“Stadler” iesniegusi sūdzību EK par PV vilcienu iepirkumu
26Saistītie raksti
Īsumā /
4. augusts
Latvija vienā lappusē
Jauns bizness /
7. aprīlis
Multiinstrumentālisti
Radars /
13. marts
Radars Latvijā
Īsumā /
6. decembris 2021
Latvija vienā lappusē
Komentāri (26)
lindamarisfam 11.05.2011. 07.38
Vispār jau rakstā neparādās, tieši kādēļ RVR neatbilst. Tas, ka ir bļāvuši skaļāk… nu PR kampaņu kritēriji nez vai ir iekļauti konkursa nolikumā.
3
h_ilmars > lindamarisfam 11.05.2011. 07.56
Par RVR PR, tas bija sasteigts un nekvalitatīvs, bet savu panāca, RVR tika otrajā kārtā, a, ja viņi klusētu, tad paliktu pie ratiem… Un vislielākā kļūda, bija iepriekšējā PV vadītāja “runāšana”, viņš starp citu nolika RVR, bet komisija atļāva RVR turpināt piedalīties konkursā. Un njā par kritērijiem, ja RVR spēja piesaistīt noteikto drošības naudu, un pierādīt, ka ar Bombardier tehnoloģijām tiks uzbūvēti vilcieni (kas bija konkursā prasīts), tad lai viņi kvalificējas. Tie papildus nosacījumi tikai čakarē galvu un norāda, ka līdz galam mēs savējim neuzticamies. Un to izmanto Stadler…
0
lindamarisfam > lindamarisfam 11.05.2011. 08.02
Nu bet tad jau tā ir komisijas problēma – ja viņi ļauj nonākt nākamajā kārtā tikai ar PR spiedienu, nevis strādā saskaņā ar nolikumu. Vai arī jau minētajos papildu nosacījumos ir kaut kas, ko RVR nevar pacelt?
Vispār jau tā neuzticība nav gluži bez pamata. Bet nu īpaši vērsties pret savējiem ir tāds pats konkurences kropļojums kā īpaši vērsties pret svešiem.
0
raimonds_bossltd > lindamarisfam 11.05.2011. 09.55
to Kaspars Gasūns
RVR neatbilst to pašu iemeslu dēļ, kāpēc neatbilst Laima, Rīgas Miesnieks, Pure Food, Ogre-Textile un tūkstošiem citu cienījamu uzņēmumu. Pat ar “Severstaļ” miljardiem, nespēja pašiem saražot mūsdienīgus vilcienus. Izmest valsts naudu čekistiem un bandītiem par starpniekpakalpojumiem var tikai idiots vai nelietis, kas nošaujams kā suns.
0
kdaljajev 10.05.2011. 18.34
Normāla parādība,katrs cīnās kā var par izdevīgiem pasūtījumiem.Vajadzētu reanimēt RVR jo tur ir daudz darbavietu.Vajadzētu tieši atbalstīt vietējo ražošanu,bet dažiem darboņiem ir izdevīgāk tikt uzreiz pie naudas.
0
Māris Bluķis 10.05.2011. 18.07
Pilnīgi piekrītu Kurmītim. Vispār, lai uzrakstītu konkursa noteikumus, kas izslēdz no dalības kā tādas vietējo ražotāju var tikai kaitnieks.
Tāpat kāds pamats ir pieprasīt vienotu platformu gan dīzelim, gan elektrovilcienam, ja apkopi paredzēts veikt pie paša ražotāja? Skaidrs,izskatās, ka konkurs rakstīts konkrētam vilciena modelim. Es pat esmu gatavs noticēt, ka neviens nevienam nav ne ko devis, ne solījis, muļķis vai diletants jau var pakalpot arī par brīvu.
1
raimonds_bossltd > Māris Bluķis 10.05.2011. 18.44
to Niedra
Žurka ar kļičku Kurmītis dzīvojas pa Antonijas ielas nama atejām, vai arī alksti iekosties kalorijām bāgātā čekista sūdā?
0
raimonds_bossltd 10.05.2011. 18.06
to Kurmītis
Vai tās “desmitiem darbavietu” ir domātas to 50 000 Šļesera apsolīto starpā, jeb tās nāktu vēl papildus?
“Cūkas ārzemnieki” Severstaļ un tavējie lopi, kas vakar rīkoja cūciskās dzīres karātavu laukumā, šveicieši ir mūsējie, eiropieši.
1
Māris Bluķis > raimonds_bossltd 10.05.2011. 18.14
ombros nu tad brauc uz Šveici izlaizīt “savējo eiropiešu” klozetes, robeža vaļā. Vai tiešām Tu iedomājies, ka rietumnieki mūs uzskata par savējiem, ja nu vienīgi par saviem kalpiem.
0
Roberts Gūtšmits 10.05.2011. 16.26
Sviests!
Pirms kāda laiciņa dzirdēju, ka aiz „Stadtler”muguras stāv tēvzemieši. Ja tā, tad tas arī bija GAVENAIS iemesls, kāpēc Gerharda laikā SM centās visiem spēkiem atšūt RVR. Un štrunts, ka vagonu rūpnīca ir vietējie, štrunts, ka viņi piedāvā ražotni taisīt uz vietas, desmitiem darba vietas radīt, darbiniekus apmācīt, tehnoloģijas ievest un varbūt pēc tam ar šo produktu iet iekšā Krievijas tirgū … atjaunot kādreiz slaveno dzelzceļu būves NOZARI valstī – tradīcijām bagātu un ar jaunu, ļoti augstu tehnoloģiju izmantošanu … štrunts par to visu! Teletūbijiem daudz svarīgāks ir tas čungurs, kuru viņiem komisijas veidā šveicieši samaksās … mankurti un tautas nodevēji, kuri tikai piesedzas ar saukļiem par patriotismu un tēvzemes mīlestību !
Kas attiecas uz konkrēto keisu – kārtējā pļurkstēšana un biedēšana. Ja “Stadler” vēstulē EK tiešām ir vērsies ar kļauzu, ka Rīgas Vagonbūves Rūpnīca (RVR) neatbilstot „izsludinātā konkursa prasībām, un tā būtu jāizslēdz no turpmākās dalības konkursā.”, tad tas drīzāk nozīmē tikai to, ka no dalības konkursā ir jāizslēdz paši šveicieši! Atbilstību dalībai konkursā nosaka konkrētā KONKURSA KOMITEJA un nevis EK. Un pirms tā vispār ir ko lēmusi, nekādiem šveiciešiem nebūs te savas žaunas virināt. Tieši otrādi – pašlaik šī vēršanās pie EK ir vistiešākais mēģinājums IETEKEMĒT konkursa komitejas lēmumu. Tā ka – buy, buy “Stadler” ! Nebūs jau pirmā reize, kad, nespējot izturēt konkurences cīņā, negodprātīgi uzņēmēji izmanto arī šādas cūciskas metodes … Mums šādi cūkas-ārzemieki šeit nav vajadzīgi … savējo pietiek … :)))
0
Uldis Kaldre 10.05.2011. 15.08
njā, šlesera laikā nekāda aizķeršanās nebūtu bijusi, tiesa, kādi pārdesmit miljoni aizietu dažu kungu kabatās.
0
raimonds_bossltd 10.05.2011. 14.22
to Armands
Labums, tiks visai ES, kad Latvijai reiz būs jāatsakās no krievu(nēģeru, čigānu) un čekistu biznesa ieradumiem.
0
h_ilmars 10.05.2011. 12.50
Konkursa uzvaras kritērijs tomēr ir cena, to neviens nav atcēlis. Par ko iztraucas Stadler, par to ka RVR pielaists pie konkursa, un to viņš varēja izdarīt tikai balstoties uz RVR piesaistītajiem finanšu resursiem, un Bombardier vilcienu. Lai uzbūvētu vislētāk šo vilcienu, RVR maksimāli jāveic darbi LV (jo ne Franču (bombardier), ne vācu/šveiciešu (Stadler) darbaspēks nav lēts). Konkurss nav ritējis kā pa sviestu, iepriekšējais PV vadītājs “noika” RVR, bet laikam nevarēja kārtīgi atteikt RVR piedalīšanos konkursā, vai tik tiešām, RVR pievērstā sabiedrības uzmanība nospēlēja savu lomu. Jautājums kāpēc tagad Stadler sniedz prasību EK, jo otrā kārta sākās decembrī. Laikam atbilde slēpjas tajā, ka viņi kādam kaut ko iedeva (piem TBLNNK pārstāvim, kuri sākumā vadīja SM), a tagad redz ka viņu līdzekļi netiek pareizā virzienā apgūti… Un par korupciju, mums no Vācijas ir ko mācīties (Mercedes, Siemens un citas pasauli aplidojušas ļoti skaļas lietas)
2
raimonds_bossltd > h_ilmars 10.05.2011. 13.30
to Armands
Saceri, bet ar mēru! Rietumu kompānijas ir ļoti sensitīvas jautājumos par korupciju, krieviem uzpirkšana un iebiedēšana biznesā ir Α&Ω pat pašu zemē, nemaz nerunājot par ārpusi. Tur tiek iesaistīti visi specdienesti un kriminālie grupējumi un tiek šauts no visiem lielgabaliem. Ne Stadler ar TB/LNNK, bet Severstaļ ar Magoni, kas pārstāv PLL, izraisa pamatotas aizdomas par korupciju.
0
h_ilmars > h_ilmars 10.05.2011. 13.48
Par koruptīvajām shēmam, mēs varam tikai nojaust, bet, ja dod kukuli, tad klusē, un Stadler sāka bļaut pēc Gerharda aiziešanas, RVR visu laiku bļaustās, vnk, nu kā tā var būt, ka visi grib kaut ko dabūt, bet sūdzās un čakarējas. Kāds Stadleram labums, ja LV nedabūn no EK naudu??? Tiaki tas ka mēs esam pareizi?? Vai tas ka ja ne man tad arī ne manam konkurentam? Un tas ka Stadler saka ka mēs 2ajā kārtā nepiedalamies, vispār neko neizsaka, jo otrajā kārtā nepiedalās vēl neviens, visi ir pielaisti otrai kārtai. Un kāpēc CAF klusē??? Ahh, vajag kādam paprasīt…
0
anita_meistere 10.05.2011. 11.52
jefiņi. neredzēt mums jaunos vilcienus, ka savas ausis…
stipri noveiksies, ja Latvijas iedzīvotājiem tam Stadler nevajadzēs izmaksāt soda naudas. kartējo rezi pierāda faktu, ka pie mums visos lielajos valsts uzņemumu sabāzt bezsmadzeņu radījumi, ar ārprātīgu naudaskāri un bezkaunību.
0
jeers 10.05.2011. 11.46
Sveice ir EEZ dalībvalsts un tās iepirkumos tā ievēro šos noteikumus, tāpēc drīkst prasīt ievērot šos noteikumus no citiem
0
raimonds_bossltd 10.05.2011. 11.42
to Nasing spešal!
Šveice ir ES asociētā valsts, bet “Severstaļ” pārstāv svešu, naidīgu valsti, es pat teiktu “no citas planētas”.
5
Una Grinberga > raimonds_bossltd 10.05.2011. 11.56
1. Šveice piedalās tikai vienotajā tirgū, bet absolūti neko neiemaksā ES budžetā līdz ar to kaut ko iebilst par ES fondu naudu apsaimniekošanu ir diezgan parazītiski.
2. 75% RVR pieder Felix, kas pieder Ērikam Igaunim, Valērijam Igaunim un Aivaram Ločmelim, līdz ar to komentārs par Severstaļ ir lieks. Tas, ka viņiem ir sadarbība vēl nenozīmē, ka Severstaļ kontrolē šo biznesu. Tici man, Severstaļ tie 144 milj. ir graši no kopējā biznesa apjoma!
0
raimonds_bossltd > raimonds_bossltd 10.05.2011. 12.07
to Nasing spešal!
Severstaļ tie ir graši bet mūsu alkatīgiem ierēdņiem no tiem “grašiem” gaidāms pamatīgs “otkats”.
Paskaidrošu, kā tās lietas darās. Čekisti dodas pie Bombardier un piedāvājas par starpniekiem, par daļu no laupījuma, apsolot visas “ģelas” sakārtot. Pretēja gadījumā darot zināmu, ka pasūtījums tiks citiem. Es domāju, ka ES šai gadījumā būtu jāvēršas ar tiesvedību pret Bombardier, par piedalīšanos koruptīvā darījumā. Kas liedza tiem pašiem piedalīties konkursā un, iespējams, godīgi uzvarēt?
0
Una Grinberga > raimonds_bossltd 10.05.2011. 12.20
Es jau nenoliedzu, ka tur apakšā ir kāda shēma, bet neviens R-Eiropas pretendents tā īsti arī nevar bez kāda A-Eiropas uzņēmuma piedalīties par saprātīgu cenu, jo, lai pielāgotu tehnoloģijas mūsu platuma sliedēm viņiem viss ir jāizstrādā no jauna, kas mums izmaksātu nevis 144 milj., bet 288 milj. Tādēļ arī droši vien Šveices uzņēmums atkrita, jo viņiem tas viss izmaksā dārgāk, piesakoties vieniem pašiem.
0
Una Grinberga > raimonds_bossltd 10.05.2011. 12.24
Mums nevajag perfektus zelta vilcienus, kas brauc pa satrupušiem gulšņiem! Problēma jau nav paši vilcieni, bet gan nolietotā infrastruktūra – ir jāatjauno sliedes nevis jāpērk vilcieni un jāslēdz dzelzceļa līnijas.
0
AugustsBautra > raimonds_bossltd 10.05.2011. 14.13
Kārtējo reizi lieta bez kāda ilgtermiņa skatījuma. Mēs paši esam ES, bet izturamies pret tās līdzekļiem kā atkritumiem, ka tikai iztērēt nepadomājot ko un kā vajag tērēt.
Par to naudu labāk pasašieru līnijās nomainīt sliedes uz ES platumu. Platsliedes atstājot tikai kravas transportam. Vienreizējs ieguldījums un pēc tam brīva cenu konkurence vagonu iegādē, RVR iespēja iegūt pieredzi plašāku tirgu apguvē, iespēja iegūt lietotus vagonus gandrīz par velti, iespēja optimizēt vilcienu sarakstus un kurstības ātrumu, uzlabota satiksmes drošība.
Otrs variants ir modernas vilcienu kastes uzliktas uz vecajiem ripuļiem, kas brauc pa smagkravas pārslogotām sliedēm. Kustības ātrums droši vien tas pats vecais ap 40km/h, iespēja saskrieties ar kādu sevišķi indīgu vai uzliesmojošu kravu.
0
Una Grinberga 10.05.2011. 11.39
Vietējie bāleliņi laikam tomēr neapzinās, ka viens ir iekšējie iepirkumi un pavisam kas cits ir starptautiskie iepirkumi, kur ar parastām shēmām vis nevar darboties. No otras puses, uz kāda pamata uzņēmums no Šveices, kas neietilpst ES, var prasīt ievērot EK regulas. To varētu darīt, ja pretendents būtu no ES.
0