Venēcijas biennālē tiks īstenots mākslinieka Miķeļa Fišera izstādes “Raižu struktūra” mets
SIA “Kultūras projektu aģentūra “Indie”” piešķirs 150 000 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), Latvijas ekspozīcijas idejas koncepcijai un īstenošanai Venēcijas biennāles 57.starptautiskajā mākslas izstādē, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.
“Kultūras projektu aģentūra “Indie”” vienādās daļās pieder Indrai Lūkinai, Daigai Rudzātei un SIA “Strato Consulting”, kas savukārt pilnībā pieder Unai Meisterei. Pērn uzņēmums strādājis ar aptuveni 400 000 eiro apgrozījumu un 1500 eiro peļņu, liecina “firmas.lv” dati.
Līguma kopējo summu veido valsts budžeta līdzekļi un Latvijas paviljona Venēcijas mākslas biennālē galvenā atbalstītāja – nodibinājuma “ABLV Charitable Foundation” – privātie līdzekļi, ziņo LETA.
No Kultūras ministrijas paredzēts finansējums 100 000 eiro apmērā, ieskaitot PVN, bet no “ABLV Charitable Foundation” – 50 000 eiro liels finansējums.
Kultūras ministrijas rīkotajā konkursā par Latvijas ekspozīcijas idejas koncepciju un īstenošanu Venēcijas biennāles 57.starptautiskajā mākslas izstādē no septiņiem pieteikumiem žūrija kā atbilstošāko izraudzījusies “Kultūras projektu aģentūras “Indie”” piedāvājumu, kas ir mākslinieka Miķeļa Fišera izstādes “Raižu struktūra” mets.
Nākamgad Venēcijas mākslas biennāles apmeklētāji Latvijas paviljonā varēs iepazīties ar Fišera stāstnieka prasmi – viņš vēstījuma uzbūvē meistarīgi sakrusto mūsdienu folkloras brīnumpasaku elementus ar kritisku skatu uz globālās pasaules sociālo un politisko rutīnu.
Kā pieteikumā sola izstādes kuratore Inga Šteimane, ekspozīcijas centrā būs patības un dzīves mākslas aspekti, kas sasaucas ar Kārļa Gustava Junga atziņu, ka “tikšanās ar sevi pašu ir viena no nepatīkamākajām lietām, no kuras cilvēks vairās, kamēr vien visu negatīvo iespējams projicēt uz apkārtni”.
Venēcijas izstādē mākslinieks iecerējis turpināt eksperimentus ar plašu izteiksmes līdzekļu paleti – glezniecību, kokgriezumiem un telpisku zīmējumu scenogrāfiju. Arī sižetiskajā līnijā ekspozīcijai radītie darbi balstīsies uz viņam raksturīgo saspēli starp zinātniskās fantastiskas žanra modifikācijām un pesimistiskā morāles filozofijā sakņotiem un domājošai būtnei neglaimojošiem sociālās esamības paradoksiem. Tādēļ Venēcijas ekspozīcija sola intriģējošu turpinājumu Fišera spilgtajām pēdējā laika personālizstādēm, kas ieguvušas lielu skatītāju atsaucību gan Latvijā, gan ārpus tās.
Fišera radošās izpausmes ir savdabīga sociālā balss Latvijas laikmetīgajā mākslā. Fišers mākslas dzīvē ienāca 20.gadsimta 90.gadu vidū ar provocējoša rakstura instalācijām, bet pēdējā desmitgadē ar īpašu jaudu ir pievērsies glezniecībai.
2012.gada personālizstāde “Lielviela” izstāžu zālē “Arsenāls” bija viens no tā gada apmeklētākajiem mākslas notikumiem Latvijā, toties par izstādi “Netaisnība” Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejā 2015.gadā mākslinieks ieguva Purvīša balvu.
Metu konkursa pieteikumus vērtēja Latvijas Nacionālā mākslas muzeja direktores Māras Lāces vadītā žūrija, kurā darbojās Latvijas Mākslas akadēmijas prorektors Andris Teikmanis, mākslinieks Krišs Salmanis, izdevniecības “Neputns” galvenā redaktore Laima Slava un “ABLV Charitable Foundation” Mākslas programmu vadītājs Kaspars Vanags.
Ar minimālu punktu atšķirību žūrijas vērtējumā otro vietu ieguva Raita un Rasas Šmitu mākslas un dabaszinātņu starpdisciplinaritātē balstītais projekts “Purva radio”, bet trešo vietu – Voldemāra Johansona akustiskā telpas kompozīcija “Chorus”.
Jau otro reizi Venēcijas mākslas biennāles Latvijas Paviljona ekspozīcijas tapšanā līdzās Kultūras ministrijas sniegtajam finansējumam kā galvenais atbalstītājs ir iesaistījies “ABLV Charitable Foundation”.
Komentāri (41)
ierados 17.07.2016. 13.03
” Kultūras ministrijas sniegtajam finansējumam kā galvenais atbalstītājs ir iesaistījies “ABLV Charitable Foundation”
Kā tad savādi. Nākamais megadārgais projekts “laikmetīgās mākslas muzejs” jāsit cauri, lai ko tas arī nemaksātu. Latvijas var nebūt, bet visādām miljardus vērtām pilīm jābūt! Piramīdu būvnieku liktenis.
0