Visbīstamākais pasaulē lidojumiem ir Āzijas – Klusā okeāna reģions
Pagājušajā – 2014.gadā – aviokatastrofās gājuši bojā 970 cilvēki, liecina vācu pētnieku apkopotie dati. Tas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā 2013.gadā, kad gāja bojā 251 cilvēks, ziņo “Deutsche Welle”.
Šis ir otrais lielākais bojā gājušo skaits desmit gadu laikā, norāda Hamburgas lidmašīnu avāriju datu centra dibinātājs Jans Arveds Rihters.
Viņa vadītais birojs arī nodarbojas ar pasaulē drošāko 60 aviokompāniju saraksta sastādīšanu. Tā, piemēram, pērn notika divas milzīgas aviokatastrofas “Malaysia Airlines”, kas šo lidsabiedrību sarakstā pārvietoja no 34. uz 57.vietu. Savukārt vācu aviokompānija “Lufthansa” palikusi nemainīgi savā 12.vietā. Otra lielākā vācu aviokompānija “Air Berlin” pērn šajā reitingā pacēlusies no 26. vietas uz 20.vietu.
Paši drošākie lidojumi, pēc Rihtera uzņēmuma sastādītā reitinga, ir “Cathay Pacific”, “Emirates”, “EVA Air” un “Air Canada”. Paši drošākie lidojumi Eiropā esot nīderlandiešu “KLM”, kas šajā sarakstā ieņem piekto vietu.
Sastādot reitingu, ņemti vērā dati par aviokompāniju lidmašīnu iekļūšanu incidentos un kopējie zaudējumi pēdējo 30 gadu laikā.
Dienvidamerikā analītiķi vecu lidmašīnu katastrofās pērn saskaitījuši desmit bojāgājušos, bet Centrālāzijā un Tuvajos Austrumos – 57 katastrofu upuri. Vēl 134 cilvēki gājuši bojā lidmašīnu katastrofās Āfrikā.
Eiropa šajā sarakstā iekļuvusi priekšpēdējā vietā pēc bojā gājušo skaita, šo melno statistiku nozīmīgi papildināja jūlijā Austrumukrainā notriektās Malaizijas pasažieru lidmašīnas reisa MH17 298 upuri.
Saraksta pēdējā vietā ir Āzijas – Klusā okeāna reģions, kur 2014.gadā gājusi bojā aptuveni puse lidmašīnu katastrofu upuru. Arī pēdējā lielākā aviokatastrofa, kad gada beigās “AirAsia” lidmašīna “Airbus A320-200” bija ceļā no Indonēzijas uz Singapūru un pazuda no radariem ar 162 cilvēkiem, pēc jaunā gada atrasta iekritusi jūrā. Tā bija jau trešā lidmašīna, ko gada laikā zaudējušas Malaizijas lidsabiedrības.
Komentāri (27)