No Valsts kancelejas telpām izraida “Ir” žurnālisti • IR.lv

No Valsts kancelejas telpām izraida “Ir” žurnālisti

107
Foto: Ieva Čīka, LETA

Latvijas Žurnālistu asociācija: tā ir nepieņemama rīcība

Piektdien no Valsts kancelejas (VK) telpām Ministru kabinetā tika izraidīta žurnāla “Ir” žurnāliste Indra Sprance, kura tur bija ieradusies, pildot darba pienākumus. Latvijas Žurnālistu asociācija (LŽA) uzskata to par nepieņemamu drošības dienesta rīcību, jo žurnālistei ir akreditācija valdības ēkā un viņa pildīja savus pienākumus.

Sprance valdības namā bija ieradusies, lai lūgtu komentārus VK vadītājai Elitai Dreimanei un viņas palīgam Ivaram Mēkonam, taču apsardzes darbinieks žurnālistei norādījis, ka Ministru kabineta caurlaide nedod viņai tiesības atrasties gaitenī, kurā atrodas VK. «Būdīgs apsardzes vīrs mani pavadīja līdz pat MK priekštelpai. Acīmredzot drošības situācija valstī ir tāda, ka es un mans diktofons rada tai apdraudējumu,» sacīja Sprance.

Gan Dreimane, gan Mēkons izvairījās atbildēt uz žurnālistes jautājumiem, tāpēc viņa bija ieradusies jautājumus abiem uzdot klātienē.

LŽA uzskata, ka šāda VK kā galvenās valsts pārvaldes iestādes, kurai ir jābūt paraugam citām, kā nodrošināt demokrātiju valsts pārvaldē, rīcība ir nepieņemama. Notikušais neatbilst ne demokrātijas principiem, ne labiem komunikācijas principiem, norāda LŽA.

Asociācija aicina VK īstenot cieņpilnu un godprātīgu attieksmi pret žurnālistiem, kuri pilda savu pienākumu, kā arī publiski paskaidrot šādu attieksmi pret žurnālisti.

Pretēji portālā “Delfi” publicētajam, ka anonīmi VK preses pārstāvji esot neizpratnē par LŽA pārmetumiem, jo “mēs nekad neesam atteikuši informāciju vai palīdzību nevienam žurnālistam, ja tas lūdzis pēc palīdzības”, gan Sprancei, gan žurnālam “Ir”, kas piektdien vēlējās saņemt paskaidrojumus no VK komunikācijas pārstāvjiem, neizdevās telefoniski sazināties ar VK komunikācijas departamentu, jo uz telefonzvaniem neviens neatbildēja.

 

Komentāri (107)

dzeris49 11.04.2015. 06.37

Tas ir pluss Iram, un konkrēti Sprancei, kas ir neērts žurnalists daudziem blēžiem, un mīnuss Latvijas birokrātijai.

Kas ļāva VK pārkāpt likumu un traucēt žurnalistam veikt savu darbu?

Par to ir jāsoda.

+25
-2
Atbildēt

4

    sirtaki > dzeris49 11.04.2015. 20.25

    Dzeris. Kā sodīt? Nocirst galvu? Vispār jau nenāktu par skādi… citiem par biedējumu.

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    Jānis > dzeris49 12.04.2015. 01.33

    Te būs, kā Arlietu ministrija noklusē par demokrātijas instrumentiem, kas pienākas mums.

    https://m.youtube.com/watch?v=jlOHl2UyNDA

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    kurland1945 > dzeris49 15.04.2015. 08.24

    Visu cieņu “IR”, bet šajā gadījumā apsargs godīgi izpildīja savu pienākumu, ja aizliegts ar tādu caurlaidi atrasties tajā vietā, tad aizliegts – un žurnālistiem, kas bieži apmeklē valsts iestādes jau nu to vajadzētu zināt.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 11.04.2015. 21.53

    Kāpēc tik radikāli, atstādināt no amata demokrātiskā valstī būtu adekvāts sods.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

Optiskais Tēmeklis 10.04.2015. 20.34

Senā lelle, kas vēlējās par nodokļmaksātāju naudu skaņžogu savam provātīpašumam, nu karo gan ar SAB, gan advokātu Vonsooviču, gan žurnālisti Indru Spranci. Kādēļ visi trīs nav apvienojuši spēkus, lai vinnētu? Dreimane bija arī tā, kam ienāca prātā, ka ministru padomniekiem dot padomus vajagot par velti, — tas esot pagodinājums: ministrus stutēt. Neskaidrs tikai viens: kādēļ šī svadabīgā radība tik ilgi VK vadoņamatā?!

+23
-5
Atbildēt

2

    Kurmītis > Optiskais Tēmeklis 11.04.2015. 18.55

    1. Sparāne, cik saprotu, mēģināja uzbāzīgi un bez iepriekšējas vizītes saskaņšanas „negaidīti” izspiest no Dreimanes informāciju, kuru tā nevēlas sniegt. Pieļauju domu – lai uzceptu kārtējo melu raksteli – interpretāciju un puspatiesību pilnu.

    2. Pasūtītājs, domāju, arī mums ir zināms. Kā jau izksanējis, Dreimanes pašreizējās šantāžas iemesls, ko pašlaik veic SAB un publiski tik dikti apsūkā (arī pēc SAB nopludinātas informācijas) sorozīdie mediji, ir vemjotībes vēlme Dreimes vietā VK ielikt savu cilvēku. Ir nosaukta pat kokrēta amatpersona, kurs šo šantāžu organizē – āboltiņa.

    3. Kas attiecas uz nez kādām žurnālistes tiesībām nez kur iet un savu degunu bāzt, viņai tādu nav. Jau krietnu laiciņu. Kā Latvijas melīgo propagandas mediju kliķes pārstāvei. Tiesības ir vistiešākajā veidā saistītas ar pienākumiem un ir dodamas tikei tiem, kuri šo pienākumu pilda. Latvijas žurnālīsti savu pienākumu – OBJEKTĪVI INFORMĒT tautu par notiekošos Pasaulē ne tik vien kā nepilda, vēl vairāk – tie ciniski un nekaunīgi melo, barojot tautu ar samazgām.

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    sirtaki > Optiskais Tēmeklis 11.04.2015. 20.22

    Cik ilgi saule riņķos ap zemi, tik ilgi Dreimanei būs būt.

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

klusais 11.04.2015. 10.58

Par Dreimani divas piebildes –

1. Viņas patreizējā uzvedība un rīcība nav saistāma ar ieņemamo amatu . Viņa principā pārvelk svītru savai nākotnei nozīmīgos valsts amatos .

2. Tīri subjektīvi … pazīstu viņas vīru , kura viņam ir ceturtā sieva… zinu ar ko viņš savulaik nodarbojās un man bija brīnums ,ka viņu pirmkārt iecēla tajā amatā un otrkārt vispār iedeva pielaidi.

+19
-1
Atbildēt

46

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 14.25

    Mums būtu jāzin,vai pielaidi iedod/nedod pamatoti.

    +2
    -15
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 17.28

    Kāpēc man vispār kādam ticēt?Es zinu vienīgi to,ka pielaidi nedod,ja esi sagājies ar to…nu to arābu,tad vēl Abdulmuslimovs ir ārkārtīgi bīstams tips,un nešaubos,ka nevienam,kas grib dabūt kaut jel kādu pielaidi,nekādā gadījumā nav ieteicams uzturēt nekādus sakarus ar Plumpaču no Vorlicas meža.

    +3
    -16
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 16.49

    Kā vienmēr,jāorientējas uz rezultāta sasniegšanu :)Kā to panākt,cik atklāt,nekaitējot valsts interesēm,SABam būtu jāredz pašam.Tagad spēle vienos vārtos,mēs taču redzam,ka visi,kam nedod pielaidi,rausta plecus un blisina acis vai izsaka aizdomas par izrēķināšanos.Un ko sabiedrībai darīt?Skatīties Maizītim mutē,mēģinot saskatīt oreolu viņam ap galvu?

    +2
    -14
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 18.50

    Nu tad lai SABs iesūdz Zaķi tiesā par apmelošanu,tad redzēsim.

    +1
    -13
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 18.25

    Kādus iemeslus?Kāpēc blēžus pielaiž pie tādiem noslēpumiem,kurus tautai nedrīkst atklāt?

    +1
    -13
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 18.39

    Šajā gadījumā tas ir otršķirīgs jautājums.Ja man būtu pārliecība,ka SABs ir godīgs un centīgs Satversmes un informācijas drošības aizsargātājs,man varbūt arī pietiktu ar to informāciju,ko viņi dod tagad.Ja es zinu,ka viņi sadarbojas ar blēžiem,dala tiem slepenu informāciju,situācija apgriežas par 180 grādiem.Tad uzticība jāiegūst no jauna.

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 12.04.2015. 10.42

    Vai tad VK darba pārbaudes veicējiem nav vajadzīga pielaide?

    +1
    -11
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 12.04.2015. 10.09

    Nu bet,Dreimane acīmredzot baidās,ka viņu ”neaptin ap pirkstu”,jo ”Ne intervija SAB, ne vēlākā pārsūdzības procedūra nenodrošina šo demokrātisko principu ievērošanu. Personai nav iespēju aizstāvēt savas tiesības, jo valsts ir pārākā pozīcijā. Personai nav iespēju iepazīties ar pamatojumu, kāpēc tai tiek atteikta pielaide, un vēlākā pārsūdzība prokuroram ir fikcija, jo nav jau iespēju argumentēt šo sūdzību. Var rakstīt prokuroram kā tādam gaišam tēlam – nepiekrītu, lūdzu atcelt. Kam nepiekrītu, ko lūdzu atcelt? Tas nav skaidrs. Sekas ir dramatiskas, jo tas ir liegums ieņemt augstākos valsts amatus uz mūžu. Tas ir nopietns reputācijas jautājums.”

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 13.29

    Nu ja,lumpeņiem jau nav nekas jāzin un jāsaprot,tiem vienīgi ir jāiet un jānobalso pareizi,skatoties uz vadošās un virzošās pacelto īkšķi.

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    lno > klusais 11.04.2015. 13.43

    klusais . Nekur nav jāatgriežas – process izraisa šaubas un aizdomas.

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 16.26

    Laikā,kad sabiedrības uzticības reitingi prokuratūrai +3,4,tiesai -2,5,KNAB -3,8,ministru kabinetam -37,5,Saeimai -44,9,politiskām partijām -63,2 ?

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 12.04.2015. 09.40

    Jā,SABam tāpat neierobežota ķeizarvara,nevienam nekas nav jāskaidro un nevienam jāatskaitās.

    Tad nekā,turpināsim neuzticēties SABa lēmumiem,sauksim tos par neskaidriem,nesaprotamiem,aizdomīgiem,jutīsim līdzi visiem,kuri izbrīnīti raustīs uzacis… un slieksimies noticēt versijām par izrēķināšanos,kamēr citi saukās pirmos par nedomājošiem lumpeņiem un lētticīgiem naivuļiem.

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 11.04.2015. 17.59

    Ļoti labi,prese!Kā lai kā vienkāršs vēlētājs,kurš nobalsojis par NA cilvēkiem,kuri varbūt arī nav paši gudrākie,bet vismaz,cik cerams,ar godīgiem nodomiem apveltīti,vēlāk no preses uzzinu,ka par Brokas pielaides izlemšanu smalki informēts tāds Zaķis,kuram uz ģīmja sen sarkans liels zīmogs-”Blēdis” ir uzspiests,es pēc tam lai jūtos!?

    +4
    -13
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 12.04.2015. 10.28

    Tad jau SABam vispirms būtu jautājumi jāuzdod tiem Dreimanes darba pārbaudītājiem,kas viņai salika tās labās un ļoti labās atzīmes,nevis jāķeras klāt vispirms Dreimanei.Citādi sanāk -pārbaudītāji neko nevar atrast,kur piekasīties,tad SABs nāk talkā pildīt pasūtījumu.

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 12.04.2015. 10.02

    Tātad ar advokātu nedrīkst iet?

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 12.04.2015. 11.25

    Nu un vai tad to VK vēlmi pašai pārstāvēt valsti tiesvedībā tevis nosauktie komisijas locekļi nepārbaudīja,tas nav Dreimanes darbs…un tik un tā salika labi un teicami?

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 12.04.2015. 11.46

    Jā,sabiedrībai nav informācijas,tieši tāpēc Dreimane var teikt:

    ”Pirmās pazīmes, ka esat kādam «pārgājusi ceļu», parādījās Citadeles bankas pārdošanas procesā, kad VK sniedza diezgan kritisku atzinumu.

    – Tas nav vienīgais [kritiskais] atzinums. VK iepriekšējā darbība liek domāt, ka tās atzinumi valstij nozīmīgās lietās varētu būt pamats, lai vērtēšanas procesa laikā izteiktu man neuzticību.

    – Kuri atzinumi?

    – Mēs esam snieguši virkni atzinumu par svarīgiem jautājumiem. Tie ir lieli, daudzu miljonu vērti projekti, kas skar visu valsti un kuriem varētu būt tālejošas sekas nākotnē. Tie bija atzinumi gan par Parex banku, gan Citadeles bankas atsavināšanu, gan starptautisko investīciju strīdu Winergy lietā. Pagājušajā gadā mēs sniedzām arī atzinumu Eiropas Cilvēktiesību tiesas (ECT) spriedumā Ternovskis pret Latviju un arī par speciālo pielaižu sistēmas neatbilstību starptautiskajiem cilvēktiesību dokumentiem. Pēdējā laikā tiek aktīvi ekspluatēta strīdīgā norma likumā par valsts noslēpumu par to, ka uz pamatotu šaubu pamata var personai anulēt vai atteikt pielaidi valsts noslēpumam. Minētajā ECT spriedumā tika akcentēts, ka šī sistēma nav demokrātiska. Tā neļauj cilvēkam aizstāvēt savas tiesības, un valsts ir pārākā pozīcijā par personu. Mēs sniedzām šajā jautājumā savu atzinumu, un par to es septembrī Ministru kabineta (MK) sēdē izteicos. Valdība ieklausījās mūsu argumentos un jau tad uzdeva SAB strādāt pie sistēmas sakārtošanas, norādot uz šo strīdīgo normu, kura būtu precizējama. Tāpat tika uzdots izstrādāt konkrētu instrukciju, kādā veidā notiek šī pielaides piešķiršanas procedūra.”

    …un mums nav iemesla viņai neticēt.

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    lno > klusais 11.04.2015. 13.41

    traductrice. Reiram arī ceturtā sieva, bet tas nekas, vai ne?:):):)

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    lno > klusais 11.04.2015. 13.05

    klusais. Manuprāt vajadzētu brīnīties par tiem, kuriem pielaides nedod, nevis par tiem, kuriem dod…Tevi taču neizbrīna, ka pielaide ir gan VP Bērziņam, gan Āboltiņai, gan Rēzniecei? Ja esi ticies ar Abdulmuslimovu pielaidi var nedot, ja ar Lembergu – nekādas problēmas:):):)

    +6
    -12
    Atbildēt

    0

    lno > klusais 11.04.2015. 13.32

    Es par pielaidēm nezinu neko, toties esmu lasījis par Bērziņa Kājiņām, Āboltiņas vīra rebēm ar MNA, neviens taču neapšaubīs, ka Ekonomikas ministre tiekas ar smagos noziegumos apsūdzēto? Tātad tomēr ir kādi stipri vienlīdzīgāki par citiem. Ja ir kas mainījies pielaižu piešķiršanā, tad problēmas būtu jābūt ne tikai Beļēvičam, bet arī Reizniecei.

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    lno > klusais 12.04.2015. 12.45

    Mani tracina, ka jebkurš gadījums valsts pārvaldē pārvēršas par bābu gāganu kariem. Tas saprotams interneta pļāpu vidē, bet MM vajadzētu būt nosvērtākiem. VK vadītājai jābūt MP labajai rokai un pēc loģikas tā nedrīkst paust citu viedokli /protams, ja tur nenotiek kaut kas pilnīgā nejēgā/.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    Ēriks > klusais 13.04.2015. 15.15

    Vai svarīgi,kas tie ”mēs”? ”Šeit ir vieta Jūsu reklāmai!”Tā ir iespēja šķelt sabiedrību vismaz divās naidīgās nometnēs.Iespēja,kuru devis SABs ar skaidras informācijas trūkumu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 11.56

    rostins – dzīvojot ārzemēs der kādreiz atkārtot latviešu valodas gramatiku :

    es – pazīstu

    tu – pazīsti

    viņš, viņa – pazīst

    mēs – pazīstam

    jūs – pazīstat

    http://www.staff.amu.edu.pl/~naunicol/NNlatvmacib/Gram-I-lat.pdf

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 11.36

    rostins – manuprāt , ka rakstīju , ka pazīstu :)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 12.04.2015. 12.21

    Ēriks – un kas esam “mēs” ? :) :) :) Ja Tev nav iemesla neticēt , tad man nav iemesla ticēt . Cik garš , tik plats … kapēc , ja reiz problēma bija ceļa pāriešanā , tad kam SAB vai MK ? Ja MK, kā redzams no rakstītā , tad kapēc pozitīvs novērtējums ? :) :) :)

    Manuprāt Dreimane pārkāpj kādu ļoti svarīgu likumu … netīrās veļas publisku mazgāšanu .

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 18.31

    Ēriks – pielaides nedošanas iemeslus :)

    P.S. Kas oho.lv klusums ? :) :) :)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    traductrice > klusais 11.04.2015. 11.17

    “ceturtā sieva” – labs rādītājs, kas raksturo abus :)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 16.39

    Ērik – un kāda ir atbilde uz jautājumu ? :)

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 18.18

    Ēriks – vai tad Zaķis pateica iemeslus ? :)

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 12.04.2015. 11.04

    Ēriks – man sajūta , ka maldies trīs priedēs :) VK novērtējumu dod ( saukšu no galvas , varbūt kādu izlaidīšu ) – MP biroja vadītājs, DP šefs , VARAM cilvēks , TM cilvēks un MP . Tas par pielaidēm komisijai :) Pielaide Dreimanei nav nekādi saistīta ar pielaidēm komisijas locekļiem , jo locekļi vērtē darbu . Ja par SAB , tad cik noprotu SAB vērtē personas kontaktus … un tas ir kaut kas pilnīgi cits. Ja par indikācijām , tad man nāk prātā vārds Winergy … un nez kapēc VK vēlme pašai pārstāvēt valsti tiesvedībā …

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 13.40

    lno – tad atgriežamies sākumā – ko mēs zinām par pielaižu piešķiršanu-nepiešķiršanu … to , ko izlasām presē …

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 12.04.2015. 11.30

    Ēriks – Tu esi redzējis novērtējuma kritērijus ? Es neesmu :)

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 12.04.2015. 09.58

    Ēriks – redz SAB gribēja ko pajautāt Dreimanei acīmredzot saistībā ar pielaides došanu , bet viņa iespītējās un negāja uz SAB … Tas tavuprāt ir adekvāti ?

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 12.04.2015. 10.32

    Ēriks – kāds tam sakars ar pielaidi ?

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 13.52

    lno – man ar ir jautājumi protams … tāpat ir interesanti kapēc vienam vai otram neiedod pielaidi , bet vai man tas būtu jāzin ?

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 18.47

    Ēriks – un kur tev pārliecība , ka Zaķim SAB bija devis informāciju ? Tas ko viņš teica ? Pats tak teici , ka blēdis … varbūt atkal noblēdijās ? :) :) :)

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 12.04.2015. 10.05

    Ēriks – pastāsti ko tur vajag darīt advokātam ? Kādas funkcijas ?

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 17.50

    Ēriks – un informācijas avots prese :)

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 17.15

    Ēriks – un tici , ka visi , kuri rausta plecus nezin par ko ir stāsts ? :)

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 13.19

    lno – nu ko mēs zinām par pielaidēm … pārsvarā to , ko izlasam presē :) Uz šo brīdi tīri subjektīvi izskatās, ka ir mainījušies kādi kritēriji. Ja par Dreimani konkrēti , tad VK esot viņas vadībā ir tikusi ierauta virknē apšaubāmu situāciju . Arī šī te publiskā veļas mazgāšana par SAB nepiedienas tāda līmeņa amatpersonai.

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 19.41

    Ēriks – SABs nav Dreimane :) :) :)

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 14.43

    Ēriks – un kā Tu domā cik plaši vajadzētu atspoguļot iemeslus kapēc nedod pielaidi ? Vai drošības struktūrām vajadzētu zināmo info darīt publiski zināmu ?

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 12.04.2015. 10.19

    Ēriks – kur aptīt ap pirkstu ? Padomā ar galvu , ko advokāts varētu tādā intervijā darīt … Teikt uz to atbildi, uz to nē ? Ja Dreimane būtu pārliecināta par sevi , tad nekāds advokāts nebūtu vajadzīgs . Tas , ko tagad dara Dreimane ir stūrī iedzīta zvēra sindroms – rāda zobus un cenšas iekost . Dreimani nopietnā valsts amatā pēc šādiem pigoriem neviens neņemtu pat ar visu pielaidi . Ka tik pēc laika nenāk gaisā vēl kādi brīnumi par VK darbu .

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 12.48

    rostins – tas , ka apmeklē erotiskos saitus nebūtu nekas pārsteidzošs … , bet tas ,ka erotiskos saitos stāsta par čekas pirtiņām gan ir aizdomīgi :)

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 12.08

    rostins – apbrīnojams Tev informācijas daudzums par čekas pirtiņām :)

    +14
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.04.2015. 16.46

    rostins – kur var iepaīties ar tevis minēto faktu apstiprinājumu ? :)

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu