Zatlers gaida partiju pozīciju par tautas vēlētu prezidentu

94

Komentāri (94)

ChaKijS 26.07.2010. 20.10

Tautas vēlēts prezidents situāciju valstī, kuras sabiedrību politiķi un lielā kaimiņvalsts cenšas sadalīt divās naidīgās kopienās krievos un latviešos. Latvijā nepastāv normāla politiskā pārstāvniecības sistēma, kāda pastāv stiprās demokrātijās.
Latvijas politiskās partijas faktiski dalās latviešu un krievu partijās, visas izņemot PCTVL(Un tad arī stipri šaubos) cenšas būt diezgan labējas un no ekonomiskā viedokļa pārstāv vairāk vai mazāk turīgo aprindu intereses. Mums cilvēki ir spiesti vēlēt par krievu un latviešu partijām nevis par ekonomiskajiem uzskatiem, jeb ja tu nāc no turīgo slāņa vairāk atbalsti konservatīvu pieeju ekonomikai, ja no sīkpilsonības tuvāk turies sociāldemokrātiskiem vai sociālistiskiem uzskatiem.
Diemžēl realitāte ir tāda, ka lai par ko tu nebalsotu, lielos vilcienos ekonomikas kurs, lai ko arī pirms vēlēšanām neteiktu partijas no tā nemainīsies.

0
0
Atbildēt

0

EvaPorta 26.07.2010. 18.55

saimu ievel pensionari kurs piemetis ls 10 pensijai tas vinnes

0
0
Atbildēt

0

Edzs 26.07.2010. 15.57

pashlaik es te laizhu off-topic’u jo nav jau tadas specialas vietas te kur ar aktualu domu padalities.
tatad, – ar minusiem var veiksmigi izolet deviantu ja tas paredzets portala statutos bet ar to nevajadzetu ipashi aizrauties, vienveidiga sabiedriba ar braleniem un masicam dzivot ari nebus interesanti, tapec vajadzigi atsevishkji ipatnji, starp demokratiem ir vajadzigs kads totalitarists un starp valodas puristiem kads valodas anarhists, lidakas karusu dikji vajadzigas lai tas neaptaukotos, vai virieshu pirti vajadzigs kads pederasts lai parejie nezaudetu modribu. dazhadibai ir noteikti jabut, bet, – sapratigos kluba noteiktos sameros.

+5
0
Atbildēt

4

    photocom > Edzs 26.07.2010. 16.19

    Tev visa krūts lična no manis – vienos krustos !
    ++++++++ !
    :)))

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Edzs 26.07.2010. 16.34

    ha, paldies Bugor.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    photocom > Edzs 26.07.2010. 16.43

    Jā jā vajag sapurināt šito midzeni !
    :))
    to tik katru trešdienu sūta man uz inboxu Nellija
    grib lai mans sāk vienreiz abonēt to Iru
    tik nauda galvā !

    klau ieteikšu Tev kā senai cīņu kamrādei
    lai sekotu saviem draugiem un nedraugiem šeit
    atver teiksim manu profilu
    tad spied Pievienot domubiedriem
    tā var sekot aktivitātēm un novitātēm !
    rot front
    no pasaran
    un kas tur vēl
    ā – šaibu
    :))

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Edzs 26.07.2010. 17.46

    jaa, OK.

    0
    0
    Atbildēt

    0

egils_krastins 26.07.2010. 15.35

piekriitu TanteSidra
un veel gribeetos blogotaajus iz tautas
tie tomeer rada iipashu atmosfeeru

+1
0
Atbildēt

0

Edzs 26.07.2010. 15.34

divains ir tekstu izmera ierobezhojums, max 1000 zimes, pat mobila telefona SMS ir par 24 zimem vairak, 1024. ja vajadzigs telpas ierobezhojums tad vismaz dubultojiet shos griestus uz 2000 atljautam zimem.
IR portala lapam ir vajadzigi temas virsraksti uz properties, tas ir parmeru pieticigi ja visas gramatzimes vai brauzera tabi izskatas “IR”, “IR”, “IR”, “IR”, “IR”, “IR”, “IR”, “IR”, “IR”,

+2
0
Atbildēt

0

Edzs 26.07.2010. 15.14

IR portalam ieguldot mazliet vairak darba butu iespeja izvirzities un uzmirdzet, tam ir objektivi priekshnosacijumi, fons ir puspeleks. Delfi gremde spameri un fluderasti, TVnet spieto idioti, Dienai trauce reputacijas kritums.
IR – kur ir jusu rakstu arhivs?
IR – nomainiet laika markjejumu uz normalu ta pierakstu 21.07.2010 09:59 (dd.MM.yy HH:mm). lai to paveiktu pietiks izmainit maketa vienu templeita ierakstu.
pie fikseta laika markjejuma ari t.s. atbildem uz komentiem nevajadzetu veidot apakshnodalju grupejoties zem komenta uz ko tas refere, varbut ka ta ir erti sarunaties bet tas ieverojami apgrutina temas parskatishanu. velams butu ka visi komentu teksti ietu hronologhiska seciba.
labas lietas ir “Radius_box_plus”, “Radius_box_minus”, tas dod iespeju demokratiska balsojuma atslegt personas kas apzinati nes destrukciju. pie ieraksta 60 minusi un atsaldenis tiek nolikts uz 2 meneshu banu, pec tam augshamceljas, bet ja nav labojies tad atkal – _vipil, ukral, v tjurmu_.

+5
0
Atbildēt

0

gatisk 26.07.2010. 14.55

Pārlasiet vēlreiz rakstu, kur ir teikts:”….par tautas vēlētu prezidentu ar paplašinātām funkcijām.”

0
-2
Atbildēt

0

Gundars Āboliņš 26.07.2010. 14.04

Vērojot politiskos procesus un salīdzinot ar iespējām Vācijā līdzdarboties valsts un pašvaldības jautājumos, daudz vēlamāk būtu veicināt sabiedrisko organizāciju un iedzīvotāju līdzdarbību un ietekmi starpvēlēšanu periodā likumu un izmaiņu procedūrās! Protams, tas viss saistīts arī ar elementārāko izglītošanu sabiedriskos procesos, kas sākas jau skolā! Jo tad, kad mēs atplestām mutēm pēc vēlēšanām skatāmies un kratām galvu, kas tik nenotiek valsts pārvaldes līmenī pa šiem 4 gadiem – piedodiet, Draugi – tas jau ir par vēlu…

+5
0
Atbildēt

0

Juris Liepins 26.07.2010. 14.02

Šobrīd tas viss stipri izskatās pēc valsts attīstības plāna PLL gaumē-tikt pie siles,ietirgot satversmes grozījumus,un iebīdīt par prezidentu rumpīti,lembi vai Paulu.Varbūt vēl kādu(skatoties ko andža teiks).Tad jau vairs nesagādās nekādas problēmas tikt vaļā no “Vienotības” un tiem,ar ko neizdosies sarunāt,lai kopā ar SC varētu sākt īsto “valsts sakārtošanu”.Interesanti-Zatlers šādu scenāriju nemaz neparedz?

+6
0
Atbildēt

1

    Edzs > Juris Liepins 26.07.2010. 14.25

    > Lauris: _…izskatās pēc valsts attīstības plāna PLL gaumē – tikt pie siles, ietirgot satversmes grozījumus, un iebīdīt par prezidentu rumpīti, lembi vai Paulu..(..)..Interesanti – Zatlers šādu scenāriju nemaz neparedz?_
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    pec shada scenarija mikrobiologs kas shoreiz brauks kopa ar Roni uz Maskavu varetu but tevis pirmais pieminetais Guntis Ulmanis, ideali atbilst pec visiem parametriem: skeletu pilns skapis, alcheimers plus varas un mantas kare.
    domaju visu to labako – Zatlers un vinja konsultanti to neparedz.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Edzs 26.07.2010. 13.39

“IR” zinju portals aizies skuju taku ja nesakartosies, nu jau ilgi izskatas pec lauku secondhand bodes kur laba manta ir kopa ar vecuma smardu apdvestam un kozhu saestam.
makets ir shaushaligi nefunkcionals, darits ir viss lai komentu tekstos butu gruti orienteties.
shodien “IR” zinju portala tas laikam bus viss:

1. Policija: pie MK vairs nebija protesta akcija 17
2. Zatlers gaida partiju pozīciju par tautas vēlētu prezidentu 46
3. Katrs desmitais nesamaksā par kādu no pirkumiem 0
4. Arī šonedēļ iespējams spēcīgs pērkona negaiss 1
5. Latvijas U-20 sieviešu basketbola izlasei bronza 6
6. Pauls: mums jāatmet provinciālā domāšana 34
7. Policija aizvāc “telšu pilsētiņu” Rīgas centrā 76
8. Putins dzied kopā ar deportētajiem krievu spiegiem 7
9. Karstums pieturēsies arī nākamās nedēļas sākumā 0
10. “Love Parade” organizatori: šis bija pēdējais festivāls 52
11. Latvijas basketbolistes pusfinālā piekāpjas Spānijai 5
12. Atkal daudzviet pārsniegti karstuma rekordi 2

+4
0
Atbildēt

0

egils_krastins 26.07.2010. 13.17

Patiesiibaa buutu interesanti redzeet, kaa LV partijas noformuleetu savu redzeejumu par prezidenta tiesiibaam un pienaakumiem naakotnee.

Shaada diskusija buutu nepiecieshama kaut vai skatot veeleeshanu sisteemas plusus un miinusus. Tacju es nedomaaju, ka shajaa laucinjaa buutu jaaveic “straujas darbiibas”.

Savukaart par tautas veeleetu prezidentu vareetu saakt domaat ne aatraak kaa pec 20 gadiem. Naakoshaa paaudze buus izaugusi briiviibaa un neslimos ar verga domaashanas sindromu. Piedodiet, bet vecajam kartupelim ir zemee jaanomirst, lai naaktu jaunaa razja…Taads nu reiz ir dabiskais cikls un meegjinaat to mainiit buutu muljkjiigi.

Tacju tas ko varam dariit no visa speeka pashlaik ir veicinaat pilsoniskaas sabiedriibas veidoshanos ar visiem pieejamiem liidzekljiem.

+2
0
Atbildēt

0

gundega_heiberga 26.07.2010. 13.12

Ja liekot roku uz sirds var teikt, ka prezidenta pilnvaru palielināšana atdzīvina Satversmes 2. pantu, tad uz priekšu !

0
0
Atbildēt

0

itommy_ 26.07.2010. 13.01

Ja jau ko mainīt kardināli, tad droši vien tā būdu Latvijas zemju federalizācija. Piecas zemes (novadi) – Rīga ar Jūrmalu, Mārupi u.t.t.; Zemgale, Kurzeme, Vdzeme un Latgale. Katrā savs hercogs ar lokālo valdību. Tikai tā varēs izbeigt ar ūdensgalvas hipertrofēto pašpietiekamību. Lai arī Rīga kā Baltijas jūras reģiona galvaspilsēta ir pareizs mērķis, tas nav attaisnojums provinces padarīšanai par izmirušu zonu.

+2
-1
Atbildēt

0

Edzs 26.07.2010. 12.35

jau pasen ir reghistreta partija kas profite konkreti ar sho temu, piektdien ta iesniedza savu sarakstu, tur redzam sporta skolas direktoru Shenhofu kas Putinam milestibas vestules rakstija, Dizhghimenju virsaiti un lielako diedelnieku Margheru Martinsonu, brunjotu parsonu un degvielas tecinataju Oskaru Grigu, zigeristieshus, venerodermatologus kopa ar Odiseju Kostandu.
ikviens no vinjiem ir nobriedis gan sedet Saeima gan baloteties par Valsts Prezidentu.
http://www.delfi.lv/news/national/politics/par-prezidentalu-republiku-saraksta-ari-margers-martinsons-kostanda-rubins-un-grigs.d?id=33194863

+6
0
Atbildēt

2

    ievuliitis > Edzs 26.07.2010. 13.10

    “ikviens no vinjiem ir nobriedis… sēdēt”

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Edzs 26.07.2010. 22.41

    kviens no vinjiem ir nobriedis gan sedet Saeima ..””
    ————————————–
    gan sēdēt aiz zviedru gardīnēm?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

janisvinodis 26.07.2010. 11.12

Tautas vēlēts prezidents – reklāmistu medus maize! Būs Latvijā par vienu priekšvēlēšanu kampaņu vairāk, kurā tiks tērēti miljoni. Vienīgi jāatceras, ka politiķiem šī naudiņa vienmēr ”Jāatstrādā”.

+2
0
Atbildēt

3

    ievuliitis > janisvinodis 26.07.2010. 11.26

    Un vēl nemazsvarīgs faktors – no kurienes tā nauda tiek paņemta.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > janisvinodis 26.07.2010. 12.18

    betijacelmale
    Pilnīgi vienalga, ja runa par pilsoņiem
    Nauda nedrīkstētu nākt no Kremļa vai sorospapus līdzīgajiem, vnvsakot, no ārzemēm.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Lee > janisvinodis 26.07.2010. 12.28

    Nauda nesmird?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

elisabeth_ipsos 26.07.2010. 10.52

Manuprāt, runāt par tautas vēlētu prezidentu mēs varētu tikai tad, ka būsim saveduši kārtībā esošo vēlēšanu sistēmu. Pārāk daudz ir robi un caurumi likumos, kas ļauj atsevišķiem politiskiem spēkiem “nozagt” vēlēšanas. Ledus ir iekustējies un ir izredzes, ka uz nākamajām vēlēšanām beidzot tiks pielikts punkt masveida zombēšanai, partiju atkarībai no ziedotājiem u.t.t. Un tikai tad, kad mēs pilnībā varam uzticēties vēlēšanu mehānismam un varam būt pārliecināti, ka tiek tiešām reprezentēts tautas viedoklis, mēs varam sākt runāt par varas sadalījumu valstī, jo tieši vēlēts prezidents nozīmē pilnvaru paplašināšana.

+9
-1
Atbildēt

10

    lidija_stripkane > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 11.06

    reinisw
    Ja tev izdosies izveidot šādu sistēmu, varēsi pretendēt uz Nobela miera prēmiju, jo nekur pasaulē vēl nav ideāla risinājuma.
    Cilvēks nav perfekts un ir unikāls pēc definīcijas.
    Un tauta kopumā negrib domāt par politiku, bet gan sekot kādam, kas sakās zinām kas jādara. Tautai vajadzīgs piedāvājums, no kura izvēlēties, ne iespēja pašai formulēt piedāvājumu, kaut arī dažādos portālos anonīmu politologu un žurnālistu sarunas var radīt citu iespaidu….

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    elisabeth_ipsos > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 11.29

    Piekrītu, ka nav ideāla modeļa, jo nav ideālas sabiedrības, bet ir ļoti labi piemēri no kuriem mēs varam mācīties (man personīgi simpatizē Vācijas vēlēšanu modelis). Papildus tam mēs piemirstam, ka dzīvojam 21. gs., kurš mums piedāvā vēl nepieredzētas IT iespējas, ar kuru palīdzību mēs varētu uzlabot vēlēšanu sistēmu!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 11.51

    OMG! Dārgais NS@NK@d-jirgen, Jūs ko delta-80-90gadi? Vadoņi ir tad kad vadoņiem jābūt, kad nācijas ir objektīvi kā mazi zīdaiņi(Post Imperiālistiskā Eiropa_AUngārija, Vācu impērija, Osmāņi un “veļikaja rusj”), tas nekas protams ka vadoņi nepamana ,ka nācija nav mūžīgs zīdainis un pieaug un ieberžas purvā. Nosauciet kādu Somijas civilo vadoni ( Manerheims neskaitās, viņš bija karavadonis)? Vēsture ,taču tik līdzīga kā LV, bet rezultāts? Vai kādu vadoni-nācijas Tēvu , britiem? Čērčils? Vai tad zēnu ne pirms 2.p.k. ne pēc 2.p.k. demokrātija pamatīgi nepietesa? Š.de Golls? 1.kārt karavadonis( militāristi civilajā dienestā vispār ir atsevišķs stāsts, 2.kārt FR bija tā pazemota 2.p.k. ka prasījās pēc papiņa(un tās traumātiskās monarhijas tradīcijas), bet arī de Golls aizsapņojās un skat studentu nemieri, vēlēšanas un čau. Par Skandināviju, šveici, beneluksu nevajag minēt?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 11.52

    Sistēma darbojas TIKAI tad, ja tā ir maksimāli tuva lietu dabiskajai gaitai(jebkura mēroga humānās struktūrās), zīdainis>bērns>pusaudzis>pieaudzis>nobriedis>spēka pilnbrieds>novecošana>vecums, ar katram periodam raksturīgo pienākumu un tiesību līdzsvara komplektu.

    Tas ka daļa LV mēģina vēl jo projām guģoties kā zīdainis (nostaļģija pēc vadoņa) nenozīmē ka LV ir zīdainis, kam papiņš vajadzīgs, vienkārši LV(piemērs tepat balkus EE) jāpārtrauc uzvesties neatbilstoši vecumam, laiks ir sen pagājis.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 12.15

    WAT
    Latvijas valsts vēl tiešām ir kā bērns. Tas ir objektīvi, paskaiti gadus un salīdzini ar vecajām demokrātijām!
    Un vēl- paskaties reāli, kas notiek mūsu politikā un tu sapratīsi, ka neblefoju. Mēs uzvedamies atbilstoši vecumam un atbilstoši tam, mums ir vajadzīga autoritāte, kas dod orientierus, uzstāda robežas, rada drošības sajūtu, socializē… :)
    Bet latvieši ir gudri, ātri mācās un es ticu mūsu nākotnei.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Lee > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 12.35

    >reinisw< Mēs visu varam mainīt, labot, pieņemt utt. To varēja izdarīt arī patreizējā Saeima. Likumu pieņemšana tiek marinēta, aizkavēta, noraidīta. Neloloju cerības, ka nākošā varētu būt varošāka. Viss atkarīgs no tā, kādu likumdevēju ievēlēsim. Ierāpsies salašņas iesildītajās vietās un nekādu pārmaiņu nebūs.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 13.22

    cien.d-jirgen. Somija 1917.12.06.(pilsoņu karš un neatkarība) (pirms tam Somijas lielhercogiste zem “bātjuškas” kurš arvien vairāk centralizēja varu), 23 gadi un īstā cīņa par savu valsti, rezultātā brīva neatkarīka PIEAUGUSI nācija, kas māk zaudēt, ciest, uzņemties atbildību un vākt sava darba augļus.

    Latvija 1918.11.18.(okupantu patriekšana un neatkarība)( pirms tam 3 guberņas zem “bātjuškas” kas līdzīgi SOmijai centās samazināt vietējo varu), 15 gadi un vietējais papiņš, vēl seši gadi un papiņš atdod valsti par “frei” sarkanajiem “bātjuškām” uz 50 gadiem. Atjaunotne, 20 gadi un purvs(parādi līdz ausīm, progress tikai patēriņa ziņā un robežu atvērtības jautājumā)

    Igaunija 1918.02.24.(līdz 1990. tas pats kas Latvijai), atjaunotne , 20 gadi un priekšzīmīgākā A Eiropas nācija, ir savs “skype” ,savas IT fīčas,nenoliedzams progress infrastruktūrā utt…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 13.22

    Te es nosaucu trīs paralēlas valstis, no kuriem FIN pareizo izvēli noteica ~1930-1940. gadā uzticot savu valsti TIKAI sev pašiem nevis papiņiem, un EE kas pareizo soli izpildīja post 1990. vienkārši pilnībā pārņemot FIN pieredzi. TIkai LV ( reāli esot tikpat veca valsts kā EE un daudz neapaliekot no FIN (,50 gadi arī somiem nācās atskaitīties uz Kremļa paklājiem) kaut kā postulē ka vajag stipro roku, da vienalga kādu ( nu jau orondžmelni svītrotu), vai vietējo vadoni, kas pats ņem un citiem dod.

    LV ir mazdūšīgs ~20 gadīgs jaunēklis, kas smagu ārējo apstākļu ietekmē, grib nostaļģiski atkal pie mammas svārku stērbeles, tā vietā lai PATS pieņemtu lēmumus un par tiem atbildību.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 22.37

    Mēs uzvedamies atbilstoši vecumam un atbilstoši tam, mums ir vajadzīga autoritāte, kas dod orientierus, uzstāda robežas, rada drošības sajūtu, socializē… :)
    ————————————————-
    jā.
    Teokrātiska monarhija.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > elisabeth_ipsos 26.07.2010. 22.38

    .. un tamdēl pieaicināsim monarhu.
    Dalailama būtu visupiemēruotākais kandidāts.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

gatisk 26.07.2010. 10.47

Man liekas, ka būtu pēdējais laiks sākt paplašināt prezidenta pilnvaras (kā to minējis Rinkēvičs). Vai tiešām tauta mums joprojām ir naiva un neko nesaprot, jo iepriekš taču būs prezidentu viedokļu cīņa, politisko komentētāju viedokļi, mandātu komisijas izvērtējums (par kandidātiem) u.t.t. un, pēdējais, Saeima var veikt inpīčmentu, ja prezidents pārkāpis vai pārkāpj savas pilnvaras. Prezidenta pilnvaru paplašināšana dos iespēju tomēr elastīgāk kārtot sasāpējušos jautājumus. Citādi mums notiek nepārtraukta politiskā cīnīšanās bez rezultāta. Laiks uzlabojumiem!!!

+1
-1
Atbildēt

2

    andris902 > gatisk 26.07.2010. 11.15

    …varbūt vajadzētu nodalīt divas lietas – prezidenta pilnvaru paplašināšana….un tautas vēlēts prezidents….
    …prezidenta pilnvaras var paplašināt arī šobrīd esošajā statusā….

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    gatisk > gatisk 26.07.2010. 15.06

    Neko es šeit negribu nodalīt. Pārlasiet vēlreiz rakstu, kur teikts: “…par tautas vēlētu prezidentu ar paplašinātām funkcijām.” Nav jau jēgas tautai vēlēt prezidentu, ja viņam netiek dotas papildu pilnvaras.

    0
    0
    Atbildēt

    0

lidija_stripkane 26.07.2010. 10.40

Tautas vēlēts prezidents mums ir vajadzīgs kaut vai tāpēc, lai izbeigtos partiju politikānisms un tautā atdzimtu ticība savai valstij.
Ne jau parlamentāra republika to iespēs, varbūt tiešām neesam tam vēl gatavi un mums nepieciešams spēcīgs līderis, lai atgūtu ticību un pozitīvu attieksmi pret savu valsti un saviem cilvēkiem.
Pašreiz ir tā, ka “visi ir pērkami mēsli izņemot manējos”.
Esam vāja un manipulējama tauta, kas arī bija jāpanāk.

0
-4
Atbildēt

5

    Hi, hi. Vismaz 99% to, kuri raksta par vājo, muļķo, manipulējamo utt. tautu, sevi pieskaita pie tiem stiprajiem, viedajiem, neietekmējamajiem, utt. Pie tēvzemes neatzītajiem ģēnijiem, tā sacīt. Un kā “pamatojumu” saviem stereotipiem parasti piesauc to, ka kāds cits, redz, nepiekrīt viņu “acīmredzamajām” “patiesībām”, nelād “oligarhus”, grib balsot par “nepareizajiem” politiķiem un tamlīdzīgi :)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > lidija_stripkane 26.07.2010. 11.37

    Mums vajag līderi, bet vairāk gan autoritāti, kuram uzticamies un kurš atšķir graudus no pelavām!
    Katrā gadījumā ne jau Kruku, kurš kopā ar LU Taivānu cenšas iznīcināt latvietību!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Aivars Puriņš > lidija_stripkane 26.07.2010. 14.45

    Jautājums, kā kulaks uz acs!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lidija_stripkane 26.07.2010. 22.21

    Hi, hi. Vismaz 99% to, kuri raksta par vājo, muļķo, manipulējamo utt. tautu, sevi pieskaita pie tiem stiprajiem, viedajiem, neietekmējamajiem,..”
    ————————-
    Nuja.
    Tu tak arī esi ‘stiprajais, viedajs, neietekmējamajaimais? Vai ne?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lidija_stripkane 26.07.2010. 22.34

    Būtu jau skaisti, jauki un cildeni,ja mēs “katrs viens” mēģinātu aptvert cik ļuoti ietekmējami esam bijuši un esam vēl juoprojām. Un pieduomātu par “īetekmēšanas procesu.” Tas jau būtu daudz.

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 26.07.2010. 09.45

Neredzu nevienu argumentu, kādēļ mums būtu vajadzīgs tautas vēlēts prezidents. Ja prezidents ir pietiekami spēcīga personība, viņš var ietekmēt notikumu gaitu gan iekš, gan ārpolitikā. To pierādīja VVF, to parādīja arī pats Zatlers, saistībā ar notikumiem, kas risinājās ap SVF utt. Tas ir mīts – tautas vēlēts prezidents. Drīzāk tā ir augsne kārtējai “pozitīvisma kampaņai”. Smieklīgi taču ir domāt, ka, ja prezidentam vēl paplašinās pilnvaras, tad PLL, vai SC necentīsies šajā krēslā dabūt iekšā savu cilvēku.

+7
-2
Atbildēt

25

    andris902 > buchamona 26.07.2010. 10.10

    …pilnvaras prezidentam vajadzētu paplašināt….kaut vai tā pati Saeimas atlaišanas procedūra…piekrītu arī par noteiktu institūciju vadītāju nominēšanu…
    …bet vispirms sabiedrībai ir jāsaprot, ka dodot iespēju PLL un SC atkal lemt par prezidenta kandidatūru…nekas šajā valstī nemainīsies…

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > buchamona 26.07.2010. 10.48

    zanE
    Latvijas valstī dzīvo gan PLL atbalstītāji, gan Vienotības atbalstītāji. Tikai PLL cenšas dot pozitīvu uzstādījumu kopējai attīstībai, bet Vienotības atbalstītāji, starp citu, neliela nācijas daļa, spļauj žulti un uzskata, ka ja ne viņi būs pie varas un noteiks procesus, tad lai Latvija izput! Var degradēt un pazemot parlamentu, nolamāt prezidentu, iziet ielās un dauzīt logus, piesist kāju un draudēt un bļaut… Un viss demokrātijas vārdā. Būtu smieklīgi, ja nebūtu tik skumji…

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > buchamona 26.07.2010. 10.56

    riņķī apkārt
    Smieklīgi taču ir domāt, ka, ja prezidentam vēl paplašinās pilnvaras, tad PLL, vai SC necentīsies šajā krēslā dabūt iekšā savu cilvēku.
    ————
    Nu un tad? Vai viņi nav Latvijas pilsoņi? Vai nebūtu pienācis laiks apstāties naida kurināšanā un paskatīties sev apkārt?
    …ne tikai spogulī uz vienīgo taisno virs zemes… :)))

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 26.07.2010. 10.56

    Tauta ir emocionāla :))) Kas tikai mums atsevišķos laika sprīžos nebūtu bijuši par prezidentiem, ja “īstajā” laikā tāds tiktu vēlēts no tautas -Gorbunovs, Peters. Varbūt pat Īvāns un Pauls :)
    Man liekas, ka Satversmei nedrīkst šobrīd ķerties klāt. Šis dokuments ir rakstīts tieši mūsu laikam, mūsu “grābekļiem” uz kuriem kā vēlētāji kāpjam ik pēc četriem gadiem. Vajag vienmēr iztēloties situāciju, kad “stratēģiskajā” punktā ir nevis “mūsējais”, bet pretinieks, kurš tad sāktu raustīt tam iedotos papildus varas kloķus pēc savas vajadzības.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 26.07.2010. 10.58

    d_jirgen – Nu un tad? Vai viņi nav Latvijas pilsoņi? +++ Cilēvičs ir LR pilsonis, kļūdas pēc :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 26.07.2010. 11.11

    …d-jirgen

    – “Tikai PLL cenšas dot pozitīvu uzstādījumu kopējai attīstībai,”

    …sapņot nevienam nav liegts…tikai tie reālie darbi velk savu kabatu virzienā….un pareizi Tu minēji – viņi taču arī ir Latvijas pilsoņi….

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > buchamona 26.07.2010. 11.18

    riņķī apkārt
    Paraugies ne uz kļūdām, bet uz lielajām kopsakarībām. Ilgu laiku domāju kā tu, ka nedrīkst aiztikt Satversmi. Bet tā jau vienreiz ir fundamentāli “aiztikta”- ieslaucīta pagultē, kad Ulmanis izdarīja apvērsumu, izbeidza partiju kašķus un Latvijas plosīšanu. Un “ulmaņlaiks” ir laiks, bez kura Latvija diezin vai atdzimtu 1991. gadā. Tas ielika pamatus latviešu pašapziņai un valstiskajai gribai.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > buchamona 26.07.2010. 11.24

    zanE
    Viss ir mūsu galvās. Man žēl, ka tu tik slikti domā par saviem tautiešiem.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > buchamona 26.07.2010. 11.34

    “PLL cenšas dot pozitīvu uzstādījumu kopējai attīstībai,”
    Precizēju: ” PLL cenšas radīt iespaidu, ka dod pozitīvu uzstādījumu kopējai attīstībai”
    Patiesībā viņus interesē tikai pašu biznesa attīstība. Tie rezultāti ir skaidri saredzami.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 26.07.2010. 11.35

    d_jirgen – Katram mums ir savs priekštats par vēstures posmu, kurā tika ielikta latvietī pašapziņa un “valstiskuma griba”. Tev tas ir 1934. gada Ulmaņa pavērsums ( es gan to vairāk saistītu ar trīsdesmito gadu “Eiropas garu”), es savu pašapziņu meklēju strēlniekos, Brīvības cīņās un arī pēdējās Atmodas laikā.
    Un vēl ir viena liela atšķirība starp mums abiem. Es nespēju savu “valstiskuma gribu” saistīt ar PLL + SC. Šāda nu ir mana LV pilsoņa pārliecība, kuru es esmu guvis nu jau 20 gados, kopš ir atjanunota mūsu valsts neatkarība.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > buchamona 26.07.2010. 11.36

    “Viss ir mūsu galvās. Man žēl, ka tu tik slikti domā par saviem tautiešiem.

    “Tautietis” – tā nav indulgence.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 26.07.2010. 11.38

    …d-jirgen
    ….nevis slikti…bet reāli!…Tu taču arī dzīvo tepat līdzās!…bet mūsu redzējums atšķiras…mums katram ir iespēja izvēlēties – pieņemt Tavus minētos “līderus”…vai noraidīt….

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > buchamona 26.07.2010. 11.40

    tam riņķī apkārt – “Cilevics ir Latvijas pilsonis kļūdas pēc…”.
    ————————————————————-
    Nu, ja sāksim dalīt Latvijas pilsoņus “īstajos” un tādos, kas “kļūdas pēc”, tad tālu tiksim.
    Kurš būs tas, kas vērtēs?
    Nu nekādīgi nevaram pieņemt elementāro – pat tiem, kas domā savādāk, ir pilnīgas tiesības to darīt, un viņi ir tādi pat Latvijas pilsoņi.
    Te es piekrītu d jirgen – arī tie, kas par PLL un SC, ir tādi paši Latvijas pilsoņi, ar tādām pat tiesībām, patīk tas mums, vai nepatīk.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 26.07.2010. 11.54

    Dzeris – Zini, ja Cilēviču māc skumjas par ETC spriedumu Kononova lietā, tad man kā LV pilsonim ir tiesības apšaubīt viņa tiesības :) būt LV pilsonim. Kaut vai tādēļ, ka Cilēvičs sniedz morālu atbalstu LR pilsoņu slepkavam, kā to dara arī visi pārējie viņa “domu biedri” un viņi rīkojas tā aiz savas politiskās pārliecības.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > buchamona 26.07.2010. 11.54

    tam d jirgen -nu pieņemsim, ka ievēlēs ideālu prezidentu.
    Viņš ko, viens varēs visu izkontrolēt, visur ieviest kārtību, būs nekļūdīgs?
    Tāpat būs dažādi faktori un dažādi cilvēki viņam apkārt, kas pakļausies dažādām ietekmēm.
    Visa bijušās padomju republikas aizgāja pa prezidentālo valstu ceļu, un beidza ar diktatūrām.
    Visas civilizētas valstis ar vislielāko labklājību ir parlamentāras.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > buchamona 26.07.2010. 11.58

    tam riņķī apkārt – ja, man arī daudz kas nepatīk viņu vēstures vērtējumā, utt.
    Bet, neskatoties ne uz ko, viņam ir uz to tiesības, tas jāatzīst.
    Un, ja viņš dara ko pretvalstisku, priekš tam mums it kā ir DP.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > buchamona 26.07.2010. 12.07

    riņķi apkārt
    Katram mums ir savs priekštats par vēstures posmu, kurā tika ielikta latvietī pašapziņa un “valstiskuma griba”. Tev tas ir 1934. gada Ulmaņa apvērsums
    ———————————-
    Nē, ne Ulmaņa apvērsums, bet tas, kas sekoja pēc tam. Tie daži gadi valsts dzīvē, kas radīja mītu par Latvijas zelta laikmetu.
    Neraugos šauri, zinu, ka bija neapmierinātie, bet kopumā valsts attīstībai tas bija varens, pozitīvs impulss.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 26.07.2010. 12.10

    Dzeris – Piekrītu, bet manas tiesības :) ir uzskatīt, ka Cilevičam un viņam līdzīgajiem LV pilsonība ir paradoks un pat ne kļūda, bet vardarbība pret LV pilsonības kopumu. Vardarbība, kurai mēs bijām spiesti pakļauties, atjaunojot LV, un šo apstākli es ņemu vērā, kad runāju par to, “ka mēs visi esam LV pilsoņi ar vienādām tiesībām”:) Un es, kā LV pilsonis izmantošu visas manas dotās tiesības ierobežot šo “jaunpilsoņu” centienus nokļūt pie varas, jo es viņus redzu, kā LV neatkarības pretiniekus, tas tā maigi runājot :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 26.07.2010. 12.19

    d_jirgen – es nenoliedzu Ulmaņa nopelnus LV ( gan tikai līdz 1934. gadam), bet runāt par to, ka apvērsuma rezultātā LV iesākās saimnieciskais uzplaukums, tas ir pārsteidzīgi. Papēti likumsakarības – Eiropa tajā laikā sāka iziet no krīzes, Eiropa gatavojās karam, kā rezultātā nepiepildāms tirgus utt. Viena no lielākajām kļūdām bija tā, ka viņš vecināja baltvāciešu izbraukšanu no LV un domāja, ka ar noslēgtiem līgumiem ar Vāciju par baltvācu īpašuma kompensācijām sekmēs LV drošibu utt. Ulmaņa “valdīšanas” laiks sakrita ar ļooti sarežģītu pirmskara Eiropas vēstures posmu un lieliski pierādīja (lai cik diktatūra bija mīksta LV) diktatūras vājos posmus, kuros vienam cilvēkam ir dota iespēja, vai arī viņam ir jāuzņemas pārāk liela atbildība par procesiem, kuros viņam nav tiesību kļūdīties.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > buchamona 26.07.2010. 12.29

    dzeris49
    Viņš viens neko nespēs izkontrolēt, bet viņš būs tautas ievēlēts un kā tāds- autoritāte vairākumam Latvijas pilsoņu. Spēs apvienot latviešus kopējam darbam. (Ar latviešiem šoreiz domāju tos Ēlertes visu tautību latviešus…:)
    Tautai ir vajadzīga ticība, ne kontrolieris. Jo nebūšanas ir visur, tas izriet no cilvēka dabas, visādas korupcijas, savtīgums, skaudība….
    Tautas vēlēts prezidents, līderis, simbolizē zināmu pozitīvu programmu, kad ejam un darām, ne reflektējam par katru kļūdu, kašķējamies un meklējam vainīgos.
    Un vēl tas tomēr nozīmē spēju ātrāk pieņemt stratēģiskus lēmumus. Kaut vai noziedzības apkarošanā, vai sašķeltās nācijas izlīguma iniciēšanā.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    lidija_stripkane > buchamona 26.07.2010. 12.36

    riņķī apkārt
    Piekrītu, laiks bija sarežģīts. Bet Ulmaņlaiku šoreiz vērtēju tikai no apakšas, no tautas skatu punkta, no atmiņām un nostāstiem. Bija pacēlums tautā, bija ticība viņam, savai valstij, bija nācijas pašapziņas celšanās. un kā pretstats tam- parlametārais tirgus pirms viņa- stipri līdzīgs tagadējai situācijai.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > buchamona 26.07.2010. 14.07

    Kur tad iesim to prezidentu vēlēt? Visi uz zvērudārzu!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > buchamona 26.07.2010. 16.49

    Zvērudārzā ir dārgas biļetes. Kas būs, ja tikai maksātspējīgie tiks pie prezidenta vēlēšanām?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > buchamona 26.07.2010. 18.30

    Betij, vieta Saeimā maksā vēl dārgāk…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 26.07.2010. 22.16

    PLL cenšas dot pozitīvu uzstādījumu kopējai attīstība/________________
    un taisīt priekšvēļēšanu “buzņesu” ar nuo Gazproma palienētu piķi?

    0
    0
    Atbildēt

    0

dmitrijskripkins 26.07.2010. 09.35

Tā ir ļoti nevēlama tendence. Ļaudis par tautas vēlētu prezidentu runā kā bērni par tēti vai mammu. Tā ir daudz vieglāk. Jo tad var sēdēt, neko nedarīt un gaidīt kad “tētis” visu sakārtos. Bet ja nesakārto, tad ir skaidri redzama persona, kurai iet virsū ar dakšām.
Visas šīs frāzes, kas parādās priekšvēlēšanu laikā “mums vajadzīgi līderi”, utml. taču ir tikai vienos vārtos – koncentrēt varu konkrētu un pēc iespējas mazāk cilvēku rokās.

+16
-3
Atbildēt

4

    mary75 > dmitrijskripkins 26.07.2010. 09.41

    Ļoti trāpīgi pateici – gaida prezidentu kā tēti vai mammu.
    Tā tas notiek mūsu paternalistiskajā un posttotalitāraja sabiedrībā.
    Arī par to varas koncentrāciju – Ēķis, Grūtups un Co sen par to vārās.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Aivars Puriņš > dmitrijskripkins 26.07.2010. 14.38

    Runa iet tieši par pretējo – par varas dalīšanu. Lai prezidentam nebūtu jāraustās no saeimas, kas visus procesus valstī bīda un ieceļ visas amatpersonas, tiesnešus, prezidentus, prokurorus, ministru kabinetu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Aivars Puriņš > dmitrijskripkins 26.07.2010. 14.40

    Dzeri, nav tiesa, ka Latvija ir patriarhāla. Ja jau lasi krievu portālus, palasi, ko nesen tur sastāstijis psihoterapeits Rudzītis.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > dmitrijskripkins 26.07.2010. 15.15

    Es neteicu patriarhāla, es teicu tradicionāla, paternalistiska un posttitalitāra sabiedrība.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Arija Saleda 26.07.2010. 09.25

Nafig mums vēl tautas vēlētu prezidentu ar paplašinātām pilnvarām? Vēl divpalātu parlamentu izveidosim un legālu ” STAVKU”

0
-2
Atbildēt

0

iuzhux 26.07.2010. 09.24

jaukāk būtu, ja Prezidents vēlētos uzzināt tautas nostāju, jo esošajā situācijā, kad lielākajās partijās ir pāris tūkstoši biedru, nav īstas pārliecības par partiju un tautas viedokļu sakritību :)
Zatlera kungs varētu aktīvāk turpināt savu iniciatīvu: tautas piesaisti politiskajiem procesiem (veicinot sabiedrisko, profesionālo organizāciju darbību), pārsverot varas piederības kausus dabiskā ceļā.

+11
0
Atbildēt

1

    daina_tabuna > iuzhux 26.07.2010. 09.34

    Tiešām “savu” iniciatīvu? Vai Zatleram vispār ir kaut kas savs, nemaz nerunājot par iniciatīvu?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 26.07.2010. 09.21

-Zatlers g a i d a partiju pozīciju……

-Prezidenta kancelejas vadītājs Edgars Rinkēvičs sarunā ar BNS skaidroja, ka Zatlers s a g a i d a,……………..

Grūtups,nuogaida, Medvedevs smaida un Puķķins dzied ar spiegiem

+3
-1
Atbildēt

0

mary75 26.07.2010. 09.19

Skan jau skaisti – tautas vēlēts prezidents.
Bet, kāda garantija, ka “tauta”, kurai mīļākais politiķis Lembergs, ievēlēs ko sakarīgāku, kā tās pašas tautas vēlēts parlaments, kurā tauta, gadi no gada, vēlē taisni tos, kuri iejaukti vislielākajos skandālos, atkārtoti pieķerti melos, utt?
It kā jau tautu var mazāk ietekmēt tie mūsu mikrooligarhi, toties mierīgi ietekmēs to uzpirktā prese, TV, tauta mums iekrīt uz populismu.
Cik garš, tik plats.
Manuprāt, tad jau būtu labāka tāda sistēma, ka ievēl saeima ar 100 balsīm un vēl pārstāvji no apgabaliem, arī ar 100 vai pat vairāk balsīm, šķiet, kas līdzīgs Igaunijā.
Un galvenā funkcija, kas būtu jāpiešķir prezidentam – atlaist parlamentu bez kāda referenduma, tas vismaz nedaudz piebremzētu to deputātu visatļautības un nesodamības izjūtu.

+13
-3
Atbildēt

3

    lailabidzane > mary75 26.07.2010. 09.32

    .
    Tu, dzeris49, nemaz neesi oriğināls. Jau Vilis par to muļķu zemi teica.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > mary75 26.07.2010. 09.32

    Tieši uz to jau arī iet. Kāpēc tieši tagad Zatlers sāka par to runāt? Lembergam strauji tuvojas tiesasprāva, popularitāti ir izdevies uzskrūvēt, bet aiz restēm ai kā negribas nonākt. Nekandidē uz Saeimu un sarunā ar Šķēli, lai tas Zatleru bīda šādas idejas virzienā un viss notiek- prezidentu nevar iesēdināt. Pie viena tiek pie lielākas varas kā bijis prezidentiem līz šim- var turpināt savas spēlītes.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Aivars Puriņš > mary75 26.07.2010. 14.35

    Ja šādi spriest, tad tautai nedrīkst vispār vēlēšanu tiesības dot! Dzeri par karali un viņš mūs ienesīs saulītē!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Aivars Puriņš 26.07.2010. 09.07

Pārāk daudz varas ir saeimas rokās, tāpēc prezidenta pilnvaras ir jāpaplašina un jābūt tautas vēlētam prezidentam. Pagaidām līdzsvara nav. Turklāt saeimas vēlēšanu sistēma ir tik stulba, ka tā pieļauj mazas cilvēku grupiņas, ar mazu sabiedrības atbalstu, visas varas sagrābšanu caur vairākumu saeimā.

+5
-2
Atbildēt

0

itommy_ 26.07.2010. 08.56

Var gadīties, ka tautas vēlēts prezidents neko neatrisinās. Katrā ziņā tautas nevēlētam arī tagad ir lielas rezerves izdarīt vairāk kā tiek darīts. Pirmais bauslis ir kompetence tajā nozarē, kur cilvēks darbojas! Otrs bauslis – veidot ap sevi tādu vidi un infrastruktūru, kurā kometence nemitīgi ceļas. Un trešais bauslis – bauru sabiedrībā jāspēj stāvēt pāri apvainojumiem un nenovīdībai, nemitīgi neticīgo sabiedrībā nesot gaismu. Gan jau reiz arī bauru bars noticēs, ka Zeme ir apaļa un tā griežas ap Sauli. Bet ne uzreiz. Pakāpeniski.

+8
-2
Atbildēt

1

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam