Kas ir pasaules brīvais latvietis?

55

Komentāri (55)

lailabidzane 25.10.2012. 17.11

.
Nepretendējot uz pilnu bildi.

Šodien mēs baudām sekas. Gan īsteni(?) brīvie, gan tie, kuri izbaudījuši padomijas garšu.

Jā, pirms gadiem lietas bija savādāk.

Viņi tā īsti neko nezināja par mums, bet mēs visai maz par viņiem. Abas puses centīgāk, vai ne tik centīgi, prasmīgāk, vai ne pārāk prasmīgi, viena otru iepazina.

Toreiz viņiem bija nelieli zaļpelēki papīrīši. Vērtīgi. Un stipri vairāk, kā mums. Viņiem vairāk (praktiski visiem), mums mazāk (tikpat praktiski visiem). Klausīšanās un izpratne diametrāli pretējā eventuālajam papīrīšu plūsmas virzienam bija stipri izteiktāka. Un tie, kurus klausījās, pie tādas situācijas pierada. Tagad ne plūsmas, ne klausīšanās intensitāte vairs nav tik vienvirziena. Kādam to grūti saprast. Grūti, iespējams, tāpēc, ka tie, kuriem saprast būtu viegli un vienkārši, priekšroku ir devuši ne īpaši lielai interesei un dalībai tajā, kas tagad notie te. Te savēlušies tie, kuri arī tur ne īpaši. Ne tur par īpaši gudriem, ne veiksmīgiem, ne spējīgiem… Protams, protams – tas nav par visiem. Gluži visiem.

Sausais atlikums.

Ja vien sterīlā demokrātija nav mums galīgi acis aizmālējusi, tad gana daudzās situācijās te, Latvijā, tiem īsteni(?) brīvajiem jāsapūš vaigos, lai kaut drusciņ turētu līdzi aborigeniem.
Ar papīrīšu, to zaļi-pelēko, plūsmu vien vairs nekā.

0
-1
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > lailabidzane 25.10.2012. 17.53

    ———varbūt ka tā . (..)
    Viņi tā īsti neko nezināja par mums, bet mēs visai maz par viņiem. Abas puses centīgāk, vai ne tik centīgi, prasmīgāk, vai ne pārāk prasmīgi, viena otru iepazina.’ ============================================================================== ”Viņi” ne tikai zināja, bet arī zin daudz vairāk. Ieskaties šai sarakstā, salīdzini savu IQ ar vairāk kā 16 dažādu Rietumvalstu universitāšu goda doktores intelektuālo līmeni (pirmo doktora grādu VVF nopelnīja 1965.g. Makgila universitātē eksperimentālajā psiholoģijā):

    http://www.president.lv/pk/content/?cat_id=1903&lng=en

    0
    0
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 25.10.2012. 14.50

———-Kas ir pasaules brīvais latvietis? (..)
‘Vai mūsu tautas piederīgais var jebkad justies „brīvs”, kamēr nav atrisinātas mūsu valsts iekšējās un ārējās apdraudētības problēmas?’

==============================================================================
Neviens cits, kā Raiņa aprakstītais ‘nākotnes cilvēks’, kas apjēdzis cīņas procesa nozīmi cilvēka un cilvēces attīstībā:

‘(..)
Tev pamatšķira –
Kur lielāks gods kā tas, tev kareivs būt?
Tu izej cilvēci un sauli gūt’

http://www.letonika.lv/literatura/read.aspx?r=191#2472824

0
0
Atbildēt

0

Aivars Lasmanis 25.10.2012. 13.56

Komentāri ne tikai sakarīgi, bet interesanti. Mazliet par 9. maija Maskavas Vairu izaicinošajā cepurē. Sirms cilvēks būdams, esmu bijis situācijās, kad “drosmīgie” sēž pa kaktiem un vīsta dūrītes, kad jāsaņemas un pie pretinieka jāiet – vai nu zaudēsi visu, vai uzvarēsi, bet tevi jebkurā gadījumā cienīs. Nedomāju, ka Vairas Maskavas brauciens bija kļūda. Varēja jau sēdēt mājās un stāstīt, ka tie nav mūsu svētki, bet ir latviešiem iedama dažreiz līst arī pekles ugunīs. Labs piemērs ir Zelta zvaigznes kavalieris Voldemārs Ozols armēņu turku konfliktā, škiet, 1919. gadā.

Piemirsu, bet atkārtošos. Nezkur paliks NA 11 miljoni demogrāfijai, bet derīgi būtu izdot lasāmu Latvijas vēstures grāmatu (varbūt pat divām auditorijām). Tautai, kas nejūtas stipra un pārliecināta, nedzims bērni.

+4
-3
Atbildēt

5

    Signija Aizpuriete > Aivars Lasmanis 25.10.2012. 14.12

    ——
    Nu, vot, – atkal 9. maijs tiek saistīts tikai un vienīgi ar Maskavu!
    9. maijs – tā ir Eiropas diena, kas nākamgad tiks svinēta ar vēl nebijušu vērienu. Ne bez iemesla tak’ LR Kultūras ministre uzaicināja U2 uz Latviju:

    ‘you, and you, you and you and you too’

    http://www.youtube.com/watch?v=DpXFIjwBZ70

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Aivars Lasmanis 25.10.2012. 14.13

    Ņemot vērā to, ka Krievijai citas valstis un tautas iedalās tikai un vienīgi vasaļu un ienaidnieku kategorijās, tad šāds gājiens “na poklon” nevar izskatīties citādāk, kā pieteikšanās “vasaļos”. Latvija neko nezaudētu, ja VVF ignorētu t.s. “uzvaras dienu”, taču VVF apsvērumu pamatā bija personiskās, nevis valsts intereses.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    Andris > Aivars Lasmanis 25.10.2012. 15.35

    > Arturs Snips: “vai nu zaudēsi visu, vai uzvarēsi, bet tevi jebkurā gadījumā cienīs”
    … un nosauks par nez kādas valsteles/guberņas gubernatori (kā VVF gadījumā). Interesanta cieņas izpausme. Un arī sausais atlikums no 9. maija… Vienīgi Latvija pierādīja, ka Baltija nav vienota – personiskās (ne valsts!!!) ambīcijas ir prioritāras.
    Līdz ar to “izaicinošā cepure” bija un palika vienīgais ievērības cienīgais faktors.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > Aivars Lasmanis 25.10.2012. 16.06

    ciniits. Līdz ar to “izaicinošā cepure” bija un palika vienīgais ievērības cienīgais faktors.
    ______________
    Labs:)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > Aivars Lasmanis 27.10.2012. 21.34

    Es arī nedomāju ka Vairas Maskavas brauciens bija kļūda.Piekrītu ka ir svarīgi izdot Latvijas vēstures objektīvu vēstures grāmatu,kur būtu attēloti visi notikumikas sekmēja Latvijas valsts nodibināšanu.
    Tas ka okupācijas muzejs ir ievietots bijušo sarkano latviešu muzeja vietā parāda ka mūsu daudzi tautieši ir mazohisti.
    Nesen,20.oktobrī vajadzēja atzīmēt gadskārtu kopš latviešu strēlnieki sakāva Deņikina karapulkus pie Orlas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

brigita_damme_rtk_lv 25.10.2012. 11.51

Kad visi latvieši izbrauks no Latvijas viņi būs patiesi brīvi un ar svaigāku skatu…

+2
-1
Atbildēt

1

dro 25.10.2012. 11.06

rinķī apkārt . Protams, ka nav jādala latviešus pareizajos un nepareizajos, bet ciniiša komentārs bija labs.

+3
-1
Atbildēt

0

buchamona 25.10.2012. 10.48

Manprāt tas ir pilnīgs sviests – šīs dienas demokrātiskajā pasaulē, kur praktiski vairs nav valstu robežas, kur valda internets utt, sāk dalīt latviešus ” nometniekos” tādos, kuri šobrīd dzīvo LV un “klaidoņos”, un uzsākt diskusiju, kurš tad ir tas ” īstais latvietis”, sākt katrai pozīcijai un argumentam piemeklēt konkrētu personāžu, kā piemēru utt. :)

Tas, ka Bērziņš vēlreiz ir izspļāvis savu domu graudu par to, ka ir latvietis, kurš der SAB priekšnieka amatam un ir latvietis, kurš neder un kritērijs tam ir dzimis šis kandidāts ir LV, vai ārpus LV – tas, manprāt, vedina domāt, ka viņam ir savs kandidāts šim postenim, vai kādu kandidātu kopa, kuru satur kopā viena ideoloģija, un tādēļ vien – šāds Bērziņa kandidāts nedrīkst nokļūt SAB priekšnieka krēslā, lai arī viņš no Latvijas ne reizi savu degunu nebūtu izbāzis ārā

+6
-1
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > buchamona 25.10.2012. 14.35

    ———rinķī apkārt Manprāt tas ir pilnīgs sviests – …..

    ==============================================================================
    Ja tikai virsrakstu izlasa, tad tikai ‘pilnīgu sviestu’ var komentārā uzrakstīt – un G.Nāgela filosofiskais jautājums tad paliks bez atbildes

    ‘Vai mūsu tautas piederīgais var jebkad justies „brīvs”, kamēr nav atrisinātas mūsu valsts iekšējās un ārējās apdraudētības problēmas?’
    ==============================================================================
    Vai Rīga jau gatava? G.Nāgela kungs atceras to latviešu tautas teiku, kurā tika uzdots šis jautājums – un kāda bija atbilde?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > buchamona 27.10.2012. 21.09

    Bērziņš ,laikam, ir bijis PSKP biedrs,Latvijas Republikai naidīgas totalitāras -fašistiskas valsts vienīgās atļautās partijas biedrs.Tāpēc jau viņam ir tādi uzskati.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Andris 25.10.2012. 09.26

> G. Nagels: „Brīvās pasaules latviešu apvienību (kāds bija PBLA oriģinālais nosaukums)”
Kad (pēc valsts neatkarības atgūšanas) Rīgā pirmoreiz notika PBLA saiets, jautāju vairākiem tā dalībniekiem – ārlatviešiem: vai, viņuprāt, arī Latvija tagad tiek uzskatīta par brīvu, t.i., – vai arī turpmāk šī organizācija apvienos tikai klaidā esošo tautas daļu. Vienota, kaut arī individuāli pausta, atziņa – „mēs” esam brīvi, jūs… Un arī pati dzīve pierādīja, ka Atmodas laika vēlme – „saved mūs kopā pie Daugavas krastiem” kā bija, tā arī palika ilūzija, sirsnīgi domāta, bet – ilūzija: kaut arī gadu desmitiem klaids deklarēja „kad Latvija būs brīva, atgriezīsimies”, mājupceļu atrada tikai daži – Andrejs Eglītis, Vilis Vītols u.c. Taču spēkā ir aksioma: diasporas savās mītneszemēs asimilējas trešajā, ceturtajā paaudzē. Un latviešu klaidā šī patiesība apstiprinās. Tātad, ja Latvija būs ilgspējīga (un es ceru, ka būs!), tā pastāvēs tikai Latvijā, lai kādas rūpēs arī tiktu/netiktu pievērstas klaidam.
***
G. Nāgels: „Latvietim, kurš pavadījis lielāku laiku ārpus Latvijas, būs citādāks un varbūt svaigāks skats uz vairākām lietām, kas Latvijā liekas pašsaprotamas vai nekontroversiālas. Un ne tikai politikā. (..) Jūs nespējat atklāt problēmas iekšienē, jo jums trūkst svaiga, neatkarīga skata.”
Ai, kā gan Latvijai klājies ar klaida sūtņu „svaigāko skatu”! – G. Meierovics, kurš ALAs vārdā sprauda ALAs zelta godazīmi pie LKP CK ideoloģiskā sekretāra krūtežas un pēcāk saprecināja klaidu ar „Latvijas Ceļu”; brāļi Pavlovski, Ritenis, Paegle, arī Monreālas un-tes emeritētā profesore, kas, tautasdziesmas apdainodama, Latvijā gremdēja valsts valodu un paziņoja, ka „Abrene mums nav vajadzīga, pat ja to mums dāvinātu”, utt., utjpr. … (K. Streipu, N. Muižnieku, I. Brands-Kehri pat netīkas pieminēt.) Jā, bija cerības (kaut arī Ūlafs Jāņsons – Uldis Ģērmanis – savulaik ne velti smīnīgi jautāja: „Vai latvietim noteikti jābūt lētticīgam?”) ka Kažociņš, SAB pirmajā krēslā iesēdies, būs ar gana stipru mugurkaulu, taču arī viņš, izlekdams iz savas kompetences ietvariem, publiski iestājās par SC valdībā.
Atliek vien secināt, ka latviešu klaids nav Igaunijas klaids. Diemžēl, bet fakts.

Līdz ar to atļaujiet, Nāgela kungs, uzskatīt, ka, uz kādu amatu pretendējot, (manuprāt) nav pareizi dalīt „iekšējos” vai „ārējos”, bet gan izvērtēt tikai un vienīgi viņa kompetenci – vai nu cilvēks ir vai nav piemērots konkrētam postenim.
***
Par otro jautājumu grupu – par mums un vēsturi.
G. Nāgels: „Vēsture nav tikai faktu apkopojums, bet sapratne par to, kas mūs ir veidojis.”
Arī uz to var palūkoties no diviem, diametrāli pretējiem skatupunktiem: var, kā Māra Zālīte Mežaparkā, postulēt „Mēs esam bāreņu tauta”, bet var arī pateikt – „mēs esam Nameja, streļķu un Latvijas brīvības cīnītāju tauta. Un tāda paliksim” jeb, kā sacīja Andrejs Eglītis – „Mēs esam ziemciešu tauta”, pirms tam rakstīdams „Liec zobenu zem galvas/ Un cieši neaizmiedz!/ Tavs gods un tēvu zeme/ Tev cieši dusēt liedz”.
Pozīcija atkarīga no skatupunkta izvēles.

+10
-2
Atbildēt

28

    dro > Andris 25.10.2012. 09.38

    ciniits. Perfekts komentārs! Tomēr vienā lietā Jums viedoklis ar trimdas latviešiem sakrīt – Ulmanis:)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 25.10.2012. 10.22

    ?
    Par kuru no abiem šī uzvārda nesējiem Jūs, Ino, runājat? Ja atmiņa mani neviļ, komentā netiku minējis ne viena, ne otra vārdu. :-)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 25.10.2012. 10.37

    Par pirmo. Neņemiet pie srds, man tāds kašķīgs raksturs:)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    mariterage > Andris 25.10.2012. 10.39

    >cinīts
    Viss pareizi, tikai kāpēc K.Streipu pieskaitiet pie tiem kuru pienesums Latvijai ar – zīmi? Un arī VVF galu galā vienīgā atjaunotās Latvijas valsts prezidente ko (protams kura ne bez būtiskiem trūkumiem un kļūdām) var īsti par valsts prezidentu saukt.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 25.10.2012. 11.03

    > Ino

    Par sirdi nav gadījies sūdzēties:-) – vienīgi gribēju precizēt. Ja interesē mans vērtējums par šī uzvārda nesējiem, – 1.) Kārlis Ulmanis, 2.) Gunārs Ulmanis, 3.) Māris Ulmanis, 4.) Guntis Ulmanis.
    (Gunārs, Māris, Guntis – brālēni.)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 25.10.2012. 11.08

    ciniits. Mums gan bija domstarpības tikai par Kārli, aizmirsāt?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 25.10.2012. 11.13

    > Vilmārs7777
    Par VVF. Protams, ne pie maniem, bet saviem deniņiem viņa pirkstu grozīja (žests, kas ir vēl jo nožēlojamāks par A. Bērziņa “sadošanu pa purnu”), ne man, bet savam dzīvesbiedram viņa piecas minūtes pirms posteņa atstāšanas sprauda pie krūts TZO (ja to izdarītu nākamais prezidents, – nekādu iebildumu), ne jau es, bet viņa jūdza Liepājas vēju 10 000 “lašu” kamanās utt. Sarindojiet, lūdzu, pats “+” un “-” un izvērtējiet, kuru vairāk.
    Par K. Str. Atkal tas pats lūgums par “+’ un “-“.
    Man iznāk vairāk mīnusiņu. Tāpēc labprāt uzzināšu Jūsu argumentus.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 25.10.2012. 11.25

    ciniits. Varētu vēl atcerēties iekāroto gruntsgabalu pie jūras, Šlesera auklēšanu, melus par sabiedrisko organizāciju kompetenci – rietumos neesot iedomājams, ka kāda NVO pieprasītu ministra demisiju, iecerēto disidentu pratinātāja kancelejas vadītāja amatā….

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > Andris 25.10.2012. 11.29

    Saistībā ar VVF vēl var atcerēties par parodiju padarīto valodas likumu un skrējienu uz Maskavu svinēt 9. Maiju, jo bija vajadzīgs Putina atbalsts saistībā ar ieceri gūt zināmo ANO amatu. Ko tur daudz – VVF ir ar zināmu harismu un spožumu apveltīta un tas daudziem traucē redzēt viņas galējo egoismu un ambiciozitāti, kas ir viņas “iekšējais kodols”.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Andris 25.10.2012. 12.15

    Par Vīķi runājot, no lielām lietām daudzas, valodas likuma izcūkošanu ieskaitot, te jau pieminētas, bet no mazām – prastā pulksteņu zagšana, protams, arī viss pārējais šeit pieminētais.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    mariterage > Andris 25.10.2012. 12.39

    >Cinītis,Ino,Zirnekliene

    Labi jau labi, VVF trūkumu un mīnusu daudz, bet ja neskaita braucienu uz 9.maiju, tad VVF bija vienīgā kuras kontaktu ar citu valstu prezidentiem brīžos nebija jābaidās par kaunu valstij ko prezidenti radīs atverot muti (varēja dažreiz būt pat lepns).

    Par ordeņiem runājot – nu tie Latvijā (iespējams arī pārējā pasaulē vairāk kā greznumlieta un starpvalstu diplomātiskā protokola daļa, sen jau kā goda zīme degradēta (vai kādreiz pasaulē tā vispār tāda bijusi?).

    (Kas tur bija ar to pirksta grozīšanu pie deniņiem – tiešām neatceros, būšu pateicīgs ja kāds iemetīs saiti uz rakstu par to)

    Par K.Streipu – atzīšos – pēdējos gados nesekoju viņa darbiem (ja nogāzti kādi podi tad sakiet), bet gadus 10 un vairāk atpakaļ, kad mēdzu skatīties raidījumu “Skats no malas” – viņš bija tā ideāls vadītājs, ar skatu uz notiekošo ko var droši saukt par Latvijas patriota nostāju.

    Un personīgi Cinītim (kaut rakstīts nebija man, atvainojos ka iejaucos) – attiecībā par Ulmaņu klanu – Gunārs un Māris man neizsaka neko, varbūt kāds viņus pazīst, neņemos spriest, par Gunti bij palaista leģenda par to kā viņš kā normāls expadomju vecis būdams varēja ar Jeļcinu sadzert un vienoties par exPSRS armijas aizvākšanu no Latvijas zemes, lai nu tā būtu, bet par Kārli atļaušos pārpublicēt savas domas, ko jau uzrakstīju pie kāda cita raksta šai pašā portālā (ar nelielim papildinājumiem) – “Jāpiebilst ka varbūt jau ir pienācis brīdis objektīvi novērtēt arī K.Ulmaņa izdarīto (nevis celt viņam pieminekļus) – valsts apvērsumu 1934.gadā (dzimtenes nodevību) kuru viņš pamatoja ar nepieciešamību ar stingru roku vadīt valsts attīstību pareizajā virzienā – līdzekļi Vecrīgas lielu daļu nojaukšanai un viņa gaumei atbilstošas jaunas celšanai atradās (gan jau draugi no viņa Zemnieku Savienības uz tā labi uzvārījās), bet situācijā kad bija jānes vienpersoniska atbildība par izvēli – aizsardzībai līdzekļi (laikā kad eiropā situācija aizvien saasinājās) pienācīgā apjomā netika atrasti. Saņemot ultimātu (1940.g.) no PSRS viņš varēja vien muldēt par palikšanu savās vietās (ar biļeti uz Šveici kabatā) nevis godīgi paziņot tautai (kura cenzūras par PSRS notiekošā dēļ (atkal Ulmaņa vaina) bija nesagatavota) par situāciju, ieteikt visiem kas varētu būt visvairāk apdraudēti glābt savas dzīvības, atlaist armiju (ja bruņotu pretošanos (vismaz konvencionālo – pamatoti)) uzskatīja par bezcerīgu un bezjēdzīgu), nevis to pakļaut agresora pavēlēm un vai nu bēgt ar vienu no zemūdenēm uz ārzemēm vadīt trimdas valdību vai kā dižam vadonim (par kādu viņu uzdod) palūgt adjutantam revolveri un kā goda vīrs izdarīt kas darāms. Darbi un veids kā viņš tos paveica varētu nozīmēt ka bez pārspīlēšanas viņu var saukt par divkāršu valsts nodevēju (par 1934. un 1940.gadu).”

    P.S. Bija prieks uz brīdi piedalīties domu apmaiņā kas nav virzīta uz savstarpēju konfrontāciju, atvainojos ja to būšu izjaucis.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > Andris 25.10.2012. 12.48

    “Labi jau labi, VVF trūkumu un mīnusu daudz, bet ja neskaita braucienu uz 9.maiju, tad VVF bija vienīgā kuras kontaktu ar citu valstu prezidentiem brīžos nebija jābaidās par kaunu valstij ko prezidenti radīs atverot muti (varēja dažreiz būt pat lepns).”

    Viņai bija pietiekami laba izglītība un manieres, lai izskatītos reprezentabli. Jā, protams, postpadomju bijušās sistēmas “dinozauriem” tas nepiemīt.
    Bet gribētos prezidentu (vai prezidenti), kuram (kurai) Latvija un latvieši būtu prioritāte, nevis ērts pirmais pakāpiens starptautiskajā karjerā, kas vajadzīga tikai un vienīgi personiskās godkares un ambīciju apmierināšanai. Ko līdz, ja VVF prot runāt un izskatīties, ja viņas motivācija ir pilnīgi garām. Protams, jāatzīst, ka vajadzīgās motivācijas nav arī pārējiem prezidentiem, kuri atšķirībā no VVF, izrādījuši gan tumsonību, gan totālu neaptēstību un neaudzinātību.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    mariterage > Andris 25.10.2012. 13.40

    >Zirnekliene Šeloba

    Piekrītu Jums, man arī gribētos kaut ko cēlu un nezināmu (varbūt pašam sevi pieteikt par prezidenta kandidātu (ES protams) (narcistiski ceru ka mans ironijas un “cool & european” līmenis varētu tikt pamanīts ārpus mūsu valsts robežām (joks protams), bet vēlmes jasamēro ar iespējām.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > Andris 25.10.2012. 13.52

    Nu ja manas prasības tiek iztēlotas, kā tiekšanās pēc kaut kā “cēla un nezināma”, tad mums ir jāpiesaka karš Igaunijai vai kādai citai puslīdz sakarīgai valstij un jākapitulē, jo ar šādu lietu izpratni tā vai tā ir “game over”. Un būs mums prezidents, kurš gan pratīs Turkmēniju no Turcijas atšķirt, gan arī neuzskatīs par pašmērķi iegūt kādu ES vai ANO amatu. Par to kara pieteikšanu, protams, joks, bet kas attiecas uz “cēlo un nezināmo”, tad igauņi to jau “tagad redz”. Vai tiešam esam sliktāki?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Andris 25.10.2012. 13.53

    “bet gadus 10 un vairāk atpakaļ, kad mēdzu skatīties raidījumu “Skats no malas” – viņš bija tā ideāls vadītājs, ar skatu uz notiekošo ko var droši saukt par Latvijas patriota nostāju.” – jā, tas tiešām tā bija pirms gadiem desmit, diemžēl, ne pēdējos gados…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Andris 25.10.2012. 13.57

    “Kārlis Streips droši vien tāpēc ka viņam “nepareiza” orientācija – lāpneši kā zināms tādus ienīst…” – nē, ne tāpēc. Daļēji tāpēc, ka viņš šo orientāciju ļoti uzbāzīgi sāka reklamēt, bet galvenokārt tāpēc, ka viņš sludina kosmopolitismu.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    mariterage > Andris 25.10.2012. 14.11

    >Zirnekliene Šeloba

    Tas ka esam sliktāki par igauņiem ir realitāte, kura cerams nevienu neaizskars (viņi taču mūsu tuvākie sabiedrotie (skatīt 1919.gadu, ja kāds noliedz), bet ja nepieciešams pats personīgi parakstīšu Latvijas-Igaunijas līgumu par federālas valsts izveidi (ja varētu vienpersoniski izlemt).

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > Andris 25.10.2012. 14.16

    Šobrīd tā tiešām ir realitāte, bet vai ar to jāsamierinās? Es gan tam nepiekrītu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    mariterage > Andris 25.10.2012. 14.30

    > Zirnekliene Šeloba

    Ceru ka nepiekrīti tikai tam ka igauņi vienpersoniski vadīs mūsu kopējo federāciju, nevis domai ka jābūt vienotai Baltijas Federatīvai Republikai (kurā ietilptu arī Lietuva).

    P.S. Tuvākās stundas nebūšu pie datora, tāpēc manu klusēšanu lūdzu neuztvert par izstāšanos no diskusijas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > Andris 25.10.2012. 14.38

    No apvienošanās federācijā un konfederācijā procesā iesaistītie iegūst vien tad, ja to attīstības līmenis ir puslīdz vienāds. Šķiet ka šobrīd mēs Igaunijai būtu vienlaikus gan apgrūtinājums, gan arī vienpusējas izmantošanas objekts – līdzīgi kā tagad ir ES starp ES “kodolu” un Austrumeiropas postsociālistiskajām valstīm. T.i. apmēram tā, ka cilvēks, kuru māc nopietnas gan mentālas, gan materiālas problēmas cer, ka, piemēram, apprecoties tās pazudīs.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Andris 25.10.2012. 15.02

    >Vilmārs
    ” bet ja nepieciešams pats personīgi parakstīšu Latvijas-Igaunijas līgumu par federālas valsts izveidi…” – bet tikai ar nosacījumu, ka šo federālo valsti vadīs igauņi! Jo viņi nepielaida pie varas komunistus un čekas aģentus, bet nodevējus, kas spiego krievijas labā, izķer paši.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 25.10.2012. 15.20

    > Vilmārs7777: „Kas tur bija ar to pirksta grozīšanu pie deniņiem – tiešām neatceros, būšu pateicīgs ja kāds iemetīs saiti uz rakstu par to)”
    Saite nav pie roka, bet notikuma vieta – Brīvības pieminekļa laukums, „saruna ar tautu”, konkrēti ar sirmu, par prezidenti vecāku kungu.
    ***
    ”Par K.Streipu : „bija (..) ar (..) Latvijas patriota nostāju.”
    Par kopvērtējumu mūsu viedokļi būtiski atšķiras. Bet par profesionalitāti jāpiebilst, ka, ja raidījuma vadītājs „par varas makti” uzspiež savu viedokli, tā ir samērā zema raudze.
    ***
    ”Gunārs un Māris man neizsaka neko”
    Par Māri nav brīnums – viņš nav publiska persona, taču skaļi deklarēt, ka nekas nav dzirdēts par K.U. dzimtajām „Pikšām”, kur ierīkots muzejs (tā vadītājs – Gunārs Ulmanis, bijušais „sibīrietis” – ģimene tika izsūtīta, pēc tam – līdz Atmodai, kad atgriezās Latvijā, bija Krasnojarskas Mākslas skolas direktors), … njā… Bez komentāriem.
    ***
    „par Gunti bij palaista leģenda”
    Par absurdām leģendām pat pie labākās gribas nevaru uzņemties atbildību.
    ***
    „valsts apvērsumu 1934.gadā (dzimtenes nodevību)”
    Ieteikums: pajautājiet juristiem, ko ietver termins „dzimtenes nodevība” vai arī ieskatieties “Krimināllikuma zinātniski praktiskajā komentārā 2″ (R:2000)
    ***
    „viņa gaumei atbilstošas jaunas celšanai atradās”
    Pieļauju, ka, piemēram, Tiesu pili var uzskatīt par Rīgu degradējošu faktoru :-). Jāsaka valdībai, lai steigšus pamet šo kauna traipu. Vēl labāk – noslaucīt no zemes virsas.
    ***
    „situācijā kad bija jānes vienpersoniska atbildība par izvēli – aizsardzībai līdzekļi (laikā kad eiropā situācija aizvien saasinājās) pienācīgā apjomā netika atrasti.”
    Piekrītu: ņemot vērā, ka Baltijas antanti (Polijas un Igaunijas faktors) nebija iespējams izveidot, lielā Latvija tā vai tā lupatu lēveros sasistu sīko Savienību.
    ***
    „ieteikt visiem kas varētu būt visvairāk apdraudēti glābt savas dzīvības”
    Apdraudēta bija visa tauta (arī K.U.). Tātad lai teritorija paliek kā Mozus pirmajā grāmatā – „neiztaisīta un tukša”? Labs pamats valsts atjaunošanai 1990. gadā.
    ***
    „ atlaist armiju (ja bruņotu pretošanos (vismaz konvencionālo – pamatoti)) uzskatīja par bezcerīgu un bezjēdzīgu), nevis to pakļaut agresora pavēlēm”
    Un kas notiktu ar atlaistajiem? Viņi izkūpētu kā sniegs vasaras saulītē, jo otru variantu – jaunu Liteni, tikai 100x lielāku, Jūs uzskatāt par nereālu. Jā, Lāma ezers ir gauži jauka piknika vieta – to jau izbaudīja Latvijas augstākā virsniecība.
    Starp citu, pirmā pavēle, ko saņēma armija, bija – pretoties. Tikai otra – pretēja (pēc konsultācijas ar speciālistiem).
    ***
    „kā dižam vadonim (par kādu viņu uzdod) palūgt adjutantam revolveri un kā goda vīrs izdarīt kas darāms. Darbi un veids kā viņš tos paveica varētu nozīmēt ka bez pārspīlēšanas viņu var saukt par divkāršu valsts nodevēju (par 1934. un 1940.gadu).”
    Nedaudz sebu dots padoms Miervaldim Lūkinam, kurš atdusas Baltajos krustos, un K.U. – Krasnovodskā/Turkmenbaši – „tur – nezin kur”.

    Bet viedokļu daudzveidība par Latvijas vēsturi – kādēļ gan ne?

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 25.10.2012. 15.57

    ciniits..situācijā kad bija jānes vienpersoniska atbildība par izvēli
    __________________
    neviens viņu nespieda, varēja jau atjaunot saeimas darbību kā pats bija solījis.

    Apdraudēta bija visa tauta (arī K.U.). Tātad lai teritorija paliek kā Mozus pirmajā grāmatā – „neiztaisīta un tukša”? Labs pamats valsts atjaunošanai 1990. gadā.
    _________________
    Nepierādāms apgalvojums. Ja Josifs būtu muļķis, tad nekas viņu nekavēja šo nodomu īstenot kā viņš to izdarīja ar čečeniem un citām tautām, bet Latvija ir Eiropā, un viņš negribēja zaudēt kreiso liberāļu atbalstu. Rietumi mierīgi noskatās kā Āfrikā iznīcina miljonus, bet pavisam cita attieksme pret Srebreņicas slaktiņu, kur iznīcinja “tikai” tūkstošus.
    Nepārmetīsim Ulmanim, ka viņš vēlējās dzīvot, bet vai tādēļ vajadzēja ziedot Sarkanajai palīdzībai un gaidīt no Višinska vīzu, ja pašam bija iespēja aizbraukt bez pazemošanās?:)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 25.10.2012. 16.27

    > Ino: „situācijā kad bija jānes vienpersoniska atbildība par izvēli
    __________________
    neviens viņu nespieda, varēja jau atjaunot saeimas darbību kā pats bija solījis.”
    Par izvēli, Ino, nav mani, bet gan Vilmāra7777 vārdi, kurus negrasos prihvatizēt. Par Satversmes neatjaunošanu – jā, tas IR liels K.U. mīnuss. Nekad neesmu to apstrīdējis.
    ***
    ”Ja Josifs būtu muļķis, tad nekas viņu nekavēja šo nodomu īstenot kā viņš to izdarīja ar čečeniem un citām tautām, bet Latvija ir Eiropā, un viņš negribēja zaudēt kreiso liberāļu atbalstu.”
    Apgalvojums, kam vismaz es neredzu faktoloģisko segumu: Teherāna un Jalta deva Džugašvili brīvas rokas. PILNĪGI brīvas. Un to izdarīja nevis Ķīnas ķeizars, bet „liberālie” Rietumi (arī ASV).
    ***
    „ Rietumi mierīgi noskatās kā Āfrikā iznīcina miljonus, bet pavisam cita attieksme pret Srebreņicas slaktiņu, kur iznīcinja “tikai” tūkstošus.”
    Laiki un starptautiskie tikumi, Ino, tāpat kā totalitāru valstu vadītāji, mainās. Ir savdabīgi pagātni vērtēt ar šodienas olekti. Tas attiecas arī uz K.U. =
    ”Nepārmetīsim Ulmanim, ka viņš vēlējās dzīvot, bet vai tādēļ vajadzēja ziedot Sarkanajai palīdzībai un gaidīt no Višinska vīzu, ja pašam bija iespēja aizbraukt bez pazemošanās?:)””
    Nav runa par dzivotvēlmi (palasiet viņa pratināšanas protokolus Krasnovodskā), bet par informācijas apjomu, kas šodien IR mūsu rīcībā, bet tolaik K.U. NEBIJA. Jā, manuprāt K.U. inkriminēt naivumu var, bet ne – nodevību.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 25.10.2012. 17.05

    Ja Josifs būtu muļķis, tad nekas viņu nekavēja šo nodomu īstenot kā viņš to izdarīja ar čečeniem un citām tautām, bet Latvija ir Eiropā, un viņš negribēja zaudēt kreiso liberāļu atbalstu.”
    Apgalvojums, kam vismaz es neredzu faktoloģisko segumu: Teherāna un Jalta deva Džugašvili brīvas rokas. PILNĪGI brīvas. Un to izdarīja nevis Ķīnas ķeizars, bet „liberālie” Rietumi…
    _______________________
    Fakti ir tādi, ka Staļins neiznīcināja visus latviešus, kaut viņam bija brīvas rokas, tādēļ nav arī nekādu pierādījumu, ka viņš to būtu izdarījis, ja Latvija būtu pretojusies.

    “Laiki un starptautiskie tikumi, Ino, tāpat kā totalitāru valstu vadītāji, mainās. Ir savdabīgi pagātni vērtēt ar šodienas olekti. Tas attiecas arī uz K. U…”
    _________________
    Srebreņica un miljonu iznīcināšana Āfrikā nav pagātne, bet mūsdienas. Nesaprotu,kāpēc tur piepīt Ulmani? Ulmanis un Bolšteins dzīvoja vienā laikā, bet katrs izvēlējās savu ceļu…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 25.10.2012. 17.17

    >Ino. Sirsnīgs lūgums: Jūs neesat Jūs, bet K.U. un Jūsu rīcībā ir TIKAI tā informācija, kas bija viņa rīcībā. Kā Jūs rīkojaties??? (Ja iespējams, par visiem pretenziju punktiem.)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 25.10.2012. 17.35

    ciniits. Jūs mainat tēmu. Es nekad neesmu centies būvēt karjeru politikā, jo neuzskatu sevi par tik kompetentu ar līdera dotībām. Kaut biju aktīvs TF biedrs, atteicos no piedalīšanās TF 2. kongresā, jo bija jādodas uz ārzemēm – es jau tobrīd sapratu, ka brīvs cilvēks var justies tikai tad, ja viņš kaut cik ir materiāli nodrošināts.
    Ja es būtu Ulmaņa vietā…ja neko vairāk, tad vismaz būtu radiofonā paziņojis, ka valsts bez manas piekrišanas tiek okupēta un devies uz ilgoto Šveici:)
    Lai plašāk atbildētu, man būtu vajadzīga informācija, kas bija Ulmaņa un ir Jūsu rīcībā:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    mariterage > Andris 25.10.2012. 22.09

    >cinīts

    Par 1934. gada apvērsumu kā dzimtenes nodevību runāju pēc būtības , ne kā jurists (kāds neesmu) tiesas zālē atšķirot likumu grāmatu un meklējot attiecīgo pantu.

    Par vāciskas Vecrīgas nojaukšanu un jaunas celšanu – saites nav pa rokai, lūdzu pameklējiet rakstus žurnālos par arhitektūru.

    Tiešām veidot Baltijas militāro savienību laikā kad Lietuva un Polija Viļņas apgabala dēļ bija lielā naidā bija grūti (varbūt varēja ar Igauniju un Somiju, varbūt ar Igauniju un Lietuvu (deklarējot ka tas attiecas tikai uz austrumu virzienu, ja to izdarītu 30.gadu vidū, kad PSRS vēl nebija gatava karam, tas varētu izdoties neizsaucot nekavējošu PSRS agresiju).

    Par to cik Latvijas izlūkdienests un padomdevēji varēja zināt un informēja K.Ulmani par PSRS nezinu, bet saglabāt valsts leģitimāti neaptraipītu bēgot ar vienu no zemūdenēm uz ārzemēm vadīt trimdas valdību gan varēja.

    Un sūtīt armiju uz mežiem, lai ar partizānu kara metodēm pretotos sarkanajai armijai arī varēja, ka eiropā briest liels karš taču zināja (Austrija, Čehoslovākija taču jau bija kritušas jau pirms bāzu līguma, nerunājot nemaz par to kas viss jau nebija noticis līdz 1940.gada vasarai)un nacionālie partizāni ne jau vienā gadā pēc II pasaules kara beigām tika pieveikti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ieva 25.10.2012. 08.47

Latvieši ārzemēs ir lielāki latvieši, kā latvieši Latvijā. Bet vai patrioti? Neatgriežas tak vairums uz brīvo Latviju. Negriezās, jo bija labi iekārtojušies, bērni, darbs,īpašumi… un retais bija gatavs ziedoties un materiāli zaudēt. Un to var saprast. Bet te ir cits jautājums – vai šādā situācijā nepazūd arī argumentācija pamācīt? Manuprāt, zūd. Un tāpēc nepiekrītu autora raksta tonim. Mums nevajag burkšķētājus aiz stūra, mums vajag tādus, kas dara.

+3
-4
Atbildēt

5

    kristaps_drone > Ieva 25.10.2012. 10.32

    “Neatgriežas tak vairums uz brīvo Latviju. Negriezās, jo bija labi iekārtojušies, bērni, darbs,īpašumi… un retais bija gatavs ziedoties un materiāli zaudēt.” – neatgriežas arī tāpēc, ka negrib dzīvot pārkrievotājā Latvijā, kur mudž no okupantiem, kolonistiem un viņu pēctečiem.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Ieva 25.10.2012. 11.25

    Neatgriežas tādi godavīri, kā Slucis, toties atgriezās VVF un Muižnieks, kuriem Latvija ir tikai starta punkts karjerai “lielajos ūdeņos”. Cinītim taisnība, igauņu diaspora ārvalstīs izrādijās daudz patriotiskāka – L. Meri, T.H. Ilvess…

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > Ieva 25.10.2012. 11.29

    zirnekliene Šeloba. L. Meri gan nebija no trimdas igauņiem.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Ieva 25.10.2012. 11.30

    Paldies par korekciju.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > Ieva 25.10.2012. 11.31

    zirnekliene Šeloba. Paldies par paldies:)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

oktaavs 25.10.2012. 08.01

Gribas lai brīvie latvieši būtu arī visi šeit vēl palikušie. Nav runa par sēdēšanu cietumā, bet par brīvību galvās. Par apziņu, ka valsts – tie esam mēs un nevajag nekādu “saimnieku”, “stingro roku” vai ļoti bagātos ārzemju onkuļus, kas mums norāda kā dzīvot. Ir svarīgi iztekt savas pretenzijas vienalga kam, ja kāda darbība nesakrīt ar nācijas interesēm. Vajag kopības un brīvības apziņu vismaz tautā, pat ja politiķi un nelabvēļi to cenšas visādi sašķelt. Pārāk maz mūsu ir lai varētu apkalpot vēl visu pārējo pasauli, nedomājot pirmkārt par sevi. Citādi nav jēgas šai valstij un to var pievienot jebkurš, jebkam.
Gribētos jau būt par optimistu…

+7
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam