Piecās lekcijās tiks turpināta šausmu kino ģenealoģijas aplūkošana
Nākamnedēļ, 11.februārī, kinoteātrī “K.Suns” sāksies kino eksperta Viktora Freiberga lekciju cikls “Kam no šausmu kino bail? Dublis 2”, raksta aģentūra LETA. Ciklā piecās lekcijās tiks turpināta jau iepriekšējā lekciju sērijā aplūkoto šausmu kino ģenealoģija. Šoreiz netiks stāstīts par žanra vēsturisko attīstību. Tas tiks aplūkots plašākā kontekstā, izceļot atšķirības amerikāņu un britu žanra evolūcijā, kā arī parādot, kāda stilistika raksturo komēdijas un šausmu kino sintēzi.
Lektors apskatīs arī literatūras klasiķu, piemēram, Henrija Džeimsa un Edgara Alena Po, kā arī mūsdienu šausmu romānu rakstnieka Stīvena Kinga ietekmi uz šausmu kino žanra attīstību.
11.februārī lekcijā “Bailes un šausmas Amerikā” tiks aplūkoti par kulta filmām kļuvuši kino darbi, kas būtiski ietekmējuši mūsdienu šausmu kino estētiku un tēlus. Šīs ir filmas, kas šodienas masu kultūras kontekstā var tikt raksturotas kā mākslas pārstrāde popkultūrā ar visai nenozīmīgu estētisku vērtību. Lekcijā tiks aplūkotas tādas filmas kā Viljama Kāstla 1961.gada “Misters Sardonikuss” (“Mr.Sardonicus”), šī paša režisora 1958.gadā uzņemtā kulta filma “Baisais” (“Macabre”), savulaik aizliegtā Touba Kopera filma “Teksasas ķēžzāģa slepkavība” (“Texas Chainsaw Massacre”, kura tapusi 1974.gadā. Lektors komentēs arī Viljama Frīdkina 1973.gadā uzņemto filmu “Eksorcists” (“The Exorcist”), Romāna Polaņska 1976.gada filmu “Īrnieks” (“The Tennant”) un citas.
18.februāra lekcija “Stīvens Kings: ģēnijs vai manipulators?” tiks veltīta Kinga kā literāta analīzei. Lekcijā tiks aplūkotas filmas, kas tapušas pēc Kinga darbiem. Lektoram būtiskākais jautājums esot, vai Kinga darbi kalpojuši tikai par iedvesmu ievērojamu režisoru filmām vai arī ir vērtība paši par sevi. Lekcijā tiks analizētas tādas filmas kā Braiena de Palmas filma “Kerija” (“Carrie”), Touba Hūpera “Salemas liktenis” (“Salem’s Lot”), Džona Kārpentera “Kristīne” (“Christine”), Luisa Tīga “Kaķacs” (“Cat’s Eye”) un Stenlija Kubrika “Mirdzums” (“Shining”).
25.februārī lekcijā “Literatūras klasiķu slēptās bailes” tiks aplūkoti vairāku literatūras klasiķu darbu ekranizējumi. Lektors apskatīs Henrija Džeimsa stāsta kino versiju, ko 1961.gadā uzņēmis Džeks Kleitons ar nosaukumu “Nevainīgie” (“The Innocents”). Tiks runāts par Edgara Alena Po stāstu ekranizācijām, apskatot tādas filmas kā Žana Epšteina 1928.gada “Ašeru nama gals” (“The Fall of the House of Usher”), Roberta Florija 1932.gada “Slepkavības Morga ielā” (“Murders in the Rue Morgue”) un citas. Tiks analizēta arī Nikolaja Gogoļa stāsta “Vijs” ekranizācija, ko 1967.gadā uzņēmis Konstantīns Jeršovs.
5.martā lekcijā “Komiskās šausmas” tiks rādīti šausmu kino parodijas piemēri. Klātesošie varēs uzzināt par tādām filmām kā Franka Oza 1986.gada “Mazais šausmu veikaliņš”, kas ir Rodžera Kormana 1960.gada filmas ar tādu pašu nosaukumu “rimeiks”, Romāna Polaņska filmu “Bezbailīgie vampīru slepkavas” jeb “Atvainojiet, jūsu zobi mana kaklā” (“Fearleess Vampire Killers”), kā arī dažiem mūsdienu kino piemēriem. 10.martā lekcijā “Bailes britu gaumē” klātesošie varēs iepazīt melnā humora dzimtenes Lielbritānijas šausmu kino klasiku. Freibergs stāstīs par Robina Hārdija 1973.gada filmu “Klūgu vīrs” (“The Wicker Man”), Vulfa Rillas 1960.gada darbu “Nolādēto ciems” (“Village of the Damned”), Džona Gillinga 1966.gada filmu “Reptīlis” (“The Reptile”) un citiem kino darbiem.
Visi kino vakari sāksies plkst.19.30.
Biļetes pieejamas kinoteātra kasē, kā arī internetā www.bezrindas.lv
Komentāri (24)