preču cenas
- Aktuāls jautājums
- 04.08.2024.
Labs nodoms, bet izpilde neskaidra

- Mentors
- 07.04.2024.
- Alise Zita Zeidaka
Dalos pieredzē: kā skolēnu mācību uzņēmumu pacelt nākamajā līmenī?

- Viedoklis
- 07.08.2023.
Vai “pērc tagad, maksā vēlāk” ietekmēs tradicionālo preču un pakalpojumu nomaksu?

- Psiholoģija
- 06.08.2023.
- Marija Leskavniece
Par brīvu vai dārgi



- Aktuāls jautājums
- 04.08.2024.
Labs nodoms, bet izpilde neskaidra
Augusta vidū valdībā plānots apstiprināt kārtību, kādā tirgotājiem no 1. septembra uz produkta cenu zīmes jānorāda ražotājvalsts. Kā veikalu pārstāvji plāno praktiski izpildīt labo ieceri?

- Mentors
- 07.04.2024.
- Alise Zita Zeidaka
Dalos pieredzē: kā skolēnu mācību uzņēmumu pacelt nākamajā līmenī?
Jaunais uzņēmējs.

- Viedoklis
- 07.08.2023.
Vai “pērc tagad, maksā vēlāk” ietekmēs tradicionālo preču un pakalpojumu nomaksu?
“Pērc tagad, maksā vēlāk” (angliski - buy now, pay later – BNPL) ir preču un pakalpojumu apmaksas veids, kas paredz sadalīt maksājumu vienādās daļās vairāku mēnešu periodā, klientam nepārmaksājot, tātad bez papildu procentu un komisijas maksājumiem. BNPL tirgus šogad tiek novērtēts uz apmēram 309 miljardiem dolāru visā pasaulē. Tā izaugsmes tempi līdz 2026. gadam turpinās pieaugt, sasniedzot 25,5 %. Drosmīgākās prognozes paredz pat 680 miljardu dolāru apgrozījumu jau 2025. gadā.

- Psiholoģija
- 06.08.2023.
- Marija Leskavniece
Par brīvu vai dārgi
Radot jaunu produktu vai piedāvājot pakalpojumu, adekvāti noteikt tā cenu var būt viens no lielākajiem izaicinājumiem jebkuram uzņēmējam

- Mentors
- 06.06.2023.
- Alise Zita Zeidaka
Dalos pieredzē: kā attīstīt savu rotu zīmolu?
Jaunā uzņēmēja Elīza Kleine-Šablinska, Queens Art Īsumā. «Ņirbot adatām un audumu gabaliņiem dejojot, kopš 2017. gada piedzimst dvēseliskas, īpašas rotas.» Mērķis. «Iepazīstināt un pieradināt arvien plašāku publiku pie šiem miniatūrajiem mākslas darbiem.» Skaistākais. «Radīšanas process. Katras piespraudes sākotnēja vizualizēšana iztēlē, kas pēcāk pakāpeniski iedzīvinās unikālos tēlos — florā un faunā.» Grūtākais. «Pierādīt un attaisnot jeb paskaidrot radītā patieso vērtību.»

- Viedoklis
- 20.04.2023.
Kur virzās patērētāju paradumi un ko sagaidīt no zīmoliem?
Dzīvojam neparedzamā laikā, un to ietekmējušas dažādas krīzes ar sarežģītām, mainīgām tirgus un ekonomikas prognozēm šim gadam. Pamatojoties uz starptautiskā tirgus izpētes uzņēmuma Nielsen datiem, pieaugošo izmaksu dēļ pērn divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju bija spiesti mainīt savus ikdienas iepirkšanās paradumus, lai ietaupītu. Tikai 18% iedzīvotāju tēriņu paradumus nav mainījuši. Tas rada jautājumu - kur virzās patērētāju paradumi un ko šogad sagaidīt no zīmoliem?

- Psiholoģija
- 02.04.2023.
Pārāk dārgi


- Viedoklis
- 02.05.2022.
Gada otrajā pusē tirgotājiem jārēķinās ar iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos

- Tumša bilde
- 08.02.2021.
Cenas aug! Jākrīt panikā?



- Psiholoģija
- 02.04.2023.
Pārāk dārgi
Jautājums par lietu dārdzību lielā mērā ir saistīts ar atbildi uz citu jautājumu — kā pats novērtējat savu darbu?


- Viedoklis
- 02.05.2022.
Gada otrajā pusē tirgotājiem jārēķinās ar iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos
Mazumtirdzniecība Latvijā ir gana sekmīgi atkopusies no Covid-19 pandēmijas ierobežojumiem, un Krievijas iebrukums Ukrainā pagaidām nav jūtami ietekmējis iedzīvotāju tēriņus. Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes publicētā informācija, šā gada martā mazumtirdzniecības apgrozījums salīdzināmajās cenās Latvijā palielinājās par 13,2%, savukārt kopā ar cenu kāpumu apgrozījuma kāpums eiro izteiksmē sasniedza gandrīz 30%. Protams, pirms gada Latvijas tirdzniecība bija būtiski ierobežota, tādēļ straujš kāpums bija gaidāms.


- Viedoklis
- 30.12.2019.
2020.gadā Baltijas tirgū jāmazinās modes zīmolu mazumtirdzniecības cenām
Palielinoties konkurencei mazumtirdzniecības sektorā un tirgū ienākot jauniem dalībniekiem ar jauniem tirdzniecības formātiem, Baltijas tirgū beidzot varam sagaidīt kopējo cenu samazinājumu vairākās vidējā un premiālā cenas līmeņa modes preču kategorijās.

- Viedoklis
- 08.11.2019.
Pasaules ekonomika dzesē ne tikai ražošanu, bet arī inflāciju
Gada inflācija pēdējo divu mēnešu laikā ir krasi samazinājusies. Vēl augustā tā bija 3,2%, turklāt tad izpalika sezonai raksturīgais cenu kritums pret jūliju, kas bija viegli biedējoši, jo iepriekš ko tādu pieredzējām nekustamo īpašumu burbuļa laikā. Tieši 3,2% gada inflācija bija arī pērn oktobrī, bet šogad aprīlī tā sasniedza pat 3,4%.
