Sudraba: Lēmums celt elektrības tarifus – nepareizs

78

Komentāri (78)

janazakovica 23.02.2011. 16.01

loti gudru frazi mes no sevis izspiedam madam sudraba..tikai nodoklmaksatajiem tas maksaa 1,8 milj latu gada.kada jaga no valsts kontoles ka vinas cecinajumi tapat tiek izmesti miskastee.vienigais nosaukums valsts kontrole palicis no padomju laikiem.

+3
-2
Atbildēt

0

AugustsBautra 23.02.2011. 11.48

Priekš ierēdņa vareni plašs ekspertīžu loks!
Visu profesiju pārstāvji, uzmanieties!

+1
-1
Atbildēt

0

mxblack 23.02.2011. 11.27

Latvenergo specāiali jauc patiesību ar meliem, bet JL politiķi to visu atbalsta un stimulē. Kas tad īsti notiek? Vai 40 milj. bija maza peļņa? Un kur tad tie palika? Ir skaidrs ka valdība ir vienojusies ar Latvenergo mūs caur meliem apkraut ar vēl vienu no lielākajiem nodokļiem. Vai tad var salīdzināt mūsu ienakumus ar fraņču, vai dāņu ienākumiem? Te atkal ir realizēts kārtējais tirgus, kurā Latvenergo atdeva valdībai savus uzkrājumus pret iespēju bezgalīgi celt elektrības tarifus un tā mūs burtiski aplaupīt. Vairs nevar ticēt šai valdībai, jo tā izrādījās vēl nelietīgāka un blēdīgāka par iepriekšējām valdībām. Tā mūs baro ar atklātiem meliem un nemaz nekaunas. Šadurskis nekļūdījās sakot ka vēlēšanas ir pagājušas un tagad vēlētāji var “stāvēt pie ratiem”.

+4
-7
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > mxblack 23.02.2011. 12.07

    to opis
    Ko uzlaboja, kur investēja Latvenergo, kad JL vēl nebija “nozadzis” visu tā peļņu, kad pie varas bija treknie gāzētāji, Kalvītis un Šļesars? Neklausies radio Baltkom un nesmēķē matus un nagus.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    hinanska > CreoMobi 23.02.2011. 11.32

    Nu, šis ir komplekss pasākums ar demogrāfiskās situācijas uzlabošanu un dzimstības paaugstināšanu.-:)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

raimondsb_mail_lv 23.02.2011. 10.36

Ja Sudraba zin kā vadīt valsti pareizi, tad lai pasaka mums, muļķiem. Ja viņai tas ir zināms, bet nesaka, tad tas ir noziegums un viņa ir jātiesā. Iedomāsimies, ka esam, tēlaini izsakoties, uz kuģa, kas grimst jūrā. Visi cenšas kaut ko glābt, meklē sūci, bet Sudraba, kurai vienīgajai ir zināma bojājuma vieta, klaigā, ka ne tur meklējam.

+10
-3
Atbildēt

6

    andris902 > raimondsb_mail_lv 23.02.2011. 11.43

    ….Sudraba savu nenovērtējamo potenciālu jau parādīja, kad bija iespējas kļūt par MP…tas viņu neinteresēja!…tad būtu jāpieņem nepopulāri lēmumi un jāatbild uz nepatīkamiem jautājumiem, bet tagad var tēlot viszinošu TV dīvu un spēlēt uz publiku…

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    photocom > raimondsb_mail_lv 23.02.2011. 11.52

    Sudraba naš ruļevoj
    nāks vasara redīsi plauks un pirmie kartupeļi
    tad lai dzīvo zaļo trubistu un centr saglasij sojūz
    :))

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > raimondsb_mail_lv 23.02.2011. 12.33

    BugOr,
    var jau gadīties, ka tomātu laikā sanāks viss CK KPSS kopā… lai gan- maz ticams…galvenajam Puzes tomātam šāds stāvoklis gauži labs esam :)

    /maz ticams, ka pirms ušastķiku pārvēlēšanas riskēs/

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    photocom > raimondsb_mail_lv 23.02.2011. 12.49

    Redzēs kā būs ..
    bet šodien
    paņem sotaku
    za aviaciju
    :))
    voļna..

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > raimondsb_mail_lv 23.02.2011. 12.52

    nav raketčika -navodčika…:(

    /Babučas nima/

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    photocom > raimondsb_mail_lv 23.02.2011. 12.56

    Kas manējam – liek ko..?
    plakanā pēda tam !
    :))
    jā bija laiki
    tagad – mirkļi

    počta jāuzist šifrofka
    kā džekam iet..?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Pauls Puķītis 23.02.2011. 10.31

Savukārt Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins (”Vienotība”, JL) intervijā “Labrīt, Latvija!” skaidroja, ka elektrības tarifi jāceļ, jo “Latvenergo” nepieciešamas būtiskas investīcijas.

blin, kā mani var tracināt šitā muldēšana-DŠ LE saka vienu, šeit pavisam ko citu…velns parāvis- opreģelites un muldiet vienās sliedēs vismaz, ja neko citu nevarat izdomāt…!;)

+3
-1
Atbildēt

1

silvija_vitina 23.02.2011. 10.29

tā gan ir, Latvenergo var ar putām uz lūpām stāstīt par investīciju nepieciešamību infrastruktūras uzlabošanai, taču ir pagājuši 20! gadi, visu laiku tika lietota faktiski mantojumā nākusī infrastruktūra, viss, kas ir bijis – izsaimniekots. Tagad pēkšņi attapušies pie sasistas siles. Mans paziņa vairāk kā 20 gadus strādāja LE – nezinu, kā precīzi sauc dienestu – veica mašīnu parka tehniskās apkopes (ne jau džipu, saprotams). Mašīnu parku likvidēja, dienestu likvidēja – vadība paziņoja, ka līniju tehniskās apkopes lētāk ņemt kā ārpakalpojumu. Tātad – līniju profilaktiskā apkope faktiski tika iznīcināta. Bet nekā jauna vietā nav…

+3
-1
Atbildēt

2

    odzina > silvija_vitina 23.02.2011. 11.53

    Un kur nu vēl LE darbinieku 3. līmeņa iemaksas, ko veic LE saviem darbiniekiem. Cik ir zināms, tad vidējā līmeņa darbiniekam EUR 70 / mēnesī. Tātad EUR 840 gadā x 20 gadu x darbinieku skaits. Un augstākā līmeņa darbiniekiem krietni lielāka summa. Par LE darbinieku bonusiem maksā visi patērētāji.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    piziks > silvija_vitina 23.02.2011. 12.19

    Ar jaunajiem tarifiem patērētāji vispirms maksās par Dombrovska budžeta ielāpiem nevis jauniem līniju stabiem, zemē raktiem kabeļiem vai iztīrītām gaisa līnijām.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

tocelovskis 23.02.2011. 10.10

Kāda jēga no tā, ka tie elektrības tarifi būs 4.-5. zemākie ES (ja tā ir taisnība), ja iedzīvotāji nevarēs tos pavilkt?!

+4
-1
Atbildēt

5

    disassociative > tocelovskis 23.02.2011. 10.19

    Parādi par komunālajiem maksājumiem jau ir 60 miljoni. Būs vēl klāt parādi par elektrību. Priekā!

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > tocelovskis 23.02.2011. 10.20

    Kāda jēga? Vēl kādu brīdi varēs uzturēt nesamērīgo valsts pārvaldi un pretoties sliktajiem aizdevējiem, kuru naudu MK turpina tērēt savam elektorātam valsts iestāžu kabinetos.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > tocelovskis 23.02.2011. 10.22

    Valsts mērogā neaizmirsti, ka Ls 117 lij. ir neveiktie socmaksājumi: strauji uz priekšu lejā .

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    jirgensone_ieva > tocelovskis 23.02.2011. 12.51

    Visu laiku valdība piemin kurā vietā eiropā esam pēc viena vai otra izmaksu parametra. Kāpēc nekad nekad nesalīdzina šajās diskusijās vidējās algas Latvijā un eiropā…. :)…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > tocelovskis 23.02.2011. 14.25

    To jau arī es saku! Nav jēgas salīdzināt ar citu valstu tarifiem, ja tie neatbilst mūsu iedzīvotāju maksātspējai!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

inghem65 23.02.2011. 09.52

Mani tracina šādas frāzes “Turklāt arī pēc palielināšanas tie iedzīvotājiem būšot ceturtie vai piektie zemākie Eiropas Savienībā.” Kāds var pateikt precīzu informācijas avotu? Vai jātic tikai Latvenergo vai SPRK vārdiem bez papildus jautājumiem?

Iegāju EuroStatā ātri atradu elektrības cenas mājsaimniecībām dažādās Eiropas valstīs (gada patēriņš 2500-5000kWh, cena EUR bez nodokļiem (PVN)):

Pilna tabula pa pēdējiem gadiem – http://bit.ly/fVShV9
2010. gada cenas grafiks – http://bit.ly/g4fN7h

Un vai kāds var likt galvu ķīlā, ka Latvenergo piesauktās mājsaimniecības, kurās nekas nemainīsies, jo iekļausies 1200kWh, tiešām ir mājsaimniecības nevis elektriskie pieslēgumi ar skaitītāju (ieskaitot atsevišķos skaitītājus mazdārziņos, garāžās, kāpņu telpās, siltummezglos utt.)?

P.S. Cenas EuroStat definīcja angliski – Average national price in Euro per kWh without taxes applicable for the first semester of each year for medium size household consumers (Consumption Band Dc with annual consumption between 2500 and 5000 kWh)

+9
-3
Atbildēt

10

    Evija Zauere > inghem65 23.02.2011. 10.23

    Es esmu izbrīnīts, kā deķītis tiek staipīts tikai lai atrastu dajebkādu pamatojumu savai puspatiesībai. Mani personiski neinteresē cik maksā norvēģim elektrība bez nodokļiem. Ja salīdzina, tad lūdzu salīdizinam cik ir jāmaksā par elektrību. Lūdzu: http://www.energy.eu/#Domestic

    es nešaubos, ka cilvēki, kas pieraduši staipīt realitāti pēc savām greizajām brillēm arī par šo tabulu pateiks, ka mums ir jāmaksā visvairāk…

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > inghem65 23.02.2011. 10.36

    …paldies,par tiešām vērtīgu informāciju…

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    AugustsBautra > inghem65 23.02.2011. 11.46

    Paldies par linkiem. Reāli skaitļi, tā ir nopietna lieta un no pretējās puses arī tādi prasītos.

    Pilnīgi pieļauju, ka ir nopietns pamatojums, kādēļ mazapdzīvotā valstī ar lielu atkarību no ierobežota piegādātāju loka un vēl pāris neskaidrām lietām, izmaksas ir lielākas nekā citur, bet tad to vajadzētu arī izlikt uz papīra, lai var normāli apspriest.

    Vienkārši, bez emocijām un intuīcijām.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    inghem65 > inghem65 23.02.2011. 13.53

    Latweets, apskatījos Tavu linku ar gala cenām.

    Pēc tarifu izmaiņām, Latvijā mājsaimniecībai, kura patērē 3500kWh gadā, faktiskais tarifs būs 0,1407 EUR/kWh ((0.06762 * 1200 + 0.08803 * 2300) / 3500 * 1.22 / 0.7028). Sakārtojot cenas pieaugošā secībā (izmaiņas citās Eiropas valstīs nezinu, atstāju 2010. gada beigu cenas)

    Valsts EUR/kWh (gala cena mājsaimniecībai, kura patērē 3500kWh gadā)
    Bulgaria 0,0865
    Estonia 0,0928
    Lithuania 0,0953
    Romania 0,1027
    Greece 0,1061
    France 0,1215
    Finland 0,1287
    Slovenia 0,1324
    United Kingdom 0,1347
    Poland 0,1357
    Latvia 0,1407
    Sweden 0,1450
    Czech Republic 0,1455
    Malta 0,1471
    Slovakia 0,1566
    Cyprus 0,1666
    Portugal 0,1668
    Hungary 0,1697
    Ireland 0,1714
    Spain 0,1720
    Netherlands 0,1735
    Luxembourg 0,1852
    Belgium 0,1896
    Austria 0,1937
    Italy 0,1946
    Germany 0,2282
    Denmark 0,2462

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > inghem65 23.02.2011. 14.58

    Paldies Ilmār, Latweets jau izmeta vecus datus – no 09.10, tātad pēc Ilmāra datiem, esam jau somiem garām, tūlīt ķersim zviedrus rokā, tikai patēriņš uz cilvēku ir smieklīgs salīdzinot ar šīm valstīm un ~60% mūsu elektrības saražo HESi ar pašizmaksu ap 1s/KWh, pārējo pērk par 2s/KWh.
    1*0,6 + 2*0,4 = 1,4s vidējā el. enerģijas pašizmaksa valsts un LE uzcenojums pamattarifam sastāda jau gandrīz 6 reizes….laikam Vēl par maz. Un tad vēl brīnās par citiem tirgoņiem!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    juhans > inghem65 23.02.2011. 15.11

    Ilmārs Poikāns- Atvainojiet par manu neizpratni bet man “nepielec”, ko Jūs gribējāt pierādīt? Jūsu ieteiktā Eirostata 1. tabulā (par 2010. gadu) lētākās elektrības cenas (eiro/kWh)ir šādas: Igaunija 0.695; Rumānija 0.856; Francija 0.922; Kroatija 0.934 un Latvija 0.954. Latvija cenas ziņā tiešām ir 5. vietā.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    inghem65 > inghem65 23.02.2011. 15.18

    Mani vairāk interesē, kas būs pēc 1. aprīļa.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > inghem65 23.02.2011. 15.28

    Nāk vasara, un Sudrabai beidzas VK sēdēšanas termiņš! Kādu amatu piedāvās ZZS un SC! Ka tik ne prezuidenta amatu!Runā labi!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    odzina > inghem65 23.02.2011. 18.17

    Pēc 1. aprīļa vel nebūs nekas, jo daļa patērētāju maksās veco cenu. Vasarā patēriņš ir mazāks, tad arī vēl nekas. Bet ap augustu, septembri būs jau 1200 iztērēti, tas sakritīs ar bērnu sagatavošanu skolai un pie durvīm jau klauvēs jaunā apkures sezona. Lūk šajā brīdī būs problēmas….. Un tad būs jādomā kā tās risināt. Pārsvarā risinājums būs viens – aizbraukt…. Jo, godīgi maksājot nodokļus no nopelnītā, ir skaidrs, ka rēķinus apmaksāt nebūs iespējams.
    Jau šobrīd daudzas ģimenes gaida, kad beigsies mācību gads skolās, lai pakotu somas un aizbrauktu….

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > inghem65 24.02.2011. 01.00

    >Bet! Atkārtoju sk.23.02.2011.plkst.14:32:”Bruģē ceļu uz Latvijas Valsts prezidentes amatu!…
    Atkožas VD par to, ka savulaik viņs IS palūdza atstāt finmin un “pāriet” uz Parex!”
    Cilvēki! Esiet modri!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

unknown 23.02.2011. 09.21

Klav, Latvenergo investicijas iegulda jau vairak ka 10 gadus, parskati vinu investiciju planus. Ka redzams, tad sis investicijas ir aizgajusas nepareizaja virziena, jo no padomju laikiem neviens parvads laukos ta ari nav nomainits, kas liek cilvekiem tupet bez elektribas ziema un aukstuma. Zel, ka tev, ka jaunam politikim neineak prata panemt un izvertet vispirms padarito investiciju joma un tad domat par tarifiem. Un vel zel, ka esi spiests komunicet tik nepopularas lietas.

+9
-1
Atbildēt

2

    anete_raugule > unknown 23.02.2011. 09.29

    Latvenergo investē, un investē lielas naudas. Tikai sagadīšanās pēc tās investīcijas ieguldītas struktūrās, kas pēc tam tiek atdalītas no Latvenergo un nonāk Miķelsona, Kola un citu vīru īpašumā. Un viņi pēc tam par pietiekami lielu samaksu atkal sniedz šo struktūru pakalpojumus tam pašam Latvenergo. Bezriska bizness ar minimāliem pašu ieguldījumiem ;)))

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > unknown 23.02.2011. 15.00

    Kāpēc tad nu nav veikti nekādi uzlabojumi Latvenergo struktūrā! ir veikti, vismaz manā pilsētā un manā ielā tos stabus nomainīja ierokot kabeli! paldies milzīgs par to, jo tajā trakajā vētrā 2004.gadā liekas, nolauza tos sapuvušos stabus! tagad sirds ir mierīga, jo nav jāsabīstas pie katra stiprāka vētras pūtiena.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 23.02.2011. 09.15

Pacēlu vakar vakarā augšā pēdējo gadu maksājumu kvītis un rēķinus, pārskatīju atskaiti par patērēto degvielu, cenām un summām. Maksa par dzīvokli kopš 2007. gada palielinājusies par aptuveni 30%, maksa par elektrību arī, degvielas izdevumi arī. Un tas tā sauktajos krīzes gados! Pat ļoti nomierinoties nespēju saskatīt nekādu loģiku. Ja cilvēku pirktspēja kopš 2009. gada līdz šim brīdim ir dramatiski kritusi un šobrīd krīt vēl vairāk, tad cenu paaugstinājums liecina tikai un vienīgi par pilnīgu ekonomikas pamatlikumu nezināšanu un neizpratni. Es ļoti ceru, ka šīs valdības dienas ir skaitītas un jā, šoreiz Feiferim taisnība – ir jāveido nacionālā izlīguma valdība un beidzot jāsāk domāt ar galvu.

+11
-4
Atbildēt

8

    andris902 > disassociative 23.02.2011. 10.14

    …alias… -“Maksa par dzīvokli kopš 2007. gada palielinājusies par aptuveni 30%, maksa par elektrību arī, degvielas izdevumi arī. Un tas tā sauktajos krīzes gados! Pat ļoti nomierinoties nespēju saskatīt nekādu loģiku.”

    …vai Tu nesauktu kādu valsti, kurā krīzes gados būtu nodokļi, cenas un izdevumi samazinājušies par 30%?…

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 23.02.2011. 10.18

    Jā. Francija, Vācija, piemēram. Arī Somija un Zviedrija. Datus varat meklēt paši, cienītie Vienotības ideologi. Varat arī intereses pēc palasīties šo to no mūsu pašu medijiem, piemēram, šis rakstiņš būs šobrīd kā kulaks uz acs: http://rus.tvnet.lv/novosti/ekonomika/158700-v_bjudzhjetje_naydjeno_116_mln_na_prjemii_gossjektoru

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > disassociative 23.02.2011. 10.44

    …alias…lai Vienotības ideologi meklē datus paši, bet mūs tomēr Tu varētu iepazīstināt, ja ar pārliecību sauc valstis, kurās krīzes laikā kļuvis vieglāk dzīvot – mēs arī gribam zināt!…

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 23.02.2011. 10.48

    Laba pieeja. Šito, cik zinu, kādreiz mācīja kompartijas skolās. Labs paņēmien kā provocēt sarunbiedru.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    bekijja > disassociative 23.02.2011. 11.09

    Alias ir taisnība par Zviedriju. Zviedru kronas vērtība kritās, bet cenas tajā pašā laikā palika nemainīgas. Par Somiju gan nezināšu.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > disassociative 23.02.2011. 14.57

    Vai tad Ls devalvēja atšķirībā no kronas?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 23.02.2011. 15.03

    Latu nedevalvēja, bija jāglābj bankas un Rimševiča eiro kredīts. Devalvēja mūs un turpina devalvēt.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > disassociative 23.02.2011. 17.06

    alias
    Piekrītu par latu un par nacionālā izlīguma valdību. Jāsanāk visiem kopā, jāsaliek idejas kopā, jāizrunā lietas līdz galam, lai nav kā tagad, kad valda stulbums un klišejas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

mary75 23.02.2011. 09.15

Manuprāt, tas ir visstulbākais valdības lēmums.
Jāpiekrīt Sudrabai, manuprāt, valdība domā ne tik daudz par investīcijām, kā par budžetu, kāpēc tad par tām investīcijām nedomāja ātrāk, un, ja tik ilgi nedomāja, vai tad vēl gadu – divus nevarēja pagaidīt, kamēr kaut cik atlabs ekonomika un uzlabosies pilsoņu un arī uzņēmumu mater. stāvoklis.
Izskatās pēc vai nu vienas dienas domāsšanas, vai nu pēc gatavošanās privatizācijai, kā parasti, par nodokļu naudu visu sakārtos, un tad noprivartizēs kā konfekti.
Nu katrā ziņā no ekonomikas attīstības un pilsoņu labkl. skatpunkta tas ir absurds, ja, saprotams, mums par ekonomiku neuzskata tikai lielos monopoluzņēmumus, sevišķi, Latvenergo.
Un dabīgi, ka tā ir slēpta lata devalvācija, ne par velti atkal sākt uzkrājumus no latiem pārvērst eiro.

+5
-3
Atbildēt

0

janisvinodis 23.02.2011. 09.10

Un viss šis iedzīvotājiem nedraudzīgais cenu un nodokļu kāpums tikai viena cēla mērķa – eiro ieviešanas vārdā(it kā). Vai ir jēga nodedzināt māju,lai izceptu pankūkas.

+5
-2
Atbildēt

3

    piziks > janisvinodis 23.02.2011. 12.10

    Ja zviedri par pankūkām slavē, Merkele sit uz pleca, Obama — zvana un Edvards Lūkass piešķir Hudīni prīzes… — kādēļ gan ne?! :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > janisvinodis 23.02.2011. 14.54

    Feģa!
    Nepārspīlē, jo budzēta konsolidācija nebūt nav tikai tāpēc, ka Latvijai vajag ieviest EURo! Vienreiz jābeidz dzīvot pāri ieņēmumiem. Nav ko uzpūst izglītības sistēmu ar 36 valsts finansētām augstskolām.
    Bez tam tagadējā 50 mil atrašana ir pateicoties ST lēmumam par 17 mil algu palielināšanu tiesnešiem!!! Lūk,arī (17 mil) tā tieši tiesnešu algu dēļ veic šo 50 milj konsolidāciju un arī Latvenergo peļņas ieskaitīšana budžetā ir tomēr daļa no šiem pasākumiem! Tiesneši ir vienīgie kam pacels algas nakošajā gadā pie tam milzu algas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > janisvinodis 23.02.2011. 17.01

    Bet
    Piekrītu, jāizmanto krīze, lai saprastu kā jādzīvo ar to, ko nopelnām. Un sakārtotu lietas!
    Bet diemžēl tā nenotiek.
    Ja sistēmiski skatās uz situāciju, visas funkcijas tiek saspiestas un minimizētas, bet netiek veikta sistēmas maiņa. Pat neejam tai virzienā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

putekliic 23.02.2011. 08.57

Elektroenerģijas tarifu un degvielas akcīzes palielināšana ir nekas cits kā LVL devalvācija caur inflācijas palielināšanu. Lūk, jau arī Vilks pieļauj 4% inflāciju šogad. Mērķis viens – pie lielākas inflācijas palielinās valsts ieņēmumi un vieglāk lāpīt budžeta caurumu. Bet tas ir pašapmāns – jo tā ir īstermiņa domāšana un, patiesi, ceļš uz tālāku nabadzību.

+7
-3
Atbildēt

5

    piziks > putekliic 23.02.2011. 09.01

    Andrej, vai tici, ka inflācija 4% nepārsniegs? Pats Vilks diez vai tic, — spārno vienīgi populistiska pašiedvesma.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > putekliic 23.02.2011. 09.05

    Šo atvasinot, vispirms LV iedzīvotājs samaksā slēptu nodokli par lielo valūtu drukāšanu, tad pēc tam samaksā slēptu nodokli par budžeta lāpīšanu ! Elektrības tarifus nedrīkstēja celt šogad vispār, ja grib, lai strauji neizplatās nabadzība, vēl viens efekts no šā ir tāds, ka cilvēkiem sāk piegriezties tas, ka pat vispieticīgākās lietas drīz šeit būs lukss – par tiem tarifiem Olšteins labāk paklusēt varēja un salīdzināt sociālos un darba samaksas rādītājus ar citām valstīm. Jaunups šim ideāls – var jau redzēt, dikti riebīgs tips tas Olšteins ir…Tāda nu mums ir šī ”jaunā paaudze” politikā !

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > putekliic 23.02.2011. 09.13

    Toties cik zibenīgi Klāvs tika amatā pēc vēlēšanām. Daži ideāli ir rentabli!

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > putekliic 23.02.2011. 14.50

    Andrej! Viss jau pareizi, ka pie lielākas inflācijas palielinās ienākumi, bet palielinās arī izdevumi.Tā kā mūsu valstij izdevumi ir lielāki nekā ieņēmumi , tad process diezin vai mums ir labvēlīgs!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    putekliic > putekliic 23.02.2011. 21.36

    Un kā tad to sauc – izdevumi lielāki nekā ieņēmumi??? Pateizi, tas ir BUDŽETA DEFICĪTS! Palielinot ienākumus caur lielāku inflāciju, vienlaicīgi saglabājot esošo algu līmeni valsts sektorā un pensiju līmeni, notiek kas? Pareizi – budžeta deficīts samazinas, vienlaicīgi algas un citi izdevumi tiek nodrošināti. Problēma vien ar to, ka naudas vērtība samazinās un tiem, kuriem algas netiks indeksētas vismaz inflācijas līmenī, reāli grims nabadzībā – kļūs mazāk maksāt spējīgi. Tā tad arī ir cena, plus vēl nodokļu paaugstināšana, par kuru mums jāatdod valsts parādi staptautiskajiem aizdevējiem. Nopelnīt visi kopā tik daudz nevaram, tāpēc valstij atliek vien nogriezt papildus daļu no mūsu ienākumiem. Parāds nav brālis.

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 23.02.2011. 08.53

Piekriitu – augstaaks el tarifs ir nepatiikama lieta ar visiem blakus efektiem, tachu, cien Sudraba vareetu vienreiz pabeigt savu domu liidz galam, ja kaut kas ir nepareizi, tad, kaa ir pareizi?

+15
-3
Atbildēt

1

    lidija_stripkane > buchamona 23.02.2011. 16.54

    Kā ir pareizi? Nu vnk, kamēr Latvenergo pieder Latvijas valstij, tas jāizmanto kā INSTRUMENTS ražošanas (ekonomikas) stimulēšanai, investīciju piesaistei (lēta en!) un iedzīvotāju pirktspējas palielināšanai (vismaz nesamazināšanai)!
    Ja Latvenergo ir sadalīts un tā viena daļa pelna, bet cita nes zaudējumus, tad kamēr uzņēmums atrodas valsts rokās un kamēr IR KRĪZE, pelnošā daļa var stutēt zaudējumus nesošo. Vai tā? Bet Kampars izvēlas no pelnošās daļas visus latiņus ieskaitīt valsts budžeta caurumu lāpīšanai un nepelnošā draud sabrukt.
    Patiesībā iedzīvotājiem nav iespējas izvēlēties alternatīvu en tirgū, un tā iznāk, ka saudzētais un lolotais valsts uzņēmums (monopolists) drāž savu tautu ka nemetas…trakāk, kā jebkurš privātais kantoris to būtu spējis…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Marija 23.02.2011. 08.52

Klāva Olšteina (”Vienotība”, JL) teiktā jēga ir, ka uzņēmums, kura peļņa iepriekšējā gadā ir bijusi 40 miljoni latu, visas valsts mērogā šoreiz nevarēs nodrošināt elektrības padevi.

Kas domāts ar vārdu *šoreiz*?

Vai valdība var paskaidrot, kam tiek gatavota valsts teritorija ar apčubinātu banku sektoru un perfekti sakārtotu elektroenerģijas padevi, bet ar maksātnespējīgiem pamatiedzīvotājiem?

+14
-3
Atbildēt

4

    piziks > Marija 23.02.2011. 09.00

    Parastais, kurš Tev sola sakārtot elektroenerģijas padevi, ja nav atcelts lēmums visu LE peļņu kraut budžetā? EK un aizdevēju pārstāvji jau rudenī valdībai centās paskaidrot, ka nav gudri atņemt jau tobrīd plānotos 80 un 90 procentus peļņas valsts uzņēmumiem. Stāstīšana nelīdzēja un LE vēl arvien tiek plānots atņemt visus 100%. Kur ziņas par to, ka eletropadevi kāds kārtos?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Marija 23.02.2011. 10.22

    Nu Klāviņš ir no jaunās ”pragmātiķu” šlakas, aizgūtnēs slavēja Jauno vilni, kā tas ekonomiku sildot, utt.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Marija > Marija 23.02.2011. 11.59

    Nebūtu nekāds brīnums, ka, sekojot Aboltiņas piemēram izmantojot Šlāpinu runu rakstīšanai, arī citi V “pragmātiķi” izmantotu TP iestrādes gludā runāšanā (manipulēšanā ar īstenību).

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > Marija 23.02.2011. 12.09

    Jurģis Liepnieks varētu Šlāpinu papildināt ar citātiem no Vinnija Pūka.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

kkristaps 23.02.2011. 08.50

Redz tik, vecā pļurkšķe Sudraba arī vēl dzīva. Sen nebija dzirdēta, sākas kārtējie populistiskie prātuļojumi, glupajai Latvijas publikai akurāt kā kulaks uz acs …

+11
-17
Atbildēt

5

    Una Grinberga > kkristaps 23.02.2011. 10.12

    Šoreiz neko laikam nav pateikusi par strukturālajām reformām! Ai, tas taču tik pateicīgs temats – drillēts pēdējos 2 gadus.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > kkristaps 23.02.2011. 14.32

    Bruģē ceļu uz Latvijas Valsts prezidentes amatu!…
    Atkožas VD par to, ka savulaik viņs IS palūdza atstāt finmin un “pāriet” uz Parex!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > kkristaps 23.02.2011. 14.46

    Tiešām , Sudraba , atkal izlec uz skatuves īstajā brīdī un īstajā laikā!
    Bet, kas gan nodzīvoja to Latvenergo, ja neKampēja brālēns Miķelsons!
    Tagad par tiem elektrības sapuvušajiem stabiem jāmaksā tautai.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    varbūt ka tā > kkristaps 23.02.2011. 14.58

    Kampars – tas nekas ka es izgāzos masu medijos ar angļu valodu. No mana padomnieka firmas partijai tiek ieskaitīti 10000Ls. Man nav šķērslis ar vai bez konkursa ielikt amatos partijai pietuvātus cilvēkus. Dodam valsts garantijas partijas sponsoru firmai, kurā strādā arī mūsu Titavs. Neapjautu kur aizmuldējos par gāzes tarifiem tiekoties ar Putinu. Mierīgi guļu siltā un gaišā Rīgas dzīvoklī kamēr liela daļa tautas dzīvo tumsā bez elektrības. Esmu aprobežots nezinītis un nezinu kā manā ministrijā pamanījās zinātnes naudu pārvirzīt tranzītbiznesam, savukārt labi zinu kā novirzīt vēja energokvotas savējiem. Latvenergo reklāmas kampaņu par tarifiem veido firma, kuras līdzīpašnieks ir Vienotības priekšvēlēšanu kampaņas veidotājs Ainārs Ščipčinskis. Ainārs Ščipčinskis par to Vienotībai dāsni pārskaita 16000Ls. Tas norāda ka mēs nekaunamies vēl vairāk zagt kā iepriekšējie. Bez tam Regulatora priekšnieka amatam izviram savējo – Lokenbahu, kura firma vistiešākajā veidā ir saistīta caurās VID datu bāzes izstrādi. Tāda ir mūsu morāle.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Edmunds Zālīte > kkristaps 23.02.2011. 15.17

    sudraba nevienam ar savu viedokli neuzbāžas, žurnālisti viņai jautā, viņa atbild. un atbild argumentēti.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

piziks 23.02.2011. 08.36

Vai Klāvs Olšteins, kurš pirms vēlēšanām paziņoja, ka viņa kā jauna politiķa ideāls ir Edgars Jaunups, nemelo? Valdība taču pirms tarifu paaugstinšanas bija nolēmusi, ka visa “Latvenergo” peļņa tiks budžetam, līdz ar to energokompānijai nekādi labumi no tarifu celšanas nespīd.

+6
-6
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > piziks 23.02.2011. 11.53

    to Optiskais Tēmeklis
    Vai tad Putļers, Savickis un Miķelsons par savu piķi cels TEC II 2. kārtu?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam