Litrs degvielas jau šajā mēnesī var maksāt 80 santīmu

38

Komentāri (38)

Neticis 27.11.2014. 21.02

Tas, ka “ierakstīšanas programma” pieprasa uzstādīt Microsoft .Net, vēl nenozīmē, ka programma nāk no Microsoft.

Iespējams, ka tas ir vietējo uzņēmēju “izgudrojums”, par kuru Microsoft neko nezina. Vai arī zina, bet neko nedara, jo tas viņiem netraucē.

+1
0
Atbildēt

0

DikembeSakamoto 27.11.2014. 20.40

Kaut kas jauns! Galīgi (cenzēts)! Paldies par rakstu. Varbūt vajadzētu pasūdzēties PTAC? Savulaik microsoft jau maksāja miljonu soda naudas.

0
0
Atbildēt

0

oskaar 02.12.2010. 23.04

Vakar Statoilā 95U lēju par 0.804 Ls/l. Tas, kurš 95 bet ne “U” vēl bija zem 80 santīmu robežas, šķiet, 0.798.
Es gluži labi saprotu naftas magnātu vēlmi nopelnīt. Un tikpat labi saprotu, ka vietējiem naftas produktu tirgotājiem “svētki” iestājas nevis tad, kad benzīna cenas ceļas, bet tad, kad tās krīt.
80 santīmu robežu benzīna cenas sasniedza tad, kad naftas cena tuvojās 150 USD par barelu. Šobrīd tās, šķiet, dažu gadu garumā, nolaidušās aptuveni uz pusi zemāk- līdz 70 USD par barelu. Kas kavē degvielas tirgu- protams, ar attiecīgu laika nobīdi- nolaisties līdzīgi naftas cenu līmenim?

+3
0
Atbildēt

0

Juris Millers 02.12.2010. 22.42

Mani fascinē cilvēki, kas tagad pērk auto nemaz nedomājot par benzīna cenām. Benzīna pasaulē paliek ar vien mazāk, tā iegūšana kļūst arvien dārgāka un ar ekonomikas krīzes beigām pieprasījums pasaulē arvien pieaug. Ja piedāvājums samazinās un pieprasījums pieaug, tad cenas neizbēgami iet uz augšu.

Ja tagad pērk auto uz 5 gadu nomaksu, tad ir jādomā cik degviela maksās pēc 5 gadiem? 1 Ls būs vēl pirms Līgo. Nemot vērā pieprasījuma elastīguma trūkumu, ir tīri viegli pieņemt, ka pēc 5 gadiem degviela viegli var maksāt starp 5 un 10 Ls litrā.

Tāpēc, ja skatās uz jaunu auto tagad, tad tāda cena jārēķina, kad skatās uz to cik degvielas un naudas ietaupa elektriskie auto vai hibrīdi vai mazlitrāžas auto.

0
-1
Atbildēt

0

soucha 02.12.2010. 20.22

Vienmēr, kad sākas skandalēšanās par degvielas cenām, ir vērts ielūkoties šeit:
http://www.energy.eu/#prices

Tur var palūkot kādas ir vidējās cenas bez visiem nodokļiem un nodevām.
Šobrīd gan izskatās, ka dramatiska starpība starp Baltijas valstīm nav. Taču ir bijuši brīži, kad Latvija ir dārga.

Savukārt piesaukt kā rādītāju to, ka degvielas tirgotājiem neesot peļņas… nu, padomājot var saprast, ka peļņu var ‘likvidēt’ viens divi, ja vajadzīgs ;)

+2
0
Atbildēt

1

    Ilziiiic > soucha 02.12.2010. 23.04


    vienkārši tas ir lietotu apģērbu veikalam, bet ne lielajiem degvielas tirgotājiem, kuriem ir pilnībā izsekojama naudas plūsma. tā kā tā ir akcizētā prece, nav skaidras naudas aprites bez papīriem un visi iespējamie kontroles dienesti nāk uz uzņēmuma ofisu kā pie sevis uz darbu. ir redzēts pat tā, ka vidam tiek iekārtota atsevišķa telpa ilgākai lietošanai.

    un uz šāda fona, cik procentus būtu iespējams noslēpt?
    pat ja tas pats Kogans būtu pusi noslēpis, arī 4Mlj peļņa uz 32 stacijām būtu kaķa asaras. Un tad vajag paskatīties kādasa peļņas ir Rimi, Maxima, nemaz nerunājot par bankām, kurām tā treknajos gados bija daudzos simtos miljonos mērāma. bet tam jocīgā kārtā neviens uzmanību vispār nepievērš.
    tieši pārtikas tirdzniecība jau nu gan būtu tā joma, kur vientiesīgo patērētāju drāž, bet patērētājs vadās no emocijām, ne no loģikas un cipariem. tādēļ jau tā var darīt.

    Starp citu, ja interesē lielo degvielas tirgotāju godīgums, to ļoti vienkārši pārbaudīt, jāpaskatās, kādi uzņēmumi ir LV lielākie nodokļu maksātāji.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ilziiiic 02.12.2010. 19.43

ekhhhh…..
laikam jau tomēr ar savu lecīgo kompetenci)) būšu aizbaidījis visu sazvērestības teoriju nēsātājus(
kāda skumja…

0
0
Atbildēt

2

    piziks > Ilziiiic 02.12.2010. 20.15

    Ērik, vai to lecīgo kompetenci dažreiz neesi pārspīlējis? Kaut kas zināšanās un tezaurā Tev pietrūka sakarā ar pērnajām un aizpēnajām naudasplūsmām no Īrijas uz Latviju… Ļoti sašutis bijis par minētajiem Ls 280 milj. aizpērn un 300 milj eiro pērn, — sašutis, toties, cik patriotisks nikns! … :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ilziiiic > Ilziiiic 02.12.2010. 22.18

    -> Optiskais tēmeklis
    ei,ei,
    kaut kā neatceros, ka Tu man būtu jēlko jēlkad uzrādījis par faktu.
    ja reiz par minēto tēmu, tad, pat visai nemeklējot varu atrast šādu citātu no NRA 2008.g.augustā:
    “Kā liecina Īrijas statistikas dati, pērn Latvijas viesstrādnieki uz mājām pārskaitīja 60 miljonus latu.”
    http://www.nra.lv/zinas/6659-irijas-nauda-novers-kopprodukta-kritumu.htm
    kā tā nācies, ka šis cipars nejauši pareizinājies ar 5?)))
    turklāt tam nav nekādas nozīmes, jo absolūti lielākā daļa šīs naudas nav paredzēta ieplūšanai LV ekonomikā, bet gan negausīgi ņemto kredītu dzēšanai. tātad bankām. kur šeit saskatāms milzīgais bāliņu ieguldījums tēvzemes ekonomikā? uzreiz saku, ka tas ir ļoti nepateicīgs virziens, mēģināt aizstāvēt tēzi, ka aizbraukušie ir baigie labdari un visiem te jājūtas parādā.
    aizbraukušie tulīt brauks atpakaļ un būs uz kakla palikušajiem, tas gan fakts.
    un nevajag tik ilgi nēsāt aizvainojumu pašam par savu nekompetenci un to, ka nākas ēst no rokas īriem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

kdaljajev 02.12.2010. 17.27

Kāpēc nevar būt valsts degvielas firma,kā Statoil Norvēģijā.Lielu gudrību nevajag no Lietuvas,vai Baltkrievijas ievestu un pārdotu.Tagad visādi karteļi,kas vienojoties uztur mākslīgi cenu.Vai tad labāk kad Latgales pusē vispār degvielu nepērk,iztiek ar kontrabandu un valstij vispār nav nodokļu ieņēmumu.Ja tā turpinās,automobilis būs luksusa prece,kā padomju laikos.Uzņēmejdarbība arī bremzēsies,bez transporta nevar iztikt.

+2
-1
Atbildēt

1

    piziks > kdaljajev 02.12.2010. 20.13

    Dzintrux, — kādi padomju laiki?! Vēl pērn, LTV1 uzstājoties, Einars Repše nekautrējoties izziņoja privātos auto par luksus precēm! Tie padomisti tepat vien ir.
    Vai vakar Domburšovā GalertLāčuka naudasVilks atbildēja uz diskutantu loģisko vaicājumu, — kā būs laukos, ja vecajiem un pasmagajiem auto, kas lauku ceļus iztur, būs augsts autonodoklis, bet satiksmes ministrija paralēli īsina un griež sabiedriskā transporta maršrutus? Ar ko Vilks sarunās vakar atšķīrās no prasta padomjulaiku armijas zampoļita vai partijas sekretāra ar vāju izglītību: visu laiku viena dziesma: “Bet mums to naudu vajag,” — tik izmisīgi, ka varbūt kāda Rīgas senā inteliģente aiz želuma apraudājās par puisīti.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

andrejs_kirsis 02.12.2010. 17.01

Es tik daudz nebraucu, lai mani tas nopietni ietekmētu… Lai maksā kaut vai latu par litru. Tikai riebjas, ka tevi bezkaunīgi krāpj un vēl muld par lēto degvielu… Neesmu masu akciju piekritējs, bet šie prasās pēc mājas lapu bloķēšanas…

+4
0
Atbildēt

8

    Ilziiiic > andrejs_kirsis 02.12.2010. 17.35

    teksts no Treknā 2005.gada novembra (varu avotu iemest, ja vajag):

    “………..Izdevīgāk ir tirgot pārtiku un zāles. Kompāniju vidējā aktīvu atdeve ir tikai 1,8%, bet bruto peļņas rentabilitāte 2003. gadā svārstījusies no 3,8% līdz 14%. Salīdzinot ar citām nozarēm, to nevar uzskatīt par augstu. Piemēram, pastu un kurjera darbībā rentabilitāte bijusi robežās no 23% līdz 44%, pārtikas, dzērienu un tabakas mazumtirdzniecībā – no 2,6% līdz 22,4%, bet farmaceitisko un medicīnas preču tirdzniecībā – no 8,2% līdz 22%.

    “Mūsu tirgotāju peļņa nemaz nav liela. Ja kompānijai ir 32 benzīntanki un tā nopelna divus miljonus, tas nav nekas,” paziņoja firmas “Lukoil Baltija R” vadītājs Haims Kogans. “Nu, redzi, Raita, mēs taču tev teicām, bet tu neticēji,” sacīja H. Kogans. Uz to R. Karnīte atbildēja: “Es tiešām neticēju un trīs reizes pārrēķināju šos skaitļus. Izrādās, ka tā ir.””
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    tad nu ieteikums apsvērt, vai kāds saprātīgs cilvēks investētu miljonus biznesā, kurš sola 1,8% atdevi? Pat privētpersona var iemest savus 100Ls depozītā un saņemt trīs reizes vairāk atpakaļ no savas investīcijas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Guncītis > andrejs_kirsis 02.12.2010. 18.25

    ja Jūs paļaujaties uz to ko saka kogans un karnīte, tad nepaļaujaties uz savu kompetenci.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ilziiiic > andrejs_kirsis 02.12.2010. 19.36


    man nav uz Koganu vai Karnīti jāpaļaujas. es viņus tikai citēju, lai būtu kāds ar smagāku vārdu, jo, ja ko tādu teiktu es, uzskatītu par jukušu.
    bet jāpaļaujas man uz viņiem nav tādēļ, ka vienkārši zinu – Kogans runā vistīrāko patiesību. Mīts par milzu peļņām ir cilvēkiem starp ausīm, tikai ne statistikā. teiksiet, ka tā viltota, bet atbildēšu, ka nav LV un Baltija vēl ārprātīgāk kontrolēta biznesa par degvielas biznesu. gan finanšu, gan kvalitātes ziņā. te domāju par lielajiem uzņēmumiem, protams.

    te uz ātro no Letas pērnais augusts:
    “Izvērtējot 2009.gada Latvijas degvielas tirgotāju finanšu datus, var skaidri secināt, ka nav neviena uzņēmuma, kuram nebūtu vairākkārtīgi samazinājies kā apgrozījums, tā peļņa, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” skaidro Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

    Arī uzcenojums uz vienu degvielas litru ir bijis tik minimāls, ka rentabilitāte pat neesot sasniegusi procentu. Daļa uzņēmumu strādājusi ar zaudējumiem.”

    Vēl gribu ierosināt apdomāt tādu retorisku jautājumu:
    Kādēļ no šī tirgus aizgāja Shell?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    info > andrejs_kirsis 02.12.2010. 23.57

    nu man domāt, ja ir talantīgs buhalteris, tad peļņu var saregulēt, kā vajag un pat galu galā legali aizsūtīt mātei uz norgi. ja jau viņiem tik sūuuu sheit iet, tad ko vinji veel te kaveejaas?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ilziiiic > andrejs_kirsis 03.12.2010. 00.08

    a kādas būtu opcijas?
    zemē ierakti DUSi jau nav saldējuma kaste, ko var aizstumt uz citu vietu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    jirgensone_ieva > andrejs_kirsis 03.12.2010. 10.55

    –> Ērik jautājums tev kā expertam?
    no kā Sia Statoil Latvija iepērk degvielu vairumā?
    no kā Sia Lukoil Latvija iepērk degvielu vairumā?
    Vai atbilde nav jāmeklē tur kur notiek lielie darījumi ar kuģiem….
    Mammas regulē visu naudas plūsmu… tā tas ir visos lielajos biznesos… nozarei nav nozīmes…

    Skaidrs ka neviena degvielas mazumtirdzniecības kompānija nav ieinteresēta uzrādīt labu rentabilitāti, jo tad jau gluži vienkārši nebūtu argumentu kādēļ cenas jāceļ.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ilziiiic > andrejs_kirsis 03.12.2010. 14.07

    -> Goodman
    Katrs iepērk no dažādiem avotiem atbilstoši kvalitātes prasībām, bet lielākais apjoms, protams, tīri ekonomisku apsvērumu pamatoti, nāk no Mažeiķiem. Izņēmums ir Statoil un Lukoil. Tiem mēdz ilgstošos periodos nākt no pašu rūpnīcām situācijās, kad ar Mažeiķi sāk šantažēt ar Roterdamas biržai neadekvātām kotācijām un neinteresantiem nosacījumiem. Bet godīgi sakot, Mažeiķiem Baltijas apjoms ir pie kājas, jo tas ir robežās no 5 līdz 10% un atsevišķa tīkla pretenzijas ir bērna šļupsti. Pārējais apjoms viņiem iet uz Rietumeiropu.

    es nojaušu jautājuma būtību:
    “Mažeiķu degviela ir nekvalitatīva un vietējie tīkli krāpj pircējus pa lēto pērkot draņķi un pa dārgo pārdodot”.
    Uzreiz saku, ka galīgi nav no svara no kurienes nāk degviela, svarīgi kādu to lejat laukā no stobra. Un ta uzreiz skaidrojums, kādēļ šāds mīts par Mažeiķiem. Tā pati gauži jo gauži bēdīgi slavenā Kurzemes Degviela, kas ir LV lielākais degvielas importētājs un savulaik, nezinu kā tagad, arī ražotājs. Tika lobēts, lai nepieņem EU galīgi neatbilsošas kvalitātes prasības un varētu taisīt nenormālu ķīmiju. Un vienlaikus, lielie, kas pirka arī no Mažeiķiem, bet ķīmiju netaisīja, tika vainoti par “no vienas mucas” pirkšanu.

    No Mongstadas, Kalundborgas, Porvo vai Krievijas nākusi degviela, kas tiek tirgota lielajos tīklos, atbilst tām pašām EN590 un EN228 normām, kam Mažeiķis. Cits jautājums, ko ar Mažeiķi dara šeit LV. bet ceru, ka tie laiku nu ir secen.
    Kā teicu, Eiropā ļoti iespējams jūs ieliesiet to pašu Mažeiķi. Uzsveru, ka TO PAŠU, ne citu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ilziiiic > andrejs_kirsis 03.12.2010. 14.31

    a par kuģiem, to nevajag jaukt iekšā mazumtirdzniecībā. tas ir pavisam cits bizness.
    ja tā vispārīgi, tad var uzskatīt, ka okeānā peld prece, kuru noteiktā laikā var dabūt līdz punktam X ar apjomu Y.
    un katra šī prece (brokeru valodā, šķiet, lote), tiek izlikta pārdošanā biržā. Eirpas naftas produkti tiek tirgoti Roterdamas biržā.Iesaku uzmest aci, kā izskatās Roterdamas osta onlainā ar visiem tur šobrīd esošajiem kuģiem. tikai izvēlnē atrodiet North Sea -> Rotterdam
    http://www.marinetraffic.com/ais/
    lūk, vedinu uz to, ka tā ir birža, kur tankkuģos tirgo gan degvielu, gan jēlnaftu, gan citus deriviātus. Un pats par sevi saprotams, ka to menedže “mammas”.
    Savukārt meitas ir patstāvīgi uzņēmumi, kuriem ir jāpiedāvā mātes akcionāriem konkrēta rentablitāte. Ja to nevar, tad jautājums:
    a priekš kam vienma uzņēmumam jānodarbojas citā valstī ar labdarību un jācieš zaudējumi?
    principā normāls Return on Capital RON ir ap 10% bet LV nevienam tas nekad nav bijis pat treknajos gados virs 5% (cik zinu). Tas nozīmē, ka pat ar nosacīto peļņu patiesībā tie ir zaudējumi, jo vēl ir jāņem vērā tāds jēdziens kā “negūtā peļņa”. respektīvi – tā nauda, kas šeit iesaldēta un nav izņemama no tirgus vairs, būtu ieguldāma citā, daudz ienesīgākā un stabilākā biznesā. bet šeit LV, neskatoties, ka tiek maksāts katrs nodoklis līdz pēdējam santīmam, vēl arī nāk nagu maucēji, kas meklē komatus papīros un uz tā pamata aprēķina sodus. jo šiem jau nav citu slaucamu govju, kur plānus izpildīt.
    tad vēl nemaz nerunāšu par noteiktas partijas izveidoto represīvi/šantāžas sistēmu, lai apgrūtinātu dzīvi jebkuram ārvalstu investoram. šeit nu varētu izvērsties, bet nu nebūs īstā vieta.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ilziiiic 02.12.2010. 16.41

oooooo…….
tūlīt būs pilns ar “kompetentiem” viedokļiem, kurus motivē privātā budžeta deficīta izraisītas dusmas…..))))

+1
-1
Atbildēt

3

    ievuliitis > Ilziiiic 02.12.2010. 17.06

    Neesmu kompetenta šinī jomā, piekrītu. Tāpēc nekomentēšu. Mani tikai izbrīna, ka pats sevi uzskati par ekspertu daudzās atšķirīgās jomās:))

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ilziiiic > Ilziiiic 02.12.2010. 17.26

    -> betijacelmale
    šajā jomā vēl nedaudz gadus atpakaļ esmu turējis arklu veselus trīspadsmit gadus no vietas korporatīvajā tirdzniecībā. kaut ko jau saprotu)
    tādēļ šī tēma allaž uzjautrina, jo vērā ņemamu komentāru parasti ir mazāk par 10%.

    bet jauri tomēr)
    šis tāds pasākums, kas skar lielāko daļu un tā pa riktīgam. tādēļ vienaldzīgo nav un allaž tiek meklēts ienaidnieks. tad nu interesanti pavērot ļautu būvētās konstrukcijas, lai atvieglot sirdi)
    nedaudz amorāli, bet, kad galva nogurst no darba, jautri aizstaigāt un papriecāties))

    teic, jēl, vai esmu nepareizajā diskusijā ienācis?)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Ilziiiic 02.12.2010. 17.58

    Vai tad teicu, ka šoreiz nepareizajā?:))

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

ltvpanorama 02.12.2010. 15.55

lai degvielas cena samazinātos visupirms vajadzētu s.. mietu idzenāt visas degvielas asociācijas un citus nekrietnos lobētājus un ekspertus kas skaisti stāsta basņas par to ka, ja cenas pasaulē krītās , tad lētā degviela pie mums vēl nav atnākusi (toties ja pasaulē tās ceļas tad pie mums jau nākamā dienā ceņņiks augšā) un tik cep nemitīgus grozījumus MK noteikumos, un nu jau sacepuši tā, ka jauniem tirgotājiem ielauzties tirgū ir milzu grūtības .. cenu tās reālā līmenī var noturēt var tikai brīva konkurence kuras mūsu varžu dīķī pa lielam nekad nav bijis

+6
-1
Atbildēt

3

    Ilziiiic > ltvpanorama 02.12.2010. 16.56

    vari nosaukt kaut vienu šī degvielas tirgus kārotāju, kurš te būt gatavs investēt vismaz 30Mlj? ))

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ltvpanorama > ltvpanorama 03.12.2010. 08.44

    mēģinājumi ir bijuši….bet izpētot mūsu ” draudzīgo” uzņēmējdarbības vidi ātri vēlēšanās pāriet..pirmkārt jau akcīzes nodokļu garantijas 100% apmērā un nodokļu politika, kamēr vecie buki saņem atlaides…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ilziiiic > ltvpanorama 03.12.2010. 16.33


    process ir tieši pretējs.
    no šī tirgus jebkurš labprāt laistos prom, tikai tas maksā vēl dārgāk kā palikt.
    par to gan skaļi nerunā.
    vienam otru pārpirkt arī vairs nav iespējams konkurences likuma dēļ.

    0
    0
    Atbildēt

    0

jirgensone_ieva 02.12.2010. 15.48

Tīrākā spekulācija, lai naftas biznesa darboņi varētu sapelnīt bonusiem uz Ziemassvētkiem…
Kapēc Lietuvā 12.nov litrs dīzeļdegvielas Statoil uzpildes stacijā maksāja 0.734 Ls, bet 5 novembrī Latvijā Statoila to tirgoja par 0.779 Ls/l???
Vai mums ir tādas nodokļu atšķirības, kapēc?, Vairākus gadus atpakaļ Lietuvā vienmēr bija par 1-2 santīmiem dārgāka degviela nekā Latvijā, kāpēc tagad mēs esam visdārgākie, pie kam ar tādu atrāvienu?

+5
-1
Atbildēt

1

    ribens > jirgensone_ieva 02.12.2010. 23.36

    Lietuva apzināti samazināja akcīzes nodokli tieši dīzeļdegvielai, jo, kā jau rakstīji, agrāk Lietuvā bija dārgāk, kā Latvijā – tas viņiem nepatika.

    0
    0
    Atbildēt

    0

edgars_linarts 02.12.2010. 15.33

~Ls0,50 no tā ir nodokļi.

+1
-1
Atbildēt

2

    Guncītis > edgars_linarts 02.12.2010. 15.39

    vajadzētu būt ~Ls o,75. Tas liktu aizdomāties par nevajadzīgiem braucieniem.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > edgars_linarts 02.12.2010. 15.42

    Tieši tā – nodokļi, kas tiek tērēti ceļu un tiltu būvei, lai būtu pa ko braukt.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam