Profilakse pirms ķirurģijas

72

Komentāri (72)

krisjanis_mazurs 18.07.2011. 08.06

Autorei: jābūvē kas, bet ne ko.

0
0
Atbildēt

0

lindapastare 14.07.2011. 22.40

Ja jums “Nekas, ka zaglis – vismaz savējais” šķiet vārda “ideoloģija” cienīgs, tad tik uz priekšu!
Es vēl saprastu, ja VL būt stingri pret oligarhiem (vai vispār pret naudas ietekmi uz politiku) – un nevis tādēļ, ka viņi ir vairāk vai mazāk iesarkani, bet gan paša principa dēļ. Bet nē – viņi to neizvirza par prioritāti. Paldies, protams, ka viņi šajā ziņā ir atbalstījuši V. Bet… ja viņiem būtu lielāka ietekme un viņus “mīļi palūgtu” balsot citādi apmaiņā pret kaut kādām valodas lietām… es nebūtu drošs, ko viņi izvēlētos.

Par SC vispār nerunāsim – ideoloģijas viņiem vēl mazāk. Kā viņu vēlētāji viņiem to visu piedod – var tikai brīnīties. Konsekventi gan viņi ir – tas tiesa.

0
0
Atbildēt

0

mxblack 14.07.2011. 15.31

Raksta autorei manuprāt ir 99%, pat 100% taisnības. Tikai mēs aizmirstam vienu, ka kritizēt no malas ir viegli, bet darboties pašam lai labotu un glābtu kas vēl ir glābjams ar drukāšanos interneta komentāros vien ir daudz par maz. Ir jāceļas un jāiet katram pašam, ir jāiesaistās politikā un tur jāizsaka savi viedokļi ar sarkanu vai zaļu kartīti. Tikai tad visa tā tukšā muldēšana pārvērtīsies par reālu darbu. Mūs ir ļoti maz, palicis ir vēl mazāk, bet kārtību valstī nosaka tikai daži tūkstoši pie lemšanas esošo. Pārējie sēž mucā un kritizē tos kuri cenšas to mucu uzvelt kalnā, vai vienkārši “nospert” to ar visu tajā sēdošo. Iesaistīties vecajās partijās ir daudz grūtāk, tur ir nostabilizējušies stereotipi un autoritātes. Bet jaunā veidojumā ar savu viedokli mainīt kopējo kursu ir daudz vieglāk. Šī ir mūsu vienīgā valsts, mūsu vienīgais atbalsta punkts un cits te neko nedarīs, tikai pacentīsies to izmantot savā labā, kā vācietis Fliks. Un tikai ar masveida spiedienu un iedzīvotājiem pieņemamiem lēmumiem mēs varam aizslaucīt tos vecos kompartijiešus ar visu viņu blēdīgo pieredzi no valsts pārvaldes skatuves. Ne ES, ne kāds cits no malas mūs neglābs, mums ir jāglābjas pašiem.

+2
-1
Atbildēt

1

Dina Repša 14.07.2011. 13.07

Mani mazliet kaitina trīšanās un berzēšanās ap komunistiem, bubuļiem SC personā un līdzīgiem tēliem, ja 20 gadus neviena nelatviska partija nav bijusi pie varas, bet visām latviskajām pietrūcis spēka, gribas vai arī – tieši otrādi – visa pieticis, lai neko nemainītu. Vienotība. Jebkurš ierēdnis var noslepenot savu darbu, paskaidrojumi, kālab Valsts Kontrole atrod bezsakarības un tikai atrod, kur ir mainīti likumi pret to pašu valsts nozagšanu, kur ir analīze, kas 20 gados paspēts un kas zaudēts? Piedodiet, ja mēs “aprīšanai” varam atrast 12 miljonus, cik izmaksātu profesionāla valsts situācijas analīze, lai mēs beidzot saprastu, kālab atsperdamies kāds, kas kalpo mums, vēlas dzīvot uz parāda. Divas Dāmas gan netieši saskrējās: Ilga Kreituse tautas kalpa jēdzienu uztvēra kā kalpa dvēseli, Vita Matīsa atcerējās 30. gadus, kad kalpot sabiedrībai bija gods. Kāpēc visi vēlas mainīt situāciju valstī, ievērojot derīgos, nederīgos, nopirktos, iegādātos un varbūt pat nevajadzīgos likumus… Varbūt t.s. politiķi nudien baidās no ierēdņiem?

+1
-1
Atbildēt

1

    Liene > Dina Repša 14.07.2011. 13.20

    Gudru cilvēku diemžēl pamazs, bet Latvijas sistēma nav orientēta uz taisnīgumu. Resursu mazs, psih. kompleksu daudz.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

buchamona 14.07.2011. 12.15

Man liekas, ka viss ir atkarīgs no tā, cik skaidri politiskie spēki, kuri iestājas par reformu turpināšanu, formulēs savu mērķi. Vai spēs pirms vēlēšanām pilnībā atklāt savu pretinieku populistisko dabu. Pirms pēdējām vēlēšanām tas izdevās, tagad tas būs grūtāk, bet tas ir izdarāms. Kurš šoreiz būs tas galvenais ” cīņā saucējs” un cik patiesi tas izklausīsies, paskatīsimies :), taču sākt runāt par nihilismu, es domāju, ka tas nav vietā

0
0
Atbildēt

1

    Ieva > buchamona 14.07.2011. 14.15

    ļoti liela daļa uz vēlēšanām neiet, kā šādu attieksmi sauc?
    liela daļa nemaksā nodokļus- kā to sauc?
    Un cik bieži nedzirdi vārdus – “a man pie kājas” (vai rupjāk), vai – “lai viņi dara kā grib, es tāpat ietekmēt neko nevaru”
    Un tie, ka necīnās, pat neizdomājas par Latviju, kā savu dzimteni, kurai kaut drusku jāpalīdz, bet skrien uz lidostu pirkt biļeti, lai brauktu uz Īriju citiem apakšbikses mazgāt- vai tas ir patriotisms?
    Nē, jo viņi “uzliek kloķi šai valstij”. Patriotisms, viņu izpratnē ir tas, kad Valstij ir jādod viņiem, nevis viņiem ir jādod valstij.
    Tāpēc MĒS esam patērētāju sabiedrība ar nihilistisku domāšanu.
    Zatlers un Saeimais pārvēlēšana te neko nemainīs.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ieva 14.07.2011. 12.11

buena- – ja raksti, ka ir daudz fašisma piekritēju- uz kādiem faktiem Tu balsties?
Jā, bija leģionāri, kuri bija tā latviešu tautas daļa, kurus lielvaras mobilizēja cīņai vienā vai otrā frontes pusē. Bija Arāja komanda (kas nebūt nebija leģiona, bet vācu policijas sastāvdaļa), kas šāva žīdus. To kaut kā nepiemin, jo tie nepieder tai struktūrai, kurai priekšā ir SS. Leģionā bija organizācija Kurelieši, kuras līderus par Latvijas neatkarības aizstāvēšanu vācieši nošāva.
Latvijā NAV fašistisku organizāciju, Krievijā ir. Latvijā nelieto fašistisku simbolus, Krievijā gan. Latvijā NAV rasu naida, nav šovinisma, Krievijā ir. Latvijā praktiski NAV incidentu, Krievijā ir (2004.-2008. gadā 300 slepkavību uz rasu naida pamata). Ak jā- nesen Rīgā bija žīdu kapu apgānīšana, tik nez kāpēc ķengu uzraksti bija krieviski.
Vai Tev ir fakti, kas manu rakstīto apgāž, vai arī vienkārši zini, ka latvieši atbalsta fašistus, tāpēc, ka tos atbalsta?

+5
0
Atbildēt

13

    Liene > Ieva 14.07.2011. 12.29

    Nacionālisma piekritēju jums joprojām ir pārpilnam, pietiek palasīt, ko raksta jūsu lasītājs par Efraimu Zuroffu, un pat “inteliģence”, Kārlis Streips utt., neatpaliek no mietpilsoņiem. Vai tas ir neinstitucionalizētais fašisms? Varbūt, ka fašisma saknes, jo tās rodas tieši no nacionālisma. Ja jūs palasīsiet Tomasu Mannu, jūs varbūt pamanīsiet viņa fašisma interpretāciju: fašisms rodas, kad tauta vēloties panākt pārejās attīstītākās tautas ir gatava tādēļ tās pārējās tautas sasniegt ar vardarbības palīdzību. Latviešu politiķu vidū tādu nav, bet ir balansēšana uz nesasniedzamā robežas, piesaucot visādas “okupācijas” utt. mantras.

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    Liene > Ieva 14.07.2011. 12.39

    “Latvijā NAV fašistisku organizāciju, Krievijā ir.”

    – Latvijā tika uzspridzināts piemineklis Atbrīvotājiem, un to paveikuši tieši latviešu fašisti. Jā, Krievija ir īsta valsts, un tāpat kā pārējās īstās valstīs, ASV utt., tajā arī fašisti ir īstie.

    “Latvijā nelieto fašistisku simbolus”. Latvijā arī tie tiek lietoti. VL! simbols ir stilizēta svastika jeb stilizēts pērkonkrusts.

    “Latvijā NAV rasu naida, nav šovinisma”. Tāda naida Latvijā ir pārpilnam, katrā reizē, kad jūs ieminaties par okupāciju ar mērķi kaut ko pieprasīt no krieviem, jūsos runā jūsu fašisms. Arī valdības ministrē Ēlertē runā fašisms.

    “Latvijā praktiski NAV incidentu, Krievijā ir (2004.-2008. gadā 300 slepkavību uz rasu naida pamata).” ASV vēstniecība iesaka saviem pilsoņiem neīpaši apmeklēt Latviju tieši jūsu rasisma dēļ: “ASV brīdina ceļotājus par rasismu Latvijā. LETA 2005. g. 13. jūlijā, 08:32 ASV Valsts departaments savā kārtējā ziņojumā brīdina pilsoņus, kas dzīvo Latvijā vai arī gatavojas šurp doties, ka Rīgā notiek rasistiski uzbrukumi, ziņo laikraksts “Diena”. Departamenta interneta mājaslapā ceļotājiem domātā sadaļa pirms dažām dienām papildināta ar jaunu informāciju par Latviju, un līdztekus ziņām par zādzībām uz ielām ierakstīts brīdinājums par rasismu Latvijā.”

    “Ak jā- nesen Rīgā bija žīdu kapu apgānīšana, tik nez kāpēc ķengu uzraksti bija krieviski.” Tie uzbrukumi bija tieši no latviešu puses, un par to bija raksts Politika.lv, ka latviešu inteliģenci tas īpaši sasūta, jo latvieši kļūdaini pieraduši uzskatīt publisku telpu Latvijā kā tikai latvisku, tādēļ viņus jo īpaši sašūt, kad tieši latvieši parāda nacismu.

    “Vai Tev ir fakti, kas manu rakstīto apgāž, vai arī vienkārši zini, ka latvieši atbalsta fašistus, tāpēc, ka tos atbalsta?” Lūk, fakti uzrādīti.°

    Esiet uzmanīgi ar savu fašismu. Jums nepatīk krievi, un tas jau ir bīstami jums pašiem.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Laumiņa > Ieva 14.07.2011. 12.45

    Cik noprotu, Tavas tautas visaugstākā nacionālisma pakāpe ir internacionālisms, kā rakstīja Solžeņicins. Mēs jau redzējām, kur ar to nokļuvām un kādus milzu upurus tas prasīja, tā kā Tev pieklātos paklusēt… Mēs esam un vienmēr būsim par nacionālismu un neceriet ko citu, un samierinieties ar to, ja gribiet dzīvot šai valstī. Mēs taču liekam jums mieru un esam toleranti, novērtējiet taču to.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > Ieva 14.07.2011. 13.11

    buen-a. Latviešu “esesieši” apsargāja Nirnbergas procesus, bet PSRS fašisti bija Hitlera sabiedrotie 1/3 daļu no 2. pasaules kara laika, NKVD un gestapo savstarpēji apmainījās ar “pieredzi”. “Atbrīvotaji” pēc uzvaras izmantoja nacistu koncentrācijas nometnes savu pretinieku iznīcināšanai. PSRS tikai savus pilsoņus iznīcinājusi vairāk kā Vācija okupēto valstu pilsoņu. Pasaules vēsture nepazīst režīmu, kura būru iznīcinājusi vairāk civīliedzīvotāju kā PSRS.
    Tavu smadzeņu ārstēšanai: http://rutube.ru/tracks/3222385.html?v=7faaa89bca22df72e55c2f644605fffc

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 14.07.2011. 13.16

    aha, vēl viens, kas nezin vārda “okupācija” nozīmi. Neiedziļinoties- Sarkanarmiju Rīgā sagaidīja ar ziediem, gan tāpat kā sagaidīja vācu armiju Rīgā vai, piemēram, Kijevā.
    Tas kas leģions tika piedalīts SS, un, ka šie burti visvairāk asociējas ar fašismu, ir pilnīga taisnība. Lielai daļa ar šo asociāciju pilnīgi pietiek . Tas, ka leģions karoja vācu pusē, arī ir taisnība, tāpat, kā daļa to darīja krievu pusē. Tas, ka leģionāri tieši vai netieši atbalstīja fašistu Hitleru arī fakts, tāpat kā lielākajam pasaules slepkavam Staļinam bija atbalsts no krievu pusē karojošo puses. Ne cienu ne otru pusi neataisno fakts, ka tika domāts par Latvijas neatkarību. Krievu variantā Vlasova armijai palaimējās – vācu birokrātija nepiedalīja to SS. Vēsture ir vēsture, neviens to nevar mainīt. Tie ir fakti, un no tiem nelaba smaka būs vienmēr.
    Bet jautājums cits – par šodienu. Es Krievijā zinu Ļimonovu un citus konkrētus uzvārdus, zinu vārdu “naši”, “nacionālboļševiki”. Māku atrast vinu fašistiskos simbolus, varu norādīt uz saitēm, kur krievu prese raksta par konkrētiem incidentiem, statistiku par noslepkavotajiem utt Tomasu Mannu nepiesaukšu, jo neatceros darbu, kur šīs tēzes būt lasījis, bet, jā, manuprāt viņa skaidrojumam tas atbilst.
    Ko varat likt pretī, izņemot absolūto viedokli, ka Latvijā visi atbalsta fašismu, vai deklaratīvas tēzes un vispārinājumus, kuru autoru (Zurofu), kāds atļāvies kritizēt par neobjektivitāti. Latvija IR daudznacionāla valsts, ar skolām DAUDZĀS valodās un Latvija IR paraugs citām šādām valstīm , jo te nav fašisma izpausmju. Tādu Faktu NAV, jo tie no nekā paši nerodas.

    Un te nu nonākam pie jautājuma- kāpēc Krievijas propagandas mašīna, un tās piektā kolona šeit, neredz baļķi savā acī, bet redz skabargu citā?

    Zinu arī atbildi – tāpēc, ka lielajām nācijām vienmēr ir taisnība.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Liene > Ieva 14.07.2011. 13.17

    “paps Cik noprotu, Tavas tautas visaugstākā nacionālisma pakāpe ir internacionālisms, kā rakstīja Solžeņicins.”

    Solženicins nav Dievs, bet paprasts cilvēciņš, kaut ļoti veiksmīgs.

    “Mēs jau redzējām, kur ar to nokļuvām un kādus milzu upurus tas prasīja, tā kā Tev pieklātos paklusēt.”
    – Man nekas nepieklātos, vismaz klusēt nu noteikti ne.

    “Mēs esam un vienmēr būsim par nacionālismu”
    – Tā ir jūsu problēma. Kuru Dievs vēlas sodīt, tiem atņem smadzenes.

    “… un neceriet ko citu”

    — Mums ir pilnīgi pie kājas jūs ar saviem prātojumiem.

    “… un samierinieties ar to, ja gribiet dzīvot šai valstī.”

    — Skatieties iepriekšējo atbildi, mums ir pilnīgi pie kājas…

    “… Mēs taču liekam jums mieru un esam toleranti, novērtējiet taču to.”

    — Jūs tā sakāt, it kā jūsu spēkos būtu apgrūtināt mums dzīvi, bet tā tas nav.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 14.07.2011. 13.37

    Jā bija mēģinājums spridzināt pieminekli. Notiesāja vainīgos, Tāpat kā Pērkonkrustu tiesāja vēl Ulmaņa laikā.
    VL simbols ir jumis, sens baltu tautu simbols, par līdzību pat neaizdomājos. Saskatīt to ir jāmāk :)
    Par ASV vēstniecības paziņojumu nezināju, interesanti uz ko tas balstās.
    Latvijā žīdi vienmēr ir bijuši viena no nācijām, visas problēmas ir radušās lielvaru ietekmē. Manuprāt Blaumaņa Skroderdienas to labi raksturo. Arī tagad ir žīdu skola, piemēram. Par politika lv komentāru neatceros, bet atceros, ka kapu apgānīšanu izdarīja jauniešu grupa fašistisku mērķu vārdā ietekmējoties no Krievijas organizācijām.
    Buena – īstenībā ja tā ir matu skaldīšana, jautājums ir par mērogiem. Vienmēr ir un būs incidenti tramvajā, lamāšanās kāpņu telpā. Bet fakts ka Latvijā, piemēram ir valsts finansētas skolas citās valodās, bet ,piemēram, Vācijā vai Krievijā nav, ka Latvijā nav rasisma , kā tas ir Krievijā attiecībā pret kaukāziešiem, un citiem “melnajiem” ir acīmredzami fakti. Latvijā nedzen arā čigānus, kā Francijā, nerīko turku grautiņus, kā Vācijā, vai nerīko “siena pret sienu” skaidrošanos kā Krievijā.

    Mani vienkārši izbrīna , ka fakti runā vienu, bet propagandas mašīna pavisam citu. Viela pārdomām.

    Viss, lai jums laba atlikusī diena buena!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Liene > Ieva 14.07.2011. 13.52

    Jo vairāk būs atklātības, jo vairāk būs patiesības, jo vairāk būs atvērti arhīvi, jo vairāk būs izpratnes par šo traģisko vēstures posmu, kas bija traģisks pilnīgi visām tautām, jo labāk mēs viens ar otru sadzīvosim – ne tikai sadzīvosim, bet arī sadarbosimies,” vērtēja Zatlers.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Liene > Ieva 14.07.2011. 15.04

    “Par ASV vēstniecības paziņojumu nezināju, interesanti uz ko tas balstās.”

    — Ieguglējiet, un jums tiks dots. Uz rasistiskajiem uzbrukumiem Rīgā tie paziņojumi balstījās, uz ko tad vēl.

    “Latvijā žīdi vienmēr ir bijuši viena no nācijām, visas problēmas ir radušās lielvaru ietekmē.”

    – Manuprāt, jābūt konsekventiem, ja saucat ebrejus par žīdiem, tad krieviem ir visas tiesības saukt latviešus par čuhonciem, jo tāds ir vēsturiskais nosaukums, tas pats, kā zīdi. Bet Latvija attiecīgi būtu saucama Čuhņa, kas atbilst gan vēsturei, gan arī taisnībai.

    “Manuprāt Blaumaņa Skroderdienas to labi raksturo.”

    – Manuprāt Blaumaņa Skroderdienas pilnīgi nesakarīga uzrakstīta luga bez jelkādas sakarības vai sižeta, bet kaut kas tomēr jāpielūdz, kaut kādai kultūrai tā ka jābūt, ja jau ir tauta.

    “Par politika lv komentāru neatceros, bet atceros, ka kapu apgānīšanu izdarīja jauniešu grupa fašistisku mērķu vārdā ietekmējoties no Krievijas organizācijām.”

    – Vnk jums ir labi noskalotas smadzenes.

    “Buena – īstenībā ja tā ir matu skaldīšana, jautājums ir par mērogiem. Vienmēr ir un būs incidenti tramvajā, lamāšanās kāpņu telpā. Bet fakts ka Latvijā, piemēram ir valsts finansētas skolas citās valodās, bet ,piemēram, Vācijā vai Krievijā nav”

    – Bet Beļģijā, Kanādā, Latiņu Amerikā? Indijā? Tajās pašās ASV vai ir indiāņu skolas? Vai ASV indiāņu valoda ir valsts valoda? Jums jābūt reālistiem, nevis fantazētājiem, jūs neesat nekāda diža nācija, bet tikai viena no daudzām mazām tautām.

    “…ka Latvijā nav rasisma”

    – Ir, un pat valstiskā līmenī, ministrs Ēlerte kurina naidu, prasot no krieviem kaut kādas atzīšanas “par okupāciju”. Lieciet mūs mierā, komleksainie ļautiņi, protams, tas adresēts ne visiem, bet Ēlertei un viņai līdzīgajiem.

    “…kā tas ir Krievijā attiecībā pret kaukāziešiem, un citiem “melnajiem” ir acīmredzami fakti”

    — Nav tādu faktu. Ir divu tautu sadzīvošanās problēmas.

    “… Latvijā nedzen arā čigānus, kā Francijā, nerīko turku grautiņus, kā Vācijā, vai nerīko “siena pret sienu” skaidrošanos kā Krievijā.”

    – Latvijā fašisms ir izsmalcinātāks, tam ir valsts līmenis, Ēlerte utt.

    “Mani vienkārši izbrīna , ka fakti runā vienu, bet propagandas mašīna pavisam citu. Viela pārdomām.”

    – Fakti katram no mums runā kaut ko savu. Iemācieties vārdu “interpretācija”.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    juhans > Ieva 14.07.2011. 15.46

    buen-a
    Redzu, ka tev ir jāsāk no paša sākuma. Ja jau tu tik ļoti alksti pēc atklātības, tad noskaties “Soviet Story”! Cerēsim, ka pēc tam tev sāks rasties arī izpratne. Labas sekmes!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Liene > Ieva 14.07.2011. 22.10

    Soviet story ir melīga filma (lasiet Ivara Ijāba rakstu), ko uzņēmis nacists Šnore (skatieties A. Djukova rakstus).

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > Ieva 16.07.2011. 15.00

    @Buen-a

    Lai gan daudzos punktos jums var piekrist, tostarp par rasisma incidentiem un jumi VL! simbolikā, tomēr tikai daļēji. Diemžēl izteikumi kā “Krievija ir īsta valsts, arī nacisti tur ir īsti” neļauj Jūs klasificēt savādāk kā vien kārtējo “izsmalcināto” (patapinot Jūsu pašu terminoloģiju) šovinistu.

    Un tādas pašas sīkas detaļas un nepilnības, kuras pamanāt oponentu tekstā, piemīt arī Jūsējam. Tomēr nenoliedzami Jūs esat piemērotāks diskusijas partneris par vairumu gan latviešu, gan krievu – šajā portālā un vispār.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > Ieva 16.07.2011. 15.08

    @Ķīps

    Daudzviet Tev piekrītu, dažās vietās tomēr noteikti nē. Te tikai divas.

    Latvijā notiek rasisma indicenti! Pastāsti par to, ka “mēs jau neesam tādi” piekautajiem nēģeriem(vai melnādainajiem, ja dod priekšroku šim terminam). Bet ir arī taisnība, ka līdz tādām galējībām un bezkontroles kā Krievijā rasisti nav nonākuši.

    Jumis patiešām ir ļoti aizdomīgs simbols – kā kvazi-fašistiskas organizācijas emblēma. (Ogrē ir veikalu tīkls Jumis – tur gan šis auglības simbols ir daudz iederīgāks.) Kāpēc ne uzlecošā saule (ar vai bez zobena), auseklis, dzīvības koks, Māras skujiņa vai vēl n-tie tradicionālie simboli, bet tieši simbols, kas vistuvāk līdzinās svastikai. Neonacisti visās valstīs tiecas izmantot stilizētas svastikas, lai izvairītos no acīmredzamās saiknes ar nacistiem. Ļoti iespējams, ka VL! nav izņēmums; viņiem vienkārši paveicās, ka latviešiem bija jumis, kuru nav vajadzības stilizēt. :)

    Ar saviem neobjektīvajiem argumentiem Tu met ēnu uz objektīvajiem, ko Tavs oponents arī veikli izmanto. Un fakti patiešām atšķiras no interpretācijas (vai faktu nezināšanas/nolieguma).

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 14.07.2011. 07.44

Autores piesauktā Atmoda, kura sākās 1987. gadā, bet brieda kopš 1940. gada jūnija, nav beigusies. Zatlers vnk iesāka šīs Atmodas nākošo posmu, skaidri nosaucot nākošos pretiniekus ar kuriem tagad ir jātiek galā – negodīgu biznesmeņu ” kabatas partijas” un politisku spēku, kurš neatzīst Latvijas okupācijas faktu. Kādēļ tik gari palagi jāraksta par tik skaidrām lietām ? :))

+4
-3
Atbildēt

10

    Signija Aizpuriete > buchamona 14.07.2011. 08.52

    ——
    1940.g. jūnijā uzsākto cīņu ar ”tautas ienaidniekiem” joprojām kāds vēlas turpināt? Skaidra ‘bilde’/ideoloģija – ja nav pozitīvu pārmaiņu programmas, tad jārada ienaidnieka tēls. Uz priekšu, cīnītāji!
    ”20. gadsimta 40. gados apmēram 150 tūkstoši cilvēku aizbrauca projām, bēgot no represīvā padomju režīma, savukārt tagad divas reizes vairāk iedzīvotāju ir aizbraukuši, jo netic savai valstij. Un tas jau ir traģiski!

    Akadēmiķis Jānis Stradiņš, prognozējot, ka, šādai situācijai turpinoties, Latvijas tauta nostabilizēsies ap 1,3 milj. iedzīvotāju apmērā (“Dienas Bizness”)
    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=318464%3Ajnis-stradi&catid=76%3Adienas-citts&Itemid=302

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 14.07.2011. 09.14

    Šito te jau Tu man vienreiz rakstīji un arī akadēmiķi Stradiņu citēji, bet es nešaubos, ka arī god. akadēmiķis pierkristu = valsts vēsturi nevar sadalīt nogriežņos un tad sākt tos atsevišķi vērtēt, pretstatot vienu otram. LR vēsture ir jāskata kopskatā, sākot no tās dibināšanas dienas, ņemot vērā arī tos faktus pēc kuriem tiek aprēķināti zaudējumi, kurus mums ” atnesa” darba ļaužu atbrīvotāji – tā kā sākam iet pa riņķi :))

    1940.g. jūnijā uzsākto cīņu ar ”tautas ienaidniekiem” joprojām kāds vēlas turpināt? +++ un nevajag visu apzināti censties salaist vienā putrā. Ja jau Tev patīk lietot alegorijas – tad ir pienācis laiks, kad “tautas ienaidnieki” sāk savest savu zemi kārtībā, pēc visādu ordu iebrukumiem un “pārvaldīšans” bardaka, kurš formāli beidzās 1991.g., bet praktiski – tas būs vēl ļoti ilgs laiks, līdz kamēr LV atkopsies no staļinistu radītā šoka

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Liene > buchamona 14.07.2011. 11.04

    Bet neaizmirstiet, ka Staļins uzvarēja Hitleru:-) Tomēr mūsdienu Krievijas elitē nav tādu, kas būtu par Staļinu, kaut jūs to sev visu laiku un nepārtraukti iegalvojat. Un arī nedz SC, nedz PCTVL tādu staļinistu nav. Protams, tautā kādam Staļins var patikt, tas pats, kā jūsu vidu ir daudz fašistu un SS leģiona piekritēju. Bet vai tas nosaka trendu jeb kopēju virzību? Ne.

    Latviešu problēma ir tā, ka viņi visu laiku kaut ko vēlas iesmērēt sev, saviem tuvākajiem, krieviem un tā tālāk, nepārtraukta melošana, vārdu sakot. Un tas ir saprotams, jo latvieši nevēlas redzēt sev drūmo patiesību. Lieta ir tāda, ka vēsture rāda, šodien LR ir, bet rīt jau tas nava. Un tas jāuztver vienkāršībā, bez jūsu mūžīgajiem latviski izsakoties pontiem jeb mānīgiem ārišķīgiem paņēmieniem.

    Citādi arī turpmāk turpināsiet savu trendu uz Angliju, Īriju & so on.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva > buchamona 14.07.2011. 11.36

    Atmodas laikā Latvijas iedzīvotājs domāja- ko varētu palīdzēt Tautas frontei, nesa tēju barikāžu dalībniekiem, brauca ar smago tehniku, gājāa, darīja,… tagad domā – “valsts man nedod pietiekami, lai es varētu ielikt silto grīdu. Un ja nedod, braukšu prom.”
    Tāpēc otras atmodas nebūs, restarts neko nedos. Oktobrī būsim turpat, kur bijām februārī.
    Viss jau gan palika stipri vienkāršāk, kad atradām vainīgos – oligarhus. Jātiek ar tiem galā un būs leiputrija.

    Toreiz tas saucās patriotisms, tagad saucas nihilisms.
    Toreiz tā saucās sociālistiskā sabiedrība, tagad patērētāju sabiedrība. Patērētāju! Uz to mēs esam tendēti, uz to mēs esam gatavi..

    Un īstenībā vaina nav “viņos” vai valstī, vaina ir pašos.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 14.07.2011. 11.39

    buen-a = Tajā brīdī, kad sapratīsi kāda atšķirība ir starp latviešu leģionāru un sarkanarmieti, kurš neaicināts iesoļoja Latvijas Republikā, varēsi uzskatīt, ka izproti Latvijas vēstures kontekstus un tā tad esi pietiekoši nobriedis, lai līdzi spriestu par šī brīža LR iekšpolitiku :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 14.07.2011. 11.50

    Ķīps = kāda jēga šitādus tekstus bīdīt?:) Tu gribi teikt, ka, ja cilvēks, pat ja tas ir vēlētājs,:) kļūdijies, viņam nevajag dot tiesības savu kļūdu labot? Jeb,varbūt, ka visi argumenti, kādēļ tika ierosināts atlaist Saeimu ir meli, varbūt ka gluži otrādi – ZZS un SC ir LR gaismas nesēji un tādā garā. :)) Vajadzētu runāt konkrēti. Par kolektīvo atbildību un nolemtību filozofēsim pēc ārkārtas vēlēšanām, ja tādas notiks :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva > buchamona 14.07.2011. 12.00

    viss ir pareizi , ja tici, ka kļūda tiks labota.
    Netiks!
    Vai redzi argumentus, ka tā nebūs?

    Saeimu vajadzēja sodīt, piekrītu. Tikai, manuprāt, mūsu kritiskajos apstākļos cena tam ir par lielu, it sevišķi tāpēc, ka oktobrī būsim turpat.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Liene > buchamona 14.07.2011. 12.20

    Latviešu esesietis bija Nurnbergas tribunālā nosodītās organizācijas rindās un cīnījās par fašismu (vai nacismu, ja jums labāk patīk), bet sarkanarmietis uzvarēja fašismu, ar ko sarkanarmieti joprojām apsveic ASV, Lielbritānija, Francija un pārējas normālas valstis.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Laumiņa > buchamona 14.07.2011. 12.36

    Vācu armija ar savu iebrukumu tikai apsteidza sarkanos, kuri uzbrukumu Eiropai plānoja 6. jūlijā, tādā veidā zināmā mērā paglābjot Eiropas civilizāciju. Pasaulē to visi zin, jo viņu vēstures izpratni neveido padomju mākslas filmas. Kad pilnībā atvērs arhīvus att. par kara sākumu, būs ļoti grūti krievu tautai to visu paskaidrot, un arī to, kāpēc kara rezultātā bojā gāja tikai 2,5 miljoni vācu karavīru pret 26 miljoniem kritušo sarkanarmiešu….

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Liene > buchamona 14.07.2011. 13.12

    Tās ir tikai versijas: “paps Vācu armija ar savu iebrukumu tikai apsteidza sarkanos”

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

! ASAP Promo 13.07.2011. 23.07

Varbūt viss ir daudz racionālāk. Mūs interesē labklājība. Krievus interesē “Baltijas Šveice”, Rietumus – viss kopā. Ja nesāksim audzēt savus mazvērtības kompleksus, tad lietas notiks. Ietekmi var iegūt tikai darot, nevis domājot “ka būtu, ja būtu”. Papildus Vienotībai jānovēl izkļūt no stāvokļa “ne panest, ne nomest”.

+5
0
Atbildēt

1

Normunds 13.07.2011. 22.30

a_kirsteins; Labi pateikts. Domāju, ka Latvijā ir divas politiskās partijas ar ideoloģiju – VL un SC. Pēdējiem gan savas idoloģijas (problēmas ar 1918.g.LR tiesisko nepārtrauktību) vajadzētu sēdēt cietumā, nevis parlamentā. Pa vidu ir viss, ko sirds kāro – godīgi, zinoši cilvēki, pašlabuma meklētāji, oligarhu pakalpiņi, plānā galdiņa urbēji u.c. Tiem nav kopējas ideoloģijas, tāpēc nekādi nevar noteikt un realizēt kādu noteiktu valsts politiku un Latvijas valsts kuģis, pakļauts visiem vējiem un straumēm peld sazin kur. Tā nu tas ir bijis un būs kamēr vēlētājiem “ideoloģija” būs lamu vārds un saistīsies tikai ar PSKP un kamēr nebūs saprašanas, ka partija bez ideoloģijas ir automašīna bez stūres. Nezinu, vai sagaidīšu tos laikus…, pagaidām jāizklaidējas ar visādu zatlerīšu ampelēšanos

+3
-4
Atbildēt

0

juhans 13.07.2011. 21.13

Raksts rādas tāds nedaudz savāds. Tajā tiek kritizēta Zatlera partijas (īsuma dēļ saukšu to šādi) manifests, pat ne tā programatiskā daļa, bet ievads un pat ne viss ievads, bet „divas lietas” tajā. Faktiski šo „divu lietu” pareizai (bet vai tā būs pareizā?) saprašanai tad arī ir veltīts viss raksts. -Vai rakstam ir kādi iebildumi pret jaunās partijas dibināšanu? –Nē. – Vai tajā tiek precizēts kāds punkts šīs partijas programmā? – Arī nē. Tad man galīgi nav skaidrs šī raksta MĒRĶIS. Tas vairāk izskatās pēc tādas kā sērkociņu skaldīšanas.

+7
-1
Atbildēt

1

    Roberts Gūtšmits > juhans 13.07.2011. 22.01

    >>o_ja13_14

    Mērķis ir apdirst jenotu tuvāko polit-konkurentu. Tas vienmēr ir bijis viņu vienīgais mērķis no laika gala un arī vienīgā patiesā stratēģija – nevis apliecināt SAVU varēšanu, nevis pārliecināt vēlētāju par SAVĀM spējām, SAVU programmu, bet gan noķēzīt konkurentus. Kas nav skaidrs ? Sliktā ziņa ir tā, ka lumpenizētā sabiedrības daļa uz to tiešām pavedas un ļauj šiem šarlatāniem rullēt valsti. Tāpēc ari esam tur, kur esam – Eiropas pakaļā. Lai gan Kalvīša laikā pat bijām jau poļus apsteiguši … :)

    +2
    -9
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 13.07.2011. 21.06

Autorei grūti nepiekrist, jo īpaši par to, kā Zatlers izvēlas savus vārdus, lai tikai saasinātu problēmu un iekrāsotu to tumšākās krāsās. Es jau nu noteikti pieslienos tiem, kas saka, ka Latvija ir daudz sasniegusi savos 20 gados par spīti nemitīgām politisko aktieru maiņām. Protams, ka izpildījums varēja būt labāks kaut vai tai pašā ienākumu vienlīdzības nodrošināšanā un ēnu ekonomikas mazināšanā (kur soli priekšā ir igauņi), bet visādi citādi mēs uz kopējā NVS valstu fona (pēc sākotnējām pozīcijām) esam teicamnieki. Un šāda veida propoganda vēl vairāk vecajiem cilvēkiem “izskalo” smadzenes, ka tajos Padomju laikos tomēr bija labāk. Tādējādi mēs noniecinām optimismu labākai nākotnei un gremdējamies vēstures annālēs.

+4
-4
Atbildēt

0

jessdrthomas 13.07.2011. 18.45

Pēdējie teikumi, ka V nebūtu izturējusi pārbaudījumu ar varu un neuztur dialogu ar sabiedrību – pilnīgs bulšits.

Vai V ministri pēc vēlēšanām būtu pārstājuši iet uz darbu, pārstājuši veikt premjera, finanšu, ekonomikas ministra pienākumus godprātīgi? No kurienes šādi uzstādījumi?

Un par sarunu ar vēlētājiem – nezinu, ko autore ir sagaidījusi, ka Čigāne un Rasma Kārkliņa katru dienu uzstāsies tirgus un Stacijas laukumā? Es kā Vienotības vēlētājs jūtos uzrunāts arī pēc vēlēšanām un, šķiet, visu sapratis.

Par kaut ko nedaudz citu – paralēlā diskusieja, kas šeit izvēršas par IR abonentiem un finansēm. Viens no iemesliem sliktajiem tirāžas cipariem varbūt ir redakcijas nekritiskā piesliešanās anti-Vienotības kampaņām (pret Mūrnieci, Kamparu), ko ar neizvēlīgā publicitātes narcisa Lapsas starpniecību vai uz savu roku uzsākuši tie paši nelieši, kas te pēdējos 20 gados sev un saviem sulaiņiem kurmīšiem iekārtojuši treknu dzīvi un no tās tik vienkārši negrib atvadīties.

Katrā gadījumā, man tas bija galvenais iemesls, lai abonentu nepagarinātu un žurnālu pirktu izretis, iepriekš internetā pārliecinoties par tā saturu.

+4
-5
Atbildēt

6

    oskaar > jessdrthomas 13.07.2011. 20.01

    Es gan iebildīšu- arī Vienotībai piemīt trūkumi, un uz tiem ir jānorāda. Nevajag to uzskatīt par piesliešanos anti- Vienotības kampaņai.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > jessdrthomas 13.07.2011. 21.56

    >> papageno

    1. Tev nebūs kurmīša vārdu nelietīgi valkāt.
    2. Čigāne tad, kad vajadzēja Saeimā tikt, savu vēlēšanu kampaņu kā reize ar Centrāltirgu arī sāka. Tā ka varēja jau nu turpināt – acīmredzot tur tie viņas īstie vēlētāji arī ir … :)
    3. IR tirāžas lielums (5-6000) lieliski raksturo kā reize to tērēto muldonīšu/pseido-inteliģentu daudzumu, kuri atbalsta jenotus un veido viņu klaķieru pulciņu. Zīmīgi, ka visādos politizētajos TV šovos, kuros tiek piedāvāts auditorijas balsojums, jenotu nekritisko atbalstītāju (t.i. – to, kuri gatavi balsot pat par suņa sūdu, ja vien to piedāvā jenotība) skaits arī svārstās ap šo te pašu ciparu. Vismaz rudenī tas tā bija.
    4. IR šobrīd ir galvenais ideoloģiskais jenotu PARTIJAS rupors, kurš nosaka tās dienaskārtību un prezentē publikai ziņas „pareizā” mērcē. Tendenciozs, idoloģizēts un bieži vien ne tik vien kā nekompetents, bet arī melīgs. Bet nu par cik jenoti pretendē uz „godīgo un tiesisko” lauriem un uz katra stūra klārē par atklātību, tad jebkuram normālam cilvim ir pilnīgi normāla prasība, ka puisīši tikpat „godīgi” pastāstītu arī par saviem īpašniekiem un finansētājiem kā to paģērēja savulaik no Dienas. Par cik viņi to nedara, tātad ir liekuļi un divkosīgi populisti. Ko arī vajadzēja pierādīt.

    P.S. Un jā. Tas, ka nepasūti vairs IR – pareizi! Šito primitīvo politaģitāciju, ko viņi cep augšā, es pat par baltu velti nebūtu ar mieru savā pastkastītē ieraudzīt. Man pietiek jau ar Rimi un Maximas lapelēm, kuras cenšas iesmērēt lētu naudu produktus ar notecējušu derīguma termiņu … :)

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    Ieva > jessdrthomas 14.07.2011. 11.21

    Ne jau par to ir stāsts.
    Stāsts ir par to, ka V proponēja godīgumu, kristīgo morāli un kritisku attieksmi pret padomēm, valdēm un funkcionāriem.
    Rezultātā notika pretējais: Dombrovkis samelojās par proporciju (1/3 nodokļos, 2/3 patēriņa) Par V seju kļuva Bendrāte, kurai vārdi godīgums un sirdsapziņa ir sveši jēdzieni, Kampars, kas no sava paša melu tīkliem tā arī nezipinās, Latvenergo, tā sauktās tarifu atbalstītās mājsaimniecības, izrādijās kūtiņas un garāžas. V sāka strādāt kā darbā iekārtošanas birojs, siltās vietās iebīdot “savējos”. Rezultātā V kļuva tāda pati, kā savulaik TP, kuriem savējo princips, ģēlu bīdīšana, un Ruksīša definētā ētikas izpratne arī izraka kapu. Te nav nekāda sakara ar propagandu vai uzstāšanos tirgus laukumā. Te ir darbu neatbilstība solījumiem.
    Ja V būtu godīgi darījusi to ko solīja, Zatlera reformu partijai nebūtu vietas, kur rasties, Jo Zatlers, palielam, jau sola to pašu, ko Vienotība pirms vēlēšanām, un izmanto faktu, ka tautai svaiga manta sākumā izskatās vairāk uzticama nekā jau apbružāta.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    jessdrthomas > jessdrthomas 14.07.2011. 12.06

    @ Ķīps

    Neviens no Taviem argumwentiem neiztur kritiku, turklāt V nekad nav runājusi par kristīgu morāli. Un šis pārspīlējums visai simptomātisks.

    V nav bijuši ne tuvu tādi noziegumi kā AŠ2 un Hūtem. Ne tuvu. Pat nesākšu uzskaitīt. Ne noziegumi, ne pretrunīgi vērtējamas situācijas. Nekā.

    Tas, ko Tu mini, drīzāk ir lielāko kretīnu V radītas PR problēmas.

    Sākot jau ar Bendrāti, kuras “korumpētības liecības”, lai kaitētu V, droši vien Lapsam nodeva pats Hūte. Par Kamparu – lieliska intervija aizpagājušajā Sestdienā. Gan par deklarāciju, gan “nespēju izskaidrot”, gan zināmā kāgābešņika nenovīdību un organizēto atriebību medijos.

    Es jau saprotu, ka uz šādām PR provokācijām uzķeras histēriskas bābas. Par IR biju augstākās domās.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva > jessdrthomas 14.07.2011. 12.35

    ā, saprotu, V ir balti un pūkaini tik maitas žurnālisti visu uzpūtuši, un es esmu uzķēries. Par maitām žurnālistiem piekrītu, sensāciju kāre, uzpūšana, interpretācija vajadzīgā virzienā diemžēl nu jau ir kļuvusi tiem par normu, tomēr kopumā es nevarētu teikt , ka žurnālisti kā vienība,kopums lobē vienu vai otru politsko spēku. Ir daudz tādu, kas to dara, bet summējoties, manuprāt, vezums netiek pārāk vilkts vienā vai otrā virzienā. Ja tā, tad PR kampānas , arī melnās, ir bijušas visiem. Cita lieta, vai esmu “uzķēries” uz kaut kā konkrēta. Ceru, ka ne. Jo neesmu arī uzķēris uz oligarhu gānīšanas viļņa, kā lielais vairums, un nedalos eiforijā par Saeimas atlaišanu. Es, starp citu, iepriekšējās velēšanās balsoju par V. Iespējams, balsošu atkal, jo par kādu jau ir jānobalso, lai mana nepiedalīšanās, nedod dievs, nelietu ūdeni uz piekto kolonu partiju dzirnavām. Pārdomāju par VL, bet viņu parakstīšanās zem batķas politikas principiem (apvienošanās ar TB), mani visdrīzāk no tā atturēs.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    jessdrthomas > jessdrthomas 14.07.2011. 13.33

    Pilnīga taisnība. Maitas žurnālsti uzpūtuši, jo viena daļa ir Lemberga, citi PLL draugu Ēķa vai Kozjola algu sarakstos.

    Paliek pāri LA, kas šodien sniedz vislīdzsvarotāko priekšstatu par dzīvi valstī, un neuzķeras uz katras PR provokācijas, ko sarīko politmafija ar vai bez narcisistiskā Lapsas palīdzību.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Liene 13.07.2011. 18.45

Vnk. autore pauda latviešu elites DAĻAS viedokli. Tās daļas, kas piedalījās varā tādā vai citādā veidā jau vismaz kopš 1990.gadiem. Pati būdama žurnāliste, tomēr ar savu ģimeni autore ir daļa no varas.

Otrkārt, Zatlera nedraugi ir Vienotība. Skatāmies Zatlera manifestu un meklējam atšķirības no Vienotības. Lūk, kādas tās ir: “Pārvalde tikai tāda, kas nepieciešama cilvēku vajadzību nodrošināšanai — maza un praktiska. Tā strādā konkrētam mērķim un rezultātam, kas attaisno tās pastāvēšanu.”

Tātad valsts aparāts jāsamazina. Bet Vienotība to nevar atļauties, jo V-s vēlētājs ir ierēdnis:-) Tā tas arvien ir varas partijai. Jauna slota Zatlers savukārt vēlas vecus kadrus iztīrīt no viņu vietām, lai ieliktu savējos:-) Viss Latvijas politikā ārkārtīgi vnk.

Acīmredzami autore ir no tās elites daļas, kurai nesimpatizē šādas štata samazināšanas valsts pārvaldē. Tā jau ir ar tiem mūsu patiesajiem cēloņiem, tie arvien personiski.

+2
-7
Atbildēt

1

    buchamona > Liene 14.07.2011. 08.00

    Ja jau šāds viedolis kalpo Tev kā kompromiss caur kuru Tev ir vieglāk nobalsot par LR tālāku integrēšanos Eiropā un nebalsot par saļinistu ideoloģijas nesēju – SC, tad, lai jau tā būtu :)))

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Igors Daņiļēvičs 13.07.2011. 17.46

Ja mēs vēlamies analizēt Atmodu, tad šeit noderētu dziļāka un pamatīgāka analīze. Tā nesākās 1987.gada 14.jūnijā ar saujiņu patiesi drosmīgo. Tādi bija jau pirms tam. Tā sākās krietni agrāk, kad Impērijas elite skaidri saprata, ka ir nepieciešamas reformas un ka esošā sistēmā ir ekonomiski un morāli satrunējusi, tā var vienā brīdī sagāzties un aprakt viņus pašus. Tādēļ viņi uzmanīgi radīja apstākļus, kuros soli pa solim tika pieļauta aizvien lielāka brīvība. Veidojoties jaunām kustībām tika ļauts tām nedaudz ievilkt elpu un ap 1988.gadu tās pamazam, bet noteikti tika pārņemtas šīs pašas elites kontrolē. Neviens par to lāga negrib atcerēties, bet ap 1988/89.gadu gluži kā alvas zaldātiņi pēc pavēles LTF sāka stāties iepriekš pat ļoti bailīgie ierindas komunisti. Tas nekādi nevarēja notikt tāpat vien. Tālāk tika uzmanīgi veidots pārējo pasākumu komplekss, kurš faktiski beidzās 1991.gada 21.augustā, bet juridiski 1991.gada decembrī. Domāju, ka lielāko daļu analītiķu būtu mazliet neērti atzīt izšķirošo faktu, kādēļ Jeļcinam izdevās 1991.gada augustā pārņemt varu.
Bet tas kas tika izdarīts – faktiski bija demontēta dzīvotnespējīga un bīstama Impērija. Tālāk jau atlika tikai pareizi pārņemt, pārdalīt valstu resursus, īpašumus industrijas. Nav tālu jāskatās, kam faktiski pieder milzīga daļu resursu vai arī bagātības, kas iegūtas no to pārdošanas. Kas ir lielākie infrastruktūras objektu vai resursu īpašnieki, kas tos faktiski kontrolē. Nebūs pārspīlēti teikts, ka paši bagātākie Latvijas iedzīvotāji ir saujiņā noteiktas elites pārstāvji – bijušie kompartijas, komjaunatnes un KGB biedri un/vai viņu ģimenes locekļi. Ar šādā un cita veidā iegūtajiem milzu līdzekļiem faktiski tika pirkti politiķi un līdz ar to ietekme un vara visus šos gadus.
Tas ir tāds ātrs un vienkāršots skats, bet ja analizējam pēc būtības, tad tieši tā arī notika. Tādēļ nav jābrīnās, ka par Latvijas Republikas prezidentu ievēlēja vecu komunistu Bērziņu, savstarpēji vienojoties komunistiem Urbonovičam, Brigmanim un Lembergam.
Patiesībā lielākā problēma varbūt nav tā, ka viņi ir komunisti. Problēma ir tā, ka viņi pārstāv veco domāšanu un nav spējīgi saprast demokrātijas patieso pragmatisko jēgu, kas nodrošina labklājību, stabilitāti un iespējas ne tikai šauram bagāto slānim, bet visai sabiedrībai kopā.

+16
0
Atbildēt

1

    ——-
    Problēmmeklētājiem vajadzētu mazāk skatīties uz ”viņiem” – un brīnīties par notiekošo, bet pašiem ķerties pie reālu darbu veikšanas. Vai tad visi jaunie un ar jauno domāšanu uz ”siltajām” zemēm aizbraukuši? Šogad tak’ ir iespēja netikai virtuālajā, bet arī reālajā dzīvē apliecināt savas spējas. Uz priekšu, jaunie !
    p.s.
    Pēc būtības jau ”jauno” acu priekšā atklāti un demokrātiski visu valsti ”nozaga”. Viss notika likumīgi – 1922.g.Satversme tika ‘uzlabota’, privatizācija, denacionalizācija likuma ietvaros veikta, kā arī Eiropas naudiņa uz nebēdu tērēta. Kā tagad to ‘Damokla zobenu’ pār tām stipendiātu galvām/kakliem nolaist likumīgi? Domājiet jaunie, domājiet – varbūt izdomāsiet pirms paši veci kļūsiet?

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

Ieva 13.07.2011. 16.51

Jautājums Zatleram- vai gribot atbalstīt Reformu partiju ar ziedojumu, tas jāliek aploksnē?

Zatleristi savu partiju būvē uz tādiem pašiem pamatiem, kā Vienotība vai iepriekš JL,TB. Un būvēt viņi var tāpēc, ka minētās partijas uz tiem pamatiem vairs neturas. V, kā autore raksta, neizturēja pārbaudi ar varu, VL apvienojoties ar TB/LNNK, parakstās zem TB piekoptās batķas stila politikas, līdz ar to arī nav izturējusi pārbaudi ar varu. Tāpēc Zatleram ir atbrīvots tas pats būvlaukums, kur tika taisītas iepriekšējās partijas. Būvēt jau būvēs, un, kā katrai jaunbūvei, tai kādu brīdi būs svaiguma smaka. Kādu brīdi, jo ir pilnīgi skaidrs, ka Zatlera partija ies pa to pašu taku, kur pārejās partijas. Nu neticu , ka šī nu būs godīgajā un labāka par citām, kaut vai tāpēc, ka pamati ielikti zoodārzā un pateicību izteikšana aplokšņu veidā nu ir padarīta legāla. Lai partija izdzīvotu, tai nepietiks ar Atmodas laika totēmu izvilkšanu no putekļiem, tai vajag jaunu koncepciju, līderi, kas ir konsekvents, un kuram ir sava politika. Zatlera politika diemžēl ir sekošana konjuktūrai. Zatlers bija akls tad, kas tauta Saeimai izsita logus, bet pēkšņi kļuva redzīgs tad, kad Saeima divu dienu laikā nevarēja izšķirties par negaidītas kratīšanas apstiprināšanu. Kad tagad Zatlers atkal būs akls, un, kad redzīgs? Kad Zatlers zinās, kas viņš ir, un, kad vēl/vairs ne? Man nevieš uzticību vecu tēžu izvilkšana, pārnumurēšana un pārsaukšana par savējām, man gribas kaut ko jaunu. Gribas, bet ieraudzīt nevaru, ne Zatlera aplokšņu atbalstītāju partijā, ne citur. Man Saeimas sodīšanas lozungs nešķiet pietiekams, lai referenduma un Saeimas pārvēlēšanai (tieši tā tās iznāks) tērētu miljonus. Man Zatlera altruisms šķiet tikai aizsegs, man visu laiku liekas, ka no maisa redzu viņa karjerisma īlenu izlienam. Man arī neliekas svarīgi kādu partiju Saeimā pārstāves Klāvs Olšteins vai Jānis Vilnītis – Vienotību vai Reformu.

Latvijā ir aktuāla spoguļu zagšanas sērga, un gadās, ka nopērkot jaunu spoguli nozagtā vietā, tas izrādās savējais. Auto pēc remonta atkal ir tāds pats kā bija, tik nauda iztērēta..

+2
-6
Atbildēt

10

    Signija Aizpuriete > Ieva 13.07.2011. 17.07

    ——–
    Tiešām nevēlies ”uzmest” Saeimu? Tiešām nevēlies izbaudīt šo unikālo demokrātijas labumu – par savu naudu tā ”paņemt un uzmest” (sevi tai skaitā)?
    p.s.
    ”Eksprezidente Vaira Vīķe-Freiberga neredz ieguvumus no Valsts prezidenta Valda Zatlera lēmuma rosināt Saeimas atlaišanu.
    To viņa paziņoja žurnālistiem ceturtdien (2.jūnijā), sniedzot īsu komentāru par pašreizējo politisko situāciju.
    “Īsti neredzu, kādu starpību mūsu valstī tas radīs. Nespēju saskatīt,” teica Vīķe-Freiberga.”
    http://zinas.nra.lv/latvija/politika/48851-vike-freiberga-neredz-ieguvumus-no-zatlera-lemuma-rosinat-saeimas-atlaisanu.htm

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 13.07.2011. 17.19

    Viesturs Silenieks vakar intervijā Zanderam apstiprināja, ka no viņu puses vēlēšanu saraksta pamatā būšot tie paši, kas bija pusgadu iepriekš. Tad no kurienes ir cerība, ka nu viss būs savādāk? Vai Saeimas sodīšana nav tas pats, kas pakratīt pirkstu un pateikt, ka vairāk tā nedari, ar to starpību, ka tas izmaksās miljonus.Pavisam vienkārši -es to naudiņu gribētu savā maciņā… Neredzu jēgu bļaustīties, ja tas neko nedod.
    Lielākie karjeristi no parijām ar zemu reitingu pārvāksies uz perspektīvākām partijām, un atkal būs Saeimā. Vietu skaits atšķirsies, bet pirmie numuri būs tie paši. Būs atkal Brigmanis, Āboltiņa, Urbanovičs. Teātrī galveno lomu tēlotāji nemainīsies, mainīsies statisti. Tas pats Teātris turpināsies, tik biļetes būs dārgākas.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > Ieva 13.07.2011. 17.42

    Zatlera kampaņa būs pirmā, kura tik dāsni tiks finansēta no Valsts budžeta. Exprezidentiem tomēr būtu jāaizliedz ar likumu dibināt partijas un noteiktu laiku pēc prezidentūras termiņa vispār līst politikā.

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

    mary75 > Ieva 13.07.2011. 19.55

    UN no kurienes tev tādas ziņas, ka Zatlera kampaņa tiks finansēta no budžeta?
    Un kā to var izdarīt, tev arī jau zināms?
    Tad kāpēc neesi ar iesniegumu KNAB?

    Vispār, taisni prieks, ka šodien Kurmītis atradis tik daudzus draugus, reizēm jau žēl palika, ka viens pats muld un muld pa tukšo, šodien, vismaz,kompānija, kas, beidzot, atradusi lielākos Latvijas ļaunumus – Vienotību, Zatleri, un žurnālu Ir.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 14.07.2011. 10.42

    manuprāt, ir domāts jaunais partiju finansēšanu likums, ko nu darīs valsts (tas ir tie, kas godīgi(!) maksā nodokļus)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 14.07.2011. 11.03

    Nezinu vai tas bija jāsaprot, ka esmu ieskaitīts Kurmīša draugu kategorijā, bet, manuprāt, tomēr nenolaižos līdz viņa žultainības un rupjības līmenim, un nekritizēju autoru un portālu, ja trūkst domu, lai apspriestu rakstu.
    Savukārt par būtību – varu apstiprināt vēlreiz, jā, uzskatu, ka līderim būtu jābūt tādam, aiz kura seko tauta, nevis kurš seko tautai, kā Zatlers. Man, un domāju nevienam, negribas līderi viendienīti. Jā uzskatu, ka daudzi Saeimas sodīšanu uzskata par pašmērķi, nepadomājot, ka tas, atskaitot lielus tēriņus, neko nedos. Jā domāju, ka Zatlers savu otro lietu uzsāka savu ambīciju dēļ, kaut vai tāpēc, ka vienreiz jau tas notika.
    Atmodu neizdosies restartēt, lai kā te daži proponē šo domu.

    Pussprāgušu kompjūteru ar restartu nesalabosi, tur viss ir jānones un jāuzliek par jaunu.

    Bet, vismaz būsim mēģinājuši!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > Ieva 14.07.2011. 11.59

    Ķīps – mums ir demokrātija, tāpēc, līderim, tomēr, jābūt tādam, kas seko kādas daļas tautas vēlmēm, dabīgi, viņam jābūt savām idejām, bet, viņam nav jābūt nekādam “vadonim”, kā Ugo Čavess Venecuelā vai līdzīgie populisti.
    Un Zatlerim ir ideja un arī iespēja – atbrīvot valsti no oligarhu ietekmes, tas ir galvenais, un, vai tas ir Zatlers, vai kāds cits – tam nozīme sekundāra.
    Tāpēc izbrīna šī te Zatlera kritika un nepatika pret viņu, jo viņš nav izdarījis un netaisās darīt neko tādu, kas kaitētu Latvijai.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Laumiņa > Ieva 14.07.2011. 12.27

    Saraksti ta var būt tie paši, bet kur teikts, ka vispār izies cauri. Ja arī izies, kā Vienotības, tad kur teikts, ka Āboltiņai nebūs tūkstošiem treknu mīnusiņu… Dzīve ir daudz krāsaināka, nekā Tu te par to skumsti. Un Silenieks jau nu gan ir tas, kura uzklausīšanai būtu jātērē laiks.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 14.07.2011. 13.51

    >jo viņš nav izdarījis un netaisās darīt neko tādu, kas kaitētu Latvijai.

    Man gribētos, lai būtu kāds, nevis nekaitētu, bet kas varētu palīdzēt Latvijai.

    To es neredzu, redzu tikai ambīcijas un lielu bez-jēgā iztērētu naudu.

    Tāpēc.

    PS Man nav pretenzijas pret Zatleru kā cilvēku vai dakteri. Biju par Zatleru līdz brīdim, kamēr viņš neuztaisīja to paziņojumu. Man vienkārši nav ticības viņam kā līderim, un tāpēc visu šo ambrāžu uzskatu par nelietderīgu laika un naudas šķiešanu.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    lindapastare > Ieva 14.07.2011. 22.43

    Gaidot princi baltā zirgā, var vecmeitās palikt.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Roberts Gūtšmits 13.07.2011. 15.11

>> autorei

Vau!
Kāds sirdi plosošs raksts !
Tad jau šai izcili principiālajai Atmodas dziesminiecei būs laikam aŗi kas sakāms par šo te ziņu:
——-
Žurnāla “Ir” īpašnieks AS “Cits medijs” pagājušo gadu pabeidzis ar 230 238 latu zaudējumiem, liecina uzņēmuma 2010.gada finanšu pārskats
No 2010.gada 1.februāra, kad sākās uzņēmuma finanšu gads, tā apgrozījums kopumā bija 299 950 latu.
Kā minēts finanšu pārskatā, nozīmīgāko apgrozījuma daļu veidoja ieņēmumi no žurnāla “Ir” pārdošanas mazumtirdzniecībā un abonementiem. Papildus uzņēmums pērn piesaistījis nākamo gadu ieņēmumus 119 440 latu apmērā. Vairāk nekā 90% no apgrozījuma veidoja abonēšanas ieņēmumi par 2011.gadu.
——-
Kā tad ir, Sanitiņ, – no kurienes naudiņa? Kurš apmaksā jūsu darbību? Cik zināms šajā krīzes laikā kredītus dabūt ir ļoti, ļoti smagi, un pagājušogad pavienam. Par cik vidēji mēnesī noēdat par 20 000 vairāk nekā nopelnat, kurš ir tas „dāsnais sponsors”, kurš apmaksā jūs „politisko daiļradi” – nu jau apmēram 340 000 Ls apmērā?

Nu, atklātības un tiesiskuma apoloģēti, kā būs? Paši pateiksiet, jeb gaidīsim, kamēr Lapsa uzrok un nopublicē ne visai tīkamo patiesību ? … :)))

+2
-15
Atbildēt

4

    Rinalds Krûklis > Roberts Gūtšmits 13.07.2011. 15.52

    Ja tev ir kādi fakti par politikāņu ieguldīto finanšu kapitālu “IR”, tad sper vaļā. Tagad te tā kā tāds gnīda – par tēmu nekad nekas nav sakāms un tad tik šreibē personīgus apvainojumus vai šāus te samurmulējumus.

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    >> Axis

    Ir, ir. Bet kas es tāds, lai teiktu priekšā „godīgajiem un tiesiskajiem” ? …
    Par cik tēma ir aktualizēta, pagaidīsim lai IR redakcija pati „labprātīgi” atzīstas savos grēciņos, negaidot pēdējo pirmsvēlēšanu nedēļu … Labprātīga atzīšanās, kā zināms, vainu mīkstinot … :)))

    P.S. Un to “gnīdu” gan vari paturēt sev. Man sveša nevajag … :)

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    atispraulins > Roberts Gūtšmits 14.07.2011. 00.45

    Kad esi pateicis ‘es labāk neizteikšos’, tu jau esi izteicies. Tā kā kārtis galdā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Laumiņa > Roberts Gūtšmits 14.07.2011. 12.22

    Ak, Kurmi, dižais spalvas jājēj, Tavi komentāri kā tādai lauku tantiņai ciema vienīgā veikala priekšā..

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

mary75 13.07.2011. 14.21

Principā jau visam autores teiktajam varētu piekrist, ar vienu, bet, būtisku iebildi.
Turpinot autores analoģijas, viņa situāciju valstī uztver kā situāciju ar slimnieku, kurš ir slims, bet, ne akūti, kuru var gatavot plānveida operācijai, sīki un smalki izmeklēt, precizēt diagnozi, atrast labāko iespējamo ķirurgu, un tad nozīmēt kādā izdevīgā dienā operāciju.
Man, atkal, tā situācija vairāk izskatās pēc akūtas ķirurģiskas saslimšanas, vai, drīzāk, pēc ļoti stipri ielaistas hroniskas slimības, kad nav laika pārāk vilkt garumā, jāoperē tūlīt, jo pastāv letāla iznākuma draudi, nav laika piemeklēt viskvalificētāko ķirurgu, izdarīt smalkas analīzes, vienkārši jāgriež vaļā un jāglābj dzīvība ar tiem līdzekļiem un personālu, kas patreiz ir uz vietas, varbūt, neizdosies tik perfekti, bet, dzīvība būs izglābta, un tas tagad ir galvenais.

+13
-1
Atbildēt

1

    Dizzy > mary75 13.07.2011. 16.24

    Precīzi

    +3
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam