Eksperts: Kaut kas novērsa "Germanwings" pilotu uzmanību (papild.) • IR.lv

Eksperts: Kaut kas novērsa “Germanwings” pilotu uzmanību (papild.)

17
Glābēji apseko traģēdijas vietu kalnos. Foto: AFP/LETA

Lidmašīnā bijuši 142 pasažieri un seši apkalpes locekļi, neviens nav izdzīvojis

Abu avarējušās “Germanwings” lidmašīnas pilotu uzmanību kaut kas tik ļoti bija novērsis pirms traģiskās katastrofas, ka viņi nebija spējīgi vadīt lidmašīnu, atzinis aviācijas eksperts Nikijs Lauda, ziņo Dw.de.

„Astoņas minūtes šādā situācijā ir ļoti daudz. Mani pārsteidz, kāpēc neviens no pilotiem nesaistījās ar gaisa kontroles dienestiem,” teica eksperts. Viņš uzskata, ka pilotu uzmanību novērsis kaut kas ļoti nopietns, kas viņus padarīja nespējīgus ātri reaģēt.

Savukārt Vācijas aviokompānijas “Germanwings” un tās māteskompānijas “Lufthansa” piloti atsakās lidot ar lidmašīnām “Airbus A320”, kas otrdien avarēja Francijas dienvidos, ziņo izdevums “Spiegel”.

Kā raksta izdevums, Diseldorfas un Štutgartes lidostās dažas “Germanwings” ekipāžas atsakās lidot ar “Airbus A320”. Pēc pasažieru teiktā, Diseldorfas lidostā, kur bija jāierodas aviokatastrofā cietušajai lidmašīnai, daudzas lidmašīnas tā arī nav pacēlušās gaisā. Starp tām ir arī “Germanwings” māteskompānijas “Lufthansa” lidmašīnas. No Štutgartes lidostas atcelti trīs “Germanwings” reisi. No Diseldorfas nav notikuši reisi uz Madridi, Stokholmu, Londonu un Berlīni.

Lai arī avarējušajai lidmašīnai pirms lidojuma veikts šasijas remonts Diseldorfā, tas nav varējis kļūt par iemeslu katastrofai, paziņojis koncerna “Lufthansa” ģenerāldirektors Karstens Špors.

Tikmēr Marseļas prokuratūra, kuras pārziņā ir katastrofas reģions, ierosinājusi krimināllietu. Izmeklētāji pirmām kārtām nolēmuši aptaujāt astoņus lieciniekus, kuri redzējuši laineri katastrofas laikā.

Lai arī katastrofas vieta tiek apsargāta, Francijas policija pieļauj, ka turp centīsies doties ziņkārīgie, „Nepieciešams likt šķēršļus šim slimīgajam un šausmīgajam tūrismam,” paziņoja Francijas Iekšlietu ministrijas preses sekretārs.

Katastrofas vietā atrastā “melnā kaste” ir bojāta un nosūtīta uz Parīzi, paziņoja izmeklēšanai tuvu stāvošs avots, piebilstot, ka tas ir pilotu kabīnes balss ierakstītājs.

Izmeklētājiem jāatrod arī otra “melnā kaste” ar lidojuma datiem, kas ir nepieciešami katastrofas cēloņu noskaidrošanai.

Vācijas lidsabiedrība “Lufthansa” patlaban uzskata, ka tās meitasuzņēmuma “Germanwings” lidmašīnas avārija bija negadījums, bet citas teorijas būtu pieņēmumi.

Trešdien katastrofas vietu plāno apmeklēt Francijas prezidents Fransuā Olands, Vācijas kanclere Angela Merkele un Spānijas premjers Marjano Rahojs.

Alpu kalnos atrasta avarējušās “Germanwings” lidmašīnas viena no melnajām kastēm

Lai sniegtu palīdzību vietējām glābšanas un meklēšanas operācijas vienībām, uz vācu lidsabiedrības “Germanwings” lidmašīnas “Airbus A320” katastrofas apvidu Francijas Alpos norīkoti 300 karavīri un 358 ugunsdzēsēji, otrdien pavēstīja Francijas iekšlietu ministrs Bernārs Kazenēvs. 

Uz katastrofas apvidu norīkoti arī desmit helikopteri un viena armijas lidmašīna, viņš piebilda. “Trieciena spēka dēļ mums ir ļoti maz cerību atrast izdzīvojušos,” sacīja ministrs.

Jaunākās ziņas liecina, ka glābēji atraduši vienu no lidmašīnas “melnajām kastēm”. Taču glābšanas darbus apgrūtina laikapstākļi – katastrofas vietā kalnos gaidāms lietus vai sniegs.

Patlaban nav nekādu pierādījumu tam, lai lidsabiedrības “Germanwings” lidmašīnas A320 katastrofu uzskatītu par teroraktu, paziņojušas Vācijas varasiestādes, vēsta laikraksts “Bild”.

Arī Francijas aviokatastrofu eksperts Robērs Galāns atzinis, ka lidmašīna diez vai cietusi teroristu uzbrukumā. Šāds aviokatastrofas iemesls ir “ārkārtīgi maz ticams”, eksperta teikto citē telekanāls TF-1.

“Var pilnīgi noteikti izslēgt iespēju, ka katastrofas iemesls bija meteoroloģiskie apstākļi, pilota kļūda vai sadursme ar citu lidmašīnu,” piebilda Galāns.

Katastrofu varēja izraisīt sprādziens dzinējā vai arī citas tehniskas problēmas, norādīja eksperts. Konkrēti katastrofas iemesli patlaban nav zināmi.

Avarējusī “Germanwings” pasažieru lidmašīna astoņas minūtes strauji samazinājusi augstumu, līdz ietriekusies zemē, paziņoja aviokompānija.

Šīs lidmašīnas pilots desmit gadus lidojis ar “Germanwings” un tās māteskompānijas “Lufthansa” lidmašīnām un ar lidaparātiem “Airbus” viņš nolidojis 6000 stundu, paziņoja “Germanwings”.

Jau ziņots, ka otrdien Francijas Alpu dienvidos nogāzusies Vācijas zemo cenu aviokompānijas “Germanwings” pasažieru lidmašīna “Airbus A320” ar 148 cilvēkiem, ziņo amatpersonas.

Francijas prezidents Fransuā Olands paziņojis, ka nav cerību atrast izdzīvojušos. “Domājams, ka izdzīvojušo nav,” pēc katastrofas pavēstīja Olands.

Kā teica Francijas iekšlietu ministrs Bernārs Kazenēvs, avarējušās lidmašīnas atlūzas atrastas netālu no kāda ciema un viņš ir ceļā uz katastrofas vietu, ziņo LETA/AFP.

Lidmašīna bija ceļā no Spānijas pilsētas Barselonas uz Vācijas pilsētu Diseldorfu, kad tā nogāzusies Barselonetes rajonā Francijas dienvidaustrumos. Lidmašīna plkst.10.47 (plkst.11.47 pēc Latvijas laika) raidījusi trauksmes signālu.

“Trauksmes signāls tika reģistrēts plkst.10.47. Trauksmes signāls rādīja, ka lidmašīna bija 5000 pēdu augstumā nenormālā situācijā,” sacīja transporta valsts ministrs Alēns Vidalī, piebilstot, ka lidmašīna avarējusi īsi pēc trauksmes signāla noraidīšanas.

“Lufthansa” paziņoja, ka tai vēl nav informācijas par notikušo, katastrofu raksturojot kā “tumšu dienu”.

Pēc amatpersonu teiktā, avarējušajā lidmašīnā lidoja 142 pasažieri un seši apkalpes locekļi. Kā pavēstīja Spānijas valdība, lidmašīnā, domājams, atradās 45 Spānijas pilsoņi, savukārt ziņu kanāls “n24”, atsaucoties uz Francijas drošības spēkiem, ziņo, ka lidmašīnā galvenokārt atradušies vācieši.

Lidojumu portāls “Flightradar24”, izanalizējot lidmašīnas maršrutu, ziņo, ka tā pacēlusies 38 000 pēdu (aptuveni 12 500 metru) augstumā un pēc tam sākusi strauji nolaisties ar ātrumu 3000 līdz 4000 pēdu minūtē. Kā norāda eksperti, šāds augstuma samazināšanas ātrums ir raksturīgs lidmašīnām, kas veic nolaišanos.

“Germanwings” ir Vācijas aviokompānijas “Lufthansa” struktūrvienība. “Germanwings” ir lieliski drošības rādītāji un tā iepriekš nav piedzīvojusi negadījumus. Tās “Airbus” lidmašīnu flotes vidējais vecums ir tikai nedaudz virs deviņiem gadiem, lai gan otrdien avarējusī lidmašīna bija 24 gadus veca.

(papildināta visa ziņa)

Komentāri (17)

J.Biotops 24.03.2015. 15.23

Kaut kas dīvains – Euronews klāsta, ka Germanwings A 320 lidojis ar 1090 km/h (!) ātrumu 2,5 km augstumā virs 3000 m augstiem kalsniem. Citur lasu, ka A 320 kreisēšanas ātrums 828 km/h normālā 11000 m (36000 ft) augstumā, maksimālais ātrums 871. (Zemāk pat tik it kā nevarētu būt) Kā to saprast?

Žurnalismus vulgaris vai ātrums krītot vai vēl kas?

Uhhh, krievi jau steidz piedāvāt palīdzību… glābšanā. Vācieši, franči un spāņi bez šiem nu nekādi netiks galā?

+5
-1
Atbildēt

3

    jurrri > J.Biotops 25.03.2015. 00.51

    Par ātrumu — kreisēšanas ātrumu mēra, neņemot vērā vēju.

    Ja mēra ātrumu pret zemi, tad vēja dēļ tas var mainīties par +/- 200 km/h.

    Tomēr nezinu, vai šis ir tas gadījums.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Pelēkais Vilks > J.Biotops 25.03.2015. 09.12

    andrejs .. kas atteikušies no jaukās krievijas nesavtīgās palīdzības.

    =========

    Paši slīkst savos mēslos un piedāvā palīdzību?

    Thanks, but no thanks..

    Atceros vareno kreivzemnieku/desantnieku “marš brosok” uz Prištinas lidostu Jugoslāvu krīzes laikā.

    Papildinu ar saiti:http://en.wikipedia.org/wiki/Incident_at_Pristina_airport

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > J.Biotops 24.03.2015. 15.52

    viņi taču tāpat piedāvājās glābt Maximas traģēdijā cietušos. Kārtējais krievu PR, labi, ka toreiz mūsējie neuzķērās. Nākamajās dienās pēc nelaimes visi krievu portāli deļfi, ķēvēNET utt. bija pilni ar lamām par stulbajiem naciķiem, kas atteikušies no jaukās krievijas nesavtīgās palīdzības.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

aivarsk 24.03.2015. 20.39

Jautājums: Cik krievu kuģu ganījās gar netālo Vidusjūras krastu?

Vai viņiem ir tehnoloģija, kā civilo lidmašīnu padarīt nevadāmu, līdzīgi, kā ar Kačinski?

+4
-1
Atbildēt

0

Vita 24.03.2015. 16.32

Dagens Industrie http://www.di.se/artiklar/2015/3/24/forebud-om-lufthansas-krasch-i-november/ raksta, ka pēc patlaban zināmajām pazīmēm līdzīgs incidents – bet ar laimīgām beigām – noticis novembrī – cēlonis bijis sasalis snesors, kas sūtījis kļūdainu informāciju – piloti spējuši ietekmēt notikošo tikai pēc lidaparāta datora atslēgšanas – ja pareizi saprotu.

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu