FOTO: Uz emocionāla pacēluma viļņa beidzas Dziesmu svētki (papildin.)

83

Komentāri (83)

inta_s 08.07.2013. 11.11

Dziesmu svētku tematā gan varētu iztikt bez cepšanās par latu un eiro un citām pārejošām lietām. Pietiek tematu kur par to izteikties un izplēsties.
Nepiesārņojiet ēteru šeit ar to.

+8
-1
Atbildēt

0

Jānis Derkusovs 08.07.2013. 10.55

Un vēl…Dziesmu svētku tradīcija ir pārāk svarīga latviešiem, lai daži ambiciozi censoņi ar to spēlētos…Pārāk nopietnas var būt sekas latviešu nācijai.
Tautas dzejnieku Imantu Ziedoni pieminot…Un pret savas tautas dziesmu var tikai savējie….Tikai tie var pa īstam samīdīt savas mātes dziesmu
—————————————–
Un pret savas tautas dziesmu
Var tikai savējie.
Un pret savas tautas dziesmu
Cits nevar it neviens.
Jo cits nezin, kā bārenis pie ābeles stāvēja
Un kāds no tā laika mūs kopā sien pavediens.
Un tu pacel roku, un tu brūķē mēli lieki.
Un tu saki tas viss ir māņi, un pagātnē palicis.
Un seši mazi, maziņi bundzinieki,
Jāj pa ceļu bungodami, pazaudējuši mātes acis.
Jo pret savas tautas dziesmu var tikai savejie.
Tie paši kam jauna dzīve un jauni nami.
Tikai tie var pa īstam samīdīt savas mātes dziesmu-
Pašu auklētie, pasu auklētie pekainām kājiņām.

+3
-1
Atbildēt

0

austrisv 08.07.2013. 10.41

Jautājumam, Vai es rakstīju , ka tev varētu patikt 1985. gada Dziesmu svētki!!!
Nebūt ne, jo rakstīju par to, ka tev varētu droši vien patikt 1980. gada Dziesmu svētku repertuārs, kad pa skatuvi defilēja krievu armija skaraspēka daļas un “dainoja” Ģeņ pobedī, sparīgi piesitot kājas.
Esmu bijusi gan uz 1980. gada, gan uz 1985. gada Dziesmu svētkiem un tīri labi atceros, ka cilvēki pēc šis krievu armijas dziesmošanas , neplaudēja, bet sēdēja baisā klususmā kā sarunājuši, bet sarunāts tad nebija, jo tas nebija vienkārši iespējams. Tātad iespaids bija satriecošs.

+5
0
Atbildēt

2

    Jānis Derkusovs > austrisv 08.07.2013. 10.51

    Dziedi par rozā sapņiem,
    Par rozā sapņiem;
    Ja jau tev pavēl dziedāt,
    Ja jau tev pavēl dziedāt.
    Ja jau tev pavēl dziedāt,
    Dziedi, kaut vai ai bailēm –
    Tavējie sapratīs,
    Tavējie sapratīs,
    Ka dziesma ir kliedziens.
    ———————————————–
    Jā, bija nodevas sveša režīma ideoloģijai, bet tas neko nemainīja…Jo savējie sapratīs…Ka dziesma ir kliedziens!
    Un tās svešās dziesmas bija Kliedziens…Un savējie saprata!

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > austrisv 08.07.2013. 15.00

    ——–jautajums_4 :”(..)
    Jā, bija nodevas sveša režīma ideoloģijai, bet tas neko nemainīja…Jo savējie sapratīs…Ka dziesma ir kliedziens!”
    ============================================================================
    Kādas vēl “nodevas” – drīzāk “uzmešana”, jo Menuetam tikai 2.vietu “Mikrofons’80” piešķīra!
    http://www.youtube.com/watch?v=wbTFriXVJTQ

    – p.s. Vot, būtu vācu nacisti Latvijā pēc 1945.gada kārtību ieviesuši, tad gan “klaigātāji” būtu klusi sēdējuši, tad gan būtu “nodevas” vācu baroniem par atņemtajām muižām un zemēm agrārreformas laikā 1920-os gados jāmaksā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Jānis Derkusovs 08.07.2013. 09.37

Atzīšos godīgi…Man nepatika!
Tas ir sliktākais Dziesmu svētku noslēguma koncerts, ko esmu redzējis.
Repertuāra izvēle un režija bija čau!
Nu kāpēc bija jāmaina Pūt vējiņi apdare? Ja Jurjānu Andrejs ir radījis apdari, ko tauta iemīlēja, tad kādēļ tai ir jāķerās klāt? Tautas dziesmu trūkst? Ņem savu un taisi tā, lai tauta to dziedāt gribētu!
Pēc sižeta attīstības klasikas kulminācija ir noslēgumā, bet emocionālais pacēlums tiek nepārtraukti kāpināts, bet tā Līgo daļa reāli koncertu nosēdināja. Nu reti depresīvs skanējums bija.
Pēdējai dziesmai bija jābūt klasiskajai latviešu kora dziesmai. Lielā kora! Tam ir simboliska nozīme, jo tie ir Tautas dziedāšanas svētki. Gan dziesmas izvēle, gan solisti izmantošana bija kļūda. Vispār kļūdas bija no vietas.
Nu nepatika man…Nepatika

+6
-9
Atbildēt

7

    austrisv > Jānis Derkusovs 08.07.2013. 09.40

    Kāds brīnums, jo tai brandžai, kuriem nepatīk Euro , nepatīk arī Dziesmu svētku, pagaidām gan repertuārs.
    Gan jau tev patika vai patiktu tas Dziesmu svētku repertuārs, ka sbija 1980. gadā.Par to nemaz nešaubos.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > Jānis Derkusovs 08.07.2013. 09.56

    Jā, Beta.Jā!
    Man patika 80to Dziesmu svētki. Man tie reāli patika!
    Tu varbūt neatceries, bet tieši tajos Dziesmu svētkos ir meklējams 3.Atmodas sākums. Tieši tur tauta bez vārdiem vienojas nostāties Barikādēs.
    Tu, varbūt , atceries 85. gada Dziesmu svētku noslēguma koncertu, kad bija aizliegts dziedāt Gaismas pili? Kad lielais koris un skatītāji kliedza -Gaismas pils!. Bija vismaz 15-20 minušu pārtraukums, kamēr tauta sauca pēc Gaismas pils. Neviens no virsdireģentiem neuzdrošinājās, Jo režīms, jo karjera, jo darbs…Un tad tribīnē kāpa Maestro Haralds Mednis…Viņam bija ap 90 gadiem. Un vadīja dziesmā savu tautu! Gaismu sauca…Gaisma ausa! Augšām cēlās Gaismas pils!
    Kurš , kas tur bija , ir spējīgs aizmirst To tautas vienotības un gara spēku.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > Jānis Derkusovs 08.07.2013. 10.03

    Bet. Nedrīkst EUR, dziesmu svētku repertuāru, attieksmi pret homo u.t.t. uzstādīt par par kritērijiem patriotismam. Cik dažādi cilvēki, tik dažādi uzskati, pāris tūkstoši “pareizo” valsti nesglabās.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Elīna Barkovska > Jānis Derkusovs 08.07.2013. 10.29

    BET> Man iepriekšējie arī nepatika, tieši iestudējuma ziņā, ko tagad es esmu krievs, urla, vai latviešu ienaidnieks?:D

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Jānis Derkusovs 08.07.2013. 10.30

    Man arī nepatīk jenotiskie jauninājumi repertuārā.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    austrisv > Jānis Derkusovs 08.07.2013. 10.37

    Bronks, tu neizlasīji, ko teicu , kas ir un kas nav urlas. Nekur neesmu rakstījusi, ka visi krievi ir urlas. Palasi vien ne tikai to ko gribi izlasīt. Še pat iepriekš tieši rakstīju, ka visi krievi nav urlas. Daudzi krievi bija arī uz Dziesmu svētkiem, un es to dzirdēju pēc valodas. T’;a kā nevajag te rakstīt muļķības.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > Jānis Derkusovs 08.07.2013. 12.15

    Es varbūt spēšu atbildēt, kāpēc Tev nepatika. Vismaz caur savu izjūtu prizmu.

    Es biju uz ģenerālmēģinājumu. Pirmā sadaļa man likās tā nekas. Otrā daļa – sievu un vīru koru uzstāšanās – man likās pavisam pašķidra, un trešā daļa – ar savām daudzajām līgo un jāņu dziesmām tik gara, ka gaidīju tikai pēdējās 3 dziesmas, bet arī tās neiedvesmoja. Jo īpaši “Pērkons”, kas, manu-toreizprāt, nu nemaz nebija elektrizēts. Es aizgāju no šī koncerta nosalusi (jo nebiju tomēr līdz galam padomājusi par piemērotu apģērbu), ar nosēdētu notirpušu dibenu un emocionāli nepiepildīta.

    Un tad vakar pa TV es noskatījos “īsto” koncertu. Visas dziesmas, kas man ģ/m likās garlaicīgas un neiedvesmojošas, es izdzirdēju pilnīgi citādāk. Kādas bija dziedātāju sejas, cik apgarotas, cik izteiksmīgas! KĀ viņi visi vakar dziedāja! Tas bija pilnīgi cits spēks un jauda! Man patika viss. Un emocijas bija pilnīgi pretējas tam, kādas bija ģ/mēģinājumā.

    Un tad es izdarīju sev šādus secinājumus:
    1. izspiest 2 x piecas stundas garus koncertus vienā dienā no dziedātājiem ir nežēlīgi un nelietderīgi. Viņi var tos nodziedāt, bet nevar nodot emocijas. Tā bija “falša” nodeva tirgum. Es kā skatītāja to perfekti jutu vakara koncertā.
    2. Tas, kurš ir bijis dz/sv dalībnieks (un es daudzus gadus BIJU dalībnieks), nekad nesasniegs to emocionālo piesātinājumu, kādu sasniedz dalībnieks. Tās ir vnk. nesalīdzināmas emociju kategorijas!
    3. Skatoties koncertu pa TV komfortablos(!) apstākļos, redzot dziedātāju emocijas, es vairs nebiju klausītāja. Es pievienojos korim, es biju tā sastāvdaļa un izjutu to, ko izjūt dziedātājs. Tā bija pagātnes atmiņu transfomācija šodienā. Tie bija ĪSTI dziedāšanas SVĒTKI! Un repertuāram praktiski bija mazāk izšķiroša loma. Svarīgi bija, KĀ tas tiek dziedāts.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

lailabidzane 08.07.2013. 09.12

.
Cienījamie komentētāji!

Patiešām priecājos par tiem, kuri varēja piedalīties un klausīties. Lai arī tikai ģenerālmēģinājumus.

Skumdina fakts, ka tas, ko paši saucat par pacilājošu baudījumu (un tas nekas, ka Bet tā arī nesaprot, un nesapratīs nekad, vai dievīgi ir jāraksta ar lielo, vai nav), neiedvesmo pacelt galvu, un justies lepniem par sevi, savu tautu… BEZ salidzinājuma ar tiem, kurus (ar īpašu garšu un vibrēšanu uz vienas nots) saucat par urlām.

Vai tiešām prieks par tautas izcilo varēšanu nav pietiekams?
Ja nu pēdējais “urla” Latviju atstātu – jūs spētu priecāties? Spētu? Nespētu vis! Apjukuši meklētu nākošos, ko “urlās” iedalīt.
Baidaties, ka, uz avīzes nostājušos, jūs nepamanīs. Vajag Maļēviča Melno kvadrātu paklājam, lai paši savam baltumam noticētu. Un tas ir nožēlojami.

+4
-5
Atbildēt

14

    putekliic > lailabidzane 08.07.2013. 09.19

    Cienījamais “varbūt ka tā” – uztaisiet vienkāršāku seju un tad rakstiet konemtārus. Pilnīgi noteikti būs labāk.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 08.07.2013. 09.23

    .
    Abpusēji! :)

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > lailabidzane 08.07.2013. 09.38

    Varbūt ka tā.
    Es varu rakstīt gan Dievīgi ar lielu vai mazu burtu, ja man tā patīk, jo jutos un vēl ilgi jutīšos vienkārši Dievīgi, bet tev jau to nesaprast!!!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 08.07.2013. 09.46

    .
    Jā, Bet! Es tiešām nesaprotu, ka tās sajūtas (sauc kā jau nu gribi, vari pat ar pirkstiem rādīt!) nav pietiekamas bez “urlu” un politikas piesaukšanas. Nesaprotu un nesapratīšu.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > lailabidzane 08.07.2013. 10.27

    varbūt ka tā, ko darīs vienotība, ja nebūs urlu? Urlas viņu vienīgā iespēja palikt pie siles.

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    austrisv > lailabidzane 08.07.2013. 10.35

    Vai tās urlas, kuras barojas pie Rīgas brīvostas un citiem pašvaldību uzņēmumu valdēm?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    grislits > lailabidzane 08.07.2013. 12.10

    Varbūt, ka man “varbūt ka tā” var paskaidrot, kādēļ lai es urlas nesauktu par urlām?

    Un šī ziņa – http://www.apollo.lv/zinas/vp-sefs-svetki-aizvaditi-parsteidzosi-mierigi/575835 – ir kārtējais pierādījums, ka bez urlām mums te būtu miera osta jeb gandrīz vai paradīze zemes virsū. Un to apliecina arī etniskais cietumā sēdošo sadalījums, tur latviešu gandrīz nav. Un tie kas ir, gandrīz visi ir īsti lumpeņu paraugi. To nu es zinu no personīgās pieredzes, kādreiz tajā sfērā strādāju. Žēl ka valsts iestādes politkorektuma dēļ nepublicē statistiku par cietumā sēdošo sadalījumu pēc etniskās piederības. būtu ļoti izteikta un viennozīmīga aina redzama.

    Dažreiz gandrīz vai raudāt gribas, ka mums te visu laiku jādzīvo blakus ar pusmiljonu urlu, kolonistu un okupantu ar absolūti svešu mums mentalitāti, un cīņai ar kuriem jāveltī enerģija, ko varētu veltīt citām lietām. Bet necīnīties ar viņiem nevar, savādāk tas utu bars lēnām mūs pataisīs tādus pašus.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    inta_s > lailabidzane 08.07.2013. 13.16

    roberts_j,
    “Beware when fighting a dragon that you do not become one”
    Chinese proverb

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > lailabidzane 08.07.2013. 13.17

    A Cherokee Legend

    An old Cherokee is teaching his grandson about life. “A fight is going on inside me,” he said to the boy.

    “It is a terrible fight and it is between two wolves. One is evil – he is anger, envy, sorrow, regret, greed, arrogance, self-pity, guilt, resentment, inferiority, lies, false pride, superiority, and ego.” He continued, “The other is good – he is joy, peace, love, hope, serenity, humility, kindness, benevolence, empathy, generosity, truth, compassion, and faith. The same fight is going on inside you – and inside every other person, too.”

    The grandson thought about it for a minute and then asked his grandfather, “Which wolf will win?”

    The old Cherokee simply replied, “The one you feed.”

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 08.07.2013. 13.23

    .
    roberts_j, nebūtu slikti pamanīt. ka nevienu nemācu, kā ko saukt.
    Otra lieta, ko arī varētu nepalaist garām – te nav diskusija par to vietu kontingentu, no kurām saule izskatās rūtaina.
    Un treškārt, vispār centos runāt par mums.

    Vai tiešām Dziesmusvētku sajūtu pilnības vēstīšana nevaram iztik bez atsaucēm uz “tiem tur”? Vai sajūtu horizonts ir tiiiik piezemēts, ka diferencei jāpiesauc “tie tur”?

    Ne jau par viņiem, par mums ir stāsts.

    P.S.
    Palasi, roberts_j, Viedoklis_lv komentārus.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    grislits > lailabidzane 08.07.2013. 13.26

    Viedokli, es negatavojos sadzīvot ar okupantiem, kolonistiem un visādiem citādiem urlām. Un atšķirībā no jums, es uzskatu par daudz būtiskāku Latvijā cīnīties par urlu evakuēšanos no šejienes un par Krievijas interešu ierobežošanu, nevis par kaut kādām abstraktām cīnām pret ASV kā jūs to piekopjat.

    Un savus sakāmvārdus jūs tikpat lielā mērā varat attiecināt uz savu apsēsto cīniņu ar ASV.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    grislits > lailabidzane 08.07.2013. 13.28

    varbūt ka tā: Ne jau par viņiem, par mums ir stāsts.
    ________________________

    Pilnvērtīgs stāsts par mums šeit varēs plaukt tikai tad, kad te nebūs “to tur” ar savu “atbrīvotāju” mentalitāti.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 08.07.2013. 13.36

    .
    Man tevis žēl. Tu sevi dzen stūrī. Tu baro nepareizo vilku.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    inta_s > lailabidzane 08.07.2013. 13.44

    robert_j,
    jā arī uz mani attiecas to abu vilku cīņa, kā jebkuru cilvēku šeit. Taču man nav naida ne pret vienu nāciju – nevienu!

    Nekā abstrakta to režīmu varas sagrābšanā par ko rakstu nav. Diemžēl šī problēma ar Krievijas režīmu jums to neļauj saskatīt.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

putekliic 08.07.2013. 08.48

Biju ģenerālmēģinājumā. Pacilājoši. Bet braucot mājās tramvajā nepaveicās nedaudz. Vienā pieturā iekāpa divi krievu urlas – nu riktīgas kriminālās sejas, un, ieraugot uz ielas pa tramvaja logu divas meitenes tautas tērpos, viens no viņiem iesaucās – von, gansi. Tas man kārtējo reizi atgādināja kādā valstī dzīvojam. Protams, arī starp laviešiem tādu seju netrūkst, bet lai vai kādi tie būtu, neticu, ka tie kaut ko tik vai līdzīgi aizvainojošu spētu pateikt šajā brīdī.

+11
0
Atbildēt

9

    efeja60 > putekliic 08.07.2013. 09.11

    Atļaušos apšaubīt šo stāstu. Sen krievi neizmanto vārdu “gans”.

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    putekliic > putekliic 08.07.2013. 09.23

    Kas man tagad būtu jāēd zeme, lai pierādītu, ka tā bija?! Nedarīšu to.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    Sanšains > putekliic 08.07.2013. 09.33

    Normunds:
    Atļaušos apšaubīt šo stāstu. Sen krievi neizmanto vārdu “gans”.
    ===============================
    Ko viņi Jūsuprāt izmanto? Esmu dzirdējis, vai pareizāk, lasījis – “labusi”. To izmanto?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > putekliic 08.07.2013. 09.36

    Man paveicās, jo braucot uz Dziesmu svētku ģenerālmeģinājumu tramvajā dziedājām tautas dziesmas! tas bija tik forši un Normundam jau to nesaprast.
    Viņa brandžai cita intereses jāaizstāv.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > putekliic 08.07.2013. 10.22

    Jā, to un dažādus citus “jaunvārdus”, bet “gansi” izmantoja tikko no krievijas iebraukušie, kuri latviešus no vāciešiem neatšķīra jeb negribēja atšķirt.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    efeja60 > putekliic 08.07.2013. 10.25

    Es aizstāvu tikai un vienīgi Latvijas valsts un latviešu tautas intereses atšķirībā no politiskajām prostitūtām – jenotiem un viņu maksas trubadūriem.

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    Sanšains > putekliic 08.07.2013. 10.35

    Normunds –

    Mani tiešām interesē… Vai varat nosaukt vēl kādu “jaunvārdu”?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > putekliic 08.07.2013. 10.45

    Normund, nav jau jēgas ar tevi diskutēt, jo esi visai aprobežots un neticu, ka esi bijis uz Dziesmu svētkiem, jo tie tev galīgi neinteresē tāpat kā Latvijas Ls.
    Pats droši ka esi štata rakstītājs, bet katrs jau spriež pēc sevis par tiem štata rakstītājiem.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    efeja60 > putekliic 08.07.2013. 14.11

    Biju gan uz noslēguma koncertu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

janis17 08.07.2013. 05.27

Tikko beidzu sadziedāties, svētki ir beigušies, lai dzīvo SVĒTKI!!!

+12
0
Atbildēt

8

silvija_vitina 08.07.2013. 04.38

Dziesmu svētku kustība attīstās divās dimensijās. No vienas puses, aizvien vairāk pieaug tieši profesionālā spēja. Daudzi mūsu amatierkori ir galvas tiesu pārāki par citvalstu profesionālajiem. Koru konkurence ir milzīga, un tam ir savi augļi. Koru kari ir kari, un es tos DIEVINU!. No otras puses, palielinās mērogs. Un lai cik pesimistiski par nākotni neizteiktos kordiriģenti, Dziesmu svētki ir un būs, un būs vēl daudzskaitlīgāki. 5 gadi smaga darba ir vērti šo mirkļu. Kas vienreiz ir saņēmis šo emocionālā lādiņa devu, tas kļūst atkarīgs uz mūžu. Pat tad, ja nākas svinēt “šaipus ekrānam”. Lai gan to nevar salīdzināt ar būšanu “tajā pusē”.

Esmu laimīga par abām šīm Dziesmu svētku šķautnēm. Esmu pilnībā izbaudījusi “augsto mākslu”, ko sniedza elitārie mākslinieki, un esmu ar aizkustinājuma asarām izdzīvojusi šos kopā būšanas mirkļus. Paldies par to!

Par tiem, kas nebija ne šajā, ne tajā pusē skatuvei, neteikšu neko. Pievienojos “ierados” komentāram.

+14
0
Atbildēt

0

Janka, Janic 07.07.2013. 20.03

arii biju 2 dienas starp tiem , kuri sekoja šo sveetku sviniigajai norisei , skaistums neizsakaams ,dejotaaju priekšnesumi fantastiski , daliibnieku gaajiens vienreizeejs , sajuutas lieliskas , politiskaas norises vispaar nejutu , gaajienaa gan lembe likaas taada pajoliņa lomaa , bet arii nerrs ir vajadziigs , lai lustiigaaka dziivošana… prieciigus šos sveetkus Jums visiem !!!

+14
0
Atbildēt

1

    austrisv > Janka, Janic 08.07.2013. 09.32

    Ebenemezer, man bira asaras, kad tik daudz ārzemju latviešu bija sabraukuši uz Dziesmu svētkiem. Cik šausmīgi žēl, ka viņi ir citās zemēs. Nevarēju mierīgi noskatīties ārzemju latviešu gājienu. ja viņi būtu šeit, vai tad arī tādi saldie pārīši vadītu RD?

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

austrisv 07.07.2013. 13.08

Biju brīnišķīgajos Dziesmu svētkos, gan ģenerālmēģinājumā skatītājos, bet bija un ir vēl joprojām tik lieliska sajūta, jo tas bija Dievīgi. Kā man patika gan līdzdziedāšana , gan tik daudzas Dievīgas Līgo un citas dziesmas. Man patiešām ir superīga sajūta un ilgi tāda būs, jo biju savas tautas vidū.
Uh, ja mēs spētu arī vēlēšanā sbūt tik vienoti un iedvesmoti, tad nekādi urlas un vi;nu līdzskrējēji netiktu pie valsts un pašvaldību maka, kā tagad Rīgā.
Kā man patika tā līgo dziesma, kuru diriģēja Sirmais un vārdus bija sarakstījusi Ikstena. Nezinu kā šo dievīgo dziesmu sauc, bet tā man ļoti ļoti patika. Bet es šo dziesmu atradīšu- tas nu ir skaidrs. Uh, cik daudz man emociju un prieks par Dziesmu svētkiem, bet urlas lai nemuld, jo paši visu nakti Rīgā dzēra un bļaustījās gar logiem un pat tramvaju pieturā izlaidušies gulēja uz soliņiem.Žēl man viņu, jo aizgājuši prom no savas valsts un tad te tur ļaunu prātu uz latviešiem. Saknes paši sev nocirtuši…

+22
-1
Atbildēt

13

    janis17 > austrisv 07.07.2013. 16.42

    Viņu ir maz, un gan jau drīz apmirs :)

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > austrisv 07.07.2013. 18.51

    Biju gan dienas gan vakara ģenerālmēģinājumā. Vakara bija izcils! Tiesa bija nedaudz arī rūgtums tam ko konstatēju. Jaunie cilvēki nedzied līdzi. Kur bija ielīgošana un Ints Teterovskis mēģināja iesaistīt publiku – pat to vienu vārdu Līgo daudzi nespēj dabūt no sevis ārā (himnu arī dziedāja tā pablāvi tie skatītāji – daudziem mutes ciet nezinu kas aiztaisījis). Tas gan žēl. Nezinu kas tur darāms. Acīmredzot nav mācīti un nesvin svētkus ar dziedāšanu.

    Bet kas attiecas uz krieviem kas dzerstās un ālējas – nu nesauc viņus tā. Viņiem jau tā grūts liktens – pabērni kas nevienam nav bijuši vajadzīgi – bez saknes un kultūras. Žēl to cilvēku, tādi paklīduši arī staigā.
    Raidījums “Greizais spogulis” ir viņu kultūras avots.

    Tā ir traģēdija un par to smieties vai lamāt nevajag. Viņu inteliģenci izšāva un izsūtīja, viņu senčus atveda no mājām uz šejieni. Traģiski gan viņiem, gan mums.

    Kaut kā jāsadzīvo un jāpieņem viņu liktens.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    janis17 > austrisv 07.07.2013. 22.28

    Paši izkāva, paši atveda, viņiem tā “proļetāriskā revolūcija” vai divgalvu tītara ekspansija, viens pīpis.
    Siseņu dzīves filosofija un uztvere.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > austrisv 08.07.2013. 09.13

    Uh, ja mēs spētu arī vēlēšanā sbūt tik vienoti un iedvesmoti, tad nekādi urlas un vi;nu līdzskrējēji netiktu pie valsts un pašvaldību maka, kā tagad Rīgā.
    =========================
    jenotu štata komentētāja pat te nevar iztikt bez vienotības reklāmas. Turklāt komentārs vairākkārt labots.

    +1
    -14
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 08.07.2013. 09.29

    Viedokli, es gan par to līdzdziedāšanu domāju, ka bija tā superīga: man visapkārt necerēti visi dziedāja līdz to Līgo!!!! Es pat nebiju cerējusi, ka latvieši un arī citi tik brīvi un skaļi dziedātu līdz!!! Biju sajūsmā, jo skatītāji līdzdziedāja. Vakara ģenerālmēginājumā nebiju, un domāju, ka tur dziedātājiem vajadzēja būt stipri grūti pēc tik ilga rīta- dienas koncerta.
    Krievi jau arī ir dažādi un visu cieņu tiem krieviem, kuri ir kulturtauta, bet tādi nav urlas, kuri visu nakti bļaustās un dzerstās- kāda šiem kultūra.
    Aivaram piekrītu, jo viņš saka līdzīgi, ka manējie.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 08.07.2013. 09.30

    Normund, man žēl tādi kā tu.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > austrisv 08.07.2013. 09.37

    Bet:
    Kā man patika tā līgo dziesma, kuru diriģēja Sirmais un vārdus bija sarakstījusi Ikstena.
    ============================
    Jāatzīstas, šī bija viena no dziesmām, kas man ļoti nepatika.

    Pirmkārt, tāpēc, ka šajā dziesmā tāpat kā daudzās šoreiz notika atkāpšanās no lieliskās, īpašās mūsu Dziesmusvētku tradīcijas – no dziedāšanas bez pavadījuma, no “a cappella” dziedāšanas. Esmu sarūgtināts, ka tādā veidā Dizesmusvētki tuvojas jebkuram parastam muzikālam pasākumam. Saprotu, ka publikai tas patīk, jo ikdienā jau citādi veidotu mūziku nemaz nedzird. Bet žēl, ka mūsu nu jau izmirušie Lielie virsdiriģenti – mūsu muzikālās kultūras elite – nav spējuši nodot stafeti nākamajai paaudzei.

    Otrkārt, tāpēc, ka, manuprāt, tā dziesma bija par daudz sentimentāla un arī muzikāli nepavisam nebija kas īpašs.

    Piemēram, koncerta beigās dziedātā (un bez pavadījuma) “Gaismas pils” gan ir bijusi un arī paliek izcila.

    P.S.
    Tā Jums tīkamā dziesma bija Raimonda Tigula un Noras Ikstenas «Dod, Dieviņi».

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 08.07.2013. 09.46

    Paldies, Hari!
    Ko lai dara, jo katram sava dziesmu gaume. Es neko neteikšu, kas man ne īpaši patīk. Gaisma spils jau ko tur lai saka, ir dziesmu dziesma, bet man gribējās dzirdēt ko jaunu, b3ez tam man ļoti patika dzīvīgā sieviešu kora dziesma, liekas, Es bij meita! Pati agrāk dziedāju sieviešu korī, un arī dejoju deju kolektīvā, bet Dziesmu svētki man tuvāk pie sirds.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > austrisv 08.07.2013. 10.14

    Kā varēja šo Dod Dieviņi iemainīt pret Raimonda Paula Manai dzimtenei? Dziesmas no dažādām svara kategorijām. Bet Nora Ikstena ir vienmēr jenotu atbalstīta, tā ka nav nekāds brīnums par politisko iejaukšanos svētku repertuārā.
    http://youtu.be/P-2s6FDJp5I

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    grislits > austrisv 08.07.2013. 11.42

    Paula/ Petera Manai dzimtenei izņemšanā nekā traģiska neredzu. Dziesma melodiski smuka, bet repertuārs lēnām ir jāmaina, un dziesmā par 5. gada revolūciju un asins līšanu nekā ļoti nozīmīga saglabājama nesaskatu.

    Saprotu Normund, ka esat revolucionārs pēc savas iekšējās būtības, bet mums Latvijas vēsturē revolūciju pilnībā pietiek, un sabiedrība nekādas revolūcijas arī nevēlas. Ja sabiedrība vēlētos revolūcijas, tad visādi pēdējo gadu mītiņi/piketi pret eiro, pret nabadzību un ko tik visu tur arodbiedrības vai antiglobālisti neizdomā, būtu daudz kuplāk apmeklēti.

    Bet cilvēki ir noilgojušies pēc miera un saliedētības, nevis kašķēšanās un karošanas.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > austrisv 08.07.2013. 14.10

    Tad tomēr politiska repertuāra veidošana. Nevajag aizmirst, ka latviešiem vēsturiski noteicošā ir bijusi sociāldemokrātiskā kustība, kuru pārstāvēja arī “Manai Dzimtenei” autors Rainis. Tik padomju okupācija ir izkropļojusi sabiedrību, dodot iespēju komunistu neliešiem vēl joprojām turēt varu, mānīt tautu ar liberālismu, apzagt un vest uz bezdibeni.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    grislits > austrisv 08.07.2013. 14.50

    Kāds vēl vārdu autors Rainis?!?! Vārdu autors ir Peters!!!

    Un kāda vēl vēsturiski noteicošā sociāldemokrātu kustība?!?! Ja noteicošā būtu bijusi sociāldemokrātu kustība, tad nebūtu nemaz nodibinājusies neatkarīga Latvija, bet būtu kaut kāds surogāts padomju krievijas sastāvā.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    janis17 > austrisv 08.07.2013. 14.53

    Normund, kāds vēl Rainis??????

    +3
    0
    Atbildēt

    0

inta_s 07.07.2013. 10.14

Bija lieliski! Vienīgi karstumā bija daudz kritušo dziedātāju, bet vakarā cilvēki šortos sala nost (tur gan paši skatītāji vainīgi).

+5
-1
Atbildēt

1

    inta_s > inta_s 07.07.2013. 12.22

    Droši vien spried pēc sevis kā svini svētkus.

    +19
    0
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 07.07.2013. 07.31

“Cik gan apsēstiem ir jābūt cilvēkiem…”
Par to nav jābrīnas. Var būt vēl apsēstāki. Taču normāliem cilvēkiem uz šiem apsēstajiem linukšiem un visādiem super_puļķiem vajadzētu reaģēt ar pilnīgu ignoranci: nelasīt, nelikt nekādas atzīmes un neielaisties nekādās diskusijās. Visur un vienmēr. Šiem ļaudīm nav prātā auglīga diskusija Latvijas labā. Viņu darbība ir provokatīvas un ārdošas dabas, uzmanības un enerģijas uzsūkšana. Tas ir viņu uzdevums. IR tikai atkarīgs no mums pašiem, cik sekmīgi būs viņi – Latvijas iznīcinātāji.

+33
-3
Atbildēt

1

    alexander > Þanis Bezmers 08.07.2013. 10.05

    Spēks, lepnums un savas identitātes apzināšanās, kas sajūtams pat no Dziesmu un deju svētku fotogrāfijām, vienmēr būs stiprākas par atsevišķiem negāciju kurinātājiem, attiecībā pret kuru komentāriem vispareizākā reakcija ir absolūta un konstanta ignorance. Dziesmu un deju svētki bija brīnišķīgi, izcili un iedvesmojoši, prieks un lepnums par savu sīksto un radošo tautu!

    +9
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 06.07.2013. 23.30

Bildēm nav nekādas vainas, bet komentāri gan ir slimi :)Cik gan apsēstiem ir jābūt cilvēkiem, lai dziesmu svētku kontekstā rakstītu šādus tekstus

+27
-2
Atbildēt

0

anemone5 06.07.2013. 22.27

Krustēvam vecas skaidas galvā. Ko nu tur, vecam sunim jaunus trikus neiemācīsi. Vecie krievi arī Latviski vairs nemaz nespēj iemācīties. Žēl.

Krustēva arguments: PSRS izmantoja dziesmu svētkus.
Kur?! Kā?! Aizliegt dziesmusvētkus PSRS nebūtu pa spēkam…pārāk daudz tautas tos atbalstija. Pēc visa pārējā Latviskā aizliegšanas (brīnos kā Krustēvs neatceras, ja bildē tik vecs izskatās) Dziesmusvētki, dzeja, mūzika palika vienīgais caur ko paust Latviešu kultūru.
Krustēvs: PSRS izņēma kristīgo no Dziesmusvētkiem.
Ko lūdzu?!? Kad dziesmusvētki ir bijuši kristīgi? Kristietība kā tāda kā infekcija ar smagu zobenu pakļāva latvju tautas uzspiežot “īstās” morālās vērtības. Mums pat tagad daudz lietas ir “salabotas” pateicoties kristietībai (Visi pagānu svētki tika pielīdzināti baznīcas muļķībām, lai vairāk integrētu tautu kristietībā= Mums būtu jāsvin saulgrieži īstajā datumā, kas ir astronomisks notikums, nevis izdomāts stāsts grāmātā, kurā netrūkst cirkulāras loģikas un briesmu lietas ar kurām iebiedēt cilvēku paklausībā baznīcai)
http://nobeliefs.com/comments10.htm
Par raganām Krustēvs galīgi šauj pienā. Tieši kristieši izdomāja raganas medīt, dedzināt un sodīt. Atzīt par Raganu kādu bija vienkāršāk par vienkāršu. Pieļauju, ja tagad būtu “Kristiešu domāšanas gadsimts” t.i. tumšie vidusslaiki, pats Krustēvs varētu sākt kliegt uz mani un teikt, ka domāju kā ar sātanu saistītais…un ar pārliecināšanas metodi: “vairākumtantiņu kliegšana vissskaļākajos toņos” es būtu sadedzināts jo manas vērtības nav “civilizācijas patiesās”..kristīgās.
Lūk šāda šaurpierība ir mūsu attīstības traucēklis, gan zinātnē, gan kultūrā. Ja vien mēs saviem bērniem spētu stāstīt saulgriežos to ka šī diena ir svarīga jo zeme attiecībā pret sauli atrodas interesantā vietā un kā tas ietekmē dienu garumu, vai ko tas stāsta par dabu un mūsu vietu visumā, NEVIS stāstīt, ka esi piedzimis vainīgs par grēkiem kurus neesi pats darījis “cilvēkam”, kurš izrādās ir pats sev to nodarījis, lai pierādītu, ka cilvēks ir nepilnīgs un tik pat labi to visu ir radījis un jau paredzējis, ka tā notiks. Jāsaka paldies Mammai, ka viņa man neskaloja tādas muļķības! Jo ātrāk skalo, jo grūtāk dabūt ārā…kā jau teicu: Vecam sunim jaunus trikus neiemācīsi. Tas attiecas uz domāšanu/morāli/loģiku. Diemžēl Krusttevs pieviļ visās trīs jomās.

+22
-4
Atbildēt

1

    Iluta Jurēviča > anemone5 08.07.2013. 15.32

    Kas tev, kurkulim, teica, ka esam no PSRS ārā? Komunisti pie varas un pie naudas, komunists prezis pilī… Tas sarkanbaltisarkanais viņus Rīgas pils tornī netraucē, eiro arī finansiāli izdevīgs… Reizi 10 gados ievāc meslus no tizlajiem iezemiešiem. Kā krievi saka – vsjo shacheno…

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

janazakovica 06.07.2013. 21.41

grende teica ka tie ir latviesu tautas vissvetakie svetki kokars ka dziesmu svetki ir tautas religija..jau padomju vara saprata ka dziemu svetkus var izmantot savas intresees..iznemt no tiem kristigo jo tos dibinaja luteranu draudzes bet parverst par istaam paganism tautas kulta orgijaam..tapec ar padomju varas akceptu dziesmu svetki taa sazeela padoju laikos..cilveki nesaprot..kas tiek vinos pamodinats un pievilts..tiesi sie dziluma esosie paganiskie sakralie speki..taa ka trukst tikai raganas bluku vilksanas un citu mosku..zel ka latviesiem ir svarigs paganisms budisms kosmopolitisms marksims un t.t. tikai ne eiropas civilizacijas patiesaas vertibas..kristigaas.

+5
-22
Atbildēt

6

    Inese > janazakovica 06.07.2013. 21.44

    Vēl jau arī VVF, izmantojot administratīvo resursu, parūpējās par māņu un maldu popularizēšanu ;)

    +2
    -22
    Atbildēt

    0

    piziks > janazakovica 07.07.2013. 08.48

    Krusttēv, Linux utml. …, ebreju folkloras — teiku un pasaku — varas tehnoloģijas atvasinājumam — kristietībai — un tās cienītājiem Latvijā vajadzētu apzināties savu vietu un runaslaikus. Tas būtu pieklājīgi — toleranti.

    +21
    -1
    Atbildēt

    0

    grislits > janazakovica 07.07.2013. 17.27

    Ne visi kristieši jums piekrīt – http://www.delfi.lv/news/comment/comment/guntis-kalme-izdziedat-svinet-un-apliecinat.d?id=43461693

    Un jūs tak pats kā pareizticīgais bieži lamājat katoļus un luterāņus. Manuprāt, pareizticīgajiem vispār Latvijā nav ko darīt.

    +16
    -3
    Atbildēt

    0

    Mairita Blūma > janazakovica 07.07.2013. 18.47

    vienreiz arī tev sanācis labs komentārs

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Janka, Janic > janazakovica 07.07.2013. 19.57

    … nu nebija protams kaa deviitajaa maijaa!

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Iluta Jurēviča > janazakovica 08.07.2013. 15.27

    Kā VVF saka, lauties dziesmas spēkam. Bet spēks tāds paknaps :)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Inese 06.07.2013. 21.35

Amatieriskas bildes. Agrāk gan zāle bija zaļāka, gan fočas inčīgākas.

http://www.arhivi.lv/sitedata/ZVA/Image/ventspilsZVA/898-1-125-7.jpg

+1
-13
Atbildēt

1

    janis17 > Inese 06.07.2013. 21.52

    Aha un urlu arī mazāk!

    +21
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam