Pasažieri līdz pēdējam brīdim nav apzinājušies, ka lidmašīna tūlīt avarēs
Alpos avarējušās Vācijas zemo cenu lidsabiedrības “Germanwings” lidmašīnas otrais pilots apzināti nogāzis lidmašīnu, ceturtdien paziņoja Francijas prokurori.
Kā pavēstīja Marseļas prokurors Briss Robins, otrais pilots apzināti sācis nolaišanās procesu, kad viens pats atradies kabīnē, un nav ielaidis tajā izgājušo kapteini, ziņo LETA/AFP.
Otrā pilota “nodoms bija iznīcināt lidmašīnu”, preses konferencē paziņoja Robins. Nospiežot pogu, “viņš sāka lidmašīnas nolaišanos”.
Pēc Robina teiktā, pilotu kabīnē bijis “absolūts klusums”, kad apkalpe centās tajā iekļūt, un otrais pilots bijis pie apziņas līdz lidmašīnas nogāšanās brīdim. “Viņš elpoja normāli. Viņš neizteica ne vārda.”
Viņš identificēts kā 28 gadus vecais Vācijas pilsonis Andreass Lubics un nav zināma viņa saistība ar terorismu vai ekstrēmistiem, sacīja Robins, piebilstot, ka no Vācijas varasiestādēm vēlāk ceturtdien vai piektdien gaidāma sīkāka informācija par viņa personu un privāto dzīvi.
Lieta netiek izskatīta kā terorisms, uzsvēra Robins. Viņš piebilda, ka pasažieri līdz pēdējam brīdim nav apzinājušies, ka lidmašīna tūlīt avarēs.
Pēc ministra teiktā, pārskatīti izlūkdienestu dati, nacionālā policijas datubāze un “Lutfhansa” informāciju, taču nav atrasts nekas uzmanības vērtīgs.
“Mēs pārbaudījām pārējo apkalpi un pasažierus uz terorisma vai citu drošības apdraudējumu pazīmēm un tās visas bija negatīvas,” paziņoja de Mezjērs.
Kā pavēstīja “Lufthansa” preses pārstāve, Lubics “Germanwings” strādājis kopš 2013.gada septembra. Viņš par pilotu kvalificējies “Lufthansa” mācību centrā Brēmenē un pēc kursu pabeigšanas uzreiz sācis lidot ar “Germanwings” lidmašīnām. Viņam bija 630 stundu lidojuma pieredze.
Lubics ir no rietumu pilsētas Montabauras un dzīvojis ar vecākiem, taču viņam arī bijis dzīvoklis Diseldorfā. Lubics bija reģistrēts aviācijas kluba “LSC Westerwald” biedrs un bijis aktīvs skrējējs, bieži piedaloties vietējās sacīkstēs.
“Lufthansa” izpilddirektors: Šis ir visšausmīgākais notikums mūsu kompānijas vēsturē
Šis ir “visšausmīgākais notikums mūsu kompānijas vēsturē”, ceturtdien paziņoja lidsabiedrības māteskompānijas “Lufthansa” izpilddirektors Karstens Špors.
Otrā pilota rīcība “mūs atstājusi bez vārdiem”, pavēstīja Špors, piebilstot, ka pēc otrdienas notikumiem “mēs nevarējām iedomāties, ka kļūs vēl ļaunāk”.
Pēc viņa teiktā, nav nekādu norāžu, kas varētu būt novedis pie šādas Lubica rīcības. Lubics izgājis visus psiholoģiskos testus mācību uzsākšanai un regulāri izgājis pārbaudes, sacīja Špors. Iepriekš Lubics nav izpelnījies nekādu kritiku, piebilstot, ka tas padara viņa rīcību vēl šokējošāku.
Vienlaikus Špors norādīja, ka nekāda drošības sistēma pasaulē nebūtu spējusi pasargāt aviokompāniju no tādas rīcības kā Lubica izdarītais. “Lai kādi drošības noteikumi arī būtu uzņēmumā, lai cik augsti arī būtu standarti, šādus izolētus gadījumus nevar pilnībā izslēgt,” norādīja Špors. “Neviena sistēma pasaulē to nevar izslēgt,” viņš piebilda.
Jau ziņots, ka viens no Alpos avarējušās Vācijas zemo cenu lidsabiedrības “Germanwings” lidmašīnas pilotiem pirms traģēdijas atradies ārpus kabīnes un nav varējis tajā atgriezties, trešdien pavēstīja laikraksts “The New York Times”.
Atsaucoties uz kādu augsta ranga militārpersonu, kas iesaistīta katastrofas izmeklēšanā un dzirdējusi kabīnē notikušo sarunu ierakstu, laikraksts ziņo, ka liktenīgā otrdienas lidojuma sākumposmā starp abiem pilotiem norisinājusies “ļoti mierīga” saruna, ziņo LETA/AFP.
Taču pēc tam, kā liecina ieraksts, viens no pilotiem kabīni pametis un nav varējis tajā atgriezties.
“Puisis ārpusē viegli klauvē pie durvīm, taču atbildes nav,” laikraksts citē militārpersonas teikto. “Un tad viņš dauza pa durvīm spēcīgāk, bet atbildes nav. (..) Var dzirdēt, kā viņš mēģina durvis izgāzt.”
Militārpersona, kas vēlējās saglabāt savu anonimitāti, jo izmeklēšana vēl nav pabeigta, atzina, ka pagaidām nav zināms iemesls, kas licis vienam no pilotiem kabīni atstāt.
“Taču droši zināms, ka līdz pašām lidojuma beigām otrs pilots bija viens un durvis neatvēra,” norādīja “The New York Times” sarunbiedrs.
Otrdien Alpos nogāzās “Germanwings” lidmašīna “Airbus 320”, kas atradās ceļā no Barselonas uz Diseldorfu. Katastrofā gāja bojā 150 cilvēki.
(papildināta no sākuma)
Komentāri (23)
DD1 26.03.2015. 12.00
Tagad saprotu, kāpēc, vienam lidotājam izejot no kabīnes, lai apmeklētu tualeti, pie palikušā pilota uz to laiku ieiet stjuarte. Līdz šim es to nepareizi iztulkoju.
4
edge_indran > DD1 26.03.2015. 16.20
——–
Var būt sapratīsi kādos apstākļos jāstrādā daudzviet Rietum-krātijā?
Мы в Германии проводили исследование. Там люди ждали час, когда уйдут на пенсию. И оценивали свою работу в коллективе как ад,….http://www.situation.ru/app/j_art_1113.htm
“[..] Viņiem draudēja – ja jūs netiksiet galā, jūs atlaidīs. Visus!” tagad LTV stāstīja bojāgājušā strādnieka sieva Kristīne Circene.
Mārupes biogāzes ražotnes strādnieku nāvē, visticamāk, vainojams darba devējs
0
edge_indran > DD1 26.03.2015. 19.41
——-
Rietum-krātijā par tām “aksiomām” pat valstu vadītāji sāk aizdomāties:
Merkele: otrā pilota rīcība piešķir traģēdijai «absolūti neiedomājamu dimensiju»
http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/553503-merkele_otra_pilota_riciba_pieskir_tragedijai_absoluti_neiedomajamu_dimensiju
0
morgenstern > DD1 26.03.2015. 20.36
pie palikušā pilota uz to laiku ieiet stjuarte
———-
Ja pareizi saprotu, tad Eiropā šāda kārtība nav obligāta.
0
aivarsk > DD1 26.03.2015. 18.55
ja jūs netiksiet galā, jūs atlaidīs.
_________________________
Tā es visiem katru dienu varētu teikt un man tā var teikt… tā ir aksioma!
0
andrejs 26.03.2015. 12.23
Militārpersona, kas vēlējās saglabāt savu anonimitāti, jo izmeklēšana vēl nav pabeigta, atzina, ka pagaidām nav zināms iemesls, kas licis vienam no pilotiem kabīni atstāt.
————————–
cik zinu, piloti nav nekādi pārcilvēki un reizēm rodas vēlme aiziet pačurāt.
1
edge_indran > andrejs 26.03.2015. 16.16
——-
Nekur viņiem nav jāiet – tikai instrukcijas nevajag pārkāpt!
http://frugaltexasdiva.com/wp-content/uploads/2013/09/pampers_logo.gif
0
morgenstern 26.03.2015. 11.47
Kabīnē palikušajam pilotam radušās veselības problēmas?
4
morgenstern > morgenstern 26.03.2015. 12.26
:aivarsk
Te jārēķina varbūtība, to uz celīša mēs neveiksim.
0
aivarsk > morgenstern 26.03.2015. 11.53
Nav jau skaidrs, nez vai to vairs varēs idntificēt, bet fakts ir tāds, ka, jaotrais pilots tiktu atpakaļ, iespējams nekas tik traģisks nenotiktu! Nu nedrīkst būt tikai no iekšpuses atveramas durvis! Jāmeklē cits antiteroristu risinājums! Tas pats attiecas uz Malaizijas lidmašīnu, kas pagrieza uz Antarktīdu! Citreiz piloti ir katastrofas iemesli!
0
aivarsk > morgenstern 26.03.2015. 18.52
To jau izskaidroja – ja durvis Close pozīcijā no iekšpuses, tad atvērsies pēc 20 min.
0
kristaps_freimanis > morgenstern 26.03.2015. 15.15
Lidmašīna samazināja augstumu 8 minūtes. 1. pilots netika iekšā, kaut gan šams var ievadīt kodu, lai atvērtu kabīnes durvis (atslēdzas pēc 30 sek uz 5 sek, ja pilots kabīnē neatceļ)
0