Cilvēciskās dimensijas kopšana

88

Komentāri (88)

dace_malejeva 15.06.2013. 20.53

Te runā -tantuki balsoja par tramvaja biļeti, bet varbūt nebalsoja.
-Nekā personīga- izpētīts, ka tikai 5% latviešu varēja balsot par SC.Un kāds tam sakars tikai ar sievietēm. Varbūt šie latvieši tik pēc pases, + kādi ekshibicionisti.
Pie visa vainīgi nebalsotāji.
Hermanis noteica nepareizu diagnozi. Necēls cilvēks.

0
0
Atbildēt

0

dace_malejeva 15.06.2013. 18.24

“Kādas ir politiskās vērtības – es balsoju par to, kas man ir izdevīgāk nevis kas ir izdevīgāk manai tautai. ”
Vai te ir kāda pretruna?

0
0
Atbildēt

0

Edzs 14.06.2013. 11.54

http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/467820-gimenes_atbalstis_ar_pakalpojumiem_nevis_pabalstiem
Inita Bišofa… piedāvā ģimenes valsts pabalstu astoņu latu apmērā novirzīt skolēnu ēdināšanai.
«Apmeklējot vienu no skolām, man direktors stāstīja, ka bērni sēž pie pusdienu galda un gaida, kad pārējie paēdīs, lai ēstu atliekas.
Tad man likās, cik tālu Latvijas valstī mēs vēl varam iet,» stāsta deputāte.

0
0
Atbildēt

0

tuba76 13.06.2013. 11.32

”Ja mūsdienu sabiedrībā nebūtu šīs cilvēciskās dimensijas un tās apzinātu kopēju, tad drīz vien vairākums, šķiet, arī noticētu, ka bērnus rada ne tādēļ, ka mīl, bet tādēļ, ka vajag apgādniekus vecumdienām vai valstij nodokļu maksātājus.”
Civillikuma 188.pants: Pienākums uzturēt vecākus un vajadzības gadījumā arī vecvecākus gulstas uz visiem bērniem samērā ar viņu spējām uzturēt vecākus vai vecvecākus un mantas stāvokli.
Šis pants ir viens no mūsu sabiedrības ētikas un morāles stūrakmeņiem. Galu galā, kad dzīves īstenība nabadzības izskatā min uz papēžiem un banknotes vai monētas makā/kontā ir/trūkst tieši tik, cik ir/trūkst, tad cilvēciskās dimensijas kļūst brutāli elementāras. Ja tēvam kļūst slikti ar sirdi un ārsts izraksta medikamentus, kas mēnesī izmaksā 80 ls. Tēvam pašam ar pensiju nepietiek, valsts nefinansē – atliek bērni kā pēdējā instance, kam jāizlemj – tēvam dzīvot vai nē. Latvijā ar Latvijas cenām un algām? Te ir vietā jautājums par valsts morāli un ētiku, ko neviens negrib pat diskutēt, bet kas nosaka – dzīvot vai mirt.
Kad lasu ziņās par bērnu darbu piemēram Āzijā, vienmēr domāju – bet ko dara vecāki? Viņi taisa bērnus, jo bērni būs viņu apgādnieki – jo nabadzīgāka valsts, jo skaidrāka morāle.
Man nereti pārmet, ka mēģinu salīdzināt situāciju Latvijā ar bagāto Zviedriju, kur dzīvoju. Un man kaut kā neizdodas izskaidrot – bagātā Rietumeiropa uz patreizējo turību uzsāka savu ceļu milzīgā trūkumā pirms vairākiem gadu desmitiem – tad, kad valdošie saprata, ka tautas nabadzība ir šķērslis valsts uzplaukumam. Ka nabadzību apkarot var tikai ar valstiskiem lēmumiem. Ka nabadzība degradē. Bet Latvijā tas nepielec – vēl pārāk daudziem. Tiem, kas sola brīvbiļetes, gan tas ir skaidrs. Vai viņi cīnās pret nabadzību vai izmanto vēlētāju izmisumu savtīgiem mērķiem? Un tie pārējie – cik nesavtīgi ir viņu mērķi būšanai pie varas? Un tad vēl pārmest savtīgus mērķus vēlētājiem, kurus nemitīgi apved ap stūri katrās vēlēšanās? Tauta pieņem racionālākos lēmumus, jo tā lemj par to vidi un tiem apstākļiem, kuros tai jāizdzīvo, bet ko regulē politiķi ar saviem lēmumiem.
Vai šo lasījāt? «Apmeklējot vienu no skolām, man direktors stāstīja, ka bērni sēž pie pusdienu galda un gaida, kad pārējie paēdīs, lai ēstu atliekas.” http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/467820-gimenes_atbalstis_ar_pakalpojumiem_nevis_pabalstiem

+1
-2
Atbildēt

0

ritvars_kl 13.06.2013. 08.14

Jau tas vien, ka cilvēcīgums tiek saukts par dimensiju, ka tiek izcelta tikai viena tā puse – asums, liecina ka cilvēcība, humānisms nav visaptverša, visaugstakā, ne ar ko citu nesalīdzināmā, universālā būtība, bet tikai (viena) dimensija. Šis vārdiņš ķļuvis par klišeju. Cilvēcība nav izmērāma un dimensējama lieta, kā trīsdimensiju telpa. Tas liecina , ka cilvēcības izpratne mūsu laikos jāsāk būvēt no jauna, mūslaiku realitātēm un nerealitātēm atbilstošā veidā un saturā.

0
-1
Atbildēt

0

Maija Aire 13.06.2013. 01.48

Ļoti labs rakts. Kultūras vērtību un lomu mērīt ekonomiski ir muļķīgi, bez kultūras mēs nevaram eksistēt, bez ētikas un morāles kaptālisma tirgus ekonomika ved strupceļā.

0
-1
Atbildēt

0

eva1831 12.06.2013. 17.41

Kad IR.lv rakstīs par ASV režīmu kas strauji tuvojas tirānijai?
http://www.zerohedge.com/news/2013-06-12/ex-nsa-leakers-advice-snowden-always-check-your-six

+1
-2
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > eva1831 12.06.2013. 20.52

    ——
    Rakstīs, esi drošs – galu galu galvenais ir eiro ieviešana Latvijā no 2014.g.1.janvāra, tāpēc jāraksta par ASV, Krieviju, Ķīnu, jāveicina bezjēdzīgu intelektuāļu riešanos par ne-aktuālām lietām, lai pilsonīšiem neatliek laika pievērsties svarīgāku lietu apspriešanai.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 12.06.2013. 15.11

es savu cilvēcisko dimensiju rūpīgi kopju un cītīgi piestrādāju lai tā nemūžam nerūsētu [kā latvju zobens] un neapklātos putekļiem tā ir speciālā nišā manā dvēselē un ja kāds vērīgi ieskatīsies manās acīs viņš neapšaubāmi izjutīs šīs dimensijas blāvu atspulgu

+2
0
Atbildēt

0

tuba76 12.06.2013. 13.56

– kam tad mūsdienās ir tiesības un arī pienākums publiski runāt par ētiskām kategorijām?
“Ikvienam ir tiesības uz vārda brīvību, kas ietver tiesības brīvi iegūt, paturēt un izplatīt informāciju, paust savus uzskatus. Cenzūra ir aizliegta.” – Latvijas Satversmes 100. pants
Vārda brīvība pieder pamattiesībām, ko paredz Vispārējā cilvēktiesību deklarācija. Mums ir tiesības kā paust savus viedokļus tā diskutēt citu.
Pienākums – to nosaka katra paša pilsoniskā apziņa. Kāds gudrs prāts teicis – es nepiekrītu tev, bet varu atdot savu galvu par tavām tiesībām paust tavu viedokli. Un ja kas – demokrātija dod katram tiesības izteikties un visiem citiem – neklausīties (Norman Collie). Ja gribi tikt sadzirdēts – meklē pareizos vārdus. Ja šķiet, ka vairākums nespēj pacelties līdz runātāja augstumiem, tad varbūt runātājs lidinās drusku pa augstu un ir pazaudējis kontaktu ar savu klausītāju? Ne viens vien gara milzis ir paklupis ikdienas un ideju pinekļos. Palasiet tepat IR rakstu par Vāgneru. Vai mūsu pašu Raiņa biogrāfija. Kurš uzdrošinās apgalvot, ka vienkāršais cilvēks neko nesaprot no morāles un ētikas un augstām idejām, pat ja viņam nepietiek naudiņas biļetei teātrim un tramvajam.

+3
-1
Atbildēt

3

    Signija Aizpuriete > tuba76 12.06.2013. 15.24

    ——-Vita:”(..)
    Kurš uzdrošinās apgalvot, ka vienkāršais cilvēks neko nesaprot no morāles un ētikas un augstām idejām, pat ja viņam nepietiek naudiņas biļetei teātrim un tramvajam.”
    ============================================================================
    Ja nu vienīgi tie “tautas mīluļi” un viņu apdziedātāji, kam “vienkāršais cilvēks” nesen treknu mīnusu ielika:

    “Visvairāk svītrotie Rīgas vēlēšanās – Ēlerte, Rozentāle, Požarnovs;…”

    http://www.delfi.lv/news/velesanas2013/zinas/visvairak-svitrotie-rigas-velesanas-elerte-rozentale-pozarnovs-popularakie-usakovs-ameriks-un-broka.d?id=43371299

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > tuba76 12.06.2013. 16.11

    >>> Kurš uzdrošinās apgalvot, ka vienkāršais cilvēks neko nesaprot no morāles un ētikas un augstām idejām, pat ja viņam nepietiek naudiņas biļetei teātrim un tramvajam.
    ======
    Naudas nepietiekamība (ja vien nav runa par dzīvi tiešām degradējošos apstākļos – mistkastē, badā un aukstumā) neviena cilvēka cilvēcisko dimensiju īpaši neapdraud.

    Bet ar to izteikšanās brīvību un viedokļu dažādību var iebraukt strupceļā. Var uzrasties cilvēki, kuri cilvēcisku izteiksmi vienkārši nesaprot. Viņiem arī ir slāpes pēc daiļuma, bet to aizpilda ar kiču – t.i. ar pietiekami profesionālu jūtu un cilvēcības aizstājēju, kur gan no jūtām un cilvēcības nekā daudz vairs nav. Tie ir cilvēki, kuri pieprasa saprotamu mākslu; apvainojas, ja viņus kāds nodēvē par lumpeniem. Bet īstenībā viņi paši ir to izvēlējušies – lumpenisms raksturo viņu attieksmi pret pasauli. Tanī ir kaut kāda ārēja goda pieprasīšana, rūpes par savu izdevīgumu, spekulēšana ar “vienkāršā cilvēka” tiesībām, lai politiķi par viņu rūpējas un mākslinieki lai viņam izdabā.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_malejeva > tuba76 15.06.2013. 18.21

    es pati domāju, ka man ir jādomā par citiem,

    0
    0
    Atbildēt

    0

guna 12.06.2013. 13.36

“Taču pēdējā gadsimta laikā vismaz rietumu pasaulē reliģija ar tai piederošajām institūcijām ir strauji zaudējusi ietekmi sabiedrībā,”
——————–
Sanita kam, kam, bet tev dzīvojot tajā vakareiropā ir jāzina, kas aizstāja rietumu pasaulē religiju. Deformētā demokrātijas izpratne, homoseksuālisma propoganda un reklāma, vardarbības izrādīšana TV un filmās, kā pārprasta izpratne par cilvēktiesībām un nacminoritātēm, kuros likts akcents uz VIENU cilvēku, bet tiek ignorētas un neaizsargātas valstsnācijas tiesības savā zemē. To varētu pielīdzināt pat par genocīdu pret pamattautu, kas šo konvenciju un deklarāciju aizsegā tiek reālizēts.

+3
-2
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > guna 12.06.2013. 15.37

    ———Reksis:”(..)
    Deformētā demokrātijas izpratne…….”
    ============================================================================
    Process turpinās – totalitārās demokrātijas ieviešana norisinās atklāti – visu acu priekšā:

    “Greece Cuts Into State Television Channels To Save Money”
    http://www.youtube.com/watch?v=_0vDqonu5k8

    1999.gada atziņa, ko 2013.g. var necensties apstrīdēt:
    “Сегодняшняя эпоха не просто посткоммунистическая, она еще и постдемократическая! Сегодня мы являемся свидетелями установления демократического тоталитаризма, или, если хотите, тоталитарной демократии.”

    http://www.lt90.org/reviews/ap_articles.php?article_id=48

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > guna 12.06.2013. 17.47

    Nav tiesa, tas ir troikisms. Es jau par to rakstīju. Kapitālisma augstākā forma. Neierobežota globālā kapitāla vara. Valdības ir marionetes, kuras veic troikas (globālā kapitāla pārvaldes institūcija – SVF, ES un ECB) uzdotos uzdevumus. Pēc tam nāk atgriešanās pirmatnējā iekārtā, pēc kodolziemas, sākas jauns attīstības aplis. Dialektika, Eidž.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

buchamona 12.06.2013. 12.49

“Tagad mūsu prāta un jūtu nodarbinātāji tiek vainoti teju vai visos nāves grēkos, nonākot pat tik tālu, ka tiem tiek pārmesta tautas aizvešana ne pa īsto ceļu Atmodas laikā un valsts atjaunošanas brīdī…” +++

Skalbe kādreiz rakstīja, ka bez savas inteliģences tauta ir mirusi. Izejot no šīs atziņas – paņemsim robežšķirtni sākot ar 1987.g. un līdz pat 2013.g. Kas tad ir mainījies mūsu ” prāta un jūtu darbinātāju:)” vērtību skalā šajos 26 gados?
Es pat teiktu – šī skala ir sagriezusies ar kājām gaisā. Vismaz vienai daļai.
Ja Atmodas laikā neapšaubāmi tautas priekšgalā nostājās mūsu patiesā inteliģence un pateicoties tam lielākai daļai sabiedrības bija pilnīgi skaidrs, kas ir mūsu tautas, valsts pamatu stūrakmeņi, tad šobrīd šādas pārliecības vairs nav.
Kurp aicina mūs jaunās paaudzes “domātāji” – tādi kā Kažoka piemēram, šeit viens no viņas daudzajiem ” domu graudiem” :

” Kādēļ šim nepārtraukti mainīgajam etniskajam mikslim, ko šobrīd sauc par latviešiem, būtu jābaidās no izmiršanas?”

Vai teiksim Klāvs Sedlinieks ” filozofē” :

” Kopumā un lielos mērogos – dzīvei nav jēgas. Kāda ir Andromedas miglāja jēga? Nekāda – tas vienkārši pastāv. Tāpat arī cilvēka dzīvei nav nekādas augstākas nozīmes un iemesla. Bioloģiski cilvēks dzīvo tāda paša iemesla dēļ kā muša – lai reproducētu savu DNS… utt” :)

Kurp viņi ved savu tautu, šādi mūsu tautas jaunākās paaudzes “domātāji”? Kādus ideālus viņi izvirza savai tautai? :) Uz elli viņi ved mūs…un pašvaldību vēlēšanu laikā plūcām pirmos šādas izvirtušas ” ideoloģijas” augļus. Nospļāvāmies par valsti un aizgājām aliņu dzert, vai gurķus stādīt, jeb nobalsojām par “bezmaksas” biļeti :)

+10
0
Atbildēt

11

    Una Grinberga > buchamona 12.06.2013. 13.09

    @RA
    Sliktus piemērus esi izvēlējies (t.i. Kažoka un Sedlenieks). Viņi nav domātāji – viņi ir tehnokrātiski novērotāji, kuri nerada vai nenoslīpē idejas, bet novērojumus pakārto vecām teorijām un idejām. Līdz ar to teikt, ka viņi ir domātāji, kas nepareizi virza sabiedrības domu, ir kļūdaini, jo viņi analizē notikušo nevis virza kādas nākotnes idejas!
    Latvijā tagad nav domātāju, jo izglītību kontrolē padomju nomenklatūra, kas ierobežo jauno intelektuāļu iespējas un izpausmes Latvijā.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 12.06.2013. 13.24

    Nasing spešal!…Latvijā tagad nav domātāju, jo izglītību kontrolē padomju nomenklatūra, kas ierobežo jauno intelektuāļu iespējas un izpausmes Latvijā…+++ Slinks esmu :) Negribas laiku tērēt, guglēt un meklēt kaut ko ” svaigāku un gaumīgāku” :) Taču rezultāts ir viens -Latvijā nihilisms rullē, savas tautas pamatvērtības dauzām kopā un metam misenē, saucam to par vārda un domas brīvību, un jūtamies tā, it kā dzīvotu ” šīs dienas Eiropā” :)
    Tu saki šodien vēl joprojām okupācijas sekas (padomju nomenklatūra)ir tas iemesls, kādēļ mūsu morāle ir pāri acīm purvā? Zināmā mērā var jau arī Tev piekrist, tikai jautājums – kā tas varēja gadīties, ka dzīvojot aiz ” dzelzs priekškara,” lielākā mūsu tautas daļa spēja saglabāt savu morālo tīrību tik lielā mērā, ka spējām atjaunot savu valsti, bet šobrīd, dzīvojot demokrātiskā valstī, ejam ” pa burbuli”? Ne jau materiālā ziņā, bet garīgā. Kurš pie tā ir vainīgs, ” padomju nomenklatūra”…? :)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Dina > buchamona 12.06.2013. 13.48

    Kurmītis >> riņķīapkārt
    +++Skalbe kādreiz rakstīja, ka bez savas inteliģences tauta ir mirusi.+++

    Tieši tā. Bez „savas”.
    Man kaut kā nav pārliecības, ka hermanītis ir „mana” inteliģence un pats viš arī visai skaidri norādīja, ka uzskata sevi tikai pa TĀS tautas DAĻAS pārstāvi, kura var atļauties uz vīnēm braukāt, par viņa izrādēm 10 latus maksāt un māk civilizācijas augļus novērtēt … CITU TAUTU sarūpētas civilizācijas. A tie, kas te – tie esot lumpeni un prostitūtas. Un hermanītim redz, ka negribas būt „lumpenu tautas” un prostitūtu inteliģencei … viņam varbūt gribas „civilizētu tautu” intelliģenci pārstāvēt … mēs par prastu priekš kundziņa esam … : )))

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > buchamona 12.06.2013. 13.49

    @RA
    …kā tas varēja gadīties, ka dzīvojot aiz ” dzelzs priekškara,” lielākā mūsu tautas daļa spēja saglabāt savu morālo tīrību tik lielā mērā, ka spējām atjaunot savu valsti.

    Un kāpēc Tu domā, ka padomju laikā morālā tīrība bija lielāka nekā tagad? Valsts atjaunošanas ideja bija impulss. Tā nebija kaut kas dziļi kopts no paaudzes paaudzē pēc 2.PK. Mēs pat varētu teikt, ka tautas pašsaglabāšanās instikti ir bijuši kritiski zemi visos laikos, lai runātu par tādas idejas rašanos pat impulsa līmenī (izņemot latviešu diasporu). Līdz ar to arī padomju nomenklatūra darbojas pēc tiem pašiem vecajiem labajiem principiem, kuros nav tautas pašsaglabāšanās ideja, jo citādāk mums būtu bijis jābūt spožai inteliģencei un elitei pēdējo 20 gadu laikā, kas nepieļautu tādas kļūdas, kā Rīgas atslēgas atdošana kremļa sulaiņiem, AI iznīkšana, izglītības segregācija, emigrācija, nevienlīdzība utt.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 12.06.2013. 14.22

    …Un kāpēc Tu domā, ka padomju laikā morālā tīrība bija lielāka nekā tagad? Valsts atjaunošanas ideja bija impulss. Tā nebija kaut kas dziļi kopts no paaudzes paaudzē pēc 2.PK… +++ Pateicoties maniem vecākiem, vecvecākiem, tiem cilvēkiem, kuri bija tuvi manai ģimenei, jau no agras bērnības es sevi apzinājos, kā latvieti, kuram ir atņemta mana valsts.Es sapņoju par to, ka man būs tomēr lemts dzīvot neatkarīgā valstī, man bija savas relikvijas – sarkanbalts karogs, sudraba lati, Atpūtas, grāmatas par Brīvības cīņām.. Vai to visu kopā var nosaukt par impulsu, šādu noskaņojumu, vērtību sistēmu, kurā es izaugu? :) Un esmu pārliecināts, ka nebiju es nekāds ” to laiku baltais zvirbulis.” Ja es būtu vienīgais tāds Latvijā, tad šobrīd mēs dzīvotu pavisam citā valstī.

    “…jo citādāk mums būtu bijis jābūt spožai inteliģencei un elitei pēdējo 20 gadu laikā, kas nepieļautu tādas kļūdas, kā Rīgas atslēgas atdošana kremļa sulaiņiem…+++ nosacīti mūsu “vecā inteliģence” – Zālīte, piemēram, Pēteris Vasks utt pietiekoši skaidri formulēja savu viedokli par to, ko tas nozīmēs – atdot otreiz varu Rīgā SC, “mūsdienīgākajai latviešu domātāju daļai” šī problēma nelikās aktuāla. Vēl vairāk – šobrīd iestāties par nacionālu valsti, par tradicionālu ģimeni uc vērtībām, kuras ir mūsu tautas izdzīvošanas priekšnoteikums, ir tumsonība :)

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 12.06.2013. 14.26

    Talpa Kurmītis +++ ne vienmēr Hermaņa teiktajam varu piekrist, bet tam, ka tie latvieši, kuri nobalsoja par SC ir nodevēji, jeb politiskas prostitūtas – es piekrītu pilnībā, un man arī ar šādiem lumpeņiem nevar būt nekas kopīgs.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > buchamona 12.06.2013. 15.11

    @RA
    Savas etniskās izcelsmes apzināšanās, vēstures un valodas uzturēšana vēl nenozīmē, ka tā ir dzīvotspējīga vērtību sistēma (neapšaubāmi tā ir viena svarīga daļa no tās). Vēl ir politiskā un sadzīviskā prizma, kas nosaka tautas pašsaglabāšanos. Ko darīja dispora emigrācijas laikā? Lai kādi nebūtu sadzīves apstākļi, bērnu izglītībā tika ieguldīts maksimāli daudz, jo nevar kopt kultūras vērtības, ka vēders ir tukšs. Lai arī politiski panākumi bija mazāki, bet latvieši mēģināja ietekmēt mītnes zemes viedokli attiecībā uz Padomju Savienību un Latvijas iekļaušanos tajā. Ja mēs paskatamies uz latviešu tautu tagad, tad tās sadzīviskās vērtības – ātru naudu, maksimāli maz pūles un izglītojas tikai muļķi. Kādas ir politiskās vērtības – es balsoju par to, kas man ir izdevīgāk nevis kas ir izdevīgāk manai tautai. Ne sadzīviskās, ne politiskās vērtības padomju nomenklatūra nav spējusi pašmācības ceļā apgūt un nodot tālāk savai tautai caur jauno paaudzi.

    Vēl vairāk – šobrīd iestāties par nacionālu valsti, par tradicionālu ģimeni uc vērtībām, kuras ir mūsu tautas izdzīvošanas priekšnoteikums, ir tumsonība.

    Tumsonība ir turēties pie šīm vērtībām pēc viduslaiku metodēm – ar iebiedēšanu, sodiem un izraidīšanu no sabiedrības. Problēma ir tā, ka daudzi uzskati ir atrauti no mūsdienu realitātes un nespēj iekļauties globālā sistēmā. Mums ir jāiestājas par nacionālu valsti, bet jāizvēlas tāda lielvara-sabiedrotais, kas mums nodrošinās pastāvēšanu un ES/Ziemeļvalstis tam ir visatbilstošākās. Tradicionālās ģimenes vērtības ir jāpopularizē, bet nedrīkst nosodīt/noliegt atšķirīgo. Principā konservatīvo nacionālo ideju sludinātāji dzīvo 30.gadu Latvijas priekšstatos, bet esošā Latvija un tauta atrodas pavisam citādā iekšējā un ārējā pozicionējumā. Lai ātrāk sasniegtu mērķi, ir jābrauc ar mašīnu nevis zirga pajūgu!

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > buchamona 12.06.2013. 16.02

    “… izglītojas tikai muļķi” – īsti tam piekrist nevar, izglītība arī patreiz ir viena no galvenajām vērtībām.
    Un tas, ka cilvēki balso tā, kā izdevīgāk viņam, nevis “tautai”, arī ir pilnīgi normāli, cilvēki ir dažādi, kas tad viņi ir, ja ne tā pati tauta, tikai, katram var būt savas vērtības un priorotātes, tāpēc jau demokrātija un daudzpartiju sistēma, tikai totalitarismā kāds var apgalvot, ka viņš pārstāv “visas tautas” interses, un tāpēc visiem jābalso vienādi, kā vajag tai “tautai”.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 12.06.2013. 16.16

    …Principā konservatīvo nacionālo ideju sludinātāji dzīvo 30.gadu Latvijas priekšstatos, bet esošā Latvija un tauta atrodas pavisam citādā iekšējā un ārējā pozicionējumā. Lai ātrāk sasniegtu mērķi, ir jābrauc ar mašīnu nevis zirga pajūgu!+++ kādi – šie priekšstati? :) Ir taču vērtības, jēdzieni, kuri palikuši ir nemainīgi no tā brīža, kopš cilvēks sevi sāka apzināties par saprātīgu būtni. :)

    Cita lieta, vienmēr ir atradušies ļaudis, kuri ir mēģinājuši šo sistēmu sadauzīt, Nīče, piemēram :) Kāds atlikums no šīm ” revolūcijām” pēc tam, kad ” laiks pārrulē pāri” ? Vairumā gadījumu – nekāds. Tikai lieta tā, ka starplaikos, brīžos, kad šādi ” eksperimenti” ar sabiedrības vērtību sistēmu tiek veikti, ir apdraudēta šīs pašas sabiedrības pastāvēšana. Pasties, kas šobrīd Francijā notiek.
    Pārējam Tevis teiktajam var piekrist.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > buchamona 12.06.2013. 17.03

    @RA
    30.gadu Latvija: latvieši ir viena no Eiropas tautām, kurai nav nekā kopēja ar nevienu no citām tautām; autoratīvais režīms / koncentrēta vara ir efektīvākais un demokrātiskākais varas veids. Tagad papildus katrai nācijas apziņai nāk klāt arī apziņa par Eiropu kā vienotu tautu kopumu ar kopēju vēsturi un universālām humānisma idejām. Pie tam tas tiek darīt demokrātiskā veidā, ievērojot arī mazākuma intereses.
    Jā, Francija ir ļoti ačgārna valsts un izcils piemērs, ka valodas un nacionālisma nekritiska iekalšana jau no pašas bērnības kaitē valsts attīstībai un nebūt neveicina patiesu patriotismu iebraucēju vidū. Plus, vēl koloniālisma bumeranga efekts ar ko cinās lielākā daļa bijušo impēriju.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > buchamona 12.06.2013. 17.09

    @dzeris
    Balsot kā labāk tautai nenozīmē balsot vienādi: pirmkārt, katram ir savi priekšstati par to, kas ir valsts attīstības stūrakmeņi (sociālā vienlīdzības, izglītība un veselība, uzņēmēji, dabiska vide, kultūra u.c.). Ja katrs vadās pēc šiem principiem, tad tas ir balsojums pēc sirdsapziņas un pēc vērtībām. Ja es balsoju par kremļa 5.kolonnu, kas man nodrošina bezmaksas sabiedriskā transporta biļetes, lai gan uzskatu, ka tauta izdzīvos, ja būs spēcīga kultūra, tad es balsoju pretēji tautas interesēm (atbilstoši maniem priekšstatiem). Tieši balsošana pēc sava personīgā labuma ir balsot vienādi un pakļauties populismam!

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

Ieva 12.06.2013. 12.28

Tas ir tāpēc, ka mums ir pūļa vara. Demokrātija ir pārvērtusies par ohlokrātiju. “Normālais” tiek diskriminēts, tāpēc ka ir normāls. Narkomāniem valsts maina šļirces, bomžiem dod pabalstus, kaušļiem skolniekiem nodrošina personīgo pedagogu, pensionāriem maksā tādas pensijas, ko daudzi strādājot nevar nopelnīt, cietumos taisa krutos remontus, pederastu mītiņus aizsargā policija, dezertieri ir kļuvuši par varoņiem, sliņķi par paraugiem, profesionāli par sliktajiem, jo vairāk nopelna, aplokšņu algu saņēmēji par veiklajiem, kurus atdarināt, nodokļu optimizētājiem vien pietiek atvainoties, un viss ir kārtībā..

Demokrātija šādā formā sevi ir izsmēlusi. Es gan nepiekrītu Hermaņa tēzei, ka valsts pārvaldē būtu jāpiedalās tikai cilvēkiem ar augstāko izglītību, bet saku, ka tas būtu jādara tiem , kas valstij vairāk dod, ne no tās saņem. Ja esi normāls, ar centību un darbu esi ko panācis, neesi zilais vai dzērājs, narkomāns, strādā un maksā nodokļus, tev ir ģimene, bērni, īpašums, tad par to Tu nedrīksti ciest un tikt represēts, lai nodrošinātu Zelta tiltus un Saktas puķu kioskus, apmaksātu narkomānu ārstēšanu vai policijas apsardzi praidiem, tavam bērnam ir jābūt tiesībām mācīties normālā klasē, ne tādā, kur viens kauslis gadiem visus terorizē, Tev ir jāsaņem normāla veselības aizsardzība, Tu nedrīksti baidīties no policijas, jo tā slepkavo cilvēkus kā Balvos vai Slampē.. Un tā tālāk, un tā jo projām, jo faktiski jau Hermaņa stāsts ir par to- nodrošināt tiesības tiem, kam tās pēc būtības pienākas, nevis uz to rēķina apčubināt nepatriotus, žultsgāzējus, sliņķus, narkomānus, zilos, nodokļu nemaksātājus… ko mēs pastāvīgi daram. Aizsargājam, nodrošinam, piešķiram….
Katram cilvēkam par savu labklājību tomēr ir jārūpējas pašam!

+6
-4
Atbildēt

3

    Elina > Ieva 12.06.2013. 12.56

    Ķīp, tu ļoti daudz sarakstīji.. :)
    Par valsts pārvaldi un augstāko izglītību. Domāju, ka nevienam nav šaubu par to, ka augstākā izglītība vairumā LR augstskolu ir ļoti stiepts jēdziens. Savukārt, ja cilvēkam nav konkrētas profesijas, tad augstākā izglītība var liecināt par centību un neatlaidību, bet ne vienmēr.

    Tālākā vārdu jūra prasās pēc pamatojuma. Kādēļ zilajam, narkomānam, nestrādājošam vai dzērājam nebūtu jābūt pārliecinātam par to, ka viņu nerepresēs?

    Galu galā katra tauta taču dabū to, ko grib. Teiksim, ja vardarbība skolās vairosies un tiks paslēpta aiz bērnu tiesībām, tad finišs ir diezgan skaidrs. Ja jūsu vārdiem “zilie” sāks precēties un adoptēt bērnus, tad arī teorētiskais finišs ir skaidrs. Ja mēs izvēlamies konkrētas lietas valstī, tad mums jārēķinās arī ar sekām.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Ieva 12.06.2013. 15.53

    Narkomāniem šprices mainīt ir daudz lētāk un humānāk, nekā viņus ārstēt no AIDS un C hepatīta, ko viņi dabū, inficējoties no vienas adatas un šprices, tas ir racionāls solis.
    Daudz kur tiem pat izsniedz nepieciešamo narkotikas aizstājēja devu, lai izrautu viņus no kriminalās vides, un viņi varētu kļūt par normāliemsab. locekļiem.
    Par tiem praidiem – un ko tu ieteiktu, cilvēkus ar citādu seksuālo orientāciju neaizsargāt, bet, ļaut jebkuram tos nogalināt, viņi ir vainīgi, ka tādi piedzimuši?
    Tā, patreiz, faktiski notiek Krievijā, valdība uz to kūda, tev viņi ir piemērs?
    Cietumniekus arī jāsoda ar brīvības atņemšanu, nevis ar necilvēcīgiem apstākļiem.
    Par visu pārējo vēl daļēji varētu piekrist, bet, nevajag jaukt visu vienā putrā.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Elina > Ieva 12.06.2013. 17.03

    Putrā nevajag jaukt. Bet par homoseksuālisma “iedzimtību” es tik pārliecināts nebūtu. Ja gribi nopietni par to uzzināt, pameklēšu pētījumus, bet līdzšinējā informācija, ar ko esmu sastapies akadēmiskajos pētījumos, liecina par to, ka pastāv ļoti tieša korelācija starp dažādiem apstākļiem un homoseksualitāti un tā korelācija ir diezgan pārliecinoša.

    Es uzsvaru, ka runa ir par kvantitatīviem datiem, kas iegūti kvalitatīva pētījuma jautājumā. Nav runa par to, ka Eltons Džons varbūt audzis normālā ģimenē un nav seksuāli izmantots, bet ir gejs. Tā var būt, bet tas joprojām nediskvalificē statistiku. Tāpat kā mēs nevaram teikt, ka smēķēšana nav neveselīga, jo mans opis smēķē visu mūžu un ir veselāks par mani. Tās ir individuālās pieredzes, kam nav nekāda sakara ar kvantitatīvu+kvalitatīvu pētījumu.

    Bet kopumā jā – Ķīpa sadalīšana pa groziņiem ir ekstrēma.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

Dina 12.06.2013. 12.15

Kurmītis
Kārtējais hermanīša aizstāvības raksts, lai gan autore cītīgi vairākas reizes atkārto, ka neaizstāvot to. Kārtējais „mākslas cilvēku” liekulības paraudziņš, kad runā vienu, bet dara pilnīgi pretējo.
Kas atteicas uz to, ka viņš pats sevi varot aizstāvēt – viņš pat uz tiem pāris Lapsas PUBLISKI uzdotajiem jautājumiem nav spējis atbildēt, tikai producēt atkal kaut kādas muļķības par nez kādu „politisko teātri” ?? Tā ka, ja ar „mākslas cilvēkiem” saprotam ļautiņus, kuri ne par ko nav spējīgi atbildēt, bet tikai tukši muldēt, tad hermanītis neapšaubāmi IR „mākslas cilvēks”. Pierādīja to tikko kā.

Tautas dalīšanu „pareizajos” un „tautas ienaidniekos” arī it kā tieši pats hermanītis izdomāja. Viņa svaigākā ludziņa tieši tā taču arī saucas „tautas ienaidnieki”… Un tautas lielākās daļas nolamāšanu par lumpeniem arī taču viņš pats „izpildīja” … neviens tak ar varu muldēt nelika, skrūvspīlēs pirkstus spieda, aiz muguras ar revolveri nestāvēja …

Tā ka tagad šo te vaimanāšanu nesaprotu. Vēl jo vairāk, ka tā notiek citu ļautiņu, nevis paša hermanīša izpildījumā. Nedomāju, ka tautai vajadzīgi vēl kādi „mesijas” izteikumu tulkotāji un skaidrotāji, viņš izteicās pietiekami konkrēti un katram, pat darba cilvēkam saprotami … Tā ka tagad tauta gaida tikai vienu – tikpat skaidru un katram saprotamu avainošanos no šī „mākslas cilvēka”. Neko vairāk. A, ja puisītim tam dūšas nepietiek, nu tad sorry – ko tu muti vaļā vēri ??

P.S. Ja hermanītis neatvainosies, tad pilnīgi noteikti es personīgi mūsu deputātu vietā nākamajā budžeta balsojumā piedāvātu izslēgt Jauno Rīgas Teātri no budžeta pabalstu saņēmējiem. Tas gandrīz miljons Eiro gadā, kurš hermanīša kantorim no šo lumpenu – nodokļu maksātāju naudām viņam tiek maksāts, pilnīgi noteikti ir lieks. Puisis dzīvo kā niere pa taukiem, pa visādām Vīnēm dzīvojas un ir pilnīgi noteikti atrāvies no dzīves realitātes. Laiks nolaisties uz grēcīgās zemes un pamēģināt pašam savām rociņām sev algu nopelnīt, citādi puisim rozā brillītes uzaugušas, nesaprot viņš, ka pensionāram 30-40 latu ekonomija mēnesī varbūt ir izdzīvošanas jautājums … To miljonu kā reize pensionāriem zāļu iegādei labāk novirzīt.

P.P.S. Un. Jā. hermanītim derētu sev kaut kur mājās pie sienas labi saredzamā vietā plakātiņu pielikt:
Nespļauj Tautai, tā tavu spļāvienu pat nepamanīs. Taču, ja pamanīs un spļaus tev pretī – noslīksi siekalās …
:)))

+1
-7
Atbildēt

0

gliters 12.06.2013. 12.00

“Ja mūsdienu sabiedrībā nebūtu šīs cilvēciskās dimensijas un tās apzinātu kopēju, tad drīz vien vairākums, šķiet, arī noticētu, ka bērnus rada ne tādēļ, ka mīl, bet tādēļ, ka vajag apgādniekus vecumdienām vai valstij nodokļu maksātājus. Ka principiem un idejām nav nekāda svara, jo uz maizes tos nevar uzlikt un apkures katlā arī neiepildīt. Ka pašas dabas mātes radītajai valodu un kultūru dažādībai nav nekāda svara, jo ērtāk taču ir visiem vienā putrā maisīties.”

Ja ilgstoši liela sabiedrības daļa tiek materiālā ziņā turēta izdzīvošanas režīmā, tad šādas noskaņas sāk rasties un, protams, 5. kolonna un tās pakalpiņi daļu no šajā rindkopā minētām “atziņām” apzināti popularizē.
Protams, ka Hermanim principā ir taisnība – ir dīvaini nesaprast, ka Ušaks pērk pensionārus ar brīvbiļetēm ar nolūku realizēt šeit Kremļa mērķus, nevis tāpēc, ka viņam rūpētu latviešu pensionāri un to labklājība, t.i. “baro cūku uz nokaušanu”.
No otras puses – latviešu vergu daba ir tik spilgti izteikta, ka latvietim gandrīz vai (es ceru, ka “gandrīz”, nevis “pilnīgi”) neiespējami pacelties pāri vagara līmenim. Turklāt liela daļa latviešu politiķu uzvedas kā gļēvs cilvēks, kuru darbā čakarē boss, kam kaut ko iebilst bail un tāpēc, lai apliecinātu sevi, šāds cilvēks terorizē sievu un bērnus, kuri ir gan atkarīgi no viņa, gan vājāki. Viņķeles netiešais pārmetums pensionāriem, ka šie dzimuši neīstajā laikā un tāpēc strādājuši citai valstij vien ir ko vērts. Tajā pat laikā, lai panāktu starptautisko nosodījumu tai valstij, kas ar varu pievienoja sev mūsu teritoriju ar visiem šī brīža pensionāriem, cīnās vien daži vēsturnieki un Inese Vaidere – tas gan maz ticami, bet nav neiespējami, ka rezultātus nākamās paaudzes varētu arī kaut kādā mērā “uzsmērēt uz maizes”, nerunājot nemaz par morālo un tiesisko pusi.
Kāpēc mūsu inteliģence nevelta skarbus vārdus ne tikai “lumpeņiem, kas pārdodas par biļetēm”, bet arī politiķiem, kuri ar savu darbību gandrīz vai tīšuprāt lej ūdeni uz Ušaka dzirnavām?

+9
-1
Atbildēt

34

    dzerkaleliva > gliters 12.06.2013. 12.10

    Jā, Vaidere, liekas viena no tām, kura vismazāk sasmērējusēs, bet gan jau tāpat padomēs par neko netos tūkstošus saņēmusi, kā tie, kuri tautu par lumpeņiem apsaukā. Tāpat kā smukā Broka, savu smukumu kopj par padomēs saņemto naudiņu. Protams, ka man patīk koptas sievietes, bet gar manu māju naktī lumpeņi auro.
    ————————-
    Ir divi varianti, viņus pabarot vai likvidēt. Savādāk būs šādi, labākā gadījumā.
    http://www.youtube.com/watch?v=28ry_9vcRU4

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 12.19

    No otras puses – latviešu vergu daba ir tik spilgti izteikta, ka latvietim gandrīz vai (es ceru, ka “gandrīz”, nevis “pilnīgi”) neiespējami pacelties pāri vagara līmenim.

    Varbūt sākt ar šo? Būt par vergu ir morālā nevis materiālā dimensija. Lai cilvēks dzīvē sasniegtu daudz, nav jābūt augstām skolām, bagātiem radiem vai ģeniālām idejām. Darba tikums, aktivitāte un pacietība – tas ir priekšnoteiktums ne tikai iztikai, bet arī labklājībai! Darbarīku rokā neieliks, karotīti arī ne un vēl jo mazāk vairākums būs tik žēlsirdīgs, ka nodrošinās arī pārticību! Es vēl varētu saprast pensionārus virs 80, bet cilvēkus spēka gados, kuri gaida, kad kāds viņiem iedos rokā darbarīku un maizes donu pat pēc vairāk nekā 20 gadiem demokrātijas un kapitālisma.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 12.06.2013. 12.20

    “Gan jau” neskaitās… Dzirdēts toties, ka viņa padomju laikā politekonomiju lasīja.
    Bet lai nu kā, viņa vienīgā dara to, kas būtu jādara valsts līmenī.
    Lumpeņi ir vienmēr un visur, bet ja mūsu politiķi, kuri domājot tikai un vienīgi par savu pašlabumu un šeftējoties uz nebēdu t.sk. ar krieviem, kuri “nāk”, netraucēja rasties situācijai, ka puslīdz pārtikuši ir vien 10%, cer arī turpmāk rīt no siles, muļķojot cilvēkus ar saukļiem, kuri pašiem vienaldzīgi, tādā veidā apdraudot t.sk. valsts pastāvēšanu, tad viņi ir tādi paši “prāta lumpeņi”, kā tie tantuki, kas brīvbiļešu dēļ balso par Ušaku.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 12.06.2013. 12.35

    “Es vēl varētu saprast pensionārus virs 80,”
    Kāpēc tikai “virs 80”? Manai mammai ir 75 gadi un viņa vairs fiziski nevar strādāt un tādu cilvēku ir daudz?
    Un tas ir normāli, ka strādājošie saņem algu, ar kuru faktiski nav iespējams izdzīvot? Un atkal Viņķele izcēlās pārmetot jauniešiem strādāšanu mazatalgotās vietās. Un kas tad strādās vienkāršos darbus, ja visi gribēs būt par banku vai IT speciem? Un ko lai saka par dažu labu augstāko ierēdņu vai padomēs atsēdētāju algām saistībā ar šo visu?
    Tur jau tā nelaime, ka ne apakšas saprot, ka par savu dzīvi katrs atbild pirmkārt pats, ne augšas, ka ir ievēlēti un ir amatos, lai radītu apstākļus tautai normāli strādāt un dzīvot, nevis tāpēc, lai paši negausīgi rītu, iztirgojot valsti, un to vien darītu, kā sapņojot par starptautiskiem amatiem, rīkotos pret valsts interesēm (VVF un Abrene kā piemērs).
    Kāpēc neviens inteliģences pārstāvis tā kārtīgi nenoslāna “latvisko” eliti – tā ir pelnījusi kāvienu vēl vairāk par “lumpeņiem” – daudzi par tādiem kļuvuši GADIEM domājot, kā savilkt galus kopā un zaudējot cerību, ka būs citādāk. Pastalās liela daļa ir, bet nav pat reālas nacionālas valsts, tikai nebeidzama “integrācija” un “saliedēšana”.

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 12.59

    Kāpēc tikai “virs 80”? Manai mammai ir 75 gadi un viņa vairs fiziski nevar strādāt un tādu cilvēku ir daudz?

    Tādēļ ka šie cilvēki tā īsti vairs nav strādājuši kapitālismā un tā demokrātijas pieredze ir bijusi salīdzinoši īsāka par padomju pieredzi un pieradumu… bet ja nodzīvo un nostrādā kapitālismā 20 gadus un vēl joprojām vadās pēc padomju laiku principiem… skumji!

    Un tas ir normāli, ka strādājošie saņem algu, ar kuru faktiski nav iespējams izdzīvot?

    Tad nevajag strādāt par tādu algu! 2006-2007.gadā celtnieki negribēj strādāt par tādu naudu – vajadzēja 1500-2000Ls uz rokas (bankas klerki ar doktora grādu nesaņēma pat pusi!) un to arī dabūja! Algas ir zemas tādēļ, ka cilvēki samierinās ar to!

    Atgādināšu vēlreiz – politisko eliti ievēl cilvēki! Ja cilvēki lielajās pilsētās iebalso tos pašus cilvēkus, kas tur šeptējas jau 20 gadus, bet tajā pašā laikā saka, ka tie neko nedara un krpāj tautu, tad man nav ko teikt!

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 12.06.2013. 13.24

    Kāda starpība, kad šie cilvēki ir dzimuši – visi mēs sasniegsim vecumu, kad fizisku (vai, nedod Dievs, mentālu) iemeslu dēļ strādāt nevarēsim. Un tas vecums caurmērā sākas 65-70 gadu vecumā. Valsts pienākums ir rūpēties, lai šiem cilvēkiem nav jādzīvo badā vai pusbadā. Punkts. Un Viņķele lai aizver muti ciet un domā, kā to panākt, nevis nodarbojas ar demagoģiju un regulē bērnu dārzus, kas vispār nav viņas kompetencē.
    Jā, vēlam tos pašus, jo citu nav (vai arī nav labāki par esošajiem), jo neejot vēlēt, riskējam dabūt SC pie varas un visu, kas no tā izriet. Es, starp citu, atbalstītu gan vēlēšanu boikota, gan masu nemieru ideju, ja mums nebūtu SC elektorāta, kas to izmantos, lai tiktu pie varas. Man gan šķiet, ka līdz masu protestiem tāpat nonāks…
    Nestrādāt par zemu algu? Nu ja, daudzi tā arī dara – Īrijā, Anglijā u.c. Ir 2 iespējas – vai nu ieviest vismaz kaut ko no šo valstu darba un sociālās likumdošanas vai nu sagaidīt, ka visa Latvija pamazām kaut kur pārcelsies. Ķieģeļu pienesēji saņēma lielas algas ļoti īsu brīdi, ja kas… Bet visumā realitāte ir tāda, ka labi atalgotu vietu ir maz, tāpēc tavs ieteikums ir no sērijas “ja nav maizes, ēd kūkas”….vai neēd vispār. Starp citu, jaunatni noteikti īpaši iedvesmo uz mācīšanos tādi piemēri, kā Šlesers un Sprūdžs, īpaši ja ainu papildina kādi paziņas, kas ar augstāko izglītību nevar atrast citu darbu, kā Maximā vai Narvesenā.
    Ir jau tā, ka kāda tauta, tāds karalis, bet tomēr teiciens “zivs pūst no galvas” arī pastāv. Un tāpēc nav saprotams, kāpēc visa inteliģence pēc kārtas lamā tikai “lumpeņus”, toties neaiztiek augšas, kas rada absolūti greizus un vairākumu neapmierinošus “spēles noteikumus”.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 13.37

    @zirnekliene
    “Viedi” vārdi! Viss budžeta naudas pārpalikums ir jānovirza pensionāriem, jo viņi ir procentuāli lielāka daļa vēlētāju par ģimenēm ar bērniem… Lai jau jaunie brauc prom… tikai cik ilgi pensionāri spēs iztikt bez strādājošo sociālajām iemaksām! Tad jau patiesībā vienalga, kam vara piederēs LV, jo Latvijai nākotnes nebūs!
    Pats muļkīgākais ir teikt, ka kāds ir labāks par kādu citu, kam iet tik pat grūti! Nevajag aizmirst, ka IIN izmaiņas, neapliekamā minimuma celšana arī ietekmēs pensionārus un tādēļ teikt, ka pensionāri ir apdalīti, būtu egoistiski.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 12.06.2013. 14.31

    Es nebūt nesaku, ka pensionāri vienīgie ir apdalīti, bet gan to, ka pēc K&K glābšanas no krievu bandītiem par mūsu visu nodokļu naudu, pēc sociālā budžeta izmantošanas, lai aizlāpītu valsts budžetu Kalvīša laikā utml. lietām pārmest pensionāriem, ka viņi nav piedalījušies sociālā budžeta veidošanā (KO VIŅIEM NEBIJA IESPĒJAS DARĪT) ir ciniski un amorāli.
    Bet apdalīts mums ir sabiedrības vairākums – celt minimālo algu un neapliekamo minimumu jau mūsu varturi arī negrib, tāpat kā ieviest progresīvo nodokli, aizsargāt kredītņēmējus, izbeigt uzturēšanās atļauju tirgošanu (to dēļ nu jau pat laukos kāpj kad. vērība un līdz ar to arī NĪN), atbalstīt ģimenes ar bērniem utt.
    Pie mums ir mežonīgais kapitālisms vairākumam sabiedrības un sociālisms varas pārstāvjiem un varai pietuvinātajiem (vieni apstākļi un likumi elitei, bet tautai pilnīgi citādi bija arī PSRS laikos, tā ka līdzība ir), tāpat de facto ar “latvisko partiju” atbalstu joprojām turpinās “krievu laiki” (bez krievu valodas faktiski nevar iztikt, bez latviešu – var). Atmodas mērķi tātad nav realizēti un ja turpināsies valsts un varas atsevešināšanās, tad pazaudēsim arī valsti kā tādu.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 15.15

    @zirnekliene
    Atkārtošos vēlreiz – politiķus ievēl tauta. Ja 54% neuzskata par svarīgu izmantot savu vienīgu un visefektīvāko rīku, tad tos, kas ir pie varas nosaka 46%.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 12.06.2013. 15.30

    Atkārtošu vēlreiz – politiķu pienākums ir pildīt savus priekšvēlēšanu solījumus, nevis tos nelietīgi valkāt ar vienu mērķi – tikt pie siles.
    23 gadus pēc neatkarības iegūšanas tauta pēc nepārtrauktas uzmešanas ir nonākusi tiktāl, ka 56% vairs neuzticas politiķiem vispār. Ja kas, arī šoreiz nebija citas izvēles, kā “balsot par tiem pašiem”, jo jaunām partijām ir risks netikt pāri 5% un tā var sanākt faktiski nobalsot, piem. par SC.
    Tāpēc pārmetums, ka balso par tiem pašiem ir tikpat demagoģisks, kā pārmetums, ka strādā par zemu algu.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > gliters 12.06.2013. 15.33

    Tas “nevajag strādāt par tādu algu” gan skan visai jocīgi.
    Ne visi var pasūtīt šo valsti trīs mājas tālāk un aizbraukt kaut kur projām, daudzi cilvēki spiesti te strādāt par jebkādu algu, jo cita darba vienkārši nebūs, īpaši, cilvēkiem pirmspensiju vecumā, tādiem, kam ir problēmas ar veselību, utt., un darba devējs, ieskaitot valsti un pašvaldību struktūras, to visu lieliski apzinās un izmanto, tevi kaut kas neapmierina, lūdzu, vari iet projām.
    Viospār, zirneklienei taisnība par 90%.
    Kas attiecas “paši tādus ievēlāt” – ievēl jau dažādus, bet, nekas jau nemainās, absolūta “elites” bezatbildības, nesodamības un visatļautības atmosfēra paliek, tāpēc nevajag brīnīties, ka drīz vien uz vēlēšanām vispār neies vai balsos par kādiem populistiem.
    Jo “elite” nesaprot, ka, ar savu bezdarbību att. pret tām lietām, kas cilvēkus satrauc visvairāk – nesodamību, socialo nevienlīdzību, veselas partijām tuvas liekēžu klases radīšanu, absolūtu tiesiskuma un taisnīguma jēdzienu dergradēšanu, attieksmi pret vismazāk aizsargātiem slāņiem, kas nespēj sev palīdzēt, utt., tā, pamazām, zāģē to zaru, uz kura uzsēdusies, un grauj valsts pamatus.
    Latvijā to “eliti” jau sen uztver kā kaut ko pilnīgi svešu, kura pati sev radījusi valsti, kurā tā jūtas ļoti labi, un kurai visai miglains priekštats, kā dzīvo cilvēki, kas nav tai “elitē”, brīžam liekas, ka patreizējo “eliti” cilvēki neieredz vairāk, kā komunistus.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 15.59

    @zirnekliene
    Ja kas, arī šoreiz nebija citas izvēles, kā “balsot par tiem pašiem”, jo jaunām partijām ir risks netikt pāri 5% un tā var sanākt faktiski nobalsot, piem. par SC.

    Ja 56% nobalso par pārējiem 11 sarakstiem, tad nevar nekādīgi sanākt ka pat viens cits saraksts nesavāc 5%. Nemēģināt un faktiski nobalsot par SC vai mēģināt un faktiski nobalsot par SC ir divas dažādas lietas, pat ja rezultāts ir viens un tas pats!

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 12.06.2013. 16.15

    Tā ir teorētiskā matemātika – vēlētājs, ejot uz iecirkni, nekādi nevar paredzēt, cik % piedalīsies vēlēšanās un par kādiem mazpazīstamo partiju sarakstiem cilvēki balsos vai nebalsos. Šādi aprēķini ir iespējami tikai tad, kad vēlēšanas jau ir noticis fakts.
    Piem., ja notikušajās vēlēšanās kāds rīdzenieks ir nobalsojis par vienu no “mazpartijām”, tad viņš ar vislielāko varbūtību ir nobalsojis par SC.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 16.35

    @dzeris, @zirnekliene
    Par pirmspensijas vecuma cilvēkiem es piekrītu un NVA ir kompleksi jādomā, kā situāciju uzlabot. Bet kopumā nespēja redzēt alternatīvas un būt atkarībā no valdības vai uzņēmumiem ir vispirms jau cilvēka vājums. Ja cilvēku neapmierina alga, tad alternatīvu ir daudz: prasīt algas pielikumu, dibināt/iesaistīties arodbiedrības darbā, celt kvalifikāciju, pārkvalificēties, emigrēt, pārcelties tuvāk darba vietai tepat Latvijā, pašnodarbinātība, dzīvot laukos un nodarboties ar lauksaimniecību… Jā, tas prasa izdomu, uzņēmību un darbošanos, bet tas neprasa īpašākas par cilvēka dabiskajām spējām. Mežonīgajā (dzīvnieku) pasaulē mirst tas, kurš nespēj sev atrast pārtiku. Un jāsaka, ka tas tā Latvijā nav. Bet ja gribās vairāk par iztiku, tad tā ir individualā atbildība vispirms. Ja vēlētājs saka – bet elite ir tik spēcīga un mūs visu laiku apmuļķo, tad tā ir atzīšana, ka veids, kā vairums vēlētāju pieņem lēmumus ir pašas elites izkalkulēts un principā vēlētāju muļķība (es esmu muļķis, ko man darīt?).

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 16.36

    @zirnekliene
    Bet neaizejot vēlētājs vēl jo lielākā mērā ir nobalsojis par SC, jo tad katrai vēlētāja balsij ir lielāks svars.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 12.06.2013. 16.49

    Principā jau tā ir, bet vnk ir fakts, ka cilvēki noguruši balsot par “mazāko ļaunumu”, nevis pozitīvajām pārmaiņām un tā kā otrais variants esošā piedāvājuma apstākļos nav diezko reāls, neiet vispār. Pliks atgādinājums, ka joprojām esam “ielenktā cietoksnī”, vairs nestrādā.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 12.06.2013. 17.18

    “Ja vēlētājs saka – bet elite ir tik spēcīga un mūs visu laiku apmuļķo, tad tā ir atzīšana, ka veids, kā vairums vēlētāju pieņem lēmumus ir pašas elites izkalkulēts un principā vēlētāju muļķība (es esmu muļķis, ko man darīt?).”

    Zaglīgā un bezprincipiālā “latviskā” elite ir pie varas tikai pateicoties sauklim “krievi nāk!”, jo šis sauklis atbilst realitātei un mēs visi esam šī apstākļa ķīlnieki. Un tāpēc, lai arī visiem viss ir skaidrs, esam spiesti balsot “par tiem pašiem” vai kārtējiem “glābējiem”, kas izrādās “tādi paši”, lai nesanāk tā, ka demokrātiskā ceļā tiksim iebalsoti Krievijā.
    Vara ir tā, kas rada spēles noteikumus un seko, lai tie tiktu ievēroti, tāpēc ne uzņēmējs, ne darba devējs, ne pašnodarbinātais nevar teikt, ka “nav atkarīgs no valdības”. Kaut kāda “manevra iespēja”, protams, ir katram, bet tas nenoņem atbildību no varas par augstākajā pakāpē nekam nederīgu un sabiedrības lielākajai daļai neizdevīgu menedžmentu, kas tika realizēts visus neatkarības gadus.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > gliters 12.06.2013. 17.32

    zirnekliene Šeloba. Zaglīgā un bezprincipiālā “latviskā” elite ir pie varas tikai pateicoties sauklim “krievi nāk!”, jo šis sauklis atbilst realitātei un mēs visi esam šī apstākļa ķīlnieki.
    ________________
    Taisnība. Vienotības, un RP politiķi jau nebūs tie, kuri stāsies pretī, bet raujas pie teikšanas, lai būtu pirmie, kuri sagaida kārtējos atbrīvotājus ar “hļeb – soļ”:)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > gliters 12.06.2013. 17.42

    Dzeris – Latvijā to “eliti” jau sen uztver kā kaut ko pilnīgi svešu, kura pati sev radījusi valsti, kurā tā jūtas ļoti labi, un kurai visai miglains priekštats, kā dzīvo cilvēki, kas nav tai “elitē”, brīžam liekas, ka patreizējo “eliti” cilvēki neieredz vairāk, kā komunistus.
    ————————————————–
    Neieredz gan, komunistu šaika, tā, kura bija pie beigām 80/90’gados tautu par lumpeņiem neapsaukāja, šavēji bija no skatuves nost un aizmirsti, jaunajai paaudzei nekas par notikušo stāstīts nebija, tā kā īsti iemesla nīst nebija, apsmiet jā, bet ienīst diez vai.
    Savukārt šodienas nelieši, labējie tiesiskie uz rietumiem orientētie siles lopi visiem kā uz delnas.
    ————————————–
    Daži mēģina ko uzsākt pret siles lopiem, kā piemēram šie.
    http://www.baltbruninieks.lv/lv/sakums-2

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 17.43

    @Ino
    Tad jau V tiekšanās pēc eiro un OECD ir ceļš pie rubļa un NVS?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > gliters 12.06.2013. 17.46

    @zirnekliene
    Un tāpēc, lai arī visiem viss ir skaidrs, esam spiesti balsot “par tiem pašiem” vai kārtējiem “glābējiem”, kas izrādās “tādi paši”.

    Ja jau tā būtu, tad dzīvotu vēl 1994.gadā… Labāk balsot par ZZS un premjera kandidātu Lembergu, kurš saka “krievi pie manis vakar bija” :)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ojārs > gliters 12.06.2013. 22.13

    zŠ : Zaglīgā un bezprincipiālā “latviskā” elite ir pie varas tikai pateicoties sauklim “krievi nāk!”, jo šis sauklis atbilst realitātei un mēs visi esam šī apstākļa ķīlnieki
    —————————–
    krievi nāk (un atnāk) tikai tāpēc, ka ir pieļauta Krievijas pilsoņu (t.s. “nepilsoņu”) naturalizācija. Tā ir galvenā problēma, kāpēc mēs Latvijā esam kļuvuši par valdošo aprindu ķīlniekiem.
    Diemžēl daudziem realākais protesta veids ir emigrēt uz citām Eiropas valstīm, kur tomēr pat vienkārša darba darītājs saņem kaut cik cienigu atalgojumu.
    p.s. mani pārsteidz, cik pavirši daudzi ir izlasījuši Hermaņa interviju Dienā, skumji!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > gliters 12.06.2013. 22.44

    Te nu mans viedoklis pilnībā sakrīt ar NS viedokli( arī Hermaņa tam starpā)
    Kas ir valsts? Manuprāt Valsts ir nācijas pašnoteikšanās akts konkrētā kultūrvēsturiski ģeogrāfiskā teritorijā.
    Kas ir nācija? Nācija ir tauta ,kas ir sasniegusi attiecīgu brieduma pakāpi lai uzņemtos par sevi un savu teritoriju pilnu un nepastarpinātu atbildību un tiesības, tautas kas nespēj uzņemties pilnu pašnoteikšanās tiesības ir tikai tautība, kādas citas nācijas valstī.
    Kā nācija veic pašnoteikšanos, likumdošanu un pārvaldi savā valstī ar izvēlētu personu grupu palīdzību ( ir gan demokrātiskas valstis ar parlamentāru likumdošanu un pārvaldu, ar prezidentālu pārvaldi, ir monarhijas vai tam pietuvinātas pārvaldes, un ir totalitāras likumdošanas un pārvaldes formas, kur vairākuma pasivitāti ir uzurpējis aktīvs mazākums).
    Latvija kā Rietumu kultūrtelpas pietuvināta valsts ir izvēlējusies šeit raksturīgo modeli parlamentāro ,kur ik pa četriem gadiem tiek pārvēlēts parlaments. Tātad nācijai ir Pienākums regulārā veidā vadīt procesus valstī, nemaz neskaitot referendumus.
    Nācijas pārstāvjiem ir iespēja stāties partijās, ārodbiedrībās, kamerās, NVO, biedrībās, savienībās un šādi ar savu aktīvu līdzdalību tieši iespaidot procesus pārvaldē un likumdošanā no Iekšpuses. Vai LAtvijas nācija ir aktīva šajā jomā? Diemžēl vairums LR pilsonības ( par moskovītu 5. kolonnu nepilsoņiem nerunāsim) ir bezatbildīgi sovoki, kas to vien gaida lai kāds par viņu uzņemās atbildību(vismaz pasola -populisti) un protams pēc tam brīnās, ka kopā ar pašu sniegto atbildību tiek savāktas arī tiesības ( uz izglītību, pārticību, veselību, prognozējamību utt..), dabā atbildība un tiesības ir pilnīgi ekvivalentas, savādāk nemaz nevar būt. Bez maz fizikas likumi.
    tā ka apvainoties uz spoguli ir galīgi muļķīgi

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Edzs > gliters 12.06.2013. 23.08

    > zirnekliene Šeloba, dzeris49
    paldies Sheloba un paldies tev ari Dzeri par to ko te rakstijat.
    es domaju ka shoreiz uz veleshanam neaizgaja latvieshi kam bija piegriezies balsot par mazak smirdigu savejo ljaunumu.
    Brunjniecibas Nams mums ir bez neviena brunjinieka, tur nav celu un godpratigu cilveku kam tautas gods ir vinju gods. tai vieta tur cinas par varu un ietekmi konkurejoshas partijas kas pec savas butibas ir grupas, ciltis vai ghimenes kam vadibas centrs vai dievs ir viens, ta ir nauda un tapec noluki ir lidzigi, ta ir savas personas bagatinashana jebkados veidos. tie ir viegli manipulejami no arpuses jo viegli padodas visdazhadakiem kairinajumiem. to merkjis nav bijis un nekad nebus valsts un tautas labklajiba.
    uz Saeimas veleshanam pec gada abiem mazakajiem ljaunumiem vajadzes pamatigi sanjemties un meghinat attirities, ja vien tie vel ir uz to spejigi. pateikt ka krievi nak bus par maz lai parvaretu 5% barjeru. manuprat shvakakas izredzes tikt Saeima bus Vienotibai, jo lai ka man nepatiktu bledigi juristi, paradu piedzineji un maksatnespejas administratori es nedomaju ka NA ar Berzinju un Lusi var Latvijai lielaku skadi nodarit ka Vienotiba turot valja krieviem robezhu jo tads lai nebankrotetu ir vinju premjera lacisha ghimenes bizness.
    kas piestaveja politbiznesmenim Shleseram galigi nepiestav Valsts Premjeram, pareizak sakot, – izskatas atbaidoshi.
    delj shi Dombrovsku/Bukanju nekustamo ipashumu burbulju biznesa V partija patreizeja sastava vienoti baltos palagos iet skuju taku lidzigi ka RP delj Zatlera tankiem un pagarinatas automashinas. bus sliktak ja izliksimies to neredzam, par to vajag runat bet es nezinu vai par to vajag raudat. pirms 2 nedeljam TV skatitaji nobalsoja Otto Ozola raidijuma – nav vajadzigi jauni Balta Zirga jajeji bet partijam vajadzes parkartoties.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > gliters 12.06.2013. 23.19

    …Tante Sidra….turpini pārsteigt?…

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Edzs > gliters 12.06.2013. 23.29

    sveika Zane, –
    “…bus sliktak ja izliksimies to neredzam, par to vajag runat bet es nezinu vai par to vajag raudat… nav vajadzigi jauni Balta Zirga jajeji bet partijam vajadzes parkartoties.”

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > gliters 12.06.2013. 23.51

    …sveika!…vai neesi par agru par apstāvētāju pieteikusies?….:)

    …muļķīgākais būtu, ja Vienotība un NA sāktu plēsties par mirstošā gulbja atlikušo locekļu pārvilināšanu savās rindās – tā teikt – šitais der mums, bet šito var ņemt jūsējie….kurš pirmais paķers “gardāko kumosu”….NA rindas jau papildinās un prieka vēsts tiek izplatīta ar publisku paziņojumu….:)

    …un vēl – nemet akmeni, ka neizrādās – bumerangs…:))

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > gliters 12.06.2013. 23.53

    TanteSidra. Sveika! Pārkārtoties vajag, bet vai spēs? ES tagad vēloties ieviest nosviesto atslēgu principu vai kā to sauc… Latvija problēmu risināšot savādāk… Es nobalsoju par NA, bet nopietni pārmetumi paliek. Otrreizējo Repšes uznācienu diez vai publika sagaidīs ar gavilēm, bet gan jau pārvarēs 5% barjēru. Ja Sudraba parādīsies, kļūs vēl jautrāk – pirms vēlēšanām būs spoža patriotu parāde, pēc – SC līgavu skaistumkonkurs.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > gliters 13.06.2013. 00.12

    Nasing spešal. Ja jau vienīgais kritērijs ir euro, tad arī SC stāv LV neatkarības sardzē. Kā ar tām uzturēšanās atļaujām, censoni, ar Gazproma monopolu?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > gliters 13.06.2013. 00.23

    zanE
    es nedomaju ka lietas atrisinas ja problemas slepj no svesham acim zem gultas.
    neesmu vienu konkurejoshu ghimeni, grupu vai cilti aplikusi lai otru izceltu, mana skata abi tadi ka pashlaik ir mazakais ljaunums.
    katra joka ir dalja no joka. es neesmu bailiga.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > gliters 13.06.2013. 00.33

    lno,
    sveiks, nezinaju ka EU ieviesis atpakalj mesto atslegu principu un ka Latvijai bus ka parasti vel kas labaks un tatad ipatnejaks. nolikto vai atdoto atslegu princips pie Obamas ir jau sen, kopsh krizes sakuma. Kalifornijas melnie zinu ka nes atslegas nodot, citur laikam tas pats.
    nododot atslegas vai ka citadi bet Vienotibai ja gribes partija izdzivot krievu ienakshanas likums bus jalabo.
    jaa, Repshe atkal uzleks un Sudraba uzausis.
    SC mes nevaram iespaidot, tie ir sveshie. mums par savejiem jarupejas lai tie 5% barjeru parvaretu. tadi ka tagad tie man lidzigi ka tev lno pagaidam neviens nav miljsh. :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 13.06.2013. 08.55

    Atliek secināt, ka mūsu sabiedrība kopumā nav nobriedusi parlamentārai demokrātijai, jo es uzskatu, ka mūsu premjers, kurš savu egoistisko iemeslu dēļ nevēlas pielikt punktu NĪ iztirgošanai krieviem u.c. ne ES pilsoņiem, ir tāds pats lumpenis un sovoks, kā brīvbiļetes dēļ par SC balsojošais latviešu tantuks.
    Un tāpēc es uzturu jautājumu mūsu inteliģencei – kāpēc tiek apelēts tikai pie vienkāršās tautas patriotisma, noklusējot šī brīža varas absolūto patriotisma trūkumu? Bail?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 13.06.2013. 08.57

    ” jo lai ka man nepatiktu bledigi juristi, paradu piedzineji un maksatnespejas administratori es nedomaju ka NA ar Berzinju un Lusi var Latvijai lielaku skadi nodarit ka Vienotiba turot valja krieviem robezhu jo tads lai nebankrotetu ir vinju premjera lacisha ghimenes bizness.”

    Man tieši tāds pats domu gājiens.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > gliters 13.06.2013. 12.18

    zirnekliene Šeloba. Pieņemiet arī mani savā kompānijā:)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 12.06.2013. 11.26

Jā, Īrija forši, sēnes lasot var visu dienu netā sēdēt, tāpat kā Upleja neko nedarot Dānijā, forši tajās zemēs, kas tikpat attīstītas kā Latvija Uplejas prāt.

+2
-4
Atbildēt

0

Elina 12.06.2013. 11.05

Tā arī nesapratu, ko autors īsti gribēja pateikt.

+5
-3
Atbildēt

3

    dace_roze_lmt_lv > Elina 12.06.2013. 11.13

    Droši vien, ka viņai īsti nav, ko darīt, bet savā labi apmaksātajā dīkdienībā viņa var atļauties pievērsties penterējumu rakstīšanai, kurus viņa sauc par esejām. Es sūtītu autori pie Nulles uz Īrijas plantācijām, lai pameklē tur materialu savai iedvesmai, jo citādi žēl skatīties, kā cilvēks cieš no nekā nedarīšanas.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > Elina 12.06.2013. 11.25

    Autors gribēja pateikt, sitiet lumpeņus un esiet hermaņi. Apmēram šādi.
    ——————————————-
    Lato Lapsa: Desmit pamācības, ja gribat būt pie hermaņiem, ne lumpeņiem. Izmantoti fragmenti no Jaunā Rīgas teātra mājas lapā atrodamās publikācijas “Alvja Hermaņa kopsavilkums: „Tautas ienaidnieka” katastrofālā izgāšanās”.
    ———————————————-
    http://www.delfi.lv/news/comment/comment/lato-lapsa-desmit-pamacibas-ja-gribat-but-pie-hermaniem-ne-lumpeniem.d?id=43396411

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Elina 12.06.2013. 15.53

    >>> Tā arī nesapratu, ko autors īsti gribēja pateikt.
    =======
    Manuprāt, vērts S.Uplejas rakstu pārlasīt kādas pāris reizes. Ja pavisam īsi, tad A.Hermanis vienkārši darīja savu darbu – viņa darbs ir provocēt un likt domāt. Un ja kāds briesmīgi satraucas par apzīmējumu “lumpens” – kā tas pagājušās nedēļas laikā diemžēl ar vienu otru gadījās, tad laiks apdomāt, kā ir ar šāda cilvēka paša cilvēcisko dimensiju… Sal. http://pastebin.com/R7bEeK4G – Hermaņa intervija, uz kuru atsaucas autore.

    Un A.Hermanis (arī dramaturgs Henriks Ibsens jau ilgi pirms viņa savā lugā “Tautas ienaidnieks”) mēģina rast atbildi uz jautājumu: vai vairākuma pieņemtie lēmumi var būt vērsti pret paša vairākuma interesēm. No atbildes uz šo jautājumu ir atkarīga demokrātisko sabiedrību nākotne. Vai nu politiskā vide pamazām attīrīsies no zaglīgiem populistiem, vai arī galu galā uzvarēs, tēlaini sakot, Hugo Čavess, kurš lumpeniem nodrošina maizi un izpriecas.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

eva1831 12.06.2013. 11.04

Lai cilvēks dzīvotu harmonijā tad jāpastāv balansam starp kreiso un labo smadzeņu puslodi. Jābūt gan racionāli domājošam, lai risinātu praktiskus jautājumus, gan garīgai dimensijai, kas rosina iztēli augstāka līmeņa domāšanu, kas sniedzas ārpus materiālo pasauli.
Nonākot vienā no galējībām rezultātā būs cilvēks kuru viegli manipulēt – un tātad cilvēks zaudē savu brīvību. Tāpēc tas ir katra paša interesēs uzturēt balansu.

Vai Hermanis ir garīgās / cilvēciskās (kas tā tāda būtu vispār?) dimensijas pārstāvis? Kaut kā dīvaini skan šai kontekstā ko rakstīju. Viņs var pārstāvēt sevi kā jebkurš cits indivīds.

Es garīgo dimensiju kopju paļaujoties uz intuīciju/iekšējo balsi – kas pasaka kurā virzienā rakt. Vai tas ir Hermanis vai Osho vai Law of One vai Ziedonis – tas jāpieņem katram pašam pēc savas iekšējās balss kas pasaka kas tagad ir jālasa. Un katram notikumam ir savs laiks.

Par Hermani runājot, es neesmu īpaši lasījis viņa interviju bet citāti pavīdēja tādi ka viņš cilvēkus salicis lielākās grupās, pievienojis birku un devis savu vērtējumu par to birku. Vai tāda pieeja nāk no garīgās dimensijas? Nu lai katrs pats spriež.

P.S. Kāpēc ar twitter kontu nevar autorizēties?

+1
-4
Atbildēt

0

ligakalnina 12.06.2013. 10.30

“Tagad mūsu prāta un jūtu nodarbinātāji tiek vainoti teju vai visos nāves grēkos, nonākot pat tik tālu, ka tiem tiek pārmesta tautas aizvešana ne pa īsto ceļu Atmodas laikā un valsts atjaunošanas brīdī. Viņu kontā ieskaitīta arī čīkstēšana un negatīvisma vairošana divās desmitgadēs kopš tā laika, kā arī nespēja tautai piedāvāt lielas, visaptverošas idejas un dzīvošana pa tautai nepieejamiem augstumiem. Vārdu sakot, mājiens ir nepārprotams – mums jūsu padomi nav vajadzīgi, ar savām idejām un prātulām varat nodarboties paši un šaurā lokā, jo “īstajai” tautai ir pavisam citas vajadzības”.
—————————————————-
Šo te izlasot, gribot – negribot rodas paralēles ar Putina Krieviju, kur tiek dibināta Kremļa lumpeņelektorāta diktatūra.
Pēdējā simbiliskā izpausme, par ko pārvēršas tāda valsts, ir vakardienas notikumi pie Krievijas domes, kur pieņēma likumu, kas aizliedza “homoseksualima propagandu” ( līdzīgi notika arī pie “antibērnu” un “anti sab. organizāciju” likumu pieņemšanas.
Bars nodzertu bomžu, skinhedu, un “pareizticīgo” aktivistu ( “īstā tauta”), apmētāja ar prezervatīviem, kuri bija pildīti ar fekālijām, apmēram 10 cilvēku lielu grupu, kas uzskatīja, ka šis likums ir diskriminējošs.
Visiem šiem lumpeņiem tikai samaksāts pa 300 rbļ.( apm. 6 lati), katram, laikam, nav grūti iedomāties, kas maksāja.
Beigās policija savāca ne jau tos, kas tos sūdus meta, bet, tos, kas protestēja pret šo likumu, tad daži no tiem “pareizticīgajiem” sāka apmētāt ar sūdiem žurnalistus, policija izlikās, ka neko neredz, un piedraudēja žurnalistiem.
Lūk, šis ir varas atbalstītu lumpeņu diktatūras simbols, dabiski, negribu ar to pateikt, ka Latvija jau ir tik tālu, un visi, kas neatbalsta Hermani, ir lumpeņi, bet, daži bīstami simptomi arī mums jau pārādās, un bīstamākais ir tas, ka, daudziem parādās nostalgija pēc PSRS, un tas, diemžēl, ir fakts.
Cita lieta, kas pie tā ir vainīgs, un kāpēc tas notiek, bet, tas, acīmredzot, prasa plašākus pētījumus.

+10
-2
Atbildēt

5

    Signija Aizpuriete > ligakalnina 12.06.2013. 10.39

    —–dzeris49:”(..)
    Lūk, šis ir lumpeņu diktatūras simbols, dabiski, negribu ar to pateikt, ka Latvija jau ir tik tālu, un visi, kas neatbalsta Hermani, ir lumpeņi, bet, daži bīstami simptomi arī mums jau pārādās.”
    ============================================================================
    Pie mums Latvijā vēl tikai “puķītes” parādās, bet kaimiņvalstī Zviedrijā jau “pļaujas laiks”:

    http://www.youtube.com/watch?v=uUVCWyWwnN0

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 12.06.2013. 10.58

    Latvija tika okupēta, un no tā visas nelaimes, sovoku mentalitāte, utt.
    Zviedrija, acīmredzot, nolēmusi pašlikvidēties, un pārvērsties par halifātu labprātīgi, tā ka atšķirība ir.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > ligakalnina 12.06.2013. 11.03

    Bet paši latvieši ir balti un pūkaini un ne par ko neatbild?

    Šādā gadījumā ar ko latvietis atšķiras no bērna?

    Bet Garlībs Merķelis jau 18.gadimtā rakstīja, ka vietējais bieži vien esot dzērājs, liekulis, noziedznieks un nelatviskā nīdējs, ko es nevaru ne apstiprināt, ne noliegt, bet no grāmatas “Latvieši” šos vārdus izmest nevar.

    Vācietis droši vien kļūdījies, tikai tūdaliņi nezin, kāpēc, nosauca centrālo galvaspilsētas ielu viņa vārdā. Droši vien atkal gribēja pielist vāciešiem, lai tie dotu lētus kredītus.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 12.06.2013. 11.41

    Nu no tevis latvietis atšķiras ar to, ka nedala visus cilvēkus “labajos” un “ļaunajos” izejot no tautības, un neatļaujas izteikt kategoriskus spriedumus par kādu tautību, ar ko tu pats atšķiries no bērna ar bērniem raksturīgu vienkāršotu un shematizētu domāšanu – uz šo jautājumu atbildēt būtu pagrūti.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > ligakalnina 12.06.2013. 16.10

    Nu bet Ciklop, kā tur ir ar Tavu fenomenāli fantastisko Moskovijas “tautu” ? Kad tur ieviesa totālo verdzību? Akurāt ar jarlika saimnieku ziņu, Tavējo dižbīļinu Vladimiras kņaziņš Saša Ņevskijs, kura varoņdarbs dažu Livonijas un Zviedrijas sirotājbandas ( kaut kā nevar un nevar atrast varenu batāliju pēdas konkrētajās vietās) atsišana . Kurā periodā atcēla? Viens no 1868(verdzības atcelšana)-1927(NEPa beigas)? Otrs 1991- (beigas arī šim periodam tuvu , nauda mūk no Moskovijas ārā, un nauda parasti visu dara pamatoti).

    Tā ka Garlība Merķeļa eksaltēto daiļdarbu īsti jau nevar par dokumentu dēvēt, Francijas revolūcijas un apgaismības apoliģēts, kas vienkāŗsi lai taptu uzklausīts sabiezināja krāsas( lietotājam vienmēr ir paticis iepazīties ar pazemojumu, šausmās, mocībām un nāvi, ka tik uz pašu netticas, lai var kādu asaru notraust)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 12.06.2013. 10.22

Vispār jau Hermanis ar “Tautas ienaidnieks” viedokli daudz mazāk “izģērba” auditoriju nekā viņš to dara JRT izrādēs, tadēļ pārmest tiešumu un pārāk lielo asumu nav īsti pamatoti, jo īpaši intelektuāļu vidū. Sabiedrības pelēkajā masā tas nebūtu jāuztver skaļāk par “skandalozajiem” Viņķeles izteikumiem. Lielumliela daļa pelēkās masas ir pieradusi pie populisma un vārdiskas vēlētāja “glaudīšanas pa spalvai”. Savukārt “intelektuāļi”, kuri gāja pretuzubrukumā Hermanim tikai apstiprināja savu ciešo saikni kopējā vēlētāju apmuļķošanas mašinērijā (pretuzbrukums – labākā pašaizsardzība!). Pārējie intelektuāļi sajutās kā JRT lielajā zālē – “norija krupi” un aizgāja iedzert glāzi vīna! Visticamāk viņi vienkārši nesaprata, ka Hermanis aicina uz publisku diskusiju… Bet Sanita Upleja pareizi atzīmē – ikdienā ir pārāk maz intelektuālu diskusiju par esību un idejām, ka intelektuāļi zaudē “runas spējas” arī brīžos, kad to vajag darīt!

+9
-2
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Una Grinberga 12.06.2013. 10.34

    ——-Nasing spešal!:”(..)
    Bet Sanita Upleja pareizi atzīmē – ikdienā ir pārāk maz intelektuālu diskusiju par esību un idejām, ka intelektuāļi zaudē “runas spējas” arī brīžos, kad to vajag darīt! ”
    ============================================================================
    Sanitu Upleju un “Nasing spešal!” var droši ieskaitīt “pareizo” runātāju un rakstītāju, kā arī domātāju kategorijā? Ja kas, tad nesen viesojoties Rīgā viens “pareizais” intelektuālis norādīja uz to jēgsaturīgo diskusiju trūkuma cēloni mūsdienu Rietumu sabiedrībā:

    “”Mēs dzīvojam pasaulē, kur tirgus aizstājis īstenās – un ne tikai mākslā – vērtības. Laikam esam aculiecinieki pēdējai paaudzei, kas iet uz muzeju, neinteresējoties, cik tas maksā. Bet šis – cik tas maksā? – ienācis, pateicoties amerikāniskajam domāšanas veidam: laiks ir nauda. Taču laiks ir daudz vērtīgāks par naudu, jo tam vispār nav cenas.
    Īpaši amerikāņiem nav laika domāšanai. To var atļauties vai nu ļoti bagāti, vai ļoti nabadzīgi cilvēki. Pārējie skrien kā vāveres ritenī baudas vai peļņas dēļ.”

    Divas tikšanās ar Andreju Končalovski http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=361795:divas-tikans-ar-andreju-konalovski&catid=89&Itemid=204

    0
    -6
    Atbildēt

    0

dace_roze_lmt_lv 12.06.2013. 10.14

“Ja reiz alkstam pēc arvien asākām izjūtām citās dzīves jomās, tad kādēļ esam tik pārsteigti par A.Hermaņa izteiksmes asumu?”

Tādēļ, ka viņš ir rosofobs, citēju:

“patiesībā, atskaitot literatūru, viss pārējais, ko viņi ir radījuši, ir viena vienīga katastrofa. Nu labi, Gagarins vēl… Un krievu literatūrā, vismaz dzejā, puse ir ebreji.”

http://pastebin.com/R7bEeK4G

Ko par to, atbildējot Hermanim, uzrakstīja cits latvietis:

http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/466803-vai_viss_ko_krievi_ir_radijusi_ir_katastrofa_atskaitot_gagarinu_un_literaturu

“Krievi – ģeniālu režisoru, zinātnieku drosmīgu politiķu tauta. Izglītotam cilvēkam derētu zināt, ka 20. gadsimtā Krievija pasaulei ir devusi vairāk nekā divdesmit Nobela prēmijas laureātus,” utt.

0
-3
Atbildēt

2

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 12.06.2013. 10.33

    Toties Latvija vēl sliktāka, bet par latviešiem es vispār klusēju, kuri uzcēluši šo bandītisko valsti, (c) Lato Lapsa.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 12.06.2013. 11.09

    “nulle
    Krievija ir atpalikusi, nabadzīga, mafijas pārvaldīta valsts no kuras normāli cilvēki bēg projām.”

    – Teica latvietis, kas pats ir aizbēdzis no savas “laimes zemes” Latvijas un vērgo kaut kur Īrijā.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 12.06.2013. 10.08

——Sanita Upleja:”(..)
Lai kā caurmēra mūsdienīgajam cilvēkam bagātākajā un attīstītākajā pasaules daļā, pie kuras neapšaubāmi pieder arī Latvija….” ============================================================================

Turīgo slānim Latvijā var pieskaitīt aptuveni 10% iedzīvotāju – to kārtējo reizi apstiprina kārtējais pētījums: “Latvijā no visas sabiedrības ir vien 7-10% labklājīgo patērētāju, kuru ienākumi uz vienu ģimenes locekli ir, sākot ar 300 latiem «uz rokas» un vairāk, liecina pētījumu kompānijas «GfK» un «Nozare.lv» veiktais pētījums.” http://financenet.tvnet.lv/viedokli/467394-petijums_latvija_ir_tikai_710_labklajigo_pateretaju

0
-7
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam