Štrombergs ziedos 10 000 latu smagas traumas guvušam BMX riteņbraucējam

35

Komentāri (35)

boss 08.06.2013. 23.32

Patiess prieks par tādu nesavtību.
Visa laba vēlējumi visās dzīves jomās!
Lai izdodas Gustavam P. “tikt uz pekām”.

P.S. Dažiem komentētājiem.
Vai paši nodarbojaties ar labdarību? 10%-20% no saviem ienākumiem (peļņas)esat spējuši kādam uzdāvināt??? Nē? Tad varbūt tomēr nepiešķiriet sev tiesības nicināt R.Geitsu par viņa labestības soli.
Par viņa fondu. Lielu gudrību nevajag, lai saprastu, ka fonds vajadzīgs, lai lielos naudas līdzekļus saprātīgi tērētu.

+6
-2
Atbildēt

7

    ineta_rr > boss 09.06.2013. 13.16

    Pajautāšu pretī, vai pats desmito tiesu atdodat labdarībai? B. Geitsa sakarā runa ir par to, ka, pirmkārt, tas nav nemaz tik daudz, ja viņš pēc ziedošanas vienalga ir pasaulē bagātākais cilvēks, otrkārt, tad, kad runa ir par programmatūru un IT, fonds uzvedās neētiski, jo būtībā reklamē Microsoft, no kura fonda radītājs un galvenais patrons saņem dividendes.

    Kādēļ Jūs gribat modeli, kurā valsts ir nabadzīga un sociālā aizsardzība ir dažu ārkārtīgi bagātu cilvēku rokās? Vai nav pareizāk, ja šo funkciju uzņemas valsts?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    boss > boss 09.06.2013. 22.21

    Nē, neatdodu (bet dažas reizes ir bijušas). Tieši tāpēc uzskatu par augstprātību noniecināt tos, kas to dara.
    B.Geitsa gadījumā tā ir ļoti (!) liela summa kaut arī viņš joprojām ir bagātākais cilvēks pasaulē. No veselā saprāta viedokļa raugoties, ziedojumam taču nav jābūt tik lielam, ka tas padara ziedotāju par nabagu :)
    Par fonda neētiskumu IT jomā neesmu interesējusies un informēta, atskaitot Jūsu komentārus. Galu galā fonds darbojas arī citās jomās.
    Nē, negribu sociālās aizsardzības modeli, “kurā valsts ir nabadzīga un sociālā aizsardzība ir dažu ārkārtīgi bagātu cilvēku rokās?” Neapšaubāmi, šo funkciju jāuzņemas valstij. Nesaprotu, kāpēc uzdodat man šo jautājumu. Neapzinos, ka būtu paudusi savādāku viedokli.
    P.S. Atmiņas no kautkur lasītā – jāziedo desmito tiesu, bet vairāk nevajag. Kāpēc? Tad draudzei būs jāsāk palīdzēt tev.
    Vēl viena iedoma – vai nav tā, ka ziedot 10. tiesu no, piemēram, 1000 latu algas ir vieglāk nekā no daudzu miljonu un miljardu peļņas? :))

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > boss 10.06.2013. 01.29

    Tu esi muļķis(-e) vai vnk izliecies? Geitss zodoja M$ licences, nevis skaidrā naudā, ja runa ir par Gaismas tīklu, šādi nodrošinot pierašanu pie M$ un citu OS nelietošanu pārskatamā nākotnē. Tas bija labi izplānots tirgus gājiens ar nākotnes perspektīvu.

    http://4.bp.blogspot.com/_gC2ebt2HS7s/TQDqm6Vg7GI/AAAAAAAAAME/q6zQEZiA5hE/s1600/evil-microsoft.jpg

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > boss 10.06.2013. 16.36

    Pareiza kristīgā attieksme, no tiem, kam maz, desmito daļu dzīves pabērniem, bet bagātajam desmitā tiesa ir drausmīga liela, viņi ir pelnījuši nešķirties no tik daudz. Tikai, ja cienījamajai Bolero_10 pajautātu, vai viņa ir par vai pret progresīvo nodokli, nez kāpēc sagaidu, ka par. Vismaz noteikti ne par regresīvo nodokli, lai regresīvo modeli viņa aizstāv – no nabagajiem 10%, bet no bagātajiem 0,10% un vēl nobučojam uz abiem vaigiem par augstsirdību.

    Es neteicu, ka bagātajiem ir jāpaliek nabagiem, bet, lai būtu skaidrs, par ko ir runa, Latvijas Republikas gada budžets ir parasti ap 4-6 miljardiem latu, atkarībā no gada treknuma. Rupji rēķinot, aptuveni 10-11 miljardi dolāru. B. Geitsam pieder pašam, vienam, personīgi 80 miljardi. Jūtam starpību? Vienam cilvēkam ir droši vien vairāk naudas, nekā Latvijas Republikas budžetu summa pēdējo 10 gadu laikā. Viņam mierīgi varētu uzlikt 90% nodokli, kura draudu dēļ no Francijas aizbēga pie Putina, pie 90% nodokļa B. Geits vienalga būtu multimiljonārs un tuvu miljardiera statusam. Vai tas ir nesamērīgi? Pati taču atzināt, ka valstij ir jābūt tai, kas veic labumu pārdali nevis mecenātiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    boss > boss 10.06.2013. 22.27

    Neiecietība un dusmas vairo aizspriedumainību.
    Nav manī pacietības šķetināt Jūsu apgalvojumus un parādīt, cik tie ir neatbilstoši tam, ko es rakstīju. Piedodiet.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > boss 10.06.2013. 23.21

    Dusmas? Neiecietība? Pret ko? Par valsti kā labumu pārdalītāju, ja atmiņa neviļ, runāja jau moderno ekonomikas teoriju tēvi, tie paši, kuri izgudroja „tirgus neredzamo roku“ un iestājās par brīvo tirgu. Viņus arī nosauksiet par neiecietīgiem, dusmu pārņemtiem un aizspriedumainiem?

    Tas sadusmo,
    nedaudz,
    viņus ne mani.

    Gandrīz vai haika sanāca. Un es neteicu, ka B. Geitsam vai kādam citam jāuzliek 90% nodoklis. Īpaši jau ne uz jau nopelnīto, bet vispār sistēma ir jālabo, jo ir absurds, kad viens cilvēks īstajā brīdī esot īstajā vietā var 20 gados kļūt bagātāks par daudzām valstīm. Protams, ASV, lai paši spriež, bet vai tad mums vietējo varoņu trūkst. Valsts pirmajam pensionāram, pietam miljonāram, ikmēneša pensija lielāka nekā vidējam pilsonim gada ienākumi – vai pensijas uzdevums nebija nodrošināt cilvēka cienīgu izdzīvošanu tiem, kas vairs nespēj sev gana nopelnīt veselības stāvokļa dēļ, nevis rūpēties, lai bagātie turpina dzīvot ļoti trekni, kamēr vairums dzīvo zem iztikas minimuma? Noteikt pensijām, vecāku algām un pārējiem pabalstiem griestus būtu tikai loģiski, teiksim, 8 minimālo mēnešalgu apmērā – bagātie turpina saņemt sociālo aizsardzību un var piemaksāt no savas bagātības, ja šķiet par maz, bet vairs nebūtu tādas superplaisas starp iedzīvotājiem. Ietaupījums, protams, nav nekāds lielais, bet dzīvē bez valsts budžeta ir arī ētika.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    boss > boss 11.06.2013. 00.30

    Jūs savās pārdomās aizpeldējāt okeānā. Bet es domāju, ka sakuļu tikai ezera ūdeņus.
    Vainot B.Geitsu par mūsu valsts netaisnīgo sociālo politiku, manuprāt, nav taisnīgi:)
    Ar labu nakti!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

baibabruvele 08.06.2013. 22.04

Īsts Valmierietis! Lieliska Latvijas pilsēta – paraugs mums pārējiem it visā.

+3
-1
Atbildēt

0

Judite 08.06.2013. 02.56

Tas ir labi , veiksmi puikam lai viss izdodas. P.S Septembri 25 gadi LV BMX Valmiera , vai valmierieši būs???

+7
-1
Atbildēt

0

Gaisma; Enģelis 07.06.2013. 17.39

Cepuri nost! Izcilākais latviešu mūsdienu sportists ir izcilākais ne tikai arēnā..

+11
0
Atbildēt

0

peerku 07.06.2013. 17.10

Vēlreiz apstiprinās, ka veiksmīgiem un turīgiem cilvēkiem rodas vēlme būt sociāli atbildīgiem un dalīties. Bils Geits ir izcils piemērs.

Lai Štrombergam veicas arī turpmāt un dods devējam atdodas.

+15
-3
Atbildēt

20

    Kârlis Kleins > peerku 07.06.2013. 18.34

    Bils Geitss ir viens no lielākajiem pasaules ļaunumiem. Krietni izcilāks piemērs ir krievs Boriss Teterevs, kurš latviešu kultūrai devis vairāk par dajebkuru latvieti.

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > peerku 07.06.2013. 18.51

    B. Geits atkal jau ir pasaules bagātākais cilvēks, pēc krīzes apsteidzot visus šeihus, Ziedojis viņš ir 10-20% no savas bagātības, turklāt „ziedoji“ pats savam fondam, kurš nereti faktiski reklamē Microsoft, kas caur akcijām B. Geitsu padara vēl bagātāku. Tad, kad būs Āfriku padarījis par attīstītu zemi bez bada, kariem un neradot Microsoft zombiju armiju, tad varēsiet celt viņu debesīs.

    Cita starpā Latvijā viņi „dāvina“ Microsoft programmatūru sabiedriskajām institūcijām par iespaidīgām summām, un, protams, vidējais muļķis jau nesaprot, ka faktiski tiek dāvināts tukšs gaiss, jo datu nesēji maksā santīmus, bet, iedodot kopiju, Microsoft neko nezaudē, un pie reizes tiek zombēti skolēni un bibliotēku apmeklētāji, tādēļ abstraktas negūtās peļņas vietā ir reāla peļņa, kad zombiji vēlāk grib Windows, MS Office, pārējos Microsoft produktus, var kļūt par MSDN biedriem un vēl kalpo par vienu no vairuma, kas nodrošina Microsoft reāli monopolu personālo datoru tirgū.

    Un nevajag par Linux un Apple, salīdziniet Android un Windows 8 iekārtu izšķirtspējas – Android iekārtām izšķirtspēja gandrīz vienmēr ir labāka, jo Windows 8 labākas izšķirtspējas nespēj atbalstīt, un tieši tādēļ personālo datoru ekrāni joprojām ir pamatā 1920×1080, bet augstākas izšķirtspējas pagaidām ir noziedzīgi dārgas. Un atkārtošu vēlreiz, tehniski izgatavot labākus personālo datoru ekrānus var, bet to nedara, jo Microsoft Windows būtu problēmas ar augstāka pikseļu blīvuma ekrāniem, un, ja pastāvētu konkurence, kā tas ir tirgos, kur dominē Android iekārtas, tad šāda situācija nevarētu pastāvēt, tiktu plaši izgatavoti labāki ekrāni, bet tas, ka Windows uz tādiem izskatītos drausmīgi, vairumam liktu pāriet uz labākām OS, bet tas nenotiek tieši tādēļ, ka Microsoft ir personālo datoru tirgū monopolists.

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > peerku 07.06.2013. 21.20

    Ja tu prastu lasīt, saprastu, ka runa ir ne tikai par izšķirtspēju, ko vidējam latvietim vieglāk saprast, bet gan pikseļu blīvumu. Patlaban dārgā gala Android pikseļu blīvums ir virs 400 PPI (Pixels Per Inch), savukārt Windows Phone 8 pamatā ir ap 250 PPI, „tablet“ gadījumā Windows 8 līdz nesenam laikam vispār bija portatīvo datoru ekrāni ar labi ja 100 PPI. Tagad jaunākie modeļi laikam tikuši līdz tiem pašiem aptuveni 250 PPI, bet Android vienalga ir gandrīz divreiz augstāks pikseļu blīvums.

    Izskaidro, kā tas var būt. Uzražot var un tas tiek darīts, ražošanas līnijas arī tiek aizņemtas ar 5 un vairāk gadus vecām tehnoloģijām – tam nav loģiska pamatojuma, vienkāršāk būtu pakāpeniski viena vai divu gadu laikā modernizēt visas ražošanas līnijas ar jaunākās paaudzes tehnoloģijām. Šādi absurdi pēc definīcijas nevar pastāvēt brīvā tirgū, kur tirgus neredzamā roka visu saliek pa plauktiņiem, toties monopola apstākļos var notikt ne tas vien.

    Vai pats neesi tas, kurš runā, neko nezinādams? Vai pats esi MS fans? Cik gadus jau esi MSDN biedrs?

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    Ojārs > peerku 07.06.2013. 23.40

    Salīdzinājums ar Geitsu tiešām neveiksmīgs.
    Bet Štromberga priekšā cepuri nost.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Gvido Rasmanis > peerku 08.06.2013. 00.40

    ex-diena-lasitaji, Kas tā par beztēmu?
    Microsoft rada programmatūru nevis ražo dislpejus.

    No ražotāju viedokļa, kapēc gan modernizēt ražošanas līnijas, ja var pietiekoši labi pārdot jau ierasto izšķirtspēju displejus?

    Vispār, par ko tu īsti runā – par izšķirtspējām, displejiem, personālajiem datoriem, mobilajām platformām, operētājsistēmām, vai ko citu?

    Malacis Štrombergs!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > peerku 08.06.2013. 01.38

    Pirmām kārtām- uzslava Štrombergam. Lieliski!
    cita lieta- >ex-diena-lasitaji
    T.i.- Jūs uzskatāt, ka MS ir kaut kāds nenormāls monstrs, kurš uzsēdies visai PC nozarei un neļauj tai normāli attīstīties?
    Droši vien Jūs esat pamēģinājis lietot gan Linux, gan OpenOffice- vai ne? Un kādas sekmes? Labas?
    Es pagaidām neredzu nekādas iespējas atteikties no MS izstrādājumiem, jo viss pārējais ir diezgan … kā lai to civilizēti pasaka … pabāls.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > peerku 08.06.2013. 02.14

    Es, piemēram, jūzoju Linux Mint. Un dikti sekmīgi, un nav ne mazākās vēlmes atgriezties pie caurumainā un gļukainā M$ ;)

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    oskaar > peerku 08.06.2013. 02.25

    >no_comments
    Jūs kā advancēts lietotājs droši vien varat jūzot visu ko, kas Jums ienāk prātā. Un neatgriezties pie caurumainā un gļukainā M$.
    Bet, ja Jums būtu jāorganizē darbs kādā iestādē, tad varbūt Jūs tomēr atgrieztos pie tā paša gļukainā M$.
    Jeb varbūt Jums ir sekmīga pieredze kādas organizācijas sekmīgā aizvirzīšanā no gļukainā M$ uz kaut ko citu labāku? Ja Jums tāda pieredze ir- pastāstiet. Cik zinu- ar MS Office formātu tomēr nekas cits vēl arvien nespēj konkurēt.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > peerku 08.06.2013. 03.23

    Kad es vēl strādāju valsts darbos, ar kompjiem darbojās tikai izredzētie ;) Bet par pāriešanu uz Linuxu kā iedvesmojošs piemērs varētu būt kaut vai Minhenes (pilsēta Vācijas dienvidos) projekts LiMux. Ar pāreju uz Linuxu ieekonomēti až €10 budžeta naudas, patlaban 14 200 pilsētas administrācijas desktopu griežas uz linuksa. Vārdu sakot, būtu tikai gribēšana ;)

    Var palasīt arī kaut vai šo: List of Linux adopters – http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Linux_adopters

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    oskaar > peerku 08.06.2013. 04.13

    >no_comments
    Jūs te pieminat Minheni.
    Bet vai Jums pašam ir kaut kāda pieredze kāda Latvijas uzņēmuma atteikumam no Microsoft, pārejai uz Linux vai varbūt ko citu, un tālākai biznesa attīstībai.
    Varat piedāvāt kādus pozitīvus piemērus?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Aigars Oļukalns > peerku 08.06.2013. 10.28

    Diemžēl es IR web versiju lasu arvien retāk, jo šeit nevar tikt vaļā no troļļiem. Pilnīga beztēma, kas neattiecas uz rakstu.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    kkristaps > peerku 08.06.2013. 13.26

    Tas izskaidrojams ar daudzmaz profesionāla portāla redaktora neesamību. Nezinu, par ko Nellijai maksā algu, un mani tas arī neinteresē, jo tā nav mana nauda, taču, ja šis būtu mans portāls, viņa jau sen būtu padzīta ar sūnainu koku. Tā plānprātiņa ombros vai kā nu viņš tagad apsaucas vervelēšanu dēvēt par “civilizētu dialogu” vai kā tur Nelle reiz paziņoja tiem, kas uzdrošinājās iebilst, ir spilgts , es atvainojos, redaktora nekompetences apliecinājums.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > peerku 08.06.2013. 15.03

    „No ražotāju viedokļa, kapēc gan modernizēt ražošanas līnijas, ja var pietiekoši labi pārdot jau ierasto izšķirtspēju displejus?“

    —Atkārtošu vēlreiz, tas tā notiek TIKAI personālo datoru tirgū. Tablet un smartphone, kuriem ir Android vai iOS, mēdz būt daudz labāki ekrāni nekā Windows Phone 8, savukārt Windows 8 joprojām var atrast 10″ un vairāk collu ierīces ar kaut_kox768 – manam pirmajam portatīvajam ir lielāka vertikālā izšķirtspēja par. Jums nešķiet absurdi, ka Samsung Galaxy S4 ir 1080p ekrāns aptuveni 5″ lielumā, bet pēc ekrāna laukuma 4 reizes lielākiem 10″ Windows portatīvajiem, hibrīdiem un tablet izšķirtspēja atpaliek no 10 gadus veca portatīvā – Jums tiešām nešķiet, ka tas ir dīvaini, īpaši ņemot vērā, ka tās Windows iekārtas mēdz būt cenā ap 800 eiro un uz augšu.

    Atkārtošu vēlreiz, ja nu kāds vēl nav sapratis, labāki ekrāni tiek ražoti, tos vienkārši neliek iekārtām ar Windows, un tas ir tādēļ, ka Windows neatbalsta tik augstus PPI, tāpat problēmas var sagādāt trešo pušu aplikācijas, kuras var būt izstrādātas tikai priekš aptuveni 96 DPI. Un iemesls, kādēļ personālo datoru tirgū tas tā notiek ir tāpēc, ka tajā nav konkurences, tātad pastāv monopols, kuram pielāgojas visi razotāji, kamēr ebook, smartphone un daļā tablet tirgus ražotāji var ražot to, ko spēj ražot, un konkurences dēļ viņiem arī nākas ražot to, ko spēj, jo citādi kāds cits ar viņiem izslaucīs grīdu.

    „Droši vien Jūs esat pamēģinājis lietot gan Linux, gan OpenOffice- vai ne?“

    —Rupji kļūdāties, esmu pamēģinājis lietot Windows. Kopumā esmu dažus gadus savā mūžā to lietojis, un galīgi neizjūtu tā trūkumu. Windows joprojām ir lēns, nestabils, to ir daudz grūtāk salabot, ja kas aiziet greizi. Tam ir vajadzīgs antivīruss, ugunsmūris, atjauninājumu instalēšana ir noziedzīgi lēna, un tās laikā vienmēr uztraucies, kaut tikai kāds tārps neuzbrūk tās laikā, bet vienmēr mierinu sevi ar domu, ka vienmēr ir nesalaboti, bet sliktajiem zināmi caurumi,tādēļ apdraudējums nav nemaz tik daudz lielāks kā parasti.

    OpenOffice.org vietā jau sen lietoju LibreOffice, lasāmos dokumentus iesniedzu PDF, bet rediģējamos citiem Office 2003 formātā – problēmu mazāk nekā ar MS Office atvērt citas MS Office versijas sagatavotu .docx, tas gan parasti beidzas ar ODT vai Office 2003 formāta izmantošanu.

    Migrējis nevienu uzņēmumu neesmu, jo visi ir sapirkušies lētākos dzelžus, kuriem, ja baigi vajag, var uzlikt Linux, bet nebūs tas pats, kas uz labas kvalitātes dzelžiem, jo lētiem dzelžiem ir kaudze problēmu, kuras tiek novērstas dziņu līmenī, bet publicēt tādu dzini nozīmē visiem pateikt, ka dziņa uzdevums ir novērst dzelža problēmas, tādēļ vai nu dzinis ir slēgtā koda, vai arī tas satur tikai „pareizo“ daļu, bet problēmas paliek lietotājam. Tad pa retam ir kāds ķīniešu brīnums, par kura eksistenci Google nav pat dzirdējusi, tie parasti ir kāda pazīstama dzelža kreisa versija, tādēļ var mēģināt tam paredzēto dzini, bet ne vienmēr var atšifrēt, ko šoreiz ķīnieši ir nokopējuši.

    Savukārt Latvijā valsts iestādes nemigrē 2 iemeslu dēļ. Pirmkārt, lieka pašiniciatīva var apdraudēt ieņemamo amatu, savukārt par HP, Microsoft vai Oracle produktu iegādi neviens vēl nav ticis nosaukts par nekompetentu, lai arī cik miljoni tiktu izšķiest. Otrkārt, nav jau skaidrs, kā ir ar kompetenci, jo serveris un personālais dators tomēr ir divas dažādas lietas. Valsts iestādēs serveri nereti ir Linux, bet vari tikai nobrīnīties, kā to administratori parasti lieto Windows vai pa retam Mac OS X. Kā tādi cilvēki savus lietotājus var migrēt uz to, ko paši nelieto un uzskata par serveru OS? Protams, Linux ir ļoti laba personālo datoru OS, man ģimene visnotaļ apmierināti lieto portatīvo ar Kubuntu, sēž draugiem.lv, skatās iznomātus DVD, savukārt es pie lielā datora varu gan programmēt, gan 1080p filmas skatīties, gan rediģēt ģimenes fotogrāfiju kolekciju. Ko vēl var vajadzēt? Ā, spēles arī ir. Linux ir pat Valve Steam, bet man viņu licence nav pieņemama, tādēļ nelietoju. Skolas laikos ar šo pašu datoru un OS zīmēju rasējumus. YouTube arī strādā. Ko vēl var vajadzēt cilvēkam?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > peerku 08.06.2013. 22.53

    Trabla jau tāda, ka uz M$ adatas Latviju Kalvītis kopā ar zemeņu kūku cienitājām gudelēm uzsēdināja tā, ka grūti no tās nokāpt.

    Un vispār šī iram.lv būtu krietni labāka tēma par visādām maijvabolēm. Bet tās laikam veltas cerības ;)

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    oskaar > peerku 09.06.2013. 23.34

    >ex-diena-lasitaji
    Paldies par ļoti saturīgo komentāru, kaut gan jāpiekrīt Didzim- ka MS tēma pilnīgi neattiecas uz rakstu.
    Es Win lietoju no tā pirmsākumiem- tas ir, kopš astoņdesmito gadu beigām. Pirms tam lietoju arī MS-DOS. Varbūt tādēļ man ir nedaudz iesīkstējis uzskats par to kā vienu no labākajiem izstrādājumiem.
    Cik saprotu- LibreOffice no OpenOffice galvenokārt atšķiras tikai ar nosaukumu- izstrādājuma īpašnieka maiņas rezultātā. Nu un, protams, sekojošajiem uzlabojumiem. Bet, pēc manas pieredzes- LibreOffice tomēr mēdz izkropļot dokumentus, kuri istrādāti ar MS Office, ja tajos pielietoti kādi “advancētāki” formatizēšanas līdzekļi. Konkrētus šobrīd nenosaukšu, bet tādi ir.
    Noslēgumā Jūs rakstāt: “Protams, Linux ir ļoti laba personālo datoru OS, man ģimene visnotaļ apmierināti lieto portatīvo ar Kubuntu, sēž draugiem.lv, skatās iznomātus DVD, savukārt es pie lielā datora varu gan programmēt, gan 1080p filmas skatīties, gan rediģēt ģimenes fotogrāfiju kolekciju. Ko vēl var vajadzēt? Ā, spēles arī ir. Linux ir pat Valve Steam, bet man viņu licence nav pieņemama, tādēļ nelietoju. Skolas laikos ar šo pašu datoru un OS zīmēju rasējumus. YouTube arī strādā. Ko vēl var vajadzēt cilvēkam?”
    Mājas lietotājam, protams, var būt gana ar visu Jūsu uzskaitīto. Bet birojā- vienalga, vai valsts, vai privātā- galvenajam datora pielietošanas mērķim tomēr būtu jābūt dokumentu sagatavošanai, un- lai tos sagatavotu- aprēķinu veikšanai.
    Mums- maza uzņēmuma birojā- bija iecere jauniegādātiem datoriem nepirkt MS Office, bet izlīdzēties ar atvērtā koda Office. Rezultātā administrācija no šī nodoma tomēr atteicās, jo izrādījās, ka sagatavotie dokumenti tomēr nav 100% savietojami.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > peerku 10.06.2013. 00.50

    Nav savietojami ar atērtā koda programmām vai ar M$ programmām? ;)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > peerku 10.06.2013. 16.52

    Ja tik sen lietojat Windows un MS Office, tad noteikt varat atsaukt atmiņā dažādu MS Office versiju un to formātu saderību vienam ar otru. Office 2003 formāts ir laikam vienīgais gadījums, kad OpenOffice.org/LibreOffice/MS Office dažādas versijas var vienoties vismaz par lielajiem vilcieniem, kā dokumentam jāizskatās. Pats pieredzēju, kā Office 2007 uz diviem datoriem vienu un to pašu .docx renderēja graujoši citādi. Un tad nākamā MS Office versija (2011?) sāka taisīt tādus pekstiņus ar .docx, ka iepriekšējās atšķirības šķita kā pilnīgs sīkums, tādēļ arī joprojām iesaku PDF, ja saņēmējam tikai jālasa un Office 2003 formātus, ja vajag arī rediģēt, un ODT tad, ja zināms, ka otrā galā arī ir OO./LibreOffice vai starp modernajām MS Office versijām savā starpā, bet ne starp MS Office un pārējiem, jo MS kā parasti pamanījās implementēt ODT pa savam, tādēļ teiksim MS Office 2007 spēj renderēt un rediģēt 2011 versijas sagatavotu ODT labāk nekā .docx, savukārt MS Office 2003 formāti ir nereti priekš mūsdienām pārāk primitīvi.
    Un, ja Jūs sakāt, ka datori ir priekš MS Office, es iebildīšu, ka datori ir arī datubāzēm, programmēšanai, modelēšanai, grafikai, rakstīšanai, darbam ar multimedijiem. Jūsu biroja aprēķinu veikšanai nevajag pat zinātnisko kalkulatoru, vai ne? Tāpat datori tiek izmantoti daudzām citām vajadzībām, piemēram, Rīgas Starptautiskās autoostas tablo vismaz agrāk darbināja Ubuntu. Muzejos populāri ir interaktīvie ekrāni – arī tos mēdz darbināt Linux.
    Un, ja Jums ir Android mobilais telefons vai „tablet“, tad arī to darbina Linux, lai arī tas nav GNU/Linux, ko lieto uz personālajiem datoriem. Jaunākajos BMW salona izklaides un navigācijas sistēmas darbina Linux. Par ECU neesmu informēts, bet Linux ir ļoti iespējams, jo ne jau tāpat vien Linux kodolā ir CAN (Controller Area Network) un citu mūsdienu auto elektronikas protokolu atbalsts.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > peerku 11.06.2013. 01.25

    >ex-diena-lasitaji
    Nu jau vairs tik smalki neatceros dažādu MS Office versiju saderību, bet šķiet, ka vismaz iepriekšējo divu versiju saderība ar tekošo MS vienmēr ir tikusi saglabāta. Neatceros- kā bija tolaik, kad notika pāreja no MS-DOS uz pirmo Windows, bet pat no tiem laikiem neatceros nopietnas problēmas, lai gan kaut kādas problēmas noteikti bija. Varu mēģināt pameklēt kaut kādus tā laika failus un pamēģināt saprast- kādā izskatā šodien izdotos no tiem izdabūt kaut kādu informāciju.
    Vēl jāatzīst- nekad neesmu rūpīgi mēģinājis pētīt OO/LO un MSO formātu saderību. Cik noprotu- Jūs arī neesat tajā iedziļinājies, bet tikai konstatējis šo nesaderību- un sev par izmantojamu šobrīd esat izvēlējies LO.
    Par .docx pats arī esmu pārliecinājies, ka ir vērojamas visādas dīvainības. Un vienā gadījumā esmu pieredzējis, ka Save As -> Pdf pazaudē dokumentā ietvertus grafiskos elementus. Pēc tam kaut ko minimāli pamainot, SaveAs nostrādāja tā, kā tam būtu bijis jānostrādā.:) Tā ka nebūt neuzskatu MS produktu par nevainojamu.
    Jūsu teiktais “Jūsu biroja aprēķinu veikšanai nevajag pat zinātnisko kalkulatoru”, protams, ir pamatots. Un ko Jūs ar to gribējāt pateikt? Jums tas šķita asprātīgi? :(
    Par to, ka datori ir arī datubāzēm, programmēšanai, modelēšanai u.t.t. Jūs ierunājāties tikai tagad. Iepriekšējā komentārā Jūs pieminējāt tikai internetu, DVD, u. tml., garāmejot pieminot to, ka “varat” arī programmēt, 1080 filmas skatīties u.t.t.. Arī asprātīgi? :(

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > peerku 11.06.2013. 15.08

    Jā, un debesis arī tad bija zilākas, bet zāle zaļāka, vai ne? Akadēmisku pētījumu neesmu veicis, bet jau teicu, ka Office 2003 formāts ir vienīgais gadījums, kad vismaz lielos vilcienos visas programmas spēj to parādīt līdzīgi. Un, jā, runa bija arī par MS Office versijām un pat vienu versiju uz dažādiem datoriem. Laikam esat aizmirsis laikus, kad no viena MS Office 97 uz otru MS Office 97 pārnests dokuments principa pēc izskatījās kā tam būtu uzbrukuši teroristi.
    Ja runājam par formātu atbalstīšanu plašāk, tad vēl LibreOffice/OO.o spēj vienoties par ODT specifikāciju savā starpā un gandrīz visā arī ar citām atvērtā pirmkoda ofisa programmām, bet ir atšķirības tajā, kā dažādas atvērtā pirmkoda ofisa programmu saimes izprot atsevišķas ODT specifikācijas vietas. Savukārt Microsoft ODT saprot absolūti citā veidā un spēj salaist dēlīt pat elementārus dokumentus, toties vismaz visas MS Office versijas, kas atbalsta ODT, salaiž to dēlī līdzīgā veidā, tādēļ tās ironiskā kārtā var izmantot ODT savā starpā labāk nekā .docx.

    Ko es gribēju pateikt ar to, ka Jums ir ļoti vienkārši aprēķini? Es gribēju pateikt to, ka Jums ir ļoti ierobežota izpratne par datoru pielietojumu un to nozīmi pasaulē. Ar kalkulatoru sarēķināt un ar zīmuļiem vai akvareļiem uzzīmēt Jūsu grafikus būtu apnicīgi, bet tas ir izdarāms, un pagātnē to arī ofisos darīja, toties sarežģīti zinātniski aprēķini, modelēšana, grafika un multimediji, citu reālu problēmu starpā var būt tik titāniski grūti, ka bez datoriem viss kļūtu tūkstošiem reižu lēnāks, neprecīzāks un ķļūdpilns. Ja kas, vēsturiski computer nozīmēja cilvēku, kas nodarbojās ar skaitļošanu, un cilvēki pieļauj kļūdas kaut vai trigonometriskajā tabulā norakstot nepareizo skaitli.
    Pastāv arī lietas, kas reālistiski vispār nav izdarāmas bez datoriem, piemēram, LHC (Lielais hadronu paātrinātājs). Arī interneta nebūtu, un tad Jūs nevarētu šeit un tagad postulēt, ka Microsoft radīja pasauli.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > peerku 11.06.2013. 22.51

    Labprāt turpinātu ar Jums diskusiju, bet šeit laikam nav īstā vieta ar to nodarboties.
    Ja Jūs piekrītat sarunas turpinājumam- uzrakstiet uz [email protected].

    0
    0
    Atbildēt

    0

Kârlis Kleins 07.06.2013. 16.26

Vienotības politiķi gan neko nav ziedojoši.

+3
-9
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam