Ceļu būvniekam A.C.B. pārmet valsts apkrāpšanu

89

Komentāri (89)

ilze_sveiduka 01.09.2010. 21.56

Protams, pielietojot dārgāko variantu arī rezultāts būtu labāks! Bet šeit nevajadzētu aizmirst, ka latvijas cēlu dārgās izmaksas parasti rodas dēļ tā, ka LVC šaudās ar lielgabalu pa zvirbuļiem. Paskaidrošu – apvedceļa būvniecībā tika nomainītas tikai asfalta virsējās kārtas. Cik atceros, tad apvedceļš bija visai iesēdies, ar risēm, plaisām un bedrēm. Pēc visa spriežot tam ir neatbilstošs pamats, kurš tāds arī paliek. Tādejādi nav nozīmes kādu asfaltu uzklājuši šim īslaicīgajam risinājumam -ceļš turpinās sēsties, radīsies plaisas, ziemā caursals ūdens, cilās asfaltu, tas plaisās, vēl vairāk ūdens. Nav nozīmes bitumenam, ja pamats netika uzlabots vietā, kur acīmredzami tas netur mūsdienu lielo satiksmes slodzi, daudzās fūres un citas problēmas.

0
0
Atbildēt

0

ilze_sveiduka 01.09.2010. 21.55

(profiņa komentārs)Nianse ir faktā, ka Šlokenbekas personīgā nepatika pret konkrēto būvētāju nebūt nenozīmē, ka iebūvēti neatbilstoši materiāli. “Polimēru modificēts bitumens” ir iegūstams vairākos veidos un tam ir konkrētas īpašības. Vienkāršākā un labākā pieeja būtu pirkt ārzemēs jau gatavu bitumenu un vest to šurp.

Bet ideja ta kāda – tam bitumenam ir jāiztur konkrēti testi. Un ja ir pietiekami gudrs un pieredzējis asfalta projektētājs, tad pastāv iespēja atrast risinājumu kā tos nepieciešamos testus izturēt arī ar lētākiem risinājumiem, nekā naivā Šlokenbeka bija iedomājusies, attiecīgi zaudējot konkursā par lētāko cenu, jo savas nezināšanas dēļ bija paredzējuši pielietot visdārgāko risinājumu.

PAIDER PĒC KAUTIŅA KULAKUS NEVICINA-paskaties savā ”aizmugurē; vai tur vis tur tīrs?

0
0
Atbildēt

0

Kristina 27.08.2010. 10.49

Beidzot!!! Beidzot kāds rīkojas!!! Man liels prieks un es esmu par abām rokām par!!!

+2
0
Atbildēt

0

oskaar 27.08.2010. 02.28

Man, teiksim, ne mirkli nebija ilūzijas, ka Latvijas ceļos tiek ieguldīts tas, par ko maksā Latvijas nodokļu maksātāji. Man kaut kā visu laiku izlikās, ka puse, vai varbūt mazliet mazāk, ceļu remontos itkā tērētās naudiņas nonāk ar šiem remontiem saistītu politisko partiju bosu kabatās. Tagad “Šlokenbeka” manas klusās aizdomas sāk apstiprināt ar reāliem pierādījumiem. Paldies viņiem par to!
Uzjautrina frāze “LVC lūgšot ”Šlokenbeku” informēt arī par pārējiem tai zināmajiem gadījumiem, taču vienlaikus izteikšot brīdinājumu par paraugu patvaļīgu noņemšanu. «Tāda prakse nav pieļaujama,» viņa uzsvēra.” Jautājums- vai cienījamā amatpersona pati aizbrauks izurbināt paraugus (turklāt- pieprasītāja klātbūtnē un attiecīgi noformējot parauga ņemšanas vietu, apstākļus, u.t.t.), ja to palūgs savulaik konkursus zaudējusi firma? Jeb tikai atrakstīsies, ka paraugu ņemšana nav iespējama, jo attiecīgajā trasē ir ļoti intensīva satiksme?

+3
0
Atbildēt

0

buchamona 27.08.2010. 00.51

…taču vienlaikus izteikšot brīdinājumu par paraugu patvaļīgu noņemšanu. «Tāda prakse nav pieļaujama,» viņa uzsvēra…+++ gluži otrādi :) Būtu jāievieš prakse, kad konkurentam pēc zaudēšanas konkursā atuomātiski pienākas tiesības veiksmīgāko sāncensi kontrolēt, kā tas ir noticis šinī gadījumā “nesankcionēti”. Arī es esmu redzējis, kā ši sistēma darbojas. Piemēram, būvobjektos profesionālas krāsas tiek aizstātas ar amatieru krāsām :)

+4
0
Atbildēt

0

ilmars_slapins 26.08.2010. 23.31

Re, re tie paši varoņi: http://www.ir.lv/2010/7/29/no-lielaka-celubuves-konkursa-atsuj-ar-svesvardu-vardnicu

Vēl nesenā pagātnē visiem, kas pārvietojās Bauskas virzienā, bija iespēja uz savas “ādas” izbaudīt citu ABC varoņdarbu. Tā jau ir kvaukšķi rej, bet limuzīns brauc tālāk.

