"Rīgas satiksme" 125 trolejbusu iegādei plāno izlietot 131,8 miljonus eiro • IR.lv

“Rīgas satiksme” 125 trolejbusu iegādei plāno izlietot 131,8 miljonus eiro

50
Trolejbuss Rīgas ielās. Foto: Ieva Lūka, LETA

Līgums tiks slēgts ar uzņēmumu “Škoda Electric”

Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” ir pabeigusi iepirkumu procedūru par 125 trolejbusu piegādi un pasludinājusi, ka līgums tiks slēgts ar kompāniju “Škoda Electric”. Līguma kopējā summa ir 131,8 miljoni eiro (aptuveni 92,63 miljoni latu), aģentūru LETA informēja uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

Trolejbusi tiks iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājam samaksājot astoņus gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža.

Līgums paredz 125 savienoto 18 metrus garu trolejbusu “Škoda 27 TR” piegādi “Rīgas satiksmei” piecu gadu laikā ar iespēju palielināt piegādes apjomu vēl par 38 trolejbusiem.

“Rīgas satiksme: apkalpo 19 trolejbusu maršrutus, gadā pa tiem pārvadājot vairāk nekā 45 miljonus pasažieru. Populārākais ir 15.trolejbusa maršruts, savukārt vismazāk pasažieru izmanto 20.trolejbusa maršrutu. Rīgas satiksmei kopumā ir 267 trolejbusi, no kuriem 95 ir 18 metrus gari un 172 – 12 metrus gari. No visiem trolejbusiem 2009.gadā ražoti ir 76, 2008.gadā – 62, 2007.gadā – 29 un 2005.gadā – 33. Pārējie trolejbusi ir vecāki par desmit gadiem.

Kā ziņots, pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” 31.janvārī atvēra autobusu un trolejbusu iepirkuma konkursos iesniegtos piedāvājumus. Trolejbusu iepirkuma konkursā vienīgais piedāvājums saņemts no Čehijas kompānijas “Škoda”, kas uzvarēja arī iepriekšējā trolejbusu iepirkuma konkursā 2006.gadā un līdz 2009.gadam piegādāja 150 jaunus trolejbusus kopumā par 42,5 miljoniem latu. “Škoda” 2008.gadā uzvarēja arī “Rīgas satiksmes” zemās grīdas tramvaju iepirkuma konkursā un līdz 2010.gadam piegādājusi Rīgai 20 jaunus tramvajus par 36,4 miljoniem latu.

Autobusu iepirkuma konkursā piedāvājumus iesnieguši četri ražotāji – “Solaris” no Polijas, vācu ražotāji “Mercedes Benz”, Itālijas, Francijas un Vācijas dibinātā kompānija “Iveco”, kā arī Latvijā izveidotais uzņēmums “Amoplant”.

LETA jau ziņoja, ka “Rīgas satiksmes” attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot gados vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus “Rīgas satiksme” centīsies pārdot izsolē.

Plānots, ka no 175 autobusiem 70% būs 18 metrus garie transportlīdzekļi, bet 30% – standarta īsie autobusi, savukārt visi trolejbusi būs 18 metrus gari.

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par šo “Rīgas satiksmes” iepirkuma konkursu tika saņemtas vairākas sūdzības – 6.oktobrī IUB vērsušies divi uzņēmumi – SIA “Artra” apstrīdējusi gan autobusu, gan trolejbusu iepirkumu, bet pārvadājumu firma SIA “Multilines” paudusi iebildumus par autobusu iepirkuma konkursu. 30.novembrī par zemās grīdas autobusu piegādi, kā arī par zemās grīdas savienoto trolejbusu piegādi sūdzības iesniegusi juridisko pakalpojumu firma SIA “Agmen Consulting Bureau”, kas iepriekš izteikusi pretenzijas arī pret Daugavpils pašvaldībā izsludināto tramvaju iepirkuma konkursu, taču IUB šīs sūdzības nav atzinis par pamatotām.

 

Komentāri (50)

grislits 25.06.2013. 12.50

Vai cena, kas ir lielāka par 1 miljonu EUR par 1 trolejbusu, pat ja uz nomaksu 8 gadu laikā, ir normāla?

+13
-1
Atbildēt

5

    Kârlis Kleins > grislits 25.06.2013. 12.58

    Protams. Tev ir lētāks piedāvājums?

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > grislits 25.06.2013. 20.08

    18 metrīgi Škoda 27 TR? ;)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    janis17 > grislits 25.06.2013. 19.51

    Ap LVL 300 000 citur maksā tie škodas troļļi.
    http://www.skoda.cz/en/press-room/news/pilsen-trolleybuses-in-presov/

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > grislits 26.06.2013. 09.08

    Klausies ,moskovītu padauzas dēls, tas kurš uzmetas par ņirdzošo ģīmi, Tavi advokāta pakalpojumi saviem “papucīšiem” ‘būs vajadzīgi tiesas zālē, kad moskovītu 5. kolonnas atliekas sodīs par noziegumiem pret valsti, savukārt šeit tie galēji nevienam nav vajadzīgi un neskatoties uz Tavu uzcītību ( šādi rukāt komentāru sfērā var tikai apmaksāti klaķierīši), rezultāts būs “0” , jo līdzīgi ciklopam , edžam un citiem klaķierīšiem vienkārši tapsi ignorēts ( netapsi lasīts), tagad Tev vēl publika pievērš uzmanību kā uz kārtējo jauno moskovītu padauzu dēlu inkarnāciju.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 25.06.2013. 18.35

    Mans jautājums bija retorisks. Es tā kā mazliet zinu cik reāli maksā pasažieru autobusi, ja tos netirgo vairumā, un neviens man neiestāstīs, ka trolejbusi, ja tos pērk vairāk kā 100 gabalus, maksā vairākas reizes vairāk kā pasažieru autobuss. Dārgāk būs, bet ne tik ļoti, lai 1 gab. sasniegtu 1 mio, pat ne tuvu tam un ar visu piegādi un nomaksu.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

Nu tas ir vāks! 2001.gadā jau nopirka trolejbusus. Tās jau nav vieglās automašīnas – kalpošanas laikam bija jābūt minimums 20 gadi.
Un cena! 2001.gada Skoda piedāvājums bija 27 miljoni latu par 100 trolejbusiem!
Un viens pretendents konkursā – par to vien vajadzētu ielikt cietumā, kas raksta tādus konkursa nolikumus
droši vien, tādi, kā “no comment” arī raksta, kas tad cits, korumpantus aiztāvēs, ja ne paši

+11
-1
Atbildēt

2

    Mari, Jums abiem ar Dzeri jāiet krievu trolejbusu iepirkšanas iespējas apsvērt. Ja Jus tos nopirktu… ne tikai Rigai, da jebkuram citam miestam priekš cilvekiem, Jus abus ķurķi iedabutu pat tagadēja demokrātija. Un pelnīti.

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    OT. Tu tiešām tā domā, vai gribi būt oriģināls?:)))

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

janis17 25.06.2013. 19.36

Vajadzēja ieguldīt trolejbusos, ne zeltā, ak es muļķis…
Šitā celties cenām :))
Lai gan citos konkursos trolleji maksā ap 300 000 LVL
http://www.skoda.cz/en/press-room/news/pilsen-trolleybuses-in-presov/
Daimlers var iet pagulēt…

+7
-1
Atbildēt

10

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu