“Latvijas arhitektūras gada balvu 2012” ieguvusi Saldus mūzikas un mākslas skola

38

Komentāri (38)

Jânis Bankoviès 20.05.2013. 09.27

Te jau vismaz pāris arhitekti jau izteikušies, tas labi, centīšos arī izklāstīt savu redzējumu, kā nekā apmeklēju pasākumu dabā, kā OT izteicās “pašā ziedu laiciņā”:
1. Projekta iekšējā būtība ir tīra, viengabalaina, funkcionāla, dizaina ziņā principiāla, “zaļie” stāsti gan uzrauj ironiju, nu kāda dabiskā vēdināšana periodā no septembra beigām līdz aprīļa vidum un kā tas savietojams ar energotaupīšanu.
Par resursu izmantošanu ( sic! 1400LVL/m²)un ieguvumiem pilnīgi noteikti ir vērts diskutēt.
Patiesībā kā jau NS un pārējie pamanījuši SMMS ir ortodoksāla holanderu dizaina paraugs(pragmātisms un savā izpausmē ļoti augstvērtīgs), tas ka kāds mēģina pievilkt FIN, vai SWE, NOR gan nav īsti korekti, FIN modernā arhitektūra( ar visām savām tradīcijām iekš 19-20.gs) vispār ir diezgan poētiska un tikpat kā vienmēr strādā ar vidi(starp citu paralēles ar JAP). Vai LV , Kurzeme, Saldus ir tās pašas tradīcijas, kas holandiešiem, vai arī mēs uzdodam savus virzienus pēc kā tiekties?
2. Protams , ja nu mēs sākam runāt par saspēli ar pilsētvidi, nākas teikt jau skābāku vērtējumu. Pasākums pilsētiņas centrā (ar visu no tā izrietušo), lejā Ciecere, augšā paugurs, abas gruntsgabalu ierobežojošās ielas ar augstumu starpību 2-3 metri (sic! bez maz stāvs), bet sajūtu ,ka ēka ielikta kādā Almēres (NL) polderu ieskautajā plakanajā gruntsgabalā.
Ar atbilstošu urbānu labiekārtojumu, bet par to vēl varētu piekrist autoriem, ka var arī tā iziet pretrunā ar dominējošo vidi.
Kā darbojas spožais alumīnijs konkrētajā ainavā katram ir iespēja pārliecināties pašam.

Šajā gadījumā ,gan SMMS balvu dabūja pelnīti, jo konkurenti ( šoreiz kādam bija ienācis prātā samazināt otrai kārtai izvirzītos darbu skaitu par 1/3 , nofrizējot arī Jelgavas promenādi un gājēju tiltu ) bija vājāki, Zeimuļš, lai arī pilda savu funkciju, tomēr ar visu savu fonu, varēja paņemt tikai šķēli (par to ka neiedeva man pārsteigums).
Ja runājam par Lipkes muzeju, kā favorītu, lai arī teikšu ,visaugstvērtīgākais no piedāvājumiem , nevar vienas domubiedru grupiņas radīts salīdzinoši mazs darbs( sākot no idejas, finansēšanas, projektēšanas, celtniecības, promotēšanas) konkurēt ar abiem augstākminētajiem sabiedrisko objektu darbiem, kur ir atsevišķi Pasūtītājs, atsevišķi Projektētājs, atsevišķi Celtnieks,kuri cīnās par katru sīceni un mēģina pielauzt pie lētākiem risinājumiem, un kur pret visu to jāaizstāv ir IDEJA (principā darbs karadarbības apstākļos, nevis siltumnīcā)un tomēr jāpanāk lai to ēku uzbūvē ( jārod sāpīgi kompromisi), un viens otru neizūtrupē.
Tas ka divas šķēles šim darbam teikšu atklāti, tāda vispasaules nodeva “holohausta jautājumam”( vienu mirkli pat pieņēmu ,ka politisku apsvērumu pēc, pieaicinot atbilstošo valstu amatpersonas iedos ananāsu šim darbam.)

Vēl viena piezīme, latvieši arī sāk savu “holohausta” jautājumu likt redzamu, ananāsa šķēle “Likteņdārza paviljonam”

+4
-1
Atbildēt

0

vzlotnikovs 19.05.2013. 15.25

Man prieks,ka dazi lasitaji pamanijusi un sapratusi,kapec intervija uzdevu jautajumus par Gaismas pili,par maju ar skursteni.tiesi tapec,lai nojaustu arhitektu attieksmi un domasanu.

+4
-1
Atbildēt

2

    piziks > vzlotnikovs 19.05.2013. 17.37

    Ieva, MADE-s arhitekti runā ļoti pareizi no savas pašreklāmas/PR un aktuālās publiskas pareizibas viedokļa. Tieši tādēļ ir žēl mazo saldenieku SMMS, ka iespēju redzēt, regulāri vērot savu visai izskatīgo un dzimto miestiņu no augstākā pieejamā punkta — šobrīd ignorētā jumta — viņiem liegusi it kā savējā/saldeniece Liedzot jumta neizmantošanu, izslēdzot jumta iespējamo/vēlamo funkciju paši pareizrunātāji Saldus skoliņu uzbūvejuši ar visvienkāršako/neapgrutinošāko jumtu un visprastako skursteni, — vienīgi mēģinot iestāstīt, cik tas šoreiz avangardiski!

    Negribētos, ka abi arhitekti turpinatu pienveidoties vienīgi demagoģijā un ideju trūkuma aizstāvibā.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Елена > vzlotnikovs 19.05.2013. 21.47

    OT – lieki esi satraucies par jumtu izmantošanu, jo galu galā – ko no viena un tās paša rakursa var saskicēt/sagleznot/uzakvarelēt gadu no gada?
    Tik tālu panorāmu un visiem vienādu. Tas būtu pat ļoti vienkārši skolotājiem, neizejot no skoliņas, strādāt ar bērniem.

    Pats taču zini, kā top bildes – ir jāiet un jāskatās un jāstrādā tur, kur skats atrod interesantu piesaisti.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 19.05.2013. 11.45

nasing spešal =====
2) Tā kā ideja tapa 1989.gadā, bet realizēta gandrīz pēc 25.gadiem, tad diskutēt par tās laikmetīgumu ir muļkīgi – novecojis un neaktuāls projekts.

kas ir labs un talantīgs nekad nenoveco ne pēc 25 gadiem, ne pēc 100. Piemērs tam Martas Staņas Dailes Teātris, nekad nenovecos, bet vienmēr nesīs laikmeta garu. Tāpat tas būs ar Gaismaspili.

Rēzeknes celtne ir totāls dizāsters. Tur jaunieši gribēdami būt oriģināli un pašā progresa priekšgalā ir īstu putru savārījuši. Es nevaru iedomāties , ka šis formu savārstījums var kaut vai no viena fotoobjektīva punkta būt baudāms.

+2
-2
Atbildēt

1

    andris902 > dace_ampermane 19.05.2013. 14.29

    …klejotājs…neticēsi – bet ir patiesi baudāms!…bija iespēja pasekot līdzi “Zeimuļa” tapšanai….no skepses un noliedzošas neticības līdz patīkami pārsteidzošam rezultātam….aizbrauc – nenožēlosi!…. :)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

ﮎandijs Be1t1kﮎ 18.05.2013. 21.56

Nasing spešal! Esi, esi provinciālis bez patstāvīgas domāšanas…

+7
-2
Atbildēt

0

Una Grinberga 18.05.2013. 18.54

Palasot komentārus, jāpiekrīt Šņorei no “De facto”, ka vecā paaudze (tie kas procentuāli visvairāk vēlētāji) vēlas, lai jaunieši dzīvotu guļbūvē, ar aku un ar rokām apstrādātu zemi, un nav brīnums, ka dodas projām! Cik saprotu, tad visi būtu laimīgi, ja mazpilsētā parādītos kāds blink-blink stikla būris vai Jūrmalas savrupmājas vēriena ēka ar terasi – tas būtu ārišķīgi un priekš visiem citiem, tikai ne priekš bērniem.

+6
-11
Atbildēt

3

    andris902 > Una Grinberga 18.05.2013. 20.28

    ….Nasing spešal!…vai tomēr vaina nav jāmeklē “latviskās” žūrijas avangardismā?….sākot ar Žagara izvaroto klasisko operu, IZM augstākās izglītības pašizvērtējumu, Eirovīzijas aplauzienu “piecelt Eiropu kājās”, Triangula bastionu, SMMS utt. ….un brīnāmies, ja paliekam nesaprasti, jo “mazajam cilvēkam” atliek tikai acu pamielošana un nievas par augstās mākslas nesaprašanu….

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 18.05.2013. 21.35

    @zane
    Tu te esi sajaukusi kopā visu, ko vien var sajaukt…. Starp provinciālo ārišķību un avangardu ir liela atšķirība. Patiesībā jāpiekrīt, ka SMMS ir pārāk moderns priekš tādiem laukiem… bloku māja tiktu viennozīmīgāk uztverta! Lai šis “avangards” paliek Holandei, Dānijai, Zviedrijai, Somijai u.c. valstīm, kur arhitektūras un dizaina uztvere tiek audzināta jau no bērna kājas… Tur pat neviens tādu SMMS nepamanītu, jo tur tādas ēkas ir ikdiena un norma. Vienkārši Latvija ir tālu no Skandināvijas domāšanas… it visā… arī arhitektūrā! Atzīsim – esam taču provinciāļi!

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    andris902 > Una Grinberga 19.05.2013. 00.09

    ….Nasing spešal!…Tev nešķiet, tas viss apvienojams vienā vārdā – kultūra?….

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

Vineta Ungailo 18.05.2013. 18.19

šajā bildē vēl tīri neko, bet dzīvē tā māja ir briesmīga. kā ostā 20 pēdu konteineri kaudzē sakrauti. arhitektūras balvas laikam pēc maketiem piešķir un tas kā tas izskatās dzīvē, nevienu neinteresē.

+9
-4
Atbildēt

0

dro 18.05.2013. 13.18

betijacelmale. Ko teiksi? Viss ģeniālais esot vienkāršs, bet manuprāt šis nu gan tas gadījums?

+5
-4
Atbildēt

2

    ievuliitis > dro 18.05.2013. 15.42

    Es šovakar aiziešu uz izstādi un tad varbūt ko arī teikšu. Bet patiesībā vajadzētu jau objektus dabā redzēt. Vismaz es neuzdrošinātos izteikt tik kategoriskus spriedumus, kā te viens otrs:) Bezmaz vai šķiet, ka pasaules gals IR iestājies un sliktāk vairs nevar būt:)

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 18.05.2013. 20.47

    vajadzētu jau objektus dabā redzēt
    _______________
    sic!

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Anete 18.05.2013. 11.40

Prieks par Miķeli, Lindu un pārējiem no komandas! Rūgts! Šķiet zīmīgi ir tas ka šis pirmais gads otrās republikas laikā kad balvu saņem tiešām sabiedrisks objekts, nevis tirdzniecības cents, biroju māja u.c. individuālas apbūves objekti, un tas jau ir solis pretī cerībai.

+4
-7
Atbildēt

0

putekliic 18.05.2013. 10.06

Man jau pirmā asociācija bija – celtnieku vagoniņi sakrauti viens uz otra vai ari tā saucamie moduļi. Bet nu, neko – laikam jau laikmetīgi…

+7
-1
Atbildēt

0

mariam 18.05.2013. 08.56

Saprotams, ka žūrijai nenācās viegli izšķirties starp Lipkes muzeju un Saldus skolu, taču kopumā balvu sadalījums ir ļoti adekvāts. Mazliet žēl gan ir arī gan Zaigas, gan Pētera Blūma, kura darītais Ventspils pilī palika tā kā ārpus, bet šogad tiešām bija spēcīgi kandidāti.

+2
-6
Atbildēt

0

dace_ampermane 17.05.2013. 23.08

Mani pārsteidza šo četru tikko izšķīlušos cālēnu nekaunīgā, vīzdegunīgā, nievājošā atsauksme par pasaulē pazīstama meistara Birketa darbu. Tie Saldus pusaudži ir drusku labāki par tiem Rēzeknes Le Corbusier’iem. Šitiem četriem vajadzētu pagaidām lasīt grāmatas, iet uz kino, dzert un drāzties [narkotikas gan tikai drusciņ, un tikai Amsterdāmā] un tad ap 35 gadiem varbūt varētu sākt galvā uzaust kaut cik jēdzīgs arhitektūras koncepts, bet varbūt arī nē.

+10
-4
Atbildēt

17

    piziks > dace_ampermane 18.05.2013. 05.45

    Šā gada Gada Balvas piešķīrums arhtektūrā uzrāda līdz šim visspilgtāko arhitektu sabiedribas sociālo aklumu un telpas izjūtas katastrofālu trūkumu — gan no balbas piešķirēju, gan saņēmēju puses. Arhitektūrā no sīsreizes akluma un biezādainības, iespējams visvairāk cieš Rēzeknes “Zeimuļa” autori SAALS, kas “Zeimuļu” gaumīgi korekti iezimējuši Rēzeknes kultūrvēsturiskajā ainavā — pilskalna pakājē. Otrie zaudētāji ir Saldus pilsēta un tagadējie un turpmākie mākslas un mūzikas skolas audzēkņi. Saldus vienā no visainaviskākajām vietām, miesta vidū uz pakalna blakus miesta domei izglītibas iestāde uzlikta kā plakana kastīte, bezkaislīga konservētu sardiņū bundža. Visapkārt tagad, maija beigās, jo īpašī spilgti var redzēt privātdārzu ziedēšanu un mazo privātnaminu, kā arī baznīcas apjomu kopējos ritmus, bet skolasbērniem liegta vislabākā vieta, no kurienes mazpilsētas ainavisko un kultūrizglītojošo bagātību var redzēt vislabāk — skolas plakanais jumts, ko skolniekiem atņēmuši gan arhitekti, gan pilsētas dome ka objekta pasūtītājs. Palaista garam iespēja uz šīm jumta izveidot gleznošanas plenēra iespējas mazajiem skunstniekiem un muzicēšanas, kordziedāšanas meģinājumu iespēja — muzikālajiem/muzicējošajiem bērniem. Līdz ar to pilsētiņa arī zaudējusi — iespēju redzēt un dzirdēt savus talantīgos un centīgos bērnus savā pilsētainavā.

    SMMS ir nevis Gada balvas vērta, bet gan pasūtītaja un arhitektu kopdarba visspilgtākā avārija, kada piedzīvota Latvijas jaunākajos laikos!
    Saldūs situācija gan vēļ labojama — steidzami mobilizējot smadzenes un finanses, un — jumta izmantošanai paredzēt SMMS būves nākamo kārtu, lai pilsētvides ignoranci tomēr, kaut novēloti, pārvērstu Saldus pilsētas un saldenieku ieguvumā.

    Arhitektus no visas Latvijas vajadzētu vest autobusos profesionālās izglītošanas eksursijās, — lai skatās, kā nevajag ne domāt, ne darīt, pilsētainavas vidū uzstutējot termosu, kur ieslodzīt savus garā visperspektīvakos bērnus, liedzot tiem no savas mācību iestādes jumta ieraudzīt savas Dzimtenes telpas un gara vērtības.

    Šobrīd Saldū Gada balvas arhitektūrā piesķīrēji un sanēmēji kopa ar SMMS pasūtītāju ir pjedestalizejuši profesionālu aprobežotību.

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    Елена > dace_ampermane 18.05.2013. 10.29

    “cālēniem” Lindai un Miķelim ir Dānijas top arhitektūras biroju pieredze, kas redzams šajā darbā. Linda turklāt ir saldeniece, arhitekte otrā paaudzē.

    Zeimuļš Rēzeknē ir interesants objekts fotogrāfiem, ja vien līdzi ir līmeņrādis :). Diemžēl interjeros absolūti ir ignorētas akustiskās prasības, kas ir spēkā esošu būvnormatīvu pārkāpums.
    Arhitektūra, kas ignorē vienu no ļoti nozīmīgām maņām – dzirdi, nav laba arhitektūra.

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > dace_ampermane 18.05.2013. 10.29

    @klejotājs
    1) Birkerts pats ir atzinis, ka Gaismaspils ne tuvu neizskatās pēc tā, ko viņš bija vēlējies redzēt…
    2) Tā kā ideja tapa 1989.gadā, bet realizēta gandrīz pēc 25.gadiem, tad diskutēt par tās laikmetīgumu ir muļkīgi – novecojis un neaktuāls projekts. Tas būtu tas pats, kas uzbūvēt jaunu koncertzāli pēc Dailes teātra līdzības – izcili priekš tā laika, bet neaktuāli priekš mūsdienām.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > dace_ampermane 18.05.2013. 10.39

    @OT
    Arhitektūra nav tikai smuka fasāde… tā ir galvenokārt funkcionalitāte un labsajūta. SMMS ir labs piemērs, kur arhitekti prioritāri nostāda skolēnu labsajūtu un ēkas vajadzības. Forma un krāsas ir tikai odziņa uz kūkas nevis kūka pati par sevi. Ja nebūtu tik liela katastrofa ar Zeimuļa būvniekiem un pilsētas domes attieksmi, tad Zeimuļs noteikti būtu labākais projekts… diemžēl, tikai smuka forma un krāsa, bet slikta funkcionalitāte un labsajūta.

    P.S. Tie laiki, kad ēkas tika būvētas īpašnieka maka biezuma rādīšanai, ir beigušies – tagad tiek būvētas sabiedriskas ēkas cilvēku vajadzībām un ērtībām (vismaz Skandināvijas valstīs, no kurām jaunie arhitekti ir smēlušies ideoloģiju)

    +7
    -12
    Atbildēt

    0

    Aleksejs Dimitrovs > dace_ampermane 18.05.2013. 11.31

    Kas tā par arhitektūru, kas var novecot 25 gados? Agrāk liekās to sauca par būdiņu arhitektūru.

    +13
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > dace_ampermane 18.05.2013. 12.29

    Nasing, tagad dārzu ziedēšanass un mācibu beigu laikā aizbrauc uz Saldu un paskaties, kādas sekas ir arhitektu izdomas trūkumam un pilsētainavas iespēju ignorancei: uz pilsētā izskatīgākās pumpas uzcelts padārgs cietumiņš ar plakanu jumtu, kur bērnus palaist nevar. Un šie Saldus un bērnu apdalitāji esot labāki par citiem?!

    Vērtētāji nāk un iet, bet saldenieku bērniem bus jādzīvojas arī vislabākajos laikapstākļos pa kantainā termosa iekšpusi, bez iedvesmošanās no pašū miesta skaistuma.
    Projekts kā jaunu smadzeņvecīšu stīvuma apliecība.

    Ja apskatitos…, cik vēl skolu Latvijas mazpilsētās atrodas tik labā ainavā? Vai arī citi pasūtitāji būtu pielāvuši tik izšķērdigu savu priekšrocību neizmantošanu?

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    Елена > dace_ampermane 18.05.2013. 12.46

    OT, nu nav tik vienkārši, ka arhitekts izdomā, uzzīmē un uzceļ ko un kā grib. Ir noteikta procedūra – sākumā konkurss metu projektiem, tad skiču projekta stadija (bez konstruktīvo mezglu risinājumiem), beigās gatavais produkts ir tehniskais projekts.
    Ikvienu no šīm stadijām saskaņo un apstiprina pasūtītājs un pašvaldības gadījumos tas notiek, deputātiem balsojot.
    Tāpēc, ja kādu neapmierina arhitektoniskie risinājumi, tad pareizi ir vērsties pie pasūtītāja pārstāvjiem – amatpersonām, kas atzinušas padarīto par labu esam.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > dace_ampermane 18.05.2013. 13.14

    Artur, tādēļ jau uzskatu, ka Saldus skolniekus iegāzis pasūtitāja un arhitektu kopējs lidojuma trūkums = 2 zābaku pāris.

    Interesanti, kā uz rezultu paskatitos kādi jēdzīgi ainavu arhitekti?

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > dace_ampermane 18.05.2013. 13.22

    @Kamielis
    Ko neviens neceļ viduslaiku vai jūgendstila ēkas Rīgā? Smukas taču. Laikam tikai vecmodīgas!

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    piziks > dace_ampermane 18.05.2013. 13.23

    Jumtus ainavu baudīsanai izdomas bagāti ļaudis ir izmantojuši arhitekti un būvnieki visos laikos un stilos, ja vien izdomas pieticis. Ne jau visiem pietiek.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Елена > dace_ampermane 18.05.2013. 13.51

    OT, ēku jumta konstrukcijas visos laikos un visās pasaules vietās ir vēsturiski radušās no attiecīgās teritorijas klimatoloģijas un pieejamiem būvmateriāliem.
    Starp citu, kā nosauksi jaunās LNB sānus? Sienas? Jumts? Slidkalniņš?

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > dace_ampermane 18.05.2013. 16.55

    …par SMMS biju dzirdējusi dažādas atsauksmes, bet vērojot klātienē – pārņēma pamatīga vilšanās sajūta….lai arhitektiem un projektētājiem paliek gudrās runas par materiāliem, kompozīcijām, dizainu, minimālismu, ekonomiskumu un funkcionalitāti….diemžēl, vērotājam no malas, tas atgādina konteineru termināli vai veco muitas vagoniņu stāvlaukumu….nepiedodami – neizmantot pašas pilsētas radītās priekšrocības – ainavisko vidi – lai mākslas un mūzikas skolas audzēkņiem būtu atklātas studiju vietas uz šobrīd nelietderīgi izmantotā jumta….
    …nākas piekrist komentētājam OT un cerēt, ka nākotnē šī nepilnvērtība tiks novērsta….
    …zaļā, plaukstošā un ziedošā pilsēta un tās bērni – bija pelnījuši ko labāku….

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    Anete > dace_ampermane 18.05.2013. 17.57

    Interesanti, kā uz rezultu paskatitos kādi jēdzīgi ainavu arhitekti?

    Tev nu gan briesmīgs ķīsels galvā, wezo sehn. Tev laikam šķiet ka arhitekts neko tālāk par “detaļas, materiāls, izpildījums” tālāk neredz, tāpēc talkā jāsauc kāds “jēdzīgs ainavu arhitekts” kurš kā reiz uz “rezultui” paskatītos ainaviskāk. Precizēšu arhitekti projektē ēku kopumā, tāpēc pilnīgi noteikti spēj iztēloties koptēlu labāk nekā cits. Ainavu arhitekti projektē labiekārtojumu, protams, arī spējot iztēloties sava garabērna koptēlu. Tāpēc lieku priekšā beigt “burkšķēt” par lietām, par kurām iespējams tev nav ne mazākās sajēgas.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > dace_ampermane 18.05.2013. 18.41

    @zane
    lai mākslas un mūzikas skolas audzēkņiem būtu atklātas studiju vietas uz šobrīd nelietderīgi izmantotā jumta….

    Vai nu es kļūdos, bet citās mūzikas un mākslas skolās skolēniem ir izbūvētas terases, kur viņi var baudīt ainaviskumu? Gribētu Tevi redzēt spēlējam flautu 3h pavasarī ar skatu caur lielu plašu logu, kur ārā spēlējas citi bērni vai zīmējam kluso dabu ar ķirbi, kad ārā krīt sniegs! :)

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Vineta Ungailo > dace_ampermane 18.05.2013. 18.49

    grendus – ir gadījies redzēt kā šī konstrukcija izskatās ainavā? ja no ainavas viedokļa tas tiešām ir uzskatāms par augstvērtīgu mākslas darbu, tad lūdzu turpmāk nodarbojieties ar savu mākslu kaut kur citur, ne manā apdzīvojamajā teritorijā.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > dace_ampermane 18.05.2013. 19.18

    …NS….šķiet, Tu nekad neesi bijis Saldū un nespēj iztēloties apkārtējo ainavu…velti smīkņā par terasēm uz jumta, kuras mākslas skolas audzēkņi izmantotu studijām….arī koncertu iespējamība, sadalot balsu grupas pa moduļiem būtu novitāte Latvijā, ko meistarīgi jau praktizē Eiropā….
    …jebkuru defektu ir iespējas pārvērst par efektu….tikai iztēles trūkums ierobežo domas lidojumu…vai esi redzējis mākslas skolas audzēkņus darbojamies brīvā dabā, vai Tev mācības saistās tikai ar molbertu pie klases loga?….

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > dace_ampermane 18.05.2013. 19.22

    Kāda starpība, kurš nejūt pilsētvidi un nevar iedomāties, kā pilsētas vides/reljefa talantus izmantot?

    Neizmantot jumtu, ja iespēja kastīti nolikt pilsētas centrālajā pumpā un skolā jārosina un jāskolo fantāzija, … kas tas ir, varbūt ciniskais modernisms jeb vides un funkcijas ignorance?! :)

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam