Lidostu atbrīvo no dividenžu maksāšanas valstij • IR.lv

Lidostu atbrīvo no dividenžu maksāšanas valstij

20
Evija Trifanova, LETA
Indra Sprance

Valdība atsakās no 306 000 latu; naudu izmantošot lidlauka kapacitātes celšanai

Valdība otrdien atbalstīja lidostas “Rīga” atbrīvošanu no dividenžu maksāšanas par 2009.gadu, līdz ar to valsts budžetā netiks ieskaitīti 306 000 latu. Līdzekļus paredzēts novirzīt lidlauka kapacitātes palielināšanai.

Satiksmes ministrija (SM) valdības rīkojuma projektā skaidro, ka lidostu nepieciešams atbrīvot no dividenžu maksāšanas, lai tā varētu šos līdzekļus novirzīt lidlauka kapacitātes palielināšanai – līdzfinansējumam uzsāktā Kohēzijas fonda projekta realizācijai.

Lai sakārtotu lidlauka infrastruktūru atbilstoši vides un drošības prasībām un palielinātu lidlauka kapacitāti, lidosta "Rīga" ir iesniegusi SM Kohēzijas fonda projekta "Starptautiskās lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstība" pieteikumu, kuru plānots realizēt 2007-2013.gada finanšu periodā. Projekts palielinās lidlauka kapacitāti, palielinot gaisa kuģu nolaišanās un pacelšanās skaitu un gaisa kuģu stāvvietu skaitu. Projekta realizācija uzlabos lidojumu drošību, jo tiks renovēts pilnībā amortizētais skrejceļš un nodrošināta tā atbilstība CAT II prasībām, tiks izbūvētas nobrauktuves ātrākai skrejceļa atbrīvošanai no gaisa kuģiem, renovēti peroni. Projekts uzlabos lidlauka atbilstību vides prasībām, jo tiks izbūvēta lietus ūdens attīrīšanas sistēma, samazināti CO izmeši, sakārtota atkritumu utilizācija, informē SM.

Kopējā projekta summa ir 81 miljons latu, tostarp pievienotās vērtības nodoklis (PVN). Lidostai "Rīga" ir jāfinansē 25,8 miljoni latu projekta attiecināmo izmaksu un 14 miljoni PVN. Ja būtiska lidostas "Rīga" peļņas daļa tiks izņemta no uzņēmuma naudas aprites dividenžu veidā, tad šā projekta realizācija būs apdraudēta, jo lidostas spēja piesaistīt banku finansējumu ir ierobežota, pamatots valdības lēmumā.

Komentāri (20)

oskaar 21.07.2010. 02.09

Uz Ls 81 000 000 fona Ls 306 000 izskatās diezgan nožēlojami. Un tā izskatās arī tad, ja lidostai ir jāfinansē “tikai” Ls 25 800 000 izmaksu plus Ls 14 000 000 PVN (t.i.- kopā Ls 39 800 000). Kā šo Ls 306 000 liktenis var apdraudēt projektu (“tad šā projekta realizācija būs apdraudēta, jo lidostas spēja piesaistīt banku finansējumu ir ierobežota”)? Šī naudiņa taču ir piliens jūrā! Kā šī piliena klātbūtne vai neesamība var ietekmēt kopsummu, pat ja banku finansējums būtu pieejams?
Un ko nozīmē frāze “jo tiks renovēts pilnībā amortizētais skrejceļš”? Grāmatvediski amortizēts? Vai faktiski nolietojies un vairs neizmantojams?
Nē- man nav nekas pret to, ka lidosta savu peļņu novirza attīstībai. Normāli. Tikai interesanti- kas sarakstījis šo tekstu (cik noprotu- Indra Sprance to tikai pārstāsta) un ko ar to gribējis pateikt?

+1
0
Atbildēt

0

daina_tabuna 20.07.2010. 13.46

Te arī vēl viena loģikas dzirksts vakar iesniegtajai prasībai pret airBaltic. Īsti nav saprotama SM nostāja, kas ir airBaltic vairākuma akcionārs un lidostas vienīgais akcionārs.

+1
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu