Latvijas valsts var zaudēt 140 miljonu eiro jeb 98,4 miljonu latu Kohēzijas fonda finansējumu
Šveices dzelzceļa kompānija “Stadler Bussnang AG” (“Stadler”), kas startē AS “Pasažieru vilciens” (PV) izsludinātajā konkursā par jaunu vilcienu iepirkumu, vērsusies ar sūdzību Eiropas Komisijā (EK) un lūgusi sākt pārkāpuma procedūru pret Latviju, liecina telekompānijas LNT raidījuma “900 sekundes” rīcībā esošā informācija, vēsta aģentūra LETA.
LNT rīcībā esošajā “Stadler” vēstulē EK teikts, ka Rīgas Vagonbūves Rūpnīca (RVR) neatbilst izsludinātā konkursa prasībām, un tā būtu jāizslēdz no turpmākās dalības konkursā. Neievērojot godīgas konkurences principus un nenovēršot pārkāpumus, Latvijas valsts var zaudēt 140 miljonu eiro jeb 98,4 miljonu latu Kohēzijas fonda finansējumu, kas paredzēts jaunu vilcienu iegādei.
“Stadler” uzskata, ka esošais satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un arī iepriekšējais ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) izdarījuši politisku spiedienu uz Iepirkuma uzraudzības biroja (IUB) un “Pasažieru vilciena” lēmumu pieņemšanu, publiski aicinot konkursā atbalstīt “Rīgas vagonbūves rūpnīcu”.
RVR, pēc vēstulē teiktā, pārkāpis vairākus godīgas konkurences principus, kas noteikti līgumā par Eiropas Savienības (ES) darbību, gan tiešā, gan netiešā veidā “Latvijas medijos izvēršot plaša mēroga kampaņu, kurā visa informācija tiek pasniegta neobjektīvi, tendenciozi un vienpusēji par labu “Rīgas vagonbūves rūpnīcai””.
“Īpaši kritiski jāvērtē “Rīgas vagonbūves rūpnīcas” aicinājums atbalstīt vietējo kandidātu, kas ir klajā pretrunā ar Eiropas Kopienas tiesībās noteikto nediskriminācijas principu. “Rīgas vagonbūves rūpnīca” ar savām publiskajām aktivitātēm faktiski aicināja PV rupji ignorēt un pārkāpt līguma par ES darbību 18.pantu un 56.pantu, kas ir vieni no ES tiesību pamatprincipiem un kurus Latvija apņēmusies ievērot, pievienojoties ES,” ziņo “Stadler”.
Līdzīgi gadījumi, kad kāda kompānija iesniedz prasību EK un tā atsaka vai samazina līdzfinansējumu projektiem, ir vairākās valstīs. Piemēram, 2010.gadā Polijā Silēzijas reģionam Eiropas līdzfinansējums vilcienu iegādei tika samazināts par 21%, jo tika konstatēti konkurences ierobežojoši pārkāpumi. Līdzīgs sods 2011.gada februārī tika piemērots arī Lielbritānijai, kad desmit reģionālajām institūcijām tika iesaldēti visi projekti, kuriem bija Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums, jo EK nebija pārliecības par pareizu līdzekļu izlietošanu, ziņo “900 sekundes”.
Komentāri (26)
anita_meistere 10.05.2011. 11.52
jefiņi. neredzēt mums jaunos vilcienus, ka savas ausis…
stipri noveiksies, ja Latvijas iedzīvotājiem tam Stadler nevajadzēs izmaksāt soda naudas. kartējo rezi pierāda faktu, ka pie mums visos lielajos valsts uzņemumu sabāzt bezsmadzeņu radījumi, ar ārprātīgu naudaskāri un bezkaunību.
0
jeers 10.05.2011. 11.46
Sveice ir EEZ dalībvalsts un tās iepirkumos tā ievēro šos noteikumus, tāpēc drīkst prasīt ievērot šos noteikumus no citiem
0
raimonds_bossltd 10.05.2011. 11.42
to Nasing spešal!
Šveice ir ES asociētā valsts, bet “Severstaļ” pārstāv svešu, naidīgu valsti, es pat teiktu “no citas planētas”.
5
Una Grinberga > raimonds_bossltd 10.05.2011. 11.56
1. Šveice piedalās tikai vienotajā tirgū, bet absolūti neko neiemaksā ES budžetā līdz ar to kaut ko iebilst par ES fondu naudu apsaimniekošanu ir diezgan parazītiski.
2. 75% RVR pieder Felix, kas pieder Ērikam Igaunim, Valērijam Igaunim un Aivaram Ločmelim, līdz ar to komentārs par Severstaļ ir lieks. Tas, ka viņiem ir sadarbība vēl nenozīmē, ka Severstaļ kontrolē šo biznesu. Tici man, Severstaļ tie 144 milj. ir graši no kopējā biznesa apjoma!
0
Una Grinberga > raimonds_bossltd 10.05.2011. 12.24
Mums nevajag perfektus zelta vilcienus, kas brauc pa satrupušiem gulšņiem! Problēma jau nav paši vilcieni, bet gan nolietotā infrastruktūra – ir jāatjauno sliedes nevis jāpērk vilcieni un jāslēdz dzelzceļa līnijas.
0
Una Grinberga > raimonds_bossltd 10.05.2011. 12.20
Es jau nenoliedzu, ka tur apakšā ir kāda shēma, bet neviens R-Eiropas pretendents tā īsti arī nevar bez kāda A-Eiropas uzņēmuma piedalīties par saprātīgu cenu, jo, lai pielāgotu tehnoloģijas mūsu platuma sliedēm viņiem viss ir jāizstrādā no jauna, kas mums izmaksātu nevis 144 milj., bet 288 milj. Tādēļ arī droši vien Šveices uzņēmums atkrita, jo viņiem tas viss izmaksā dārgāk, piesakoties vieniem pašiem.
0
raimonds_bossltd > raimonds_bossltd 10.05.2011. 12.07
to Nasing spešal!
Severstaļ tie ir graši bet mūsu alkatīgiem ierēdņiem no tiem “grašiem” gaidāms pamatīgs “otkats”.
Paskaidrošu, kā tās lietas darās. Čekisti dodas pie Bombardier un piedāvājas par starpniekiem, par daļu no laupījuma, apsolot visas “ģelas” sakārtot. Pretēja gadījumā darot zināmu, ka pasūtījums tiks citiem. Es domāju, ka ES šai gadījumā būtu jāvēršas ar tiesvedību pret Bombardier, par piedalīšanos koruptīvā darījumā. Kas liedza tiem pašiem piedalīties konkursā un, iespējams, godīgi uzvarēt?
0
AugustsBautra > raimonds_bossltd 10.05.2011. 14.13
Kārtējo reizi lieta bez kāda ilgtermiņa skatījuma. Mēs paši esam ES, bet izturamies pret tās līdzekļiem kā atkritumiem, ka tikai iztērēt nepadomājot ko un kā vajag tērēt.
Par to naudu labāk pasašieru līnijās nomainīt sliedes uz ES platumu. Platsliedes atstājot tikai kravas transportam. Vienreizējs ieguldījums un pēc tam brīva cenu konkurence vagonu iegādē, RVR iespēja iegūt pieredzi plašāku tirgu apguvē, iespēja iegūt lietotus vagonus gandrīz par velti, iespēja optimizēt vilcienu sarakstus un kurstības ātrumu, uzlabota satiksmes drošība.
Otrs variants ir modernas vilcienu kastes uzliktas uz vecajiem ripuļiem, kas brauc pa smagkravas pārslogotām sliedēm. Kustības ātrums droši vien tas pats vecais ap 40km/h, iespēja saskrieties ar kādu sevišķi indīgu vai uzliesmojošu kravu.
0