Nejauši vai jauši • IR.lv

Nejauši vai jauši

6
Baiba Strautmane

Nākamo vēlēšanu rezultātu veidos mediji. Paradīzes mērs to saprot, bet žurnālisti? 

Solvita ir forša meitene. Bet reizēm viņa ir stulba. Gribētos ticēt, ka tikai sagadīšanās dēļ reklāma ar šādu tekstu parādījās LTV 100.panta preses kluba pauzē tieši pēc tam, kad tajā savu tirādi par Vienotību bija paudusi tās galvenā Solvita. Tomēr LTV vēsture attaisno arī ļaunākas aizdomas. Piemēram, pērn dienu pirms vēlēšanām, kad aizliegta politiskā aģitācija un Domburs ar premjera kandidātiem apspriež nākotnes koalīcijas, reklāmas pauzē parādās rullītis par paradīzi zemes virsū – Ventspili, kurā nezināmas izcelsmes aptaujā pilsētnieki pozitīvi vērtē pašvaldības vadības darbu. Un viss ir it kā kārtībā, ne tā politiskā reklāma, ne ņirgāšanās par likumiem, ne brutāla manipulēšana ar vēlētājiem, ko pieļauj neviens cits kā tieši t.s. sabiedriskais medijs. 

Aizejošā Saeima, lai arī Vilnīša gadījumā pierādīja spēju gaismas ātrumā izgriezt senus augoņus, tomēr nepaspēs atrisināt gadiem ievārīto putru ar reakcionāro nopelniem bagāto kultūras darbinieku padomi, kam it kā jārūpējas par sabiedrisko mediju kvalitāti. (Tādēļ gribētos zināt, vai tiesa, ka padomes un LTV vadība bijusi ļoti neapmierināta ar Ziņu dienesta sen nepieredzēto operatīvo darbu pēc prezidenta rīkojuma nr.2 un apspriesta pat nepieciešamība «novākt no kadra» īpaši aktīvos?) Nevar arī nekavējoties apgūt it kā joprojām pieejamo Eiropas naudu jauna un sabiedrības vajadzībām atbilstoša sabiedriska medija izveidošanai. Tas būs nākamās Saeimas uzdevums. Protams, ja tauta spēs ievēlēt jēdzīgāku parlamentu. Viegli tas nebūs, un šoreiz vairāk nekā citkārt daudz kas būs atkarīgs tieši no medijiem, jo partijām nav naudas un laika klasiskām reklāmas kampaņām. Būs jālieto citi līdzekļi. 

Skatoties televīziju, šķiet, ka problēmu māktais, bet joprojām ņiprais paradīzes mērs to ir sapratis pirmais. Viņš pērk reklāmas laiku LNT, lai atbildētu uz darbaļaužu jautājumiem (visskatītākā televīzija laikam tirgo ēteru par dempinga cenām, citādi kungs nespētu iekļauties Anglijas tiesas noteiktajos tēriņu ierobežojumos). Krievu medijos klāsta, ka atbalsta draudzību ar krievu partijām. Cilvēks – PR ģēnijs, kas apsūdzēts smagos noziegumos, piedalās sabiedrisko mediju diskusijās.  Vārdu sakot, strādā ar konkrētām auditorijas grupām. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu