Poļiščuka: mūsu teātris tagad ir tautas teātris…. Kāpēc gan nerakstīt precīzi: mūsu teātris tagad ir ,,tautas partijas teātris,, un tas slavinās PLL milzīgos sasniegumus Latvijas novešanā līdz krīzei un tās vadoņi būs mūsu teātra labākie prototipi. Kā viss tas riebjas!
Man arī pirmā doma bija par Tautas Partijas teātri.Ne jau tikai Poļiščuka ir šīs partijas cilvēks.Gan Tatarinova,gan Bulis jau sen piedalās PLL rīkotajās diskusijās LNT.Nesaprotu,kāpēc labai aktrisei,kurai,turklāt,ir pamatdarba vieta ,būtu jāraud krokodila asaras par iespējamo bezdarbu ,ja tik ļoti daudziem citu profesiju pārstāvjiem tik tiešām trūkst iztikas līdzekļi?
Turpinājums
Šis gadījums ir jau no augstāka plauktiņa , bet būtība ta nemainās – tāpat tiek pārdots ( iemainīts ) tikai tā nav miesa ( kaut gan kas to zin ) . Un atceroties visu JRT vēsturi , to kā teātris praktiski izķepurojās no drošas nāves , kamēr Daile un Nacionālais radot viduvējas lugas dzīvojās relatīvi zaļi no Valsts dotācijām, es viennozīmīgi uzskatu , ka Hermaņa veikums ir tas , kas pirmkārt ļāva to izdarīt , otrkārt tas bija Hermaņa talants nevis aizkulišu politiskās rotaļas , kas JRT pacēla jau starptautiskā atpazīstamībā un Hermani kā Top režisoru – tapēc redzot ka Hermanis ir sasniedzis šo līmeni balstoties uz savu talantu un darba spējām , nevis pielīšanas spējām , manuprāt viņam ir visas tiesības saukt lietas īstajos vārdos un labi ,ka viņš to dara.
Varbūt tomēr ir vērts godīgi paskatīties acīs realitātei un neizlikties ,ka nekā tāda nav un principā nav iespējams.
Sāksim no mazākiem plauktiem – vai tad neviens nekad mūžā nav dzirdējis ,ka tiek veidota karjera nevis balstoties uz zināšanām un erudīciju , bet gan redz tā ir tam mīļākā vai tas ir paķēris čomu no “zilo” klubiņa. Cik nav bijuši šādi stāsti , paši noteikti esat dzirdējuši. Kā to varētu nosaukt Jūsuprāt?
…arii Lembem “draugs” mirdams ( no polonija? )atstaaja miljonu , tgad jau miljardi…Juusu teaatrris teepistu teaatris .
kaa teicis krietnais kareivis Šveiks , viss saakaas no siikuma , no nepiešuutas pogas mundierim un beidzas ar valsts nodeviibu…
Padomjlaikos skolasbērnus stundu laikā sūtīja uz ļoti garu filmu “Sibiriāde” (likās ātri uzfilmēta). Tagad būs Observatorija, kur skolniekus vest izglītoties.
Arī lugas var īsā laikā radīt, ja pie darba ķersies tirgotāji, administratori un, protams, fotogrāfi.
google –> CVK:
2009.gada 6.jūnija Jaunjelgavas novada domes vēlēšanas
Partija “LPP/LC” Edvīns Samulis
Dzimšanas gads : 1989
Darba vietas un ieņemamie amati : SIA “KARUSS”, tāmētāja palīgs, SIA “Genergy”, valdes loceklis
Nedaudz izbrīnī tas, ka biedrenei Poļiškukai pacēlās mēle teikt, ka te ir runa par konkurentu bailēm. Kam – Hermanim, vai būtu bail no Gaļinas konkurences?!!! ja atmiņa neviļ, tad Observatorijas slēgšanas periodā Lielā Režisore teica, ka vispār jau varētu braukt uz ārzemēm, tik nez vai visu trupu trupu tur kāds gaida. Bet Hermani gaida – gan vienu, gan ar trupu. Te arī stāsts par konkurentiem…
Būs interesanti, vai Observatorijas izrādes joprojām šķitīs pievilcīgas, zinot visu kontekstu…
Precīzi. Kamēr Zscars konkurē, U2 par to pat nenojauš:)Es arī baigi konkurēju ar Pamelu A. bufetes tvirtumā, ar Čaku Norisu lecīgumā un ar Bekhema kundzi kārnumā, bet takš ,šie to nezin, un diez vai uzzinās, jo man līdz viņiem kā sivnam līdz mēnesim.
Njāā, Galka rullē, tauta jau tagad strīpam vien pie Kongresu nama kasēm spieto, gaida, kad varēs īsto mākslu baudīt. Beidzamo laiku vēsturē nevienu citu tik prastu publisku prostituēšanos nav nācies novērot, ja arī gadījušās, tad tomēr dūmu aizsegs taisīts mākslinieciski biezāks, izņemot Rēzijas pozitīvismu, protams. Bet šis gadījums tik uzskatāms kā meičas pie šosejas Salaspils apkārtnē. Nu neko darīt, brīvā valstī brīviem pilsoņiem brīva izvēle. Mana brīvība- attieksmes paušanā.
Skaistas rindas par to muļķa Annu Eižvertiņu,kas neiedomājās kādā naudīgākā partijā iestāties, lai uzturētu savu teātri.
P.s. Žēl tikai , ka Alvis Hermanis savas pilsoniskās stājas demonstrēšanai izvēlējās to meijerovica brālību… Vai tikai man vienai tāda kā neērtības sajūta?
Tas ir.lv paradums jau publicētam rakstam mainīt gan virsrakstu, gan akcentus ir.. vismaz mulsinošs.
Jo – ja pie raksta būtu redzējis šīs vulgārās, latviski ar ĻOTI LIELĀM grūtībām un NEGRIBĪGI runājošās, Alkatīgajiem Šakāļiem noderīgās sievietes attēlu, tad savus Hermaņa izteikumiem veltītos komentārus šoreiz būtu pietaupījis.
Skaisti protams. Es vienīgi no cien. mākslinieces vētrainās runas tā īsti nesapratu, vai Edvīns Samulis ir Dievs, Tauta, Tautas partija, vai visi kopā?
Tā arī sapratu, bet varbūt tā nav. Skaisti, kad kultūrai, teātriem, dod naudu. Privatie varētu tā biezāk darīt. Ir labi, ka ir dažādi teātri. Piedosim aktieriem pavedinošu valodu, viņiem piestāv ;)
Teātris ir teātris. zagļi ir un paliek zagļi. Viņi savu būtību nemaina. Var partiju pārdēvēt Par labu Latviju, bet būtība nemainās. Partijā spicē ir valsts amatpersonas, kuru darbības un bezdarbības rezultātā valsts kasē ir parādzīmes. Sabiedrībai nodarīto postu nevar aprakstīt dažos sējumos. Tautas partijas līderi kopā ar LPP/LC, ZZS un TB ir nodarījuši milzīgu postu valstij. Agri vai vēlu šī posta apmēri tiks izvērtēti. Paldies Hermaņa kungam par viņa uzdrošināšanos. Daudzi pameta zagļu partijas, bet atradās arī daudz pakaļskrējēju, jo par saņemto sviestmaizi valsts izsaimniekotāji cer atkal tikt pie varas, lai turpinātu valsts izlaupīšanu.
ak, jā, aizmirsu piebilst: skolotāja un kandidāte no režijas, šķiet, pārteikusies arī, piešķirot TO tautas teātra statusu:
1. tautas teātrim kā amatierveidojumam jākonkurē citu amatierteātru vidū, nevis profesionālo un neatkarīgo teātru līmenī
2. savukārt, “vienkārši miljonāra” nauda, kas saraudāta partijas kongresā (Vai kur nu tur) TO padara tikai par Partijas teātri.
Hmm, Partijas teātris – izklausās pēc briesmīgi bezgaumīga veidojuma.
Vai man tikai tā liekas vai arī PLL savā retorikā pēdējās laikā sāk izmantot pārāk skarbus, taču pilnīgi nesaistītus ar to reālo nozīmi, izteicienus. Piemēram, Šlesers – starptautiskās finanšu “okupācijas” un tagad Poļiščuka – mūsu teātris ir pārdzīvojis “genocīdu”! Kāpēc PLL visu laiku uzsver to ļauno un slikto? Ar šādiem izteicieniem, zinot mūsu valsts vēsturi, tik neapzinīgi mētāties nevajag!
Poļiščuka vienmēr “trāpīgi” piemeklē vārdus. Kādu laiku atpakaļ Dālderi salīdzināja ar Staļinu. Tagad, izrādās, teātris esot pārdzīvojis genocīdu. Vētraina dzīve.
Nebiju domājis, ka ar viņu ir tik traki.
Izlasīju rakstu. Par tā otro un trešo rindkopu, kur citēti skolotājas un režisores-pēc-pašiedvesmas Gaļinas P. nesenākie izteikumi, sakāms: Reti gadās lasīt teikumus, no kuriem nevienam, izņemot 2vus tīri informatīvos, nav – vārda tiešā nozīmē – nekā kopīga ar patiesību.
Njā, ja nu kā LV “pietrūkst”, tad tā ir vēl 1na savtīga un līdz pilnīgam bezgaumīgumam demagoģiska Saeimas deputāte. Nekaunība un melīgums kaut kā īpaši ievaino skatu sievietē, estētiski un ētiski. Apžēlojieties par visu daiļo dzimumu, ko jūs diskreditējat, madame! Esiet tik laipna, lūdzu.
Sausais atlikums- vēl viens teātris turpina dzīvi..Manuprāt, ļoti jauki..Samulis, vai kā to miljonāru sauc, gluži vienalga, kas palīdzējis..Ja izrādes būs sliktas, cilvēki neies un tāpat izčibēs.Ja būs labas- cilvēkiem tiks prieks..Par ko kašķis,kāds sakars ar vēlēšanām? Iedomājos, ja kāds Eu fonds piepalīdzētu, skanētu urravas un applausi..jeb te zupā mušas iemaisās. Maķen velk uz neirozi..:) Varbūt nepērkam pienu, jo iespējams, tur kāda lāse no Kalvīša gotām tikusi? :))
Un par kādu cenu (t.i., kādā veidā) šis teātris tiek saglabāts? Man šķiet, ka nav īstais veids, kā teātrus saglabāt. Ceru, ka cilvēki novērtēs Eižvertiņu, Hermani un vēl citus talantīgus māksliniekus ar stāju, kas nav gatavi prostituēties. Katrā ziņā man Poļiščukas tautas teātrī nav nekas meklējams. Tieši tāpat kā neklausos tautas diskusiju, ko pirmdienās raida LNT.
A kas būs pēc vēlēšanām, ja PLL vispār izlidos miskastē? Protams, varētu teikt, ka šīs vēlēšanas lielu lomu nespēlēs, jo Rīgas Domē Šlesers sēdēs vēl divus gadus. Nu, tātad uz diviem gadiem Poļiščukas teātris būs. Katram, protams, sava izvēle, bet es uz šī teātra izrādēm neiešu. Es šo teātri vienkārši boikotēšu.
Tas ir labs, nē?
“Vienkārši sponsors, vienkārši miljonārs… Viņš atnāca uz pēdējo koncertu, redzēja, kā mēs raudam un teica: draugi, es nevaru izturēt, es gribu, lai jūs esat un tāpēc dāvinu jums 100 tūkstošus…”
Tas tachu ir meksikāņu seriāla cienīgs sižets! “Vienkārši Marija” un “Bagātie arī raud” te vienkārši nobālē!
Sauksim tagad mākslinieci par “verdzeni Izauru”.
:))
Man patiesi žēl, ka cilvēki, kas DAUDZ laba darījuši Latvijas teātra mākslai ir spiesti rīkoties dīvaini un veltīt viens otram ļoti skarbus, patiesus un arīdzan mazargumentētus izteicienus. Un tas viss notiek reizē!
Diemžēl mēs maz zinām par mūsu režisoriem kā cilvēkiem. Un varbūt tur arī slēpjas problēma, sakne un viss cits.
Bet – ja nopietni – es skatos JRT, Observatorijas, Valmieras, Dailes, Nacionālā, Daugavpils, Liepājas, DDT un Ģ101 izrādes, operu – un man viena alga par politiku. Es Latvijas teātrus atbalstu ar paša pelnītu un iegādātu biļeti. Ar to arī jāsāk brēkšana par kultūru!
Dārgo, Betij! Kāpēc akcentēt “Ne…”? Protams, manām ļoti omulīgajām pensionārēm ir … hm… pensija, teātra kāre un bērni un … viņas nedzīvo Rīgā. Jelgavā, Ogrē un Ventspilī biļetes ir lētākas un piemērotas pensionāriem + JRT ir -30% un citviet ir arī “lētās” dienas… Ja to visu ņem vērā un vēlas… TAS nav dārgi!
Problēma, manuprāt ir apstāklī, kas nesen bija Turkmēnijā: Prezidents nesaprata operu un to aizliedza… Mums pamazām draud tas pats…
Es tikai brīnos, cik maz cilvēku Latvijā saprot, ka tās vai ciutas precez iegāde arī ir viedokļa (vai atbalsta) izteikšana. Pērc biļeti uz Poļiščukas izrādi, bet apzinies, ka tā IR politika, jo minētā dāma ir politiska persona un viņas teātris saņem savējo atbalstu.
Nepiekrītu. Es nošķiru Indrānus, kas priecē manu sirdi, no Indrāniem, kas mani kaitina.
Ne jau Pret Gaļinu un TO ir jāiebilst… Gaļinas raksturu nemainīsi… :)
Draņķīgākais ir tas, ka mūsu valstī ļoti daudzām labām lietām ir politiski sezonāls raksturs, kas – kā jau iepriekš smīkņāju – to nereti neatšķir no Turkmēnijas… Piemēram, Pats Ainārs atbalsta TO, kura fane ir viņa sieva, bet pats TUR nav bijis… Bet – loģiski! Vai viņš saprot teātri? Piemēram, Ilgu tramvaju?
Pasacinja beerniem par bagaato onkuli! Netiiro naudu legalizeeja un taa nauda ir apmeeram no taas pashas “tumbachkas” no kuras Mikjelsona un Meljko sievas izpirkuma naudu njeema vienas nakts laikaa.
Tos nekulturālos muļķus Saeimā nevar pārmācīt vai pamācīt, viņus var tikai izbalsot! Ķeraties pie darba 2. oktobrī un svītrojiet bez žēlastības!! Jānis Bībelneks
Latvijas Nacionālajam teātrim [2010. gadā] piešķirta valsts dotācija Ls 717 880 apmērā, Dailes teātrim – Ls 636 628 apmērā, Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrim – Ls 1 411 331 apmērā (tajā skaitā Ls 1 097 580, kas paredzēti teātra rekonstrukcijas izdevumiem), Jaunajam Rīgas teātrim – Ls 494 595 apmērā, Latvijas Leļļu teātrim – Ls 387 777 apmērā, Valmieras drāmas teātrim – Ls 417 293 apmērā, Daugavpils teātrim – Ls 182 507 apmērā. Savukārt Liepājas teātri kopš pagājušā gada pilnā apmērā dotē pašvaldība. http://diena.lv/lat/izklaide/teatris/apstiprinats-valsts-budzeta-dotacijas-sadalijums-septiniem-teatriem
===================================================
Arī JRT atrodams šajā sarakstā, un, ņemot vērā teātra kolektīva lielumu, dotācija nebūt nav slikta.
Nu, tad jāprasa, PAR CIK Hermanis ir ieziepējies un kam PĀRDEVIES? Man nebūt VISS NAV SKAIDRS.
Runa nav par dotācijām, bet gan par remontu. Ja ir dotācija, tad tas nenozīmē, ka ieziepējies. Turklāt kādu laiku atpakaļ kaut kur pazibēja doma par skābekļa piegriešanu JRT. Hermanis tad vēl nāca klajā ar diezgan histērisku paziņojumu. Tā ka viņš ir viens no retajiem, kurš kāreiz nav ieziepējies.
šis jau ir tas absurds, ka ar VISU nodokļu maksātāju līdzekļiem tiek dotēta joma, kuru izmanto ļoti šaurs iedzīvotāju loks (interesanti, cik daudz no visiem valsts iedzīvotājiem apmeklē teātri?) Uzskatu, ka jebkurai jomai ir jābūt konkurētspējīgai pašai par sevi, bez atbalstiem – kultūra nav izņēmums! Cik atceros (pirms pāris gadiem regulāri gāju gandrīz uz katru JRT izrādi), tad uz JRT izrādēm nevarēja dabūt biļetes – attiecīgi, būtu jāceļ cena vai “jāražo vairāk”, lai būtu vairāk līdzekļu (mazāk nodokļu naudas) vai apmierinātu pieprasījumu. Būtu jādomā arī par to, kā efektīvi izmantot teātriem piederošos nekustamos īpašumus – nevar būt tā, ka pašā pilsētas sirdī stāv “tukša” ēka, kuru izmanto tikai pāris vakarus nedēļā.
Bet, ja par raksta tēmu, tad Hermanis uzsvēra to, kā “sakārtojās” lietas, kad esi aktīvi iesaistījies “politikā”… nu nav Hermanim nepieciešamība “ieziepēties”, jo viņu atplestām rokām uzņems jebkurš vadošais rietumu teātris.
princips “Visu savējiem” rullē. Un viņi pat no tā nekaunas. Rīgas svētkos pārraidi nodrošina LNT, svētkus vada LNT diktori, reklāmu ierunājis Kalniņš, dzied Samanta Tīna (izcila zvaigzne no LNT šova) utt. Tirdzniecības vietas arī “savējiem”.
Būsi pakalpīgs AŠ, tev kaut kas atlēks, ja ne – vaino pats sevi.
Šis no kultūras dzīves ņemtais piemērs ir laba ilustrācija plašākām problēmām Latvijas ekonomikā. Ekonomikas pamatā ir cilvēku reakcija uz stimuliem, tādēļ korupcija rada resursu sadales kropļojumus. Ja izcilība savā nozarē ir otršķirīga, bet galvenais biznesa “know-how” ir prast izmantot valsts varu, tad kopumā valsts ir nabagāka un uzņēmumiem ārpus savas smilšukastes ir zemāka konkurētspēja.
Tas, ka Hermanis sauc lietas “īstajos vārdos” un šādi pretstata sevi Latvijā notiekošajiem procesiem – to pašu jau arī dara Sudraba, tikai savā veidā:) Nav jau grūti formulēt patiesību, sevišķi ar tādu publicitāti, bet ar to ir par maz, lai lietas labotu – par patiesību ir jācīnas gluži prozaiski, teatris beidzas līdz ar priekškara nolaišanu.
Nenoliedzami Hermanis ir lielisks režisors, cenšos noskatīties pēc iespējas visus viņa darbus, taču viņa spriedumi par sabiedriskām norisēm ārpus teātra un LV politiku man reizēm šķiet pavaisam “plakani”.
Tie nav ne ar ko plakanāki par šeit sastopamajiem viedokļiem. Pozitīvi, ka vismaz viņš un daži viņam līdzīgie tiek pie publiska vārda teikšanas. Uzskatu, ka viņam kā teātra režisoram nav vajadzības veikt vēl kādas “prozaiskas” darbības – arī vārdam ir spēks.
šādi pretstata sevi Latvijā notiekošajiem procesiem – to pašu jau arī dara Sudraba, tikai savā veidā:)
___________________________________
Tad jau pieskaiti arī Ulmani. Arī viņš “pretstata sevi”, bet atšķirībā no Sudrabas arī pakritizē Šķēli:)
[…] taču viņa spriedumi par sabiedriskām norisēm ārpus teātra un LV politiku man reizēm šķiet pavisam “plakani”.
=====================================
Pilnīgi piekrītu. Lai atceramies kaut vai draudēšanu ar Putinu, Gorbačovu un Merkeli. Smieklīgi. Vai arī nožēlojami.
Manuprāt, tāda veida pompozi un absurdi paziņojumi tikai parāda, ka viņš ir nevis kāds viedais, kura mākslā vai uzskatos par dzīvi noteikti būtu jāieklausās, bet tikai sava “aroda pratējs” – teātra režisors-“speciālists”. Gluži tāpat kā kāds inženieris vai grāmatvedis.
Piemēram, no Annas Žīgures tādas muļķības nav nācies dzirdēt, turklāt arī Zatleram viņa, šķiet, roku paspiestu – jo, lai kā tur ar to ievēlēšanu nebūtu, viņš tomēr ir prezidents…
Lai gan nestrīdēšos, bet Žīgure parasti runā garām.
Bet es īsti nesaprotu, kāds sakars Hermaņa teiktajam par Poļiščuku ar viņa apgalvojumiem apm. gadu atpakaļ? Varbūt vēl varējāt nocitēt, ko Alvis Hermanis teica vidusskolas pēdējā klasē. Un tad vēl tie pārspriedumi par to, vai viņš ir intelektuālis vai “tikai” režisors. Nu cik tad mums ir Hermaņa kalibra režisoru? Un cik mums vispār ir Hermaņa kalibra mākslinieku vispār, kas nav gatavi pārdoties tiem, kas ir pie siles. Lai kāds būtu viņa viedoklis, viņš ir viens no retajiem, kas to var atļauties pateikt to, ko domā. Lielākā daļa ir atkarīgi no viena vai otra klana, kuram tie ēd no rokas. Protams, viņš ir režisors nevis politologs vai politisko norišu komentētājs. Bet tad ir jautājums – kādā ziņā tad viņam šoreiz nav taisnība? Par to vajadzētu runāt!
Bet kā parasts cilvēks var cīnīties pret tādām poļiščukām? Nu labi, es neiešu uz viņas teātri. Apelēšu pie viņas aktieru godaprāta, kaut tas grūti izdarāms, ja viņiem nav, ko ēst. Bet kādi citi varianti?
Nu mēs esam nedaudz degradējusies sabiedrība. Un Poļiščuka ir tam sekas.
Turklāt domāju, ka kultūras cilvēki un intelektuāļi ir tie, kuriem jāuzņemas liela deva vainas. Jo ar viņiem cilvēki parasti salīdzina vērtības. Un, ja Pēteris Bankovskis var apzagties, Žagars šķērdēt nodokļu maksātāju naudu operā (parāda atlaide 2009.gadā), Ēlerte, lai kļūtu miljonāre, pārdot vienu no nozīmīgākajiem medijiem Latvijā, pametot zem riteņa pilsoniskās sabiedrības balsi (te jāagādina: “Tu esi atbildīgs par to, ko esi pieradinājis”). Ojāra Rubeņa 2000 latu šmuguļi, Rēzija Kalniņa TP pozitīvisma kampaņas ietvaros. Intas Lases neglītais solis. Tā varētu saukt un saukt. Tas ir tas, ko redz cilvēki. Un rodas jautājums: ja jau “visi” tā dara, kāpēc lai es censtos būt godprātīgs. kas es – muļķis, vai?
Tà nu galìgi nav, ka “visi tà dara” un godìgs cilvèks tàdèl neturas pie saviem principiem un ètikas! Es ticu, ka tieshi tàpèc jàturàs vèl stingràk pie pamatprincipiem un jàcìnàs neatlaidìgi un nemitìgi. Te pàràk daudz meklè attaisnojumus kàdèl ne, bet bùtu JÀDISKUTÈ KÀ MÈS VIENS OTRU VARAM ATBALSTÌT UN STIPRINÀT LAI BÙTU SPÈKS NOTURÈTIES UN NEPADOTIES!
Jā, tas ir dīvaini, ka Eiropā pazīstamākais latviešu teātris ir telpās, kur gadus 10 (varu kļūdīties) ir nelietojams balkons, kur nav kondicioniera un kas – šķiet – īsti remontēts nav gadus… 30-40??? Savulaik JRT foajē bija redzamas rekonstrukcijas vīzijas, skices ar liftiem utt. Patiesību sakot, es jau sen gaidu argumentētu un precīzu atbildi no KM, kas allaž mīl uzsvērt JRT panākumus: Kas ir traucējis Lāčplēša ielas 25 remontam? Pie tam, JRT ir daudz spēles laukumu un Mazā zāle, Talsu iela var mierīgi darboties tālāk, nav obligāti jāmeklē vēl telpas…
Kas attiecas uz maucību – tā manuprāt ir iestrādāta daudzos valsts likumos. Līdz ar to politiķi tikai tos cītīgi pilda, par citu nedomājot…
Esmu PAR, lai ikviens izsakās, ko patiesībā domā…pietiks turēt sveci zem pūra! Ja esam nepamierināti, tad to skaidri un gaiši arī vajag paust! Tā ir iespējama kā atvērt tautas acis.
Ja tas būtu saistīts tikai ar teātriem, vēl būtu pusbēda.
Ja tev nav aizmugurē kāda ietekmīga partija, šinī valstī vispār grūti īstenot kādu lielāku projektu, lai cik labs tas nebūtu.
Arī amatos tiek ne jau tie zinošākie, bet, partiju bīdītie bandinieki.
Bet, ko es te par vispārzināmām lietām, žēl tikai, ka tas viss neļauj izvirzīties talantīgiem cilvēkiem, visur ir paklausīgas pelēcības.
īstenībā, PSRS laikos bija tas pats, izņemot to, ka partija bija viena.
Ek, Hermani, uzraksti taču mūsdienu Latvijai savu “Kabarē” versiju. Tēli, nudien, nav mazāk kolorīti. Tikai netaisi adaptāciju, Latvijā notiekošais ļauj sarakstīt kaut ko daudz spilgtāku.
Tagad tikai uzdungo iespaidīgo dziesmu no filmas “Cabaret” –
“Tomorrow Belongs To Me”
Now Fatherland, Fatherland, show us the sign
Your children have waited to see
The morning will come
When the world is mine
Tomorrow belongs to me
Tomorrow belongs to me
Tomorrow belongs to me
Tomorrow belongs to me
Prieks, ka ir cilvēki kā Hermanis, kuri sauc lietas īstajos vārdos – tieši un bez aplinkus tekstiem! Visu cieņu!
Jā, piemērs ar Poļiščuku un telpu piešķiršanu skaidri parāda, kādu “godīgumu”, “caurskatāmību” un “vienlīdzību” varam sagaidīt, ja pie varas tiks PLL un SC demagogu tandēms…
interesanti, kad režisors kolēģi paslavē vairāk, kad vienkārši pasaka — ‘esi laba, Tev žetons’ vai kad saceļ ar savu uzstāšanos tādu kā skandālu, kas vairo Gaļinas popularitāti, ņemot pats mutē ne tos tīrākos vārdus ;) IR laiks darboties privātiem atbalstītājiem, ja reiz pie viņiem lielā nauda
ņemot vērā, ka teksts papildināts ar jaunu informāciju, vēl pāris piebildes. Man personīgi nav nekas nedz pret Poļiščuku, Buli un citiem aktieriem, kuri piedalās projektā. Man patīk tas, ko viņi dara un, ja rodas iespēja, tad pats apmeklēju viņu izrādes. Bažas rada tas, kā tiek SAKĀRTOTI jautājumi pēc partejiskās piederības, šis visās sfērās esošais “politbizness” un jautājumu sakārtošana (pareizāk – apslēptā korupcija) ir tas, kas traucē jebkādu normālu un godīgu attīstību. Kā jau kāds tika minējis – Latvijā par “know-how” tiek uzskatīts nevis pieredze, produkts un pakalpojums, bet gan tas, cik labi “pazīsti” attiecīgos cilvēkus, lai var sakārtot lietas. VIENĪGAIS veids, kā atrisināt šo “korupciju”, ir valsts funkciju dramatiska samazināšana, atstājot tikai pašas nepieciešamākās jomas valsts pārziņā un visu, ko vien var, atdodot privāto rokās. Paralēli jānodrošina spēcīgas un neatkarīgas kontroles funkcijas un CAURSKATĀMAS un SKAIDRIEM nosacījumiem balstītas iepirkumu procedūras.
Privātajiem jāatdod VISAS iespējamās nozares – gan medicīna, gan kultūra, gan izglītība. Valstij būtu jārada kritērija, kas ir jānodrošina, un privātie tad varētu cīnīties par to, kurš var nodrošināt visizdevīgāko pakalpojumu saskaņā ar uzstādītajiem kritērijiem. Protams, tas nevar notikt vienā dienā, bet IR JĀBŪT skaidrai virzībai uz to. Visās valstīs ir pierādījies, ka valsts nevar pakalpojumu sniegt efektīvāk par privātajiem uzņēmējiem. Tur, kur tas tā nav (piem. Latvijas ceļu būve, kura ir nekvalitatīva un salīdzinoša dārga), nav nodrošināta adekvāta procesu uzraudzība un ir subjektīvi interpretējami nosacījumi, kas paver draudus koruptīviem darījumiem.
Komentāri (85)
varrvara 25.08.2010. 13.48
Poļiščuka: mūsu teātris tagad ir tautas teātris…. Kāpēc gan nerakstīt precīzi: mūsu teātris tagad ir ,,tautas partijas teātris,, un tas slavinās PLL milzīgos sasniegumus Latvijas novešanā līdz krīzei un tās vadoņi būs mūsu teātra labākie prototipi. Kā viss tas riebjas!
0
druvis_vectirans 25.08.2010. 11.03
Man arī pirmā doma bija par Tautas Partijas teātri.Ne jau tikai Poļiščuka ir šīs partijas cilvēks.Gan Tatarinova,gan Bulis jau sen piedalās PLL rīkotajās diskusijās LNT.Nesaprotu,kāpēc labai aktrisei,kurai,turklāt,ir pamatdarba vieta ,būtu jāraud krokodila asaras par iespējamo bezdarbu ,ja tik ļoti daudziem citu profesiju pārstāvjiem tik tiešām trūkst iztikas līdzekļi?
2
vilcina_ieva > druvis_vectirans 25.08.2010. 11.38
Tā jau arī ir šī “politiskā maucība” par kuru runāja Hermanis…
0
sanitai19 > druvis_vectirans 30.08.2010. 17.50
Manuprāt, skaidri gan nezinu, Tatarinova ir tikai Observatorijā.
0
garausiitis 25.08.2010. 08.53
Turpinājums
Šis gadījums ir jau no augstāka plauktiņa , bet būtība ta nemainās – tāpat tiek pārdots ( iemainīts ) tikai tā nav miesa ( kaut gan kas to zin ) . Un atceroties visu JRT vēsturi , to kā teātris praktiski izķepurojās no drošas nāves , kamēr Daile un Nacionālais radot viduvējas lugas dzīvojās relatīvi zaļi no Valsts dotācijām, es viennozīmīgi uzskatu , ka Hermaņa veikums ir tas , kas pirmkārt ļāva to izdarīt , otrkārt tas bija Hermaņa talants nevis aizkulišu politiskās rotaļas , kas JRT pacēla jau starptautiskā atpazīstamībā un Hermani kā Top režisoru – tapēc redzot ka Hermanis ir sasniedzis šo līmeni balstoties uz savu talantu un darba spējām , nevis pielīšanas spējām , manuprāt viņam ir visas tiesības saukt lietas īstajos vārdos un labi ,ka viņš to dara.
0
garausiitis 25.08.2010. 08.52
Varbūt tomēr ir vērts godīgi paskatīties acīs realitātei un neizlikties ,ka nekā tāda nav un principā nav iespējams.
Sāksim no mazākiem plauktiem – vai tad neviens nekad mūžā nav dzirdējis ,ka tiek veidota karjera nevis balstoties uz zināšanām un erudīciju , bet gan redz tā ir tam mīļākā vai tas ir paķēris čomu no “zilo” klubiņa. Cik nav bijuši šādi stāsti , paši noteikti esat dzirdējuši. Kā to varētu nosaukt Jūsuprāt?
0
zaiga_barvida 25.08.2010. 08.09
Maza kļūda ieviesusies, nevis “tautas teātris” bet gan “tautas partijas teātris”
0
Janka, Janic 25.08.2010. 06.47
…arii Lembem “draugs” mirdams ( no polonija? )atstaaja miljonu , tgad jau miljardi…Juusu teaatrris teepistu teaatris .
kaa teicis krietnais kareivis Šveiks , viss saakaas no siikuma , no nepiešuutas pogas mundierim un beidzas ar valsts nodeviibu…
0
Dizzy 25.08.2010. 06.42
Padomjlaikos skolasbērnus stundu laikā sūtīja uz ļoti garu filmu “Sibiriāde” (likās ātri uzfilmēta). Tagad būs Observatorija, kur skolniekus vest izglītoties.
Arī lugas var īsā laikā radīt, ja pie darba ķersies tirgotāji, administratori un, protams, fotogrāfi.
0
janisholsteins 25.08.2010. 06.26
google –> CVK:
2009.gada 6.jūnija Jaunjelgavas novada domes vēlēšanas
Partija “LPP/LC” Edvīns Samulis
Dzimšanas gads : 1989
Darba vietas un ieņemamie amati : SIA “KARUSS”, tāmētāja palīgs, SIA “Genergy”, valdes loceklis
kas, kas tas par ‘neatkarīgo’ miljonāru?
1
Marija > janisholsteins 25.08.2010. 08.22
tas nebūs īstais
netā var atrast vecāku Samuli ar personas koda sākuma daļu 140948.
0
Pēteris Justovičs 25.08.2010. 00.15
Nedaudz izbrīnī tas, ka biedrenei Poļiškukai pacēlās mēle teikt, ka te ir runa par konkurentu bailēm. Kam – Hermanim, vai būtu bail no Gaļinas konkurences?!!! ja atmiņa neviļ, tad Observatorijas slēgšanas periodā Lielā Režisore teica, ka vispār jau varētu braukt uz ārzemēm, tik nez vai visu trupu trupu tur kāds gaida. Bet Hermani gaida – gan vienu, gan ar trupu. Te arī stāsts par konkurentiem…
Būs interesanti, vai Observatorijas izrādes joprojām šķitīs pievilcīgas, zinot visu kontekstu…
2
martins_kibilds > Pēteris Justovičs 25.08.2010. 01.08
Atsauce uz konkurenci, protams, ir neveikls dūmu aizsegs. Kā gan ZScars varētu konkurēt ar U2?
0
shefere > Pēteris Justovičs 25.08.2010. 01.37
Precīzi. Kamēr Zscars konkurē, U2 par to pat nenojauš:)Es arī baigi konkurēju ar Pamelu A. bufetes tvirtumā, ar Čaku Norisu lecīgumā un ar Bekhema kundzi kārnumā, bet takš ,šie to nezin, un diez vai uzzinās, jo man līdz viņiem kā sivnam līdz mēnesim.
0
shefere 25.08.2010. 00.11
Njāā, Galka rullē, tauta jau tagad strīpam vien pie Kongresu nama kasēm spieto, gaida, kad varēs īsto mākslu baudīt. Beidzamo laiku vēsturē nevienu citu tik prastu publisku prostituēšanos nav nācies novērot, ja arī gadījušās, tad tomēr dūmu aizsegs taisīts mākslinieciski biezāks, izņemot Rēzijas pozitīvismu, protams. Bet šis gadījums tik uzskatāms kā meičas pie šosejas Salaspils apkārtnē. Nu neko darīt, brīvā valstī brīviem pilsoņiem brīva izvēle. Mana brīvība- attieksmes paušanā.
2
astra_ozo > shefere 25.08.2010. 10.42
Aizmirsi par Mielavu. Viņš arī par grašiem nodeva tautas piemiņu.
0
shefere > shefere 25.08.2010. 12.03
Mielavs tāds galīgi sīkmanīgs izskatās uz šīs kundzītes fona
0
Sandra Lāce 24.08.2010. 23.59
Skaistas rindas par to muļķa Annu Eižvertiņu,kas neiedomājās kādā naudīgākā partijā iestāties, lai uzturētu savu teātri.
P.s. Žēl tikai , ka Alvis Hermanis savas pilsoniskās stājas demonstrēšanai izvēlējās to meijerovica brālību… Vai tikai man vienai tāda kā neērtības sajūta?
0
Sanšains 24.08.2010. 23.41
Tas ir.lv paradums jau publicētam rakstam mainīt gan virsrakstu, gan akcentus ir.. vismaz mulsinošs.
Jo – ja pie raksta būtu redzējis šīs vulgārās, latviski ar ĻOTI LIELĀM grūtībām un NEGRIBĪGI runājošās, Alkatīgajiem Šakāļiem noderīgās sievietes attēlu, tad savus Hermaņa izteikumiem veltītos komentārus šoreiz būtu pietaupījis.
0
runivs 24.08.2010. 23.12
Cilvēkiem, kurus mēs redzam uz skatuves (gan mākslā, gan politikā), vajadzētu būt pakāpi augstākiem nekā vidusmēra cilvēkam. Diemžēl ir otrādi.
0
Tane-Dane 24.08.2010. 22.21
Skaisti protams. Es vienīgi no cien. mākslinieces vētrainās runas tā īsti nesapratu, vai Edvīns Samulis ir Dievs, Tauta, Tautas partija, vai visi kopā?
0
Jānis Blumbergs 24.08.2010. 22.10
Tā arī sapratu, bet varbūt tā nav. Skaisti, kad kultūrai, teātriem, dod naudu. Privatie varētu tā biezāk darīt. Ir labi, ka ir dažādi teātri. Piedosim aktieriem pavedinošu valodu, viņiem piestāv ;)
0
maija_br 24.08.2010. 22.01
Teātris ir teātris. zagļi ir un paliek zagļi. Viņi savu būtību nemaina. Var partiju pārdēvēt Par labu Latviju, bet būtība nemainās. Partijā spicē ir valsts amatpersonas, kuru darbības un bezdarbības rezultātā valsts kasē ir parādzīmes. Sabiedrībai nodarīto postu nevar aprakstīt dažos sējumos. Tautas partijas līderi kopā ar LPP/LC, ZZS un TB ir nodarījuši milzīgu postu valstij. Agri vai vēlu šī posta apmēri tiks izvērtēti. Paldies Hermaņa kungam par viņa uzdrošināšanos. Daudzi pameta zagļu partijas, bet atradās arī daudz pakaļskrējēju, jo par saņemto sviestmaizi valsts izsaimniekotāji cer atkal tikt pie varas, lai turpinātu valsts izlaupīšanu.
0
marčiks 24.08.2010. 21.03
Liekas, jaunajā virsrakstā ieviesusies neprecizitāte. Pareizi jābūt ‘Mūsu teātris tagad ir Tautas PARTIJAS teātris”.
0
Viesulis 24.08.2010. 20.30
ak, jā, aizmirsu piebilst: skolotāja un kandidāte no režijas, šķiet, pārteikusies arī, piešķirot TO tautas teātra statusu:
1. tautas teātrim kā amatierveidojumam jākonkurē citu amatierteātru vidū, nevis profesionālo un neatkarīgo teātru līmenī
2. savukārt, “vienkārši miljonāra” nauda, kas saraudāta partijas kongresā (Vai kur nu tur) TO padara tikai par Partijas teātri.
Hmm, Partijas teātris – izklausās pēc briesmīgi bezgaumīga veidojuma.
2
Sandra Lāce > Viesulis 24.08.2010. 23.54
Viņa bija domājusi TAUTAS teātri, nevis tos pašdarbniekus:D
0
gogolz > Viesulis 25.08.2010. 08.07
Tautas Partija – > Partijas Teātris – > Teātra Partija
0
elisabeth_ipsos 24.08.2010. 20.30
Vai man tikai tā liekas vai arī PLL savā retorikā pēdējās laikā sāk izmantot pārāk skarbus, taču pilnīgi nesaistītus ar to reālo nozīmi, izteicienus. Piemēram, Šlesers – starptautiskās finanšu “okupācijas” un tagad Poļiščuka – mūsu teātris ir pārdzīvojis “genocīdu”! Kāpēc PLL visu laiku uzsver to ļauno un slikto? Ar šādiem izteicieniem, zinot mūsu valsts vēsturi, tik neapzinīgi mētāties nevajag!
0
martins_kibilds 24.08.2010. 20.16
Poļiščuka vienmēr “trāpīgi” piemeklē vārdus. Kādu laiku atpakaļ Dālderi salīdzināja ar Staļinu. Tagad, izrādās, teātris esot pārdzīvojis genocīdu. Vētraina dzīve.
Nebiju domājis, ka ar viņu ir tik traki.
0
andrisskrastins 24.08.2010. 20.15
Tā ir traģēdija, ka radošs cilvēks šādi sevi pārdod naudas velnam. Un nekādas skaudības tur nav, tikai skumjas.
0
reksa 24.08.2010. 20.04
Man agrāk bija labāks priekšstats par kultūras darbiniekiem.
Bet nu tāda lauku tante…
Sviests, ka mēdz būt šāda “inteliģence”.
0
Viesulis 24.08.2010. 19.54
Izlasīju rakstu. Par tā otro un trešo rindkopu, kur citēti skolotājas un režisores-pēc-pašiedvesmas Gaļinas P. nesenākie izteikumi, sakāms: Reti gadās lasīt teikumus, no kuriem nevienam, izņemot 2vus tīri informatīvos, nav – vārda tiešā nozīmē – nekā kopīga ar patiesību.
Njā, ja nu kā LV “pietrūkst”, tad tā ir vēl 1na savtīga un līdz pilnīgam bezgaumīgumam demagoģiska Saeimas deputāte. Nekaunība un melīgums kaut kā īpaši ievaino skatu sievietē, estētiski un ētiski. Apžēlojieties par visu daiļo dzimumu, ko jūs diskreditējat, madame! Esiet tik laipna, lūdzu.
0
www.vecamate.lv 24.08.2010. 19.51
Sausais atlikums- vēl viens teātris turpina dzīvi..Manuprāt, ļoti jauki..Samulis, vai kā to miljonāru sauc, gluži vienalga, kas palīdzējis..Ja izrādes būs sliktas, cilvēki neies un tāpat izčibēs.Ja būs labas- cilvēkiem tiks prieks..Par ko kašķis,kāds sakars ar vēlēšanām? Iedomājos, ja kāds Eu fonds piepalīdzētu, skanētu urravas un applausi..jeb te zupā mušas iemaisās. Maķen velk uz neirozi..:) Varbūt nepērkam pienu, jo iespējams, tur kāda lāse no Kalvīša gotām tikusi? :))
1
martins_kibilds > www.vecamate.lv 24.08.2010. 20.21
Un par kādu cenu (t.i., kādā veidā) šis teātris tiek saglabāts? Man šķiet, ka nav īstais veids, kā teātrus saglabāt. Ceru, ka cilvēki novērtēs Eižvertiņu, Hermani un vēl citus talantīgus māksliniekus ar stāju, kas nav gatavi prostituēties. Katrā ziņā man Poļiščukas tautas teātrī nav nekas meklējams. Tieši tāpat kā neklausos tautas diskusiju, ko pirmdienās raida LNT.
0
disassociative 24.08.2010. 19.30
A kas būs pēc vēlēšanām, ja PLL vispār izlidos miskastē? Protams, varētu teikt, ka šīs vēlēšanas lielu lomu nespēlēs, jo Rīgas Domē Šlesers sēdēs vēl divus gadus. Nu, tātad uz diviem gadiem Poļiščukas teātris būs. Katram, protams, sava izvēle, bet es uz šī teātra izrādēm neiešu. Es šo teātri vienkārši boikotēšu.
0
zita 24.08.2010. 19.28
Jūs domājat – tautas partijas teātris?
=======================
> Poļiščuka: mūsu teātris tagad ir tautas teātris
1
alisesenberga > zita 24.08.2010. 20.08
Ha! Šis labs :)
0
ievuliitis 24.08.2010. 19.23
Kaut gan papētot fotogrāfiju prasās paraksts “Tu būsi mans vergs!…”
0
Ziemelnieks 24.08.2010. 19.21
Kāpēc raksts tiek ielikts jauns, bet komentāri atstāti vecie????
0
ievuliitis 24.08.2010. 19.20
Tas ir labs, nē?
“Vienkārši sponsors, vienkārši miljonārs… Viņš atnāca uz pēdējo koncertu, redzēja, kā mēs raudam un teica: draugi, es nevaru izturēt, es gribu, lai jūs esat un tāpēc dāvinu jums 100 tūkstošus…”
Tas tachu ir meksikāņu seriāla cienīgs sižets! “Vienkārši Marija” un “Bagātie arī raud” te vienkārši nobālē!
Sauksim tagad mākslinieci par “verdzeni Izauru”.
:))
2
Ziemelnieks > ievuliitis 24.08.2010. 19.25
Pēc sevis spried?
Laikam nekad neesi palīdzējusi cilvēkiem.
0
Valdis Ādamsons > ievuliitis 25.08.2010. 00.09
betijaicelmalei ŽETONS!!!
0
Uldis Šneiders 24.08.2010. 19.16
Man patiesi žēl, ka cilvēki, kas DAUDZ laba darījuši Latvijas teātra mākslai ir spiesti rīkoties dīvaini un veltīt viens otram ļoti skarbus, patiesus un arīdzan mazargumentētus izteicienus. Un tas viss notiek reizē!
Diemžēl mēs maz zinām par mūsu režisoriem kā cilvēkiem. Un varbūt tur arī slēpjas problēma, sakne un viss cits.
Bet – ja nopietni – es skatos JRT, Observatorijas, Valmieras, Dailes, Nacionālā, Daugavpils, Liepājas, DDT un Ģ101 izrādes, operu – un man viena alga par politiku. Es Latvijas teātrus atbalstu ar paša pelnītu un iegādātu biļeti. Ar to arī jāsāk brēkšana par kultūru!
4
ievuliitis > Uldis Šneiders 24.08.2010. 19.47
Tas ir labi, ka tev ir tā iespēja. Droši vien daudzi to vēlētos, bet ne visi var atļauties.
0
Uldis Šneiders > Uldis Šneiders 24.08.2010. 20.13
Dārgo, Betij! Kāpēc akcentēt “Ne…”? Protams, manām ļoti omulīgajām pensionārēm ir … hm… pensija, teātra kāre un bērni un … viņas nedzīvo Rīgā. Jelgavā, Ogrē un Ventspilī biļetes ir lētākas un piemērotas pensionāriem + JRT ir -30% un citviet ir arī “lētās” dienas… Ja to visu ņem vērā un vēlas… TAS nav dārgi!
Problēma, manuprāt ir apstāklī, kas nesen bija Turkmēnijā: Prezidents nesaprata operu un to aizliedza… Mums pamazām draud tas pats…
0
anete_raugule > Uldis Šneiders 25.08.2010. 10.45
Es tikai brīnos, cik maz cilvēku Latvijā saprot, ka tās vai ciutas precez iegāde arī ir viedokļa (vai atbalsta) izteikšana. Pērc biļeti uz Poļiščukas izrādi, bet apzinies, ka tā IR politika, jo minētā dāma ir politiska persona un viņas teātris saņem savējo atbalstu.
0
Uldis Šneiders > Uldis Šneiders 25.08.2010. 13.52
Nepiekrītu. Es nošķiru Indrānus, kas priecē manu sirdi, no Indrāniem, kas mani kaitina.
Ne jau Pret Gaļinu un TO ir jāiebilst… Gaļinas raksturu nemainīsi… :)
Draņķīgākais ir tas, ka mūsu valstī ļoti daudzām labām lietām ir politiski sezonāls raksturs, kas – kā jau iepriekš smīkņāju – to nereti neatšķir no Turkmēnijas… Piemēram, Pats Ainārs atbalsta TO, kura fane ir viņa sieva, bet pats TUR nav bijis… Bet – loģiski! Vai viņš saprot teātri? Piemēram, Ilgu tramvaju?
0
Vaira Tempele 24.08.2010. 19.13
Pasacinja beerniem par bagaato onkuli! Netiiro naudu legalizeeja un taa nauda ir apmeeram no taas pashas “tumbachkas” no kuras Mikjelsona un Meljko sievas izpirkuma naudu njeema vienas nakts laikaa.
0
Ilko 24.08.2010. 18.53
Tos nekulturālos muļķus Saeimā nevar pārmācīt vai pamācīt, viņus var tikai izbalsot! Ķeraties pie darba 2. oktobrī un svītrojiet bez žēlastības!! Jānis Bībelneks
0
Sanšains 24.08.2010. 15.38
Latvijas Nacionālajam teātrim [2010. gadā] piešķirta valsts dotācija Ls 717 880 apmērā, Dailes teātrim – Ls 636 628 apmērā, Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrim – Ls 1 411 331 apmērā (tajā skaitā Ls 1 097 580, kas paredzēti teātra rekonstrukcijas izdevumiem), Jaunajam Rīgas teātrim – Ls 494 595 apmērā, Latvijas Leļļu teātrim – Ls 387 777 apmērā, Valmieras drāmas teātrim – Ls 417 293 apmērā, Daugavpils teātrim – Ls 182 507 apmērā. Savukārt Liepājas teātri kopš pagājušā gada pilnā apmērā dotē pašvaldība.
http://diena.lv/lat/izklaide/teatris/apstiprinats-valsts-budzeta-dotacijas-sadalijums-septiniem-teatriem
===================================================
Arī JRT atrodams šajā sarakstā, un, ņemot vērā teātra kolektīva lielumu, dotācija nebūt nav slikta.
Nu, tad jāprasa, PAR CIK Hermanis ir ieziepējies un kam PĀRDEVIES? Man nebūt VISS NAV SKAIDRS.
4
Bebris > Sanšains 24.08.2010. 17.33
Tu uzskati, ka vienīgaiis no Latvijas dramatiskajiem teātriem, kuru pazīst un atzīst pasaulē, nav pelnījis nekādu valsts dotātciju?
0
Ziemelnieks > Sanšains 24.08.2010. 19.27
Objektīvi.
0
martins_kibilds > Sanšains 25.08.2010. 01.01
Runa nav par dotācijām, bet gan par remontu. Ja ir dotācija, tad tas nenozīmē, ka ieziepējies. Turklāt kādu laiku atpakaļ kaut kur pazibēja doma par skābekļa piegriešanu JRT. Hermanis tad vēl nāca klajā ar diezgan histērisku paziņojumu. Tā ka viņš ir viens no retajiem, kurš kāreiz nav ieziepējies.
0
Dzintars Kalniņš > Sanšains 25.08.2010. 10.42
šis jau ir tas absurds, ka ar VISU nodokļu maksātāju līdzekļiem tiek dotēta joma, kuru izmanto ļoti šaurs iedzīvotāju loks (interesanti, cik daudz no visiem valsts iedzīvotājiem apmeklē teātri?) Uzskatu, ka jebkurai jomai ir jābūt konkurētspējīgai pašai par sevi, bez atbalstiem – kultūra nav izņēmums! Cik atceros (pirms pāris gadiem regulāri gāju gandrīz uz katru JRT izrādi), tad uz JRT izrādēm nevarēja dabūt biļetes – attiecīgi, būtu jāceļ cena vai “jāražo vairāk”, lai būtu vairāk līdzekļu (mazāk nodokļu naudas) vai apmierinātu pieprasījumu. Būtu jādomā arī par to, kā efektīvi izmantot teātriem piederošos nekustamos īpašumus – nevar būt tā, ka pašā pilsētas sirdī stāv “tukša” ēka, kuru izmanto tikai pāris vakarus nedēļā.
Bet, ja par raksta tēmu, tad Hermanis uzsvēra to, kā “sakārtojās” lietas, kad esi aktīvi iesaistījies “politikā”… nu nav Hermanim nepieciešamība “ieziepēties”, jo viņu atplestām rokām uzņems jebkurš vadošais rietumu teātris.
0
astra_ozo 24.08.2010. 15.27
princips “Visu savējiem” rullē. Un viņi pat no tā nekaunas. Rīgas svētkos pārraidi nodrošina LNT, svētkus vada LNT diktori, reklāmu ierunājis Kalniņš, dzied Samanta Tīna (izcila zvaigzne no LNT šova) utt. Tirdzniecības vietas arī “savējiem”.
Būsi pakalpīgs AŠ, tev kaut kas atlēks, ja ne – vaino pats sevi.
0
Valdemārs Valdemārs 24.08.2010. 12.59
Šis no kultūras dzīves ņemtais piemērs ir laba ilustrācija plašākām problēmām Latvijas ekonomikā. Ekonomikas pamatā ir cilvēku reakcija uz stimuliem, tādēļ korupcija rada resursu sadales kropļojumus. Ja izcilība savā nozarē ir otršķirīga, bet galvenais biznesa “know-how” ir prast izmantot valsts varu, tad kopumā valsts ir nabagāka un uzņēmumiem ārpus savas smilšukastes ir zemāka konkurētspēja.
0
buchamona 24.08.2010. 12.45
Tas, ka Hermanis sauc lietas “īstajos vārdos” un šādi pretstata sevi Latvijā notiekošajiem procesiem – to pašu jau arī dara Sudraba, tikai savā veidā:) Nav jau grūti formulēt patiesību, sevišķi ar tādu publicitāti, bet ar to ir par maz, lai lietas labotu – par patiesību ir jācīnas gluži prozaiski, teatris beidzas līdz ar priekškara nolaišanu.
Nenoliedzami Hermanis ir lielisks režisors, cenšos noskatīties pēc iespējas visus viņa darbus, taču viņa spriedumi par sabiedriskām norisēm ārpus teātra un LV politiku man reizēm šķiet pavaisam “plakani”.
4
Lelliite, Dollijs > buchamona 24.08.2010. 13.06
Tie nav ne ar ko plakanāki par šeit sastopamajiem viedokļiem. Pozitīvi, ka vismaz viņš un daži viņam līdzīgie tiek pie publiska vārda teikšanas. Uzskatu, ka viņam kā teātra režisoram nav vajadzības veikt vēl kādas “prozaiskas” darbības – arī vārdam ir spēks.
0
dro > buchamona 24.08.2010. 13.07
šādi pretstata sevi Latvijā notiekošajiem procesiem – to pašu jau arī dara Sudraba, tikai savā veidā:)
___________________________________
Tad jau pieskaiti arī Ulmani. Arī viņš “pretstata sevi”, bet atšķirībā no Sudrabas arī pakritizē Šķēli:)
0
Sanšains > buchamona 24.08.2010. 15.51
[…] taču viņa spriedumi par sabiedriskām norisēm ārpus teātra un LV politiku man reizēm šķiet pavisam “plakani”.
=====================================
Pilnīgi piekrītu. Lai atceramies kaut vai draudēšanu ar Putinu, Gorbačovu un Merkeli. Smieklīgi. Vai arī nožēlojami.
Manuprāt, tāda veida pompozi un absurdi paziņojumi tikai parāda, ka viņš ir nevis kāds viedais, kura mākslā vai uzskatos par dzīvi noteikti būtu jāieklausās, bet tikai sava “aroda pratējs” – teātra režisors-“speciālists”. Gluži tāpat kā kāds inženieris vai grāmatvedis.
Piemēram, no Annas Žīgures tādas muļķības nav nācies dzirdēt, turklāt arī Zatleram viņa, šķiet, roku paspiestu – jo, lai kā tur ar to ievēlēšanu nebūtu, viņš tomēr ir prezidents…
0
martins_kibilds > buchamona 25.08.2010. 00.58
Lai gan nestrīdēšos, bet Žīgure parasti runā garām.
Bet es īsti nesaprotu, kāds sakars Hermaņa teiktajam par Poļiščuku ar viņa apgalvojumiem apm. gadu atpakaļ? Varbūt vēl varējāt nocitēt, ko Alvis Hermanis teica vidusskolas pēdējā klasē. Un tad vēl tie pārspriedumi par to, vai viņš ir intelektuālis vai “tikai” režisors. Nu cik tad mums ir Hermaņa kalibra režisoru? Un cik mums vispār ir Hermaņa kalibra mākslinieku vispār, kas nav gatavi pārdoties tiem, kas ir pie siles. Lai kāds būtu viņa viedoklis, viņš ir viens no retajiem, kas to var atļauties pateikt to, ko domā. Lielākā daļa ir atkarīgi no viena vai otra klana, kuram tie ēd no rokas. Protams, viņš ir režisors nevis politologs vai politisko norišu komentētājs. Bet tad ir jautājums – kādā ziņā tad viņam šoreiz nav taisnība? Par to vajadzētu runāt!
0
alisesenberga 24.08.2010. 12.44
Bet kā parasts cilvēks var cīnīties pret tādām poļiščukām? Nu labi, es neiešu uz viņas teātri. Apelēšu pie viņas aktieru godaprāta, kaut tas grūti izdarāms, ja viņiem nav, ko ēst. Bet kādi citi varianti?
Nu mēs esam nedaudz degradējusies sabiedrība. Un Poļiščuka ir tam sekas.
Turklāt domāju, ka kultūras cilvēki un intelektuāļi ir tie, kuriem jāuzņemas liela deva vainas. Jo ar viņiem cilvēki parasti salīdzina vērtības. Un, ja Pēteris Bankovskis var apzagties, Žagars šķērdēt nodokļu maksātāju naudu operā (parāda atlaide 2009.gadā), Ēlerte, lai kļūtu miljonāre, pārdot vienu no nozīmīgākajiem medijiem Latvijā, pametot zem riteņa pilsoniskās sabiedrības balsi (te jāagādina: “Tu esi atbildīgs par to, ko esi pieradinājis”). Ojāra Rubeņa 2000 latu šmuguļi, Rēzija Kalniņa TP pozitīvisma kampaņas ietvaros. Intas Lases neglītais solis. Tā varētu saukt un saukt. Tas ir tas, ko redz cilvēki. Un rodas jautājums: ja jau “visi” tā dara, kāpēc lai es censtos būt godprātīgs. kas es – muļķis, vai?
2
lauradrr > alisesenberga 24.08.2010. 19.14
Tà nu galìgi nav, ka “visi tà dara” un godìgs cilvèks tàdèl neturas pie saviem principiem un ètikas! Es ticu, ka tieshi tàpèc jàturàs vèl stingràk pie pamatprincipiem un jàcìnàs neatlaidìgi un nemitìgi. Te pàràk daudz meklè attaisnojumus kàdèl ne, bet bùtu JÀDISKUTÈ KÀ MÈS VIENS OTRU VARAM ATBALSTÌT UN STIPRINÀT LAI BÙTU SPÈKS NOTURÈTIES UN NEPADOTIES!
0
zane_peneze > alisesenberga 24.08.2010. 20.27
“Ēlerte, lai kļūtu miljonāre, pārdot vienu no nozīmīgākajiem medijiem Latvijā”
To mediju, cik zinu, pārdeva Bonnier nevis Ēlerte.
0
Uldis Šneiders 24.08.2010. 12.41
Jā, tas ir dīvaini, ka Eiropā pazīstamākais latviešu teātris ir telpās, kur gadus 10 (varu kļūdīties) ir nelietojams balkons, kur nav kondicioniera un kas – šķiet – īsti remontēts nav gadus… 30-40??? Savulaik JRT foajē bija redzamas rekonstrukcijas vīzijas, skices ar liftiem utt. Patiesību sakot, es jau sen gaidu argumentētu un precīzu atbildi no KM, kas allaž mīl uzsvērt JRT panākumus: Kas ir traucējis Lāčplēša ielas 25 remontam? Pie tam, JRT ir daudz spēles laukumu un Mazā zāle, Talsu iela var mierīgi darboties tālāk, nav obligāti jāmeklē vēl telpas…
Kas attiecas uz maucību – tā manuprāt ir iestrādāta daudzos valsts likumos. Līdz ar to politiķi tikai tos cītīgi pilda, par citu nedomājot…
0
Aivars Krauklis 24.08.2010. 12.29
Dīvaini, no dažām mutēm pat patiesība izklausās pēc meliem. Lai nu kurš būtu māvis….
2
mary75 > Aivars Krauklis 24.08.2010. 12.30
Ko tev nodarījis Hermanis?
0
Ziemelnieks > Aivars Krauklis 24.08.2010. 12.35
—> J.Biotops
Es tev piekrītu, ka situācija ir tāda, ka patiesībā neviens nevienam vairs nevar uzticēties! Vienīgais kam var uzticēties ir tikai pats sev.
0
Ziemelnieks 24.08.2010. 12.04
Esmu PAR, lai ikviens izsakās, ko patiesībā domā…pietiks turēt sveci zem pūra! Ja esam nepamierināti, tad to skaidri un gaiši arī vajag paust! Tā ir iespējama kā atvērt tautas acis.
Varbūt nesaistīts raksts, bet tomēr «Māmiņu Klubs»: tikai 5% vecāku lasa partiju priekšvēlēšanu programmas // http://www.apollo.lv/portal/news/articles/212320
1
Sandra Lāce > Ziemelnieks 25.08.2010. 00.03
Nu, tad jau pašai pēdējais laiks atteikties no pseidonīma.
0
mary75 24.08.2010. 12.02
Ja tas būtu saistīts tikai ar teātriem, vēl būtu pusbēda.
Ja tev nav aizmugurē kāda ietekmīga partija, šinī valstī vispār grūti īstenot kādu lielāku projektu, lai cik labs tas nebūtu.
Arī amatos tiek ne jau tie zinošākie, bet, partiju bīdītie bandinieki.
Bet, ko es te par vispārzināmām lietām, žēl tikai, ka tas viss neļauj izvirzīties talantīgiem cilvēkiem, visur ir paklausīgas pelēcības.
īstenībā, PSRS laikos bija tas pats, izņemot to, ka partija bija viena.
0
garausiitis 24.08.2010. 11.30
Hermanis ir malacis ,ka pasaka ko domā , pie kam neraustās no cunftes brāļiem .
0
Igors Daņiļēvičs 24.08.2010. 11.21
Ek, Hermani, uzraksti taču mūsdienu Latvijai savu “Kabarē” versiju. Tēli, nudien, nav mazāk kolorīti. Tikai netaisi adaptāciju, Latvijā notiekošais ļauj sarakstīt kaut ko daudz spilgtāku.
Tagad tikai uzdungo iespaidīgo dziesmu no filmas “Cabaret” –
“Tomorrow Belongs To Me”
Now Fatherland, Fatherland, show us the sign
Your children have waited to see
The morning will come
When the world is mine
Tomorrow belongs to me
Tomorrow belongs to me
Tomorrow belongs to me
Tomorrow belongs to me
0
Dzintars Kalniņš 24.08.2010. 11.19
Prieks, ka ir cilvēki kā Hermanis, kuri sauc lietas īstajos vārdos – tieši un bez aplinkus tekstiem! Visu cieņu!
Jā, piemērs ar Poļiščuku un telpu piešķiršanu skaidri parāda, kādu “godīgumu”, “caurskatāmību” un “vienlīdzību” varam sagaidīt, ja pie varas tiks PLL un SC demagogu tandēms…
3
Jānis Blumbergs > Dzintars Kalniņš 24.08.2010. 23.04
interesanti, kad režisors kolēģi paslavē vairāk, kad vienkārši pasaka — ‘esi laba, Tev žetons’ vai kad saceļ ar savu uzstāšanos tādu kā skandālu, kas vairo Gaļinas popularitāti, ņemot pats mutē ne tos tīrākos vārdus ;) IR laiks darboties privātiem atbalstītājiem, ja reiz pie viņiem lielā nauda
0
Dzintars Kalniņš > Dzintars Kalniņš 25.08.2010. 10.25
ņemot vērā, ka teksts papildināts ar jaunu informāciju, vēl pāris piebildes. Man personīgi nav nekas nedz pret Poļiščuku, Buli un citiem aktieriem, kuri piedalās projektā. Man patīk tas, ko viņi dara un, ja rodas iespēja, tad pats apmeklēju viņu izrādes. Bažas rada tas, kā tiek SAKĀRTOTI jautājumi pēc partejiskās piederības, šis visās sfērās esošais “politbizness” un jautājumu sakārtošana (pareizāk – apslēptā korupcija) ir tas, kas traucē jebkādu normālu un godīgu attīstību. Kā jau kāds tika minējis – Latvijā par “know-how” tiek uzskatīts nevis pieredze, produkts un pakalpojums, bet gan tas, cik labi “pazīsti” attiecīgos cilvēkus, lai var sakārtot lietas. VIENĪGAIS veids, kā atrisināt šo “korupciju”, ir valsts funkciju dramatiska samazināšana, atstājot tikai pašas nepieciešamākās jomas valsts pārziņā un visu, ko vien var, atdodot privāto rokās. Paralēli jānodrošina spēcīgas un neatkarīgas kontroles funkcijas un CAURSKATĀMAS un SKAIDRIEM nosacījumiem balstītas iepirkumu procedūras.
0
Dzintars Kalniņš > Dzintars Kalniņš 25.08.2010. 10.31
Privātajiem jāatdod VISAS iespējamās nozares – gan medicīna, gan kultūra, gan izglītība. Valstij būtu jārada kritērija, kas ir jānodrošina, un privātie tad varētu cīnīties par to, kurš var nodrošināt visizdevīgāko pakalpojumu saskaņā ar uzstādītajiem kritērijiem. Protams, tas nevar notikt vienā dienā, bet IR JĀBŪT skaidrai virzībai uz to. Visās valstīs ir pierādījies, ka valsts nevar pakalpojumu sniegt efektīvāk par privātajiem uzņēmējiem. Tur, kur tas tā nav (piem. Latvijas ceļu būve, kura ir nekvalitatīva un salīdzinoša dārga), nav nodrošināta adekvāta procesu uzraudzība un ir subjektīvi interpretējami nosacījumi, kas paver draudus koruptīviem darījumiem.
0