Transporta un loģistikas nozarei jāizmanto iespējas Ķīnas virzienā
Biedrība “Baltijas asociācija – transports un loģistika” (BATL) aicina atbildīgās valsts institūcijas un amatpersonas izpildīt vajadzīgos priekšdarbus, lai mazinātu transporta un loģistikas nozares atkarību no Krievijas un uzlabotu sadarbības iespējas Āzijas virzienā. BATL vairākkārt ir vērsusi atbildīgo institūciju un amatpersonu uzmanību uz Latvijas transporta un loģistikas nozares izaugsmes iespējām Ķīnas virzienā.
Latvijai šobrīd ir reāla iespēja uzņemties vadošo lomu un kļūt par transporta un loģistikas līderi starp Baltijas valstīm ar jauno Ķīnas iniciatīvu 16+1. BATL vairākkārt ir norādījusi uz ekonomiskiem un drošības riskiem saistībā ar tik lielu kravu īpatsvaru Krievijas virzienā.
Šobrīd Latvijas tranzīta nozare 75% apmērā ir atkarīga no Krievijas – tā ir ļoti spēcīga ekonomiskā atkarība, kā arī būtisks valsts drošības jautājums.
Turklāt informācija par iespējamu kravu plūsmas ierobežošanu no Krievijas ir skaidrs un nepārprotams signāls tam, ka Latvijas tranzīta nozarē ir akūta nepieciešamība diversificēt kravu plūsmu un orientēties uz citiem tirgiem, jaunām iespējām, piemēram, strauji augošo Āzijas tirgu. Latvijai šobrīd ir reāla iespēja uzņemties vadošo lomu starpvalstu sadarbības iniciatīvas 16+1 ietvaros.
BATL ir izstrādājusi un Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomē ir iesniegusi priekšlikumus sadarbības veicināšanai ar Ķīnu, kas paredz turpmākos soļus un kompleksa piedāvājuma sagatavošanu Ķīnai par sadarbību 16+1 ietvaros, tajā skaitā transporta un loģistikas sekretariāta izveidi un augsta līmeņa konferences organizēšanu Latvijā.
Iniciatīva 16+1 ietver savstarpējas sadarbības veicināšanu dažādās nozarēs, tostarp transporta un loģistikas, kur plānots pārdalīt 10 miljardus eiro.
Šajā sadarbības modelī ietilpst 11 ES jaunās dalībvalstis, tajā skaitā Latvija, piecas Balkānu valstis un Ķīna.
Trešdien, 19.augustā, plānota Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomes sēde, kuras darba kārtībā ir iekļauts jautājums par aktivitātēm un BATL priekšlikumiem stratēģiskā sadarbībā ar Ķīnu tirdzniecības un investīciju jomā. Latvija nedrīkst palaist garām 16+1 priekšrocības, mums ir jāizmanto visas iespējas uzņemties vadošo lomu šīs iniciatīvas īstenošanā.
Autore ir biedrības “Baltijas asociācija – Transports un Loģistika” prezidente.
Komentāri (23)
Absints 18.08.2015. 12.41
Lužkova reņgu karš, muitas problēmas, benzopirēna skandāls, EU pretsankcijas ilustrē divas lietas: – visu , kas ir saistīta ar Krieviju, tā izmanto politiski. Tikko Tev ir eksports, tā ar to Krievija var manipulēt. Vinnētāji ir tie, kas ir tālāk no Krievijas. Otra – Krievija ar savām aktivitātēm tikai palīdz atsiet Latviju no Krievijas. Jo vairāk politikas, jo Latvija paliek mazāk atkarīga. Nupat nogrieza piena importu, Latvija atrada galus Ķīnā. Nu nav jau vēl tas pilnībā nokompensējis Krievijas radītos zaudējumus, bet process notek. Pat, ja tagad situācija normalizētos, daudzi padomātu, vai atkal saistīties ar Krieviju, jo tā ir neparedzama. Bizness ir izdevīgs, bet pārāk politizēts, un līdz ar to nedrošs. Un tā visur.
Antānes rakstā tas netieši ir teikts- Latvijai tranzīts ar Krieviju ir būtisks, taču Krievijas Dzelzceļa vadītāja akcijas Magoņa korupcijas aizstāvībai var būt dramatiskas, bet visumā Latvijai izdevīgas- Latvija pārcirtīs kārtējo saiti, kas to saista ar Krieviju.
Operācijas parasti ir sāpīgas. Bet nepieciešamas, lai izveseļotos.
2
ierados > 19.08.2015. 08.14
Jo ātrāk operācija, jo labāk! Jo straujāk pilnīgi atsiesimies no Krievijas, jo labāk. Kurš grib to Krieviju, lai vienatnē riskē uz savu galvu.
0
Charlie Hebdo > 18.08.2015. 21.12
Ķīps
Operācijas parasti ir sāpīgas. Bet nepieciešamas, lai izveseļotos.
Nekas, kad čekas firmas un nopirktie politiķi, kas pelna uz tranzītu, gaudos aiz sāpēm, aizspiedīsim ausis.
0
Edgars Avotiņš 18.08.2015. 10.44
Itkā Ķīna nebūtu tajā pašā Krievijas virzienā!
Krievija nolēma “remontēt dzelzceļu” … nu un tas jau skar ne tikai Krievijas preces, bet arī Ķīnas preces, kas tiek vestas tieši pa to pašu dzelzceļu caur Krieviju
Vienīgie, kuru preces var atvest ne caur Krieviju ir BaltKrievija, bet Baltkrievu preces mums lielā mērā noceļ Lietuva, kas arī nolēma “remontēt dzelzceļu” no Mažeiķiem uz Liepāju, kas sanāk taisnākā līnija no Baltkrievijas vidus uz ostām.
2
edge_indran > Edgars Avotiņš 18.08.2015. 11.01
——–
Avotiņam atkal kompass sabojājies – debesu virzieni sajukuši? Vai ta nepietiek ar 90. gadu sakumā dzirdēto un reāli paveikto? 300 000 no Latvijas jau “pareizajā” virzienā devušies, dosies arī tagad!
https://www.youtube.com/watch?v=cfGTm_viXPs
Zīle: pēdējais laiks doties Rietumu virzienā
http://www.robertszile.lv/2010/09/zile-pedejais-laiks-doties-rietumu-virziena/
0
Charlie Hebdo > Edgars Avotiņš 18.08.2015. 11.27
Edgars Avotiņš
Vislētākais(ne ātrākais) ceļš Ķīnas precēm uz Latviju ir osta Iļjičovska un tālāk ar vilcienu.
0
Ebenemezers-3 18.08.2015. 13.24
izlasiet šito un paliks skaidrs , varbuut peec tam paies gads un viss mainiisies , bet kameer krievija nav ES daliibvalsts , ar biznesu buus kaa buus.http://www.db.lv/pasaule/mudina-krievijas-iedzivotajus-pamest-valsti-436694?utm_source=diena.lv&utm_medium=article&utm_campaign=diena.lv
0