Dombrovskis sola strukturālās reformas

67

Komentāri (67)

basta 03.09.2017. 15.15

Ja es pareizi sapratu autoru, tad gadījumā, ja tiktu mazināta absolūtā ļaunuma atribūta – krievu valodas, izmantošana izglītībā, tad ir jāatsakās no angļu valodas vispār.

0
0
Atbildēt

0

Janka, Janic 16.02.2011. 12.29

kad buus , tad runaasim…

0
0
Atbildēt

0

Ieva 16.02.2011. 09.28

Palasīju komentārus. Interesanti.
Nesen bija raksts par 39 miljoniem, Sekoja komentāri:
“A kur strukturālās reformas, Dombrovski?”
Tagad pārsvarā komentāri ir:
“Maita Dombrovskis, atkal taisīs reformas”
Pie kam lielākā daļa apspriež nevis rakstu, bet apspēlē mūsu populāros šodienas folklorizētos varoņus: Dombrovski, Šleseru, Lembergu, un sacenšas, kurš uz kura galvas var vairāk dubļus saliet.
Vēl viena liela daļa sauc lozungus: likvidēsim aģentūras, atlaidīsim ierēdņus…
Vēl ir eksperti visās jomas, labāk par Dombrovski un Vlku zin, kas jādara. Domas giganti, tikai žēl, ka neviens nezin viņu vārdus, lai balsotu par viņiem nākošajās vēlēšanas, jo, lai tur kandidētu, vajag gribēt lietas sakārtot, nevis burkšķēt aiz stūra. Ir gan tik viegli savu neveiksminieka statusu izgāzt internetā. Drusku, bet vieglāk tak paliek.
Un starp superlatīviem un skaļiem lozungiem saturīgu komentāru praktiski nav. Diemžēl.

Bet par raksta būtību. Vai tas, ka strukturālās reformas tek plānotas, ir kas slikts? Man personīgi liekas, ka patreizējais valdības budžeta veidošanas kurss nerada priekšnoteikumus attīstībai Pieliekot, piemēram, akcīzes nodokli, bija cerība, ka iekasēs vairāk. Cigaretēm- 19 miljoni mazāk. Vai no šī vien nebūtu jāizdara secinājumi, ka nodokļu politika nav devusi cerētos rezultātus un vairāk jāorentējas uz izdevumu optimizāciju, kas nu uzurpējusi vardu „konsolidācija”, bet praksē nozīmē strukturālās reformas, jeb valsts. izdevumu samazinājumus. Par ko tad valdība arī domā. Vai tad tas ir slikti? Lai viņiem veicas!

+6
-3
Atbildēt

1

    modriss > Ieva 16.02.2011. 12.46

    Njā, komentāru saturs tik tiešām nedaudz pārsteidz – nez kur pazudusi daļa Vienotības aizstāvju…

    Bet vispār mani uzjautrināja V.D atskaite par padarīto – “Strukturālās reformas 2008-2010: Jomas, procesi, paveiktais un sasniegtais” un arī prezentācija par 2011.g. Izskatās pēc priekšzīmīga studentiņa darba, atbilstoši autoritāšu atziņām, bet ne praktiski realizējama plāna. Ar līdzīgu pieeju nākotnē visdrīzāk varēs secināt, ka arī sarakstītās ~380 lpp. ir bijusi tikai un vienīgi papīra smērēšana. Do Dieviņ, ja kļūdos prognozēs :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

maija_br 16.02.2011. 06.56

Kādas var būt reformas, ja Lembergs jāglauda pa spalvai? Pat valdes nevar likvidēt. Agrāk šis korupcijas veids nepastāvēja.

+3
-1
Atbildēt

0

kreëstliv 16.02.2011. 00.48

Beigu beigās, nemainot budžeta struktūru, visas strukturālās reformas nozīmēs samazinājumu līdz minimumam visās sociālajās sfērās, saglabājot pensijas neskartas, kā arī partijas biedru subsidētās darba vietas neskartas, līdz ar to arī sociālās sfēras reformas nozīmēs to, ka tiek nogriezts jebkāds sociālais nodrošinājums bez darba esošajiem un trūcīgajiem (jau pašreiz var uzskatīt, ka ir sliktāks un nemērķētāks, nekā atsevišķās Dienvidamerikas valstīs) – politiski ļoti vienkārši, jo var, balstoties uz vienu avīzē iztirzātu piemēru, paziņot, ka visi ir dzērāji un dīkdieņi, tomēr, ja minimālā alga ir sestā no apakšas (lielāka kā 5 citās ES dalībvalstīs, bez tam ar lielāku darba nodokļu slogu), tad tas liecina par tumsonību ekonomikas jautājumu izpratnē, bet tas jau bija Kampars, kas te centās situāciju vēl vairāk pasliktināt, pat diferencējot. Tikai tā diemžēl tas neies cauri un rezultēsies emigrācijā, jau tagadējais dzimstības kritums vienlaikus nozīmē, ka darbspējīgā vecumā esošie ir izbraukuši daudz lielākos apmēros, nekā sākotnējās aplēses.

Tās ir visvienkāršākās ekonomikas likusakarības, kuru neievērošana arī novedusi LV valsti tajos zemajos konkurēstpējas rādītājos. Bet pat pats EM valsts sekretārs pašreiz partijas ieliktenis bez normālas ekonomikas izglītības, varbūt tiešām laiks visu EM pievienot FM, kas tad lai arī nodarbojas ar visām šīm lietām.

+6
0
Atbildēt

0

kreëstliv 16.02.2011. 00.15

Jābūt gudrākiem, taupīgākiem un pieticīgākiem – ha, ha, ha. Realitāte ir tieši pretēja pašreiz – vai kāds ir aprēķinājis, cik partiju ielikteņi nodokļu maksātājiem izmaksā – nenormālākās summas. Valsts pārvaldi nepotisma dēļ, krīzes gados uz ārvalstīm emigrējot, ir atstājis liels skaits darbinieku ar ārvalstīs iegūtu izglītību – jo tai nav nekādas vērtības, kāda tur konkurētspēja – viens skats uz EM vadību un skaidrs, ka tādas Latvijā nemaz nevar būt – notiek muldēšana par ekonomikas jomu, pašiem nesaprotot, ko runā.

Vai kāds augsta līmeņa ierēdnis vai politiķis Latvijā var pateikt, ka ir ar normālu izglītību – konskurētspējīgākajās pasaules valstīs viens no galvenajiem principiem, lai valsts pārvaldē augstos amatos vispār darbotos. Atbilde ir visai bezcerīga, jo neviens, un tos pašus, kas zemākos amatos, aizdzen ar nekompetenci, un jā – arī piespiešanu nodarboties ar lietām, kas nav pieņemamas (neatbilst tiesiskumam, publisko līdzekļu godprātīgam izlietojumam) – pašreiz kaut vai ar šantāžas paņēmienu cenšas aizdzīt.

Bet visu attieksmi jau Vienotība parādīja saviem vēlētājiem – saucas amatu tirgus valdības stabilitātei, pēc būtības dīvainas strukturālās reformas publiskajā pārvaldē. Ēnu ekonomikas apkarošana – kaut kā nepamanīju, ka kaut viens būtu runājis par kontrabandas apkarošanu, tiek plānots apkarot un no valsts izdzīt to, kas paši vēl kaut kā sevi ar haltūrām pie dzīvības uztur, publiskajos iepirkumos atbalstīt partiju sponsorus utt. Tikai nevar saprast – nekompetence vai tīša darbība.

Latvijas ekonomika pašreiz atkal iet ļoti nepareizās sliedēs, tam nepieciešama atbilstoša korektīva makroekonomiskā politika, taču, lai to darītu, nepietiek ar muldēšanu un skaistu frāžu virknējumu, tāpat kā sekretārēm ar fizkultūrtas skolotāju izglītību augstos amatos (de facto ieraksts bija vienkārši graujošs).

+5
-1
Atbildēt

0

egfoto 15.02.2011. 23.54

Protams.
Ja jau tagad nevar atrast, kur konsolidēt 50 miljonus, tad kur cerība, ka atradīs 200 jau pēc 8 mēnešiem.
Tā teikt, papīrs pacieš visu :)

+2
-1
Atbildēt

1

    piziks > egfoto 16.02.2011. 06.41

    Vēl jau ieņēmumu Excel-os būs jāatrēķina negūtie ienākumi par uzskrūvētajām akcīzēm, siltuma tarifiem un tml. sastrādātajām glupībām un SVF aizdevējiem domātajiem ķeksīšiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

JanisErts 15.02.2011. 23.30

Tā vien prasās ar likumu aizliegt lietot vārdu salikumu “strukturālās reformas”. Katru reizi to sadzirdot neviļus parauj uz augšu.

+2
-1
Atbildēt

0

zanejurjane7 15.02.2011. 22.48

Uznāk sajūta, ka Dombrovskis jums visiem sagādās šī gadsimta lielāko vilšanos :)
Man nē, jo es viņam nekad neesmu ticējis

+2
-3
Atbildēt

3

    piziks > zanejurjane7 16.02.2011. 06.38

    Kas ir Vienotībai Dombrovskis un kā Vienotība to izmanto? Tikai un vienīgi svētdbilde, aiz kuras slēpjoties, Saeimā un pie varas tika pārējie vagoniņi vienotajā vilcieniņā, — premjers kā spīdošākā reklāmas seja: gan tiešā, gan pārnestā nozīmē.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > zanejurjane7 16.02.2011. 08.44

    To: Optiskais Tēmeklis

    Pārējie vagoniņi? Es gan viņus sauktu par caurbirām … kuri no citu partiju ratiem izkrituši un izveidojuši savu saslaukpartiju … :)

    Viņu panākumu atslēga ? Lasām atkal Vladimiru Iļjiču, kurš pirms 100 gadiem teica, ka, lai tiktu pie šprices, vajag pirmām kārtām sagrābt tiltus, pastu un telegrāfu …

    Mūsdienās tas nozīmē – televīziju, un medijus. Papēti, kādas partijas biedru kartes ir kabatā tiem, kas rullē BNS un Letu – būsi pārsteigts … :)

    Bet tas, ka televīzija, kopš Grava tur savas dzeguža olas sadēja, un Latvijas Radio uzvedas kā personīgie hunviebinu masu dezinformācijas līdzekļi jau sen ir zināms. Ak, jā un vēl Sorosa stipendiātu tīkls ar naudiņas dalīšanu caur dažādām NVO, vēl misters Karl Straip, kurš jau vairāk kā 10 žurnālistu ģenerācijas ir caur savu sietu Universitātē izlaidis … tas viss arī rezultējas vismasīvākajā smadzeņu skalošanas mašīnā, kāda mums jekad ir bijusi … Rezultāts? Zēni tikuši pie Siles ! … :)

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > zanejurjane7 16.02.2011. 09.23

    kurmītim
    Precīza diagnoze. Tava teksta pēdējās divas rindkopas- absolūti ģeniāls situācijas raksturojums.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

andris902 15.02.2011. 19.33

“Dombrovskis sacīja, ka no koalīcijas partnera – Zaļo un Zemnieku savienības ir saņemts solījums īstenot reformas izglītības un veselības jomās. “atbildīgie ministri piedalījās šajā sanāksmē un, protams, ir gatavi aktīvi iesaistīties šo strukturālo reformu gatavošanā un īstenošanā, “….

….ieteiktu vēlreiz šo citātu izlasīt un atcerēties, kad nākošreiz ieradīsies viedais mazais vīrelis….un nobrēksies, ka ZZS ministri atkal neko nav sapratuši, neko nav lasījuši…un visu sasolījuši prāta aptumsuma brīdī, jo pirms tam nebūs konsultējušies ar Puzes Napoleonu…
…tā faktiski ir arī atbilde “changalim”,kurš satraucies, ka reformas tiek īstenotas gausi….

+14
-3
Atbildēt

8

    ligakrastina > andris902 15.02.2011. 19.49

    Tad arī mans viens tiešs jautājums – vai esi partijā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Dzintars Kalniņš > andris902 15.02.2011. 19.50

    zanE, pirmkārt, satraucies neesmu. ;)
    otrkārt, jau iepriekš esmu rakstījis to, ka, ja nu nav iespējams neko izdarīt kopā ar Puzes punduri un viņa pakalpiņiem, tad tas ir skaidri jāpasaka un kaut kas jādara. Nu nav jēgas “valdības stabilitātes dēļ” tagad vilkt laiku un kaut ko “marinēt”. Ja zobs ir jāizrauj, tad jārauj, un nevis jāmēģina visu laiku lāpīt un lāpīt. ;)
    treškārt, ja nav nekā sakarīga ko teikt par strukturālajām reformām, tad vajag izmantot iespēju paklusēt. Nevis tracināt tautu, tai skaitā arī mani – esmu ļoti par satraucies! ;)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Dzintars Kalniņš > andris902 15.02.2011. 19.54

    un vēl – arī es atbalstīju Vienotību un Dombrovski! Bet vai tad tagad man visu laiku būs jāpieņem par “bībeli” viss, ko viņš saka? Kaut kā rodas sajūta, ka ir izveidojusies kaut kāda Vienotības un Dombrovska fanu grupa, kura jebkuru kritisku izteikumu “līderim” uztver kā uzbrukumu sev. :)
    Būsim reāli – nu nav strukturālas reformas veiktas raiti un mērķtiecīgi. Tas pat ir pārāk maigi teikts…

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 15.02.2011. 19.58

    ….sociopath1234….nē!…neesmu partijā!…:))

    …changalis….”tad tas ir skaidri jāpasaka un kaut kas jādara”….vari minēt piemērus, kas būtu jādara?…ar vārdiem “kaut kas” būs par maz!…kur ir katra paša idejas?…vai tās ir paustas valdībai, deputātiem…sociālajiem partneriem?…liekam galvas kopā un risinām!…nevar tikai sēdēt un pukstēt, cik viss ir slikti….un visi nepareizie savēlēti pie lemšanas…kā paliek ar pilsonisko aktivitāti?…:))
    …neņem ļaunā!…:))

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Dzintars Kalniņš > andris902 15.02.2011. 20.23

    zanE… šī arī ir mana pilsoniskā aktivitāte! ;) nav jau visiem jāmetas politikā, lai mainītos lietas… nav gluži tā, ka “sēžu un pukstu”, jo kādam jau arī jāpelna un jāstrādā. ;)
    Idejas ir čupām, bet tās, visbiežāk, paliek nedzirdētas un neizpildītas, jo “visu nevar izdarīt, jo politika ir kompromisu māksla un jārēķinās ar tādu koalīcijas sastāvu, kāds tas ir”. :))))) Par strukturālajām reformām idejas:
    1) Noteikt tās jomas, kuras valstij primāri ir jānodrošina (aizsardzība pret iekšējiem/ārējiem agresoriem, palīdzība pensionāriem un maznodrošinātajiem, līdz zināmam apjomam veselības aprūpe). Pārējās (transports, satiksme, enerģijas ražošana, telekomunikācijas, finanses, etc) nododams privātajam sektoram. Lai nebūtu korupcijas, piesaista neatkarīgus konsultantu, kuri izstrādā konkursu noteikumus, kuri ir visiem pieejami un saprotami.
    2) Visu atlikušo jomu detalizēts audits, kura laikā tiek izvērtēts KATRA darbinieka/funkcijas pamatotība. Arī šis būtu jāveic kādam neatkarīgam konsultantam. Rezultātiem jābūt publiski pieejamiem, kā arī jāseko tam, lai tiktu ieviesti ieteikumi.
    3) Attiecīga juridiskās/likumdošanas bāzes sakārtošana, lai visas augstāk minētās lietas varētu ieviest.

    Skaidrs, ka manis piedāvātais var likties pārāk vienkāršots un pat varbūt pašsaprotams privātajā uzņēmējdarbības vidē, bet esmu vienkāršs cilvēks un runāju tieši: vadības principi visur ir vienādi un var mainīties tikai nianses un detaļas! Manuprāt, šīs izpratnes trūkst mūsu “valsts galvām”… brīžiem pat liekas, ka tās vispār nav. Kā trūkst vēl vairāk – ir politiskās gribas! Jo tādi, kā Puzes punduris, Šķēle, Šlesers darīs visu, kas ir viņu spēkus, lai valsts struktūrās būtu ietekmējami cilvēki, kuri pieņems “pareizos lēmumus” viņu interesēs. ;)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 15.02.2011. 20.53

    ….lieliski!…ar pēdējo rindkopu esi atbildējis uz paša uzdotajiem jautājumiem…:))
    …pilnībā piekrītu!…
    …par strukturālo reformu idejām…Nr. 1 …tā jau darbojas – “aizsardzība pret iekšējiem/ārējiem agresoriem, palīdzība pensionāriem un maznodrošinātajiem, līdz zināmam apjomam veselības aprūpe”….un tieši ar piebildi – līdz zināmam apjomam….
    …”Pārējās (transports, satiksme, enerģijas ražošana, telekomunikācijas, finanses, etc) nododams privātajam sektoram”….un tagad iedomājies mūsu sabiedrības attieksmi pret lielo uzņēmumu privatizāciju!!!…kādas kaislības un prāta vētras sākas tikai pieminot iespējamo…šo uzņēmumu privatizāciju nepārskatāmā nākotnē!!!…kas notiks, ja līdz tam arī nonāksim?…jo mūsu sabiedrībā ir pierasts – protestēt pret visu, neizvērtējot visus +/- ….
    …ideja Nr. 2 ….jā!…auditors vajadzīgs no malas, ar svaigu skatījumu….tikai….tā ir milzu nauda!…arī līdz šim veiktie auditi ir ar rekomendējošu raksturu….diemžēl, tas atkal skar krietnu vēlētāju loku…un, lai nostātos pret “savējiem” ir vajadzīga Tevis pieminētā “politiskā griba”….bet, kamēr koalīcija sastāvēs no divām savstarpēji karojošām grupām…cerība uz pārmaiņām ir niecīga…un tādu neredzu arī mainot koalīcijas sastāvu….
    ….ideja Nr. 3 ….juridiskā/likumdošanas bāze pamazām tiek sakārtota….tikai – gaužām lēni!…

    …šobrīd vienīgā iespēja ir “krist uz nerviem” ierindas partiju (dažādu) biedriem…un viņu aktivizēšana un iesaistīšana spices vīru “tramdīšanā”…tā, kā to šobrīd dara V/JL Ventspils domes deputāti….

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Dzintars Kalniņš > andris902 15.02.2011. 22.01

    zanE… nu re – cik smuki “tukši” papļurkstējām, apmierinājām savus “ego” un secinājām, ka neko jau mainīt nevar! :))))

    eh, kā gribētos, lai mūsu mazo valstiņu varētu tā jauki sakārtot! tas nemaz nav sarežģīti, bet… labi, pietiek ņemties. saņemam to, ko esam pelnījuši. ;)

    lai jauks vakars! :)))

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > andris902 16.02.2011. 08.35

    To: changalis

    Hi, hi … tu pareizi saki. Tikai uzbrūc sekām, bet ne tam, kā dēļ tās rodas. Jāsāk ir ar tavu trešo punktu, nevis pirmo. Un likumdošanā jānostiprina SISTĒMA, kura piespiestu valsti mainīties tā, kā sistēmas efektivitātei nepieciešams.
    Un galvenā bremze šajā ceļā uz valsts efektivitātes paaugstināšanu ir IERĒDNIECĪBA. Kura jūtas un izturas kā īstenais šīs zemes saimnieks un kuras vienīgā interese ir atražot sevi pašu – savas siltās vietas, algas un sociālos bonusus.
    Vēl Vladimirs Iļjičs teica visu nosaka kadri … :)

    Ierēdniecība ir tā, kura nobremzēs JEBKURAS izmaiņas, ja vien tās neved pie pašas ierēdniecības ietekmes un varas palielināšanās. Tā ka jāsāk ir ar to, ka jāpieņem likums (analītiski izsvērts un ekonomiski pamatos), ka mūsu valsts pārvaldes aparāta tēriņi gadā NEDRĪKST no valsts budžeta pārsniegt vairāk kā piemēram 5% no IKP. Un stingri, nelokāmi, cieti šo regulu iemiesot dzīvē. Ne uzreiz, bet piemēram gada – divu gadu laikā … ar attiecīgu lieko un neefektīvo valsts struktūru atmiršanu vai pārveidošanu par privātām firmām un aģentūrām. Un jāliek lietā princips, ka nevis nauda tiek piešķirta gatavām, ja esošām struktūrām, bet gan FUNKCIJĀM, kuras šīs struktūras ir spējīgas veikt visefektīvāk. Jārīko iekšējais konkurss par noteiktu valsts funkciju izpildi. Lai ierēdņi un struktūras sacenšas savā starpā un apliecina savu lietderību un efektivitāti
    Punkts.
    Un tagad pasaki man – Plīša Lācis kā līderis ir spējīgs šādu reformu realizēt dzīvē? Ar visu savu nomenklatūras bandu, kas saucas Vienotība ? Nemūžam !!! Jo pats ir pirmām kārtām nomenklatūras ierēdnis – ar fiziķa izglītību, kas pateicoties “sakariem” ir strādājis par ekonomistu, kļuvis par finansistu un tagad rullē valsti kā menedžeris. Kaut patiesībā kvalifikācijas pat prastam grāmatveža amatam nepietiek … :)

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

ligakrastina 15.02.2011. 19.01

Cik tie politiķi reizēm var būt apnicīgi- lieto vienas un tās pašas novazātās frāzes “strukturālās reformas būšot”.

+3
-6
Atbildēt

2

    andris902 > ligakrastina 15.02.2011. 19.21

    ….vai Tu pats zini, ko nozīmē strukturālā reforma…un, kas ar to saistīts?…

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakrastina > ligakrastina 15.02.2011. 19.40

    Komentēju tikai par to, ko zināmā mērā pārzinu. Slikta pieeja kavēties darbos un lietot klišejas, rada iespaidu par pasivitāti un vīzijas trūkumu. Papildināšu, ka ZZS neveicina virzību, bet arī viņiem nav vīzijas. Nu redzēsim, kur tālāk iesim.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

Roberts Gūtšmits 15.02.2011. 18.57

+++Konsolidējot nākamā gada budžetu, valdība veiks strukturālās reformas+++

Ko, atkal ????
Jau divus gadus veic un veic un veic vienā laidā un kā nav to reformu, tā nav … Suņa sū … nevis reformas šitā valdība Plīša Lāča vadībā ir spējīga mums sarūpēt. Atgādina patoloģiska alkoholiķa dievošanos sievai nākamajā rītā pēc kārtējā plosta – … vot NĀKAMREIZ, vot no šī brīža vairs ne lāsītes! … ņirga rauj šajos jefiņos klausoties … :)))

+7
-9
Atbildēt

3

lebronj2356 15.02.2011. 18.37

Sāc ar to, ka izmēz un likvidē tās neskaitāmās valdes un aģentūras, nevis rotējam cilvēkus pēc piederības. Tas būs sīkums, tiesa, bet šādi sīkumi ir patīkami, pretstatā + 2s/l degvielai !

+3
-1
Atbildēt

5

    andrisskrastins > lebronj2356 15.02.2011. 18.55

    Krix, valžu skaits pirmām kārtām ir samazināts, aģentūru skaita ziņā var strīdēties – ir ļoti daudz tādu, kuru darbu tu uztver kā pašsaprotamu – piemēram, VSAA.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > lebronj2356 15.02.2011. 19.09

    Bet daudz ir tādu, kuras nav saprotamas, piemēram PA. Es arī nesaprotu kāpēc nesapludina VSAA ar Nodarbinātības aģentūru. Kur ir kāds dokuments par to, ka valžu skaits ir samazināts ? Cik es redzu un dzirdu, tad nomainās tikai iesaistītās personas….Kāpēc piemēram slimnīcās ir valdes ? Un tās ir valdības valdes, par pašvaldībām – tur jau pirmkārt soglasņikiem pa vienu vietu pienākas, nemaz nerunāsim.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > lebronj2356 15.02.2011. 19.17

    To: pecisk

    +++ valžu skaits pirmām kārtām ir samazināts,+++
    Kurā vietā ???
    Kur valdes ir samazinātas ? Nav nekā tamlīzīga! Nav ko muldēt! Nosauc kaut pārīti kantoru, kurās Vienotības ir samazinājusi valdi nevis iesēdinājusi tur savus šoferu dēlus!

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    incis21 > lebronj2356 15.02.2011. 21.21

    Ja nebūs PA, kas turēs valsts īpašuma daļas, kuru bosi drīkst ignorēt noteiktos algu griestus un tamlīdzīgas lietas?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    modriss > lebronj2356 16.02.2011. 12.12

    ->…Byba21…
    Priekš kam tavuprāt eksistē VNĪ, ja to visu pārvalda PA?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Dzintars Kalniņš 15.02.2011. 18.33

“īstenot reformas, lai panāktu konkurētspējas uzlabošanos, uzņēmējdarbības vides, kas vērsta uz investīciju piesaisti un inovācijām, pilnveidošanu, fiskālās atbildības stiprināšanu, reformas izglītības sistēmā, kas sekmētu tās konkurētspēju.”
___________________________

pag, kaut ko līdz galam nesaprotu – vai patiesi TIKAI tagad ir šāds uzstādījums, kurš pēc būtības ir “high level strategic bla, bla, bla”?!?!!??! vai patiesi vajadzīgi bija 2 gadi, lai kaut ko tādu “piedzemdētu”? Cik tad ilgi paies līdz sāksies reāli darbi? Vēl divi gadi, lai saprastu kāds ir “action plan” (konkrētas darbības attiecīgajās sfērās)? Visu cieņu, bet tas taču nav nopietni! Nevienā privātajā biznesā tā tas nenotiek… bet tie, kur tā notiek, nav uz ilgu palikšanu!

+4
-2
Atbildēt

0

mxblack 15.02.2011. 18.26

Tos nemaz jau arī nav jāceļ. Pietiek ka ceļ tarifus, ka ceļ akcīzes un pvn. Tas pārējais jau uzkāps tāpat. Tas tikai nenotiek ar lielu troksni, bet vēl pamatīgāk un gala rezultātā atkal visus trekno gadu un banku ietaisītos parādus un zaudējumus būs janosedz trūcīgākajai iedzīvotaju daļai. Bet vai tad trūcīgie darba cilvēki šeit vispār tiek uzskatīti par cilvēkiem? Šeit par cilvekiem uzskata tikai tos, kuri uz šo vienkāršo cilvēku rēķina ir pratuši saraust lielas bagātības un no tiem jau neko nekad šeit neprasīs. Tagad jau atkal ir nokonsolidēti elektrības tarifi. Un nu tie būs augstāki kā Lielbritānijā un Francijā. Vienīgais mierinājums ir tāds, ka nu šajā gadā tos vairāk necelšot. Un tas pie lētās HES elektrības, kura nodrošina 60% no patēriņa. Tātad konsolidācija tulkojumā nozīmē meli un nelietības valsts mērogā. Vecam jēdzienam ir radies vēl viens apzīmējums ar ko mūs apkrāpt, kamēr neaptveram tā īsto nozīmi. un tā struji ik dienas arvien vairak tiek postīta šī valsts un dzīti izmisumā tās iedzīvotāji. Ne velti cilvēki pamet šo konsolidēto paradīzi priekš zagļiem un blēžiem.

+5
-5
Atbildēt

4

    andrisskrastins > mxblack 15.02.2011. 18.28

    opis, būšu skarbs – esmu gatavs saderēt, ka šī nabadzīgā daļa tieši par ZZS nobalsoja. Tā kā – ko sēsi, to pļausi.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    mxblack > mxblack 15.02.2011. 18.45

    Ne tik daudz par ZZS, kā par Lembergu, lielo Ventspils cēlāju, tāpat kā daudzi pirms tam iztēlojās mākņbraucēju Buldozeru par varenu saimnieku. Nebūs šie, nāks citi, apburtais loks bāzēts uz zemajam pierītēm. Par ko mēs esam tā nolādēti?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > mxblack 15.02.2011. 19.15

    To: pecisk

    Arī būšu skarbs. Ne tikai – ko sēsi, to pļausi, bet arī – Katra tauta ir pelnījusi tādus valdniekus, kādi tai ir. No šī viedokļa tie, kas balsoja par Vienotības hunveibiniem neapšaubāmi IR pelnījuši, ka viņus tagad ņem priekšā no priekšas un pakaļas un, ja kāds mēģina ko pīkstēt – pasūt uz trim burtiem … Ja ļaudis spēj balsot par blēžiem, kuri jau vienreiz viņus piečakarēja, ciniski melojot pirms vēlēšanām un aplaupot uzreriz pēc tām, tad tagad nav ko īdēt … IZBAUDIET Vienotības valdīšanu …. līdz mielēm, …. līdz pašam dibenam ! … līdz tam, ka vairāk negribas nepavisam, nepavisam ! … :)

    P.S. tie desmiti tūkstošu, kuri nobalsoja par Vienotību pēdējā brīdī, masu mediju un skaļoreklāmu, kā arī hunveibinu solījumu apstulboti kā reize arī ir tie lumpeni, kuri tieši tāpat savā alikā atdeva balsis par Zīgeristu vai Bojāru. Zemnieku elektorāts vienmēr ir bijis stabiulos un tāds bija arī šoreiz. Un zemnieki, pretojoties hunveibinu konsolidācijām, apliecina, ka par viņiem bija vērts balsot … :)

    +7
    -13
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > mxblack 15.02.2011. 20.28

    kurmis >savā alikā atdeva balsis par Zīgeristu vai Bojāru. Woww !!!!!!!!!!

    Vienotība = Zigerists+ Bojārs. Ar Kurmja palīdzību nākošās vēlēšanās ZZS kaput :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Dina Repša 15.02.2011. 18.14

Nevajag solīt. Vajag konkrētu, saprātīgu, nelielu un sakarīgu valsts pārvaldi. 3 gadus jau sola. Mani dara bažīgu tas, ka t.s. politiķi baidās ķerties klāt ierēdņiem + nejēdz saprast, ka mazai valstij jāvar iztikt ar mazumiņu labākajā nozīmē. Sākt kaut vai ar to, ka nekur neviens Tev neprasa papīra izziņu, bet ieskatās datorā. Neviens Tev neuzliek formālu sodu, jo TAVS darbs un TAVA palikšana Latvijai ir vajadzīga. Neviens TEVI neuzskata par blēdi pirms Tu esi kaut ko formāli noblēdījis utt. Mums stiprina represīvās organizācijas un – manuprāt – Josifs Visarionvičs līksmo tur, uz Marsa. Jo viņš kaut ko tādu PSRS “demokrātijā” nebija iecerējis.
Valdiņ! Valsts ar savu sistēmu ir sevi padarījusi par tās iedzīvotāju ienaidnieku Nr. 1. Maini to! Cilvēki mūk no valsts ne zemes…

+13
-4
Atbildēt

13

    Una Grinberga > Dina Repša 15.02.2011. 18.20

    Ar mazākumu to bija grūti izdarīt, bet nu cerams tajā biezajā “plānā” ir sarakstīts daudz un ZZS nebūs pamanījuši zem kā parakstījušies. Jo, kad tādi Brigmaņi visu laiku liek “padenes”, tad ir grūti virzīties uz priekšu!

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > Dina Repša 15.02.2011. 18.25

    idaho, nu nav tikai ierēdņi vainīgi:
    1) valsts ir sociālisma karaļvalsts. Tu vienkārši neaptver, kāda ierēdņu un cilvēku jūra apkalpo visas cilvēciskās sociālās vajadzības;
    2) Kolosāli varētu ietaupīt uz apkalpojošo rēķina, ja cilvēki gribētu/mācētu/spētu/vēlētos lietot e-pakalpojumus, nu kaut vai primitīvu interneta banku;
    3) Lai saņemtu naudu no valsts, atkal – jābūt klāt personīgi, utt. utjpr

    Mūsu likumdošana, mūsu attieksme pret valsti pieprasa to ierēdņu armiju. Ir vietas, kur jā, ir slinķi kas saņem lielu piķi – bet lielākā daļa rukā slapjām mugurām un nendod Dievs kādā vietā pantu vai likumu neizpildīsi – norausies tā ka zila mugura paliks.

    Mans ierosinājumu trijnieks ir šāds:
    1. Uzņēmējiem un iedzīvotājiem pēc iespējas atvieglot visas valsts procedūras. Ir cerība, ka šobrīd notiekošās ievirzes VID un citur lēnām to dos. Tiesa, VID joprojām ir problēmas attiekties pret tur ienākošo kā pret klientu – nevis kā kādu parādnieku. No vienas puses – jāveic biznesa procesu vienkāršošana, jāsamazina ‘oversight’, jāmaksā vairāk kontroles veicējiem (lai nebūtu tā ka nevienam neuzticās). Jāturpina efektīva IT pakalpojumu ieviešana gan iekšējos, gan ārējos procesos.
    No otras puses – jāpopularizē, jāveicina, jāmāca cilvēki strādāt ar datoru. Normāls jaunietis/uzņēmējs savu uzņēmējdarbību veic internet bankā/caur tīklu. Diemžēl joprojām ir ļoti liels cilvēku skaits, kas no šiem procesiem baidās.
    2. Ir jānodefinē, ko šobrīd valsts nodrošina – un cik tas izmaksā. Es nezinu, varbūt tas ir VK ziņojumā ko pagājušo vasar prezentēja, bet to vajag katrā ziņā saprotamā valodā uzrakstīt un visiem izlikt. Lielā neskaidrība par valsts pienākumiem rada iespaidu ka valsts vai nu uzņemās par daudz, vai laiž gurķi.
    3. Visbeidzot – ir jāatbrīvo KNAB un Prokuratūra no politiskā jumta. Ir jāizveido politiski neatkarīgs amats – sauciet to par pretkorupcijas arbritu vai tamlīdzīgi – kuru ievēl kaut kā savādāk – kaut vai tiešās tautas vēlēšanās. Kanditātiem jāatbilst ļoti konkrētām cietām prasībām. Mēs taču zinam cik lielu krējumu korupcija nosmeļ. Šī slimība ir jāārstē ar smagām antibiotikām, nevis ar cukuriņa konfektēm.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    mxblack > Dina Repša 15.02.2011. 18.40

    Te nevienam nav nekāda interese to visu darīt, jo tas personīgo peļņu nevienam politiķim nenesīs, tikai vairāk darba kamēr to ieviesīs un tad jau atkal ir vēlēšanas. Šeit neviens neiet politikā uzlabot valsti, bet savu personīgo stāvokli un laiks tam nav dots liels, tikai 4gadi. Un viņi jūtas droši un vareni, jo atsaukt tos ir galēji sarežģīti. Tāpēc jau pat pēc ļoti lieliem mēsliem neviens ministrs šeit neatkāpjas, jo viņš ir pasargāts ar likumiem no vēlētāja. Ir uzkonstruēts jaunais e-paraksts, bet vai tas ko dos? Jūs vienkārši gribat atstāt veselu milzīgu baru liekēžu bez viņu varenajiem ienākumiem, bet to viņi nekad nepieņems, tāpēc viss tiek konsolidēts un mēs maksājam, kaut pašiem nav nekā.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Dina Repša > Dina Repša 15.02.2011. 18.42

    Redzi, kaut ko mainīt ir jāgrib arī ierēdnim. Ja viņa mērķis ir sodīt vai sēdēt – ardievu! Atšķirībā no personiskās pieredzes Dānija, Islandē un Zviedrijā – Latvijas ierēdni Tu ar jautājumu nokaitināsi vai sanemsi atbildi, ka vajag rakstīt.. Piemēram, vai tie, kas apkalpo ES fondu naudu ir painteresējušies, cik nudien noderīgu projektu ir valstij aizgājuši secen dēļ formalām kļūdām? Tas pats attiecināms uz visa veida inspekciju pārbaudēm…. Ir taču iespēja pagrābt formālu soda naudu vai arī ļaut uzņēmumam strādāt…. Mani iebildumi ir pret valstiskas domāšanas trūkumu vispār. Lēts, bet uzskatāms piemērs: Aspazijas-Barona krustojumā policisti pa brīdim uz tukšas ielas ķer cilvēkus, kas iet pie sarkanās gaismas. 200 m tālāk joprojām tantes no tirgus jož pāri 13. janvāra ielai zem riteņiem. Tur neviens neko nedara. Elementāra LV situācija – grābt un kontrolēt formālu likuma izpildi, un blakus … Vēl. BIčkovičs godīgi pasaka – tiesas pieņem procesus uz 2012. un 2013. gadu. Kas tā par tiesu, kuru gaidot nomirt var? Linca tiesu vajag vai kā?

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Dzintars Kalniņš > Dina Repša 15.02.2011. 18.44

    Pēci, nevaru īsti piekrist par to, ka mūsu attieksme pieprasa to ierēdņu armiju. Latvijā ir viens no lielākajiem valsts aparātiem un atkal par piemēru jāņem Igauņi, kuri ir mums tuvi kaimiņi un kuri jāatzīst ir soli mums priekšā. Piekrītu tam, ka “zivs pūst no galvas” un nevis no otra gala… idaho pareizi raksta, ka jāpieiet pēc būtības un nevis pēc formas – valstij, visām tās struktūrām un visiem ierēdņiem ir jāsaprot, ka viņu algu maksā nevis kaut kāda mistiska “valsts”, bet gan nodokļu maksātāji, kurus apkalpo tie paši ierēdņi. Kamēr šāds uzstādījums nebūs no “augšas”, tikmēr arī nebūs normāla valsts aparāta, kurš nodrošinās normālus, adekvāti novērtētus pakalpojumus saviem klientiem (valsts iedzīvotājiem/nodokļu maksātājiem).
    Studiju laikā ASV saskāros ar tādu teoriju, kuru bija izpētījuši daži ekonomisti, ka, ja valsts izdomā izveidot kādu struktūru kādam konkrētam projektam, bieži vien arī pēc attiecīgā projekta beigām šī struktūra turpina pastāvēt. Šī ir interesanta doma, jo, manuprāt, tā tas arī ir noticis pie mums, kad garanta Kalvīša laikā ierēdņu armija un valsts aparāts “uzblīda” un apauga ar “taukiem”, bet tagad grūti tos taukus nodzīt…

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > Dina Repša 15.02.2011. 19.05

    To: idaho

    +++ Neviens Tev neuzliek formālu sodu, jo TAVS darbs un TAVA palikšana Latvijai ir vajadzīga. Neviens TEVI neuzskata par blēdi pirms Tu esi kaut ko formāli noblēdījis utt.+++

    Wrong, baby!
    Tieši otrādi. Tas, kurš DARA, arī ir visvairāk vainīgais. Vai tiek par tādu pataisīts. Jo viņš ar savu darīšanu “traucē” apkārtējiem, kuri paši nekā nemāk un nejēdz kā vien tukši muldēt un ar pirkstu uz citiem rādīt. Vislabākā ilustrācija tam – Šlesis. Kurš DARA, apkārt neskatoties un īpaši nesaspringstot par, to, ko infantīlie muldonīši saka. Rezultāts ? Viņš ir kļuvis par tautas ienaidnieku vai pataisīts par tādu un nolikts bezmazvai uz viena plaukta ar Šķēli un Lembi. Lai gan nav neko nedz zadzis, nedz prihvatizējis. Darītāji nejēgām un kampara tipa pļurinātājiem ir bīstami … :)
    P.S. Un, protams, tas, kurš daudz dara, arī krietni vien vairāk kļūdās, nekā tas, kurš tikai uz krāsns guļ … lai gan Vienotības hunveibini arī šeit sit pušus visus rekordus … :)

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    Dina Repša > Dina Repša 15.02.2011. 19.28

    Kurmīt! Par to jau arī satraucos…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > Dina Repša 15.02.2011. 19.43

    Nu, nu Kurmīt, apdomā! Nav prihvatizējis?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > Dina Repša 15.02.2011. 19.48

    Bet idaho jau saka, kā ir jābūt – ka netiek piemēroti formāli sodi tikai sodīšanas dēļ, jo amatpersonas saprot, ka cilvēki ir vajadzīgi šeit, šajā valstī!
    Man personīgi ir radies iespaids, ka amatpersonām, kuru darba pienākumos ietilpst sodu uzlikšana, piemēram, policisti, ir aizmirsuši, ka ir arī tāda lieta kā brīdinājums – ja cilvēks, kaut kādu iemeslu dēļ, šķērso ielu pie sarkanās gaismas, bet tas ir pirmais pārkāpums, var nevis uzlikt sodu, bet pateikt, lai tā vairs nedara.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    bekijja > Dina Repša 15.02.2011. 22.47

    Nu ja – motivācija jāmaina. Virknei iesāžu galvenais rezultāts ir uzlikto sodu daudzums. Saknē nepareizi. Uzlieciet katram ierēdnim par mērķi – apmierinātu (pat priecīgu) apkalpoto klientu skaits ( klients šajā gadījumā ir gan iedzīvotājs, gan kolēģis citā iestādē). Veselības sistēmā mērķim būtu jābūt veselo, ne slimo skaitam. Izglītībā – pēc iesējas individuāla attieksme pret katru skolēnu un individuālā talanta attīstīšana, nevis zināšanu iebarošana 30 bērnu baram, pilnīgi ignorējot katra īpašos dotumus. utt utt

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > Dina Repša 16.02.2011. 08.14

    To: ululiņš

    A varbūt ir ??? Tad do šu! Uz karstām pēdām !! Iepazīstini sabiedrību ar Šlesera “noziegumiem”, par kuriem par miskastes Lapsa nekā nebija spējis pirms vēlēšanām izrakt ! Tik vien bija atradis, kā tēvu-dzērāju …

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Jean > Dina Repša 16.02.2011. 11.30

    Gribēju elektroniski nodeklarēt iedz.ien.nodokli par pagājušo gadu. Nesanāk, jo ieviestas papildu veidlapas, kuras elektroniski aizpildīt nevar. Vai pie šī arī ZZS vainīgs un būs jāgaida lielā reforma, lai ienākumus atkal varētu deklarēt elektroniski? Nejēdzības ik uz soļa, bet kur ir Nejēdzību novēršanas birojs?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > Dina Repša 16.02.2011. 18.53

    to Kurmītis
    “tēvs-dzērājs”. Pieliec vēl sadists-pedofīls, lai paliek skaidrs, kā veidojas tādi organismi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lailabidzane 15.02.2011. 18.06

.
Mjā…
Izskatās ka tās ir specifiskas pēcgripas komplikācijas…

+5
-12
Atbildēt

0

piziks 15.02.2011. 17.45

Derētu visus Dombrovska solījumus vienā listē sarakstīt. Tāpat kā pildījumus.
Ko šis solīs nākamo?

+9
-9
Atbildēt

5

    ilze_zagare > piziks 15.02.2011. 17.49

    Es ar īsti takā neticu. “Solīt sola, bet nedeva.”

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > piziks 15.02.2011. 18.58

    To: optiskais tēmeklis
    To solījumu būtu kā PSRS Lielā Enciklopēdija … bet darījumu – pat atslaucīties vienu vienīgu reizīti nepietiktu … :)

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > piziks 15.02.2011. 19.11

    Atkal “Kurmītis” smirdošā atejas žurka, zagļu un pidaru rupors izlīda.

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > piziks 15.02.2011. 19.36

    …plikadīda, zemes loda
    Bez kauna, bez goda… (V. Plūdonis)

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > piziks 15.02.2011. 19.41

    …Optiskais Tēmekli….ja pamanīji, šobrīd ZZS ministri sola veikt reformas…to gan derētu pierakstīt…lai neaizmirstas!!!!….:))

    +12
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam