“Rīgas satiksmes” veiktā aptauja liecinot – 80% pasažieru domā, ka sabiedriskais transports ir pārpildīts
Pirmos 25 trolejbusus no gadrīz 132 miljonu eiro vērtā iepirkuma uzņēmumam Rīgai jāpiegādā gada laikā. Pārējos 100 trolejbusus “Škoda 27 TR” paredzēts piegādāt piecu gadu laikā, piektdien teica Rīgas domes un pašvaldības uzņēmuma “Rīgas satiksme” (RS) pārstāvji. Dārgākie un garākie trolejbusi Rīgai vajadzīgi tāpēc, ka tā gribot pasažieri, kuri nav apmierināti ar pašreizējā sabiedriskā transporta ietilpību, apgalvo RS valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.
Aptauja liecinot, ka sabiedriskā transporta pasažieri nav apmierināti ar Rīgā kursējošo trolejbusu ietilpību, tāpēc iegādāti garākie un dārgākie transporta līdzekļi, piektdien jauno trolejbusu piegādes prezentācijā sacīja Bemhens. 80% pasažieru uzskatot, ka “sabiedriskais transports ir pārpildīts”, ar uzņēmuma veiktās aptaujas rezultātiem iepazīstina RS šefs.
Bemhens skaidro, ka pēdējos gados pieaudzis pasažieru skaits, tāpēc sabiedriskā transporta tīkls ir jāattīsta. “Mums svarīgi strādāt pie tā, lai sabiedriskā transporta pasažieri – rīdzinieki un viesi – būtu apmierināti,” skaidro Benhems.
Jau ziņots, ka “Rīgas satiksme” ir paziņojusi trolejbusu iepirkuma procedūras uzvarētāju – “Škoda Electric”, kas piedāvā trolejbusu “Škoda 27 TR Solaris” piegādi. Iepirkuma procedūras rezultātā tika noteikta maksimāli pieļaujamā iepirkuma summa 131,8 miljoni eiro (aptuveni 92,63 miljoni latu) par vismaz 125 trolejbusu iegādi, vienlaikus paredzot, ka par šo summu tiks pieprasīti papildus 38 trolejbusi. Tiesa gan, uzņēmuma “Škoda” mājas lapā atrodamā informācija liecina, ka Slovākijas pilsētai Prešovai jauni trolejbusi vēl pirms pāris gadiem izmaksājuši krietni lētāk nekā grasās maksāt “Rīgas satiksme”.
Pirmajā RS trolejbusu iepirkumu kārtā 2009.gada viens transporta līdzeklis izmaksāja 344 000 latu, savukārt šogad viena trolejbusa cena ir jau 568 tūkstoši latu. Cenas atšķirību RS preses sekretārs Viktors Zaķis skaidro tā – atšķirībā no iepriekšējā iepirkuma šogad visi trolejbusi būšot 18 metrus gari, “kas visiem ražotājiem ir aptuveni par 50% dārgāki nekā 12 metrus garie”.
Tāpat viņš skaidro, ka jau 2009. gadā tika apstiprināts plāns iegādāties garos trolejbusus, taču finansiālo apsvērumu dēļ iecere tika atlikta uz vairākiem gadiem.
Bemhens iepazīstina ar autoparka nomaiņas stratēģiju – pirmām kārtām nepieciešams nomainīt tos trolejbusus, kas nokalpojuši 12 un vairāk gadu. Tādi esot 66, no kuriem 44 ir garie. Preses sekretās piebilst, ka “novecojušo transportlīdzekļu īpatsvars sāk strauji pieaugt, un to ekspluatācijas izdevumi ar katru gadu nesamērīgi palielinās”.
Zaķis Ir.lv skaidro, ka norakstītie trolejbusi tiks izsolīti ar zemāko slēgto cenu, kas nozīmē, ka, ja neviens par nozīmēto summu tos neiegādāsies, tie tiks sagriezti detaļās.
Bemhens jaunos trolejbusus slavē par to “fundamentālām lietām”, ko pieprasot gan Latvijas, gan Eiropas normatīvie akti – no nākamā gada 1. janvāra visiem esot jānodrošina iespēju iekļūt sabiedriskajā transportā, tāpēc visi jaunie trolejbusi būšot aprīkoti ar zemo grīdu, izbīdāmajiem tiltiņiem vai pacēlājiem, ierīkotas vietas invalīdu ratiņiem. Tāpat trolejbusos būs video novērošanas kameras, dīzeļģeneratorus, pasažieru skaitīšanas ierīci un kondicionēšanas iekārtas, kas atvēsinās ne tikai šoferi, bet arī pasažierus.
Komentāri (51)
ievuliitis 05.07.2013. 19.33
“Garākos un dārgākos trolejbusus vēlas rīdzinieki”
Vai tad Misters 20% ir rīdzinieks? Kādreiz lasīju, ka jūrmalnieks.
Es arī esmu rīdziniece, diezgan bieži iznāk komunicēt ar RS sakaru operātorēm, reiz pat Bemhena kungs “pagodināja” mani ar personīgo zvanu, atbildot uz manu sūdzību. Kāpēc man neviens nepajautāja, kādus troleibusus es vēlos? :))
Es vēlos lai nevis troleibusi būtu garāki, bet, lai sabiedriskais transports kursētu biežāk un, ievērojot grafiku. Un, lai vēlā vakara stundā nekursētu garie transportlīdzekļi – ļoti neekonomiski dēļ 5-10 pasažieriem noslogot “garmošku” un tērēt tai degvielu.:))
3
dace_roze_lmt_lv > ievuliitis 05.07.2013. 19.34
“reiz pat Bemhena kungs “pagodināja” mani ar personīgo zvanu, atbildot uz manu sūdzību. Kāpēc man neviens nepajautāja, kādus troleibusus es vēlos? :))”
– Если мы будем спрашивать разрешения у каждой склочницы и патологической жалобщицы, то ничего не сделаем.
0
enjoy > ievuliitis 05.07.2013. 20.31
Betija, pilnīgi piekrītu. Es arī vēlos, lai transports kursētu biežāk. Bet es noteikti nevēlos pirkt ārprātā dārgus troļļukus, kuri būtu: “50 m garš trolejbuss ar baseinu, tenisa kortu un helikopteru nosēšanās laukumu” ( citējot LoveLove )
0
ievuliitis > ievuliitis 05.07.2013. 21.04
Un tomēr, domāju ne tikai mani interesē, kurus rīdziniekus Bemhens ir uzklausījis. :))
Varbūt Zaķa kungs būs tik laipns un pastāstīs lasītājiem – kas veica rīdzinieku aptauju, varbūt satiksmes kontrolieri?:))
0
enjoy 05.07.2013. 19.29
TV ziņoja, ka vēl dārgākus iepirkusi tika Roma un Bostona. Mēs gan esam vieni bagāti ļautiņi! Paklausoties Bekhemu un Co runas, nāk prātā bērnu dienu pantiņš:
Gribulītim acis zib,
Gribulītis daudz ko grib:
Kūkas grib! Lelli grib!! Medu grib! Ledu grib! :)
1
dace_roze_lmt_lv > enjoy 05.07.2013. 19.31
Sākumā jums vajag noslaucīt no zemes virsmas savu idiotisko Tumsas pili, lūk, kur ir pilnīgi nelietderīgi tēriņi.
0
Sanšains 05.07.2013. 20.11
Acīmredzot pienācis laiks Rīgas līdzekļus vēl vairāk pārdalīt par labu pārējai Latvijai.
Rīgas relatīvā pārticība nav ne Ušakova/Amerika, ne simtu tūkstošu metropolē salīdušo kolonistu nopelns. Šāds Baltijas mēroga biznesa un kultūras centrs ir visas Latvijas resurss un ar citu populāciju un vadību varētu būtu vēl nozīmīgāks.
Atcerēsimies, ka kolonizācijas gados ne-Rīgas latviešiem Rīgā pie dzīvokļa (un metropoles iespējām) tikt bija nesalīdzināmi grūtāk nekā “Nemelnzemes joslas” (Нечерноземье) ģerevņās savervētajiem kolonistiem, kuri tagad kļuvuši ļoti jau nu urbanizēti un pie ērtībām pieraduši.
1
archoftriumph > Sanšains 05.07.2013. 23.47
Urbanovizeti Un Usakovoti
0