+2
0
Atbildēt

3

    elza aleksandra > ilmars_slapins 27.08.2010. 00.08

    Latvija ir maza valsts, kulītes (ceļi) mainās, bet vēži tie paši. :)

    Pārlasot citēto rakstu, rodas pārdomsa – kā tads gudrinieks kā Matthai un Štrabag, tas ir Šlokenbeka, zaudēja konkursā? Tādas prastas un acīmredzamas kļūdas nepieļauj pat iesācēji šajā nozarē. Kā tas iespējams, ka profesionāļi pieļāvuši?

    http://www.financenet.lv/nozares/343731-rigas_apvedcela_remonta_izmantots_letaks_materials_neka_paredzets_projekta

    Ja jau Šlokenbeka iepriekšējo gadu dzīvoja vācu maizē un nekādi nestartēja par cenām zem pašizmaksas, tad kā tad tā – šogad uzreiz startē ar divreiz lētāku ciparu par pašizmaksu? Varbūt kļūdas ielaida speciāli, lai tikai paņirgātos par viet’jiem uzņēmumiem, kamēr tie cīnās par izdzīvošanu, turpinot kultivēt dārdzības mītu?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > ilmars_slapins 27.08.2010. 00.12

    Jo tīnūži-koknese ir paredzēts būvēt ar polimērbitumenu pēc pilnas programmas un biezā slānī, ar skaidrām un nepārprotamām prasībām. Kā tad šie būtu vel lētāk uzbūvējuši par tādu ACB, kas vairs tik lēti negrib dzīve neko būvēt?

    Un jā – es neesmu ACB darbinieks. Šlokenbekas nozares kolēģus pazīstu pat stipri labāk kā ACB cilvēkus.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > ilmars_slapins 27.08.2010. 08.07

    Cien. Vaards !
    Paceļot jautājumus par ceļiem stipri ne pirmo reizi nav izdevies saprast, kapēc neviens nespēj paskaidrot kā tas sanāk ,ka Latvijā ceļu izbūves izmaksas ir ievērojami dārgākas kā kaimiņos, kaut gan apstākļi līdzīgi.
    Otrkārt par nekaunīgo akciju ceļu urbšanā – vai Jums ir padomā kāda cita metode kā bija iespējams piespiest legāli izdarīt šo paraugu paņemšanu ?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Elita Ļabe 26.08.2010. 23.13

Katram savi argumenti, bet Paideram to ir stipri stipri vairāk un ticamāki.

+2
0
Atbildēt

0

ilzep16 26.08.2010. 13.51

Latvijas autoceļu tīkla pārvaldīšanas, projektēšanas,būvniecības un uzturēšanas sistēmu pēdējos desmit gados “astoņkāji” ir tā saāķējuši,ka tikai zināt gribošiem un strādāt varošiem prokuroriem un politiķiem būs pa spēkam pārcirst šīs saites, un nostatīt sistēmu uz kājām, pie nosacījuma,ka
nākotnē Latvijas valsts ceļi netiks nodoti privatizācijai….

+5
0
Atbildēt

0

Andris Pirvics 26.08.2010. 12.15

Ir dzirdēts, ka ceļu būves firmas veic savus iepirkumus caur Igauniju (vai citu valsti), kā rezultātā valstij neaiziet viss PVN, kas ir paredzēts kontraktos. Tas arī ir iemesls kāpēc firmas piesakās pa pašizmaksu, jo daļu peļņs dabū caur PVN shēmām. Kur VID skatās?

+1
0
Atbildēt

0

anita_brauna 26.08.2010. 12.10

diemžēl The Shield ir vēl reālāks. Ja patika wire, tad Shield būs krietni patīkamāks.

+1
0
Atbildēt

0

kristaps_drone 26.08.2010. 12.04

Un, protams, ceļu būves firma, kas krāpusies, IR no par labu Latviju kompānijas vai pietuvināta tai? Un tā vai citādi IR saistīta ar šleseru? Un Latvijas valsts ceļu vadībā, kas nenodrošināja pienācīgu ceļa būves kvalitātes uzraudzīšanu, protams, IR šlesera ielikteņi?

+8
0
Atbildēt

11

    Anda Burve-Rozīte > kristaps_drone 26.08.2010. 13.55

    Kā tviterī norādīja kolēģe no Latvijas radio, A.C.B prezidents ir parakstījis PLL manifestu. Es, jāatzīstas, to biju palaidusi garām. Taču šajā gadījumā man tas pat būtu vienalga: ir jātiek skaidrībā, kas uz tā ceļa ir noticis, vienalga, vai to ir būvējusi PLL atbalstītājam vai Romas pāvestam piederoša firma. Un jātiek skaidrībā pēc būtības, nevis mēģinot atrast attaisnojumus katrā posmā: pasūtītāja, būvuzrauga, būvnieka.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 26.08.2010. 14.27

    Pilnīgi piekrītu, ka noteikti jātiek skaidrībā par šiem jautājumiem – krāpšanos, kas faktiski ir noziegums, neatkarīgi no partiju piederības un sakariem! PLL pieminēju tādēļ, ka viņi jau tradicionāli ir tie, kas savu labklājību būvē uz valsts un tautas rēķina. Un, re, neesmu kļūdījies! Un piederība PLL šajā konkrētajā gadījumā ir lieliska “reklāma” abiem šakāļiem.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > kristaps_drone 26.08.2010. 17.03

    > Un jātiek skaidrībā pēc būtības

    Mēģinot tikt skaidrībā pēc būtības, būtu nepieciešams ar žurnālistiku nodarboties arī pēc būtības: Konstatēt aktuālu sāpi, nointervēt vienu konflikta pusi, tad otru pusi. Tad pasūtītāju, tad arī neitrālos garāmgājējus, kas nedaudz izprot tēmu. Piemēram, man uzprasīt.

    Pielietojamam bitumenam līgumā ir noteikti konkrēti tehniskie parametri kādiem tam jāatbilst. Precīzāk sakot līgums tiek slēgts atsaucoties uz autoceļu specifikācijām (nozares dokuments, kur apkopoti pielietojamie standarti, prasības u.c.). Šajā konkrētajā gadījumā visērtāk objekta būvniecībā būtu bijis pielietot polimēru modificēto bitumenu, ko var nopirkt ārzemēs. Tas ir arī visdārgākais variants un visvienkāršākais. Šlokenbeka, kā jau vācu interešu pārstāvis, visdrīzāk konkursā startēja ar šadu te klasisko un visdārgāko varantu.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > kristaps_drone 26.08.2010. 17.06

    Ninase ir citā – ir jānodrošina atbilstošas īpašības par lētāko cenu. Tāds ir tas konkurss, lai kā mums tas nepatīk (tas nepatīk visiem būvniekiem, jo uzvarot konkursā, mums, nabaga darbiniekiem tas nozīmē nenormālu čakarēšanos ar visādiem lētākiem risinājumiem, līdz ir rezultāts).

    Jā, zinot ka ACB ir pieredzējuši asfalta projektētāji, domāju, ka asfalts ir uzprojektēts atbilstoši. Tam ir akreditētas laoboratorijas testēšanas pārskati, tā recepte ir saskaņota ar pasūtītāju, asfalta ražošanas procesā ir paņemti paraugi, kas testēti neatkarīgā laboratorijā un rezultāti ir atbilstoši, ieklāšanas procesā ir paņemti paraugi, testēti un tie ir atbisltoši. Pēc ieklāšanas ir izurbti paraugi, notestēti to biezumi sablīvējumi un tie ir atbisltoši. Jā, visu šo veic katru dienu, skatās vesela kaudze ar inženieriem un tālāk nekas nekust, kamēr nav atbilstoši. Darbi vispār sākas tikai tad, kad šis etaps ir izdevies atbilstošā līmenī uz izmēģinājuma posma.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > kristaps_drone 26.08.2010. 17.07

    Savukārt, Šlokenbekas bezkaunīgā akcija ar valsts īpašuma bojāšanu un nesancionētu urbšanu (man, piemēram, liekas, ka jaunajai bibliotēkai sienas ir pārāk plānas, braukšu izurbšu, pārliecināšos – esmu tautas modrā acs) ir vispār unikāls gadījums. Lai urbtu paraugu un izdarītu secinājumus, vispirms ir jāzin par kādu risinājumu ir vienojušies pasūtītājs, būvētājs, būvuzraugs un autoruzraugs. Ja šie speciālisti netiek iesaistīti, kāda ir ticamība Šlokenbekas veiktajiem testiem? Varbūt tie ir safabricēti? Varbut tendenciozi? varbūt nekorekti paņemti. Daudz variantu.

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    juris > kristaps_drone 26.08.2010. 17.24

    Kā bezkaunīga šī akcija varētu šķist tieši ACB un LVC.
    Ja jau urba, tātad – zināja, ka ir šmugulis. Tik dārgas ekspertīzes neviens netaisītu aiz neko darīt.
    Un ceļu būves gadījumā ir vienkārši – paņemu publiski pieejamu nolikumu un redzu, ka ceļā jābūt tam un tam. Nav. Tad jāskatās, vai pasūtītājs ir atļāvis ko citu. Ja nav atļāvis vai atļauja pat nav prasīta – uz redzēšanos, tā ir krāpšana.
    Šlokenbeka jau nav muļķi, ka bez visu minēto faktu pārbaudes skaļi runās par šādu lietu. Domāju, ACB un LVC attiecīgajiem ļaudīm ir lielas ziepes.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    juris > kristaps_drone 26.08.2010. 17.26

    Varbūt k-ko nesaprotu, bet ja nolikums prasa to speciālo bitumenu, tad kā ACB var ‘uzlikt tam niku’ un neņemt to vērā. Neiestrādājot vispā neko ?

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Anda Burve-Rozīte > kristaps_drone 26.08.2010. 17.44

    Izskaidrojums ir vaicāts visām pusēm: cik atbilstošā līmenī tas tiek sniegts nav atkarīgs no manis. Paldies par piedāvājumu piedalīties ar garāmgājēja ekspertīzi: ja jūs man varētu atsūtīt epastu uz [email protected], es to varētu izmantot nepieciešamības gadījumā.

    Vai visas jūsu minētās paraugu ieklāšanas un pārbaudes ir veiktas: ne tikai testa posma, bet visā autoceļa posmā katru dienu – ceru, ka uz to varētu atbildēt LVC audits, kam kā pasūtītājam ir jābūt visiem doc un ir iespēja veikt arī laboratoriskas pārbaudes.

    Jums ir taisnība, ka polimērmodificēto bitumenu, ko LV vispār neražo un visiem būtu jāiepērk no divām zināmajām rūpnīcām, drīkstēja aizstāt ar “cita veida modifikatoriem, ar nosacījumu, ka tie nodrošina tādas pašas masas īpašības kā modificētais bitumens”. Taču analīžu rezultātos ir teikts, ka saistkārtas bitumens VISPĀR nebija modificēts. Kā to var izskaidrot? Pasūtītājs gribēja modificētu bitumenu no visiem konkursantiem, bet pēc tam, kad viens uzvarēja, tam teica – labi, pārdomāju, pietiks ar parasto? Tad tas nebūtu godīgi pret pārējiem 7.

    +15
    0
    Atbildēt

    0

    Your1stMarathon > kristaps_drone 26.08.2010. 18.37

    :) Vai tad “savējais” uzraugs urbs nepareizā/nejaušā vietā????

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > kristaps_drone 26.08.2010. 23.56

    > Taču analīžu rezultātos ir teikts, ka saistkārtas bitumens VISPĀR nebija modificēts. Kā to var izskaidrot?

    To gan droši vien tā arī var izskaidrot, ka būvētājs būs vēlējies samazināt zaudējumus (nevis nopelnīt) un piegājis šim jautājumam īpaši rupji. Lai arī nezinu kas tur konkrētajos konkursa noteikumos un līgumā rakstīts, bet esmu pārliecināts, ka nekur nav minēts kas tad tas par tieši tādu polimēru bitumenu ir bijis jāliek, kā to identificēt un atpazīt. Attiecīgi būvnieks ir iztēlojies to polimēru bitumenu pēc saviem ieskatiem un sirdsapziņas.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    ilze_sveiduka > kristaps_drone 01.09.2010. 22.06

    Ieteiktu paprasīt Paideram publicēt tā saucamo ekspertu slēdzienu.Kā no četru kaut kur paņemtu paraugu pārbaudes var secināt ir vai nav modificēts.Šie apgalvojumi ir tirgus tantiņu līmenī.Palasot šo slēdzienu pat neprofesionļiem taps skaidrs ka visa ši ažiotāža ir fikcija.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Lilija 26.08.2010. 11.20

Nav jau brīnums, kāpēc pie mums ceļi ir dranķīgā stāvoklī.
Materiāli dabā neatbiltoši, droši, ka tehnoloģija arī netiek ievēroti uc.

Te ir jautājums par konkursa rīkotājiem. Ja jau piedāvatā cena bija zem pašizmaksas, tad tas jau liek aizdomāties, kas kautkas nav tīrs. Būs ekonomija.
Kas veica būvuzraudzību? Ka tik ne paši būvetāji!

Rezultātā loģiski būtu- darbi netiek pieņemti, kamēr netiek novērsti trūkumi. Par termiņu nokavēšanu būvnieks maksā līgumsodu.

+3
0
Atbildēt

0

emisprin 26.08.2010. 11.06

Tirgus sen ir sadalīts, kur toni nosaka pāris firmas /kungi/. Visi saistīti – gan būvnieki, gan uzraugi, gan materiālu piegādātāji.

+8
0
Atbildēt

0

dro 26.08.2010. 10.54

Vai Latvija mūs dzird?:) Ko par šīm lietām domā PLL patrioti un Krištopāns?:)

+9
0
Atbildēt

2

    daina_tabuna > dro 27.08.2010. 09.50

    Krištopānam nekas nav jādzird. Viņš savulaik uzcepa jēdzīgu ceļu, lai no Rīgas pie vecākiem nav jābrauc pa bedrēm :-)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > dro 27.08.2010. 15.25

    Jā, jā pārvads pie Saldus. Kad atkal brauksi pie vecākiem, palūdz, lai tev izskaidro, ka ne Krištopāns to ceļu būvēja, tikai pārgrieza lentīti, par ko sajūsminātie vientieši deva iespēju šim kļūt par premjeru.

    0
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 26.08.2010. 10.37

Ja vadzi ļoti pārkrauj, tas lūzt, bet Latvijā pārkraušanas robeža ir ļoti augsta. Visi tie, kas ikdienā pārvietojas ar auto pa Latvijas ceļiem, kas ir sliktākie ES, ikdienā lobē autoservisus un ceļu būvniekus. Tāds savdabīgs mazohisms no mūsu visu puses. Ja beidzot šis vazis tiešām lūzīs, varbūt ceļu būvē Latvijā patiešām kaut kas arī izmainīsies. Gribētos jau ļoti.

+10
0
Atbildēt

0

Linda Pleša 26.08.2010. 10.26

Neviens nav vainīgs kamēr tas nav Pierādīts, tāpēc domāju, ka nav jēgas kādu vēl saukt par krāpnieku vai zagli.

0
-8
Atbildēt

0

Banderas 26.08.2010. 10.19

Es te drusku pakomentēšu komentārus. Ir tāds stāsts par akmeņiem un pirmo tā metēju. Jūs katrs, liekot roku uz sirds, varat apgalvot, ka nekad, nekad neko neesat zaguši? Pat ne darba laiku un darba resursus šeit komentējot? Kā jūs uzdrīkstaties nosodīt to, ka darāt paši?!

p.s. Ja tiešām ACB ir vainīgs šajā jautājumā (un nevis Paideram ir iestājies ilgstošs PMS), viņiem ir jāuzņemas atbildība un jānodod objekts, atbilstoši prasībām. Tomēr es te gribētu pieminēt, ka ir arī tāds objekta būvuzraugs un autoruzraugs, un vēl visādas nianses, par ko lielākā daļa no jums, ieskaitot raksta autorīti, nav pat dzirdējuši.

+3
-10
Atbildēt

8

    Ziemelnieks > Banderas 26.08.2010. 10.23

    ..man šķiet, ka minnabremze ir uz TU ar šo netikumu kaut ko piesavināties :)))

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Banderas 26.08.2010. 10.56

    minnabremze – manuprāt runājot par akmeņu mešanu doma skan , ka vajadzētu tā ka iebāzt galvu smiltīs un klusēt? No komenta spriežot esi piesaistīta persona ceļiniekiem. Tad pastāsti kā tad sanāk pie mums ar to ceļu izmaksām un kvalitātēm salīdzinot ar kaimiņiem.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Banderas > Banderas 26.08.2010. 11.08

    klusais
    es nestrādāju ceļu būvē. Tiesa, būvniecībā, bet pavisam citā sfērā. Ā, un man nav saistības ar TP.
    Saku to tāpēc, ka parasti, ja oponēju vairākuma viedoklim, mani mēģina iepartijot, ieceļiniekot utt. It kā viedoklis, kas nav vienāds ar kopīgo latvju gaudu dziesmu, noteikti ir personiski ieinteresēti saistīts ar “sliktajiem”.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Banderas 26.08.2010. 11.14

    minnabremze – labi, sapratu. Mani bijušie klienti ir no ceļinieku vides , kādreiz vēl satusojam un papļāpājam – tur ir reāls Koperfilda bizness. Tā nu tur pastāsta reizēm brīnumus gan par pīrāgiem , gan citām lietām. Vienīgi es nepiekrītu tam ,ka par šīm lietām ir jāklusē , pat tad , ja trobeļu cēlēju virzienā ar var mest akmeni .
    Manuprāt ceļos jau toni pārsvarā nosaka otrs no AŠ.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Banderas > Banderas 26.08.2010. 11.29

    klusais
    kurš te saka, ka ir jāklusē? Atkārtoju – ja ir pieļautas nepilnības, ACB ir jānes atbildība. Taču viņi kopā ir vesels bars – būvuzraugi, autoruzraugi u.c. te es drīzāk jautātu būvuzraugam, kāpēc viņš ir pieļāvis neatbilstoša materiāla iebūvi, ja tāda tiešām ir notikusi.
    Un mani mulsina, tiešām mulsina Šlokenbekas Paidera pēdējā laika ecēšanās. Tā vien liekas, ka puikam kaut kāda personiskā sāpe, ka pēdējā laikā viņš sūdzas par visu, kas netiek viņam.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Banderas 26.08.2010. 11.34

    minnabremze – runa bija par šo – “Es te drusku pakomentēšu komentārus. Ir tāds stāsts par akmeņiem un pirmo tā metēju. Jūs katrs, liekot roku uz sirds, varat apgalvot, ka nekad, nekad neko neesat zaguši? Pat ne darba laiku un darba resursus šeit komentējot? Kā jūs uzdrīkstaties nosodīt to, ka darāt paši?!”
    Ja par Šlokenbekas Paideru – tad acīmredzot būs džeku no klubiņa kāda izmetuši . Lietai tas par sliktu nenāk . Nu un par pārējiem atbildīgajiem piekrītu – tapēc jau LVC ar tā satraucās acīmredzot.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > Banderas 26.08.2010. 18.27

    Atkal atkārtojos:”Tad, kas tad tā par pieņemšanas praksi, ka nevar vai “nedrīkst” izdarīt kontrolurbumus pirms Nodošanas akta parakstīšanas?
    Tā ir, ka likvidēja Valsts būvuzraudzību!
    Būvuzraugs jau nav tikai priekš tam, lai pārbaudītu materiālu atbilstības deklarācijas, vai to “kopijas”, bet atbilstīgi noformēt SEGTO DARBU AKTUS!
    Tātad segto darbu akti ir tikai fikcija, t.i. uzrādīts, ka viss OK< bet patiesība tad nu ir visiem redzama...! Ja jau par saķeri bija uzlikts sods, tātad laboratoriski mērījumi ir/naf? bijuši...bet varbūt formāli uzlikts sods, lai redz, kādi mēs "varoņi"!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > Banderas 26.08.2010. 23.48

    Tu, draugs, galīgi neesi iebraucis tēmā par ko nolēmi komentāru uzrakstīt. Tamēļ speciāli Tev uz pirkstiem apskaidrošu:

    Iebūvētajām asfalta kārtām vienmēr urbj paraugus. Latvijā to dara tik aptaurēti kā nekur citur (ir arī dažādas nesagraujošas pārbaužu metodes, bet ‘tas nav tik precīzas). Urbj pats būvētājs – lai pārliecinātos kas tur sanācis. Urbj parasti divus urbumus un testē paralēli – ja rezultāts līdzīgs, tad tāds tas arī ir. Ja atšķirīgs, iespējams pārurbj (ja neredz skaidri testēšanas kļūdu).

    Kad būvētājs nourbis, pasūtītāja būvuzraugs organizē savus urbšanas darbus, piesaistot LVC laboratoriju. Parasti šajā pasākumā piedalās arī būvētājs, kas savāc savus paraugus.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ziemelnieks 26.08.2010. 09.55

Tāpēc es nebrīnos, ka Latvijas ceļi no lētuma izliecas tādās risēs, ka dažviet pat apdzīšana nav iespējama!!

+4
-6
Atbildēt

6

    Banderas > Ziemelnieks 26.08.2010. 10.14

    Tev laikam vispār nav ne mazākās sajēgas par ceļu uzbūvi.
    Toties proti pārkāpt atļauto braukšanas ātrumu? Katram savs.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 26.08.2010. 10.22

    Pastāsti man, lūdzu, vai tu arī mēdz vilkties aiz fūras?

    Cik daudz zinu par ceļu uzbūvi tik zinu, bet par to tiešām esmu informēta, ka rises kvalitatīvam ceļam neveidojas!!!

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    disassociative > Ziemelnieks 26.08.2010. 10.40

    Latvijā kvalitatīvi ir tie ceļi, kas tika būvēti militārām vajadzībām jūras piekrastē ap Kolku. Šie ceļi tur slodzi vēl joprojām, bet jaunbūvētie ceļa posmi, piemēram, Tallinas šoseja, posms līdz Ogrei jau tagad ir ar redzamiem bojājumiem. Šajā nozarē sen vajag lielu traci.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Banderas > Ziemelnieks 26.08.2010. 10.41

    Rises veidojas vai neveidojas, atkarībā no ceļa pīrāga jeb apakšējām kārtām. Pie mums ceļus tikai remontē, kas nozīmē virskārtas nomaiņu. Ja pīrāgs paliek vecais, rises veidojas arī uz jaunas asfalta kārtas.
    Tikai ja kāds iestātos par visa ceļa nomaiņu, ieskaitot pamatni, pamatu, pīrāgu un asfaltu, viņu laikam apraktu dzīvu, cik tas reāli, pat bez šmaukšanās maksātu.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > Ziemelnieks 26.08.2010. 18.23

    Kāpēc un kur jāskrien?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 28.08.2010. 10.15

    Es nevaru pieļaut, ka lai tiktu līdz Milānai tas ir 1,45 h jautājums, bet, lai aizbraukti ciemos pie saviem radiem, tepat Alūksnē, t.i. 3h :)))

    0
    0
    Atbildēt

    0

yamaika50 26.08.2010. 09.41

Pa Mikelsona aveniju uz Centralhoteli pie Matisa kapiem.

+4
0
Atbildēt

0

putekliic 26.08.2010. 09.10

Ceļu būve ir kā kanalizācijas aka – atliek tikai nedaudz pavērt vāku – un tāda smaka iesitas nāsī… A, ja vēl ar koku pamaisa….

+13
0
Atbildēt

0

Driimeris 26.08.2010. 09.04

piebiedrojos viedoklim, ka atradīs pārmijnieku un viss.
ak jā, un par atriebību riktīgi pavētīs klauvētāju ;)

+6
0
Atbildēt

0

lelde_rafelde 26.08.2010. 08.40

Skaototies, kā lietus skalo citu ACB gada projektu – Juglas divlīmeņu krustojumu, par neko vairs nebrīnos.

+11
0
Atbildēt

0

archoftriumph 26.08.2010. 08.37

simptomaatisks ir LVC paarstaavja texts “kursh jums ljaava njemt paraugus!”. tas noziimee ka pasutitaajs LVC nevis ir pateiciigs par smuces atklaasanu bet gan neapmierinaats – tatad arii sanjem savu dalju no ekonomijas. cietumaa vinjus, ar mantas konfiskaaciju!! vai veel labaak – nevis cietumaa bet celju buuves darbos, ar laapstu :)

+35
0
Atbildēt

3

Arija Saleda 26.08.2010. 08.35

Sakiet vai būvējot ceļus netiek pieaucināts būvuzraugs? Tas tad arī būs tiešais pārmijnieks un visi pārējie tīri.

+5
0
Atbildēt

1

    Valdis Ādamsons > Arija Saleda 26.08.2010. 18.21

    Atkārtoju savu atbildi no 1.komentāra Dzeris49; “Tad, kas tad tā par pieņemšanas praksi, ka nevar vai “nedrīkst” izdarīt kontrolurbumus pirms Nodošanas akta parakstīšanas?
    Tā ir, ka likvidēja Valsts būvuzraudzību!
    Būvuzraugs jau nav tikai priekš tam, lai pārbaudītu materiālu atbilstības deklarācijas, vai to “kopijas”, bet atbilstīgi noformēt SEGTO DARBU AKTUS!
    Tātad segto darbu akti ir tikai fikcija, t.i. uzrādīts, ka viss OK< bet patiesība tad nu ir visiem redzama...! Ja jau par saķeri bija uzlikts sods, tātad laboratoriski mērījumi ir/naf? bijuši...bet varbūt formāli uzlikts sods, lai redz, kādi mēs "varoņi"!"

    +3
    0
    Atbildēt

    0

archoftriumph 26.08.2010. 08.32

runaa ka maskavas apvedcelju buuveejot arii esot kaartiigi nozagts be ne uz kvalitaates reekina – uzbuuveets esot par 0.5m sauraaks celjsh nekaa projektaa bet labaa kvalitatee :) ieekonomeeti miljardi :)

+4
0
Atbildēt

0

Janis 26.08.2010. 08.16

A.C.B. ir saīsinājums no Andra Ceļu Būve? Vai varbūt Aināra vai Aivara?

+10
-1
Atbildēt

0

daina_tabuna 26.08.2010. 08.13

Te gan jāpiezīmē, ka arī Šlokenbeka ne reizi vien ir uzvarējusi konkursos un būvējusi posmus, kur tieši tāpat kā A.C.B., SC Grupas un citu būvētajiem remonti prasās jau pēc gadiem diviem. Visi viņi vienādi- būvē ar domu, ka pēctam uz remontiem atsitīs nodempingoto pamata būvēšanu. Tā ka viņi vēl paši neapzinās, ka tam pasākumam var būt bumeranga efekts- paši vēl norausies pa pakausi, ja ķersies klāt visiem būvniekiem pēc kārtas.

Bet nu pamatā, protams, tīrīšana ir jātaisa LVC, kas ir galvenie grēkāži.

+10
0
Atbildēt

1

    garausiitis > daina_tabuna 26.08.2010. 08.33

    Tā ir senu sena sistēma. Kaut kā neticas , bet varbūt tomēr kas sakustēsies. Naudu jau ar grūtāk atmazgāt, varbūt tas liks kā savādāk paskatīties uz lietām.

    +12
    0
    Atbildēt

    0

iab 26.08.2010. 08.13

“Rīgas apvedceļa remontā izmantots lētāks materiāls, nekā paredzēts projektā”

NEVAR BŪT! TIKAI NE LATVIJĀ!

Bet vispār rodas jautājums – kā un vai LVC paši kontrolē pasūtījumu izpildes kvalitāti?
Kaut gan, kāds tur jautājums…

+8
0
Atbildēt

0

mxblack 26.08.2010. 08.10

Korupcija, zagšana, zagšana, korupcija, tas viss iet roku rokā ar tiešu Saeimas un politiķu atbalstu, tas ir tā izvērsies, ka apturēt to ir gandrīz neiespējami. Vai kaut kas šeit vispār tiek būvēts godīgi? Kā celtne, tā blēdības. Kam vispār šajā valstī vēl var ticēt? Manuprāt nevienam.

+13
0
Atbildēt

3

    daina_tabuna > mxblack 26.08.2010. 08.16

    Nekur pasaulē par valsts naudu celtajam process nav tīrs. Tas vienkārši nav iespējams pēc definīcijas. Un jo lielāka nauda, jo vairāk aiziet pa kreisi.

    Tikai slikts uzņēmējs nemēģina noplenīt vairāk. Ir vēl otra grupa- sociālie uzņēmumi, bet tie parasti ar būvniecību nenodarbojas.

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    mxblack > mxblack 26.08.2010. 09.05

    Piekrītu, par visādām blēdībām būvniecībā arī citur mēs dzirdam ļoti bieži. Tomēr mūsu zemē tās ir saniegušas tādus apmērus, ka visas būves ir no “tīra zelta”, bet to kvalitāte ir ļoti zema. Tas viss tiek darīts bez bailēm, jo kontrolieri savukārt pelna no korupcijas. Jēdziens gods šeit ir svešs. Cilvēka vērtību, cieņu pret viņu, nosaka viņa maka biezums. Nevienu neinteresē bagātības rašanās avots. Vislielākie blēži un zagļi šeit ir viscienījamākie cilvēki. Tad kur mēs esam nonākuši? Bet godīgais ir nicināms nabags, kurš ir spiests eksistēt no šo blēžu pusdienu galda atliekām. Tāpēc es dziļi nicinu gan bagātos, gan politiķus. Tur kur pa priekšu būtu jāiet godam un cieņai, faktiski iet nelaba smaka un pretīgums. Viņi jau cenšas to noslēpt aiz grezno villu augstajiem žogiem ar bruņotu apsardzi, tikai tas nav iespējams.

    +17
    -1
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > mxblack 26.08.2010. 15.24

    Tikai bagātam muļķim ir apsardze un augsts žogs vajadzīgs. Mums tā ir tāda kultūra, ka tikai retais prot neplātīties ar savu turību. Krieviski ir labs teiciens- из грязи в князи. Gluži par mūsu turīgo slāni.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

garausiitis 26.08.2010. 08.03

He, beidzot kāds atjēdzies . Pačolējiet vēl kādas patiesībā šķembas CP sakrāmēja Juglas ielas būvē – tur jau ar sertifikāts viens , bet materiāls cits. Jaunā Šlesa ieliktenis tur visu normāli sakārtoja.
Piezīmēšu vēl to , ka nez kapēc mums tie ceļi aš gandrīz pusotreiz dārgāki kā kaimiņiem , kaut gan situācija un apstākļi praktiski vienādi. Par kvalitātes salīdzinājumu vispār nerunāšu.

+30
-1
Atbildēt

8

    Marija > garausiitis 26.08.2010. 10.44

    Ja pie jaunas, neatkarīgas ekspertīzes izrādīsies, ka ir materiālu neatbilstība, tad ir obligāti jātaisa komplekss audits visiem ABC būvētajiem ceļiem.
    Šķiet, ka neviens nebūtu pārāk izbrīnījies, ja atklātos visdažādākās atkāpes no projektā paredzētā lētāka risinājuma virzienā.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 26.08.2010. 10.53

    Parastais – vajadzētu auditu ne tikai ABC ceļiem , bet visiem pārējiem jaunajiem ar. Otrkārt vajadzētu vienreiz saprast , kur rodas izmaksu starpība ar kaimiņiem. Manuprāt tas arī būtu ceļams pasākums.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    Marija > garausiitis 26.08.2010. 11.02

    >klusais
    Jā, tas būtu paceļams pasākums, jo ceļos iestrādātais materiāls ir relatīvi vienkārši paņemams ekspertīzei, atšķirībā no nulles cikla darbiem jaunajā biblenē, piem.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 26.08.2010. 11.08

    Parastais – ka tik nesanāk kā ar MB autobusiem – MB paši saka , ka redz devām kukuļus , bet mūsu galā neviens ne bū , ne bē….

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Marija > garausiitis 26.08.2010. 11.22

    >klusais
    :) nebūs tik vienkārši – MB busu gadījumā paši busi ir atbilstošā kvalitātē, tik dārgāki par kukuļa tiesu.
    Visiem saskatāmā nekvalitāte jaunajos ceļos jau rada un radīs neparedzētas ekspluatācijas izmaksas, bez tam, jebkura ceļa daļēja slēgšana remontam rada zaudējumus tautsaimniecībā – palēlināts plūsmas ātrums nodedzina vairāk degvielas, rada dīkstāves cilvēkstundas, utt.
    Ja to visu saskaitītu kopā un caur tiesu mēģinātu piedzīt no otkatu spečukiem, tad beidzot mēs varētu sajust kādu svaiga gaisa vēsmu.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 26.08.2010. 11.26

    Pēc būtības starpība nekāda – tikai šinī gadījumā var patramdīt par apzinātu krāpniecību, bet MB gadījumā par kukuļņemšanu – abos gadījumos tāpat cauri var redzēt pasūtītāja-izpildītāja simbiozi.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Marija > garausiitis 26.08.2010. 11.39

    >klusais
    Ir, ir atšķirība. MB gadījumā ir jāatrod kukuļņēmējs un tas ir jāpierāda tiesā, kas ir bezcerīgi.
    Ceļu gadījumā kukuļa ņēmējs nav jāmeklē (nav jēgas) – ja ekspertīze pasaka, ka neatbilst projektam, ceļš ir jāpārbūvē + soda nauda par neplānotiem zaudējumiem tautsaimniecībai. Tiesas lēmumam jābūt bez apsūdzēšanas iespējām un viss.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 26.08.2010. 11.40

    No šāda aspekta jā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

anita_brauna 26.08.2010. 08.01

Nu tad beidzot ir cerība, ka tas vadzis lūzīs.

+11
0
Atbildēt

5

    iab > anita_brauna 26.08.2010. 08.16

    Seria “The Wire” pirmajā sezonā bija smuks scenārija pavērsiens, kur narkotiku naudai gali gāja “uz augšu” līdz vēlētai policijas vadībai (ASV), senatoru utt.
    Tur policija smuki pateica – džeki, jums bija uzdevums rakt narkotikas, bet kāda velna pēc jūs sekojiet naudai?

    Secinājums – viss beigsies ar to, ka atradīs darbinieku, kurš “aizmirsis” pievienot jauno vielu, izteiks rājienu būvuzraugam, kādam no LVC, kas bija atbildīgs par projekta uzraudzību un ar to arī viss beigsies. CIETI!

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > anita_brauna 26.08.2010. 08.21

    Jā, The Wire bija labākais policijas seriāls uz dokumentālu faktu pamata, tāpēc jau tur viss tik reāls.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    kkristaps > anita_brauna 26.08.2010. 08.43

    Jā, abas sērijas bija kolosālas.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > anita_brauna 26.08.2010. 08.52

    Tam ir kopā 5 vai 6 sezonas, neatceros, man viss ir diskos.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    kkristaps > anita_brauna 26.08.2010. 09.01

    Es pagaidām esmu redzējis tikai pirmās divas pirmās sezonas sērijas, kuras parādīja FoxCrime.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

mary75 26.08.2010. 08.01

Priecē, ka atradies kāds, kas, beidzot, uzdrīkstējies atklāti iestāties pret tām cūcībām un zagšanu, ko ceļu būvē veic zināmu politiķu lobētas firmas, kas nu jau kļuvušas absolūti nekaunīgas.
Baidos tikai, ka šo lietu apklusinās, kā jau visu, kam politiska aizmugure.
Politiķiem otkatu saņemšana tak arī uzliek “jumta” pienākumus attiecīgai firmai.
Vajadzētu Ir šai lietai pasekot, tā ir zīmīga lieta.

+45
0
Atbildēt

2

    Valdis Ādamsons > mary75 26.08.2010. 18.09

    “…LVC, kuru amatpersonu darbu ceļa būvniecības kontrolē lūgts pārbaudīt, žurnālam Ir sacīja, ka pārbaudei katrā konkursā nolīgst būvuzraugu, bet nevarēja pateikt, vai tas veicis laboratorisku kontroli, pārbaudījis pavadzīmes par materiāla iegādi, utml. To noskaidros iekšējais audits, kas sākts pēc sūdzības saņemšanas. Ceļa pieņemšanas aktā neatbilstības neparādās: bijis vien neliels 1502 latu sods par nepilnīgu līdzenumu un saķeres koeficientu…””
    ___________________________________________________________________________
    Tad, kas tad tā par pieņemšanas praksi, ka nevar vai “nedrīkst” izdarīt kontrolurbumus pirms Nodošanas akta parakstīšanas?
    Tā ir, ka likvidēja Valsts būvuzraudzību!
    Būvuzraugs jau nav tikai priekš tam, lai pārbaudītu materiālu atbilstības deklarācijas, vai to “kopijas”, bet atbilstīgi noformēt SEGTO DARBU AKTUS!
    Tātad segto darbu akti ir tikai fikcija, t.i. uzrādīts, ka viss OK< bet patiesība tad nu ir visiem redzama…!
    Ja jau par saķeri bija uzlikts sods, tātad laboratoriski mērījumi ir/naf? bijuši…bet varbūt formāli uzlikts sods, lai redz, kādi mēs “varoņi”!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    runivs > mary75 26.08.2010. 22.25

    No VAS “Latvijas Valsts ceļi”valdes priekšsēdētāja Pāžes kungs ienākumu deklarācijas :
    Skaidrās naudas uzkrājuma summa ar cipariem Valūta Skaidrās naudas uzkrājuma summa ar vārdiem
    120000,00 EUR
    90000,00 USD
    80000,00 LVL
    Bezkaidrās naudas uzkrājuma summa
    6737,70 LVL
    10178,52 EUR
    186,62 LVL
    17724,52 EUR
    ??????????????????????????
    Vai šokējoši nav skaidrās naudas uzkrājumi?

    +9
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam