Virtuālais mags • IR.lv

Virtuālais mags

1
Zīmējums — Ernests Kļaviņš
Ieva Puķe

Palīdzējis izveidot Kanādas pirmo interneta uzņēmumu, grieķu emigrantu atvase Stīvs Vranakis tagad pārrauga Google eksperimentus globālajā tīmeklī

Diētisko kolu, lūdzu – Stīvs Vranakis pasūta viesnīcas Alberts restorānā. Nolasījis lekciju radošās izcilības festivālā Adwards2014, viņš uz hoteli atbraucis nolikt mantas, pēc tam ar Latvijas reklāmistiem dosies vakariņās. Domu uzcienāt vitālo četrdesmitgadnieku ar sezonas aktualitāti – Latvijas bērzu sulām – tomēr esmu atmetusi. Ir dzirdēts, ka cilvēkiem, kas bērzu sulas nav dzēruši no bērnības, tās var izraisīt alerģisku reakciju. Ja tas notiktu, man varētu draudēt nepatikšanas. Anglijā dzīvojošais Stīvs Vranakis ir viens no daudzmiljonu kompānijas Google stratēģiem. Pat mūsu tikšanās brīva formāta intervijā ir reglamentēta – tās organizatori ir lūguši jautājumus attiecināt uz Google Creative Lab, kuru vada Vranakis, nevis uz Google kopumā. Melnraksts latviešu valodā jānosūta Google sabiedrisko attiecību departamentam. «Vai Google Translator to neiztulkos greizi?» jautāju. Stīvs politkorekti pasmaida, bet neatbild, liekot nojaust, ka tāda vienkārši ir kārtība.

Kā jau liela uzņēmuma runaspersona, viņš bagātīgi lieto saukļus. Tomēr manā priekšā ir patīkams cilvēks, kas nav zaudējis saikni ar realitāti. Rīga, kur viņš ir pirmoreiz, ir tikai maza pietura viņa komandējumu sarakstā. Somā nav ceļveža. Ielidojis naktī, no rīta, izskrienot nopirkt zobubirsti, Vranakis atdūries Alberta ielas jūgendstilā. Sajūsminājies, bildes jau paspējis publicēt Facebook.

Viņa stundu garā lekcija Adwards2014 auditorijā savukārt man ir kā ceļojums nezināmajā. Stīvs stāsta par Google SpaceLab – 2011. un 2012.gada projektu, kurā skolēni no visas pasaules lūgti iesūtīt idejas, kādus fenomenus viņi gribētu vērot no Visuma. Labākās ierosmes vizualizētas YouTube video. «52 miljoni skatījumu – neticami, gandrīz tik, cik visi Apvienotās Karalistes iedzīvotāji!» iesaucas Vranakis. «Mēs vienkārši gribam cilvēkiem parādīt, ko var izdarīt ar tehnoloģijām.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu