soft skills
- Viedoklis
- 18.12.2023.
Datorzinātnieka izglītība


- Viedoklis
- 18.12.2023.
Datorzinātnieka izglītība
Diskusijās par mākslīgo intelektu (MI) vārdu "cilvēks" dzirdam tikpat bieži, cik vārdu "tehnoloģija". Antropocentrisks jeb uz cilvēku vērsts mākslīgais intelekts, cilvēcīga tehnoloģija, MI atbilstība cilvēciskajām vērtībām - saraksts ir garš. Lai gan termins "cilvēks" šajās frāzēs tiek lietots tik plaši, ka diez vai mēs spētu vienoties par tā nozīmi, visi šie termini norāda uz stingru vēlmi potenciāli nekontrolējamu tehnoloģiju pārvaldīt cilvēku interesēs. Cilvēka iesaistīšanās šajā procesā ir būtiska, bet tā automātiski nenodrošina cilvēcīgu tehnoloģiju. MI uzņēmumu ekosistēmā ilgtspēju un ētikas atbildīgajiem ir nozīmīga loma, taču kā ar inženieriem, izstrādātājiem un datu zinātniekiem? Lai padarītu tehnoloģijas cilvēcīgākas, viņiem ir jāiegūst atbilstoša izglītība, pirms viņi uzsāk karjeru. Mums ir jāpārskata datorzinātņu studentu izglītība, lai, tehnoloģijām attīstoties, tiktu ievērotas cilvēciskās vērtības un tiktu veicinātas demokrātiskās vērtības.

- Viedoklis
- 05.05.2023.
Nākotnes darba tirgus ir kļuvis par 'escape room'
Kopā ar mākslīgā intelekta (MI) attīstību ir radies satraukums sabiedrībā, kādu lomu spēlēs cilvēks nākotnes darba tirgū. Dators strādā ar mehānisko domāšanu, bet tikai cilvēkiem piemīt meta kognitīvas prasmes. MI neizskaudīs cilvēkus no darba tirgus, taču tas izmainīs veiksmīgai karjerai nepieciešamās prasmes. Jauniešiem ir jānodrošina izglītības iespējas, kas sagatavos viņus nākotnes darba tirgum un palīdzēs viņiem iegūt kapacitāti risināt problēmas, pieņemt lēmumus un izmantot savu cilvēka būtību.
