Patērētājs būs lielākais godīga eiro ieviešanas kontrolieris

48

Komentāri (48)

Ligiña Doniña 16.07.2013. 10.29

Pircējam nav tāda juridiska statusa un tiesību kontrolēt pārdevēju. Meli un absurds. Ja pārdevējs gribēs kompensēt savus izdevumus un nopelnīt, tad neviens to viņam nevar liegt. Pārdevēji un pakalpojumu sniedzēji visi kopā kontrolēs un ganīs pircējus. Eiro būs un sekas arī. Vienotība par to nes atbildību un saņems pēc nopelniem gada beigās vēlēšanās. Valdim pofig, jo Brisele viņu gaida.

+1
-1
Atbildēt

0

oskaar 13.07.2013. 13.46

Ino. Arī noklausoties Jūsu ieteikto LR1 raidījumu- es nesapratu, kāda būtu saistība EUR ieviešanai ar banku apetīti.
Labi- bankas ceļ savu pakalpojumu cenas. Bet to dara jau tagad, kamēr EUR vēl nav ieviests.
Cita lieta ir tirgotāju izmaksas, kuras tik tiešām būs ievērojamas (kases aparātu pārprogrammēšana vai maiņa, cenu dublēšana u.t.t.).
Nu- par to tad arī būtu jārunā- vai pilsoņiem šķiet būtiskāk pievienoties EURzonai, vai būtiskāk ir ietaupīt desmitdaļsantīmu uz maizes klaipu.
Man personīgi pievienošanās EURzonai šķiet svarīgāka.

+6
-5
Atbildēt

23

    dro > oskaar 13.07.2013. 14.15

    andrejsg. Nu tad atgādināšu tēmu: patērētājs būs lielākais godīga eiro ieviešanas kontrolieris…Es uzdevu jautājumu kā pircējs varēs kontrolēt bankas. Nevienu brīdi neesmu iebildis pret EUR, lai gan neuzskatu to par glābšanas riņķi visām iespējamām nelaimēm. Euro ieviešana tā aizstāvjiem kļuvusi par apsēstību kā Hitleram Staļingrada. Ja valdība turpinās muļļāties, t. sk. lobēt banku intereses, tad vismaz daļai uzņēmēju un patērētājam būs vairāk zaudējumu kā ieguvumu. Valdībai vajadzētu vērību veltīt ēnu ekonomikai, nevis slaukt tos, kuri darbojas likumu ietvaros.

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 13.07.2013. 14.40

    Ino. Ko nozīmē- Pircējs (sākotnējā tekstā laikam- Patērētājs) kontrolē bankas? Bankas pieņem noguldījumus un var kādam aizdot naudu, un patērētājs, iepazīstoties ar bankas pakalpojumu izmaksām, var izvēlēties- vai noguldīt šajā bankā vai no tas kaut ko aizņemties. Vai arī neko neguldīt un neaizņemties.
    Tā laikam tad arī būtu kontrole- izmantot kādas bankas pakalpojumus vai neizmantot.
    Kas ir tās banku intereses, kuras lobē valdība?
    Kas tieši, Jūsuprāt, būtu jādara valdībai attiecībā uz bankām, lai uzņēmējiem un patērētājiem būtu vairāk ieguvumu?
    Par ēnu ekonomiku un slaukšanu pilnīgi piekrītu- bet atkal- kāds tam sakars ar bankām?

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    garausiitis > oskaar 13.07.2013. 14.44

    Tad nu divas piebildes –
    a) banku apetīte ir neatkarīga no EUR ieviešanas … varbūt kāds atceras , ka savulaik piemēram latu pārskaitījumi un naudas ieskaitīšana kontā bija bezmaksas :)
    b) kad vēl Latvija varēs izpildīt Māstrihtas kritērijus , ja ne tagad krīzes pēcperiodā ?
    P.S. Dīvainis Danusēvičs ir tā vērts , lai viņu pieminētu , ne velti no viņa organizacijas izstājās lielākie spēlētāji – piem.Rimi :)

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > oskaar 13.07.2013. 14.54

    Vai tad bankām nebūs jāatpelna zaudējumi no latu konvertācijas ieņēmumu pazušanas?

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 13.07.2013. 15.06

    andrejsg. Nevēlos atkārtoties.
    klusais. 2 piebildes pie 2 piebildēm:)
    1. Protams, ka banku apetīte nav atkarīga no EUR ieviešanas, bet tās izmanto iespēju sadārdzināt konvertācijas pakalpojumu. 2. Vai es kaut reizi būtu iebildis pret pāreju uz euro, vai apstrīdējis, ka šis ir izdevīgākais moments?:):):)
    Arī naudas izņemšana no bankomāta bija bez maksas, tagad norma 500 Ls mēnesī.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    garausiitis > oskaar 13.07.2013. 16.09

    lno – 500 LVL ir atkarīgs no bankas :)

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 13.07.2013. 16.27

    ….lno….vai tiešām – 500 latus mēnesī???…vai tomēr – dienā?….kas Tev tā ir par brīnumbanku ar šādiem nosacījumiem?….vai Tev ir prātīgi saglabāt šādas bankas klienta statusu?….

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 13.07.2013. 16.40

    zanE. Bez maksas bankomātā ar Swedbank debetkartēm līdz LVL 500 mēnesī. Tiek ņemti vērā darījumi, kas redzami kalendārā mēneša konta izrakstā, par pārējo 0.2%. Gribēji paspīdēt?:))))

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 13.07.2013. 16.52

    ….kas Tev liedz nomainīt banku?….Swedbanka jau krietnu laiku rīkojas nekorekti ar tai uzticētajiem finanšu līdzekļiem, aizkavējot pārskaitījumus….jau sen esmu atteikusies no viņu pakalpojumiem….

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    piziks > oskaar 13.07.2013. 19.45

    Ha-ha-ha. Dažs viltīgs tirgotājs jau sapelnījis eiromaiņas izdevumu fondu laikus. Brīvības ielā ir tāds hibridizētu padsovoku ar kronšteiniem pārtikas pusbodis Santa Barbara. Tur ppērnā decembrī Rīgas Piena kombināta Kārumkrēms maksāja 0,52 Ls glāzītē. Mazliet — vēlāk 54 santīmu, februārī martā 58 s., maijā, jūnijā — 62 santīmu: pusgada laikā uz 150 g produkta 10 s. sadārdzinājums! Kā sākās runas par blēžu uzmanīšanu, tā šodien tā pati RPK Kāruma glāzīte -> hops! — atpakaļ uz Ls 0,52! Tas pats tur notika ar ļoti daudzām precēm, bet — nekad ar visām…
    Un man būtu jātic, ka kāds šos blēžus izčakarēs tā, kā šie čakarē savu klientus un attiecīgo sia kāds atcerēsies, kad pēdējoreiz purināts?!

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 13.07.2013. 20.49

    zanE. Swedbanka jau krietnu laiku rīkojas nekorekti ar tai uzticētajiem finanšu līdzekļiem, aizkavējot pārskaitījumus….
    _____________________
    Ne reizi nav nācies sastapties ar šādu gadījumu 13 gadu laikā.
    Tavas atsauces attiecas uz privātpersonām. Kas attiecas uz juridiskām, tad tas pagaidām ir projekts un arī ceru, ka to neieviesīs.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 13.07.2013. 21.07

    Optiskais Tēmeklis
    Kādu cenu uzlikt kaut kādam produktam- tas ir katra tirgotāja paša kompetencē. Tam pašam Kārumkrēmam var uzlikt cenu 100 Ls glāzītē, bet tad diezi vai to kāds pirks.
    Man nav īsti skaidrs- kas šāda (un līdzīgu) sīka produkta gadījumā var būt “blēžu uzmanīšana”. Tirgotājs vienkārši piemēro to cenu, par kādu produkts tiek pirkts.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 13.07.2013. 23.11

    …lno….izskatās kā pēdējo 2 gadu laikā neesi veicis nevienu pārskaitījumu caur Swedbanku, tad zinātu, ka pārskaitījumi kavējas pat līdz 3 dienām….ja vēlies, lai sadarbības partneris (Swedbank klients) naudu saņemtu tekošajā menesī, neriskē pārskaitījumu veikt vēlāk par 26.datumu….arī Tavs pārskaitījums no Swedbankas uzkārsies kā rezervēts…

    P.S. ….sāc maksāt saviem privātmājas celtniekiem oficiālas algas, tad nebūs jāuztraucas par skaidras naudas izņemšanu no bankomāta un limitu…:)

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 13.07.2013. 23.16

    ….andrejsg….tā nu īsti nebūs:

    -“Patēriņa cenu monitorings ir viens no Latvijas Nacionālā euro ieviešanas plānā iekļautajiem pasākumiem, kura galvenais mērķis ir novērot cenu svārstības pirms eiro ieviešanas un tās laikā, lai identificētu nepamatotu un spekulatīvu cenu kāpumu tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas vietās.

    Cenu monitorings ir viens no svarīgākajiem neleģislatīvajiem pasākumiem, lai ierobežotu eiro ieviešanas izmantošanu preču un pakalpojumu cenu paaugstināšanai, kas ir viena no galvenajām sabiedrības bažām saistībā ar eiro ieviešanu.”

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 13.07.2013. 23.28

    zanE. Līdz šim uzskatīju, ka Tu fleitē tikai aizstāvot Vienotību, tagad redzu, ka tas attiecas arī uz citām tēmām. Pārskaitījumi starp Swedbankas klientiem internetā notiek dažu minūšu laikā, uz SEB tās pašas dienas laikā. Nodokļu nemaksātāji ir tie lielākie moralizētāji un padomu devēji – man būvē firma:)
    P.S. Kā rezervēts maksājums parādās norēķinoties ar karti veikalā vai restorānā.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    oskaar > oskaar 14.07.2013. 00.53

    zanE
    Cenu monitorings man šķiet patiesi stulba nodarbe.
    Jebkurš tirgotājs, kurš uzskatīs par iespējamu LVL-EUR maiņas laikā palielināt cenas, to izdarīs. Pavisam cit lieta ir- vai šim tirgotājam šāds cenas palielinājums nāks par labu, t.i.- vai tāds cenas uzskrūvētājs nezaudēs pircējus.
    Kā jau te norādīja Ino uz LR1 pārraidi, kurā tika apskatīti dažādi ar EUR ieviešanu saistīti jautājumi- pilnīgi noteikti ir sagaidāms cenu palielinājums tādēļ, ka nāksies pārprogrammēt vai mainīt kases aparātus- šos izdevumus pārdevējiem ir jāiekļauj cenā.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 14.07.2013. 01.20

    ….andrejsg….nepiekrītu!….cenu monitorings ir reti laba lieta – izceļ saulīte mūsu pašu alkatīgos bāleliņus, kuri laicīgi jau dzen cenas uz augšu, lai pēc tam visu norakstītu uz ļauno eiro….
    ….cenas ar eiro tehnisku ieviešanu pārējās valstīs kāpušas līdz 0,3%, vai pie mums pārprogrammēšana atkal būs zelta vērta?…nu, protams, mēs esam vienmēr sevi vēlējušies nolikt īpašā statusā – pie mums allaž viss ir citādāk kā pie citām tautām….ko tad atkal vainosim – citplanētiešus, ļaunos eirobirokrātus, valdību, kaimiņus utt. …
    …manā Maximas veikalā cena Kārumkrēmam nav mainījusies ne par santīmu, kā bija pagājušā gadā 50 santīmi, tā šodien tikpat….viņiem izdevumi nekāps, vai tomēr godaprāta vairāk?…

    ….ar eiro ieviešanu kāds arī izputēs….izputēs tas, kurš nevarēs pircēju un pakalpojuma saņēmēju vazāt aiz deguna un ir pieradis pie vieglas peļņas….par strauju cenu celšanos pēc eiro ieviešanas – stipri šaubos…cilvēkiem būs iespēja salīdzināt cenu atšķirības eirozonas valstīs un mūsu pašu zemītē – vai tas putekļu sūcējs tiešām maksā 2x vairāk kā Vācijā, bet veļasmašīna 3x vairāk kā Itālijā – nebūs jāpiepūlas ar valūtas konvertāciju, lai redzētu milzīgās atšķirības….un bāleliņi būs spiesti savu negausīgo apetīti piebremzēt, uzpūšot neadekvātas cenas…

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 14.07.2013. 01.23

    …lno….mani ielīksmo Tava neatlaidība – redzot baltu, mēģināt pierādīt,ka tas ir melns…veiksmi, Tev!….:))

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 14.07.2013. 08.23

    zanE. Biežāk ieskaties spogulī:) Kas ar Tevi notiek? Vai Tu kādreiz arī atzīsti, ka esi kļūdījusies?
    Maksājumu kavējumiem jau var būt dažādi iemesli – Tev kontā nav naudas, esi izsmēlusi kredītlīnīju u.t.t….Galvenais savās neveiksmēs atrast vainīgo, tad paliek vieglāk….

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    efeja60 > oskaar 14.07.2013. 10.00

    ….cenas ar eiro tehnisku ieviešanu pārējās valstīs kāpušas līdz 0,3%, vai pie mums pārprogrammēšana atkal būs zelta vērta?
    ==============
    Kādā laika periodā? Laikā no 31.decembra līdz 1.janvārim?

    Igaunijā gada laikā (pus gadu pirms līdz pus gadu pēc eiro ieviešanas) pārtikai cenas kāpa par 20%, citām precēm 5-7%. Meklē eurostat.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > oskaar 14.07.2013. 10.02

    Ino, zanE cepas par to, ka stringu veikalā ar kartēm veiktie pirkumi ienāk kontā pēc 3 dienām.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 14.07.2013. 14.31

    …lno….man Tevi nāksies sarūgtināt – tfu,tfu,tfu, par naudas trūkumu nesūdzos un konti ir dažādās bankās, tāpēc varu salīdzināt attieksmi pret klientu….
    …labi, pieņemsim,ka kāda no Swedbank filiālēm piekopj savu autonomu klientu apkalpošanas kultūru, lai gan tas ir maz ticams…pēdējais piliens bija pārskaitījums par aviobiļeti, kurš uzkārās kā rezervēts, bet tikmēr lidmašīna galapunktā nonāca bez viena pasažiera….pat no viena konta uz otru bankas robežās nav iespējams veikt maksājumu sestdienas vakarā, arī to nez kāpēc rezervē….
    ….iespējams, ka pēdējā gada laikā Swedbank ir mainījusi savu attieksmi pret klientiem, bet….daudzus klientus tā jau ir zaudējusi….

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > oskaar 14.07.2013. 14.32

    ….Normund, olu maisiņš saplīsis vai olas sašķaidītas, ja spiež uz smadzenēm?….

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

dro 13.07.2013. 12.42

andrejsg. Kurss, protams, būs ES apstiprinātais, bet maksa par pakalpojumu būšot “izcila” – vakardienas saruna LR 1, kurā piedalījās Statoil pārstāvis un tirgotāju pārstāvis Danusēvičs/ ap 18:30/.

+5
-5
Atbildēt

0

dro 13.07.2013. 08.53

andrejsg. Nu cerēsim, ka valdība šoreiz iegrožos banku apetīti, lai gan aizdomīgi, ka visa publikas uzmanība tiek pievērsta tirgotājiem. Lūk, tiek gatavots kārtējais pārsteigums: http://www.diena.lv/latvija/viedokli/sadauska-vai-ieredni-velas-lai-latviesi-savu-biznesu-parcel-uz-kaiminvalstim-14015988:):):)

+3
-8
Atbildēt

5

    Aivars Krauklis > dro 13.07.2013. 10.04

    Ceru, ka valdība neko tamlīdzīgu nedarīs, zinām, pie kā tādas „apetītes ierobežošanas” noved. Cita lieta – konkurences uzraudzība, bez tā nu nekādi, bet – neko vairāk.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > dro 13.07.2013. 10.34

    J. Biotops…zinām, pie kā tādas „apetītes ierobežošanas” noved.
    __________________
    Lūdzu, tad pastāstiet arī man, jo pēdējā finanšu krīze radās pateicoties tieši bankām. Šobrīd projektā uzvārīties uz lata – euro konvertāciju, kas visiem tirgotājiem ir neizbēgama.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    oskaar > dro 13.07.2013. 12.11

    Ino. Izlasīju rakstu, bet tur gan par bankām nav ne pušplesta vārda. Tikai par automašīnām un patrulu (Piekrītu!) valdības pieeju nodokļu likumdošanai.
    Bet kā Eiro ieviešana saistāma ar banku apetīti? Mainīsies taču tikai tas, ka LVL ņemtie kredīti pārvērtīsies EUR kredītos, ne tā? Tur gan varētu būt jautājums- kas notiks ar procentu likmi.
    Kā, Jūsuprāt, bankas izmantos šo pāreju no LVL uz EUR, lai apēstu kaut ko vairāk kā līdz šim ēdušas?
    Jūs te nupat pieminējāt LVL-EUR konvertāciju, bet, cik saprotu, tā nenotiks pēc kaut kāda banku pašu noteikta kursa, bet nu jau gadu gadiem pastāvošā 0.7028.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > dro 13.07.2013. 16.44

    ….lno….”Šobrīd projektā uzvārīties uz lata – euro konvertāciju, kas visiem tirgotājiem ir neizbēgama.”
    —————————–
    …Tu kaut ko esi saputrojis:

    ….Latus pret eiro pēc Latvijas Bankas līdz šim noteiktā un Eiropas Savienības valstu neatsaucami fiksētā kursa – 0.702804 lati par eiro (1 lats = 1.42 eiro) un bez komisijas maksas varēs apmainīt neierobežoti ilgu laiku….

    ….atbildes uz neskaidrajiem jautājumiem:

    http://www.eiro.lv/lat/iedzivotajiem/biezak_uzdotie_jautajumi/
    http://www.bank.lv/es-un-eiro/ka-eiro-ieviesanu-sajutis-katrs-naudas-lietotajs-bazas-un-miti

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > dro 14.07.2013. 09.50

    Tas būs 1.janvārī, bet tirgotājiem eiro vajadzēs vēl pirms 1.janvāra, jo no 1.janvāra varēs izdot tikai eiro.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

oskaar 13.07.2013. 01.42

Piedodiet, bet man visa šī ažiotāža par to, ka pārejā uz EUR kāds “uzvārīsies” ar to, ka uz kursa rēķina palielinās cenas- šķiet stulba.
Šo tēmu vairāk vai mazāk sekmīgi var izmantot tikai EUR pretinieki.
Tāpat visu produktu cenas ik dienas mainās- arī šobrīd, kamēr kā maksāšanas līdzeklis ir tikai Lati un santīmi. Gan benzīna cenas, gan pārtika, gan pakalpojumi.
Manuprāt- visu nosaka tikai konkurence un pirktspēja, un ir pilnīgi vienalga, vai tas notiek EUR vai LVL; vēl jo vairāk tādēļ, ka LVL kurss pret EUR jau ļoti ilgus gadus ir konstants.

+7
-5
Atbildēt

1

    efeja60 > oskaar 14.07.2013. 09.48

    Eiro ieviešana rada izdevumus pilnīgi visiem tirgotājiem, tāpēc būtu stulbi domāt, ka cenas netiks celtas. It īpaši, ņemot vērā, ka pārtikas mazumtirdzniecībā rimi un maxima kopā kontrolē vairāk kā 60% pārtikas tirgus.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

dro 12.07.2013. 23.19

Interesanti kā patērētājs spēs kontrolēt bankas?

+9
-5
Atbildēt

3

    Aivars Krauklis > dro 13.07.2013. 10.01

    Apmēram tāpat, kā gurķu tirgotāju – neuzbāžoties sliktai bankai ar savu naudu, bet pameklējot kādu labāku.
    Protams, tas iespējams tikai tad, ja konkurējošu banku ir pietiekoši daudz, bet nav jau nekur teikts, ka tā izvēle tikai starp tām, kas uz tuvākās ielas. Tieši eiro ļaus man vēl vieglāk izvēlēties labāko vai vismaz mazāk slikto (to, ja esmu pārliecināts banku nīdējs).

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > dro 14.07.2013. 00.52

    Biotops neko nav dzirdēji par neseniem banku karteļu skandāliem…:) Ja man dikti riebjas pirkt dārzeņus pie rimjiem un maximām, tad es tos varu audzēt pats, kaut vasarā…savu darba algu es varu saņemt tikai un vienīgi bankā – vai nu izmantojot karti ar gada maksu vai maksājot par izņemšanu katru reizi % un šeit nekādas alternatīvas nav, ja vien nestrādā par aploksnēm ! lno komentārs vietā – viss ir tik ļoti padarīts atkarīgs no bankām LV, ka tās ir kļuvušas reti nekaunīgas !!!

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > dro 14.07.2013. 09.45

    …un ja ir kredīts, gribēdams nekur neaiziesi. Tā kā patērētājam ir visai ierobežotas iespējas pretoties banku diktātam.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

Elīna 12.07.2013. 18.41

Kada gan nozime tadam memorandam,ja juridiski uznemumu riciba nebus sodama!!!!!!!!!!!!!!!!!!Katrs gribes sev pelnu!Un pateretajs gan bus te pedeja vieta par ko kads domas1Kam gan vajadzigi tadi skali saukli un reklamas!Laikam tiesam vini doma,ka mes esam tik naivi,ka neko nesaprotam,kas no eiro ieviesanas uzvarisies????????????

+3
-7
Atbildēt

2

    oskaar > Elīna 13.07.2013. 01.43

    Nu- un kas tad uzvārīsies???
    Es tik tiešām nesaprotu. Varbūt pateiksiet ko konkrētāku?
    Manuprāt- atšķirība būs tikai tā, ka būs citas naudas zīmes, un nedaudz savādāki skaitļi. Kam un kādā veidā būs iespēja uzvārīties?
    Tik pat labi taču jebkurš tirgotājs arī šodien var palielināt cenas par 10%, 50% vai 100%. Tikai tad pie viņa neviens vairs neko nepirks.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Elīna 14.07.2013. 09.43

    Jau palielina.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

Ieva Aile 12.07.2013. 17.06

Interesanti,kā var būt godīgs eiroieviesējs,ja pati eiroieviešana notiek negodīgi,nenoskaidrojot tautas viedokli.

+9
-7
Atbildēt

0

Inese 12.07.2013. 16.45

Nevis lielākais kontrolielris, bet gan lielākais cietējs.

http://fbkfinanzwirtschaft.files.wordpress.com/2011/10/merkel-fire.jpg

+2
-8
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam