Privilēģijas un tradīcijas

38

Komentāri (38)

Ieva 09.08.2012. 14.55

Nevajag būt tik nenovīdīgiem. Negribēsim taču, lai eksprezidents dzīvotu patversmē un strādātu par kurinātāju. Cita lieta. ko uzver Sanita Upleja – samērība. Jautājums ir tieši par to, ka Zatlers grib extras, kaut pats tāds extra prezidents nemaz nebija. Vismaz es šūmējos par to.

0
0
Atbildēt

0

AS Tesa 09.08.2012. 11.35

žēl ka es nezinu visu Latvijas prezidentu vārdus no galvas, diemžēl pirmais vienmēr nāk prātā Kārlis Ulmanis ;8)

0
0
Atbildēt

0

guna 09.08.2012. 08.04

Uzmanīgi izlasot Sanitas publikāciju, neatradu kaut nelielu, bet precīzu skaidrojumu, par Latvijas valsts prezidenta morālo, juridisko vai kādu citu atbildības formu pret valsti kopumā. Kā es saprotu, Latvijas variantā valsts prezidents tikai reprezentē Latvijas valsti. Viņam ir visai ierobežotas tiesības, ka prezidentam. Latvijas valsts prezidenta neatbild, juridiski valsts priekšā par savu darbību.Visas valsts politiska un ekonomiskā atbildība gulstas tikai uz premjeru un ministru kabinetu, ko ir apstiprinājis parlaments, kas arī zināma mērā ir atbildīgs par notikumiem valstī. Vienīgais kas paliek, morālā atbildība. Kādā kvalitāte ir morālā atbildība Latvijā un eiropā, mēs zinām.
Tad man rodas jautājums, par kādiem tad nopelniem prezidentiem pēc aiziešanas no amata, tiek piešķirtas privilēgijas un dažādas ekstras?

+2
0
Atbildēt

0

oskaar 09.08.2012. 01.15

“Mēs” prezidentu amatā neievēlam. To paveic kaut kādi noslēpumaini ļaudis. Zatlera gadījumā- kaut kur zoodārzā salasījusies ļaužu grupa. Bērziņa gadījumā- arī droši vien kaut kur tāpat salasījusies dažu ļaužu kopa.
Mēs kā sabiedrība no šā “tautas priekšstāvja” varam tikai kaut ko gaidīt. Un neesam tiesīgi no viņa neko prasīt- jo viņu pastarpināti ievēlējuši mūsu ievēlētie deputāti. Tātad mēs kaut ko varam prasīt tikai no mūsu ievēlētajiem deputātiem.
Ja šis noslēpumainās ļaužu grupas un deputātu vairākuma atbalstītais prezidents dara to, ko atbalsta sabiedrība (manuprāt- tam atbilst visi līdzšinējie prezidenti), tad, manuprāt, viņš ir pelnījis visus tos labumus, kuri tiek paredzēti bijušajiem prezidentiem- sekretārs, dzīvoklis, mašīna un kas nu vēl tu bija…
Ja viņš visas savas darbības laikā bijis sabiedrības lielākās daļas ienīsts, savās kabatās acīmredzami naudu grābjošs tikai un vienīgi sev tuvos politiķus aizstāvošs funkcionārs (tādu, manuprāt Latvijā vēl nav bijis, un ceru, ka arī nebūs), tad viņš nav pelnījis neko.
Jautājums ir tikai- kurš būs tas soģis, kurš šos abus gadījumus vienu no otra atšķirs. ???

0
0
Atbildēt

0

Māris Bluķis 08.08.2012. 17.32

“Mazliet” kaitina tā māžošanās ar privilēģijām. No vienas puses, ja reiz ierēdnim vai kādam citam ir piešķirts auto tad, lai tak viņš to lieto, nav paparaci jāsēž krūmos un jāčakarē cilvēks par to, ka tas pa ceļam ir iestūrējis RIMI. Auto ir pārvietošanās līdzeklis. Labi, privātām vajadzībām izlietots benzīns būtu jāatmaksā, bet tas arī viss.
Taču tai pat laikā auto ir jābūt praktiskam; ekonomiski pamatotam.
Nu nav vajadzīgs luks.
Taču, kas attiecas uz eksprezidenta privilēģijām, tad, manuprāt, tās ir saistāmas ar eksprezidenta “darbu” t.i. viņam pienāktos birojs ar reprezentatīvām funkcijām un personālu kā arī iespēja dabūt auto ar šoferi, kad vajag pildīt eksprezidenta pienākumus, un auto nebūt nav jābūt piestiprinātam konkrētam ex…

+5
0
Atbildēt

1

inesite15 08.08.2012. 16.13

Čukčulandē “iz hamov v pani” zied un smaržo – 100gab. galms sev ……… un laimīgajai čerņai …….. karaļus naznačajet tikai tā :) – 1.-pirtnieku priekšnieks dēļ uzvārda, VVF dēļ tā, ka aizdīķa štučka, … kas tur vēl bija-nebija …, dr. basketbolists dēļ tā, ka tā … Partijpronte un stratēģiska vieta … un domāšana … kak bi … un VĒĒLLL :)))))) – a Berjozkin-pašā – tas personāžs vismaz neskrien, pūsdams-elsdams – ka tik ko durku bezpredelā dabūjamu garām nepalaistu :) – lēni un prātīgi savilcis gana, lai iespētu tādā pat lēnā garā saprast…………………………………… un PRĀTA PIETICIS SAPRAST – kas priecē – saprast, ka NAV DĒĻ KĀ ……….. nav jau :P

+1
-1
Atbildēt

0

Agnese Laizāne 08.08.2012. 15.53

Simpātiski, ka Bērziņš var atļauties rādīt zināmu pieticību. Nav izprotams, kāpēc bijušajiem prezidentiem vajag lielu dzīvokli un dārgu automašīnu. Passats būtu pietiekami demokrātiska izvēle. Par sekretāri un apsardzi vēl varētu piekrist.

+2
-2
Atbildēt

1

    inesite15 > Agnese Laizāne 08.08.2012. 16.16

    ” Par sekretāri un apsardzi vēl varētu piekrist.”

    – A Kammerdiener ?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Sanšains 08.08.2012. 13.59

Nabaga cilvēks, kurš uzņēmies nepatīkamo prezidenta darba sūrmi, visvairāk cieš no bijušo kompetenču zaudēšanas, no iespēju trūkuma apgūt jaunas zināšanas un iemaņas, tātad arī no neizbēgamās prāta notrulināšanās, morālā izsīkuma un psiholoģiskās izdegšanas. Faktus uz sejas taču visi esam redzējuši.

Tāpēc, lūdzu, arī turpmāk apzeltīsim un ucināsim katru Demokrātiskā Darba Varoni – katru, kurš, uzupurēdamies mūsu visu labā, piekritīs kļūt par prezidentu!

Ar premjeru un ministriem gan viss ir gluži citādi: šie jau tā varen plaši cepuri kulošie iznireļi papildus vispārējai tautas cieņai un milzīgajai algai gūst arī nepelnītas priekšrocības – jaunas iemaņas. Tāpēc pēc darba zaudēšanas dzīvokļi un automašīnas viņiem, loģiski, nepienākas: lai nu tālāk dzīvo paši saviem spēkiem.

+4
-1
Atbildēt

1

    ilmisimo > Sanšains 08.08.2012. 17.10

    Latvijā nav dzimušu aristokrātu – visi pa lielākai daļai esam cēlušies no zemniekiem vai muižu kalpiem. Varētu tamdēļ uzskatīt, ka izcilu aktieru un dažu citu jomu pārstāvju pārliekā godināšana, arī ārkārtīgā pietāte pret ministriem un eksprezidentiem ……….
    __________________ kā arī komiskais respekts pret katru “dr” un katru vienu “prof.”-aiz kam tieksme “apgrāduoties”.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Andris 08.08.2012. 13.56

Varbūt pienācis laiks skatīt visus “krējuma” bonusus kopumā – gan eksprezidentu, ministru, gan pēc kārtējās Saeimas aiziešanas tukšā palikušo eksdeputātu “atalgojumus”.
Pieļauju, ka, vērā ņemot Latvijas “vidējā aritmētiskā pingvīna” dzīves līmeni, prezidents saņem visnotaļ vērā ņemamu algu, bet pēc pilnvaru beigām – pensiju, lai iegādātos dzīvokli bez tarakāniem vai citiem nevēlamiem apakšīrniekiem – tādu, kurā var nesarkstot vest citus cilvēkus (jo arī ārzemju VIP diez vai laimē kūst, skatot lielo plaisu, kas šķir Latvijas “elites” apartamentus no reālās valsts dzīves). Arī mašīnu šobrīd var iegādāties katrs pats. Taču gadi ir gadi, un pieļauju, ka arī prezidenti nav dievi un viņiem var gadīties veselības problēmas, līdz ar to ir vajadzīga gan sekretāre, gan šoferis, kurus algo par valsts līdzekļiem.
Par Saeimas autoparka “lietderīgo” izmantošanu, vizinot pa Latgali koļerovus, – šodien publicētā informācija. Un jāteic, ka šis nav izņēmuma gadījums. Līdz ar to jautājums: kāpēc tas (tāpat kā ministru ierašanās darbā un viņu aiztransportēšana uz mājām) jāapmaksā arī man vai skolotājai no tās pašas Latgales?
Tālāk – par caurkritušajiem Saeimas deputātiem. Ja kāds darbinieks zaudē darba devēja uzticību, viņu atlaiž nevis apvelta ar vērā ņemamu gratifikāciju par teicamu darbu. Līdz ar to šim nosacījumam vajadzētu attiekties arī uz eksdeputātiem.
Tikai ļoti gribētos zināt, kāds sausais atlikums būs no šādiem viedokļiem? – pačalosim, papukstēsim, nolaidīsim emociju tvaiku svilpē un… dzīve ritēs, kā ritējusi? Bet varbūt kādam ir vērts papūlēties, apkopot racionālo un nonākt pie tā paša rezultāta kā jautājumā par Saeimas deputāta zvēresta laušanu? (14 000 savākto parakstu ir pirmais gadījums, uz ko ir spiesta reaģēt Saeima.)

+8
-1
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 08.08.2012. 12.44

———Kalvis Apsītis ‘Latvijā nav dzimušu aristokrātu – visi pa lielākai daļai esam cēlušies no zemniekiem vai muižu kalpiem. (..)
Ne jau bijušais prezidents te vainīgs, bet tie spēles noteikumi, pēc kuriem viņš spiests darboties.’
==============================================================================
Der ATCERĒTIES – kas, kad un kā radīja pašreizējos ”spēles noteikumus”, kas tos apstiprināja (leģimitizēja). Tad skaidrāk varēs APJĒGT, kas ieinteresēts tos uzturēt,- jo ‘demokrātija nav ideāla, bet neko labāku mums nevajag’?
– ”Latvijā 86% iedzīvotāju pašreizējo situāciju valsts ekonomikā uzskata par sliktu vai par ļoti sliktu, savukārt 13% iedzīvotāju stāvokli tautsaimniecībā vērtē kā labu.Par to liecina jaunā “Eurobarometer” aptauja, kuru pēc Eiropas Komisijas pasūtījuma maijā veica socioloģisko pētījumu kompānija “TNS Opinion & Social”.

http://www.delfi.lv/news/eiropa/zinas/eurobarometer-latvija-86-iedzivotaju-situaciju-ekonomika-uzskata-par-sliktu.d?id=42560660

+1
-1
Atbildēt

0

aivarstraidass 08.08.2012. 12.20

Latvijā nav dzimušu aristokrātu – visi pa lielākai daļai esam cēlušies no zemniekiem vai muižu kalpiem. Varētu tamdēļ uzskatīt, ka izcilu aktieru un dažu citu jomu pārstāvju pārliekā godināšana, arī ārkārtīgā pietāte pret ministriem un eksprezidentiem un valsts naudas dāsna bārstīšana par viņu visprozaiskākajiem tēriņiem ir mēģinājums parādīt, ka arī latviešiem ir savas “labākās aprindas”.

Bijušie valsts prezidenti pateicoties savai autoritātei un kontaktiem var labi kalpot valstij arī pēc dienesta pilnvaru beigām – līdzīgi kā to dara eksprezidenti ASV. Varbūt viņiem nepieciešami valsts apmaksāti instrumenti, kurus var izmantot pēc amata pilnvaru beigām – piemēram, neliels birojs un divi apmaksāti palīgi? Labumu no šāda bonusa var iegūt – bet tad prezidentam pēc pilnvaru beigām ir jārosās; jāturpina tāda vai cita sabiedriska darbība.

No otras puses, dzīvokļa/automašīnas/vasarnīcas iegāde – tā jau laikam jāatstāj paša prezidenta ziņā par viņa personiskajiem līdzekļiem. Ja to iepērk “valstiski”, tad rezultāts jebkurā gadījumā būs neefektīvs. Ja cilvēks pats sev pērk dzīvokli, tad viņš atradīs saprātīgāko piedāvājumu. Bet ja dzīvokli cilvēkam pērk valsts (vai pat trakāk – apmaksā arī uzturēšanas izdevumus un NĪ nodokli), tad būtu muļķīgi neizbrāķēt visu to, kas nav pats visdārgākais un ekskluzīvākais. Tādējādi, manuprāt, tiek radīta greiza motivācija. Ne jau bijušais prezidents te vainīgs, bet tie spēles noteikumi, pēc kuriem viņš spiests darboties.

+10
0
Atbildēt

2

    Jānis Jukna > aivarstraidass 08.08.2012. 12.25

    Šķiet, ka lielākais posts slēpjas apstāklī, ka pašiem prezidentiem prasa, vai viņi ir ar mieru tādā dzīvokli mitināties utt. Iegādātos kādu vai atrastu valsts īpašumā jau esošu, kurš ir piemērots, pateiktu – nāc un dzīvo, ja negribi, tad uzskatāms, ka esi atteicies no savas prerogatīvas. Un viss…

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > aivarstraidass 08.08.2012. 12.35

    ——
    Amatpersonu privilēģijām nav sakara ar valsts prestižu, vien ar pašu dīvaino domāšanu.
    ==============================================================================
    Amatpersonu privilēģijām ir visciešākais sakars ar to valstisko sistēmu (iekārtu), kas ir izveidota pēdējo 20 gadu laikā. Tagad sistēmas izveidošanas lielākie ‘arhitekti’ var baudīt sasniegtā labumus. Ir, ir izdevies apvienot ‘kapitālisma labumus ar sociālisma priekšrocībām’ –

    Vaira Vīķe Freiberga, vēsturiskā runa Ņujorkā 1994.g.18. novembrī:

    ‘(..)Tas, ko mēs Latvijā gribētu redzēt, būtu jauns, tieši Latvijai piemērots sabiedriskais modelis, kas sevī apvienotu to labāko, kas izmantojams gan no sociālisma mantojuma, gan no kapitālistiskās sistēmas, no kurām ne viena, ne otra nav simtprocentīgi ne melna, ne balta’

    VĪĶE-FREIBERGA, Vaira (1994). Tādi nu mēs esam, un tur nekā nevar darīt [That’s just the way we are and there is nothing we can do about it] Laiks (New York), November 19,
    p.1, 2, 6.
    Reprinted in:Lauku Avīze (03.02.1995)

    http://www.president.lv/pk/content/?cat_id=1903&lng=en

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Jānis Jukna 08.08.2012. 11.35

Domājams, ka normāls prezidents, kas kļuvis zināms arī ārvalstīs, arī pēc sava termiņa saglabā kaut kādu reprezentatīvu lomu. Piemēram, VVF darbojas joprojām visai aktīvi, cik var noprast. Ja nu kāda ārvalstu delegācija ierodas, nevedīs taču šos uz vienistabas dzīvoklīti Pārdaugavas tumšākajos nostūros. Labi, ja ne dzīvokli, tad vismaz pienācīgu telpu, kur uzņemt viesus u.tml. vajadzētu nodrošināt.

+6
-2
Atbildēt

7

    gliters > Jānis Jukna 08.08.2012. 11.41

    Par pieklājīgu pensiju exprezidents pats var noīrēt puslīdz normālu dzīvokli, kurā nav kauns vest ciemiņus, t.sk. no “augstām aprindām”.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Jānis Jukna > Jānis Jukna 08.08.2012. 11.54

    Varēt jau varētu, bet varbūt kāds eksprezidents arī nevarētu. Vienu telpu kādā valsts mājā amatpersonu reprezentācijas pasākumiem Latvijas valsts mierīgi varētu atļauties.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Jānis Jukna 08.08.2012. 11.59

    Es gan domāju, ka šādas extras bijušajiem valstsvīriem trešā nabadzīgākā ES valsts principā nevar atļauties.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Jukna > Jānis Jukna 08.08.2012. 12.14

    Teiksim sekretāre un mašīna kādus pirmos 4 gadus pēc termiņa beigām, vidusmēra dzīvoklis vai iespēja lietot kādu telpu nepieciešamības gadījumā nebūtu nekas ārkārtējs. Izmaksas tu neko nesamērīgas nav.
    Salīdzinājumam – Šā gada pirmajā pusgadā Saeimas deputāti un darbinieki devušies kopumā 125 komandējumos, un tie izmaksājuši 167,9 tūkstošus latu, kas ir par 38% vairāk nekā pērn atbilstošajā laika periodā. Vairums no tiem komandējumiem noteikti ir pilnīgi bezjēdzīgi. Te jau tikai Saeimai, kur vēl citas amatpersonas, kas klaiņo pa pasauli.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Jānis Jukna 08.08.2012. 12.36

    Par Saeimas deputātiem, darbiniekiem, amatpersonām un tml. publiku piekrītu.
    Bet nekas netraucē sākt mūsu nomenklatūras nesamērīgo privilēģiju un materiālā nodrošinājuma apcirpšanu tieši ar exprezidentiem.
    Un kam, piemēram, Zatleram (“politiskajam līķim”) būtu vajadzīga sekretēre? Kas attiecas uz Vairu, ja viņa vēlas apmierināt savu godkāri, Eiropas līmenī pamācot Ungāriju, kā jādzīvo, kāds Latvijas valstij no tā labums? Lai attiecīgās institūcijas nodrošina viņai visu darbam nepieciešamo, ieskaitot sekretāri.
    Prezidents nav monarhs vai karaliskās ģimenes loceklis, lai visu mūžu baudītu bonusus.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    juhans > Jānis Jukna 08.08.2012. 14.39

    krizo sensi
    “…ja nu kāda ārvalstu delegācija ierodas, nevedīs taču šos uz vienistabas dzīvoklīti Pārdaugavas tumšākajos nostūros…”

    Kāpēc ne? Ak tā, tu gribi teikt, ka, ja arī nedzīvojam glauni, ārzemnieku priekšā gan to nedrīkst izrādīt. Bet tad nav ko uztraukties. Pieredze taču ir. Atceries, kad Hruščovu veda uz Raunu,tad pa Vidzemes šoseju šosejas pusē pielaboja māju jumtus un, kā stāsta, viena otra māja esot arī nokrāsota šosejas pusē. Kāpēc to pašu nevarētu darīt, ja vedīs uz “Pārdaugavas tumšākiem nostūriem”? Kā tu domā?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Jukna > Jānis Jukna 08.08.2012. 14.44

    Ha. Laikam tad, kad Bušs bija atbraucis, tad ārēji uzposa ielu malās esošās mājas arī. No lidostas uz centru braucot, gar Brīvības ielu… Tradīcijas nemainās.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

gliters 08.08.2012. 11.32

Un par pārējo vēl… Būtībā tas dzīvoklis un mašīna ir riktīgas padomju nomeklatūras priviliģēšanas tradīciju “atraugas”, vēl tik specveikalu trūkst…
Pensija ir OK, bet pārējais ir nelietderīga un nepamatota izšķērdība, ko mūsu valsts nemaz nevar atļauties.

+12
-1
Atbildēt

0

Ieva 08.08.2012. 11.29

Amats zināmā mērā raksturo atbildības līmeni. Savukārt nodrošinātais komforts var veicināt attiecīgās personas atdevi. Piemēram, vedot ministru uz darbu ar mašīnu, viņš var vairāk laika veltīt raženam darba. Prezidents, savukārt, pieņem valsts līmeņa lēmumus, salīdzinot ar rakstā minēto labo ārstu vai skolotāju. Protams, ka apzinīgs gatera strādnieks arī ir pelnījis atzinību, tikai- gatera darbinieku līmenī. Tieši kompetences un profesionālisma nenovērtēšana ir viena no mūsu lielākajām nelaimēm- te nu nepiekrītu Sanitas domai, bet piekrītu tālākajam, jo cita lieta ir konkrētās personālijas. Un te nu profesionālisma nenovērtēšanas noved pie tā, ka amatos nokļūst gadījuma cilvēki, diletanti savā nozarē. Piemēru pietiek- Ingrīdiņa, savulaik, Roze, Slakteris, varam ilgi turpināt. Arī Zatlers, kas būdams labs ķirugs, nespēja būt labs prezidents. Un te nu rodas tas jautājums par samērību un attieksmi. Tieši gadījumu cilvēku izvirzītās pretenzijas ir tas, kas rada sabiedrības pretreakciju. Jo, kā var izdarot darbu tā uz trīs ar mīnusu, prasīt glamūru uz pieci ar plusu? Ja Zatleram būtu pieškīruši “standarta” auto un “standarta” dzīvokli, neviens gailis pakaļ nedziedātu. Bet gaiļi pakaļ dzied tāpēc ka Zatlers grib greznu auto un extra klases dzīvokli. Un tad rodas jautājums- par ko?

+8
-1
Atbildēt

0

gliters 08.08.2012. 11.14

Visam piekrītu, izņemot pieņēmumu, ka A. Bērziņa motīvu pamatā ir godīga attieksme. Ja runa ir par bijušo baņķieri, turklāt ar “skeletiem skapī”, tad loģiskāk būtu domāt, ka turība viņam ļauj “paust attieksmi” šādā veidā sava publiskā tēla veidošanas nolūkos.

+15
-1
Atbildēt

4

    kristaps_drone > gliters 08.08.2012. 11.18

    Tieši tā! Jo tieši prhvatizācijas un ES naudas izkrāpšanas rezultātā iegūtā turība Bērziņam ļauj tagad tēlot pieticiīgo. Tad, kad viņš prihvatizēja, tad par savu tēlu viņš īpaši nedomāja, bet darīja tāpat kā citi, kam bija iespēja. Taču tik un tā labi, ka viņš šo jautājumu arī no savas kanceles pacēla.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 08.08.2012. 11.23

    Bērziņam par labu var teikt, ka vismaz viņa “rijība” nav bezgalīga. Latvijas apstākļos diemžēl pat tas jau kaut ko nozīmē.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Jānis Jukna > gliters 08.08.2012. 11.30

    Pagaidām izskatās, ka “rijība nav bezgalīga”, taču kas zin, kāda attieksme būs, kad prezidentūras termiņš beigsies. Lai gan, ja valsts piedāvātie labumi ir mazāk labi nekā pašam esošie, tad jau liela prieka no tā nav.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 08.08.2012. 11.37

    Tava loģika ir normāla cilvēka, nevis “materiāli atkarīgā”, kādu mūsu politikā netrūkst, loģika. Nekas jau netraucē paša labumiem piegrābt klāt to, kas pēc likuma pienākas exprezidentam… Dzīvosim, redzēsim, ko darīs Bērziņš, kad PR taisīšana vairs nebūs aktuāla.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 08.08.2012. 11.13

Būtībā ļoti pareizi uzrakstīts, tik tiešām, šis brīdis ir īstais, kad, tikko beigusies krīze un mums karina makaronus uz ausīm par to, cik liels veiksmes stāsts ir Latvija, lai pārskatītu kliedzoši nesamērīgās eksprezidentu privilēģijas. Jāpiebilst arī, ka Lapsa Delfos par šo pašu tematu un tieši šodien uzrakstīja daudz spilgtāk, interesantāk, talantīgāk un asāk.

+6
-3
Atbildēt

1

    peerku > kristaps_drone 08.08.2012. 13.29

    to, kas vēl ir atlicis no Jums paša un Jūsu labās slavas, jau mēnešiem ilgi gabalos rausta šīs Sondores, pārējās Kukules un viss cits Jūsu savāktais “partijas kodols”?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam