Sašķidrinātās dabasgāzes termināli iesaka būvēt Igaunijā, ar nosacījumu, ka projektam pievienojas Somija
Eiropas Komisijas (EK) nolīgtais konsultāciju birojs plānoto Baltijas sašķidrinātās dabasgāzes termināli iesaka būvēt Igaunijā, ar nosacījumu, ka projektam pievienojas Somija, piektdien paziņoja Igaunijas Ekonomikas ministrijas amatpersonas, vēstī LETA.
EK nolīgtā konsultāciju kompānija “Booz&Company” atzinusi – ja tiktu izveidots gāzes savienojums starp Igauniju un Somiju, tad termināļa būvēšana Igaunijā būtu izdevīgāka nekā Latvijā vai Lietuvā.
“Ja mēs vēlamies termināli, kas ir ekonomiski efektīvs, tad saražotās gāzes tirgum ir jābūt pēc iespējas lielākam. Saskaņā ar konsultantu rekomendācijām Baltijas tirgū vajadzētu integrēt Somiju,” Igaunijas sabiedriskajai televīzijai ETV pavēstīja Igaunijas Ekonomikas ministrijas ģenerālsekretāra vietnieks Ando Lepimans.
Igaunijā sašķidrinātās dabasgāzes termināļa būvniecībai apspriestas trīs vietas – Paldiski osta, Mūgas osta un Silamē osta.
Somijas gāzes kompānija “Gasum” pagājušā mēnesī apstiprināja, ka uzņēmums varētu būt ieinteresēts iesaistīties kopīgā sašķidrinātās dabasgāzes termināļa projektā, ja tas tiks būvēts Somu līča tuvumā. “Gasum” un “Eesti Gaas” ierosinājušas izbūvēt 80 kilometrus garu gāzes cauruļvadu starp Somiju un Igauniju, kas savienotu Baltijas valstu un Somijas tirgus.
Komentāri (16)
Uģis 05.10.2012. 19.10
Interesanti, ka neatkarīgo ekspertu ziņojumu pirmie ir saņēmuši igauņi. Vai tā būtu nejauša sagadīšanās?
0
Una Grinberga 05.10.2012. 18.32
Un ja Somija nepievienojas, kur labāk?
1
garausiitis > Una Grinberga 06.10.2012. 10.31
nulle – vilcienu projekts jau no sākuma mums nebija vajadzīgs un labi , ka tas netika realizēts. Prātīgāk to naudu investēt infrastruktūrā , jo tā dos iespēju pelnīt :) PV ir zaudējumus nesošs pasākums .
0
Sandris Maziks 06.10.2012. 09.03
Igaunijā noteikti būtu ekonomiski izdevīgāk. Ja būvētu pie mums, līgums ar čekas firmu, “skonto būve” visu sadārdzinātu par vismaz 30% un viņu apakšuzņēmumi nodarbinātu “tūristus” bez darba atļaujām, no krievijas
1
austrisv > Sandris Maziks 06.10.2012. 17.05
Un , kur tad vēl lielais konkurents ar uzpelčiem “Iterea”, kurš nebūt neļaus to termināli būvēt un šoreiz var iznākt sliktāk nekā ar vilcieniem, gan būvējamiem vagoniem, gan dzelzceļu savienojumiem
0