībā zviedriem par sniegto pajumti un barību, sabraukušie cilvēces atkritumi dedzina viņu automašīnas. Lielbritānijā krietna strādājoša ģimene nodokļu dēļ nevar atļauties otro bērniņu, trekna smirdīga iebraukusī veprene tos laiž pasaulē dučiem un par katru vēl saņem naudu. Par to, kas darās Latvija, vispār ārpus kritikas.
Vai nu pienāks diena, kad apzinīgie pilsoņi ņems likumu savās rokās un sarīkos taisnīgu un bargu tiesu savu tautu nodevējiem un izrēķināsies ar parazītiem, vai arī sagaidīsis, kad savu kārtību visā pasaulē ieviesīs ķīnieši.

+2
-4
Atbildēt

6

    Vineta > Vineta 02.10.2013. 15.05

    nulle
    Kad atklātībā nonāca ziņas, ka Breiviks līdzīgi, Ušakovam, Šleseram un Zatleram jūsmojis par Puķinu, par tā masu slaktiņiem pret Kaukāza mierīgiem iedzīvotājiem un viņa vizītēm uz Baltkrieviju, kur FSBešņiki to apmācīja terora darbībam, kļūst skaidrs, kāpēc tika slepkavoti nevainīgi bērni.
    “Nacpajolis” (patriots) būtu aizraidījis uz elli pārīti norvēģus nīstošo partiju locekļu un tā, lai neapdraudētu nevainīgus cilvēkus.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    dzintarz > Vineta 02.10.2013. 15.07

    nullveidīgajam ..
    =======
    Tā kā krieveļpajoļu krievpajolis – gruzīnu slepkava – asiņainais puķens.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva > Vineta 02.10.2013. 17.00

    Kā zināmu alternatīvu ohlokrātias uzvaras gājienam – procesam, kas, manuprāt, patreiz notiek gan Latvijā, gan Eiropā, pretnostatīt var Tečeres laiku Anglijā- lai nu kā tās ekonomikā bija kāpums pēc viņas kļūšanas par premjerministri 1979. gadā.
    Tečeres politika nu galīgi nebija orientēta uz lumpeniem, viņa cīnījās pret arodbiedrībām, atbalstīja privatizāciju utt, tāpēc tā dauzdiem tā nepatīk, taču nevar noliegt, ka Apvienotā Karaliste tajā laikā piedzīvoja uzplaukumu.
    Jau rakstīju, ka es nākošajās vēlēšanās balsotu par Latvijas Tečeri- par labēju partiju, pretēji tām daudzajām kreisajām partijām, kas tagad ir Latvijā, lai arī kā tās sevi dēvē, un kādā flangā sevi pozicionē. Latvijā labēju partiju vienkārši nav- visām ir sociāldemokrātiski lozungi, visas ir par sociālistisko uravņilovku utt.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > Vineta 02.10.2013. 17.05

    Īpaši šodien izcēlās Olšteinsiliņa. Palielināt nodokļus!!! Ura, tovarišķi!
    Valstī, kur uzņēmumu skaits uz vienu iedzīvotāju ir viens no pašiem zemākajiem Eiropā! Kur jau tā tikai maza daļa devēju, bet milzums prasītāju! Kur smadzenes????

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Vineta 02.10.2013. 17.50

    Latvijā ir ļoti zems nodokļu slogs – 27% no IKP, bet dažiem Latvijā ir ļoti augsts nodokļu slogs – darba ņēmējiem ar mazām algām.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    dzintarz > Vineta 02.10.2013. 19.45

    aivarsk Īpaši šodien izcēlās Olšteinsiliņa. Palielināt nodokļus!!!
    ==========
    Oļiņiete.Bļonda-dura-mazlietapmācīta.

    …eimu kur iedama, Dieva vārds mutē…
    Citāts iz galvas..

    0
    0
    Atbildēt

    0

dzintarz 02.10.2013. 13.38

Vakar iegadījās TV kastē novērot kādas pļunduržurņagas – Eņģes Spreņģes uzstāšanos.
Nožēlojama valoda, bezgalīga vārdplūsma, nullanalīze..
Baisi.
http://www.lattelecom.tv/arhivs/ltv1/2013-10-02/1380180957752/1_1_aktuala_intervija_atkartojums
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/76202/zurnaliste-inga-springe-emocionala-un-vienlaikus-stipra

+3
-1
Atbildēt

2

    dro > dzintarz 02.10.2013. 17.59

    Pelēkais Vilks. Piekrītu, tiešām briesmīgi. Interesanti kā Spriņģe pati vērtē, spožu interviju vai pilnīgu izgāšanos, vai pa vidam?:)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dzintarz > dzintarz 02.10.2013. 19.29

    Spreņģe cītīgi vērtē “response portālos”.
    Muldoņa meklē muldoņos.

    Kā var nokļūt tāds mēsls nac.TV kanālos?
    Nesaprotu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

dzintarz 02.10.2013. 13.28

Liela daļa Eiropas Savienības (ES) iedzīvotāju uzskata, ka Eiropā īstenotā taupības politika ir cietusi neveiksmi..
==========
Eiropā infiltrētie pļunduri uzskata..

+4
-2
Atbildēt

0

Aivars Krauklis 02.10.2013. 13.18

Izcils pētījums ar satriecoši negaidītiem rezultātiem. Vēl vajadzētu ar aptaujām zinātniski noskaidrot, cik daudzi uzskata, ka viņiem vajadzētu vairāk naudas, lētākus dzīvokļus, smukākas sievas un gudrākus priekšniekus. Rezultāti būtu satriecoši valdošajiem režīmiem. Visiem.
Un skolu mācību grāmatas jāpārstrādā atbilstoši rezultātiem, kas gūti 11.gadsimta aptaujā par neapstrīdami acīmredzamo Saules kustību ap Zemi. Tautu nepiekrāpsiet, liberasti sorosiskie!

+10
-1
Atbildēt

0

lebronj2356 02.10.2013. 13.15

LV izmēra taupība ES vai lielā daļā no tās būtu iespējama vien apstākļos, ja 10% tās iedzīvotāju būtu vieta, kurp momentāli aizbraukt, savukārt citu pasaules reģionu tirgi būtu atvērti un gatavi momentālai dempinga cenu preču plūsmai + tos patērētu daudz ! Uz tā arī balstās visa LV metodika, jo LV bija maza valsts ar pilsoniski neaktīviem iedzīvotājiem, kas to varēja atļauties. Nekur citur tā tas nenotiks, mainīsies valūtu sistēmas, utt., bet ko tādu nekad un nekādos apstākļos pie pilna prāta esošs politiķis neieviesīs ne ASV, ne līdzīga izmēra valstīs, jo tas var rezultēties ar ļoti lieliem mēsliem ! Nezin kāpēc visi ir iedomājušies, ka visi parādi vienmēr tiek un tiks atdoti – paskatieties vēsturē cik daudz tie ir norakstīti un noteikti vēl vairāk tiks norakstīti, jo tādas naudas vienkārši nav ! Taupība nāk komplektā ar ekonomisku mazasinību un emigrāciju, jo ES augstās normas un nodokļus vēl neviens nav atcēlis…

+5
-3
Atbildēt

3

    grislits > lebronj2356 02.10.2013. 14.21

    Parādus mūžīgi norakstīt nevarēs, un naudu piedrukāt arī mūzīgi nevarēs, un mūžiģi nebūs jauni tirgi kur paplašināties, tādēļ agri vai vēlu tas viss tāpat rezultēsies ar lieliem mēsliem, t.sk. ASV, arī nepieņemot nekādus taupības pasākumus. Un tad gan var sanākt lieli sūdi.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > lebronj2356 02.10.2013. 17.46

    Dolārs un eiro vispār nav nauda, bet vnk papīrīši ar uzticības kredītu, ko nodrošina ASV un ES ietekme. Ņemot vērā, ka Federālās rezerves var piedrukāt naudu, cik vien grib un aizdot amerikāņu tautai uz procentiem, arī ja viņiem tādu nemaz nevajag, tad var uzskatīt, ka parāds nav naudas un materiālu vērtību jautājums, bet līdzeklis kā mazai baņķieru grupiņai turēt aiz pautiem visu amerikas tautu un arī pasauli. Lai arī kāds prezidents būtu pie varas, viņa administrācijā vienmēr gandrīz visi nāk no wallstrītas vai federālajām rezervēm. Bet tas jau ir interešu konflikts.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    janis17 > lebronj2356 02.10.2013. 17.53

    Robert, tā būs kāda pilnīga paradigmas maiņa. Līdzīgi, kā verdzību nomainīja apmaksāts darbs. Gan tie, kas aicina taupīt, gan tie, kas aicina tērēt vēlās vienu – labāk dzīvot. Bet ko tas nozīmē – tas nozīmē lielāku patēriņu!
    Taču tas nevar augt bezgalīgi – tāpēc es paredzu jaunus “viduslaikus” – samērā konstantu iedzīvotāju skaitu, ar nemainīgu dzīvesveidu simtiem gadu garumā, paaudžu paaudzēs.
    Darbs tikai procesu uzturēšanai, ne kādai izaugsmei….

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

janazakovica 02.10.2013. 13.00

ja eiropai un mums butu vergu stradajosas uz mums kolonijas tad baliti varetu turpinat.kaa vecajos labajos laikos..socialisti lai noturetos pie varas izputinaja-no varda putins visu griekiju…NE-PUTINAM-LATVIJU.

+2
-2
Atbildēt

0

inta_s 02.10.2013. 12.14

Ko nozīmē taupība, ja to uzspiež tikai tiem kam mazāk naudas un Banku elite dzīro tālāk? Kur paliek nauda?

http://www.youtube.com/watch?v=5fbvquHSPJU

+1
-6
Atbildēt

4

    Kristīne > inta_s 02.10.2013. 13.39

    Baņķieri ir džeki, kas bieži vien saņem lielu naudu par azarstpēļu spēlēšanu ar svešu naudu, un ik pa laikam to pazaudē, paši īpaši neciešot, bet runāt par “taupības uzspiešanu” nav īsti korekti, jo bez “taupības uzspiešanas” “taupība” tajā pašā Grieķijā iestātos daudz agrāk, valstij bankrotējot, protams, un pie reizes pazaudējot arī kārtējo baņķieru nospēlētās naudas kaudzīti.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 02.10.2013. 14.08

    Tu saproti, ka visa nauda Grieķijai ir aizgājusi bankām?

    http://uk.reuters.com/article/2013/07/30/uk-greece-banks-idUKBRE96T0MT20130730

    Cilvēki jau dzīvo daudzi badā, daudzi ar bartera sistēmu.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Vineta > inta_s 02.10.2013. 16.21

    Viedoklis_lv
    Cilvēki jau dzīvo daudzi badā, daudzi ar bartera sistēmu.

    Kaut ka nesprāgst viņi no bada, izdzimteņi tik enerģijas pārpilni, ka var rīkot grautiņus un karot ar policiju.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > inta_s 02.10.2013. 16.54

    Baņķieri ir džeki, kas bieži vien saņem lielu naudu par azarstpēļu spēlēšanu ar svešu naudu, un ik pa laikam to pazaudē, paši īpaši neciešot,”

    Nu bet tāpēc jau citiem ir “taupības režīms”, lai “izredzētā nozare” (bankas) neciestu.
    Par Grieķiju gan piekrītu – tas ir nedaudz cits stāsts.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

lindapastare 02.10.2013. 12.13

Aptaujas liecina, ka vairums cilvēku labprāt neatmaksātu parādus, kā arī labprātāk saņem naudu kā dāvinājumu nevis nopelna paši. Ko nu?

+17
-2
Atbildēt

0

Janis 02.10.2013. 12.08

Citās ziņās:
Eiropas pensionāri (izņemot Skandināviju), uzskata, ka viņiem pienākas lielākas pensijas
Aptaujā noskaidrots, ka māmiņalgas ir pārāk mazas visā Eiropā
Pētījums liecina – visi Eiropieši vēlētos lielāku algu

+11
-3
Atbildēt

2

    grislits > Janis 02.10.2013. 14.17

    Tas, ka visi vēlās vairāk naudas, tas tāpat skaidrs, tādēļ taisīt par tādiem jautājumiem aptaujas, kā jau augstāk izteicos, ir pilnībā absurds pasākums.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Janis 02.10.2013. 14.33

    Aptauja ir par to, cik adekvāti cilvēki spēj spriest, nevis par taupību.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

ligakalnina 02.10.2013. 12.06

Saprotams, jo lielāks “haļasvščiks”, kā tie paši grieķi, pie kam vēl to valdība atklāti krāpās, jo lielāka nepatika pret taupību, vāciešiem, kas tos, īstenībā, uztur, tomēr, pavisam citi rādītāji, bet, tie jau, pēc grieķu domām, fašisti, kaut, no otras puses, vāciešiem nemaz nav citas izejas, kā dod grieķiem naudu, ja nē, cietīs vācu bankas.
Principā, vainīgas Eiropas kreisās valdības, kas ar pabalstiem vairoja un degradēja savu elektorātu, arī tiem musulmaņu emigrantiem tiek veicināta iebraukšana un dzīvošana uz pabalstiem, nevis darba meklēšana un integrācija, kā tas notiek ASV, tikai, lai vairotos Eiropas kreiso elektorāts, Francijas socialistu prezidenta kandidāts, galēji kreisais, uzvarēja tikai pateicoties musulmaņu – imigrantu elektorātam un provokācijai, kas tika sarīkota pret konkurentu.

+9
-4
Atbildēt

0

oktaavs 02.10.2013. 11.57

Eiropas iedzīvotāji arī uzskata, ka taupības pasākumi galvenokārt tiek īstenoti bloka lielāko dalībvalstu interesēs, nevis to valstu interesēs, kas saņēmušas bloka finansiālo palīdzību.
——————————-
Visi Eiropas iedzīvotāji nav muļķi.Tas nav iespējams principā. Ir arī gudri starp viņiem.
“Neveiksminieku” taupība ir vajadzīga priekš tam, lai šīs valstis nenogrimtu kā tādas. Lielajiem ražotājiem vajag noieta tirgu, jo bez tā arī pašiem būs ļoti lielas problēmas.Vācijai un Francijai nevajag masveida bezdarbu, jo nebūs kur likt savu produkciju.Nemaz nerunājot par politiskajām sekām tā rezultātā. Tapēc “neveiksminieku” tirgi tiek stutēti par katru cenu.

0
-7
Atbildēt

2

    dzintarz > oktaavs 02.10.2013. 14.11

    west ..Eiropas iedzīvotāji ..bloka finansiālo palīdzību.
    ——————————-
    Visi Eiropas iedzīvotāji nav muļķi.Tas nav iespējams principā. Ir arī gudri starp viņiem.
    ============
    Ir arī gudri. Tomēr nožēlojams mazākums.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > oktaavs 02.10.2013. 14.33

    Starp viņiem, IRas, noeliberāļu un veiksmes stāsta(un VD personīgi) fani protams :)

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

lismanis 02.10.2013. 11.53

alternatīva taupībai – turpināt ballīti un tikai tērēt, tērēt, tērēt (eifēmisms – “sildīt, stimulēt utt. ekonomiku”). bet, protams, ka taupība ir nepopulāra. vai tad varēja būt savādāk? no nekā nekas nerodas.

+17
-4
Atbildēt

1

    janis17 > lismanis 02.10.2013. 16.44

    Svarīgi ir kur to sildītājnaudu tērē!

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Ieva 02.10.2013. 11.42

Domāt ir viens – piedāvāt alternatīvas un konstruktīvu risinājumu- cits. Taupība politika strādā. Vai labākā? Nezinu, jo nezinu citus piemērus, Vācijā, Latvijā ,piemēram, taupības politika palīdzēja, kura ir tā valsts, kas ir pārvarējusi krīzi bez tās? Varbūt ir, bet vienkārši es tādas nezinu. Taupības politika ir sāpīga, nenoliedzami, balsotu par alternatīvu pieeju, ja būtu pārliecināts, ka tāda darbojas… Praksē, ne teorijā… Piemērus studijā..

+14
-8
Atbildēt

23

    lebronj2356 > Ieva 02.10.2013. 12.00

    Kas tev LV palīdzēja ? Tas, ka, lai īstenotu kvēlo sapni par jevro, bija maksimāli jābalsta puskrimināls LV izpārdošanas bizness, jo nekā cita jau īsti nav(atšķirībā no Vācijas), jo vietējie ir pliki/aizbraukuši ! Neesi vēl sajuti sabraukušos spekulantu un aizbraukušo tautiešu sekas, lai vispār kaut ko runātu – tas, ka visu laiku viss turās uz pusnabadzības ir tautas pacietības nopelns, nevis galēji labēju neoliberāļu pļurkstēšanas rezultāts !

    +8
    -13
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 02.10.2013. 13.53

    Es skatos objektīvos rādītājus, salīdzinu tos ar citām zemēm, kā arī tomēr ņemu vērā to, ka lielveikalos nav kur mašīnu nolikt, īres cenas augt, ielas ar auto, tajā skaitā jaunām, pilnas, valdība, kaut niecīgi, bet samazina nodokļus utt. Es glāzē līmeni redzu pa pusei pilnu, ne pa pusei tukšu. Dzīve, manuprāt, iet uz augšu, lai arī negāciju, problēmu vēl ir daudz. Neredzēt, vai negribēt to redzēt, ir pagrūti. Es jau gan saprotu, ka to atzīstot, palamāties būs grūti. Palamāties nav tas pats,kas nosaukt konkrētus piemērus, valsti, kas tikusi no krīzes ārā, neīstenojot taupības politiku.

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    grislits > Ieva 02.10.2013. 14.16

    Pievienojos Ķīpa abiem komentāriem.

    Un izspriest, vai ekonomikas modelis ir labs vai nē pēc iedzīvotāju vairākuma viedokļa ir totāls stulbums.

    Un vispār pie velna – kurā valstī Eiropā tad ir tā taupība, ja gandrīz visiem joprojām budžeti ir ar deficītu, un tas nozīmē, ka tiek tērēts vairāk nekā nopelnīts. Cik ilgi vispār ir iespējams pastāvēt ekonomikai, ja tā tērē vairāk kā ieņem? Ģimenes vai uzņēmuma budžets tādā veidā diezgan ātri noiet pa burbuli, valstis var izvilkt ilgāk, bet diez vai mūžīgi.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Ieva 02.10.2013. 14.32

    Augot īres cenas – tas liecina par veselīgu ekonomiku ?:) Pirmkārt aug tikai pilsētās, visvairāk Rīgā un tās apkārtnē, otrkārt vai Ķīpam nav ienācis prātā tas aug tāpēc, ka vienkārši ļoti daudzi nevar atļauties savu mājokli un ir spiesti īrēt uz ko reāģē spekulanti…nu arī kāpums ir apstājies, jo nav ko izspiest vairāk no vidējā LV cilvēka ! Mašīnas pie veikaliem ir pirmkārt firmaču un otrkārt to, kas apgroza pelēko naudu t.i. mazākumam, kam nav nekāda sakara ar taupības veiksmi ! Sliktākais LV ir tas, ka nauda nesadalās plašam cilvēku lokam, bet gan šauram un jo bagātāks top, jo vairāk tiek un šo mīnusu nekāda taupība nav varējusi izskaust….

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 02.10.2013. 14.43

    Īres cenu pieaugums ir indikācija tam, ka nekustamā īpašuma tirgus ir atdzīvojies, atsākusies kreditēšana,
    Pieaugumu neveido vien īpašnieki, bet arī pieprasījums- cilvēki var šādas cenas maksāt. Un nevajag nostatīt izīrētājus pret īrētājiem. Tie tie paši Latvijas pilsoņi vien ir, un nez vai pensionārs tantuks, kas izīrē istabu studentei, ir nu tas lielais spekulants. Bet arī pensionārs tantuks paskatīsies cenas SS sludinājumos- lai saprastu “cik tad var prasīt”. Un tas uzņēmīgais, kas nupat piereģistrējis SIA, nez vai tajā paša minūtē kļūst par “firmaci”, kas to vien dara, kā kāš naudu un apčakarē citus…

    +2
    -9
    Atbildēt

    0

    gliters > Ieva 02.10.2013. 14.50

    “Īres cenu pieaugums ir indikācija tam, ka nekustamā īpašuma tirgus ir atdzīvojies, atsākusies kreditēšana…”

    Aha… Un izliksimies neredzam, ka tas ir TIKAI UN VIENĪGI pateicoties Latvijas iztirgošanai UA programmas ietvaros.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Ieva 02.10.2013. 14.51

    Ka tik pat Ķīps nepļauj savu daļu šādā biznesā, ka tik ļoti aizstāv to…Izīrētāji >90% gadījumu nemaksā nekādus nodokļus par savu rūpalu !!! Un tas, ka ceļas cenas nenozīmē, ka iedzīvotājiem ir vairojusies turība, bet gan to, ka cenas augšup dzen sveša(UA tīkotāju) nauda, tie, kas nevar atļauties pārāk dārgus īpašumus ir spiesti īrēt par NĪ stāvoklim neadekvātām cenām, no naudaskāriem īzīrētājiem. Ne par velti nesen sāka plaukt biznesiņš – ņem dzīvokli kredītā, izīrē un vēl nopelni starpību no īres cenas mīnus mēneša maksājuma. Nav normāli tas, ka 10(!!!)% LV iedzīvotāju nav vispār nekāda nekustamā īpašuma, bet trešdaļa un vairāk dzīvo īrētos mājokļos un tas viss pie tā, ka LV paliek arvien tukšāka – paskaties vakaros gaismas logos, ja netici un muldēt kaut kādus neoliberālus murgus par to, ka tas ir labi ir vnk amorāli !

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Ieva 02.10.2013. 15.14

    >Ķīps
    Latvijā taupības politika palīdzēja? Tas ir domāts nopietni vai kā joks? Ja nopietni, tad – jā, palīdzēja 300 tūkstošus dabūt projām. Ja tas bija kliķes mērķis – izdzīt iedzīvotājus, tad viss kārtībā, mērķis sasniegts. Un izskatās, ka tas bija mērķis.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Ieva 02.10.2013. 15.16

    >Ķīps
    “ņemu vērā to, ka lielveikalos nav kur mašīnu nolikt, īres cenas augt, ielas ar auto, tajā skaitā jaunām, pilnas,” – paskaties uz šo mašīnu numuriem – tik daudz mašīnu ar krievijas numuriem Latvijā nekad agrāk nav bijis!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Vineta > Ieva 02.10.2013. 15.16

    Krix
    bet gan to, ka cenas augšup dzen sveša(UA tīkotāju) nauda

    Daudz vairāk par jau ienākušo naudu, cenas ceļ Vienotibas nepārprotamais vēstījums, ka noziedznieku tūkstoši šeit tiks laipni gaiditi un katrs no tiem vēlēsies iegādāties mājokli.
    2008. gadā plīsušo NĪ burbuli uzpūta ne jau pieprasījums, bet alkatības izraisītās fantāzijas(skat: Dombrovsku ģimenīte).

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 02.10.2013. 15.17

    UA neapšaubāmi ir viens no (bet viens no) dzinuļiem. Mans piemērs bija par tantuku, pensionāri izīrētāju un studenti – izīrētāju, kuram nekāda sakara nav ar UA. UA nauda paliek Latvija, ļauj tam pašam būvniekam strādāt un pelnīt, nevis stāvēt bezdarbnieku rindā pēc pabalstiem. Tas, ka UA stimulē cenu kāpumu, manuprāt, ir viens no šis lietas sliktākajiem aspektiem. Otrs – nelatviešu pieplūdums. Paldies Dievam, lielākā daļa turīgi pircēju šeit nedzīvo, savukārt tie, kas tomēr pārvācas uz Latviju, ir lojāli tai- atšķirībā no “pastāvīgajiem iedzīvotājiem”. Presē ir pietiekami daudz piemēru par ķīniešiem, kas apguvuši latviešu valodu,ir strādīgi, mācās Latvijas skolās utt. Savukārt ,lai to skaits varētu sākt konkurēt ar esošajām nelatviskajām kopienām, pieplūdes mērogam būtu stingri jāaug… Tāpēc pēc mana labāk lai vēl viena ķīniešu ģimene, nekā papildinājums Kremļa piektajai kolonai.

    Un vispār jau komentārs bija par to, ka tikai aklais var neredzēt dzīves uzlabošanos. Ir ļoti daudz artifaktu, lai tos varētu ignorēt. Un te neiet runa par salīdzināšanu ar bagātajām valstīm, salīdzināšanu ar to iespējām, dzīves līmeni, algām, te runa iet par to, ka šodien šeit ir par kripatiņu labāk kā vakar.
    Varat jau izlikties, ka to neredzat, bet tas tā pastulbi…

    Un mana pirmā komentāra lūgums bija – norādīt uz valsti, kas krīzi ir pārvarējusi ar atšķirīgu politiku, kā taupība. Pavisam konkrēti, nevis spriedelēt, kā būtu ,ja būtu, un cik mums viss ir slikti.
    Un esošie komentāri ir tieši tādi.
    Jau pieļāvu, ka varbūt to vienkārši nezinu- bet dodiet, lūdzu, konkrētu piemēru.
    Grieķi taupības politiku noraida principā. Iet mītiņos, bļauj, dedzina- bet kas ir vietā? Kas tiek piedāvāts , kā alternatīva, Reāla, kas darbojas? Ir ass piedāvātās politikas noliegums, jā, bet vai ar viņu protestēšanu paliek labāk? Nē manuprāt, tikai sliktāk…

    Olands Francijā uztaisīja lielu nodokli bagātajiem. Kur nu vēl taisnīgāk! Rezultātā daudzi pārvācās uz Beļģiju un maksā nodokļus tai valstij. Depardjē kļuva par Krievijas pilsoni. Un mans jautājums- vai šis puritāniski pareizais likums darbojas?

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > Ieva 02.10.2013. 15.57

    “UA neapšaubāmi ir viens no (bet viens no) dzinuļiem.

    Nu nevajag liet, ja? “Tantuki” nekādu īpašu lomu īres tirgu nespēlē…

    Un otrs, nebūtu UA, nebūtu arī Dombrovska “veiksmes stāsta”, kā arī nepieciešamo rādītāju uzņemšanai eirozonā.

    “Savādu ainu uzrāda Centrālas Statistikas pārvaldes dati par IKP pieaugumu šī gada otrajā ceturksnī [2.tab]. Salīdzinot ar iepriekšējā gada otro ceturksni, tas ir sasniedzis solīdus 4,4%, bet, uz kā rēķina? Apstrādes rūpniecība gada griezumā ir sarukusi par 0,6%, transports par 2,2%, savukārt māksla, izklaide un atpūta pieaugusi par 13,6%, bet nekustamo īpašumu nozare par 13,2%! Ko gan tas nozīmē? Pārdodam uzturēšanās atļaujas un nekustamos īpašumus, un uz tā rēķina atpūšamies uz nebēdu?”

    http://www.delfi.lv/news/comment/comment/roberts-zile-vai-uzturesanas-atlaujas-uztures-latviju.d?id=43666241

    Un kas attiecas uz taupību, tad vismaz Latvijā taupība attiecas tikai uz nabadzīgāko sabiedrības slāni un mikroskopisko vidusšķiru.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Ieva 02.10.2013. 16.03

    P.S.
    Atminos Remarka “Melno Obelisku” – tur cenas auga ne pa dienām, bet pa stundām un stāvēja uz vietas vien svētdienās, jo tad birža bija ciet. Naktsklubi u.c. izklaides vietas arī bija pilnas… Laikam jāsecina, ka attiecīgajā laika posmā vācu ekonomika vnk plīsa no veselības, ja jau cenu pieaugums pats par sevi skaitās labas pirktspējas un tautas labklājības rādītājs. Tik nevar saprast, kā gan tas gadījās, ka šī “ekonomiskā buma” rezultātā tauta demokrātiskās vēlēšanās deva varu Hitleram?

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Vineta > Ieva 02.10.2013. 16.17

    zirnekliene
    ka šī “ekonomiskā buma” rezultātā tauta demokrātiskās vēlēšanās deva varu Hitleram?

    Kad viss ir sačekarēts, ir jānāk saimniekam. Loģiski.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 02.10.2013. 16.21

    Zelta cenu svārstības neietekmē bižutērijas cenas, kaut gan abi ir saistīti ar rotas lietām. Domāju, ka ar UA ir tāpat- piedāvājums ir maz saistīts ar īres cenām, vai vietējiem iedzīvotājiem domātajiem piedāvājumiem. Arī pirms UA būvēja greznas mājas Mežaparkā un Baltezerā. UA vienkārši ļauj uzbūvēt (un tādējādi nodrošina ar darbu) greznu apartamentu māju, blakus tai, kuru būvēja vietējam tirgum. Ja UA nebūtu, to māju vienkārši nebūvētu- tagad to dara.
    UA ir vairāki aspekti, ko jau pieminēju iepriekš. Tajā skaitā slikti. Bet to nevar viennozīmīgi vērtēt negatīvi. Es personīgi domāju, ka ir nevis jālikvidē UA, bet jāpaceļ atļauju cenas.
    Remarka aprakstītajos laikos Vācijā bija hiperinflācija. Saņemot algu, kuru maksāja divreiz dienā, darbinieks skrēja to iztērēt, lai paspētu to izdarīt vēl ar tā brīža nominālu, kurš dienas beigās jau bija mazāks. Mums nupat bija deflācija, tāpēc nez vai šis piemērs ir labs. Savukārt statistikas datu analīzē nejūtos spēcīgs – nav man ekonomiskās izglītības- vienkārši pieminu to, ko redzu ikdienā, un redzu ,jā, tos krutos autiņus, arī ar svešiem numuriem, sēžu no rītiem sastrēgumos, jo atkal visi uz darbu brauc ar auto, izvairos no lielveikalu apmeklējuma brīvdienās, jo tie pārāk pilni ar cilvēkiem, apsveicu ģimenes locekļus ar karjeras un algas izaugsmi (un nevis jūtu līdz par darba zaudēšanu, vai algas samazinājumu, kā tas bija pāris gadu atpakaļ), un priecājos par to, ka valdība samazinās nodokļus, ka alus veikalā ir palicis lētāks utt, utj.
    Tās ir tās simts mazās lietas, ko ikdienā piedzīvoju, un kas ļauj man apgalvot, ka dzīve uzlabojas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > Ieva 02.10.2013. 16.39

    “Domāju ka ar UA ir tā pat- piedāvājums ir maz saistīts ar īres cenām, vai vietējiem iedzīvotājiem domātajiem piedāvājumiem.”

    Vietējiem iedzīvotājiem domātais piedāvājums šobrīd ir tikai un vienīgi PSRS laiku paneļmājas, neko citu vietējais iedzīvotājs Latvijā vnk nevar atļauties.
    Un Dombrovskis, saujas baņķieru, NĪ darboņu un celtniecībā strādājošo dēļ ir pilns apņēmības šo stāvokli iekonservēt, jo latvieši nekad nespēs konkurēt ar Maskavas naftas un gāzes dolāru raspiļītāju ienākumiem. Cik saprotu, Ķīps uzskata, ka tas ir OK.
    Es gan nedomāju, ka salīdzinājums ar blēžu un spekulantu ekonomiku, kāda bija Vācijā 20 gados ir nevietā – pie mums šobrīd nav nekas labāks un dažnedažāda “burbuļu pūšana” neizbēgami rada inflāciju.
    Nav jābūt ekonomistam, lai saprastu, ka IKP pieaugums uz NĪ tirdzniecības un apkalpojošās sfēras rēķina, vienlaikus sarūkot ražošanai ir strupceļš, bet ja jau tik ļoti gribas būt par “veiksmes stāsta” trubadūru, var turpināt apjūsmot sastrēgumus, ko rada mašīnas ar krievu numuriem, kā arī NĪ un banku darboņu jaunie spēkrati.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Vineta > Ieva 02.10.2013. 17.05

    Ķīps
    UA vienkārši ļauj uzbūvēt (un tādējādi nodrošina ar darbu)

    Nebūtu Dombrovskis atkarīgs no nenokārtojamām parādsaistībām, un Vienotība no saviem saimniekiem, darbu nodrošinātu māju siltināšanas un renovēšanas programmas, ka jau tuvākā nākotnē dotu milzu ekonomiju. Jaunas noziedznieku nācijas ievazātās ordas nes tikai postu.
    Katru reizi, kad politiķi pieņem neviennozīmīgi vērtējamus lēmumus, tiem būtu jāiziet poligrafa tests, kurā būtu tikai viens būtisks jautājums: “vai apzinies, ka tava rīcība var būt pretēja valsts un tautas interesēm”. Vienotība atgādinātu uz karstas pannas uzmesta tārpu sauja. Šlesera un viņa, čekas savāktās, PP mērķis vienmēr ir bijis kaitēt mūsu valstij, pēc definīcijas, un UA, kā vienas no tiem.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > Ieva 02.10.2013. 17.30

    Ķīps, lielveikalu stāvvietās stāv mašīnas park & ride braucējiem. Tikai tur ir bezmaksas iespēja atstāt auto.
    Īres cenu kāpums ir saistīts ar to, ka Latvijas iedzīvotājiem kreditēšana samazinājusies un cilvēki nevar atļauties pirmo iemaksu. Nav hipokredīta, nākās īrēt, kas pamatos ir diezgan nesaimnieciski. Bankām izdevīgāk naudu aizdot biezajiem krievu UA žuļikiem.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    janis17 > Ieva 02.10.2013. 17.42

    GPFC Kāda siltināšana!!! Traks vai! Tad tak par naftu un gāzi kremlim mazāk maksāsim!!!!! Daudz naudas – ap miljardu paliks Latvijas ekonomikā!
    To nevar pieļaut ne ušaks, ne TP2, ne RiP! Savickim tak samazināsies apjomi!

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dzintarz > Ieva 02.10.2013. 19.23

    Zirnekliene Sheloba, (priekš tiem, kuŗi nelasa Tolkwīni elvu valodā) ir wienkārša politiska pļāpa, kas aizņēmusies autortiesību aizstāvju neapstrādātu niķi.
    Tikko aizstāvji apgūs nākošās simbolu kodu tabulas, Žālaba (alkatīga zirnekliene, piekļuves kanālu uzraudze) zaudēs varu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 02.10.2013. 20.03

    uz zirneklienu šelobu – par tām paneļmājām nez vai būs taisnība. Meita nesen noīrēja dzīvokli centrā, un par pieņemamu cenu.
    Uz aivarsk- laikam neesat sen bijis lielveikalā – aizejiet piemēram uz Alfu sestdienā- dikti biezs. Protams, ka bezmaksas autostāvvietas izmanto park& ride vajadzībām, bet ja būtu tikai tas- nez vai lielveikali būtu pilni ar cilvēkiem.
    Uz pārējiem komentāriem neatbildēšu, tā kā tā jau būtu atkārtošanās vai ari nolaišanās līdz piedāvātajam rupjību līmenim.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    janis17 > Ieva 03.10.2013. 02.50

    Ķīps aizejiet piemēram uz Alfu sestdienā- dikti biezs
    __________________________________________________
    Jā, kad slikts laiks, arī mani tur var sastapt kādreiz :)
    Aizeju uz kādu filmu, nopērku ēdamo ģimenei Rimītī. Un tad?
    Kur tad lai pilsētnieks nopērk maizi un pienu?
    Kur vēl bez maksas laiž iekšā, ja ne lielveikalos un baznīcās???

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > Ieva 03.10.2013. 08.11

    Pelēkais Vilks, tavs koments ir neapšaubāmas gudrības pilns, jo nesapratu tajā ne vārda. Protams, ka esmu tikai “politiska pļāpa”, jo neesmu nevienā partijā un reāli ar politiku nenodarbojos. Bet uz kuru klātesošo gan nevarētu attiecināt apzīmējumu “politiskā pļāpa”?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam