И хочется, и колется

103

Komentāri (103)

Lidija Apsīte 28.09.2011. 06.04

Par tām valodām. Domāju, ka redakcija pieļauj kļūdu (tas maigi izsakotis; bet būtībā – tas būtu pienākums) netulkojot latviski svešvalodās iesniegtos rakstus. Pieļauju, ka portāls zaudē labu daļu interesantu viedokļu, kurus iesniegtu autori vācu, franču, spāņu u.c. valodās, tai skaitā arī igauņu un leišu.
Nu nesēdēs lasītājs ar vārdnīcu rokās. Tātad raksts adresātu nesasniedz, vai ne tā? Attiecībā uz krievu valodu – pieļauju, ka liela daļa jaunākās paaudzes tik labi to nepārvalda, lai lasītu visus textus. te tomēr ar “ielas valodu” nepietiek.
Atļaušos norādīt uz bueņa (nu tas, kam kaska galvā)centību – ja ievērojāt, viņš ir stipri norūpējies lai savu gara lidojumu aizvadītu līdz VISIEM portāla apmeklētājiem

+3
-1
Atbildēt

0

bebiekste 27.09.2011. 21.53

Hmm, pārlasīju IR manifestu. Ne vārda par IR kā latvisku portālu.

+3
-1
Atbildēt

0

undriine 27.09.2011. 20.46

Kas tur rakstīts?

0
0
Atbildēt

0

māsa 27.09.2011. 19.58

Valsts valoda Latvijā ir viena – latviešu. Valsts valodas likums nosaka un izvirza prasības tās lietošanai. Man jautājums izdevējam. Vai tādi, netulkoti viedokļi nav pretrunā ar minētā likumā prasīto, vai publicējot latviešu zemē un latviešu mēdijā šādus, netulkotus “viedokļus”, jūs klaji nepārkāpjat likumu?
Un pat ja var stŗīdēties, un likumu klaji nepārkāpjat, kāpēc vajadzīgas publikācijas svešvalodā? Tās ar kaut ko īpašas, vienreizējas, neatkārtojamas? Varbūt tā ir tikai “IR” nepārdomāta rīcība?

+4
-6
Atbildēt

2

    Kaspars Špūle > māsa 27.09.2011. 20.49

    Baidos, ka viss ir daudz vienkāršāk.
    IR redakcijā nav cilvēku, kas mācētu pārtulkot latviski mistera Ignatjeva rakstus. Šie raksti ir ļoti īpaši, jo vienīgi tos IR redakcija publicē krieviski.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    martins_kibilds > māsa 28.09.2011. 01.43

    Neesmu redzējis līdzīgu komentāru pie Mortena Hansena šajā lapā publicētajiem rakstiem angļu valodā. Ja gribat būt konsekvents, tad jums vajadzētu iebilst arī pret to. Man kā IR regulāram lasītājam nav iebildumu pret rakstiem citās valodās. Ja kādam tādi ir, tad var izvēlēties šo rakstu nelasīt. Tas ir tik vienkārši.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Sanšains 27.09.2011. 17.56

Es arī tomēr izmocīju to rakstu. (Nu, nepatīk man tā kirilica)

Man patika atziņa, kas izskan nepelnīti reti – ir sasniegti SC balsojuma griesti un, ja “Saskaņas Centrs” tagad netiks pie valdīšanas, turpmāk gaidāma vēlētāju atbalsta samazināšanās.

Varu tikai atkārtot jau iepriekš pausto: ir jāiztur, Saskaņas Centru NEŅEMOT valdībā!

+10
-1
Atbildēt

0

alexander 27.09.2011. 16.38

Komentārs ir labs, precīzs un kodolīgs, paldies autoram un IR redakcijai par iespēju to izlasīt. Labprāt turpinātu lasīt šī autora un citu krievu valodā rakstošu žurnālistu analītiskus un objektīvus komentārus par politisko situāciju Latvijā. Jo man liekas, ka Latvijā nekur citur šādu rakstu neizdotos nopublicēt. Diemžēl, kamēr krievvalodīgā prese Latvijā ir nekritiski lojāla SC, tikmēr viņu vēlētājs turpinās nekritiski par to balsot.

+8
-4
Atbildēt

0

miezis1 27.09.2011. 14.52

Lūdzu lieciet rakstus Latviešu valodā, es ar mokām sevi piespiedu to izlasīt krieviski, jo šis ir IR un tātad labs, bet otro reizi es sevi nemocīšu.

+3
-2
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 27.09.2011. 13.24

Liepājā kāzu dalībniece pieprasa ceremoniju vadīt jaunajā valsts valodā – krieviski
http://www.diena.lv/latvija/novados/kazu-d

+5
0
Atbildēt

5

    Rozīte > Kaspars Špūle 27.09.2011. 13.39

    Un kas tajā ir slikts?

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Kaspars Špūle 27.09.2011. 13.44

    V.T. … Un kas tajā ir slikts?
    —————————————

    Neviens nesadeva pa muti …

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Liene > Kaspars Špūle 27.09.2011. 13.48

    Tev nesadeva? Saprotu tavu sarūgtinājumu, mazohistam tas būtu rūgts, nedabūt pa muti, vai ne.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Liene > Kaspars Špūle 27.09.2011. 13.51

    “fretka 27.septembris 2011 13:24”

    — Jūsu atsauce neatveras, un zināt, kāpēc? Tāpēc, ka jūs esat nevīža.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Kaspars Špūle 27.09.2011. 14.21

    Kas gribēs, aizies uz Dienu un sākuma lapā ieraudzīs.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

krista_lemberga 27.09.2011. 12.32

Tomēr gribētos zināt par ko ir šis raksts.

+3
-1
Atbildēt

3

    mary75 > krista_lemberga 27.09.2011. 12.53

    Par SC,un arī npar mūsu “gaišajiem spēkiem”, kontekstā.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > krista_lemberga 27.09.2011. 13.02

    Ilze R., Jūs neuzzināsiet, par ko ir šis raksts, jo “gaišajiem spēkiem”, Dzeri49 ieskaitot, ir vienalga, kādā valodā lasīt un runāt.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    mary75 > krista_lemberga 27.09.2011. 22.44

    Manā uztverē tas ir pluss, nevis mīnuss.
    Nu ja jums tādas problēmas ar to krievu valodu, kas jūs spiež vispār šo rakstu lasīt un šausmināties, vienkārši nelasiet.
    Ir ir tiesības publicēt rakstus jebkurā valodā, neviens likums to neaizliedz, un vairākumu, kā izskatās, tas absolūti nesatrauc.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 27.09.2011. 12.13

Teksts par “vietējo krievu eliti” ir labs! :)
Beņa, vai tu esi Giļmans?

+3
-1
Atbildēt

5

    Liene > Kaspars Špūle 27.09.2011. 12.26

    Vietējā krievu elite ir gan Mihails Taļs, gan Sergejs Eizenšteins, gan kosmonauts Anatoļijs Solovjevs, kas visvairāk laika pavadījis kosmosā, ar to uzstādot pasaules rekordu. Visi ir iczilnieki, un neviens nerunāja latviešu valodā. Tātad sanāk, ka latviešu valoda nav tas faktors, kas palīdz būt lieliskajam cilvēkam vai izcilniekam. Latviešu valoda te ir ne pie kā, jeb, kā saka latvieši, ņi pri čom, tātad ни при чем, atgriežoties pie savām slaviskajām saknēm.

    Bet par lietas būtību jeb par Sorosa svētību divkopienu valstij jūs, “fretka”, protams, nerunājat, kā tas jūsējiem pieņemts, nerunāt par lietas būtību.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Kaspars Špūle 27.09.2011. 12.38

    Jūs, Buen-a, esat “fašistijā” dzīvojot krievu valodas ortogrāfiju piemirsis;) Jūsu frāze ни при чем, pareizi būtu jāraksta ни при чЁм.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Rozīte > Kaspars Špūle 27.09.2011. 13.30

    Jūsu zināšanai, burtu “ё” preses izdevumos gandrīz neizmanto.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Kaspars Špūle 27.09.2011. 13.42

    Es to saprotu kā jūsu atbalstu krievu valodas noplicināšanai:(

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Kaspars Špūle 27.09.2011. 19.48

    Pēc Tavas loģikas Beņa krievs=amerikāņi=kanādieši=austrālieši ( sintētiskās nācijas, kur krievs vecākais dzīvais piemērs ), ja jau Tu tur ieskaiti gan žīdiņus, gan tatārus, gan čukčas, gan samojedus,gan mordviešus.
    Ja tā Tu proponē ka visas vecās valstis ( REiropa) ir neglābjami nacionālisti ? Francūži, zviedri, dāņi, vāči, grieķi, itāļi ir tavuprāt ir nožēlojami fašisti?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Liene 27.09.2011. 12.01

Pilnīgi piekrītu komentētājam ar niku fretka par to, ka vislielākais autora nopelns ir nevis raksta saturs, bet raksta valoda.

Ignatjeva un Krasņitska nopelns ir divkopienu valsts institucionalizēšana, jo Latvijā arī Soross ir вынужден, kā to būs latviski, piespiests divkopienu valsti atzīt, sponsorējot atseviški gan krievus, gan latviešus. Soross NAV spiedis Krasnitskim un Ignatjevam pāriet latviešu valodā, piem., viņš varēja sacīt, finansējumu saņemsiet, ja rakstīsiet latviešu valodā — , bet paldies Sorosam, viņš to neizdarīja, jo droši vien Soross arī saprot, kas ir valodas fašisms. Tātad ir arī Sorosa sponsorētie gan latviešu elites atstumtie žurnālisti (Gunta Sloga), gan arī vietējas krievu elites atstumtie žurnālisti (Ignatjevs un Krasņitskis). Tātad ar savu dzīves piemēru šie cilveki mums rāda ceļu, pa kuram ir jāiet Latvijai. Jo īpaši Krasņitskis, principiālais nepilsonis (kā Sergejs Kruks) –, tomēr saņem to Sorosa svētību, un ar to arī latviešu kopienai būs jāatzīst krievu valoda un krievu nostāja: mēs esam paši par sevi, bez jūsu pārspīlētajām un šizofreniskajām rūpēm par “svēto” latviešu valodu, un mums Latvijas pilsonība pienākas bez nosacījumiem. Nav svētu valodu, ir cilvēki, kas valodās runā, un jūs, latvieši, neesat nekadi nedz svētie, nedz mocekļi.

0
-3
Atbildēt

0

Gaisma; Enģelis 27.09.2011. 11.32

He. Aizvien vairāk sāk izskatīties, ka spīd mazākuma valdība. Jautājums tikai kāda

0
0
Atbildēt

0

piziks 27.09.2011. 11.16

Maskavā Medveģevs Dobelē augušo Kudrinu bez darba atstājis. Ušakovs varētu šo SC palīgā pasaukt, bet Kudrinam tuvā finansu disciplīna jau arī SC divgalvu vistai — Nilam ar Jānīti U. — nepatiks… :)

+4
-1
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 27.09.2011. 11.11

Un kur tad obligātā Ir.lv redakcijas piezīme par to, ka šis bijušais TV5 darbinieks ir “profesionāls žurnālists”?
……
Ā, sapratu: autors neprot valsts valodu, tāpēc tāpat ir skaidrs, ka viņš ir profesionāls žurnālists.

+5
-3
Atbildēt

11

    mary75 > Kaspars Špūle 27.09.2011. 11.27

    Autors prot valsts valodu, bet, kā visiem, viņam ērtāk izteikties dzimtajā valodā, svarīgs ir raksta saturs, nevis forma, kādā tas pateikts.
    Nu, ja jau nav ko teikt par saturu – var jau parunāt arī par formu.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Kaspars Špūle 27.09.2011. 11.42

    Дзерису49
    Уважаемый, если я прихожу на латышский инф. портал, то наверное затем, чтобы читать по-латышски.
    Статьи русских авторов на русском языке я найду в избытке на других сайтах.
    Но этот сайт, видать, предназначен не для информирования, а для того чтобы латыши не позабыли русский язык.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > Kaspars Špūle 27.09.2011. 11.59

    VIspār, ja apmeklē šo portālu tikai latviešu valodas dēļ, labāk lasīt latviešu klasiķus.
    Parasti šeit ienāk satura dēļ, neatkarīgi no tā, kādā valodā ir komentārs.
    Šeit valodas likums nav jāievēro, atšķirībā no oficialām iestādēm.
    Bet, man nevajag speciāli rakstīt krievu valodā, man ir pilnīgi vienalga, kādā no šīm divām valodām lasīt vai runāt.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Kaspars Špūle 27.09.2011. 12.15

    >Dzerim
    1)”svarīgs ir raksta saturs, nevis forma, kādā tas pateikts” – pēc šī principa kravcovs taču mierīgi varēja turpināt savu “darbu” Saeimā!
    2)”man ir pilnīgi vienalga, kādā no šīm divām valodām lasīt vai runāt” – tādēļ ka pārāk daudziem latviešiem tas ir vienalga, krievi Latvijā necenšas runāt un rakstīt latviski, un daudzi to pat neprot.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > Kaspars Špūle 27.09.2011. 12.20

    Saeima ir oficiāls orgāns, šis – nē, tur ir tā atšķirība.
    Starp citu, ja nezini – daudziem Latvijas pilsoņiem, ap 30%, krievu valoda ir dzimtā valoda.
    Latvija nav mononacionāla valsts, derēja to iegaumēt, un te dzīvo ne tikai latvieši.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Kaspars Špūle 27.09.2011. 12.50

    “Saeima ir oficiāls orgāns, šis – nē, tur ir tā atšķirība.”
    —-
    Nu, dzeri, šis ir labs!
    Vienīgais oficiālais izdevums Latvijā ir “Latvijas Vēstnesis”. Ja tas būs vienīgais, kas iznāks latviešu valodā, tad tev nebūs nekādu iebildumu, un latviešu nacionālisms beidzot būs uzvarēts!

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Kaspars Špūle 27.09.2011. 14.09

    >Dzerim
    “Starp citu, ja nezini – daudziem Latvijas pilsoņiem, ap 30%, krievu valoda ir dzimtā valoda.” – starp citu, ja nezini, šie 30%, kam krievu valoda ir dzimtā, ir vistiešākās Latvijas okupācijas sekas. Ja tā tas nebūtu, tad šis procents būtu mazāks par 10.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > Kaspars Špūle 27.09.2011. 18.15

    Vilciens ar okupāciju sen aizgājis, tur tāpat neko vairs mainīt nevar, patreiz viņi ir pilntiesīgi Latvijas pilsoņi.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Kaspars Špūle 27.09.2011. 20.23

    ..Saeima ir oficiāls orgāns…
    __________________________________
    mmmm….. eee…..nu….tas ir kā “‘damskij sobor gde samyje bolschije organy v mire¨?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > Kaspars Špūle 27.09.2011. 21.41

    Ja neveikli izteicos,nevajag laist muļķi un piesieties pie vārdiem, gan jau sapratāt, ko es gribēju teikt ar to oficiālo un neoficiālo orgānu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    martins_kibilds > Kaspars Špūle 28.09.2011. 01.36

    Nevajag rakstīt blēņas. Bāzt vienā maisā privātu masu meidiju un Saeimu ir pilnīgi garām. Par pārējo pat nav vērts komentēts. Cilvēks par kaut ko dusmīgs un tad nu ņemas piemeklēt kaut kādus muļķīgus argumentus.
    Ja ir kādi iebildumi pret rakstu krievu valodā, tad nelasiet to. Nav spiesta lieta. Man personīgi šādu iebildumu nav. Man patīk, ka IR ir raksti gan latviešu, gan angļu, gan krievu valodā.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Liene 27.09.2011. 11.10

Bet par pašu rakstu būšu skarbs. Oļegs lieliskais cilvēks, bet manuprāt viņš dara to pašu, ko daudzi no mums dara, tātad formulē pūļa ilgas, gaidas un domas. Peldēt pret straumi būtu protams grūtāk.

Galvenais taču ne tas, kas ir SC Latvijas politikā. Galvenais ir, kas ir Latvijas politika. Un par politiku Latvijā šo nodarbošanos var nosaukt ar lielu natjažku. Nu, nav te nevienam no politiķiem nedz ideoloģijas, nedz pārliecības. Ir varbūt Rubikam, kaut arī šaubos.

Ideoloģiju un politiskas pārliecības vietā ir mūžīga interešu dalīšana un kariņš par savējiem draugiem, radiem un paziņām pret sveša grupiņa draugiem, radiem un paziņām.

Mēģināt šo nodarbošanos analizēt analitiskās kategorijās īsti neder. Vismaz manā skatījumā. Kaut daudzie tam tic un kaismīgi strīdas, jo cilvēkiem patīk dzīvot ilūzijās.

+1
-3
Atbildēt

0

Liene 27.09.2011. 11.04

“Andrejs Zviedris Tiem ļaudīm no SC ir izcili zems KPD”

— Domāt tā ir demostrēt fašistisko domāšanu. Protams, ka daudzi latvieši gribētu, lai krievi būtu gan sliktāk par viņiem izglītoti (tādēļ arī izgudroja izglītības reformu), gan arī dumjāki par viņiem. Bet tā tas nav. Jūs, kā tas latviešiem pieņemts, demostrējat wishful thinking jeb vēlamo izdodat par realitāti.

Realitātē ir tā, ka latvieši 1991.gadā veiksmīgi apspēlēja krievus politiskajā pokerā, izveidojot nepilsoņu institūtu un leģitimizējot savu naidu pret krieviem valodas represijās. Bet viss plūst, viss mainās.

Vēsture nekad nemīņājas uz vietas. Vai gandrīz nekad. Un neatkārtojas. Arī gandrīz vai nekad.

+1
-7
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > Liene 27.09.2011. 12.29

    to buen-a
    Laikam ja Zviedris domāja “КПД”. Ar zemu IQ, kas sasniegts negatīvās selekcijas procesā tūkstots gadu laikā, augsts lietderības koeficients nav iespējams. Pietiek tikai pavērot cik drausmīgos apstākļos dzīvo valstī, kura izlaupa dabas bagātības triljonu vērtībā. Sniegotā Nigērija, trāpīgs apzīmējums.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Rozīte 27.09.2011. 10.48

Русскоязычным вообще не стоило участвовать в этих выборах. Ни одна существующая партия их права не защищает, а присутствие в Сейме ЦС, из которого латышскими СМИ сделано пугало для латышского избирателя, лишь на руку так называемым латышским партиям и позволяет и дальше строить политику исключительно на национальном вопросе, даже особенно не пытаясь вдаваться в экономические. Экономические программы, кстати, изрядно повеселили на прошедших выборах, поскольку создалось впечатление, что партиям впервые(!) потребовалось “родить” нечто хоть отдалённо напоминающее оные. Первый блин, как известно, комом.

+1
-4
Atbildēt

12

    mary75 > Rozīte 27.09.2011. 11.19

    UN kas tad tiem krievvalodīgajiem dara pāri,no kā viņus jāaizsargā?
    Par ekono0miskām programmām – V ekonomiskā programma, ar kuras palīdzību Latvija izkļūst no krīzes, ieguvusi gan starpt. novērtējumu, gan reāli redzami tās rezultāti, arī ZRP ekonomiska programma bija sakarīga, tāpat, kā NA, ja kas bija patiešām anekdotisks – SC un ZZS programmas, tāpēc jau SC no tās labprāt atsakās uzreiz pēc vēlēšanām.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Rozīte > Rozīte 27.09.2011. 11.34

    Ziniet, ja man jums ir jāskaidro ar ko vienas sabiedrības grupas ierobežošana iespējās un tai sekojoša grimšana nabadzībā ir bīstama visai sabiedrībai, tad mums nav par ko runāt.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    buchamona > Rozīte 27.09.2011. 11.39

    Русскоязычным вообще не стоило участвовать в этих выборах. Ни одна существующая партия их права не защищает..+++ krieviski runājošiem Latvijas ļaudīm vispirms vajadzētu tikt skaidrībā par to – kādā valstī jūs vēlaties dzīvot – pseido valstī, kura ” planē” kopā ar bijušajām PSRS ” brālīgajām republikām” ap putinistu ” centru” , jeb valstī, kura ir ES sastāvdaļa.

    Pretrunas starp SC un pārējo LV ” reitingu partiju” elektorātiem ir ideoloģijā, jautājumā – kas mēs esam?
    Piemēram man – ir nepieņemams kaut kāds ” putinists” no SC ne jau valodas dēļ. Man viņš ir nepieņemams savas vērtību sistēmas dēļ. Es nevaru iedomāties nevienu saskares punktu, kurš mums abiem varētu būt kopīgs.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > Rozīte 27.09.2011. 11.40

    Nu bet konkrētāk, kādi ierobežojumi krievvalodīgajiem, kuri pilsonību var dabūt jebkurā laikā, un kādi pierādījumi, ka taisni krievvalodīgie tiek dzīti nabadzībā?
    Taisnoi nepilsoņiem ir bezvīzu režīms gan ar Krieviju, gan Rietumiem, lielas tiesības, toties, nakādas atbildības, ko tie pat nevēlas uzņemties, ērtāk jau vaimanāt par savu tiesību mistiskiem pārkāpumiem.
    Tikpat infantīls apgalvojums, kā latviešu “nacionalistu” apgalvojumi, ka pie visa vainīgi krievi.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Rozīte > Rozīte 27.09.2011. 12.03

    Rinķī apkārt,

    Tāpēc tas ka Jūs esiet pieraduši ignorēt trešdaļu savas valsts iedzīvotāju un ka Jums ir bail no izmaiņām vēl nenozīmē kā šiem cilvēkiem nav tiesību būt pārstāvētiem visās valsts institūcijās apjomā kas ir ne mazāks par viņu daļu valsts iedzīvotāju skaitā. Ja Jums gribas saglabāt šo greizo skatījumu uz savas valsts iedzīvotājiem, tad Jūs esiet nožēlojamais fašists, jo realitātē Jums nav nekādu tiesību uzskatīt sevi par parāku.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Rozīte > Rozīte 27.09.2011. 12.10

    dzeris49,

    Es pietiekami labi formulēju savu atbildi ar pirmo piegājienu. Ja Jums ir slinkums domāt, skatīties apkārt un analizēt faktus, tad tā nav mana problēma, bet Jūsu. Galva smiltīs neglābs strausa pakaļu.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > Rozīte 27.09.2011. 12.12

    Drausmīgi primitīvi.
    Ja trešdaļa iedzīvotāju balso par partiju, kas atbalstīja K-K, kas nodarījuši valstij miļjardu zaudējumus, ja tā atbalsta visas oligarhu partijas, sevišķi ZZS, visos prettiesiskajos balsojumos, kas grauj tiesu sistēmu un demokrātiju, ja tās ekonomiskā programma ir pilnīgi pretēja pārējo partiju programmai, ja daļa no SC Staļinu vēl arvien uzskata par “izcfilu menedžeri”, noliedz okupāciju un rep[resijas – kāds te dalījums pēc nacionalā principa?
    Vēl jo vairāk, ka pat Ušakovs teica, ka par SC balso vismax 30% latviešu?
    Un fašistus pameklējiet Krievijā, no Latvijas neviens projām nebēg, viss aprobežojas art vāvuļošanu un žēlošanos, no Krievijas gan mūk visi, kam ir smadzenes.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Rozīte > Rozīte 27.09.2011. 12.18

    Turpiniet vien meklēt atrunas savā sapņu pasaulē un ignorēt realitāti.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    buchamona > Rozīte 27.09.2011. 12.38

    V.T. ..Jums ir bail no izmaiņām vēl nenozīmē kā šiem cilvēkiem nav tiesību būt pārstāvētiem visās valsts institūcijās apjomā kas ir ne mazāks par viņu daļu valsts iedzīvotāju skaitā…+++ dīvainu gan Jūs demokrātijas modeli piedāvājat :) Un šāds viedoklis ir piemērs tam, kādēļ SC ” aiz žēluma” nedrīkst ” dāvināt” varu, jo citādi tiks grauti priekštati par demokrātijas pamatprincipu – vairākums pakļaujas mazākumam. Iegūstiet 51 balsi Saeimā, tad sāciet runāt par savām tiesībām :)
    Bet, kas attiecas par fašista jēdzienu ar kuru te ” saskaņieši” mētājas pa labi un kreisi. Es šādus “komplimentus” uzklausu ar gandarījumu :) – šāda retorika tikai apstiprina to, ka savās jūtās :) pret jums es esmu objektīvs :)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > Rozīte 27.09.2011. 14.41

    cienījamais V.T.
    tā arī ir demokrātija, kad taisnība ir vairākumam. mazākuma apvianošanās ir saprotama, bet ar to būs jāsadzīvo.
    Nacionālais jatājums? tas ir izdevīgs tikai un vienīgi krevu politiskajiem spēkiem….tā savu karjeru sāka pctvl, tā turpināja sc…un pa uzmanību pievērs visādi lindermaņi utt. vai tad tā nav??
    kopš kura laika nacionāla politika ir nosodāma..tā ir vairāk kā atbalstāma. par latviešiem, par latvijas pilsoņiem..par tiem, kas šo valsti ciena un mīl. un tas, kas tas pēc būtības neatbilst vairumam krevvalodīgo viedokļa, ko tur padarīsi..mēs nevaram sak ienīst savu valsti tik tāpec, ka krevvalodīgie to dara. un nevajag te turpināt borēt muļķības par to, ka 20 gadu laika krievvalodīgo nostāja ir manijusies!!! tas ir totālākais mīts.
    tie kas pucha laika gaja un darīja, tie ja sen ir krievu latvieši (neatņemam ši valsts sastāvdaļa, savas zemes patrioti!!!)..parējie padomju glorificētāji, rubika piekritēji, tur pat vien palika…kā ienīga Latvija pirms 20 gadiem, tā arī turpina to darīt.

    ierobežota iedzīvotāju grupas attīstība, kas dzen tos nabadzībā??? muahahahah….piemēram??? dubultās pensijas??? minoritāšu skolas par valsts naudu?? krievu mediji visapkārt?? kur krievvalodīgo pilsoņu tiesības tiek ierobežotas???

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > Rozīte 27.09.2011. 14.45

    to V.T.
    “Turpiniet vien meklēt atrunas savā sapņu pasaulē un ignorēt realitāti.”

    par kādu realitātu Jūs runājat? jšuu taitieši dzīvo pavisam citā informācijas telpā, un ārkārtīgi maz interesējas par to, kas notiek Latvijā. 90% kopienas pārtiek no krieviā ražotā informatīvā surogāta, kas tiek bāzts caur visiem kanāliem iekšā.
    man peitika ar paris priekšvēlēšanu nakts SC vēlētāju intervijām LTV1, lai sapratu…cik tālu no realitātes ir SC vēlētājs…diemžēl.

    Mēs esam pieraduši ignorēt 1/3 iedzīvotāju??? :D:D:D 50 Gadus krievi ignorēja 70% latvijas iedzīvotāju. atņema mums mājas, valsti un izpostīja likteņus. tagad jums ir iespeja kļut par šī atjaunotās valsts daļu…mācaties valodu, mīliet šo zemi…nevis gāniet to, un kalpojiet saviem krevijas kungiem. negribat, neviens te netur.
    tāda ir ddemokrātija, vairākums ir izvēlējies eiropejisku attīs’tibas virzienu. es, nato , eiro…patīk tas jums vai nē…vairākums ir lemis. ja krevvalodīgo vēlmes ir 180 pretējā virzienā..tad , diemžēl, komporomisu te būt nevar.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Rozīte 27.09.2011. 16.18

    -> V.T.
    vienas sabiedrības grupas ierobežošana iespējās
    ————-
    kura daļa tiek ierobežota? :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

anita_meistere 27.09.2011. 10.39

priekš ka komentāri pa tēmu, nevis par formu. vienīgi neesmu pieradis tik agresīvam viedokli pre SC :D retums.

šaja stāstā pats drūmākais ir tas, ka SC nav nekāda kontroles mehānisma, nav viņiem tāda lieltas, kā atbildības pret vēlētājiems. viņi savam elektrorātam..kas ir nelokāms, ir monopolisti..absolūti!
tāpēc šādu te rakstu..par dažadām versijām, kā SC pelnīs, ko darīs, kam kalpos..var rakstīt simtiem…tas neatklāj būtību. nav šajā gadījumā jēgas pievērst sabiedrības uzmanību šim te prcesiem ap SC. es no šis te situācija redzu tikai vienu izeju..vairāk patiesi centrisku krievu partiju. jābūt politiskai konkurencē.

+6
-1
Atbildēt

0

mary75 27.09.2011. 10.24

Labs raksts, visvairāk smejos par frāzi – Ušakovs nolaiza “sarkanās līnijas” pats ar savu mēli.
Ja tai ZRP un V būtu tik daudz izpratnes par situāciju, kā autoram!

+9
-2
Atbildēt

0

buchamona 27.09.2011. 09.47

Понятно, что только транспортной сферой “центристы” не могут быть довольны. Им полагается больше всего кресел в правительстве +++ ja divdesmit gadus Kremlis gaidīja, kamēr Latvijā izdosies pilnībā tikt pie varas, tad var paciesties vēl četrus, vai trīs – cik tur ir līdz nākošajām Saeimas vēlēšanām palikuši? :)
Pēc tam SC paņems visu varu Latvijā. Šogad pietiks pat ar vienu ministra ” portfeli” Saskaņas Centram, lai panāktu situāciju LR iekšpolitikā, kad ” vēstures jautājumi”, jeb atjaunotas LR tiesiskie pamati tiek iznīcināti, ” tukšo” vietu ieņem ” mūsdienu” vērtības uz kurām tad arī celsim nu jau mūsu kopīgo (ar ko kopīgo?), jauno LV :)

Par korupciju, kura, pateicoties SC, turpinās paratizēt LV pēc šīm vēlēšanām – tas nav būtisks zaudējums, salīdzinot ar to, ko iegūs LR, nonākot pie varas tam pašam SC :), nosauciet man vienu modernu valsti pasaulē, kur nav korupcijas :)

+3
-2
Atbildēt

2

    juhans > buchamona 27.09.2011. 15.35

    “…Pēc tam SC paņems visu varu Latvijā. Šogad pietiks pat ar vienu ministra “portfeli” Saskaņas Centram…”
    Jā, jo pēc tam varēs lielīties – re kā mēs to vienu ministriju novadījām (Vai līdz šim Latvijā kaut viena ministrija būtu sabrukusi neprasmīgas vadības dēļ? Un vai mums ir trūkuši nespēīgi ministri?). Pierādījām, ka varam gan. Tagad jūsu pienākums dot kaut ko pamatīgāku.
    Un netrūks “lāga” ļautiņu, kuri skubinās – dodiet, dodiet viņiem, tagad kaut ko nopietnāku.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > buchamona 27.09.2011. 22.37

    o_ja3_14: Viņu ministrs noteikti katru mēnesi atklās kaut kādu jaunu objektu, kur svīnīgi pārgriezīs lentīti, klāt esot RUS vēstniekam Vešņakovam, Gazproma pārstāvim, Maskavas mēram, vēl kaut kādam čekistam, kuri “vaļsirdīgi” palīdzēja šo objektu nofinansēt no RUS vai Gazproma budžeta. Un tas tik izbazunēts pa visiem TV kanāliem ar Kota palīdzību, ar domu: “Redziet, latvieši neko nevarēja izdarīt, bet mēs ceļam un ceļam, ceļam un ceļam”. Tas būs tad bērnudārzs latviešu bērniem, tad kaut kāds tiltiņš, tad kaut kādi kociņi parkā, u. tml. Pēc 4 gadiem apmuļķoti cilvēki iebalsos viņiem 50 vietas. Tāpēc nav pieļaujams neviens ministrs no SC. Skaidrs ka viņi būtu ar mieru paņemt jebkuru ministriju, jo propagandai par čekas naudu tas nav svarīgi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

runivs 27.09.2011. 09.38

Palasiet Rubika partijas programmu, tad Jums atsevišķu VL vientiešu izteicieni liksies kā enģeļu balsis- http://latsocpartija.lv/lapas_lv/dokumenti
Citēju:”Saeimas vēlēšanās, kas notika 1940. gada jūlijā, par Darba tautas bloka, kurā ietilpa arī LKP, kandidātiem nobalsoja 97,8 procenti no kopējā vēlētāju skaita. Bet pavisam kopā vēlēšanu iecirkņos ieradās 94, 8 procenti no visiem vēlētājiem. 1940. gada vēlēšanas un to rezultāti pēc savas būtības, faktiskuma un gara bija vistautas balsojums. Nav konstatēti kaut kādi pārkāpumi balsošanas periodā vai vēlēšanu falsifikācijas fakti. 1940. gada 21. jūlijā Tautas Saeima, paužot valsts iedzīvotāju absolūtā vairākuma gribu, pasludināja padomju varu visā Latvijas teritorijā. Kopš tā brīža valsts saucās Latvijas Padomju Sociālistiskā Republika.

Ņemot vēra darbaļaužu daudzos priekšlikumus, Padomju Latvijas Tautas Saeima griezās pie PSRS Augstākās Padomes ar lūgumu Latvijas PSR uzņemt PSRS sastāvā. 1940. gada 5. augustā Latviju PSRS sastāvā arī uzņēma.
Varmācīgas republikas teritorijas sagrābšanas, tas ir, juridiskā fakta, ka PSRS būtu okupējusi Latviju, nebija. Notika miermīlīga, tautas vairākuma atbalstīta Latvijas iekļaušanās citā sociāli ekonomiskā un politiskā sistēmā. Starp Latviju un PSRS noslēgtos līgumus un vienošanās diktēja starptautiskās situācijas specifika un tie nebija pretrunā ar tā laika starptautiskajām attiecībām.”

+15
-2
Atbildēt

0

kristaps_drone 27.09.2011. 09.33

Re, kārtējo reizi izcils integrācijas piemērs Ēlertes un IR izpildījumā: Latvijas krievs Latvijas portālā liek, bet redakcija pieņem rakstu krieviski! Priekš kam tur kaut kādu sūda latviešu valodu par integrācijas pamatu ņemt! Mums taču ir bilingvālā izglītība – visi latvieši zina latviešu un krievu valodu un zibenīgi, pakalpīgi saliekuši muguriņu, pāriet uz krievu valodu, bet visi Latvijas krievi mierīgi dzīvo tikai ar savu krievu valodu!

+10
-11
Atbildēt

26

    Sanšains > kristaps_drone 27.09.2011. 10.44

    Piekrītu.

    Ja reiz “Ir” redakcija ir tik nacionāli nihilistiska/mīksta, ka ir gatava pieņemt Latvijas krievu rakstus krievu valodā, tad vismaz vajadzētu sagrābstīt tik daudz pašcieņas, lai IZTULKOTU šo rakstu, un, ja nu ļoti gribas, pieliktu blakus arī oriģinālu.

    Līdzīga problēma ir arī Mortena Hansena regulārās publikācijas “Ir”.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    Rozīte > kristaps_drone 27.09.2011. 11.06

    Un pēc būtības nav ko teikt? :)

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 27.09.2011. 11.24

    >Harim
    Piekrītu tikai pirmajai daļai.
    “Līdzīga problēma ir arī Mortena Hansena regulārās publikācijas “Ir”.” – tā nav līdzīga problēma, jo: 1)Mortens Hansens nav Latvijā audzis un izglītojies; 2)viņš savus rakstus raksta un iesniedz valodā, kuras zināšanas palielina mūsu konkurētspēju civilizētajā pasaulē un kas priekš mums ir saikne ar civilizāciju.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 27.09.2011. 11.26

    >V.T.
    “Un pēc būtības nav ko teikt? :)” – nē, nav. Jo principilāli latviešu portālos nelasu rakstus, kas ielikti krieviski.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > kristaps_drone 27.09.2011. 11.37

    Samērā bērnišķīgi izskatās, ka nacionalisms un patriotisms izpaužas kā nevēlēšanās lasīt kādā valodā un cīņa ar valodu.
    Vienmēr licies, ka nacionalisms Latvijā ir kaut kas infantīls.

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    Rozīte > kristaps_drone 27.09.2011. 11.40

    Kāds malacis esiet – pats sevi diskriminējiet. :)

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 27.09.2011. 12.03

    >V.T. “Kāds malacis esiet – pats sevi diskriminējiet. :)” – sevi diskriminē, pazemo, kā arī rada labu augsni citu latviešu pazemošanai un dikriminēšanai tie latvieši, kas Latvijā runā un raksta krieviski.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > kristaps_drone 27.09.2011. 12.05

    VT – lai nebūtu pārpratumi – valsts valodai Latvijā jābūt latviešu valodai.
    Bet, tas nenozīmē, ka man ir kādi iebildumi pret krievu valodu kā tādu,es abas valodas pārvaldu vienādi, atšķirībā no daudziem krievvalodīgajiem, kas, dzīvojot šeit gadu garumā, neuzskata par vajadzību iemācīties šīs valsts valodu, kas liecina vienīgi par viņu inteliģences pakāpi un “cieņu” pret šo valsti.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 27.09.2011. 12.06

    >Dzerim
    1)”Samērā bērnišķīgi izskatās, ka nacionalisms un patriotisms izpaužas kā nevēlēšanās lasīt kādā valodā” – laikam jau padomju laika krievmīļiem, atvainojos, internacionālistiem un multikulturālistiem, ir grūti saprast absolūti elementāru lietu: šeit nekādā gadījumā nav runa par vēlmi lasīt “KĀDĀ” valodā, bet par vēlmi lasīt KRIEVU valodā latviešu portālā. 2)”Bet, tas nenozīmē, ka man ir kādi iebildumi pret krievu valodu kā tādu,es abas valodas pārvaldu vienādi” – man arī nav iebildumu pret krievu valodu krievijā vai, piemēram, Ukrainā, taču ir ļoti lieli iebildumi pret krievu valodu Latvijā. Pirms gadiem 15 – 20 es arī abas valodas pārvaldīju vienādi, tagad manas prasmes sarunvalodā un rakstu valodā vairs nav tik labas, jo Latvijā dzīvojot izvairos šīs prasmes praktizēt.

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > kristaps_drone 27.09.2011. 12.15

    Hm;) Un kurš ir teicis, ka šis ir LATVIEŠU portāls?

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 27.09.2011. 12.21

    >Morgensternam Paldies par precizējumu – pareizi vajadzēja teikt “latviski rakstoš portāls”.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > kristaps_drone 27.09.2011. 12.30

    :Tipiņam
    Arī to, ka šis ir latviski rakstošs portāls, nekur neizdevās atrast. IR manifestā ir šādas rindas:
    —–
    IR VĒRTĪBAS — indivīdu pamattiesības, vārda brīvība, demokrātija, tiesiskums, brīvā tirgus principi un ilgtspējīga valsts attīstība, kas nodrošina cilvēku dzīves kvalitātes uzlabošanos un stiprina neatkarību un drošību.
    —–
    Tātad zem vārda brīvības var saprast arī rakstīšanu svešvalodā:) Tas var patikt vai nepatikt, bet tāda ir portāla veidotāju pozīcija. Varbūt tā ir pārlieku liberāla, tomēr viņiem ir tiesības to realizēt.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 27.09.2011. 12.41

    >Morgensternam
    “Tas var patikt vai nepatikt, bet tāda ir portāla veidotāju pozīcija” – savu iespēju robežās vairot krieviskumu Latvijā un mazināt Latvijas krievu vajadzības pēc valsts valodas zināšanām.

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > kristaps_drone 27.09.2011. 12.48

    :Tipiņam
    To sauc par vārda brīvību. Un tas, ko tā vairo vai nīdē, ir atkarīgs vienīgi no indivīdiem, kas šīs tiesības izmanto. Nu kaut kā tā..

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > kristaps_drone 27.09.2011. 12.50

    Tipiņš – Ir portāla uzdevums vairot krieviskumu – pašam neizklausās nedaudz neadekvāti?

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > kristaps_drone 27.09.2011. 13.42

    Beidziet ņemties kungi. Nesen līdzīga diskusija beidzās ar diezgan pieņemamu risinājumu : IR redakcijai būtu pieklājīgi JĀPASKAIDRO, kādēļ raksts tiek ievietots krieviski. Un jāatvainojas par sagādātajām neērtībām.

    Kādēļ jāatvainojas ? Tieši tāda iemesla dēļ, ka krievu valoda Latvijā NAV uzskatāma par “vienkārši valodu”. Diemžēl tā nu ir sanācis, ka krievu valoda bija okupācijas un sovjetizācijas instruments. Tā, diemžēl, ir inde, var teikt – bioloģiskais (nu labi – lingvistiskais) ierocis, kura izmantošanas sekas šobrīd ir okupantu neticamā bezkaunība pieprasīt krievu valodu kā otro oficiālo. To, diemžēl, nevar ignorēt.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 27.09.2011. 14.06

    >Arts
    Tieši par to arī ir visa šī ņemšanās, taču re, IR nebūt nepaskaidro un nebūt netaisās atvainoties. Un lielais vairums diskutētāju tikai stiprina krievu valodas un šīs valodas nesēju pozīcijas Latvijā un negrib atzīt to, ka krievu valoda Latvijā tādā uzbāzīgā daudzumā ir vistiešākās okupācijas sekas.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    juhans > kristaps_drone 27.09.2011. 15.23

    dzeris49 12:05
    „…es abas valodas pārvaldu vienādi, atšķirībā no daudziem krievvalodīgajiem…” Tas jau ir labi, bet kādēļ tu tā uzsver tieši krievu valodas prasmi? Vai tā tā ir tava dzimtā valoda? Varbūt kāda cita iemesla dēļ? Varbūt tādēļ:-
    – ka tu esi krievu kultūras pētnieks,
    – ka tu esi amatieris poliglots, kurš tīrā prieka dēļ un, lai kaut kā aizpildītu laiku, mācies daudzas valodas un viena no tām ir krievu,
    – ka tu neproti nevienu citu valodu un esi par vecu, lai tās iemācītos,
    – ka tu principā neatzīsti nevienu svešvalodu, izņemot krievu,
    – lai iekļautos Krievijas propagandas telpā,
    – lai iztaptu Latvijas „krievvalodīgiem”, runājot ar tiem krieviski,
    – lai līdzdarbotos organizācijās, kuras izmanto tikai krievu valodu.
    Okupācijas laikā arī es biju spiests savā zemē lietot krievu valodu uz latviešu un citu perspektīvāku valodu rēķina, kuru pielietojums ar visiem iespējamiem līdzekļiem tika apspiests. Šodien es savā zemē (izņemot IR vietni) varu iztikt ar savu valodu un pārstaigāt pasauli (burtiski vai virtuāli) ar angļu valodu (vai, ja vajadzīgs iedziļināties – ar citām ES valodām). Bez šaubām, tu drīksti lietot jebkuru valodu un es nenosodu tavu pieķeršanos krievu valodai. Bet tīrās ziņkārības dēļ. Kāpēc?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > kristaps_drone 27.09.2011. 16.11

    -> V.T.
    Kāds malacis esiet – pats sevi diskriminējiet. :)
    ————-
    Nepilsoņi jau arī sevi paši diskriminē. Bet par viņiem visiem tāda baža, tādas rūpes…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > kristaps_drone 27.09.2011. 16.49

    Tāpēc, ka man krievu valoda patīk, jo ir bagāta valoda, un tāpēc, ka esmu diezgan ilgi strādājis un dzīvojis Krievijā un kontaktējis ar krieviem, kas, pārsvarā,bija ļoti sakarīgi cilvēki – tāda atbilde tevi apmierina?
    Un tāpēc ka uzskatu, ka valodai kā tādai ar politiku nav nekāda sakara, vainot valodu ir tikpat adekvāti, kā slepkavībā vainot cirvi vai bisi, nevis cilvēku, kas tos lietojis.
    Un ignorēt kādu valodu, tā izrādot savu patriotismu vai nacionālismu, ir bērnišķīgs provincialisms, tā es domāju.
    Mīlestību pret savu valsti, valodu un tautu var parādīt arī citādāk, bez naida izpausmēm pret kādu citu tautu, valsti, vai valodu.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    juhans > kristaps_drone 27.09.2011. 17.44

    dzeris49 16:49
    Jā, paldies. Apmierina – pirmā rinkopa. Turpmākās gan izskatās, ka būdams pārāk aizrāvies ar patriotisma, nacionālisma un provinciālisma nosodīšanu, neesi pamanījis, ka tam, ko tu tur saki, nav vairs nekāda sakara ar manu jautājumu. Nu, bet tā jau mēdz gadīties. Dažreiz.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > kristaps_drone 27.09.2011. 18.12

    Manuprāt, sakars vistiešākais.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    martins_kibilds > kristaps_drone 28.09.2011. 01.23

    Jā, Dzeris, piekrītu tev par visiem 100%. Tāattieksme pret krievu valodu kā kaut kādu nīdējamu sērgu ir vienkārši kaut kāds infantilas formas resentiments. Ziniet, vācu valodā savas pavēles deva Hitlers. Bet vāciski var lasīt arī Gēti, Grasu un vēl daudzi citi vērā ņemami cilvēki. Un tas pats arī ar krievu valodu. Jā, krieviski runāja gan Staļins, gan Puškins. Un krieviski runā joprojām daudzi lieliski cilvēki. Lai arī kāda ir vēsture, tad ne jau valoda kādam ir darījusi pāri.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Māris Vasiļjevs > kristaps_drone 28.09.2011. 10.05

    1988. gadā (Atmodas laikā) vidusskolā tuvredzīgi kā aunu bars iebildām pret krievu valodas un literatūras apguvi (viss, kas krievu valodā, ir slikti, iznīcinām krievu grāmatas, nost ar Puškinu utml.) skolotāja mūs -aunapieres-atsēdinaja atgādinot, ka vairāku valodu zināšana paaugstina mūsu inteliģences līmeni.
    Kādas problēmas lasīt portālā IR rakstus citās, ne latviešu valodās? Tad arī no sava grāmatu plaukta žigli izvācam Remarku vācu, Ļermontovu krievu un Dž.K.Džeromu angļu valodā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 28.09.2011. 11.20

    “skolotāja mūs -aunapieres-atsēdinaja atgādinot, ka vairāku valodu zināšana paaugstina mūsu inteliģences līmeni” – jā, jā, to mēs jau visu okupācijas laiku dzirdējām, ka valodas jāmāk, un tik visiem mācīja krievu valodu. Un rezultātā 90. gadu sākumā grūti bija atrast cilvēku, kas zinātu kādu svešvalodu, piemēram, angļu vai vācu, kaut arī šīs valodas visiem mācīja skolā. Tā nu lielākai daļai inteliģence Latvijā izpaužas nez kāpēc tieši krievu valodas zināšanās, nevis civilizētu valstu valodu zināšanās. Grūti gan te daudziem saprast, ka runa ir nevis par valodu zināšanām un lietošanu principā, bet par krievu valodu Latvijā. Un tie Puškina un Ļermontova pieminētāji uz naktskapīša noteikti tur Ļermontova un Puškina sējumus un lasa pirms gulētiešanas.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > kristaps_drone 28.09.2011. 16.11

    K.Blodone, Ivars … Cienītie tolerantie inteliģenti. Jums laikam būtu jāzina, ka ir teorija par ciklisku situācijas attīstību ? Nu tad, lai Jums neliktos, ka “krievu valodas noliedzēji” neredz tālāk par savu degungalu, iesaku padomāt par sekojošu attīstības scenāriju.

    Jā, KĀDREIZ Latvijā pienāks laiks, kad krievu valodu varēsim uztvert “vienkārši kā valodu”, tāpat kā angļu vai ķīniešu. Laiks rādīs, cik tā būs praktiski noderīga TAJĀ laikā. Bet priekšnoteikumi, lai TĀDS laiks pienāktu IR Jums labi zināmi :
    1) Pazūd mūsu neatkarības lielākais drauds – Krievijas pašreizējā agresīvā ārpolitika (tātad arī autoritārā pārvalde). Krievija kļūst par demokrātisku valsti ;
    2) Krievija pilnībā atzīst savus noziegumus pret Latviju un mūsu valsts pašreizējo juridisko statusu (tātad atzīst 1920.g. miera līgumu) ;
    3) Krievija beidz finansēt Latvijā savus polit-projektus ;
    4) Latvija REĀLI vairs nav divkopienu valsts un “otras oficiālās valodas” jautājums vsipār vairs netiek cilāts. Absurdais jēdziens “krievvalodīgais” vairs nepastāv.

    Tikai pilnīgi akls un kurls cilvēks var apgalvot, ka augšminētās lietas PAŠLAIK NEAPDRAUD Latviju. Tāpat tikai pilnīgi akls un kurls cilvēks var apgalvot, ka krievu valodas lietošanas īpatsvaram, krievvalodīgajai izglītībai, krievvalodīgās informācijas iespiešanās intensitātei Latvijas masu medijos (pirmkārt TV, radio, internetā, preses izdevumos utt.) NAV NEKĀDA sakara ar augšminētajiem apdraudējumiem.
    Lūk tas arī ir iemesls, kādēļ mums zināmā laika periodā ir jātiek vaļā no rusifikācijas sekām (rusifikācijas faktu taču Jūs arī, ceru, nenoliegsiet ?), lai pēc tam varētu atgriezties jaunā attieksmes līmenī. Pagaidām, diemžēl, tam vēl nav pienācis laiks.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

ekmanis 27.09.2011. 09.07

No SC-iešiem vajadzētu dabūt atbildes uz dažiem jautājumiem:
1. Kā jāsaprot katrs teikums līgumā ar Putina/Medvedeva partiju Vienotā Krievija? (Īpaši par to kopējo taktiku.)
2. Kā tagad jāsaprot Ušakova priekšvēlēšanu sauklis: “Nost ar labējo varu!”?
3. Ko Maskavas doktorants no Krievijas tiesu prakses ieviesīs Latvijā?
4. Ko nozīmē Putina izteicieni pie SC apsveikuma par uzvaru vēlēšanās?
5. Kāpēc SC sevi uzskata par kreisu partiju? Vai Vienotā Krievija arī ir kreisa?

+14
-3
Atbildēt

0

putekliic 27.09.2011. 08.43

No Ušakova puses tie ir tikai tādi mazi pussolīši, kas vēl nemaina būtību.
Svarīgi būtu, ka SC:
1) lauž līgumu ar Putina partiju;
2) skaidri un gaiši atzīst okupācijas faktu un nosauc tos, kuri ir pie tā vainīgi;
3) publiski savā vārdā atvainojas Latvijas tautai;
4) 9.maijā neuzstājas pie Pārdaugavas “falla” (ideālā gadījumā vispār tur neiet).
Tikai pēc šādas pašattīrīšanās SC būtu gatavs iet valdībā un patiesi strādāt valsts labā, nedomājot pirmkārt par to, kā tik nepārkāpt „sarkanās līnijas” un „principus”. Plus pie visa pozitīvais vēl būtu tas, ka SC tā rezultātā visticamāk sašķeltos.

+12
-3
Atbildēt

5

    AUTOEXEC.BAT > putekliic 27.09.2011. 09.15

    … Plus pie visa pozitīvais vēl būtu tas, ka SC tā rezultātā visticamāk sašķeltos.
    ——————————————————–

    Jā, tas būtu vislabākais. Starp citu, pat nevar izslēgt, ka tad arī Zatleram beidzot izdotos sastiķēt sev to konstitucionālo vairākumu – no SC palicējiem un piesaistot NA …

    … bet nu tā, visticamāk, ir fantastika :)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    runivs > putekliic 27.09.2011. 09.23

    Piekrītu, taču ir vēl viens svarīgs priekšnoteikums – SC, lai panāktu saskaņu sabiedrībā, ir jānorobežojas no Rubika Latvijas sociālistiskās partijas, kas savā programmā uzsver, ka visas latviešu deportācijas ir bijušas likumīgas, tikai bijusi viena neliela kļūda – tautas ienaidnieku sievas un bērnus gan varbūt neesot vajadzējis deportēt uz Sibīrijas koncentrācijas nometnēm.
    Okupācijas neesot bijis, esot bijusi likumīga pievienošanās PSRS utt. Viņu ekonomikas programmā ir viena nodaļa par pasākumiem pārejai uz sociālismu…(sk. viņu mājas lapā esošo progr.)
    Kamēr Ssaslaņas centrs Saeimā draudzīgi sēdēs kopā ar Rubiku ģimeni u.c. no LSP ievēlētajiem, mēs nevaram runāt par šo cilvēku lojalitāti Latvijai.Šādu cilvēku atrašanās valdībā būtu spļāviens sejā visiem padomju režīma noslepkavotajiem, nomocītajiem un pazemotajiem, viņu ģimenēm un pēctečiem. Tas būtu pazemojoši arī daļai no tie AP deputātiem, kas balsoja par Latvijas neatkarības atjaunošanu.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > putekliic 27.09.2011. 10.02

    to ilmac
    Ne tikai no Rubikiem. No Rīgas kases izlaupītājiem, Ušakova un Dolgopolova, arī, nevar atstāt Kabanu, kurš sņauca degunu Latvija karogā, krievu armijnieku, alkašu Ādamsonu un Gazprom stipendiātu Zariņu.
    Kas paliek pāri? Manis nosauktie veido jaunu partiju un atkal iegūst 30% tumsonīgāko un zvēriskāko vēlētāju balsu.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    runivs > putekliic 27.09.2011. 10.42

    Ušakova kungs taču pat pirms vēlēšanām solīja, ka valsts kapitālsabiedrību valdēs (Satiksmes ministrijā valsts uzņēmumu, meitas kompānijas ieslaitot, ir ļoti daudz)deleģēs uzticamus cilvēkus ar nepieciešamo kompetenci. Diemžēl šīs “kompetences” izvērtētāji, šķiet, līdzīgi kā šodien Rīgas domē, būs nevis personālatlases kompānijas, bet gan SC valde vai Ušakovs + Urbanovičs+ Rubiks.
    Var tikai piekrist raksta autoram, ka nozīmīgu lomu, ja SM būs SC pārziņā, spēlēs Šlesers.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > putekliic 27.09.2011. 11.18

    Ilma, nešaubies ne mirkli: CIETI!

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

itommy_ 27.09.2011. 08.30

“Что такое министерство сообщения? Разбитые дороги, нерентабельные маршруты? Не только. Это дорогостоящие транспортные проекты, в которых может быть заинтересован Шлесерс (“центристы” пойдут с ним одним списком на следующих выборах в думу).”
—————————–
Re, te arī pirmā problēma. Pretoligarhu koalīcijai Šlesera rebes ar Ušakova rokām nevajag, skaidrs? Un ja vēl kontekstā ar RD, tad valdībā šos SC drīkst ņemt tikai, grozot koalīciju RD – LPP ārā, V iekšā.

“Понятно, что только транспортной сферой “центристы” не могут быть довольны. Им полагается больше всего кресел в правительстве, учитывая их многочисленность в новом парламенте.”
———————————
Te ir arī otra problēma – šāda domāšana. Tiem ļaudīm no SC ir izcili zems KPD, tāpēc diez vai locekļu skaita kvantitāte šoreiz pāraugs valdības veikuma kvalitātē. Ziniet, dažreiz ir tā – на то что положено, х*й наложено.

Saskaņiešiem jāapzinās, ka viņu potenciāls pagaidām salīdzinoši ir very poor, tāpēc jābūt priecīgiem par vismazāko amatiņu valdībā… un jāaug. Un tad ar prieku gaidīsim nākamreiz jūs ar lielāku pārstāvniecību un ievērojamāku pienesumu. Bet nevag te lauzties iekšā ar putiniskām metodēm, cenzūru etniskajos medijos un muldēšanu par sociāldemokrātijas ieviešanu Latvijā.

+11
-3
Atbildēt

1

    piziks > itommy_ 27.09.2011. 11.08

    No šitā lielā SC bleķa, par spīti lielajam mandātu skaitam, pagaidām neko labāku par sirpi un kuvaldu izkalt nevar: kvantitāte, kas uz pāraugšanu kvalitātē vēl nav spējīga. Toties par tāda SC sirpja primitīvismu un āmura bīstamību šaubīties gan vairs nevajadzētu. Zatleram, skatoties uz Dombrovska talantiem attiecībās ar AirBaltic nopuņkotajām problēmām, vajadzētu laikus šķielēt pār plecu uz Bērziņa pusi, lai neizgāztos.

    Grūti būs ex-dr. Valdim starp Lilitu un Solvitu… un pa priekšu vēl Nils maisās — tam “Playboy” ar spožu vāku azotē un kapu apmālētāji aiz muguras.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam