Aiz bēdu nomāktajām sejām ir plaukstoša nācija, uzsvērts The Times komentārā.
Pēc sestdienas traģiskās lidmašīnas avārijas, kurā gāja bojā Polijas prezidents Lehs Kačiņskis un vairākas citas augstas amatpersonas, Katiņas slaktiņa atbalss ir nepanesami sāpīga, britu izdevumā The Times pirmdien raksta The Economist korespondents Austrumeiropā Edvards Lūkass.
“Prezidenta Leha Kačiņska acīmredzot neapdomīgā uzstājība lidmašīnai nolaisties nepiemērotajā miglas pārņemtajā lidostā ir maksājusi dzīvību vairākām Polijas ievērojamākajām militārajām un akadēmiskajām personām,” raksta Lūkass.
Lūkass komentārā apraksta Polijas pašreizējo politisko un ekonomisko vidi. Polija, kas tagad ir bēdu satriekta, nekad tās vēsturē nav bijusi tik plaukstoša un pasargāta kā tā ir tagad, rezumē Lūkass. Viņš uzsver Polijas attīstību pēdējos gados kopš komunisma ēras sabrukšanas. Pērn Polijas ekonomika bija vienīgā Eiropā, kas auga – 1,7% iekšzemes kopprodukta kāpums, banku sistēma valstī ir stabila, zlots – spēcīgs.
Tāpat Lūkass atzīmē, ka Polija ar 38 miljoniem iedzīvotāju ir lielāka nekās visas citas bijušās komunistu valstis kopā, kas 2004.gadā pievienojās Eiropas Savienībai. Turklāt Polijai ir ļoti laba sadarbība ar ASV militārajā jomā, ASV šai ziņā daudz ciešāk sadarbojas ar poļiem nekā ar jebkuru citu Eiropas kontineta valsti.
Komentāri (9)
Sarmīte Voitkēviča 13.04.2010. 23.23
Ēriks.Arī man nav informācijas par kaut vienu pierādījumu,ka Kačiņskis būtu iejaucies pilota darbā.Kamēr šādu pierādījumu nav,loģiski uzskatīt to par dezinformāciju.Interesanti,no kurienes tā nāk?
Plaši zināms,ka Kačiņskis bija Putina lielākais nemīlulis Eiropā.Masu mediji ziņoja par lielo Krievijas vilcināšanos un nepatiku,sakarā ar Polijas prezidenta vēlēšanos apmeklēt Katiņu.Iespējams,ka šī attieksme veicināja katastrofu.Tādam viedoklim ir tik pat daudz vai tikpat maz pierādījumu kā pirmajai versijai.
Ja tiešām lidlaukā Polijas prezidenta lidmašīnas nolaišanās laikā bija dispečers,kurš neprot angļu valodu,tas ir starptautisks skandāls.Prezidenta pilotam jābūt gatavam nogādāt valsts galvu uz jebkuru no 200 valstīm.Taču absurds būtu prasīt,lai lidmašīnas komandieris perfekti prastu 200 valodu.Tāpēc jau starptautiskajā gaisa satiksmē visi lieto angļu valodu.
0
janis_lasmanis1 13.04.2010. 10.33
Kur ir pierādījumi, ka prezidenta vaina, ka lidmašīna avarēja? Kāpēc šo pīli atkārto?
0
ernests ansons 12.04.2010. 13.31
Mazlietne pa tēmu, bet ir vērts izlasīt arī šo … fragments no intervijas ar Smoļenskas lidlauka dispečeri. Secinājumus var izdarīt katrs pats!
– А какова опасность того, что они вам квитанцию не давали?
– С экипажем ведется радиообмен, по радиообмену они должны давать квитанцию.
– Ну а почему они не дали эту квитанцию?
– Ну а я откуда знаю? Потому что они русский плохо знают.
– А что, никого среди экипажа не было русскоязычных?
– Были русскоязычные, но для них цифры – это довольно-таки тяжело.
– Значит, вы не обладали никакой информацией об их высоте?
– Не обладал.
– Значит, получается, что он еще раз развернулся, пошел на посадку, не сел, а потом пошел на запасной аэродром? Или по-другому?
– Нет, нет, по-другому. Один заход выполнил и все. Потом пошел на посадку.
– И пошел на ту посадку, которую вы ему запрещали?
– Я не мог запрещать, я ему рекомендовал, что ее не надо выполнять!
3
Inese Birzniece > ernests ansons 12.04.2010. 17.07
Kur šo interviju var izlasīt pilnībā?
0
janis_lasmanis1 > ernests ansons 13.04.2010. 10.21
vai kads ludzu bus tik jauks un partulkos so sarunu?
0
ernests ansons > ernests ansons 12.04.2010. 18.55
Intervija atrodama lifenews.ru , ari audio ieraksts.
0