Digitālajā gaismā • IR.lv

Digitālajā gaismā

1
Inetu Sipunovu ielenc daļa no videoprojekcijas, kas veidota operai Jenufa Briselē
Ieva Puķe

Deviņdesmito gadu sākumā pašmācības ceļā «izkodusi » datorus, videomāksliniece Ineta Sipunova (43) nu strādā Alvja Hermaņa komandā. Viņi kopā veidojuši Briselē tikko pirmizrādi piedzīvojušo operas Jenufa iestudējumu

Trīs ceturdaļas telpas virs skatuves klāj videopanelis, kur stilizētā zvaigžņveida ritenī griežas mākslinieka Alfonsa Marijas Muhas jūgendstila magones, tām vidū – viņa dzimtenes Morāvijas lauku ainiņa ar vecām ūdensdzirnavām. Magones apvij arī abas skatuves malas – tāda ir viena no pirmajām Muhas tautieša, čehu komponista Leoša Janāčeka operas Jenufa ainām Briseles La Monnaie/ De Munt teātrī.

Ēka ar izšķērdīgi krāšņajām Luija XIV laika dekorācijām ir vēstures kapsula, tūristu ceļveži arvien piemin, ka tieši šeit 1830.gada 25.augustā, izrādes Mēmā meitene mūzikas iedvesmoti, beļģi uzsāka revolūciju, pieprasot administratīvu neatkarību no Nīderlandes. Bet 2014.gada 21.janvāra Jenufas pirmizrāde Briseles Karaliskās operas vēsturē ierakstīja divu latviešu vārdus. Iestudējuma režisors ir Alvis Hermanis, videomāksliniece – Ineta Sipunova.

Meitene ar projektoru

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu