Atkal tautas vēlēts

28

Komentāri (28)

ilmisimo 27.07.2010. 12.56

Tikai mainoties paaudzēm” (10-15)” ir cerība,…

+1
0
Atbildēt

0

ilmisimo 27.07.2010. 12.55

Piedodiet, bet šobrīd tie saraksti ir līdzīgi, pilni ar nepazīstamiem cilvēkiem./
————————————-
ja tie saraksti būs pilni ar labi pazīstamiem zvēriem, tad jau gan demokrātija uzplauks.

+1
0
Atbildēt

0

liened2 27.07.2010. 12.29

Domāju, ka tuvākajos divdesmit gados, nekas nelīdzēs Latvijas valstij arī ne tautas vēlēts prezidents, lai kādas pilnvaras arī viņam nebūtu. Tikai mainoties paaudzēm ir cerība, ka arī domāšana mainīsies.

+1
0
Atbildēt

0

dro 27.07.2010. 12.10

Manuprāt vienalga, kurš izvēlas prezidentu – saeima vai tauta: rezultāts vienalga būs slikts. LV prezidentu jāieceļ Krievijas prezidentam, jo viņam ir liela pieredze gubernatoru izvirzīšanā:)

+2
0
Atbildēt

1

    ilmisimo > dro 27.07.2010. 12.53

    saeima vai tauta: rezultāts vienalga būs slikts. LV prezidentu jāieceļ Krievijas prezidentam,../
    ———-
    Var jau savienuot-prezidenta kandidātus izvirza tauta(Krievijas), atsijā Krievijas prezidents(tagadējais) un apstiprina Krievijas premjers(pašreizējais).

    0
    0
    Atbildēt

    0

gatisk 27.07.2010. 11.28

Gribu oponēt Rodina kungam par prezidenta tiesībām atlaist Saeimu, ka it kā šeit apslēpta bīstamība kaut kādā politiskajā sāncensībā. Bet es uzskatu tieši pretēji, ja bīstamība atlaist Saeimu praktiski nepastāv, tad deputāti savam darbam pieiet ar mazāku atbildību. Protams, ka Saeimas atlaišana ir ļoti īpašs gadījums un varētu notikt ļoti retos gadījumos.

+3
0
Atbildēt

0

ilmisimo 27.07.2010. 10.12

mūsu ticība vārdu maģijai ir apbrīnuojama un Ginesa grāmatas cienīga.
Mažoritārā vēlēšanu sistēma, tautas vēlēts prezidents…Vai tas mainīs sistēmu?

vai arī tas būs vecais stāsts par mūku, kas gavēna laikā metās nuotiesāt ceptu cāli ar vārdiem “Un es Tevi nokristu par Zivi”?

+6
-1
Atbildēt

0

Evija Zauere 27.07.2010. 08.56

Tautas vēlēts prezidents?

Jautājums naivajiem. Kas šo prezidentu izvirzīs, kas apmaksās reklāmas kampaņu? Nu tak tāpat būs viena vai vairākas spalvainas rokas, kas trusi izvilks no cepures. Un stendzenieks jau vairākas reizes ir pierādījis, ka tautai var vienā mierā pārdot sūdu spīdīgā konfekšu papīrītī.

+9
0
Atbildēt

0

andrejs_kirsis 27.07.2010. 00.55

Un melns kā Amērikā…

+6
-1
Atbildēt

1

    ilmisimo > andrejs_kirsis 27.07.2010. 10.14

    vai arī Krievijas trikolora krāsā…

    ……..Raiņa kapuos Kirhesteina kaktā izrādās vēl dikti daudz brīvu vietu….

    0
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 26.07.2010. 22.49

Zanzibāras slēpju,sniega lāpstu un slidu veikalā runāja, ka Latvijā būšuot tautas ģērēts prezidents. Un pavisam drīz.

+8
0
Atbildēt

0

mary75 26.07.2010. 22.19

Manuprāt, vispieņemamākaias būtu taisni Igaunijas variants.
Par prezidenta ttiesībām iecelt ministrus – galīgi garām parlamentarā republikā, ministriem nepieciešams parlamenta vairākuma atbalsts.
Un, manuprāt, taisni tiesības atlaist saeimu bez referenduma ir tas, kas prezidentam jābūt.
Tas disciplinētu deputātus, patreiz viņi jūtas vareni un slimo ar visatļautību, pofigismu un bezatbildību, jo tos sodīt praktiski neiespējami, no tā galīgi nav ko baidīties, tādas tiesības ir prezidentiem arī citās parlamentarās valstīs, un, ja tādas būtu Latvijā, mēs izvairītos no daudzām nelaimēm, ko sagādājis šis te bezatbildīgais un nopirktais parlamentārais vairākums.

+12
-2
Atbildēt

12

    ::Vai cis :: > mary75 27.07.2010. 05.01

    Prezidenta tiesības atlaist Saeimu bez referenduma reālajā Latvijas politiskajā vidē varētu izpausties kā galma apvērsumi divreiz mēnesī jeb kā situācija, kas jauki aprakstīta pazīstamajā dziesmiņā:
    Kongo džungļos palmu ēnā
    Mori dumpojas:
    Uzkāpj kokā. nokāpj lejā,
    Atkal dumpojas.
    Ai tumbatumbarasā, ai tumbatumbarasā,
    Atkal dumpojas …

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 27.07.2010. 06.39

    Esmu taisni pretējās domās.
    Pirmkārt, kaut kādiem nosacījumiem ir jābūt.
    Otrkārt, nedomāju, ka var ievēlēt tik bezatbildīgu prezidentu, pie nosacījuma, ka vēlēšanās piedalīsies arī pašvaldību pārstāvji.
    Treškārt, tas, kaut nedaudz, radīs spēku bilanci starp saeimu un prezidentu.
    Patreiz mums nav bezatbildīgāka un vieglāk nopērkama varas atzara, kā Saeima.
    Tai vajadzīgas bremzes.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > mary75 27.07.2010. 07.36

    Es Tev pilnīgi piekrītu, ka mums nav bezatbildīgākas, korumpētākas un zemāka intelektuālā potenciāla varas institūcijas par pašreizējo Saeimas sastāvu, bet
    1. kur garantija, ka nākamais Saeimas sastāvs būs kvalitatīvāks? Aplūkojot blēžu kustības Par izzagtu Latviju kandidātu sarakstu, metas slikta dūša un rodas vēlme pilnībā norobežoties no valsts varas kā tādas un no Latvijas iedzīvotājiem, kuri spēj balsot par šādām personālijām, kā pēdējiem mūlāpiem
    2. ja prezidentu ievēl Saeima, kur garantija, ka nākamais prezidents nebūs nožēlojama marionete, kaut kas līdzīgs pašreizējam Saeimas priekšsēdētājam?
    3. ja prezidents ir marionete, kur garantija, ka viņš neatlaidīs Saeimu katru reizi, kad saimnieks to paģērēs?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 27.07.2010. 08.55

    Nu taisni tāpēc jau es domāju, ka tāds variants der tad, kad prezidentu vēlē ne tikai Saeima, bet, kopā ar pašvaldību pārstāvjiem.
    Un, ja Saeimas reitings tautā tik zems, kā tagad, nedomāju, ka prezidents uzdrīstēties rīkoties pretēji vēlētāju gribai, tikai vadoties no savu “saimnieku” interesēm.
    Ja viss nebūs atkarīgs tikai no saeimas, un nebūs jābaidas no referenduma, kas varētu beigties ar prezidenta atlaišanu, viņš rīkotos daudz drošāk, piemēram, domāju, ka šī saeima sen būtu atlaista, kas jau sen arī bija jāizdara.
    Protams, riski ir vienmēr, bet, manuprāt, ieguvumu varētu būt vairāk, kā iespējamo zaudējumu.
    Nu, bet, viss, saprotams, lielā mērā ir atkarīgs no personālijām.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > mary75 27.07.2010. 09.33

    Bet tautas gribu atlaist Saeimu nevar noskaidrot bez referenduma, vismaz es nevaru iedomāties citu iespēju. Par tiem pašvaldību pārstāvjiem: mums ir vesels bars šādu pārstāvju, kuri nav ne par grasi labāki par Saeimas deputātiem, bez tam pašvaldības ir finansiālā atkarībā no partijām, tādējādi diezin vai pašvaldību pārstāvju līdzdalība prezidenta vēlēšanās ko mainīs.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 27.07.2010. 09.54

    Nevajag nekādu referendumu, pietiek ar Saeimas reitingu un uzticību šai valsts institūcijai.
    Un pašvaldībās, sevišķi mazajās, cilvēki, tomēr, daudz vairāk saistīti un atkarīgi no iedzīvotājiem, kā politiķi.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > mary75 27.07.2010. 10.26

    Un kurš noteiks reālo Saeimas reitingu un iedzīvotāju uzticēšanos tai? Visvisādi SKDS vai Latvijas fakti un citi apšaubāmas kvalitātes kantori???

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 27.07.2010. 11.07

    Nu beidz, tādā gadījumā gribi teikt, ka Cimdaram tev ticība lielāka?
    Noviltot jau var arī referenduma rezultātus, kaut kam jau jātic.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > mary75 27.07.2010. 11.19

    Aiztaisīsim acis, daži apgriezieni ap savu asi, atpletīsim rokas un centīsimies savienot rādītājpirkstus. Ja trapīsim, ticēsim Freimanim un Kaktiņam. Ja – garām, tad – Cimdaram. Vai otrādi. :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > mary75 27.07.2010. 11.20

    Īpašas ticības Cimdara kantorim man nav, taču referenduma rezultāti tomēr sniedz vismaz aptuvenu priekšstatu par lietu stāvokli un tos ir daudz grūtāk noviltot nekā aptaujas rezultātus. Jāatzīst, ka Tava frāze “kaut kam ir jātic” mani mazliet pārsteidza: man grūti iedomāties Tevi akli ticam kaut kam šajā valstī. Atzīšos, ka es 100% ticu tikai tam, ka Saule lec austrumos un līdzīgām dabas parādībām, kuras cilvēks vispār nekādā veidā nespēj ietekmēt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 27.07.2010. 11.31

    Akla ticība un lielāka vai mazāka uzticēšanās kaut kam šai valstī ir dažādas lietas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > mary75 27.07.2010. 11.36

    Piekrītu. Bet vai mums ir pietiekoši daudz informācijas lai ticētu? Vai arī – neskaidras nojausmas liek ar neuzticību raudzīties gandrīz uz visu?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

gundega_heiberga 26.07.2010. 19.50

Priekšlikums rāda, ka prezidents grib mērīties spēkiem ar partiju īpašniekiem, bet Satversmes 2. pants lai paliek guļam Dainu skapī.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam