Plāno samazināt skolotāju skaitu

20

Komentāri (20)

austrisv 20.09.2010. 12.28

Domāju, ka laukos varētu atstāt skolas līdz 4 . klasei, tad tajās nevajadzētu mācīt ne fiziku, ne ķīmiju utt! Līdz ar to pietiktu viens skolotājs un vēl kāds palīgs, lai skolēni apgūtu pamatzināšanas. Pārējie var braukt uz pilsētām, jo autobusi taču nopirkti! Ar ko gan esam pārāki kā ASV, kur bērnus vadā uz skolu skolēnu autobusi. Vai tur ik pa 7 km ir skola???
Ja mēs būtu bagāta valsts , tad, protams, nevajadzētu neko samazināt! Tāpat, ja šitie ofšoristi maksātu nodokļus(ieskaitot arī Karginus un Krasovickus), tad nevajadzētu neko samazināt!
esmu pārliecināta, ka skolotāji tieši ir tie, kuri balsos par PLL, tā atļaujot atkal šiem ofšoristiem izzagt valsti, Izglītības sistēma Latvijā ir zem katras kritikas, ja bērniem ir jāalgo privātskolotāji matemātikā, ķīmijā utt!

+1
0
Atbildēt

3

    Una Grinberga > austrisv 20.09.2010. 12.41

    Absolūti piekrītu. Principā jau var arī līdz 6.-7.klasei, ja var nokomplektēt klases. Un brauciens ar autobusu līdz 1 stundai ir ok. Neviens jau tik ļoti tālu no civilizācijas arī nedzīvo, ka vajadzētu braukt 2 vai 3 stundas līdz tuvākai lielākai mazpilsētai.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > austrisv 20.09.2010. 12.41

    Doma nav slikta. Vienīgi nav jau ceļu, pa kuriem tie smalkie autobusi varētu braukt. Tie Mercedes, kas vinnēja konkursā, zemesceļus netur un vairāk stāvēs remontā kā tiks izmantoti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > austrisv 20.09.2010. 12.43

    @Nasing spešal!
    Tad pārāk daudz jāpārkārto mācību programmas. Šobrīd līdz 4. klasei ir sastādītas programmas tā, ka gandrīz visu pasniedz viens skolotājs, bet no 5. sākas specializēto skolotaju laiks.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 20.09.2010. 12.07

2) Nezinu, ko tagad piem. 8-9.klasē māca fizikā un ķīmijā, bet vairāk kā 10 gadus atpakaļ tas nebija nekas vairā kā “kas ir gaisma?” “kas ir elektrība?” “kas ir sārms?”… tā teikt, bla bla bla gabali. Botānika (6.klase) vispār bija kaut kas unikāls – jāzina cik putekšņi un cik irbuļi bija katrai augu dzimtei. Nu, nekas vairāk par atmiņas trenēšanu. Tajā pašā laikā dabazinību ieskaitē uzdevumos bija jāskatās no bioloģijas, ķīmijas un fizikas rakursa.

3) Tiem, kas ir spējīgi un nevēlas – tie tāpat vēlāk atkritīs – vidusskolā vai augstskolā. Savukārt, ja mēs vēlamies augstas kvalitātes vidējo izglītību, tad to var panākt ar labiem skolotājiem (kas izvēlēsies lielāku skolu, kur ir potenciāls un normāla darba slodze) un lielāku finansējumu uz skolēnu. Katrā ziņā mazajām pašvaldībām lētāk ir dotēt skolēnam kopmītnes un dzīvošanu nekā atsevišķi tam turēt skolu ar ļoti mazu vidusskolēnu skaitu.

P.S. Varbūt tas skan ciniski, bet ir pēdējais laiks iziet uz kvalitāti nevis kvantitāti un tā, lai stiprinātu nākotnes potenciālu uz vidusslāņa nevis turpināt atražot trūcīgos un bezcerīgos.

0
0
Atbildēt

1

    daina_tabuna > Una Grinberga 20.09.2010. 12.40

    8.- 9. klasē fizikas un ķīmijas programma ir o.k. Problēma sākas agrāk- no 1. līdz 5. varbūt pat 6. klasei. Tur salaiž šreijā matemātiku un sekojoši arī vēlāk ne fiziku, ne ķīmiju, ne sarežģītāku matemātiku viņi vairs īsti nespēj sagremot. Ja neieliek spēcīgus loģiskās domāšanas pamatus sākumskolā, tad vēlāk tur nekas nebūs. Līdz ar to 8.- 9. klases fizikas un ķīmijas programma var būt cik jēdzīga vien iespējams- rezultāts būs čiks.

    Es savējos sūtu mūzikas skolā, lai tur viņiem solfedžo domāšanu sakārto un sistematizē. Un rezultāti ir- visiem matemātika ir o.k.

    0
    0
    Atbildēt

    0

daina_tabuna 19.09.2010. 21.21

Runāsim skaidru valodu- nevis samazināt skolotāju skaitu, bet slēgt skolas. Kā gan citādi var samazināt skolotāju skaitu kādā lauku mazskoliņā, kur jau tāpat skolotāju skaits ir līdz minimumam? Vienīgi slēdzot skolu un liekot bērniem braukt uz lielskolu. Šitā runāšana caur puķēm jau sāk piegriezties.

+1
0
Atbildēt

4

    Una Grinberga > daina_tabuna 20.09.2010. 09.26

    Nu, nevajag tik viennozīmīgi teikt, ka efekts pilnībā tiks panākts, slēdzot skolas! Skolu slēgšana savu artavu arī pieliks – tas ir neapturams process, jo lauki izmirst.

    Skolotāju skaita samazināšana ir ļoti reāls plāns – vēl joprojam daudzās lauku skolās skolotāji strādā nepilnas slodzes, jo pastāv princips, ka nevienu skolotāju netlaidīs, bet labāk samazinās algas. Un tad nu nabaga jaunie skolotāji braukā un māca bilioģiju, ķīmiju, fiziku 2-3 lauku skolās, lai kaut cik nopelnītu naudiņu. Tā vietā efektīvāk būtu apmācīt skolotājus mācīt vairākus priekšmetus vienas skolas ietvaros un samazināt skolotāju skaitu!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > daina_tabuna 20.09.2010. 11.16

    Kā vēsta sena paruna- tas, kas der visam, neder nekam…
    Bioloģijas- vēstures- ķīmijas- informātikas skolotājs? Gribētu es redzēt cik daudz no katras no šīm lietām tāds sapratīs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > daina_tabuna 20.09.2010. 11.32

    1) Nevajag vispārināt līdz apsurdam! Šāds modelis jau daudzās skolās darbojas, piem.:
    – matemātika, fizika
    – matemātika, informātika
    – vēsture, sociālās zinības
    – bioloģija, ķīmija
    Tas viss ir atkarīgs no skolotāju priekšzināšanām un vēlmes apgūt jaunas lietas. Nu, nemāca jau mūsu skolās tik sareģītas lietas, lai vispusīgi attīstīts cilvēks nespētu tās apgūt!

    2) Mācību priekšmeti pamatskolā ir jākonsolidē piem. ķīmija+fizika+bioloģija pamatskolā kā dabaszinības. Šeit arī parādās tas robs, ka bērni nespēj saskatīt kopsakarības starp vairākām līdzīgām tēmām, bet dažādos priekšmetos. Vidusskolā tad var mācīt atsevišķi un dziļāk.

    3) Vidusskolas gan jāpatur tā, lai var normālas klases nokomplektēt, bet tajā pašā laikā jānodrošina kopmītnes un cita palīdzība, kas dzīvo nomalēs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > daina_tabuna 20.09.2010. 11.50

    1) absurds raksta ar “b” :-)
    matemātika- fizika ir normālais komplekts, ko augstskolas “ražo”, bioloģija- ķīmija un vēsture- socioloģija (agrāk- sabiedrības mācība) arī ir tas pats, ja kādā skolā tas vēl nav… tad paši vainīgi, man zināmajas mazskolās tādi skolotāji ir bijuši vienmēr, informātiku var mācīt jebkurš, kas iziet kursus, jo vidusskolu programma informātikā ir elementāra, tā ka ar šo nekas nebūs atrisināts,
    2) nepiekrītu- šeit sanāk tas pats- kas der visam, patiesībā- neder nekam, padomju laikos bija nodalīti, visi tāpat spēja apgūt un izglītības līmenis bija augsts, problēma nav nespējā saskatīt kopsakarības, bet gan mācību programmās kā tādās,
    3) tas ir koks ar diviem galiem, no vienas puses ir pareizi, bet no otras- tas atfiltrēs citādi varbūt spējīgus jauniešus, kas negrib dzīvot kopmītnēs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

snjuu 19.09.2010. 20.52

Liekas, ka bija jauks salīdzinājums ar Igauniju, kur učuku mazāk, bet šiem vismaz naudu maksā.

+4
0
Atbildēt

0

piziks 19.09.2010. 19.16

Bērnu skaits klasēs samazinās, tomēr skolotāju skaita samazināšanai būs savas robežas. Ja klausīsim eiropeīdus, kuriem mūsu lauku realitātes svešas un nesaprotamas, var jau kāds sasolīt, ka uz visu rajonu būs 5 — 7 skolas, BET — par kādu naudu tad atjaunot un jaunus būvēt skolu inernātus. Starp citu, it kā uz skolām un bērnu nokļūšanu tajās, pa tiešo neattieksies, tomēr… SVF-am apsolīts, ka nodokļi/nodevas tiks palielināti ne tikai ekskluzīviem, bet arī veciem — tai skaitā 2-nd un 3-rd hand –vieglajiem auto… Tad nu laucinieku vecāki, saturieties!

0
-3
Atbildēt

0

andrejs_kirsis 19.09.2010. 18.55

Tas jau viss ir savstarpēji saistīts loģiskā ķēdē. Sākums ir pusnaturālo lauku saimniecību iznīkšana ar sekojošu iedzīvotāju un bērnu skaita samazināšanos līdz Eiropas līmenim. Attiecīgi jāsamazinās arī skolotāju skaitam. Cits jautājums ir, ko ar viņiem darīt…

+1
0
Atbildēt

0

austrisv 19.09.2010. 16.46

Saprotams, ka mums jātuvinās ES standartam, ka skolēnu skaits ir lielāks uz vienu skolotāju nekā līdz šim! neesam bagāta valsts lai uzturētu šādu skolotāju skaitu. Žēl, protams, arī skolotāji, bet ar ko gan viņi labāki par pārējiem speciālistiem un tiem pašiem ierēdņiem. Nav bērnu vairs, tad nav arī kas tos māca, un nav arī tik daudz, kas mūs visus ārstē utt!

+4
-1
Atbildēt

1

    liene.dz > austrisv 19.09.2010. 18.14

    Prātīgs viedoklis. Tomēr mēs vēl dzirdēsim, kā PLL sāks aurot “Dombrovskis grib taupīt uz nabadzīgu skolotāju rēķina, glābiet!!!” Patiesībā kaut ko līdzīgu droši vien drīz te paudīs tādas virtuālas “personības” kā “varbūt ka tā” utml.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam